Müllner András

Aktivitások

tranzitblog.hu - kritika és vizualitás 4/4 Autómontázs (Németh Hajnal) 2011.05.26 09:00:00

Van Thomas Mitchellnek egy tanulmánya, amelynek már a címében is azt ígéri, hogy a 21. századi technikai sokszorosításról fog beszélni, Benjamin után szabadon: A műalkotás a biokibernetikus sokszorosítás korszakában . A magyar fordításból kimaradt egy nagyobb rész, melyben.....

Müllner András 2011.06.01 21:26:50
Köszönöm a kommentet.
Majdnem igaza van. Azzal a kis kiegészítéssel, hogy ebben a 2008-as beszámolóban, amire céloz, Németh Hajnal Összeomlás c. művéről még nem írhattam, továbbá Bálint Endre Vintage-beli kiállításáról sem. És nem írtam Erdély fényképéről, illetve a Hajas-Vető fotósorozatról sem. Való igaz, a német szomorújáték allegória-koncepciója megemlítődik - "eladásnak" nem nevezném.

A többi, ahogy mondani szokták, stimmel. De azért a linket idemásolom. (Nem az Ön számára, hiszen Ön már túlvan az összehasonlítás nehéz munkáján.)
real.mtak.hu/2483/1/50019_ZJ1.pdf
tranzitblog.hu - kritika és vizualitás 3/4 Allegorikus fényképek (Hajas, Erdély) 2011.05.24 09:00:00

Erdély Miklós: Fényképezni tilos, 1974 Walter Benjaminnak a német szomorújáték allegorikus természetéről írott értekezése, mely egyébiránt az allegória nevet messze túlviszi magán a művészettörténetben hagyományosan allegóriának nevezett képen, és már a jelentésétől.....

tranzitblog.hu - kritika és vizualitás 2/4 Visszamentett emblémák ("Így szívtunk mi" a Vintage Galériában) 2011.05.20 09:00:00

BÁLINT Endre: Így szívtunk mi/Modiano V 1967 A Vintage Galériában Bálint Endre képei láthatók május 27-ig. Bálint Endre, mint a szentendrei iskola egyik nagy közvetítője, aktívan gyakorolta magát a kollázs- és montázskészítésben. (A kettő közti különbségtevés mindig is.....

Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz