Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Comandante en Jefe

56 bejegyzést írt és 2331 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mindenki nehéz helyzetbe került, ez nem kérdés, de az egész biztos, hogy a turizmusból élők most rendesen és joggal pánikolnak. Nem könnyű jól dönteni és jól kezelni az olyan helyzeteket sem, amivel H. és családja szembesült. A debreceni apartman tulajdonosa (így március 17-én, amikor a helyzet már…..
Comandante en Jefe 2020.03.18 18:42:44
@cmx85s: úgy bírom ezeket az általános T/1-ben megfogalmazott qrvanagy világbölcsességeket. Ha mittomén 2/3-ába kerül a nem lemondható a lemondhatónak, akkor miért ne foglalnám be? Én vállalom a kockázatot, ez olcsóbb, eldöntöm, ennyi. Háromból egynél több nem fog átlagban elmaradni, nem jön minden héten lepra meg tornádó, meg családi ok sem.
  Természetesen a bagelt lyukas zsömlének nevezni egyszerű barbárság, de egy hangzatos címért mindent. Ugyan hazánkban nem terjedt el igazán, de az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában közel és távol, a legjellegzetesebb zsidó ételnek nem feltétlenül a sóletet vagy a gefilte fish-t (töltött…..
Az idei kevesebb cikk ellenére most sem hagyjuk ki az alkalmat, hogy átnézzük, mekkora lesz a változás a nemzetközi vasúti forgalomban - ennek is ugyanolyan hagyománya van, mint az év végét lezáró összefoglalóknak szokott lenni. Igaz, az európai palettán egyetlen új szín jelent…..
Comandante en Jefe 2020.01.12 21:15:59
@Ellátott utas:
"Igen, ez történt egy évvel ezelőtt."

Hoppá, benéztem alaposan :)
2019-ben utaztam Prágába éjszakai vonattal, és idén is van:
www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/mnr_nemzetkozi-2020_teljes_3.pdf
Ennek én örülök.
Csak épp később ér be a prágai rész, mint régebben. Pár éve lehetett választani a berlini részt, amivel 4-5 közt valamikor voltál Prágában (Holesovicén kb. fél órával később, mint a főpályaudvaron), és a prágait, amit egy hajnali bokorugró vonatra csatoltak, de az is már 7 körül ott volt...
1998 szeptemberében indult el a Metro, az az ingyenes közéleti napilap, amelyet jellemzően közlekedési csomópontoknál, forgalmas busz-, villamos-, troli- és metrómegállókban lehetett kézhez kapni reggelente. A magyar Metro egy nemzetközi, svéd székhelyű cégcsoport lokalizált változataként indult el,…..
Comandante en Jefe 2019.10.20 19:46:43
@Ekrü: A Lokált is mi tartjuk el (mindannyian). A KESMA nem sajtótermékeket állít elő, hanem állami pénzből pártpropagandát terjeszt.
Mintha túl magabiztossá vált volna attól a magyar kormánypárt, hogy finoman szólva is egyszerű propagandaeszközök bevetésével sorra nyerte a különböző választásokat az utóbbi években. Pedig a győzelmek mögött volt egy fontos változás, ami erősen hathat a Nemzeti Együttműködés Rendszerének jövőjére.…..
Comandante en Jefe 2019.06.30 16:45:48
@Zed is not dead yet:
"Egyébként a francot se érdekelné, hogy milyen promó megy, ha az a promó elkerülhető lenne"
Ja, persze, promó... a reklám, az csak akkor megy az én pénzemből, ha én vagyok a termék vásárlója. Ez pedig a Párt propagandája, amire évi sokszázmilliárd forint közpénz jut, ha akarom, ha nem. És kapjuk az élet sok - most eggyel több - területén.
Körülbelül másfél hónapja hasít a metró a megújult északi szakaszon, de máris több tucatnyi panasz érkezett a Járókelőhöz. A legtöbb egyelőre válaszra vár. De néhány esetben már a megoldást is beígérték...
Like A Bus GIF from Bus GIFs   Szegény Péter nagyon szeretné tudni, milyen busz megy el a háza előtt, de nem tudja kibogozni a BKK válaszát. Ne csorbuljon szegény Péter, társadalmilag egyeztessen vele valaki és találjuk ki együtt: van busz vagy nincs busz? Hatalmas nagy csinnadrattával, hogy…..
Comandante en Jefe 2019.05.07 18:27:09
@KaTe: Korrekt az lenne, ha az üdvözlés utáni első sorban válaszolt volna a kérdésre, hogy: a feltöltött menetrendek az érvényesek, nem pedig a TE, ami csak egy javaslat.
Ehelyett rizsáztak két oldalt, amiből ha valaki nem tudja eleve a választ, akkor kódfejtői gyakorlattal tudja csak leszűrni...
Tavaly ugyan már sikerült betennem a lábam a sokak által egyszerűen csak „a világ mintavárosának” nevezett Szingapúrba, ahol akkor azonban csak néhány órára volt lehetőségem megtapasztalni az utópisztikus tisztaságot, rendet, a rágózási tilalmat és durián elleni vendettát. Idén, a már-már…..
A napokban egy nagyon érdekes cikket olvastam arról, hogy Walt Disney évtizedeken át az FBI besúgója volt. Azzal természetesen eddig is tisztában voltam, hogy a nagyokat álmodó, örök gyerek rajzfilmguru valójában közel sem volt annyira jófej, mint amennyire a róla szóló legendárium alapján…..
Comandante en Jefe 2019.03.04 06:56:41
@Willkommenskultur: Tényleg, b+, hitler és disney is ugyanannak a pártszövetségnek a tagjai voltak egy békés szövetségi választás kampányában. Nem baj, agitprop komment megvolt, lehet menni a pénztárhoz.
Comandante en Jefe 2019.03.04 07:00:35
@-Szűcs Gyula-:
"De hát írom is, hogy csak "egy bizarr álomjelenet erejéig" lett Donaldból náci,"
De hát nem náci lett belőle, hanem gyári munkás a náci németország háborús gépezetében...
Comandante en Jefe 2019.03.04 14:31:27
@Egy Hun Hunniából: Az azért megvan, hogy a náci Németország nem pusztán azért szerepel olyan előkelő helyen a történelemkönyvekben, mert jelentős haladást értek el a rakétatechnológia terén?
Amilyen hülye a világ, könnyen előfordulhat, hogy az áldozathibáztatás olimpiai sportág lesz. Nekünk, magyaroknak ez nagyon jól jönne, mert óriási esélyekkel indulnánk rajta. Nem tud a kormány olyan csoportot kiszemelni a soron következő vegzatúrára, amelyikre ne ugrana rá a sok nagyokos…..
Comandante en Jefe 2019.02.15 17:34:23
@teleorman:

Az Akadémia függetlenségét az Alaptörvény és az Akadémiai törvény, a finanszírozást ezek fényében a 2019-re szóló költségvetési törvény előírja
Azért tudják a palkovicsok az akadémiát csuklóztatni, mert ma Magyarországon a kormány megteheti, hogy teljesen figyelmen kívül hagyja a sajátmaga által megalkotott törvényeket.

Ezen semmilyen akadémiai struktúra nem segítene.
Comandante en Jefe 2019.02.15 17:38:29
@teleorman: Egyébként tévedsz, az Akadémiának a tulajdonában elég jelentős vagyon van, ezeket nem vették el, sőt, az intézményhálózat pont a kommunisták alatt jött létre (ez az, amire palkovicsék a "80 éve változatlan" dumával utalnak, ami persze nettó hazugság), ez sem állami tulajdon.

A vagyon viszont arra biztosan nem alkalmas, hogy a folyó kutatásokat finanszírozza, ez állami feladat, ahogy a világon kb. mindenhol.
Comandante en Jefe 2019.02.16 07:53:52
@Willkommenskultur:

Ezzel arra válaszoltam, hogy "a gazdának joga van". A jogszerűség meglehetősen újszerű értelmezése, hogy alkotmányt és legalább két másik törvényt sért valami...

Amúgy nem kérdés, amit írsz, most pontosan ez fog következni.
Így is visszamenőleges lesz, meg arra sem számítok, hogy alkotmányhoz hozzányúlnak - aztán lehet menni a poltpéterhez meg az AB-re panaszra, mindegy.

