Regisztráció Blogot indítok
Adatok
eszgbr

473 bejegyzést írt és 149 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az Ausztrál Túraautó Bajnokság (ATCC) 1960 óta íródó történelmében számos neves autógyártó letette a névjegyét, a két legeredményesebb természetesen a Holden és a Ford volt. A Subaru nem tartozik ezen gyártók közé, a japán márka elsősorban raliautóiról híres. Ugyanakkor egyetlen alkalommal egy…..
eszgbr 2024.03.16 09:54:36
@gigabursch: Nem hiszem, hogy tükrözve lenne, a BMW-n a MOVE OVER felirat direkt van tükrözve, hogy az előtte haladó el tudja olvasni a tükörben.
eszgbr 2024.03.17 12:44:00
@gigabursch: Japánban és Ausztráliában is jobbkormányos autókat használnak, úgyhogy szinte biztosan jobbos volt. De a BMW rendszámán is látszik, hogy nincs tükrözve a kép.
A II. világháborút követően közel húsz évnek kellett eltelnie, mire a japánok komolyan elkezdtek foglalkozni az autósporttal, ám amint belevetették magukat, számos olyan egyedi versenyautó jelent meg a versenypályákon, amelyeket a szigetországon kívül mai napig alig ismernek. Ezek közül gyűjtöttem…..
Forma.Túra.Rally. AGTZ Twin Tail 2024.02.22 20:20:51
Az időnként megosztó, de mindig látványos formaterveiről ismert Zagato új autóval rukkolt elő, ám ezúttal nem az Aston Martin vagy valamelyik olasz sportkocsigyártó egyik autójának alapjain, hanem a Renault sportmárkájának, az Alpine-nak, az autós sajtó által nagyra tartott A110-esét átépítve. Az…..
A Ferrarit és a Porschét szinte egyidőben alapították a második világháborút követően és mindkét márka azonnal belevetette magát a versenyzésbe. Ennek ellenére két évtizeden keresztül csak elvétve keresztezték egymás útját. Ám a sportautó-versenyzés aranykora nem érhetett véget anélkül, hogy a műfaj…..
Dél-Amerika két legnagyobb reménysége, az argentin Carlos Reutemann és a brazil Emerson Fittipaldi egy Porsche 917K-val az 1971-es Buenos Aires-i 1000 km-es versenyen. Reutemann ekkor még a Forma-2-ben vitézkedett, Fittipaldinak viszont már volt egy győzelme a Forma-1-ben a Lotusszal. A következő…..
fotó: carozzieri-italiani.com 1968-tól a sportautó világbajnokságon induló prototípusok hengerűrtartalmát 3 literben maximalizálták, így már nem állhatott rajthoz az előző évi vb-t megnyerő négyliteres Ferrari 330 P4. Tiltakozásképpen a Ferrari távol maradt a '68-as bajnokságtól és csak egy évvel…..
eszgbr 2024.02.11 17:03:45
@Ződ2000: Igen, egyetértek, ez nyilván csak egy stílustanulmány volt, de azért megidézi a korabeli versenyautókat is. :)
A hatvanas években a hegyi Európa-bajnokság kimondottan nagy presztízzsel bírt, különösen a prototípusok kategóriája. Olyannyira, hogy a neves sportautó márkák figyelmét is felkeltette, amelyek közül természetesen a Porsche és a Ferrari emelkedett ki. Azonban a várva várt végső összecsapás elmaradt,…..
eszgbr 2024.02.11 17:01:40
@gigabursch: Szia! Egyelőre nem tervezek folytatást. A témához azért nyúltam elsősorban, mert kapcsolódik egy készülő nagyobb lélegzetvételű bejegyzéshez, illetve mert régóta akartam már írni ezekről a kisebb Porsche és Ferrari versenyautókról.
A magamfajta versenyautóbolondok számára óriási a kísértés, hogy valamilyen formában elkezdje gyűjteni kedvenc versenygépeit, de ha valaki belefog, könnyen eltapsolhat egy kisebb (vagy akár nagyobb) vagyont a szebbnél szebb modellekre. Eddig sikeresen ellenálltam a kísértésnek, de csak…..
eszgbr 2024.01.28 14:46:02
@Ződ2000: Köszi! Most kifejezetten a saját autóimról készült képeket akartam használni. :)
Az autósportban kevés nagyobb siker van, mint amikor egy csapat versenyzői kisajátítják a dobogót. Rengeteg tényező szerencsés együttállásához van erre szükség, főleg egy kiélezett versenyen. A Subaru az egyik legsikeresebb márka a rali történelmében, neve a kilencvenes évektől kezdve összeforrt a…..
A rali B-csoportos korszakára (1982-86) nagyon sokan a sport aranykoraként emlékeznek vissza, és fejből sorolják a toppilóták neveit, a legsikeresebb típusokkal együtt. De felmerül a kérdés, a versenyek minősége is ilyen legendás volt és gyakran alakultak ki szoros eredmények? Nos, a ralisport a…..
(fotó: lanciaclub.net) Az 1986-os Costa Smeralda-rali az olasz bajnokság második fordulója volt, de emellett beszámított az Európa-bajnokság értékelésébe is, ennek megfelelően nívós mezőny gyűlt össze. A rajtlistát az 1-es számmal induló Henri Toivonen és Sergio Cresto nyitotta, akik egy gyári…..
Forma.Túra.Rally. A rali dilemma 2023.08.05 22:28:12
Épp zajlik az idei Finn-rali (nem tudom, miért nem hívják már Ezer tó ralinak), nézem a live timingot és látom, hogy azután, hogy a pénteki napon kiesett négy topkategóriás autó, maradt még öt, amiből egyet a Toyota csapatfőnöke, a veterán Jari-Matti Latvala vezet, aki egyrészt már nem olyan gyors…..
Forma.Túra.Rally. Kalle király 2022.10.02 09:46:39
Ma hajnalban, az Új-Zéland-rali megnyerésével Kalle Rovanperä és navigátora, Jonne Halttunen bebiztosították bajnoki címüket a rali-világbajnokságon. Még két verseny hátra van a szezonból, de matematikailag nincs már esély arra, hogy bárki befogja őket. Rovanperä 22 évesen és 1 naposan lett minden…..
Korszakának egyik legnagyobb reménysége volt, szinte megerőltetés nélkül, könnyedén tört át az utánpótlás szériákon, a Forma-1-ben mégsem tudott maradandót alkotni és hamarosan teljesen hátat fordított az autósportnak. Mike Thackwell igazi üstökös volt, aki csak ideig-óráig világította be az…..
Habár a Forma-2 Európa-bajnokság mindig is a Forma-1 közvetlen előszobája volt, érdekes, sőt, már-már misztikus módon a győztesei soha nem tudtak bajnokok lenni a királykategóriában. Hovatovább, az F2-t váltó F3000 győztesei sem, a GP2 bajnoki közül csak ketten, az F2-vé visszanevezett sorozat első…..
Gyorsan leszögezném, a rosszat nem úgy értem, hogy a March 792-es típusa gyenge, lassú és általában véve versenyképtelen lett volna. Ahogy az eredményei mutatják, a 792 igencsak eredményes autó volt, viszont a kezdetektől fogva alapvető konstrukciós problémákkal küzdött, amelyek egy nehezen…..
Patrick Tambay (Alpine A367 BMW) az 1974-es F2 Európa-bajnokság karlskogai versenyén (fotó: twitter.com/RSF Motorsport) Hosszú idő után újra egy tematikus hónap következik a blogon: február a Forma-2-ről, elsősorban a klasszikus F2-es Európa-bajnokságról fog szólni. A témába vágó bejegyzéseket…..
Forma.Túra.Rally. A Schneider-kupa 2022.01.22 18:50:36
A Schneider-kupát 1913-ban azzal a céllal írták ki, hogy elősegítse a repülés fejlődését, különös tekintettel a repülőgépek megbízhatóságának javítására, de hamarosan a sebességi világcsúcsok hajszolása és a nemzetek fegyverek nélküli küzdelme került előtérbe. A kupa hamar nagy presztízsre tett…..
