Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gott in Frankreich

0 bejegyzést írt és 147 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Édes drága kenyeres pajtásom, társunk a harcban, Tisztelt Elnök Úr, szeretett Radókám!Tudom, az jelent meg a sajtóban, hogy én megzsaroltalak téged és a bankodat.Szeretném kijelenteni, hogy én ilyet nem mondtam! Hogy is mondhattam volna, mikor egy hete állapodtunk meg veletek a…..
Gott in Frankreich 2011.12.31 16:52:43
@gyilkos fűegér: Szerintem is brillians. Esetleg lehetne inditani egy ilyen blogot, amiben a kulonbozo diplomaciai leveleket leforditja valaki a Kedves Vezernek tahonyelvre, mert szegeny latvanyosan nem erti, hogy amikor Barroso bacsi "nyomatekosan javasol" valamit, akkor valojaban arra gondol, hogy "szopni fogsz, balkani cigany".
Mint egy méretesebb pizzásdoboz, de ebben nincs semmi ehető Az ember tegyen meg mindent, hogy ne érjék kellemetlen meglepetések. Van, hogy a nagy kapkodásban pont a szükséges dolgokra nem ügyel az ember. Aztán pár hónap múlva ott állhat széttárt karokkal: most mi a francot…..
Kedves Robi, tisztelt egybegyűltek! A korábbi nagy sikerre való tekintettel újból a gépteremből jelentkezem. Majd’ egy hónap telt el azóta, hogy bő lére eresztett életjelet adtam magamról. Azóta sok minden történt.Az országot leminősítették, a gázolaj literje 430 forint…..
Gott in Frankreich 2011.12.04 20:05:29
@aeroller: "Nem kellene leragadni a fék témánál, egyszerű a dolog, ha folyik akármilyen kicsit is kuka, ha nem, akkor pedig jó."

Nyugtass meg, hogy te nem szerelsz fekrendszereket. A kendacsolt fekcso sajnos nem a muhelyben fogja megadni magat, hanem veszfekezesnel: vagyis csak *hiszed*, hogy jo.
Van egy olyan tippem, hogy akik ezt az autot "restauraltak", basztak megvenni a colos csovet meg a colos szerszamot:
www.fedhillusa.com/?page=tech2
Gott in Frankreich 2011.12.04 21:11:19
@aeroller: "Ha valakinek, akkor neki tökmindegy, hogy vesz-e a tulaj egy colos fékcsövet vagy sem. Neki ettől nem lesz sem jobb sem rosszabb."

Ha az ugyfel az altalad kendacsolt fekrendszerrel elszenvedett baleset utan lesz olyan jo fej, hogy nem perel szarra, akkor valoban nem lesz belole bajod. Ellenkezo esetben viszont meg fogsz ismerkedni a "karterites" fogalmaval - ha kurva nagy peched van, es maradando egeszsegkarosodast is szenvedett, akkor az "eletjaradek" szocikknel is fellapozhatod az ertelmezo keziszotarat.

Ezert van az, hogy ha barmelyik epelmeju szerelonek felveted, hogy ossze kene hazasitani nehany metrikus es colos fekrendszerkomponenst, megmutatja, merre van az ajto.
Gott in Frankreich 2011.12.04 21:47:47
@ommm: Ezt elolvasod, es utana megvitatjuk a fekrendszerek hazilagos tesztjet:
www.amazon.de/gp/product/3834800643/

