Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Közbiztonság Szilárd

0 bejegyzést írt és 1217 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Azzal kezdődött, hogy nyájas megmondóemberünk újra írt: man@wo.rk to ugyelet Magas színvonalú, kulturált jó estét kívánunk! man@wo.rk úgy gondolta, hogy ez a cikk/hír érdekelheti önt: Újabb extraadók, vége lehet a magánnyugdíjpénztáraknak Hé! Van legalább egy…..
Közbiztonság Szilárd 2021.01.19 21:30:46
"újságíró, vagyis olyan ember, aki hivatásszerűen foglalkozik szöveggyártással, tehát az átlagos magyarnál tudatosabb nyelvhasználó"

Ezt azért nem kellett volna...
Elég csak szétnézni az új és régi Index, 444, Mandiner stb. háza táján. És ezek még a jobbak.
(És itt nagyon látszik, hogy a jobb messze nem jelenti azt, hogy jó is.)

@ern0:
Remek példamondat.
Ha valami eseménysorra mondod, mondjuk hogy Bélát számos baj érte, de ezeknek most vége, az szerintem jó úgy (a bajnok mint gyűjtőfogalom).

De ha azt mondod, hogy ezeknek az embereknek vége (meghalnak/meghaltak), az mindenképpen hibás: ezeknek az embereknek végük (esetleg: végük van).

@Lasombra:
A köznyelvben a közlő formában (sem) helyett használható a se (választékosban azért szerencsére még mindig nem), fordítva viszont nem, a sem nem használható tiltó formában.
Ő sem/se látja.
De csakis:
Ő se lássa.

@Devil:
A suksükölés is helyes ugyan bizonyos tájegységeken, ahogy a nákolás is (mindkettő tájnyelvi, mondhatnánk úgy idegen szóval, hogy szubsztandard), de attól még műveletlen parasztnak néznek, ha úgy beszélsz.
A létezik meg a helyes két nagyon külön dolog.

@don B:
+1

@Leonard Zelig:
Akkor is, ha kicsit átrendezed:
Megették a lányok vacsoráját.
?
(Mert ha így már jónak gondolod, akkor érdekelne, hogy a másik sorrendben miért nem. Ugyanis teljesen jó.)

@paraszthajszal:
"Az indexen minden nap több száz cikk fut át a főoldalon"
Egyrészt mindennap időhatározóként egybe, másrészt a több száz azért erős túlzás. A Velvet, Dívány stb., mint tavaly nyáron ki is derült, nem az Index része, már a hozzászólásod idején sem volt az. Csak helyet bérelnek a felületen.

Egyébként meg valóban baromira zavaró, ha valakit olyasmiért fizetnek, amihez abszolút nem ért, pl. a magyar nyelvet és helyesírást nem ismerő újságírót írásért. Nem mentség, hogy nem lehet belehalni, mint mondjuk abba, ha az autószerelő nem légteleníti a fékedet, te meg teszteled az út menti eperfa törési szilárdságát.

@Lebarmozott vidéki:
"más portálokon általában 'zavartalanul' tudok olvasgatni, nálatok meg alig van olyan cikk, amiben ne lenne durva hiba"
Érdekelt volna, melyek ezek a más portálok, mert én ilyet még nemigen láttam, még az e téren kimagaslóan legjobb HVG-ben is vannak hibák.

@58múltam:
Pont azért nem jó, mert a névmás névmás, máshogy viselkedik, mint egy főnév, meg más vonzatai vannak. Néha működik a helyettesítés, néha meg nem.

Pl.:
A fiúk kutyája.
de ugye
*Az ők kutyája.
már nem annyira helyes. Pedig csak azt tettem, amit fent Leonard Zelig, és amit te lelkesen üdvözöltél: helyettesítettem a főnevet számban és személyben egyező névmással.
Na, hosszú csöndre (átkozott vírusok) kemény téma.Vagy két éve jött olvasói levelet veszek elő.From: olvasóTo: olvszerk.Kedves Don B!„Ennek ellenére Önöknek mégiscsak kell, hogy legyen humora, hiszen a [...].” A fenti mondatot a Velvet [...] számából másoltam.…..
Közbiztonság Szilárd 2021.01.19 19:56:08
@GG:
Mivel nem mindegy, hogy főnév vagy névmás.

