Regisztráció Blogot indítok
Adatok
közösperonos átszállás

0 bejegyzést írt és 4697 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ezzel a hangzatos címmel írt nyílt levelet szakemberek egy csoportja az EU politikusainak áprilisban, sejtve, hogy milyen katasztrofális következményei lesznek az ideológiai alapú szabályozásoknak."Természetesen" semmit nem számított, a 2035-ös tiltása a belsőégésűeknek, úgy, hogy szintetikus…..
közösperonos átszállás 2022.06.09 14:40:07
@W12petrol: Dehogy volt kevés. Engem hagyott ott a lámpánál anno Ziu troli, pedig az az orosz ipar egy remeke volt (és az Ikarus buszok sehol nem voltak hozzá gyorsulásban). Az elektromos hajtásnál az akksikkal volt baj, és van a mai napig, de hogy nem lenne most is igen gyors a fejlődés, azt nem lehet elmondani...

"a kibocsátás meg csak propaganda"
Kevésbé Multi, de van.Be kell vallanom, hogy az első két napban volt bennem némi keserűség az új T7 kapcsán. Azon gondolkoztam, hogy ha egyszer a század derekán be kell mutatni, hogy milyenek voltak azok az autók a 20-as években, amelyeket a szabályozói és költségtakarékossági alapvetések ihlettek a…..
közösperonos átszállás 2022.06.09 14:37:19
    "Kapusunk az ellenkező irányba tett nyilatkozatot." (Orbán Viktor Gulácsi Péterről)   Orbán Viktor ma utasította Marco Rossi szövetségi kapitányt és Szalai Ádámot a magyar labdarúgó-válogatott csapatkapitányát, hogy Gulácsi nyilatkozata miatt tegyen bizonyos lépéseket, nem világos, hogy…..
      „Árpád fejedelem sem állította hadbíróság elé az Európát végigfosztogató vitézeit, hanem kitüntette őket. A rablást, gyújtogatást és erőszakot – »kalandozást« – pedig nem jogi határozatok állították le, hanem az augsburgi csata. Ott az történt, hogy a büdös magyar migránsok ugyan váltig…..
közösperonos átszállás 2021.03.30 17:17:51
@chrisred: Ez mondjuk kb. olyan nekem, mint hogyha azt vezetnénk le, hogy az import az tulajdonképpen export is (máshonnan nézve), és a kettőt közösen portnak hívjuk.
    A deputatio már ötödfél órára megérkezett a cultusministeriumba. Maga a titkos kamarás úr  fogadta őket, aki phlegmatikus ember hírében állt, de most izgatottan szítta az ángol burnótját. A legfontosabb financziális projectum volt a Kötelező Olvasmány, amiből százezer kópiát  rendeltek és egy…..
közösperonos átszállás 2021.03.01 15:02:22
@Bolygó Hollandi: "Fanni hagyományai. Az első magyar regény. 1794. "

Tökre nem kapcsolódik a vitához, csak megjegyezném, hogy úgy rémlett, hogy az Etelka az első magyar regény. Aztán rákerestem, és még mindig úgy rémlik. :-) (Első megjelenése 1788.)
közösperonos átszállás 2021.03.01 15:04:36
@Evil_Empire: "A NER-média sajnos jól ráérez azokra a témákra"

Eddig oké, de attól még ezekben a témákban is hazudhatnak.
közösperonos átszállás 2021.03.02 11:46:53
@Bolygó Hollandi: És egy hozzászóláson belül mindjárt két vendégszöveg is, ejnye!
     "O, say can you see" a.k.a székelynyuszi az amerikai keményvonalas konzervatívok konferenciáján.    Enjoy.  Minden idők egyik legkonzervatívabb, legnemzetibb, legkeresztényebb és legértékelvűbb amerikai himnusz interpretációja.  Ez a nemzetközi mandinerizmus artisztikuma. ..
közösperonos átszállás 2021.03.01 14:03:11
közösperonos átszállás 2021.03.02 08:57:06
Ugyanakkor meg a franctuggya. Olvastam egyszer egy olyat is, hogy az emberek folyamatosan (és elsősorban a média miatt -- mármint a tényleg profi hangfelvételekhez hozzáférés egyre könnyebbé válása miatt) vesztették el az önbizalmukat az éneklésben. Ja, és az énekóra egyik szerepe-jellemzője is a közös éneklés volt.

Az biztos, hogy a fonóban nem csak azok énekeltek, akiknek profi énekhangjuk volt, meg hát Kodály se tudott volna már rég semmit gyűjteni, mert a népdalok sem maradtak volna fönn, ha tényleg csak a tökéletes hangúak mertek volna nótára gyújtani (ez itt már a saját véleményem). Mindenesetre most az van, hogy iskolai énekórán is "ciki", meg "nekem nincs hangom" -- ez kb. olyan, mint hogyha senki nem lenne hajlandó tornaórán focizni, merthogy nem egy Ronaldo. (Direkt nem a kislabdadobást meg a százméteres síkfutást mondom, remélem, érezhető a kettő közti különbség.)