A lényeg viszont, hogy legalább módosítaniuk kell. Legalábbis úgy tűnik, az Akadémia nem asszisztál a saját jogellenes szétveréséhez.
Sokan kérdezik, hogy miért baj, ha a kormány a saját ízlése szerint akarja átalakítani (na jó, ez ma már tényleg eufemizmus, így inkább mondjuk ki nyíltan: szétverni) az Akadémia kutatóintézeti hálózatát? Többek között azért, mert ha van egy nagy presztízsű, szabadon gondolkodó és alkotó tudós…..
Comandante en Jefe 2019.02.09 21:18:49
@MTA rendes tagja: Ez ténykérdés.
Comandante en Jefe 2019.02.09 21:32:29
@MTA rendes tagja: Ja, végülis majdnem mindegy, hogy olyanok kutatnak egy-egy témát, akik évtizeden át tanulták és nemzetközileg elismert szaktekintélyek, vagy néhány habókos öregúr, akinek a szolgálataiért a s.gge alá tolnak egy intézményt bődületes költségvetéssel. Persze, egy ideológiailag vezérelt rendszernek az utóbbi sokkal hasznosabb. A társadalom jövője meg kit érdekel.
A pénzügyek irtó fontosak, mégis sokszor olyan tájékozatlanul bolyongunk a területen, mint Varga István a Fidesz médiapolitikájában. Pedig nagyon is van vesztenivalónk, amitől csak az olvasás és a tájékozódás ment meg minket.  Témandító tesztkérdésünk:  Kedves Homár! Kíváncsi lennék a…..
Comandante en Jefe 2019.02.06 16:56:23
@Quuuziii:
Az önkormányzattól nem várható el méltányos viselkedés, az nem akar jóban lenni veled.

A banknál azért kicsit más a helyzet. Ha besértődsz és kilépsz, az nekik se jó, főleg ha pénzt tartasz náluk, van forgalmad stb.. A vállalkozónak, gondolom, azért volt. Értelmetlen egy jó ügyfelet elveszíteniük azért, hogy esetleg két nappal korábban jussanak az 5000 forintjukhoz.
Velem volt már olyan, hogy húzott a bank egy jogilag védhető, de igen mocsok dolgot. Bementem, vázoltam, értem, hogy megtehetik, de igen rosszhiszemű bánásmódnak érzem, és esetleg zárnám be a sok éve ott vezetett számlámat. Sikerült megegyeznünk.
A  fenti képen Európa első hegyi vasútja, az 1848 és 54 között épült semmeringi vasút egy szakasza látható. Az elképesztő helyeken haladó pályát már építésekor is tájépítészeti objektumnak tekintették, vagyis fontos szempont volt, hogy a műszaki alkotás harmonikusan illeszkedjen természeti…..
Comandante en Jefe 2019.02.03 20:11:59
@Peti817172M: Ez hegyivasút lett volna, nem mezei :DDD
Aki nem schengeni országba utazik Lisztferihegyről, egy ideje már megúszhatja a karámozást. Nem kell bokáig az esővízben gázolni, nem kell küzdeni a széllel, sem pedig ácsorogni a vizesblokk nélküli hodályban fél órán  át. Akkor ez már maga a csoda, nem? Hát, annyira nem. Volt szerencsénk már…..
Nemrég - szokásosan valami mást keresve, aztán elveszve a hiperlinkek rengetegében - beleakadtam ebbe az 1912-es fotóba: Von Franz Huber († 1930) - Linz Archiv, Bild-PD-alt, Link Ez a kétvágányos, földszintes felvételi épületecskével rendelkező, kisvárosias környezetben fekvő…..
Comandante en Jefe 2019.01.31 19:33:27
@haromegesztizennegy:

"nincs ócska jármű, csak ócska állapotú."
Háttőőő, szerintem meg van ócska jármű.
Az igaz, hogy valami ha régi, attól még lehet jó. A Düwag csuklós villamosai például jók voltak, és jók ma is azokban az üzemekben, ahol második-harmadik életüket élik. Nem mindenben korszerűek, de a feladatukat ellátják.
De mondjuk az FVV-csuklósok pedig már akkor ócskák voltak, amikor elkészültek, és szégyen, hogy a kétezres évekig kellett küzdeni velük a négyből három magyarországi villamosüzemben.
Ez az idei tél egészen télszerű, és én ezt - autót vezető rokonaimmal ellentétben - kimondottan élvezem. A hétvégén kicsit megint havazott, úgyhogy elindultam otthonról, meghallgatni, ahogy ropog a talpam alatt a hó. Mivel odalent a városban elég gyengén szállingózott,…..
A 444-nek már a második olyan, vágatlan videót juttatta el  a Kunigunda úti Mély Torok, ami egy normális országban simán alkalmas lenne arra, hogy vizsgálat induljon, és fejek hulljanak, mármint abban az értelemben, hogy a közszolgálat és a hiteles tájékoztatás szemen köpése miatt valakinek felelnie…..
Comandante en Jefe 2019.01.14 11:13:17
@tildix:

"Szerintem az összes ilyen ide vezényelt bértroll kifejezetten kontraproduktív,"

Sajnos nem. Szétcsesznek minden érdemi beszélgetést, lehetetlenné teszik a tényleges kérdésekről való párbeszédet. Azzal, hogy lehúzzák a diskurzust erre a szintre, megszüntetik az érvek erejét. Két óbégató, sárdobáló szekértáborra osztják az embereket: mindegyik ocsmánynak látszik, és lehet választani, hogy arra az oldalra állsz, ahol van pénz, hatalom, vagy oda, ahol még az sincs.
Comandante en Jefe 2019.01.14 11:28:53
@444: "de mi az érdemi beszélgetés. az, hogy o1g?"

ugyan, az már rég nem. Ez maradt, másra nincs lehetőség.

Az érdemi kérdések olyanok, hogy hogyan oldjuk meg a munkaerőhiányt, mi lesz a nyugdíjakkal 20 év múlva, mi lesz az oktatással, az egészségüggyel már sokkal hamarabb.

Ezekről mindenfajta érdemi diskurzus megszűnt.
Te is folyton libsizel, miközben a legnagyobb csapás ezen a vonalon a konzervatív oldalt érte.
A NER-ben a teljes igazodás kötelező, aki nem teszi, az ellenség.
A "libsik" mondhatnak, amit akarnak, akit tudnak, legfeljebb kirakják őket a közalkalmazotti állásából. Minden konzervatív fórumot szétvertek vagy beállamosítottak, ahol valaki a saját -állampártétól eltérő- véleményét ki merte fejezni.
Comandante en Jefe 2019.01.15 09:20:43
@444: A "a forradalmi öt pontból" a 3-4-5 szól arról, hogy ezeket meg lehessen beszélni.
HamPLÓ Egy kis Woltersdorf 2019.01.09 07:00:00
Ha a schöneiche-rüdersdorfi villamosnak múltidéző hangulata van, akkor az egy S-Bahn megállóval arrébb induló woltersdorfi vonal egyenesen időutazás, itt ugyanis nem hogy nincs alacsonypadlós jármű, de magaspadlósból is kéttengelyesek szállítják az utasokat. Kész időtörés…..
Comandante en Jefe 2019.01.12 16:10:39
@Hamster: Miskovec, vasgyári hurka?
Omnibusz Karlsruhe spéci buszai 2019.01.05 09:48:59
Karlsruhe útjain jár egy csaknem elfeledett magyar prototípus busz, amit további 9 társa a gyártó Magyar Járműtechnika Zrt. csődje miatt már nem tudott követni. Azt is megnézzük mi közlekedett az MJT busz előtt és mivel pótolták a hiányzó buszokat...
A Magyar Villamostörténeti Egyesület tagjainak és segítőinek köszönhetően a napokban újabb klasszikus budapesti tuja tért haza külföldről: a 2576+2577-es pályaszámú ikerkocsi! 51-es villamos keresztezi a lajosmizsei vasút vonalát, Balt Korthals Altes felvétele Ahogy ezen az archív fotón is…..
Most kiderül, miért pont Óbudán indult az első troli, miért ekkor, és természetesen az is kiderül, hogy hogyan indult, illetve hogyan szűnt meg. 1923-ban az akkor frissen megalapított BSzKRt öt villamosviszonylat létesítését tervezte Óbuda területén, többek között az Óbudai temetőhöz is. A…..
Comandante en Jefe 2018.12.22 09:24:38
Csak egy megjegyzés: ugyan utasok nélkül, de az utóbbi években többször volt már ilyen menet, pl. itt egy dízelaggregátoros trolival: www.youtube.com/watch?v=TK744LKxDXg .
De Ganz-Solaris Trollino is tette már meg az utat akkus önjáró üzemben (valami 7 km, ami jóval több, mint az a 3,6, amit a troli elvileg tudna) .
És a hetet mindenki nagy meglepetésére megint vasúttal kezdjük :) Előzmények: Tátralomnicról a Kőpataki-tóhoz, a Kőpataki-tótól a Lomnici-csúcsra, a Kőpataki-tótól a Lomnici-nyeregre. Amikor lanovkát mondunk, általában kabinos kötélvasútra gondolunk, a csehek és szlovákok…..
Comandante en Jefe 2018.12.10 17:48:53
@nyelv-ész: Szerintem teljesen igazad van, _magyarul_ általában a kabinosliftet hívjuk lanovkának. A sikló, az sikló, az ülőslift meg libegő. Csehül és szlovákul mindhárom lehet lanovka, ami egyszerűen csak kötélpályát jelent (lana=kötél), és ha tudni kell, akkor kiteszik elé a jelzőt, hogy milyen. (pozemní = földi = sikló, kabinová = nagykabinos, kabinková = kabinos, sedačková = ülő).
Mivel nincs kedvem másról írni, folyatódik a nosztalgiatujázás :) Bár november 25-én délután egyig elvileg mindenki kivillamosozhatta és -buszfotózhatta magát, ezzel még nem volt vége a programnak, ugyanis az eredeti fényét nemrég visszakapó 1233-as csinált egy extra kurflit a városban: A…..
Comandante en Jefe 2018.12.08 14:35:55
@nyelv-ész:
"Lehetett volna ezeket modernizálni, korszerű forgóvázzal, motorral."
Ezeket? Minden porcikájuk elavult, ócska volt, kisipari módszerekkel készült az egész, nem véletlen a házi csuklós megnevezés. Új forgóvázat alá? Nem is forgóvázas a kocsi... Hasonló kinézetű jó villamost lehetett volna építeni, új villamos árában, valóban.

