Regisztráció Blogot indítok
Adatok
beeni

42 bejegyzést írt és 61 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A vasutasok visszatérő kifogása a járműhiány, ha a zsúfoltságot, vagy esetleges fejlesztések elmaradását kell megmagyarázni. Bár tény, hogy a MÁV-Start kénytelen 30-40 éves járműmatuzsálemekkel is dolgozni, az elmúlt években azért történtek jelentős fejlesztések is. Most…..
A múlt héten napvilágot látott a hír, mely szerint a 2014 és 2020 közötti EU-s költségvetési ciklusban várhatóan milyen fővárosi fejlesztésekre lesznek uniós források. Tömegközlekedésre 185,5 milliárd jut, amiből 20 a már meglévő Alstom metrókocsik részbeni finanszírozásáról szól, a többi lesz…..
beeni 2015.03.24 09:25:57
Érdekes felvetések. Nekem is egyértelmű, hogy Óbudára a Bogdáni útig kellene valami kötöttpálya, sokkal jobban, mint a Külső Bécsi útra. Azonban tudjuk, hogy ide az 5-ös metrót tervezik - ahogy sajnos azt is, hogy mikor jut el ide (nem honap). A havannai-villamos, meg a rákospalota-újpesti metró szintén nekem is egyértelmű, a metróval úgy tűnik, nem tudnak kompromisszumot kötni - vagy Káposztásmegyerig viszik, vagy nem nyúlnak hozzá. A villamost pedig nyilván azért nem építik meg, mert ott kint Dél-Pesten nem érdekel senkit, nem lehet látványos átadót tartani. A 3-as villamos hosszabbításának elmaradása kapitális hiba, most kaptak rá pénzt, ha nem vitték el Pesterzsébetig, ahhoz se egyhamar nyúlnak újra hozzá. Úgy tudom ennek egyébként az volt az oka, hogy képtelenek voltak megegyezni azon, hogy Pesterzsébet felső HÉV-áll.-ra, vagy PE. vkp.-hoz menjen. A Bajcsy-villamos és a Rákóczi úti, - amely állítom, hogy semit nem ér Újpalota nélkül, és fordítva, az újpalotainak legalább a Ferenciek teréig kell mennie - sajnos úgy tűnik, hogy egymás riválisai, egyik valósulhat csak meg pénz-energia szempontjából egyszerre, és ember legyen aki eldöntse, hogy melyik, azért ha belegondolunk az is teljesen abszurd állapot, hogy a fél Észak-Pesten végighasító, rengeteg lakótelepet érintő 14-es Körút-kapcsolat nélkül, a Lehel téren elvágva áll már vagy 25 éve, ennek is egyetlen megállós hosszabbítás kéne, de úgy tudom ez meg a MÁV és a Westend balhéi miatt maradt el, nehezen érthető, hogy a Westend mögött, vag a MÁV sínjein hogy nem lett neki hely csinálva, amikor a kormányzati negyedről volt szó, és pénz szaga szállt, sokan rájöttek, hogy a Nyugatinál 5 vagy hány vágány is elég lenne a vonatoknak, persze ha villamosról van szó, ilyesmi nem merül fel sajnos.
Mint az nemrég kiderült, a 3-as metró felújítása nem került fel a Brüsszelbe küldendő projektlistára. És ahogy már megírtuk, a metró állapota aggasztó: mind a vasúti járművek, mind az infrastruktúra elöregedett, rekonstrukcióra szorul. A metróvagonok…..
beeni 2014.12.15 18:47:39
@Passzív demonstráló: @libbancs:
pontosan: elkezdték a felújítás tervezését. azaz még a kivitelezés közelében sem járunk, és semmi konkrétumot nem mondott még senki, csak azt, hogy megígérik, hogy meglesz. de ha nem EU-s forrásból, akkor mégis miből, a hitelképtelen főváros, vagy a BKV adósságát is nemszívesen kinyögő állam fogja azt a min. 100 milliárdot még kifizetni? eleve: mi épült itt nem uniós forrásból 2004 óta?
A villamosok Nyugat-Európában a modern, gyors, kényelmes közlekedés szimbólumai. Amerikában a villamosokat -"streetcar"- csak néhány városban használják, pl. Portlandben, Seattleben. Helyettük viszont nagyon elterjedt a könnyűmetró -"light rail"-, ilyen közlekedik többek…..
Bizonyára emlékeztek még: a 2-es metró vonalán, mielőtt az Alstomok forgalomba álltak volna, volt, hogy a megállóban állva már messziről látszott, hogy jön a metró, mert reflektora teljesen kivilágította az alagutat. Ez, a közlekedésőrültek körében első lámpasora miatt…..
Legalábbis a másik három metróhoz képest feltűnően sok volt rajta a szabad hely. A forgalom ugyan nem volt kritikusan kicsi, a nemrég megjelent hírek szerint ha a metró forgalma nem lesz elég nagy, vissza kell fizetni a rá kapott pénzt az EU-nak. Április 1-jén már a harmadik…..
