Regisztráció Blogot indítok
Adatok
nemeza

0 bejegyzést írt és 219 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az valószínűleg mindenkinek megvan, hogy a Városliget volt az 1896-os millenniumi ünnepségek részeként megrendezett Ezredéves Országos Kiállítás helyszíne. Ez azonban nem az első kiállítás volt itt; a korábbiak többek közt olyan tárgyi emlékeket hagytak ránk, mint az Olof Palme-ház vagy az…..
nemeza 2022.12.06 20:31:41
@Hamster: Vakok kertje ma is van (?) Az egykori Közlek múzeum szélességében, de beljebb, a Dózsa felé.
Mert én speciel nem annyira, múlt hétvégén mégis kibuszoztam az Ikarus-találkozóra a ferihegyi Aeroparkba. Már tavaly (vagy tavalyelőtt? összemosódott az elmúlt két év!) is ki akartam menni, de lusta voltam. Hát most nem! Mondjuk elég kiakasztó, hogy 2021-ben ilyen járművel kellett kimennem a…..
nemeza 2021.10.06 22:51:23
@NAR: Beültek, ami nyitva volt
Több, mint 2500 új fotó került fel a Főfotó archívumából a Fortepan-ra. A legjobb képekből válogattam.  A kép azonosító számára kattintva a fotó nagyobb méretben is megtekinthető...
A kormány (pontosabban kirendeltsége kirendeltségének kirendeltsége, azaz a Miniszterelnökségen belüli Budapest-államtitkárság Budapesti Fejlesztési Központja) a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa októberi ülésén történt megállapodás szerint magához vonta a „budai fonódó II. ütemének” nevezett…..
nemeza 2021.01.07 20:46:34
A Piros vonallal annyi a gond, hogy ott a hídra felhajtó sáv sokszor bedugul.
A parkolókat beáldozva befér egyáltalán oda a két vágány külön vezetve? Vagy csak az egyik férne el külön, a másik az úttesttel közös lenne?
A másik gond, hogy ott az aluljáró feljárata mintha eléggé útban lenne egy ívnek.
Ha még ki is fér - egyszerre kell keresztezni mindkét híd felé tartó irányt. Mondjuk lehet, hogy megoldható lenne a Budafoki úti csomópont olyan átalakítása, hogy nem itt lehet felhajtani a hídra, hanem a jelenleg egyenesen délnek tartó irány belső sávjából lehessen nagy ívben balra kanyarodni. Így a jobbra kanyarodás megszűnne / csak a célforgalomnak maradna meg.

A Kék vonal mentén sok kertes lakóház is van, biztos szeretnének villamost az ablak alá?
De tekintsünk is el ettől.
Nem tudom mennyire férne ki zajban a keresztező vágányok beépítése - már a csikorgáson is sokan problémáznak.
De tekintsünk is el ettől is.
A töltés oldalában itt egy elég keskeny utca van (2x1 sáv, meg némi parkoló)
A parkolók beáldozásával elférne itt a 2 vágány? Vagy csak egy? Vagy a közúttal közös sávban?

Mert abban egyetértek, hogy fontos lenne valamit kezdeni a vonallal.
Akár a Budafoki úton végigvezetni hosszabb távon - egészen a Kondorosi útig.

Vagy a Szerémi útba bekötve a Szerémi úton a Savoya parkig. A Szerémin egyébként meg lehet találni hozzá a kellő szélességet, csupán az utat kell megfelelően kiszabályozni / korrigálni..