A kendacsolas miatt pedig nem kell rogton feltenned a "beszoltal a haveromnak?" c. hanglemezt, nem feltetlenul o a hibas. De ha harmadszorra is ereszt a csatlakozas, vagy a peremezoszerszam szar, vagy a cso nem belevalo. A Fedhillnel mindkettot meg tudjatok rendelni. Link feljebb.
Azt hiszem, végleg szertefoszlott a gondos osztrák tulaj imidzs, mióta megvan a háromajtós, ausztriai származású Balenónk. Már régóta tartogatom a képet például az autó légszűrőjéről, hogy egyszer berakjam egy posztba. Ezt rögtön cseréltem, amikor megláttam, gondolom nem…..
Gott in Frankreich 2011.12.04 11:30:38
@bajan: Tokeletes rezume.
Gott in Frankreich 2011.12.04 12:38:29
@m20b25: Itt szerintem kivul megy a cso, a kuszob alatt. Legalabbis ha belul menne, a galeriaban lathato csopogo kuszobos kep eleg durva lenne, mert azt jelentene, hogy egyutt azik a padlolemez, a karpit, es az elektronika (!) plusz az egesz cucc meg ki is tud folyni valahol.
Tanulsag: pusztan attol, hogy letorrentezett egy PDFet, meg senkibol nem lett autoszerelo.
Lehet, megtérek. Ha hinnék felsőbb erőkben, már lumbágósra hajlongtam volna magam a mecsetben, csapágyasra koptattam volna a rózsafüzért, esetleg bárányt áldoztam volna, véres késsel. Lehet olyan közhelyeket durrogtatni, hogy kicsi a világ, de a statisztika tudománya még nem ért…..
Gott in Frankreich 2011.12.03 22:28:12
@penelope garcia: Az irodalom ismerete neha hihetetlen szituaciokban bizonyul(na) hasznosnak :)
(Lehet, kicsit egyertelmubb becenevet kellett volna adni az autonak. Pl. "vadasz, vadasz, nem vadaszni jarsz te ide".)
Franciaországban és Európa déli államaiban egyre hangosabb a társadalmi elégedetlenség, amely a motorosok számára életveszélyes szalagkorlátok ellen irányul. Már évtizedek ezelőtt megszületett a javaslat, amely egyszerűen megoldaná a balesetek esetén végtagcsonkoló fémcsíkok…..
Gott in Frankreich 2011.11.27 16:55:44
@Moan: A motorosok tobbsege igy hal meg, nincs latvanyos csonkolas vagy elverzes, csak egy gerincsserules. Sajnos nem veletlenul donorozzak le oket, valoban az ilyen aldozatok a legjobb donorok, ahol minimalis a serules merteke. A vedokorlaton meg oly mindegy, hogy a szimpla felso palank roncsol, vagy az also palankra csapodsz ra olyan erovel, hogy eltorik a gerinced.

Latom a sok onjelolt kozlekedesi szakerto talalt maganak egy ujabb vesszoparipat a B125 utan, amin megint lehet celtalanul lovagolni es egymast anyazni. Hajra!
Gott in Frankreich 2011.11.27 17:49:22
@Moan: "Azért szerintem nem mindegy. Egy sima felületnek csapódva (vagy mondjuk egy olyannak amit belinkeltem) azért több esély van a túlélésre, vagy az egyben maradásra."

Meg egyszer: nem attol halnak meg legtobbszor a motorosok, hogy szetszakadnak. A biztonsagi berendezeseket pedig nem a laikusok *velemenye* alapjan epitik, hanem a baleseti rekonstrukciokbol es baleseti kutatasokbol nyert *tapasztalat* alapjan. Ha ismersz olyan tanulmanyt, ami alatamasztja a dupla palank elonyeit, ne habozz megosztani velunk, engem is erdekelne.

"Ha nem így lenne, egy a jelenlegihez hasonló egyszerű korlátokkal látnák el a versenypályák bukótereinek szélét is."

A kettonek semmi koze egymashoz (ez kb olyan, mintha bukocsovet kovetelnel a kozuti autokba). A palyan elsodleges szempont, hogy lehetoleg *semmi* ne juthasson ki a palyarol a nezoter fele (fajdalom, de ott a nezok vedelme a legfontosabb). Illyetve az abroncsokbol epitett pufferfalat is meg kell tartania, erre egy szimpla palank nyilvan nem kepes.
Akkor, 1998-ban a Bianchinál még nem csúsztam el. Még tisztán láttam az utat, amit majd bejárok, nem tűnt víziónak. Volt ugyanis egy napi használatú állólámpás Mercim, ami akkor, 1998-ban, huszonhat évesen messze állt a veteránkortól, csupán egy kedves, öreg csataló volt, nem…..
Gott in Frankreich 2011.11.26 14:58:51
@Dr. Robin Masters: Emlekeim szerint nem a bankok miatt van a forintarfolyam a beka segge alatt, es mintha a bankado es a vegtorlesztes sem az o otletuk lett volna. Nem egeszen vilagos szamomra, miert kene a bankok elol rejtegetnem a penzemet.
Gott in Frankreich 2011.11.26 20:16:23
@Macibb: Nem delutan kettokor vagy hajnali negykor, hanem amikor az emberek jellemzoen otthon vannak, es ebren.
Belsőség A japán belpiac csodái 2011.11.23 18:10:00
Nagy Tibor olvasónk Japánban járt, ami számára maga a nirvána, hiszen a régi japán autók nagy szerelmese. Természetesen annyit fotózott, amennyit csak bírt és tényleg érdekes, kicsit ufószerű dolgokat látott. Fogadják szeretettel képeit, megtekinthetők a képre kattintva, a…..
Gott in Frankreich 2011.11.24 19:52:23
@BeeTm: Ez a joisten buntetese az xD-kartyakert.
Sokan nemzeti tragédiaként fogták fel a magyar motorgyártás bedőlését. Felesleges belemenni a szocialista nemzetgazdaság működésébe, de volt alapja a termelés felfüggesztésének, igaz, nagy adag akarattal és korszerű piaci gondolkodással menthető lett volna a Pannonia. Jó…..
Gott in Frankreich 2011.11.24 09:24:35
@humanoid40: Szerintem nincs ember, aki ne venne szivesen hazait - csak azok a franya tapasztalatok ne lennenek.