Pl.:
Józsi és Borcsa kutyája (több birtokos, egy birtok)
Józsiék kutyája (több birtokos, egy birtok)
de:
*Az ők kutyája (pedig itt is több birtokos, egy birtok, csak a főnév helyére névmást tettünk)
helyette:
Az ő kutyájuk (formailag egy birtokos (ő), egy birtok (egy kutya), de értelmében, a birtokrag miatt mégis több birtokos, egy birtok)

Kissé ugyan sarkított a példa, de csakis az érthetőség kedvéért, hogy nem mindegy, hogy főnevet vagy névmást használunk-e.

Egyébként persze, a csúnya fiúknak is van szívük a helyes.

De valahol olvastam olyan megfogalmazást is, hogy ha homogén csoportként tekintünk a több birtokosra, akkor egyes számban jár hozzá a birtok, ez magyarázza pl. a példában zárásként felhozott Arany-idézetet is:

"Természete már ez magyar embereknek."

És akkor a költői szabadságról még nem is szóltunk, a természetük szóval kicsit bicsaklana a sor tá-tá-ti-ti tá-tá, tá-tá-ti-ti tá-tá lüktetés, mert akkor az első sorfél tá-tá-ti-tá tá tá lenne.

Most olvastam don B. egy másik magasröptű értekezését is, amelyben azt írja, megszüntetné a hosszú í, ú, ű írását, mert nincs jelentésmegkülönböztető szerepük.
Akkor, kedves don B., ha netán erre járnál, szerinted ugyanazt jelentik az alábbiak:
felirat - felírat
kiirt - kiírt
kurta - kúrta (durva szó, de azért eléggé a köznyelv része)
kurva - kúrva (lásd fent)
áru - árú
falu - falú
nyulat (állatot) - nyúlat (nyúl ige műveltető képzővel, szlengben akár ellopat jelentésben is)
tatu (állat) - tatú (pl. magas tatú hajó)
huzat - húzat

és hogy ü-ű páros is legyen:

füzet (irka) - fűzet (pl. lefűzet)
(még akkor is, ha a füzet is valószínűleg a fűz szóból ered, mint összefűzött lapok kötege)
stb.

Lehet, hogy 100 alatti az olyan szavak száma (nem számoltam), ahol van jelentésmegkülönböztető szerepe annak, hogy i vagy í, u vagy ú (ü-ű különbség több most nem jutott eszembe, de az nem azt jelenti, hogy nincs is, csak azt, hogy most nem jutott eszembe), de ezek azért nem ritkán vagy sosem használt szavak, de azért szerintem nagyon nem mindegy, hogy valaki kiirt egy népet, vagy kiírt egy üzenetet. Sőt mi több, elég jelentős különbségnek tűnik.
Közbiztonság Szilárd 2021.01.19 20:00:09
@GG:
Igen, mivel nem mindegy, hogy főnév vagy névmás.

Pl.:
Józsi és Borcsa kutyája (több birtokos, egy birtok)
Józsiék kutyája (több birtokos - a többes szám k jele jelzi -, egy birtok)
de:
*Az ők kutyája (pedig itt is több birtokos, egy birtok, csak a főnév helyére névmást tettünk)
helyette:
Az ő kutyájuk (formailag egy birtokos (ő), egy birtok (egy kutya), de értelmében, a k többesjel miatt mégis több birtokos, egy birtok, csak itt a többesjel a birtokra került, és az ő-t, azaz a névmást ki sem kell tenni - akkor is ugyanazt jelenti, több ember egy kutyája -, mint ahogy sok más helyen sem, csak odaérti a nyelv)

Kissé ugyan sarkított a példa, de csakis az érthetőség kedvéért, hogy nem mindegy, hogy főnevet vagy névmást használunk-e.

Egyébként persze, a csúnya fiúknak is van szívük a helyes.

