Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Nabi Sirius

0 bejegyzést írt és 37 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Érdekes cikket olvastam az előbb a Napi Gazdaságon: a MÁV egyik igazgatósági tagja, Lantos Csaba harmadával csökkentené a MÁV tarifáit, főleg azért, hogy a közösségi közlekedés újra előnyben legyen az egyéni közlekedési módokkal szemben. Ezt társítanák a jelenlegi…..
Június 4-e tragikus nap a magyar történelemben. Megcsonkították az országot: odalett sok ember, meg sok, a szívünkhöz közel álló város, falu, hegy és folyó. Trianon lelkileg soha ki nem heverhető trauma: minden nemzedék sorsába beleégett, ami Versailles-ban történt. És…..
A kormány az elmúlt húsz év egyik (ha nem a) legsúlyosabb nemzetközi visszhangot is kiváltó emberi jogi kérdésében, a médiatörvény botrányban, nem hajlandó a vitára és a józan érveket csípőből elutasítja...
Volt-nincs buszsáv az M1-M7 budapesti bevezetőjén. 20 év fővárosi és környéki közlekedésszervezésének minden baja összegződik most egy ügyben.Hogy mik ezek a bajok?1. Társadalmi, gazdasági problémák. A kerületekre tagolt főváros és a vele szorosan összenőtt önkormányzatok…..
Nabi Sirius 2011.06.02 19:19:59
@gramercy: Mostanában úgy is terítéken van a vasútfelújításnál a kínai befektető bevonása, lehet ebbe az irányba is érdemes lenne elvinni a dolgot. Persze csak akkor, hogy összességében jól járunk.

Az ilyen dolgoknál sokan képesek csak azt látni a dologban, hogy a befektető hozza a pénzt. Ez kétségtelenül igaz, de a befektető nem azért tesz pénzt a rendszerbe, mert olyan jó fej, hanem mert ebből ő profitot remél. Azt is szemelőtt kell tartani, hogy sok esetben az extra profitért olyan eszközöket is felhasználnak, amelyek nem igen etikusak, hogy enyhén fogalmazzak.

Szerintem a kérdés sokkal összetettebb. Minden egyes esetben meg kell vizsgálni, hogy milyen előnyeink, és milyen hátrányaink származnak a privatizációból, és csak akkor szabad egy ilyenbe belemenni, ha a köz érdeke szempontjából összességében előnyös.
Nabi Sirius 2011.06.02 19:25:14
@Cinizmusprofesszor: Két külön rendszerről van szó. Bécsben például létezik mind a kettő. A fő különbség, hogy a HÉV-el ellentétben az S-Bahn a vasúti hálózatot használja.
Egy éves a Fidesz kormányzás, és 3 éves egy hónapos a Kettős Mérce, ez az összefüggés nem lehet véletlen, ahogy TGM írta eheti Magyar Narancsos cikkében itt bizony valami „TITOK” lappang. Ezért a saját írásainkon keresztül fogunk visszatekinteni erre az egy évre.…..
Nabi Sirius 2011.05.29 14:45:24
@global001: "7. " Nem hárítják át " extraadó beépülése a termékek és szolgáltatások árába."

Úgyis rögtön megfogom kapni, hogy hülye vagyok én ehhez,meg vegyem le a szemellenzőmet, de azért megkérdezném, hogy ha teljesen áthárítják az adót, akkor miért volt akkora felhördülés a bankadó, meg a multiadó miatt?
Ha így van, akkor a cégnek nem mindegy? Eddig kiadtam x pénzt, és kaptam y-t, most ki kell adni x+10 pénzt és beszedek y+10-et. Szummában ugyanott vagyok.

Ja, hogy nem tud minden áthárítani...
Inkább fizetem a kivetett adó 30-40%-át közvetett úton, mintsem a 100%-át közvetve...
Hutiray Gyula, az új városfejlesztési főpolgármester-helyettes bemutatta Budapest városfejlesztési terveit, melyre ha rábólint az állam és a MÁV, akkor megszűnne a Déli pályaudvar. A 4-es metró elkészülte után a Déli feladatait a Kelenföldi pályaudvar venné át. Jó…..
Nabi Sirius 2011.05.28 10:36:11
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Kelenföldön a Déli felé 8db peronos vágány van. Ezenkívül van még a 14-15, de ezt a Keleti felé menő vonatoknak fent kell tartani. Ha tényleg megszűnik a Déli, akkor értelemszerűen a tárolónak is mennie kell, és valahol máshol kell megoldani a tárolást.