Nyilván, az, hogy valaki a színpadon, "mindenki előtt", a trambulinról, az más; de ezt a szőke hölgyeményt egész konkrétan most mindenki kiröhögte, hogy milyen rosszul énekel, mikor a röhögők (engem is beleértve természetesen) semmivel nem énekelnének jobban, sőt. De most már tényleg mindenhol "ciki" van, meg "nincs hangom", és "legfeljebb az autóban, egyedül". (Ott én is szoktam, és csak ott szoktam természetesen.) Miközben itt szerintem egy közösségi élmény múlt ki ha nem is a szemünk előtt, de azért még rekonstruálhatóan -- és akkor mi még jól bele is rúgunk.
        Elkezdjük.  November harmadikán választják meg az Egyesült Államok elnökét.        Ha ma lenne az elnökválasztás  nagy valószínűséggel Joe Biden nyerné, de nem ma lesz az elnökválasztás.         A legfrissebb pollokban csak a republikánusok felé hajló Rasmussen mérte öt százalékon belül…..
közösperonos átszállás 2021.02.18 12:28:30
@jotunder: "de dániában a bevándorló valahogy tényleg muszlimot jelent, amerikában meg inkább hispánt. "

Hát ez egyszerű földrajznak tűnik.
     Remélem egyenesen ülnek az egyetemek, mert Prof. Dr. Stumpf István fogja felügyelni az átalakításukat, értsd örökös FIDESZ-tulajdonba vételüket.  Prof. Dr. Stumpf István úgy kutatóprofesszor, hogy az egyetemi tanárság minimálkövetelményének sem felel meg. Politikai hatalma volt, korábban…..
közösperonos átszállás 2021.02.15 07:15:38
@Wolff: "Szóval Stumpf egy szuverén ember. Meg Varga Judit is. Meg a Navracsics is. "

És mint a (múlt) héten kiderült, Varga Judit férje is.
közösperonos átszállás 2021.02.15 18:37:07
@velőtanya: Ehh legyen akkor így: imgflip.com/i/4y4u5s
        Az állampárti propagandaoldal "Nemzetközi nagyágyúkat igazolt le az MCC" címmel adott ki eszmei iránymutatást.      A nemzetközi nagyágyúk között van az a német Werner Patzelt, akit valamiért Patzelnek írnak, akit a drezdai egyetem nem foglalkoztatott tovább szélsőjobboldali kapcsolatai…..
közösperonos átszállás 2021.02.15 13:06:21
@naebneerG: Arra gondolok, hogy

1) ezzel nőtt az átlagbér,
2) ezzel nőtt a bér szórása,
3) (ráadásul) ezzel nőtt a bér _időbeli_ szórása is.
közösperonos átszállás 2021.02.15 15:44:54
@közösperonos átszállás: (a 3-ast mint az időtengely mentén vett szórást értettem, whatever)
közösperonos átszállás 2021.02.15 18:33:12
@naebneerG: Persze, az elnevezést eszembe sem jutott dicsérni. :-) Meg eleve, én ezeket alapból is fizetéskiegészítésnek, bérpótléknak stb. tartom, annak viszont nem valami hatékony.
     Orbánék felszámolják a magyar felsőoktatás maradék autonómiáját. Az egykori kommunista belügyminiszter veje, a jóságos István, aki  úgy lett az amerikanisztika kutatóprofesszora, hogy soha életében nem foglalkozott amerikanisztikával, végrehajtja az ítéleteket.  Az MTA intézeteit…..
közösperonos átszállás 2021.02.11 10:36:26
@naebneerG: Meg mondjuk a PhD-képzésnek vannak egyéb költségei is, pl. gépek, vegyszerek, konferencia-költségek (nyilván mind területtől függ). Most a pandémia alatt az utóbbiak pl. nyilván olcsóbbak, de amúgy meg évi egy-két konferencia, az a képzés négy éve alatt 4-8, simán túlvagyunk vele az egymillió forinton.
közösperonos átszállás 2021.02.15 16:24:55
@naebneerG: "aki egy csávót játszik, aki egy másik csávót játszik"

Szintén Kőhalmi-rajongót tisztelhetek?
közösperonos átszállás 2021.02.15 16:48:37
@thumb: "mikozben brit egyetemek sorat fenyegeti a csod"

Nem brit, csak majdnem, de Kanadában konkrétan csődbe is ment egy (Laurentian).
       Eddig az történt, hogy az egykori reformkommunista Stumpf Istvánt, a Hazafias Népfront utolsó alelnökét, aki először alkotmánybíró majd egyetemi tanár lett a törvényes feltételek szelíd megkerülésével, Orbán Viktor nemdiktátor megbízta a magyar felsőoktatás maradék autonómiájának…..
közösperonos átszállás 2021.02.08 06:39:43
@fortin: Az egy 2011-es poszt, akkor Bokrosnak már vagy másfél évtizede nem volt köze semmiféle párthoz (a sajátján kívül), és az is tíz éve volt. Tényleg huszonöt éves homályos emlékek interpretációival szeretnéd relativizálni a jelenlegi helyzetet? (Csak mert pont ezt csinálod.)

(Bokros nagyot ment a 2000-es évek közepén a kényszerszolidaritással is (talán az ÉS-ben?), amikor az állami egészségügyet és az állami nyugdíjrendszert és az állami mindent is le akarta építeni magánvéleményében. Az annyira tükrözte az akkori kormánypolitikát, mint hogyha Horn Gyula nyilatkozott volna bármiben.)

Illetve hát persze, Kóka is mondott mindenfélét, ami valóban alátámasztja, hogy ez elsősorban a korszellem. Csak mindig elfelejted (pedig nem egyszer szóltam már erről konkrétan neked is), hogy a két kormány működése közé egyáltalán nem lehet egyenlőséget tenni, Kóka akkori véleményének a kormányában nem volt többsége, úgyhogy bátran tekintheted ezen megnyilvánulásait írói munkássága részének. Most ellenben ezt, ugye, látjuk.
közösperonos átszállás 2021.02.08 06:47:58
@fortin: Illetve az a másik, hogy egy (imázsában, de hát arról beszélhetünk max.) "technokrata" kormánynál elvileg érthető (még ha hülyeség is amúgy) a bölcsészetek visszafejlesztése, ellenben egy nemzeti kormánynál ez maga a kognitív disszonancia, hát még szép, hogy nekünk fontos a magyar nyelv, irodalom, történelem etc. kutatása. (Ráadásul ha mi nem csináljuk, ki fogja? Oké, a románok. :-) )

De eleve és most tényleg, a "baloldali" kormányok jellemzője az volt, hogy beszéltek mindenfélét (sokszor egyszerre), aztán a végén vagy csináltak valamit bátortalanul, vagy nem. Úgy voltak "szakértők" is, hogy az elsősorban verbálisan nyilvánult meg. Ehhez hasonlítani az elmúlt bő egy évtized rombolásait minimum wishful thinking (márminthogy akkor a fideszesek is csak annyit fognak rombolni -- már most sokkal többet romboltak, és hol a vége), de egy csomószor egyrésztmásrésztezés is. Ráadásul, látod, a dolog rendszerszintű, ők az anti-Midászok.
     "Stumpf István eközben a Kossuth rádió vendége volt reggel, és ő azt mondta, hogy egy-két kivételtől eltekintve a magyar egyetemek jókora távolságban vannak a világ élvonalától, ezért van szükség az átalakításra. Ezen kívül a fiatalok itthon tartásához is szükséges, hogy legalább a prágai…..
közösperonos átszállás 2021.02.04 06:25:53
@fortin: "aki emlékszik egy Kóka nevű emberre,. tudja, mire gondolok. "

Igen, egyrésztmásrésztezni tetszettél.
közösperonos átszállás 2021.02.04 06:30:39
@fortin: Amúgy a fene tudja, én inkább azt látom benne, hogy ha egy nem kötelező tagságú szervezetben egy konkrét csoport jut hatalomra (és azt érezteti is stb.), akkor onnan ritkán túrják ki őket, inkább ki/lelépnek a népek.

Az egykulcsos adó amúgy a vállalkozóknak aztán pont mindegy: itthon ha van egy kettős könyveléses céged, annyi pénzt fogsz csak kivenni a cégből SZJÁ-san, amennyit muszáj. Meg amúgy is sánta az analógia szerintem, egy csomó embert ismerek, akinek nagyon jól jött a KATA, és egyről sem tudok, aki közülük a Fideszre szavazna. Nyilván aki nagyban játszik és a Fidesszel nagyban nyer, az hajlamosabb erre, de az egykulcsos adó, KATA etc. nem ez a nagyságrend.
közösperonos átszállás 2021.02.04 08:09:34
@kemény keleti kommentelő: "Itt nem a tagság választ elnököt, hanem az elnök választ magának tagságot."

Igen, kb. én is ezt mondtam. Amúgy ebben semmi NER-specifikus nincsen, illetvehát talán az, hogy azért ez a kamara is valami állami-szerű szerv kéne legyen, és ott már nem meglepő a state capture.
      Prof. Dr.  Lánczi András interjút adott az állampárt ideológiai blogjának.  A nagyra nőtt megadja megpróbálta elkápráztatni a kontrás verőembert azzal, hogy két percenként dobott be valamilyen fontos idézetet pl. a lengyel Lánczi Andrástól Legutkótól, és teljesen váratlanul hivatkozott az…..
közösperonos átszállás 2021.02.04 07:48:53
@fortin: Nálunk (CS/IT) pl. az MSc kicsit a levegőben lóg. Régen a 3+2 éves képzésnél az volt a logika (még a '80-as évekből jött talán, és kitartott a kora kétezresekig), hogy ha tényleg egyetemre való vagy, akkor megcsinálod az öt évet, de azért három év után is legyen valami papírod. Most meg elég tisztán látszik, hogy az "ipar" nem igényli a +MSc-t, sokszor a két év munkatapasztalat többet ér (persze a kettő nem zárja ki egymást...), kapcsolatot építeni (a sörözés a terminus technicus, ahogy már föntebb is szerepelt) is simán lehet a BSc-n, marad az, hogy az oktatói utánpótlás nevelésére alkalmas, afféle PhD 2 (PhD 0), aminek kérdés, mi értelme van.