De valahol olvastam olyan megfogalmazást is, hogy ha homogén csoportként tekintünk a több birtokosra, akkor egyes számban jár hozzá a birtok, ez magyarázza pl. a példában zárásként felhozott Arany-idézetet is:

"Természete már ez magyar embereknek."

És akkor a költői szabadságról még nem is szóltunk, a természetük szóval kicsit bicsaklana a sor tá-tá-ti-ti tá-tá, tá-tá-ti-ti tá-tá lüktetés, mert akkor az első sorfél tá-tá-ti-tá tá tá lenne.

Most olvastam don B. egy másik magasröptű értekezését is, amelyben azt írja, megszüntetné a hosszú í, ú, ű írását, mert nincs jelentésmegkülönböztető szerepük.
Akkor, kedves don B., ha netán erre járnál, szerinted ugyanazt jelentik az alábbiak:
felirat - felírat
kiirt - kiírt
kurta - kúrta (durva szó, de azért eléggé a köznyelv része)
kurva - kúrva (lásd fent)
áru - árú
falu - falú
nyulat (állatot) - nyúlat (nyúl ige műveltető képzővel, szlengben akár ellopat jelentésben is)
tatu (állat) - tatú (pl. magas tatú hajó)
huzat - húzat

és hogy ü-ű páros is legyen:

füzet (irka) - fűzet (pl. lefűzet)
(még akkor is, ha a füzet is valószínűleg a fűz szóból ered, mint összefűzött lapok kötege)
stb.

Lehet, hogy 100 alatti az olyan szavak száma (nem számoltam), ahol van jelentésmegkülönböztető szerepe annak, hogy i vagy í, u vagy ú (ü-ű különbség több most nem jutott eszembe, de az nem azt jelenti, hogy nincs is, csak azt, hogy most nem jutott eszembe), de ezek azért nem ritkán vagy sosem használt szavak, de azért szerintem nagyon nem mindegy, hogy valaki kiirt egy népet, vagy kiírt egy üzenetet. Sőt mi több, elég jelentős különbségnek tűnik.
Közbiztonság Szilárd 2021.01.19 20:17:21
@is:
Hát ez sajnos nem igazán állja meg a helyét.

@crix:
Ez azért elég szomorú. Mármint hogy nem is hallottál róla.

@pgylbert:
Abban az értelemben, mint az angolban, nincs.
De az anyagnevek (tej, víz stb.) kissé hasonlóak, mint az angolban a megszámlálhatatlan főnevek.

@pocak:
Azért azt simán egyszerűsödésnek nevezném, hogy pl. az összetett igealakok kikoptak a magyarból (mennyivel egyszerűbb lenne angolt tanulni egy csomó embernek, ha még lennének, ahogy a rokon finnben még vannak is), ahogy az ikes ragozás részleges kiveszését is.
Nyelvészeti szemmel lehet ezt magyarázgatni meg védeni a védhetetlent, de bizony ezekkel szegényedik is a nyelv, mert bizonyos dolgokat így már csak félreérthetően lehet kifejezni, amit régebben egyértelműen lehetett.

@G.d.Magister:
Vannak. Sokan.
Ők azok, akik rendesen megtanulták az anyanyelvüket.

@Mr. President (törölt):
Javasolnám az "igényesség" szót fellapozni az értelmező szótárban.
Tudom, másoknak kész válaszaik vannak olyasmire, amiről keveset vagy semmit se tudnak, vagy amiről tudhatnának, de arra sem emlékeznek. Nekem nincs. Akart a fene erről írni, de az emlékezetkieséses magyar közéletben muszáj. Felőlem mindenki azt gondol a történetről, amit akar, de pusztán a…..
Közbiztonság Szilárd 2020.07.26 01:05:39
@morph on deer:
Mondjuk mert Bodolai ősindexes, sokkal régebb óta, mint Dull meg a tegnap felmondott szerkesztőségből kb. bárki?