Nem lesz az egészből semmi, minden évben bedobja valaki ezt a témát. A jelenleg aktuális projektek (S-Bahn, Közop) is számolnak a Délivel.
Nabi Sirius 2011.05.28 12:53:07
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Valamennyi vágány biztosan kéne egy esetleges átépítés után is. Van olyan szerelvény, ami mondjuk reggel érkezik, és csak délután megy vissza, akkor azt valahova félre kell dobni. Vagy pl valamelyik vonatot meg kell támogatni kocsival, egyéb tolatási mozgások, stb stb.

Ha minden kocsit/szerelvényt/gépet messzebbről kell "behozni", akkor az igen zavarásérzékennyé teszi az üzemet. A bécsi Westbahnhof pl elég nagy tárolókapacitással rendelkezik, viszont a hosszabb távon tárolni kívánt vonatok egy részét kitolják a szomszédos Penzing-i tárolópáylaudvarra. Ha lehet hinni a terveknek, akkor a Nyugatinál fog valami hasonló rendszer kiépülni (a Hungária körúthoz terveznek egy tárolót).

Pl Bécsben az nemrég átépített Praterstern állomáson is maradt három tárolóvágány. Napközbe ide dobják félre azokat a vonatokat, amik nem kellenek az S-Bahnon. Lehet, hogy éjszaka is tárolnak ott, azt nem tudom.

A másik koncepció ugye az lenne, hogy építünk egy átmenő pályaudvart viszonylag nem túl sok vágánnyal,az ott végállomásozó vonatok pár perc tartózkodás után szerelvényként továbbmennek egy kinti üzemi pályaudvarra (a berlini főpályaudvar pl). Vagy már eleve egy külvárosi állomás a vonatok végállomása, a főpályaudvar "csak" egy "megálló" (Varsó pl).

Ez utóbbit a Déli esetében még a (majd valamikor) megépülő S-Bahn alagút mellett se tudnám elképzelni.
Lehet, hogy egy-két rossz politikusi mondaton múlik majd, hogy a BKV és vele a Fővárosi Önkormányzat elbukik 30 milliárd forintot? Az elmúlt hónapok fejleményei alapján ez könnyen előfordulhat. A versailles-i fellebbviteli bíróságon folyó Alstom-BKV perben a felperes francia cég…..
Nabi Sirius 2011.05.21 16:35:46
@egyenlítő: Ezek normák, amitől az egyes nemzeti szabályzások eltérhetnek. Az ETCS is EU-s norma, mégis csak a vasútvonalakvonalak töredékén van ilyen. (bár a rendszert folyamatosan bővítik, de kötelezettségről szó sincs).

Az Alstomtól olyan vonatokat rendeltünk, ami a nemzeti előírásoknak felel meg. Az, hogy ezeknek a normáknak megfelel, az szép és jó, de olyat vállalt, ami a magyar előírásoknak felel meg.

"azt viszont egy helyettes alállamtitkár szóbeli utasítására 5 perc alatt átírják"
Jah, mi írjuk át a törvényeket azért, mert az Alstom nem képes olyan járműveket gyártani, ami megfelel nekünk. Logikus...
A Margit híd rekonstrukciója minden szakaszában remek lehetőséget szolgáltatott politikai összecsapásokra. A 30 milliárdos átépítésből született használhatatlan kerékpáros infrastruktúra miatt most az LMP háborodott fel, és követel vizsgálatot. A Margit híd az autóforgalom…..
Tamás jól megszívta a Bécsi utazásának hazafelé tartó részét, amikor az osztrák kalauz a magyar MÁV dolgozó hibájából megbüntette őt. Bár örök igazság, hogy reklamálni a pénztártól való távozás előtt kell, bevallom láttam én is már olyat, hogy például valakinek egy…..
Nabi Sirius 2011.05.07 12:53:12
@belekotyogok: Arra ugye nem is gondolsz, hogy egy gráfban (jelen esetben az ország vasúthálózata) két pont között több út is lehet, amelyek eltérő hosszúságúak és mások az érintett csúcsok? (középiskola, nemtom hanyadik osztály...).