Na, majd jön Mr. Csempe, aztán rendet vág.
    Itt nem csupán reformokról van szó, hanem világlátásról, szellemiségről.... nagyobb hangsúlyt kap majd a nemzeti jelleg....mivel nagy igény van történelmi és irodalmi adaptációs filmekre, szeretnénk, ha hangsúlyosabb lenne a hallgatók történelmi témákra való hangolása. " (Sára Balázs SZFE-s…..
közösperonos átszállás 2021.01.29 21:21:39
@Sheis: "Ahány egyetem privatizálás cikk olvasásának nekiveselkedek mindenhol az van, hogy adnak 15% béremelést. "

Én külön rákérdeztem, és soha senki nem mondta, hogy ez +15% (vagy hogy egyáltalán +valamennyi %) forrást jelentene.
      Prof. Dr. Deutsch Tamás az "azért Tomikám mindkettőnknek jobb, ha Brüsszelben piálsz, mintha minket kompromittálsz valami hülyeséggel" díj kitüntetettje azt nyilatkozta, hogy 76 milliárd eurót akar elkölteni az Unió kutatás-fejlesztése (a Horizon Europe programról van valójában szó) és…..
közösperonos átszállás 2021.01.18 11:11:39
@Bogomil: Jó, de a poszt azt mondja, hogy ezt DeutschTomiék saját maguk okozták saját maguknak, úgyhogy milyen alapon tiltakoznak. Miközben ez egy régóta fönnálló nonszensz, amire persze DeutschTomiék is rátettek kábé egyharmad lapáttal, de ha elvettek volna inkább belőle ugyanennyivel, akkor is ugyanez a nonszensz rendszer maradna, mérési hibahatáron belül ugyanazzal a kimenetellel.
közösperonos átszállás 2021.01.19 16:39:15
@dreg5: És jó is, hogy az ERC ilyen.

A kérdés az, hogy milyen, szabad szemmel is látható program van, ami nem olyan, hogy a nem-keletiek kapják a pénz túlnyomó többségét. A H2020-ba pl. nettó befizetők vagyunk (bár csak épphogy), és a 13 "keleti" országból tíz az, tíz. Ez azért már túlmutat azon, hogy kizárólag az ország egyéni felelőssége, tessék csak jobban igyekezni.

@Mister Gumpy: Kimondottan kifejtettem, hogy nem az ERC-re gondoltam.
közösperonos átszállás 2021.01.21 16:11:58
@Mister Gumpy: "csak azt írtad, hogy másról IS beszélsz ("programOK")"

Meg írtam még, hogy:

"A nehezebb, hogy bizony az EU research funding politikájának van egy ilyen, vagy ehhez eléggé hasonlító olvasata. Rendben, van neki több programja."

Meg még azt is, hogy:

"De ha az EU összes kutatási támogatásának összege"
      Aránylag biztos voltam benne, hogy az Orbán-rezsim nem engedi el a járványt és a végén nem lesz napi száz halott. Elengedte. És meghamisították a halálozási adatokat. Ezért nem tévedtem olyan nagyot látszólag.     Kásler Miklós mai bejelentése:    December 10. környékén 27-30000…..
közösperonos átszállás 2021.01.18 15:07:06
@Kettes: Az utolsó élő tanárig oktatunk.

A tanár még utolsó leheletével is... a covidot terjeszti? :-) (Jó, ez morbid.)
közösperonos átszállás 2021.01.18 16:35:39
@labrys: Csak egy anekdota, idén a kínai újévet (amely egy kéthetes komplett gazdasági leállás szokott lenni) valamilyen rejtélyes okból hamarabb elkezdik majd ünnepelni odaát, és tart, amíg tart.

Illetve még egy "állítólag", február hatodikával lesz vége a második hullámnak.
     Az egymilliárd dollárral kitömött orbánista janicsárképző a Matthias Corvinus Collegium kutatási vezetője Surjányi Fanni soha életében nem publikált. Ha a Hit Gyülekezetének lapjait nem számítjuk... Azt állítja, hogy tanszékvezetője le akarta beszélni a tudományos pályáról, mert a…..
közösperonos átszállás 2021.01.17 10:30:05
@naebneerG: Én értem, hogy frusztrál, hogy publikálsz mint állat, témavezetsz mint állat, és közben úgy érzed, nem értékelnek eléggé. Bár ez az eléggé, ez nyilván gumiszabály, mutass valakit, akit magamaga szerint túlértékelnek.

Csakhogy ettől még saját magadat dicséred, a hencegés szó is, komolyan, nem túlzás. Tényleg, a saját munkásságodra utalgatás során az az ember érzése, hogy akkora az arcod, hogy a tanszéken is a nagyméretű műszerek miatt kialakított technikai bejáratot használod.