@Hamster: "a típus kezdete viszont az 1959-es Hansa GT4,"
Jogos, köszi.
Comandante en Jefe 2018.12.08 16:18:37
@szepipiktor: nem én vagyok a blog gazdája, de azért csak megkérdezem: nem lehetne, hogy esetleg ezzel a stílussal visszahúzol a polidilibe, vagy a sarki kocsmába, vagy ahonnan előmásztál?

"a Budapestre gyártott egyirányú kocsik felét eladták vidékre egy éven belül (!). "
(villamosok.hu , a kedvedért).
A maradékot meg azért selejtezték 79-83 között, mert akkor sikerült. Előbb került rájuk sor, mint a vénséges vén, többször átépített kéttengelyesek jópár típusára.
Comandante en Jefe 2018.12.10 17:37:49
@Abu Yahya:
"Valamiért úgy éreztem, nagyon odaillenek ezek a villamosok."
Az tuti :)

Én kisgyerekként találkoztam velük a Népszínház utcában. Tisztán megmaradt a gumicsukló, a hajtűkapaszkodó az emlékeimben. Aztán sokáig azt hittem, hogy csak rosszul emlékeztem, míg egyszer már jóval idősebben szintén Miskolcon megláttam ezeket. Az se tegnap volt, a busz és az autók még ott jártak a Széchenyi utcán.

Jut eszembe, Népszínház utca: Apám mesélte, hogy régen a villamos átjött a Corvin áruházhoz, és megkerülte a tömböt. Mutatta a burkolatban a macskakövet, amivel a sín helye volt kirakva. Gyerekként ezt nagyon nehéz volt elképzelnem. Hamsternek meg biztosan van róla egy oldala...:)
A sok busz- és villamosfelvonulás után ma pihenjünk egy kicsit: itt van a múltkori, 1990-es videó folytatása két évvel későbbről. A ruhákat nézve körülbelül ekkor ért véget Magyarországon a nyolcvanas évek, bár a közlekedésen még nem nagyon lehetett ezt érezni, talán csak levetett nyugati autóból…..
Comandante en Jefe 2018.12.03 20:03:22
@Grgabácsi:
Az UV-be került menetregisztráló? Mert a 90-es évek előtt úgy mentek át pl. a Madách téri hózentrógeren, hogy a pótkocsi kenődött jobbra-balra, tiszta szellemvasút volt - aztán erről (is) leszoktak.