Tőlem is kérdezték már meg pár perces keresés után, hogy akkor pontosan hol is szeretnék átszállni, mert többféleképpen is el lehetett jutni oda, ahova szerettem volna. Bármennyire meglepő, de a pénztárosok sem nyomjál fejből az összes vonal összes állomását/megállóját a rajtuk közlekedő vonatok menetrendjével együtt...

A posztolónak egyébként teljes mértékben igaza van, de a stílusán azért lenne még mit javítani
A Magyar Hírlap cikke, ehhez igazából nincs is mit hozzátennem. Esetleg annyit, hogy most jön elő az elmúlt 8 éves MSZP-uralom sok-sok mocska, remélem nem állnak meg ennyinél...Milliárdos kár, az ócska vas nem ócskavas A jó szocialista kapcsolatokkal rendelkező, befolyásos cég, a…..
Nabi Sirius 2011.04.30 11:49:58
@Nabi Sirius: akarom mondani: ügyészséget.
Nabi Sirius 2011.04.30 14:07:07
@martinasz: Ha meg mégsem volt független az ügyészség, akkor mi ez a hazudozás a független bíróságok/ügyészség felszámolásáról?

Sehogy se akar ez kerek lenni...
Nabi Sirius 2011.04.30 14:11:01
@Lacdelo: Nem használtam kettős mércét, sőt semmilyen mércét sem, mivel nem hasonlítottam össze semmit.

Csupán jeleztem, hogy az ügy még az előző kurzus által is függetlennek nevezett ügyészség alatt pattant ki, azaz nemigen lehet politikai leszámolásra hivatkozni.

Elolvasni, megérteni, válaszolni. Szigorúan ebben a sorrendben...
„De legalább nincs benne csalamádé.”   A valós problémákra fókuszáló, pragmatikus politizálás jegyében újabb szakaszához érkezett a közterület-átnevezési hullám. A fővárosi közgyűlés hajléktalanok és aktivisták kereplős közjátéka után átnyomta több…..
Nabi Sirius 2011.04.28 11:57:43
@lecsekkoltam: Milyen problémákról beszélsz?
Te is tudod, hogy az előző kurzus regnálása egy 8 azaz ebben az esetben 20 éves sikertörténet volt. Csupa siker, elismerés (külföldről és belföldről egyaránt), stb stb...

Ha ez így van, akkor azt azt jelenti, hogy nemigen kellene ilyesmi problémáknak létezniük, mint amiket vázoltál.

Am mond Neked valamit az a szó, hogy multitasking?
Kettős Mérce Induljon a banzáj! 2011.04.15 13:43:00
Ma elindul a nagy tüntetés hosszú hétvége, nézzük a kínálatot. Este 6-kor egyszerre demonstrál az Alkotmány utcában (mert, ugye a Kossuth téren nem lehet) az Egymillióan a sajtószabadságért Facebook oldal és a MEGYEK meleg egyenjogúsági mozgalom tüntetése, persze az új…..
Kicsit fáradtak vagyunk, úgyhogy kérdéses készítünk-e még videót az anyagokból, amiket Hejőszalontán készítettünk, de ezt az egyet azért meg akartuk veletek osztani. Előre is elnézést a gyönyörű énekhangokért,az itt felállt kórusnak még nem volt ideje közös gyakorlásra,…..
Charlie Sheen új rekordot állított be a Twitteren, amikor 1 nap alatt 1 millió követőt szerzett. A mi Deutsch Tamásunknak egyelőre még csak 25 követője van a Twitteren, de biztos vagyok benne, hogy nem sokáig lesz ez így ... ha annyi nőt nem is fektetett meg, mint Charlie Sheen…..
Nabi Sirius 2011.03.29 12:19:39
@légyszívű kontár: Ez aztán a kultúra, meg a többi okádás!