De, ami ennél szerintem fontosabb, értelmetlen összevetéseket teszel. Teljesen értelmetleneket. Minden területnek megvannak a saját publikációs szokásai (sőt, minden részterületnek), amelyek nem univerzálisak; a teljesítményed mérőszámai vélhetőleg nagyon összemennének, ha, mint az mérnöki területen szokás, az IF-eket először a szerzőszámmal osztanák (CS/IT vonalon meg, hozzátok képest, megnőne az emberek teljesítménye -- mi ritkán veszünk be társszerzőnek valakit csak azért, mert anno neki volt pénze gépbeszerzésre, ugye). Asszem a nyelvészek körében dívik az, hogy a doktorandusz egyszerzős cikkeket ír, még a témavezetőjét sem veszi be (!), és akkor most hasonlítsunk életműveket így cross-domain, komolyan. Akkor most melyik a fair, osszunk vagy ne osszunk a szerzőszámmal? Kb. tökmindegy, úgy sincs értelme a hasonlításnak.

Látod, jotunder sem így kezdte, de viszonylag hamar belátta, hogy ezek nehezen (vagy valószínűleg sehogyan se nem) összemérhetők; ezért aztán a konkrét nulla teljesítményt emlegeti csak.
közösperonos átszállás 2021.01.17 10:40:42
@naebneerG: Itt meg amúgy megint nem értem a fölháborodást, persze, ez gáz, de hát a nemzetközi területen, még csak nem is pályázatoknál, hanem simán peer review-nél is az van, hogy egy csomó dolgot komoly helyeken nem hisznek el noname embereknek (no offense, magamat is beleértem). A neves társszerzőt sokan tekintik egyfajta minőségbiztosításnak. Nem fair? Nem hát. Kurva szarul tud esni? Bizony ám. Ettől még ezek a szabályok? Sajna igen.
közösperonos átszállás 2021.01.17 10:42:09
@naebneerG: " A NULLA ellen tiltakoztam."

Tévedés, innen indult a szál:

"annyi cikkel-impakttal-hivatkozással, amennyi a 11 felsorolt MCC "vezető oktatónak" 10 éven belül sem lesz"
          Orbán egyik vezető tanácsadója, Hegedűs Zsuzsanna, pár éve azt találta hazudni, hogy ő a világ egyik vezető konfliktuskutatója. Soha életében nem publikált semmit konfliktuskutatásról. Ő nem asszonyság. Karikó Katalin az asszonyság (akinek valószínűleg csak azért bocsátják meg női…..
közösperonos átszállás 2021.01.06 17:28:02
@S=k*logW: "hogy az első kettő oszlopod csakis a LISTÁSra és az ahhoz HOZZÁADOTT töredékszavazatokra vonatkozik"

Ez konkrétan orbitális tévedés, ezek simán a listás szavazatok.

Itt jobbra vannak az értékek: www.valasztas.hu/ogy2018

A listás és a töredékszavazatos bontás pedig itt:

www.valasztas.hu/documents/20182/863121/Orsz%C3%A1gos+list%C3%A1s+mand%C3%A1tumok+sz%C3%A1m%C3%ADt%C3%A1sai/48e2198d-4b1e-4d7b-85be-7a29d96fcfd5

Ha tippelhetek, az 53,valamennyi% már az 5%-ot el nem ért pártokra adott szavazatok ignorálásával jött ki, ez meg az összes leadott (listás) szavazatból; igazából úgy sincsen jelentősége, hiszen a Fidesz a 49-et meg az 53-at is túlkompenzálta, a többi párt meg a beidézett százalékokat is alulmúlta, úgyhogy az azoknál nagyobbakat is alulmúlná.

A másikra pedig: "Te is abba a hibába esel, hogy a 199 fős parlament összetételénél előszeretettel csakis és kizárólag a LISTÁS szavazatokat veszed figyelembe, ami ugyebár a 93 mandátumra vonatkozik."

Nem én estem ebbe a hibába, hanem tomtyi olvtárs (azóta már sajna nincs köztünk, szerencsére amiről szó van, azt beidéztem).

Amúgy ha az eredeti kijelentése csak a listás és a kompenzációval növelt szavazatokra meg az azokból nyert mandátumokra vonatkozott volna, akkor meg simán csak értelmetlen (manipuláló, hazug, Fidesz-propagandista) lett volna.

Vagy ez ugyanaz lenne?

"Mindezeket összevetve a töredékszavazatok a Fidesz arányát csökkentette"

Mert ez konkrétan értelmetlen kijelentés. Vegyük észre, hogy a töredékszavazatok _arra_valók_, hogy a listás szavazatarányukhoz képest több egyéni körzetet nyerő pártok mandátumarányát csökkentsék. Ez a dolguk. Erre vannak kitalálva. Annak örülni, hogy ezt a funkciójukat még a győzteskompenzáció elnevezésű oximoron _ellenére_ is betöltik egy picikét, hát az kurva gáz, de most komolyan.