Az Index mint gerinces?
Ezt az évezred viccének szántad?
Mellesleg ők maguk tették tönkre az Indexet, senki más.
Gondolod, hogy ha egy gépműhelyben váltják le a művezetőt, akkor az egész gépműhely beszól, hogy nekünk aztán senki ne szóljon bele, hogy mit és hogyan esztergáljunk? És hogy nem küldik el ezek után a picsába az egész gépműhelyt?
Bocs, de itt alkalmazottak dolgoztak egy tulajdonosnak, nem önálló egzisztenciák saját maguknak.
Milyen alapon is ne szóljon bele a tulaj, hogy mit művelnek?

"Vedd úgy, hogy ez azt jelenti, hogy a kormánytól független."
A független szó nem ezt jelenti, hanem azt, hogy minden párttól független.

@ulpius66:
Megosztanád?

@Ad Dio:
+1

@Amenadiel:
Ami az egzisztenciát illeti, részben igazad van.
Nem hiszem, hogy egy Thüringer Barbara, Világi Máté vagy Marczisovszky Márton kaliberű analfabétát (hogy a teljes sportrovatot ne is említsük) bárhová felvesznek újságíróként, szerkesztőségben max. takarítóként van esélyük. De a sor hosszan folytatható, írni tulajdonképpen egy ember sem tudott az egész szerkesztőségben, a korrektorokat is beleértve. Nem is tudom, hogy tudtak összeválogatni egy ilyen analfabéta bagázst. Mert ilyen véletlenszerűen nehezen jön össze.

Az Indexnél sajnos önnön vélt nagyságuktól elszállt öntelt, írástudatlan faszkalapok dolgoztak. Egyet sem tudok sajnálni közülük.
Kb. mint a Fradi. Aki bekerül a csapatba, akkor is egy nagyképű majom lesz, ha egyébként nulla a tudása.

@arckönyv:
Hát én nem így emlékszem.
Lásd Karácsony ámokfutásának dicsőítését.

@Ekrü:
Ez azért volt kb. 8-10 ezer fő.
Annka egyébként én is örülök, hogy nem puffogtatnak el 10 milliárdokat gusztus20-ra, annak kevésbé, hogy úgyis ellopják más módon.

@Matthias_Corvinus:
Baszd meg, az a példátlan eset állt elő, hogy teljesen egyetértek a hozzászólásoddal.

@gigabursch:
Meg veled is. Baszd meg, fideszes lettem álmomban?
Vagy az Indexnél basztak el valamit, de iszonyatosan?

@chrisred:
Vajon a vírus tud arról, hogy zárt vagy szabad térben van éppen?

@kárárámaispj:
Mégis mi a faszt sikerült Orbánnak elérnie?
Hogy a világ első cigány miniszterelnöke lett, te meg a seggét nyalod?

@ilyr:
Nagy puszi, hogy médiát írsz, és nem médiumot.
Ha férfi vagy, akkor maradjunk inkább egy sörnél. :-)
Valahogy a nagy buzira még nem értem meg.

Te meg azt nézd át, hogy hányszor kritizálták a zsidókat vagy a cigányokat. Vagy esetleg az SZDSZ-t.

Egyébként már eddig is koldultak, szóval a kolduló rend megvan, csak nem most alapították. 444 dettó, Soros-pénz mellett.

"a tüntetés alkotmányos alapjog, így azt nem kell engedélyeznie senkinek se"
De a helyszínt igen.

A sajtónak egyébként nem dolga a kormány felügyelete. Az az országgyűlés dolga.
Közbiztonság Szilárd 2020.07.26 01:42:03
@chrisred:
Viszont szabadtéren sem szabad 500 fősnél nagyobb tömegrendezvény tartani. Maszkban sem.

@arckönyv:
Szakmát?
De hát egy újságíró sem volt köztük, csupa ki tudja, honnan szalajtott botcsinálta firkász.
És ez sajnos látszott is az írásaikon. Semmihez sem értett egyik sem, az írást is beleértve.