Az is elég, ha a szabályozási terveket ennek megfelelően alakítják ki, és több ütemben építik ki a vonalat.
A Szerémi úti önálló / akár Galvani hídi vonalba is beköthető szakasz már rövid távon is sokat jelentene a terület élhetőségén. (az irtózatos beépítési tervek ellenére - lásd
telex.hu/belfold/2020/12/21/ujbuda-megtelt-lakoparkok-tiltakozas)
nemeza 2021.01.07 23:28:56
@bozon: Szerintem az első felét meg lehetne csinálni valóban, a másodikra szerintem kevésbé lenne esély.
Továbbá nem értem, miért 56 Eteléig, ha egyébként az Etele-Fehérvárinál kanyarodhatna délnek is, bármelyik végállomás felé.
A 103 busz pedig pótlás nélkül nem megszüntethető, a meglévő buszhálózaton kéne faragni - tömegközlekedéssel ellátni az Andor utca-Szerémi út térségét (ahogy ez a korábbi BKK-s tervekben is szerepel(t) évek óta).
Egyébként a Szerémire, Budafokira azért is lenne jó mihamarabb villamost építeni, hogy lépéselőny alakulhasson ki a közösségi közlekedés javára. (#avillamoselőbbittvolt)
A csuklós busz régóta velünk van, . A tolócsuklós elrendezésre a padlószint csökkentése miatt volt szükség...
Ma reggel jelent meg a Focus-ban egy igen hosszú tudományos cikk arról, hogy a koronavírus kapcsán bizonyítást nyert az a régi feltételezés, mely szerint az ideológia alapon üldözött Euro 5-ös dízeleknek nagyjából nulla hatása van a városok levegőjének nitrogén-oxid szintjére.Töredékére esett…..
nemeza 2020.04.13 22:41:15
@kesztió: Ha kinyírjuk tegnap azt, ami ma működik, és várunk még 100 évet a fúziós reaktorra, meg a Hold meghódítására, akkor végülis mivel járjunk addig? Lovaskocsival, bringával és gyalog?

Látszik, hogy egy vérbeli troll vagy foteltudós vagy, de emiatt részemről befejeztem.
Eredményes lett a BKK húsz szóló, plusz opciósan újabb húsz, autóbuszra kiírt szolgáltatói tendere. A végeredmény meglepetés, ugyanis kivételesen nem a Széles Gábor érdekeltségi körébe tartozó VT-Arriva húzta be a pályázatot, hanem a százhalombattai M6 L.O.G. Kft. egyik cége a B6 Euro Car Kft...
Omnibusz Salzburgi trolibuszok 2018.09.22 23:10:06
Salzburgban trolibuszok látják el a közösségi közlekedés oroszlánrészét. Ez nem túl gyakori a világban, megnéztük milyen járművek közlekednek ott...
nemeza 2018.10.20 22:31:50
Omnibusz Busexpo 2018 2018.04.28 13:28:19
A hatodik alkalommal megrendezett Busexpo és a 2018-as Országos Személyszállítási Konferencia összefoglalója...
Bemutatkozik az új MAN Lion's City, és a lelkét adó D15-ös motor...
A városi buszok piacát uraló két német óriás, a Mercedes és az MAN gőzerővel dolgozik a teljesen elektromos városi buszain. A részletesebb bemutatók ősszel várhatók..
  Cikksorozatunkban bepillantunk a városi alacsonypadlós csuklós autóbuszok anatómiájába, körbejárjuk azokat a kihívásokat, amikkel a konstruktőröknek meg kell küzdeniük egy-egy új karosszéria kifejlesztésekor vagy átalakításakor...
A fővárosi közlekedési cég forgalomba állította a fura körülmények között Budapestre került, használt Volvo hibrideket. A környezetbarát járművek azonban nagyívben elkerülik a belvárost, inkább a külvárosban, amolyan falusias környezetben szennyezik kevésbé a levegőt. Így a belvárosban maradtak az…..
Az ökumenizmus egyik legjelentősebb szakértője újszerű szempontokat javasol a reformáció katolikus megközelítéséhez...
nemeza 2017.05.14 21:45:17
A@Jakab.gipsz: www.gotquestions.org/Magyar/hit-Isten-tudomany.html