De legfőképp, értelmetlen.
közösperonos átszállás 2021.01.08 08:21:33
@hoffnungloss: "Egy rossz döntés az egész hazai szakmát lejáratná. "

Erre a gondolatra a komplett Fidesz-vezérkar összerezzent. Lejáratni egy egész szakmát? Azért az már tényleg túlzás lenne.
    "A Magyar Tudományos Akadémia-BME Morfodinamika Kutatócsoport 3 és fél év alatt bizonyította be Platón ókori filozófus elgondolását, amely szerint a világmindenséget alkotó négy elem, a föld, a víz, a tűz és a levegő mindegyike szabályos testekből épül fel; ezek közül a Föld hexaéderekből,…..
közösperonos átszállás 2021.01.06 20:12:57
@ATCG: "A kettőzött hírben nem Domokos a szenzációhajhász"

Ilyen rövid időn belül két ilyen szenzációhajhász hírben is benne lenni, hát, azért nem nagyok az esélyek. :-)
közösperonos átszállás 2021.01.06 20:30:18
@rdos: "A tudományos életben nem tudom mi az eljárás (MTA-ról beszélünk, nyilván kellő tisztelettel). "

A válasz erre valószínűleg az, hogy területtől (nem tudományterülettől, hanem szakterülettől -- az előző ezredrésze, vagy tízezred, vagy ki tudja) függ erősen. Nyilván tendenciák ettől még vannak.

A mérnöki kapcsolódású területeken (én az AI-t ide sorolom, mert ez a fele a CS-nek nem bizonyít, hanem mér, és a proposed vagy sokkal jobb, mint a baseline, vagy nem -- ez valami olyasmi) a matek meg az elhanyagolható tényezők hangsúlyozása és bűvölése jellemzően elméleti varázslás, persze, matematikai alap kell mindenképpen, de ha a végén az aktuális metrikát nem javítja, akkor nagyon be kell lőni a niche-t, ahol még érdeklődésre (=acceptre) tarthat számot. Ha viszont javítja, akkor csak fügefalevél az elmélet -- ha nincs, akkor esetleg belekötnek, hogy ez csak valami random hack, viszont alapvetően anything goes (as long as it works).

De alapvetően hatmillió paramétere van egy rendszernek, amiből a franc fog foglalkozni ötnél többel (de lehetőleg egy maradjon, max. kettő), azok maradnak defaulton, főleg ha köztudott, hogy hatásuk marginális. Vagy lépésről-lépésre lőjük be azt az ötöt, amivel hajlandóak vagyunk vesződni, miközben tudván tudjuk, hogy az előálló kombináció a végső produktumban nem garantált, hogy optimális.

Aztán persze itt is vannak trendek, a bulvárosodás (érdemes lenne egyszer megszámolni a kérdőjelek számát a cikkek címében, éves bontásban), nyilván a következő és utána következő technikai jellegű cikk kevesebb port ver föl, mint az, amelyik valami közérthető, miközben kimondottan sekély témát kapargat. Egy-két éve az egyik (nagy) konferencián (technikai terület) nagy figyelmet kapott egy, neves szerző által (is) jegyzett, terminológiai jellegű cikk (sokan szarul használjátok a köv. kifejezést: ...), saját kettő db. fülemmel hallottam, ahogy egy viszonylag nagy ember jelentette ki, hogy ez volt a konf legérdekesebb cikke.

(Mondjuk személy szerint én is az "érdekesebb, még ha nem is mainstream" témákat találom inspirálóbbnak, ezeket a cikkeket sem könnyű elfogadtatni.)

Bonyolult ez, na. Mesélj inkább a talajvízszint-csökkentő mélygarázsokról. (Átvágnak egy vízzáró réteget?)

(Anekdota, kb. tíz éve Szabadkán nekem azt mondták a helyiek, hogy "miért nem állsz le a kocsival a szálloda alá? Háromszintes pincéje van".)
       A NER által diszkréten támogatott Betlen-féle Metazin, a már serestelenített, rezsimslómoista Neokohn és  a FIDESZ alapszervként funkcionáló Mandinerke szemlézte Lawrence M. Krauss amerikai elméleti fizikus Quilletteben megjelent cikkét, melynek címe: Miért elfogadott a természettudományos…..
közösperonos átszállás 2021.01.04 18:17:23
@Tgr: "A másik érdekes eredmény, hogy a reprodukciós ráta egyáltalán nem korrelál a cikk idézettségével, vagyis kollektív erőfeszítés sincs arra, hogy az átfogó társadalomtudományi elméleteket valós matematikai alapokra építsék fel. "

Ez mondjuk nem feltétlenül társadalomtudomány-specifikus (amúgy is, az idézettség a rosseb tudja, mivel korrelál még az idézettségen kívül). Megint hazabeszélve, persze, ha fölrakják valahova a kódot és vért izzadva be tudod üzemelni, ugyanazon az adaton, akkor lehet, hogy ugyanazt megkapod (és akkor ezt hívhatod reprodukálhatóságnak is), vagy legalábbis valami hasonlót. Viszont a cikkben ugye az van, hogy ha ezt meg ezt csinálod, így meg úgy tanítod -- _ennek_ a reprodukciójához elvileg nem kellene a jóember kódja, és akkor van értelme az egésznek, ha nem csak hótugyanazon az adaton ad jó eredményt, mint amin a szerzők próbálták, hanem "hasonlón" is (whatever it may mean). Na, hát ez ritkán megy, pedighát megette a fene, ha a gravitáció is csak Newton almafája alatt lenne "reprodukálható".
közösperonos átszállás 2021.01.05 07:44:32
@ärdulönsamidag: Hát ez sajnos ilyen, az elején azt a pármillió súlyt véletlenszerűen inicializálod (nyilván valamilyen eloszlásból mintavételezve), aztán bekonvergál oda, ahova bekonvergál. Tök hasonló eredményt fog adni, de hogy nem hótugyanazt, az zicher. (De ha még a random seedet is rögzíted, akkor is kaphatsz más eredményt a numerikus pontosságtól vagy a gyorsítás implementációjától függően, amihez meg elég egy másik videókártya, vagy valamelyik library eltérő verziója.)