Mondjuk ha valaki újságírónak mondja magát, nem ártana az sem, ha tudna írni. Helyesen. És ismerné a magyar nyelvtan szabályait. Ez az Indexnél senkinek nem jött össze. Úgy értem, külön-külön sem.
Ahogyan az értelmes fordítás sem az angolból lopott cikkeknél (a cikkek 90%-a).
Szerintem ezek azért egy újságnál nem a valóságtól elrugaszkodott elvárások.
Aki ezeket nem képes teljesíteni, azokat nem kell felvenni, mert alkalmatlanok a szakmára. Illetve aki sokadik esetben nem képes rá, azt ki kell rúgni. Kb. ahogy egy autószerelőt kirúgnak, ha sokadjára sem húzza meg a kerékcsavarokat. Merthogy ezért kapja a fizetését. És az Index esetében nem keveset (egy autószerelőhöz képest a többszörösét).

@Etniez:
Az már a te bajod.

@gigabursch:
"Vajon a TC-s újságírónak miért megy az a helyesírás, ami az anyalapnál nem megy?"
Ki kell, hogy ábrándítsalak, ott sem megy egyiknek sem.
Még a magát nyelvtannácinak bélyegző Csikósnak sem.
Szar ügy, de ez van.

@birkamenet:
Dull tényleg hülye volt.
Ahogy az összes indexes is.

@szdan:
Talán nem lett volna hülyeség, ha elolvasod a cikket, mielőtt hozzászólsz.

@Ad Dio:
"a tartalmak többsége valaha az indexben volt"
Nemhogy a tartalmaké, de a magukat újságírónak tituláló firkászoké is. Oda-vissza mozognak az Index és ezek közt a szatelitcégek között.

@Amenadiel:
Hazudik a tetves kurva édesanyád, faszkalap.
Nézz be a 444-re, faszfej, több Index-megszűnéses cikk is kommentelhető.
Persze csak ha megfelelően szánakozó a hozzászólásod, különben kivágnak.

@DezInf:
Faszfejkém, nem a kommenteket tiltják, hanem a kommentelőket, ha nem a szájuk íze szerintit írsz.
A kommenteket meg vagy meg sem engedik jelenni, vagy törlik.
Ugatni meg a tetves kurva anyád szokott, aki a világra szart.
Közbiztonság Szilárd 2020.07.26 01:45:34
@Amenadiel:
Ezt a tetves kurva édesanyádnak címezted, faszkalap?
Miután egyre biztosabbnak tűnik, hogy nem sikerül napokon belül megállítani a koronavírus terjedését, súlyos válságspirálba keveredik az európai turizmusipar. Ennek részeként ugyan ki merne repjegyet foglalni olyankor, amikor teljesen bizonytalan, hogy mikor cseng le a járvány és mennyi áldozatot…..
Közbiztonság Szilárd 2020.03.09 16:03:02
@haXXor:
Vagy ha Földünk nem is, a klímahisztériások mindenképpen.

@Fikalnyik Eugén:
Ja, mert az áram előállítsa teljesen környezetszennyezés-mentes, nyilván.
Biztosan meglepődnél, ha kiderülne, hogy egy utaskilométerre számítva esetleg a vonat környezetszennyezőbb, mint a repülőgép, de legalábbis semmiképp nem sokkal környezetkímélőbb.
Mindig van pár gondolkodásképtelen idióta, aki nem képes rendszerben gondolkodni, csak pontokban.
Közbiztonság Szilárd 2020.03.09 16:06:25
@Scapozs:
Nekem Városmajor-Pestszentimre jegyem van.
De aggódom, nagyon aggódom.
Ráadásul a Dunából is büdösség gyön fölfele. Meg a villamosokon rugdossák a holmimat. És egyre jobban romlik a közérzetem.
Bíbor-bársony vendégség, jobb egy napi egészség.
Közbiztonság Szilárd 2020.03.23 01:58:04
@Fikalnyik Eugén:
Szó sem volt a magam ekézéséről, a hozzád hasonló agyatlan hülyéknek szólt, jellemző, hogy agykapacitás hiányában nem vagy képes ezt felfogni.