A hit és a tudomány nem zárja ki egymást.
„Mert a vihar nagyon erős tud lenni. Az árnak igen nagy a sodrása. Egyszer csak döbbenten érzed, hogy elszakadnak a kötelek. A legerősebbnek hitt drótkötelek is. Olyanok, mint egészség, munka, családi kapcsolatok. Biztosnak vélt kötelékek. Hullámok és jégtáblák közt sodródsz. Hangfoszlányokat…..
A boltokban annyi féle Túró Rudi hasonmás kapható, hogy kíváncsiak lettünk: tényleg a Pöttyös-e a legfinomabb és mennyire gagyik az olcsó Rudik. Érdemes-e a drágábbat venni? Ezért megvásároltuk a környéken kapható összes fajta túró készítményt és nekiláttunk kóstolni. Tesztalanyok: 2 felnőtt és 3…..
nemeza 2016.12.12 10:50:18
@maradokapénzemnél: sok CBA, kis éjjelnappalik/boltok, Cserpes Tejivó..
Nekem nagyon bejön.
Hónapok óta folyik a hecc- kampány egy teljes szakma, jelesül a taxisok ellen, akik között természetesen van ilyen is, olyan is. A Városi Kurir szóra bírt egyet az érintettek közül, aki ugyan, csak inkognítója teljes megörzése  mellett, de nyilatkozott, és nem az íróasztal mellől felállva, hanem…..
A Solaris nyerte az M3 metrópótlására beszerzendő 75+75 darab komplett csuklós busz szállítására kiírt BKV tendert...
nemeza 2016.01.20 21:47:56
@ikke i drift: A gázosokhoz külön infrastruktúra kell, ami lassan meglesz a BKV 1db telephelyén, Délpesten. A bécsiek E6-os dízeleket és hibrideket vettek, mert azt hirdetik, hogy az tisztább, mint a CNG.
Astoria anno Sok bűne volt a megvalósult szocializmusnak, és az egyik legalattomosabb közülük a városok, a városi lét átszervezése volt − a gépjárművek előnyére, a gyalogosok, vagyis az ún. emberek kárára. Lehet, hogy nem hajtott minden várostervezőt és -szervezőt…..
nemeza 2015.12.03 11:39:57
@rajcsányi.gellért (ergé): Azért a ló túloldala, ha sehol nem lehet parkolni! A város pezsgéséhez hozzá tartozik, hogy szükség van parkolókra is: Valahol a turistáknak (legyenek külföldiek vagy belföldiek) ki kell tudni szállni a buszból, taxiból, a boltokat fel kell tudni tölteni lehetőleg minél közelebbi parkolóhelyről, a rendezvények szervezőinek, lebonyolítóinak is szüksége van valamilyen járműre a kitelepüléshez, stb.

A Ligettel kapcsolatban szerintem pozitív fejlemény, hogy csökkent az épületek száma az 1. tervhez képest.
Engem nem győztek meg a kiadványok (közelben lakóként kapok füzeteket) teljesen.
Felmerült, hogy a zöld tetők is növelik a zöldfelületet. Remélem ezt nem gondolják komolyan.

Szerintem a Ligetbe lehet építkezni olyan helyszínekre, ahol most is épületek vagy parkolók vannak (utóbbiakat jó lenne az új épületek alatti mélygarázsokkal pótolni).

Leginkább ahhoz tudom az egészet hasonlítani, mintha a Margitszigetre terveznének új épületeket. Itt is van kihasználatlan értékes terület (használaton kívüli teniszpályák) és a turistaforgalmat is meg lehetne lovagolni. Miért is nem jutott ez a helyszín az eszébe senkinek? Pedig teljesen ugyanolyan rekreációs terep sokak számára!
Ma, az európai autómentes napon egy olyan évfordulóról emlékezünk meg, melyet mostanában ünnepelhettünk: tíz évvel ezelőtt, 2005 szeptemberében teljesen új éjszakai közlekedési hálózat állt fel Budapesten, változó járatszámokkal, új menetrendekkel és útvonalakkal. Az éjszakai járatok…..
Alig több mint egy éve írtam a Schneebergbahnról; azok a képek (és élmények) 2007-ből származnak, nemrég viszont megint ott jártam, és mivel megint jól éreztem magam, úgy döntöttem, megint itt az ideje egy kis szalamandrázásnak. A "Szalamandra" ugyebár a vonalon a kilencvenes…..
Már megint? Vagy még mindig? Vagy mióta? Meddig még? A legnívósabb hazai buszos rendezvény harmadjára is óriási sikerrel zárt.Hatalmas sikerrel és látogatói rekorddal zárult Zsámbékon a harmadik BUSEXPO. A NiT Hungary által szervezett rangos rendezvényen a szektor legjelentősebb…..
nemeza 2015.04.26 23:20:34