Tudod, aki nem tud arabusul.

(Nemmellesleg arról is írtam, hogy a cikk nem egy konkrét implementációról szokott szólni, hanem egy konkrét módszerről / algoritmusról; namost ha azt a cikk alapján implementálod le, ami az egésznek az értelme lenne elvileg, akkor már nem bitre ugyanarról a programról beszélünk. Hahaha this.)
közösperonos átszállás 2021.01.05 10:49:40
@ärdulönsamidag: "A hótugyanaz egy mérnöknek azt jelenti, hogy egy számítható tolerancián belül..."

Sajnos nincs számítható hibahatár (vagy esetleg olyat lehet kiszámolni, hogy a pontosságod 94,2% lesz, plusz-mínusz 80%). Ráadásul ez nem is a mérés hibahatára, a méréssel legtöbbször nincs gond, az szépen determinisztikus (időnként meg nem az, az is szép szokott lenni).

(Amúgy az előbb még mintha azt haháztad volna le, hogy ugyanazt a programot lefuttatod kétszer egymás után azonos bemeneti paraméterekkel, még szép, hogy ugyanaz az eredmény -- látod az ellentmondást, ugye? IT-ban amúgy is mindennapos, hogy hiába van meg az eredeti kód és az eredeti input is, egy idő után már brutális erőfeszítésekkel tudod csak lefuttatni úgy, hogy ekvivalens eredményt kapj, annyira megváltozott a környezet.)

"A megoldás nagyon egyszerű volt (ha az ember már tudja mi a baj), egy paraméter kezdeti értékét kellett lenullázni."

Igen, hát van olyan, hogy a kód bugos (én pl. olyan egy-két év után szúrtam ki, hogy két sor föl van cserélve -- persze ettől még az eredmény ekvivalens volt, a végső eredmények is hihetők voltak, csak menet közben részben baromságot számolt).

De 2010 kb. két korszakkal ezelőtt volt, amennyiben AI-ról beszélünk.
       E sorok írója a vakszerencsének köszönheti, hogy most nem egy géppuskafészkekkel diszkréten díszített ingatlanban lakik a parókás feleségével és kilenc gyerekével közel Nabluszhoz, mely kilenc gyereket már rég megtanította volna arra, hogy Júdeát és Szamáriát  .sten (ilyeneket is mondana,…..
közösperonos átszállás 2020.12.23 14:49:42
@kemény keleti kommentelő: Az ex-MTA-s kutatóhálózat a végén 15 kutatóintézetbe volt szervezve (gyakorlatilag ugyanez van most is). Ebből Szegeden ill. Debrecenben van 1-1, illetve van egy, ami félig Pesten van, részben Sopronban, stb. 12 full Pest, ez a teljes költségvetésnek kb. 85%-át adja.

Ha a felsőoktatást nézed, gyakorlatilag minden mérőszám (költségvetés, hallgatók száma, oktatók száma, PhD-hallgatók száma, még akár MTA-adottegyetem kutatócsoportok száma) alapján is 45-55% Pest, 55-45% nem-Pest.

Természetesen, ha mondjuk a '80-as években kitalálták, hogy legyen kutatóintézet és ott kutassák "a magyar nyelvet" (csak egy példa, gőzöm sincs, mikor alapították a Nyelvtudományit), akkor annak az adott technikai-kommunikációs szinten nyilván egyetlen helyen volt értelme, és ha csak egy hely, hát legyen Pest. Ez viszont ma már nagyon nincs így.

A megvalósításnak nyilván nem sok értelme lenne úgy, ahogy fölvetetted (még ha az ellenkezője teljesen természetesen is hangzik -- kutató szeretnél lenni, költözz Pestre, vagy ha részállásban, akkor járj föl heti egy napot (! ez ugye még inkább aláfesti az egész értelmetlenségét, meg azt, hogy 2021-ben mi lehetséges)). Én a bővítést kötném vidéki (egyetemi kapcsolódású, nem olyan, mint a BME tihanyi nyaralója) helyszínhez.

(Ráadásul, ez nyilván nem titok, Debrecenben / Szegeden / Pécsen ugyanaz a bértáblás vagy kiegészített fizetés jóval többet ér, ergo egy adott keret jobban hasznosul. Nevermind, mivel az egész kizárólag a lobbitevékenység eredménye.)
közösperonos átszállás 2020.12.23 15:39:17
@cvsvrs: "mert nincs formális axiomatikus alapja. "

Hát mondjuk a valós, észlelt jelenségeket megmagyarázó tudományoknak sem nagyon szokott lenni. A gravitáció nem axióma, hanem elmélet (de majd a fizikusok kijavítanak); tök jól működő elmélet, természetesen. A kvantummechanika már valahogy nem ennyire kerek, ott még annyira sincsenek axiómák, megfigyelések vannak ott is, meg elméletek, az egyik több dolgot magyaráz meg, a másik kevesebbet.