@KovácsPéter: Es ez a "gazdasagossa tetel" hogyan zajlik? Megnyomnak egy nagy piros gombot a Tervhivatalban, es onnantol nincsenek minosegi problemak, nincsenek elegedetlen ugyfelek, vannak minosegi alkatreszek es alapanyag, hirtelen lesz penz fejlesztesre? Szep is lenne, ha ilyen egyszeru lenne.
Lehet izzítani az agytekervényeket, ropogtatni az ujjaitokat, az ötödik és egyben utolsó olyan téli abroncs témájú posztot olvashatjátok alább, nem sokkal utána pedig érkeznek a kérdések, hogy mindenki élhessen az esélyével arra, hogy megnyerje egy vadi új Michelin Alpin 4…..
    Sokáig marketingmarhaságnak gondoltam, ezért következetesen átaludtam a biztosítók év végi kampányát. Most már tudom, hogy a hosszú ideig tartó passzív ellenállással minimum egy tengerparti nyaralás arát kiszórtam az ablakon. Így a biztosítók területi…..
Gott in Frankreich 2011.11.22 08:43:17
@truckerman: Pedig jol csinalja, mert a legeslegolcsobbal mindig van valami szopo, ezert epeszu felnott ember max. a masodik-harmadik legolcsobbat valasztja. (Tudod, nem az dobja ki a penzt az ablakon, aki magas biztositast fizet, hanem aki evekig fizet egy olcso biztositast, ami aztan karesetnel szart se fizet, azt is csak jo hosszu huzavona utan.)
Szerkesztőségünk fonendoszkóppal figyeli a nép hangját. És ha a nép józan autókat követel, akkor józan autót kap. Egyet. A Renault Fluence olyan józan, hogy Amy Winehouse-t is kihozta volna az elvonóról, ha időben érkezik. Lényegtelen háttérinformáció, hogy a Dodó Büfé…..
Gott in Frankreich 2011.11.21 21:40:41
Peka - tudják, ő a mi beépített sejtünk a nagy vízen túlról -, ismételten borzolja a németautó-fanatikusok idegeit. Míg a múltkoriban a BMW- és Porsche-kedvelőket vette célba, ezúttal az audisokban forgatja meg a kést. És most teljesen új autókról van szó, nem holmi aukción…..
Gott in Frankreich 2011.11.18 21:05:04
@Kopi3.14: Az az igazan vicces, amikor a duhongo elmebetegek a TCn a mai autok "rossz szerelhetosege" miatt pampognak, aztan rogton masnap ugyanazzal a lendulettel meg tobb muanyag takaroelemet kovetelnek. Maaaargit, noooormalis?
Gott in Frankreich 2011.11.19 10:26:01
@pepito46: Ez speciel hulyeseg, es gyartastechnologiailag / gazdasagilag sem lenne ertelme. A csale elemek rejtelyenek megoldasat a szervizek kornyeken keresd.
Amint azt egy korábbi posztból egyesek már talán tudják, mostanában télen is motorozok, pontosabban robogózok. Kicsit a kényszer vitt rá, ugyanis hosszú mérlegelés után felmondtam a garázsbérletemet a cég melletti parkolóházban. Nyáron eleve szinte nem is használtam a helyet, s…..
Gott in Frankreich 2011.11.19 10:06:47
@gergo: Elvileg ez a klasszik drajver kesztyu:
blog.spirittoyota.com/wp-content/2009/10/Gloves-300x231.jpg
De ha nem egy hatvaneves tata vagy, egy Alfa Spider volanja mogott, ebben ki fognak rohogni. Nezz inkabb egy vekony anyagu, beles nelkuli, szuk szabasu hasitottbor kesztyut erre a celra, pl:
www.wellpromo.com/Wholesale/Gloves/Premium-Bourbon-Brown-Split-Cowhide-Driver-Gloves--S-xl--168633.htm
Gott in Frankreich 2011.11.19 10:19:44
@baowah: Nem az lesz a legnagyobb baj, hogy csuszni fog es semmit nem ved a hidegtol, hanem majd amikor atszolnak a kocsisoron, hogy "Four, egy dupla kave lesz, meg egy fagyi a gyereknek!".
Minden évben az utolsó percben, november végén szoktam átkötni, addig halogatom ezt a nyűgöt, amíg csak lehet. Van az embernek fontosabb dolga is, minthogy a díjkalkulátort töltögesse ki a biztosítók számára olyan nélkülözhetetlen adatokkal, hogy van-e napfénytető az autón és…..
Gott in Frankreich 2011.11.16 09:29:39
@Allin(HUN)Gary: You must be new here.
Az ember ha külföldön jön-megy, jól teszi, ha jobban figyel, mint egyébként. A hétköznapi rutin csak a jól ismert területeken segít, az ismeretlen helyeken annyi inger éri az embert, hogy sajnos, ha nincsen észnél, könnyen bajba kerülhet. Nekem sem hiányzott sok, hogy…..
Gott in Frankreich 2011.11.15 22:27:06
@This_is_Sparta: Gondolom egy gyujtonel, mivel eredeti. Egyebkent kurva nagy poen.
Gott in Frankreich 2011.11.15 22:37:33
@Gott in Frankreich: Korrigalnam magam, kivancsisagbol utana akartam nezni, mibe kerul egy eredeti. Nem letezik ebbol a tablabol eredeti (legalabbis Reichskulturkammer felirattal), mert nem volt hivatalos swingtilalom a Harmadik Birodalomban soha. A poen a 70es evekbol szarmazik, azota gyartjak a tablakat.
Belsőség Adózzon anyátok! 2011.11.15 06:25:00
Az adózás önmagában egy bosszantó valami. De ennél is bosszantóbb, hogy mindenféle kreatív államhivatal – köztük az NKH – és minisztérium sápokat talál ki. Aztán megnézik a következő évi költségvetést, ahol persze mindig akad egy új lyuk, - mit lyuk, lék!…..
Gott in Frankreich 2011.11.15 10:15:20
@malenykij polgar: Egy pillanatig sem gondolkodnak el rajta, hogy a nevetsegesen alacsony magyar eves kotelezok, meg akozott a teny kozott, hogy a magyar biztositokkal kozelharcot kell vivni a karrendezes soran minden egyes fillerert, szoros osszefugges van. Bar hoborogni mindig is egyszerubb volt, mint szamolni.
Gott in Frankreich 2011.11.15 10:36:25
@hofi601: Mar csak azert is erdemes lenne ismerni a szamokat, mert abbol kiderulne, hogy penzugyileg indokolt-e a biztositok reszerol a dijcsokkentes, csokkentek-e a karesetek ilyen mertekben. Ugyanis ha nem, akkor a jovoben meg kemenyebb szopasokra lehet szamitani a karrendezeseknel. En varnek meg a pezsgobontassal, ne unnepeljunk addig, mig nem tudjuk, mit unneplunk.
Megvan új kedvencem a bálnaautó-osztályban. Ha most kéne választanom, Audi A8, BMW7, Mercedes S osztály, vagy esetleg Lexus LS, habozás nélkül megjelölném a Jaguar XJ-t. Könnyű, sportos, jó vezetni, szép, jól össze van rakva… és 20 colos felniken fut. /40. Meglepően szűk…..
Gott in Frankreich 2011.11.14 20:57:37
@m20b25: 245/40R20 a gyari, es 135/80R18 a manko. Minimalis az elteres, es barhova teheted. A mankon virito 80 km/h-s (50 mph) sebessegkorlatozas pont az eltero merettol megvaltozott handling miatt van (es hogy ne tegyen tonkre semmit).
Gott in Frankreich 2011.11.14 21:03:14
@etruszk: Inkabb vegyel felnivedo peremmel ellatott gumikat, a gumis 3 baros elmeleteit meg felejtsd el (bar meg mindig sokkal jobb, mintha azt tanacsolna, hogy ereszd le; 1-2 tized elteres felfele megengedheto).
www.cartomak.com/attachment.php?attachmentid=117&d=1308924923
Persze ha izombol nekibaszod a padkanak, az ellen ez sem ved, de a parkolasi maloroktol igen.