Ebben a posztban településeket, városrészeket, lakótelepeket, emlékműveket, szigeteket szedtem össze, melyeket emberi kéz épített, és lakói valamilyen okból elhagyták őket. Van köztük megszűnt bányaterület, akad, melynek lakóit természeti katasztrófa, atomrobbanás, vagy…..
Február 26-án 10 órakor elindult a debreceni 2-es villamos, és ezzel Szeged és Miskolc után harmadik vidéki nagyvárosunk villamos-nagyprojektje is befutott. Korábban elmarasztaltuk a projekteket, akkor még az éveket csúszó pályaépítés, a négyszer elbukó miskolci és…..
Budapest részesedése az ország GDP-jéből 40%-os, miközben a népességéből csak 17%, az agglomerációt is belevéve 25%. 10-ből 4 Ft Budapesten termelődik, és minden negyedik magyar budapesti vagy oda jár dolgozni. A túlsúlyt erősíti az országban kialakított centrális…..
Egy napsütötte januári délelőttön a Négyes Metró Barátai felvonultak, hogy a fővárosi Rákóczi téri építési területen munkára jelentkezzenek. Épp hat éve ennek. Az önkéntes metróépítő civil kezdeményezést intenzív plakátolás előzte meg, igazán mindent…..
Előző posztomban az én kedvenc európai villamosaimat mutattam be, a végén pedig ti szavaztatok arról, hogy ezek közül melyik a legjobb, plusz sokan ajánlottatok más villamosokat is. Ebben a posztban a legtöbbetek által hiányolt villamosokat mutatom be, valamint a szavazás első hat…..
Ebbe a posztba az Európában közlekedő, nekem legjobban tetsző 15 villamost gyűjtöttem össze. A 15-től az 1. felé haladunk. Az első 5 helyre olyan városok kerültek, ahol több gyönyörű villamos is közlekedik. A végén szavazhattok kedvencetekre! Következzen hát a poszt, semmi…..
Köztes-Európa Közép-Kelet-Európa kulturális alapokat követő kijelölése. Ütközőzóna Nyugat és Kelet között, egy állandó harcmező, amit a német, orosz és török birodalmi törekvések időről időre átrendeztek vagy éppen bekebeleztek. Köztes-Európa országait a…..
Ez volt a nyár utolsó hétvégéje, a balatoni szezon vége. Nyilván sokakban felfrissült az élmény: a magyar tengerre tömegközlekedéssel lejutni rémálom. A vonat koszos, büdös, késik, meleg van, nincs rajta légkondi, se wifi. És persze rettenetesen lassú. Busz nincs. Autóval pedig 1,5 óra alatt lehet…..
Posztunkban a ČKD Praha Tatra villamosgyárat, és az általuk gyártott legelterjedtebb, ma is közlekedő villamosokat mutatjuk be. A gyár a KGST szinte minden országába adott el villamosokat: Nálunk is megtalálhatók Budapest, Miskolc és Szeged utcáin, majdnem minden…..
beeni 2013.08.06 11:29:39
@Grgabácsi: @biciklis bakter: így igaz, köszi, javítottam!
Ráadásul a vasútállomáson. És klasszul rendben van tartva. Én először azt hittem valami postaláda-féle, olyan tiszta volt, hogy majdnem a tetejére pakoltam a cuccaim. És több is van belőle. Tavasszal Lillafüreden üdültünk, de persze leugrottunk egy napra a városba is, ahol…..
A napokban adták át teljes egészében a forgalomnak a felújított Fővám teret, és Kálvin teret. Mindkettőt a négyes metró építésének részeként rehabilitálták, a terek másik oldala már korábban elkészült. A 83-as troli június 1-től ismét eredeti útvonalán jár,…..
A  Fent és Lent szerkesztőségén belül heves vita alakult ki a röghöz kötésről. Mivel mi egymás véleményét nem fegyelmezni és egységesíteni akarjuk, hanem örülünk az ellentétes álláspontoknak, vitarovatot indítottunk. Kérdés: a röghöz kötés elvben helyes-e vagy nem?…..
"Kecskeméten járva azon merengtem, hogy vajon a véletlen szüleménye az, hogy ugyanolyan (vagy legalábbis nagyon hasonló)  "K" kövekkel van kirakva a város főutcája (Rákóczi út), mint a  Budapesti Károly körút, vagy megmaradt a Pesti építkezésen egy kilométernyi kő, aztán…..
Holnaputántól vehetik birtokba a közös busz-és biciklisávot a közlekedők a Bajcsy-Zsilinszky úton, továbbá holnaputántól az eddig csak este és hétvégén közlekedtetett 109-es busz is egész napos üzeművé válik, 9-es számmal. A létrehozott új közös sáv szaggatott piros…..
Demszky 2006-os kampányújsága szerint. 2006-ban én még csak 17 éves hormonbajszos közlekedésbuzi voltam, politikával túl sokat nem foglalkoztam, de valamire ráérezhettem akkor, amikor a postaládánkban talált kampányújságot - ahelyett, hogy visszakézből a kukába dobtam volna - a…..