Ha fideszesre mondják, akkor jogos kritika, de ha fideszes mondja másra, akkor már bunkóság :))
Kedves Raáb Donát!Egy mai élményemet szeretném leírni a MÁV-val kapcsolatban, illetve az utastájékoztatásról és a gerincességről.Történt ma reggel (2011.03.11.), hogy a 7.25-kor Vecsésen lévő, egyébként Albertirsáról érkező vonatra 7.30. körül röpke 25 perces késést…..
Nabi Sirius 2011.03.27 11:43:44
@Adani: A vonatszemélyzetet is kell értesíteni. Egyrészt azért, mert nem ők döntik el, hogy hol állnak meg, másrészt azért, mert hiheti azt is, hogy csak forgalmi ok miatt nincs kijárat, és fel fog húzni a jelzőig (ahol már nincs peron).
Azt eddig is tudtuk, hogy a kormány mohósága féktelen. Egészen mostanáig mégis reméltük, hogy a civil szférát, társadalmi szervezeteket, a kultúra, a művészet érdekképviseleti szervezeteit nem éri el. Hittük, odáig nem fajulhat a diktatúra a harmadik évezred Magyarországában,…..
Bizonyára sokan próbáltátok, még többen olvastatok róla: pár napja próbajáratra indult a 86-os vonalán az új budapesti szuperbusz, kinek neve MAN Lion's City GL. Ötajtós, áttetsző csuklóval felszerelt monstrum, modern információs rendszerrel, 10 518 köbcentis, 320 lóerős…..
Nabi Sirius 2011.03.25 14:36:44
@min: Pedig van sokfele. Nem is kell feltétlenül külföldön keresni, elég elmenni szegedre. Ha nagyobb számban lennének ilyen ajtóvezérlésű buszok Pesten is, akkor megszoknák az utasok és nem lenne semmi.

Azaz mégis lenne: a magyarozó huhogókórus (lefogadom, hogy a fele most hallott először az ilyen ajtóvezérlésről) kínos magyarázkodásra kényszerülne :)
No komment.Tisztelt MÁV Illetékesek!Ma telefonáltam az ügyfélszolgálatnak is. Ez a levél csak az események leírását szolgálja.http://videa.hu/videok/hirek-politika/reszeg-mav-alkalmazott-dohanyzok-eroszakos-alkalmazottak-kisajatitjak-EZqbNkSax81t8JDd 2011. 03. 08.17:40Ferencváros…..
Nabi Sirius 2011.03.20 08:38:15
Gondoltam, hogy a levélíró lesz a hibás. Egyáltalán minek ment azzal a vonattal, nem?

@csabapayne: "De az ilyen esetekből az átlag utasnak az esik le, hogy a mávosok már megint milyenek..."
Nem a levélíró dohányzott ott, ahol nem kéne, és nem is ő kezdett el verekedni a mávosokkal...

Lehet pozitívabb lett volna a végkifejlet ha a mávosok kúltúráltan elmondják a srácnak, hogy ahova leült, az szolgálati szakasz, legyen szíves keressen máshol helyet.

A csürhétől (bocs, de nemigen találok rájuk jobb szót) időszerű lenne minél hamarabb megszabadulni, mert csak a normális többséget járatják le.
Vastagbőr Álamfő 2011.03.19 16:41:00
Schmitt Pál köztársasági elnök úr tavaly szeptemberben Bécsbe utazva megállt a hegyeshalmi Paprika Csárdában, gondolom evett-ivott, majd egy kedves kis üzenetet hagyott a helyi "hírességek falán"... Hát igen, necces ha nincs a szövegíró stáb a háta mögött, és…..
Nabi Sirius 2011.03.19 21:27:05
@kíváncsivagyok: És hol vannak azok, akik az egészből profitáltak?
Nabi Sirius 2011.03.19 21:28:44
@kíváncsivagyok: Mást nem igen hallottam eddig, csak azt, hogy nem tud helyesen írni. Mondjuk azt furcsállom, hogy meg lehet ilyeneket írni, hisz' elvileg cenzúra van már vagy mi.
Kedves Raáb Donát! Egy ma esti élményemet írtam le, ha érdekesnek – gondolatébresztőnek találod, kérlek tedd közzé.A mávnak továbbítani nem szükséges, kivételesen nem róluk szól a történet, csak annyiban kötődik a blog fő témájához, hogy egy vonaton…..