Udvozlettel,
egy masik peres :)
Gott in Frankreich 2011.11.14 21:33:06
@Tibi88: Ember, ezt a gumit ugy ravagtad a padkara (vagy katyuztal vele egy izmosat), hogy valszeg a felni vagta szet az oldalfalat. Ez ellen ertelemszeruen az atyaisten csodapereme sem ved.
A közösségi oldalakon végzett tevékenységünk veszélyeztetheti otthonunk biztonságát, de az eddigi külföldi és hazai tapasztalatok szerint egy esetleges betörés esetén akár segélykérésre, elkövetők azonosítására vagy tolvajok lebuktatására is alkalmasak lehetnek a…..
A közelmúltban nézegettem Bende Tibi BMW e28-asát és megirigyeltem a hátsó ajtókat. Bár második lányom még csak egy hónapos, de már láttam, ahogy hárman szeretnénk utazni a bogárhátasban és hátulra nem bírom a kicsit nagyobb sportülések mögé begyömöszölni a két…..
Gott in Frankreich 2011.11.02 08:47:38
@Motordoktor: Es ha tisztaban van vele, akkor gondolod, veled nem eshet meg egy ilyen?

www.langlovagok.hu/kepek/6694_renault-traffic-es-fiat-punto-frontalis-karambolja-a-8-as-fouton
"Öskü és a hajmáskéri elágazó között a Várpalota felé haladó Renault Traffic bal hátsó kereke defektet kapott. A mikrobusz átsodródott a szemközti sávba, ahol összeütközött a Veszrpém felé tartó Fiat Punto személygépkocsival. A Renault a tetején átpördülve az árokba csapódott. A teljesen összeroncsolódott Fiatból közel egyórás munkával sikerült kiszabadítani a sofőrt és utasát. Mindketten súlyosan sérültek. A Renault volánjánál ülő férfi könnyebben sérült."