@kw3v865:
Azt belevetted, hogy a villamos energiát elő is kell állítani, ami környezetszennyezéssel jár?
Nyilván nem, mi?
Ezt a hozzád hasonlók valahogy mindig ki szokták hagyni.

@Etniez:
Internet, a Google a barátod, használd.
Kikaptunk Horvátországban 3-0-ra, és arról beszélünk, hogy ez igazából papírforma, hiszen a horvát csapat sokkal jobb játékosokból áll, mint a miénk. Odaát Real, Barca, Bayern, Chelsea, Inter, Milan játékosok játszanak, nálunk pedig alig-alig akad olyan, aki egyáltalán top ligában játszana, de…..
Közbiztonság Szilárd 2019.10.14 01:54:28
@apro_marosan_petergabor:
"A válogatott jelentős része idegen légiós"
Dehogy, a többségük ismerős légiós. Vagy azt akartad írni, idegenlégiós?
Igen, az. De hol? És a horvátokéi hol?
Mellesleg érdekes volt nézni a Fradi-D. Zágrábot pár hete. A sokkal kevesebbet kereső horvátok (kb. nulla idegenlégióssal, csak horvátokkal) gyalulták le egy 4-essel a magyarokat szinte nem is foglalkoztató, csak idegenlégiósokkal felálló, agyonfizetett Fradit. A bolgárok pár hete dettó (igen, nyáron megvertük őket kétszer - úgy, hogy a Fradi semmi mást nem csinált, csak ezekre a meccsekre koncentrált, a bajnoki meccseket mind elengedték nekik, a bulgeszok meg itt is, ott is játszottak).

A gólokról Gulácsi nem tehetett, egyikről sem, a védők bénáztak előtte. Egy 11-est viszont védett, ami már önmagában bravúr.
Orbán pont nem bénázott, nem az ő posztján mentek el. Bár az elég ciki, hogy valaki hogy kaphatja meg az állampolgárságot, ha egy kurva szót sem beszél magyarul, ha volt magyar szülője, ha nem. Ez kurvára égő, hogy a magyar válogatott védőjével angolul kell interjút készíteni a meccs után, mert magyarul nem tud.

Szalai egy falábú balfasz, aki ha kettőt kell lépnie a labdával, meghal. A kapu előtti kavarodásokban, ha szerencséje van, 10-ből 1-szer betalál.

"1956-ban még mi is odatettk magunkat"
Te nem hiszem, esetleg az őseid.
Mellesleg Orbánéknak az a kurva nagy szerencséjük, hogy az '56-os, egy vagy két háborút megjárt emberek már vagy nagyon öregek, vagy nem élnek, mert már mind karácsonyfadíszek lennének valamelyik lámpaoszlopon. Nem a képük, hanem ők maguk, személyesen.

"egy komcsit sem mertünk börtönbe dugni"
Ahogy most a gazdáidat kéne?

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
A szlovákok kint sem voltak a vb-n. kétszer kaptunk ki tőlük. Az sem ciki?
A kikapni meg a csúfosan kikapni között azért igen jelentős a különbség. És a magyarok most csúfosan kaptak ki. (Ahogy a belgák ellen is.) A magyarverő Andorra győzött. A szintén magyarverő Luxemburg mondjuk kikapott az Európa-bajnoktól. 3-0-ra, mint a magyarok. Csak ők ezt nem 1 félidő alatt kapták úgy, hogy a második félidőben az ellenfél játékosai felváltva aludtak a pálya különböző részein, mint ellenünk a horvátok.

@Veszéjben a lyogállamiság !:
Szerencsére nem fenyeget ez a veszély. Azerbajdzsán ellen jól vagyunk egy x-re, de Wales ellen Walesben nagy szopás lesz. Leginkább nektek, mert én ezekkel az O1Geci-gyerekekkel nem vállalok közösséget. Addig nem érdekel a magyar válogatott (egyik sem), amíg az O1Geci van kormányon.
Közbiztonság Szilárd 2019.10.14 01:58:45
@Veszéjben a lyogállamiság !:
Milyen kockázat, baszd meg?
Láttad a meccset? A magyarok a 2. félidőben a félpályán se mentek át. Onnan meg nem szoktak gólt rúgni.