Speciel a finnek -ko/-kö kérdőszócskáját a finnugor rokonság elmélete elég jól megmagyarázza, más meg nagyjából sehogy (márpedig hogy egy ekkora, ráadásul ennyire mély, abszurd baromság tök függetlenül két nyelvben is kialakult volna, vagy valaki még pont át is akarta volna venni, szóval azért az nem olyan túlságosan valószínű).
közösperonos átszállás 2020.12.23 15:41:56
@kemény keleti kommentelő: Hátugye kutatóhelyekre általában úgy kerülnek az emberek, hogy előtte egyetemet végeznek, be-bedolgoznak a csapatba, effélék, aztán az ilyesmi Bácsalmáson meglehetősen ritka.
      Steven Levitt és Stephen J.Dubner a Freakonomicsban vizsgálták azt, hogy a drogelosztóhálózatokban miért vállalnak irreálisnak tűnő kockázatot a foot-soldierek meglepően csekély javadalmazásért. Közgazdaságtani szempontból ez a McDonalds alkalmazotti struktúrájára emlékeztet. Rendkívül…..
közösperonos átszállás 2020.12.07 15:41:05
@combo: A kiszamolo.hu-s jóember mint balos? Mivan?
       Demeter Szilárd egy százötvenhárom centiméteres utcai harcos, aki kultúrpápai pályafutására táskahordozóként készült fel, hol Tőkés doktor táskáját hordozta, hol Habony doktorét, közben írt egy novellát, lecserélt egy lehasznált erdélyországi feleséget friss pesti húsra az egyetemi tanári…..
közösperonos átszállás 2020.12.02 07:24:13
@Billy Hill: Dávid Ibolya hogy a faszba' lenne már baloldali (vagy akár "baloldali" vagy akár ún. baloldali), hogy bocsássanak meg a franciámnak.
      A nyíltan antiszemita, egykori kommunista ideológus-kókler a rezsimlap vezércikkében magyarázta el, hogy miért hisz Trump győzelmében, sőt, miért KELL hinni Trump győzelmében.     Fricz a tökéletes magyar rezsimértelmiségi, harminc éve nem olvasott semmit, előtte pedig csak a…..
közösperonos átszállás 2020.11.27 16:42:51
@kemény keleti kommentelő: "Remélem, ezt nem valami napiparancsból ismételgeted"

Bayaz
0 bejegyzést írt és 21 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Tippelj. :-)
közösperonos átszállás 2020.11.27 17:04:17
@Bayaz: Nézd, megnéztem a historydat is előtte, eddig elég tipikus. Nem az egybites hőzöngő, de nem is valami sosem tapasztalt jelenség (és naná, hogy pont a Vincenten meg a többi "ballib blogban", máshol minek).

De legyen, akkor nem vagy bérkommentelő. Egy-két hónap és úgyis egyértelműen eldől.
közösperonos átszállás 2020.11.27 20:29:18
@Bayaz: "Szerintem sokan nem értik vagy nem hajlandóak elfogadni, hogy a "liberális" szót az tette gyűlöltté a népesség legalább fele szemében, hogy a "liberális értelmiség" és az SZDSZ jellemző viselkedése az volt, hogy a politikai ellenfelet - különösen amikor az kormányon volt (90-94, 98-02) - nacionalistázták, antiszemitázták, irredentázták belföldön és külföldön és rasszistázták azt, aki a cigányok kapcsán problémákról mert beszélni."

Ez amúgy tényszerűen téves; a "liberális" szó "gyűlöltté" tétele Finkelstein nevéhez fűződik.
     Jelentem: aludtam.  Persze egyszer felébredtem és megnéztem mindent (538, NYT, fogadóirodák).  Lujzával szólva, azt írja az újság: " Trump and Biden are now separated by about 164,000 votes, with Trump leading. But the more than 460,000 outstanding mail ballots left to be counted are likely…..
közösperonos átszállás 2020.11.05 18:12:56
@ámbátor: "a 80 se igaz"

Jaja, Trump még nincs 74 és fél se. :-)

(Tudom, hogy Bidenről volt szó, aki most lesz 78.)
közösperonos átszállás 2020.11.06 15:24:24
@Echinocystis: "Honnét lett ennyi új szavazó? Honnét lett ennyi új demokrata szavazó?"

Szerintem mind a republikánus, mind a demokrata szavazók fokozott aktivitása Trumpnak köszönhető.

Négy éve itthon se volt ez az egész ennyire kiemelten követve.
közösperonos átszállás 2020.11.06 15:28:34
@Echinocystis: "Nem feltétlenül Bidennek szurkolok. :) "

Ezzel szerintem sokan így vannak; az érdemi kérdés az, hogy Trumpnak vagy Trump ellen. :-)