Vagy eleg, ha szembejon egy ilyen kamikaze:
www.langlovagok.hu/kepek/6658_mitsubishi-es-hyundai-kethalalos-karambolja-a-3-as-fouton
"Az Emőd felől Nyékládháza felé haladó Mitsubishi Lancer sofőrje nem az út vonalvezetésének megfelelően választotta meg a sebességet, a személyautó lesodródott a padkára, majd áttért a szemközti sávba, ahol frontálisan ütközött a szemből érkező Hyundai furgonnal. A Mitsubishit egy 21 éves fiatalember vezette, aki soha nem rendelkezett vezetői engedéllyel, a személygépkocsinak pedig műszaki engedélye és kötelező biztosítása sem volt. A Mitsubishiben a sofőr és egy 17 éves fiú vesztette életét, holttestüket a tűzoltók szabadították ki a roncsok közül. A Hyundai vezetője és a vele utazó két nő súlyos sérüléseket szenvedett."

Szerinted mi tortenne a gyerekeiddel a bogarban egy ilyen szituban?
Gott in Frankreich 2011.11.02 22:22:31
@morphine: A tenyek fuggetlenek attol, hogy neked mi remlik. 1970 volt a baleseti statisztikak egyik legsotetebb eve. 1970 es 2002 kozott a kozuti balesetben elhalalozott gyermekek szama a tizedere, a felnotteke durvan a negyedere esett, vagyis aranyaiban pont a gyerekek profitaltak a legtobbet az aktiv es passziv biztonsagi berendezesekbol.
Az utobbi 10 evben a csokkenes nagyjabol aranyos volt a gyermekek es a felnottek koreben, a halalesetek szama durvan a felere csokkent.

De gondolom te a gyerekedet is hagyod meghalni vermergezesben ha beletenyerel egy rozsdas szogbe, mondvan, "ugyan fiam, az emberiseg evmilliokig megvolt antibiotikum nelkul, nezd, en is kibirtam".
Gott in Frankreich 2011.11.10 21:22:58
@Dixhorn: Ha oreganyam sarga lett volna es csengetett volna, villamos lett volna. Nem tudsz olyan embert mutatni, aki ilyen szituacioban ne lepne osztonszeruen teljes erobol a fekre, ezert aztan szinte sosem utkozik az ember 100zal. Harmat tippelhetsz, az NCAP miert 64 km/h-val tesztel.
Tibby fejhangon vihogott, amikor összefoglaltam mondanivalóm lényegét: az 504-es mellett nem vezet el út. Csikós csak ingatta a fejét, szerinte az állólámpás mellé állítva Trabant. Pista nem értette, neki csak a kupé szép. Assur meg mindössze annyit kérdezett: mikor veszel már…..
Gott in Frankreich 2011.11.05 18:11:34
@Csikós Zsolt: A szabadalmi jogban nem az szamit, hogy ki vedeti le elsonek:
en.wikipedia.org/wiki/Prior_art
A jog azt vedi, aki korabban keszult el. A talalmanyodat csak akkor bukod el a gyorsabb bejelentovel szemben, ha titokban tartottad.
Gott in Frankreich 2011.11.05 18:25:08
@Tizenkettő: Tekintve, hogy Ausztriaban szuletett, dolgozott o hazaiaknak is (Steyr, Austro-Fiat).
Bíró Tibi pár éve Kanadában él, egy Victoria nevű kisvárosban. Az élet igen furcsa arrafelé, saját blogján rendszeresen posztol a megfigyeléseiről. Furcsa? Nem, nem ez a helyes szó... Mondjuk inkább úgy - normális. Egy közlekedési posztot átveszünk tőle mi is, hadd érezzük,…..
Gott in Frankreich 2011.11.03 08:55:23
@bolek: "nem igaz. a jólét elsősorban gyarmatbirodalomból, ásványkincsekből és rengeteg történelmi szerencséből származik (pl. távoli, jól fizető világháború és az oda eladható ipari termékek), aminek az az eredménye, hogy 2011-ben UGYANAZÉRT a munkáért az Angliában, Hollandiában, USÁ-ban, Kanadában háromszor-négyszer annyit fizetnek órabérben, mint Magyarországon. "

Te el is hiszed ezt a sok baromsagot, amit osszehordasz? Nemetorszagnak milyen gyarmatbirodalma volt? Kanadanak es az USAnak, mint egykori gyarmatoknak, milyen gyarmatai voltak szerinted?