Ma meg kurva sokat köszönhetett a magyar antifoci-válogatott az O1Geci által lefizetett bírónak, aki elvett az azeriektől egy teljesen szabályos gólt.
Remélem, valamelyik azeri szélsőséges majd gondoskodik róla, hogy a jövőben ilyesmi eszébe se jusson. Bár még jobb lenne, ha az O1Geciről gondoskodna.
Közbiztonság Szilárd 2019.10.28 17:22:01
@Veszéjben a lyogállamiság !:
Annál, ami nem volt lesgól, csak a hozzád hasonló faszok szerint, akik Braille-tévét néznek?

@apro_marosan_petergabor:
ha te meg a hozzád hasonló fideszes faszkalapok lennének ott, simán mennék verőembernek. Önként. Mert megérdemlitek.
Igazad van, nem tehetsz róla, hogy nem volt gyerekszobád. De arról igen, hogy az iskolába se jártál, hanem csavarogtál helyette a hozzád hasonló cigánysoriakkal, és ezért nem tanultál meg írni.

"Egyedül a hosszú kommunista terror (szovjet segítséggel) tudta megtörni, kivándorlásra késztetni a magyar nép legjavát"
Ja, faszkalap.
Mikor is írta József Attila, hogy "kitántorgott Amerikába másfélmillió emberünk"?
(Élt: 1905-1937).
És ehhez képest menny vándorolt ki a kommunista terror alatt, faszkalap?
Érted, faszkalap: 1 500 000 kontra 200 000. Akkor melyik is volt a tömeges?
Hiába cáfolja rendszeresen az óriás techcégek és szakértők armadája, hogy a telefonjaink nem hallgatnak le bennünket, ezt a saját tapasztalataink cáfolják nap mint nap...
Közbiztonság Szilárd 2019.10.24 02:08:39
@CoolKoon:
És CGM még van?
A korábbi telefonjaimon azt használtam, mert a gyártó (Motorola) baszott fejleszteni a 2.3-as Android után, a CGM-esek meg 4.4-ig felvitték (meg ezerszer több beállítási lehetőséget adtak, mint a gyár Androidja), bár a 4.4 után vissza kellett fejlesztenem 4.3-ra, mert a telefonnak a 4.4 már túl sok volt, kevés volt hozzá az 512 MB memóriája.
Azóta kínai szarokat használok saját maguk által írt oprendszerrel, és semmi baj velük, sőt, kifejezetten tetszenek, láttam ugyanezt a telefont stock Androiddal (Android One verzió), amiért sokan rajonganak, hogy hú, de kurva jó - hát az Android One a faszban sincs a kínai szar saját rendszeréhez képest semmilyen téren, és míg a ganéj kínai nem erőltet rám egy csomó alig kikapcsolható szart, az Android One igen.

Ha cserébe meg akarja tudni, hogy a haverokkal vagy a csajommal milyen koncertre vagy moziba/egyéb eseményre megyünk a hétvégén, hát legyen vele boldog (bár szerintem nem akarja, nem vettem észre, hogy nagyon zabálná az energiát vagy az adatmennyiséget, 4-5 napig is elmegy egy feltötéssel, az előfizetett adatmennyiségem meg sosem fogyott még el hónap végére).
Kb. mint a VHK zenésze, amikor megtudta, miket jelentett róla egy ismerőse a Fekete Lyukból: Baszd meg, ha megkérdezik egy sör mellett, ezt mind elmondtam volna magamtól, sőt, ennél még többet is.
Közbiztonság Szilárd 2019.10.24 02:09:32
@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember:

Ja, Borkai is hogy rábaszott.
Vagy hát, izé...
Közbiztonság Szilárd 2019.10.25 04:37:12
@CoolKoon:
Ja igen, most próbáltam ki a Meki appját.
Nem indul el, merthogy rootolva van a telefonom (tényleg, mert csak így lehet frissíteni az oprendszert), és kéri, hogy szüntessem meg a rootolást, valamint minden rootolással kapcsolatos alkalmazást töröljek. Csak azt nem értem, mi köze egy kibaszott gyorsétteremnek ahhoz, hogy hogy van beállítva a telefonom. Banki alkalmazást még (esetleg) megértenék, hogy sivalkodik emiatt (igazából azt sem, de mindegy), de egy kurva gyorsétterem?