1981. november 21-ének ködös reggelén különös kísérlet tanúja lehetett az a több ezres tömeg, ami kilátogatott az Istrana katonai reptérre az északi-olaszországi Vistranóban. Az Aeronautica Militare 51. vadászszázadának Lockheed F-104S Starfighter vadászgépei különleges ellenfeleket kaptak négy…..
A nyolcvanas évek elejének Formula-1-ére valahogy nem vetül elég figyelem a későbbi turbókorszak mellett, pedig a versenyek és a bajnokságok legalább olyan izgalmasak, sőt kiegyenlítettebbek voltak ezekben az években. Az 1981-es idény az egyik legjobb volt ebből a szempontból, de nem volt hiány…..
Az 1986-os Formula-1-es szezon sok szempontból emlékezetes. A turbómotorok ekkor érték el csúcsteljesítményüket, amelyet azóta sem tudtak megközelíteni a királykategóriában. Ez volt az egyetlen év, amikor a korszak négy legjobb pilótája, Ayrton Senna, Alain Prost, Nelson Piquet és Nigel Mansell…..
eszgbr 2021.12.30 17:09:35
@Ivymike: Köszi! Ebbe a videóba én is belebotlottam a napokban, de még nem volt időm megnézni. Illetve mióta megírtam ezt a bejegyzést, már olvastam pár helyen, hogy Murray túlságosan magáénak érzi az MP4/4-et. Most átírtam azt a mondatot a kép alatt.
Tegnap Max Verstappen megkapta az FIA-tól a világbajnoki trófeát, így azt hiszem kijelenthető, hogy lezárult az idei Forma-1 szezon és a holland 2021 világbajnoka. A Mercedesnél most különösen csalódottak, és valljuk be, nem alaptalanul, emellett azokkal is egyetértek, akik szerint túlságosan…..
fotó: formula1.com 79 éves korában elhunyt Sir Frank Williams, az autósport utolsó mohikánja. Williams az utolsó aktív tagja volt a csapattulajdonosok azon körének, akik még a garázsistállók korszakában kerültek be előbb az alacsonyabb kategóriák, majd a Forma-1 körforgásába. Gyakorlatilag a…..
eszgbr 2021.11.29 18:07:32
@gigabursch: Ezzel kapcsolatban elég szkeptikus vagyok. Nem hiszem, hogy sok olyan újítást tudnánk összeszedni, ami a Forma-1-ből ered és a hétköznapi autógyártás szerves részévé vált.
Hosszasan lehetne vitatkozni arról, mikor is kezdődött a Formula-1 modern korszaka és egyáltalán érdemes-e egy pontot megjelölni az időben. Én mindenesetre ezt a fordulópontot az 1984-es évre tenném, amikor a sokszínű és izgalmas mezőnyből kiemelkedett a Ron Dennis vezette McLaren istálló és…..
eszgbr 2021.11.29 18:02:34
@gigabursch: Persze, voltak évek, amikor többen is odaérhettek egy-egy futamon az első helyre, de a bajnokság képe már nem volt olyan kiegyenlített, mint '84 előtt. A következő években a bajnokság általában már a szezon vége előtt eldőlt és többször ugyanannak a csapatnak a két versenyzője küzdött a címért. 1986 volt valamennyire kivétel ebből a szempontból.

A férgezést itt lehetőleg mellőzd a továbbiakban, ez nem a Facebook vagy a Nemzeti Sport fóruma.
eszgbr 2021.11.29 18:05:40
@gigabursch: Ezzel egyetértek, én is szívesen megnéznék pár nem vb-futamot, de kizártnak tartom, hogy a jelenlegi túltelített naptár mellett a közeljövőben beleférnének az idénybe. Arról nem is beszélve, hogy ki akarna kifizetni egy vagon pénzt a rendezésért úgy, hogy még világbajnoki rangot sem kap a versenye.
Igen, tíz éves a Forma.Túra.Rally. Tíz év után végre átírtam a magyar helyesírásnak megfelelő ralit a szemnek sokkal kellemesebb rallyra. Egyébként túl nagy szentimentális jelentőséget nem tulajdonítok az évfordulónak, a blog nyilvánvalóan túl van a zeniten, a csúcsot a 2014 és 2017 közötti időszak…..
eszgbr 2021.10.29 20:15:35
@camell: Köszi, köszi!