Van egy rossz hirem: te nem azert vagy szegeny, mert kizsakmanyoltak, hanem mert hulye vagy.
Gott in Frankreich 2011.11.05 02:03:20
@bolek: "a jólét elsősorban gyarmatbirodalomból"

A koldusszegeny Portugalia ezek szerint a vilag egyik leggazdagabb orszaga kene legyen.

"ásványkincsekből"

Akkor a vilagon az egy fore levetitett masodik legnagyobb GDPju, zsebkendonyi meretu Luxemburgnak rengeteg asvanykincse lehet. Nigeria, a vilag hatodik legnagyobb koolajkitermelojenek lakossaga pedig luxusban kene hogy eljen. Ehhez kepest a Guineai-obolben az emberek 70%-a a szegenysegi kuszob alatt el.

"és rengeteg történelmi szerencséből származik (pl. távoli, jól fizető világháború"

Minden haboruban felporog valamennyire a gazdasag (az USAnak kulonosen jol jott, hogy felrazta oket a New Deal-bol), de egyreszt pont az USAnak voltak a legmagasabb haborus koltsegei (Nemetorszagot is megelozve), masreszt ezen logika alapjan Nemetorszagnak, aki a mult szazadban ket baromi koltseges vilaghaborut is elvesztett, es massziv haborus karteriteseket kellett fizetnie, es a neheziparat mindket alkalommal hazavagta egy idore a haboru, koldusszegenynek kene lennie.

"és az oda eladható ipari termékek)"

Ennek mi koze a szerencsehez? Az eladhato ipari termekek mindig oktatas es munka vegeredmenye.

"az USA elsősorban a II. világháborúból gazdagodott (nehézipar)"

Hulyeseg. Nincs hatalmas kiugras a GDPben 38-45 kozott:
en.wikipedia.org/wiki/File:US_GDP_per_capita.PNG
Egy (haboru generalta kereslettol) felporgo gazdasag van, ami epp egy gazdasagi vilagvalsagbol meg a roosevelti pangasbol labalt kifele. Szo sincs rola, hogy egyszer megszedtek magukat, aztan azota is abbol elnek. Hogy mast ne mondjak, ma az USA a vilag elso szamu repulogepgyartoja, hogy az olyan szamitastechnikai oriasokrol, mint a Microsoft, Oracle, Google, Apple, HP, Dell, ne is beszeljunk.

"előtte rabszolgákat tartott"

Mezogazdasagi termenyekbol, szakkepzetlen munkaerovel aztan marhara meg lehet gazdagodni. Foleg ugy, hogy kozben egyetlen feher sem tud elhelyezkedni a mezogazdasagban, mert nem tud versenyezni az olcso rabszolga-munkaerovel. A rabszolgatartasbol nem gazdagszik meg egy orszag, legfeljebb egy szuk reteg.

"és Mexikót sanyargatta"

Nem tudom, sanyargatassal hogy lehet penzt keresni, de biztos kifejted. Ha a 1846-48as mexikoi haborura gondolsz, amelyeben teruletet vesztett Mexiko, ott egyreszt fizetett az USA a teruletekert, masreszt meg adossagot is elengedett Mexikonak. A kovetkezo, 54-es teruletvasarlas pedig bekes volt. Fejletlen, ertektelen teruletek voltak ezek akkor, a vasutat is pl az USA epitette ki.

"és akkor még nem beszéltünk az irgalmatlan mennyiségű ásványi kincsről. Kanada ásványi kincse rengeteg, háborúk nem sújtották, az USÁ-val békésen kereskedhetett."

Nagy kar, hogy Kanada baromira nem asvanyi kincsekbol el, mert kanadaiak haromnegyedet a szolgaltato szektor foglalkoztatja:
en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Canada#Key_industries

"Németországnak gyarmatai nem voltak, de ásványi kincsei elég szépen, erős kereskedelemmel (itt is játszik a Hanza),"

A Hanza ugyebar kozepkor, 2008ban pedig mezogazdasag, erdogazdalkodas es banyaszat *osszesen* a GDP 0.9%-at tette ki:
en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Germany#Sectors
Ja, asvanykincsekbol kerestek betegre magukat, tenyleg.

"és korán fejlesztette az iparát, és a közoktatását, meg az egyetemeit (porosz hagyomány)."

Es ezeknek vajon mi koze az eredeti allitasodhoz? Az asvanykincsekhez, a haborus gazdagodashoz, gyarmatbirodalomhoz, meg a szerencsehez? Semmi, de azert szep csusztatasi kiserlet.

"ha ebből se érted, fröcsögj tovább - anyádra."

Eleg szorakoztato, hogy pont egy olyan szellemi proletar hadoval frocsogesrol, aki ugyanabban a mondatban anyazik is egyet. Tovabbra is fenntartom, amit mondtam: hulyesegeket hordasz ossze, mert muveletlen vagy. A kurucinfo, a blikk meg a tobbi baromsag helyett olvass konyveket. A vilag kicsit bonyolultabb annal, mint amit Moricka elkepzel.
Ha lecserélem a házban az összes létező izzót energiatakarékosra, nagyon kevés villanyszámlát fizetek és még jó érzés is tölt el, hogy kevesebb kárt teszek a környezetemben (illetve ez nem biztos, erről majd később). Ha viszont maradok a jól bevált, de nagyon…..
Gott in Frankreich 2011.11.04 08:32:15
@Tímár Mihály: "Szintén tesztelik a ki-be kapcsolások számát is. Jellemzően 10000 kapcsolást bírnak, de van amelyik 20000-t. (Napi 10x kapcsolással a 10000 kapcsolás 3 év!)"

Talan nem kene olcso ocska szart venni. Az Osram a Dulux Superstarra 500.000 kapcsolasi ciklust es 15.000 uzemorat ad meg, es eleve 5 ev garanciat kapsz. Hideg es meleg szinhomersekletben is kaphato, gyorsan eleri a maximalis teljesitmeny (quick light).
Gott in Frankreich 2011.11.04 08:45:03
@elwood: Nem a Philips-szel van a baj, hanem hogy az olcsot vetted. Abbol is van, ami 1.500.000 kapcsolasi ciklust bir (MASTER Stairway).
Ne abbol valogass, ami a polcra van kirakva, mert a legtobb kereskedo csak az olcso szart forgalmazza, arra van igeny. Nezd meg a gyartok oldalait, hogy melyik modell mennyit bir, aztan nezd meg a neten, hol lehet kapni.
A mindenkori olasz nagyautót évek óta ütközetben eltűntként tartják nyilván, de most visszatért, mint John Rambo Afganisztánba. És amerikai fegyvert használ...
Arra vesszük a menekülési üzemanyagokat. Igenis létezik pofátlanul olcsó is, sőt, még az adó is kevés rajta. Persze, kis szépséghibával...
Gott in Frankreich 2011.11.03 21:44:22
@papptibi: "Általában a franciák mindig jól tűrik az LPG-sítést, mert ott gyárilag is megvehetők az LPG-s változatok, ezért eleve úgy méretezik a dolgokat."

Az ugye megvan, hogy a gyarilag gazos autoknal a motor csak elvben "ugyanaz", mint a nem gazosok, mert a gazos valtozatok szinte mindig erositett hengerfejet es szelepeket kapnak?