Hát kedves MacDonald's, a büdös kurva anyádat!
Csak ennyit szerettem volna mondani.
A "kik a magyarok ősei?" kérdés rendszeresen felvetődik a hazai médiában és Kőrösi Csoma Sándor óta - vagyis már kerek két évszázada - hogy kiemelten foglalkoztatja a magyarságot. Kőrösi Csoma 1819 novemberében (vagyis épp most 200 éve) indult el Erdélyből gyalog-szerrel (!) Indiába és Tibetbe, hogy…..
Közbiztonság Szilárd 2019.10.12 05:51:34
@László Pichler:
A Képes Krónikát nem történészek írták,és még az sem biztos, hogy magyar volt, aki írta, legalábbis nem magyarabb, mint Hunfalvy. Ráadásul a hunok után vagy 800 évvel, ami akkor egy örökkévalóság volt, és csak mendemondák léteztek, történelmi meg régészeti kutatások nem.
És ilyen mesékre történelmet csak a hozzád hasonló elmebetegek alapoznak.

Mellesleg a h-t az angolokon kívül senki nem ejti, szóval a magyaroknak semmi köze a hunokhoz, az Unghoz esetleg.

Azt meg szintén csak a hozzád hasonló ostoba faszok gondolják, hogy a szavak határozzák meg a nyelvrokonságot. Ez alapján a magyar szláv nép lenne. Az meg túl magas neked, hogy nyelvtani szerkezet, a mákszem agyad odáig már nem ér fel.

Budenz egyébként simán sokkal jobban tudott magyarul, mint te. Német létére.

A finnekről meg na hazudozz, faszkalap, nem mondanak ilyesmit, ők kétkedés nélkül vallják a nyelvrokonságot, mert nem segghülyék, mint te.

"Genetikai vizsgálatok bizonyítják a keleti szkíta hun rokonságot"
Egyetlen ilyen tudományos bizonyíték sincs, ezt megint csak a hozzád hasonló bomlott elméjű faszok hangoztatják, minden alap nélkül.

" világtól el kell zárni a Hunor Magor féle , egymást felemelő testvérpár modelljét"
A világtól a hozzád hasonló elmebetegeket kellene elzárni, szerintem el is voltál, csak mikor felszámolták a Lipótmezőt, szabadon engedtek.

"Ezt nem demokratikus, többségi alapon döntik el , hogy kik az őseink, kikkel vagyunk rokonok."
Még szerencse, hogy ezt valóban tudósok döntik el, nem hozzád hasonló agyatlan náci 2/3-os faszfejek.

"Az lenne a sokkal velősebb kérdés , hogy mi kiknek vagyunk az ősei. "
Remélem, a hozzád hasonló genetikai hulladékok senkinek. Károsabb lenne, mint bármilyen más szennyező anyag, ami a légkörbe kerül.

@cívisvárosi:
"a magyarnak rokona a finn is, a török is, a szláv is, német is"
Kivéve a törököt, a szlávot meg a németet.
Még mindig nem fogjátok fel, seggfejek, hogy nem a szavak száma a lényeg, hanem a nyelv szerkezete?
Közbiztonság Szilárd 2019.10.12 06:32:42
@cívisvárosi:
Az kurvára látszik, hogy fingod sincs ezekhez a nyelvekhez, ahogy annak a seggfejnek sem volt, akinek a faszából ezeket az összehányt baromságokat szoptad.

Ezek ugyanis angolos átírások az oroszból, és kurvára semmi közük az általad elképzelt kiejtéshez.
Másrészt nincs 200 szavas alapszókincs, csak a hozzád hasonló segghülyék mákszemnyi agyacskájában.

Mintapéldája vagy annak, hogy milyen, amikor a semmihez sem értő segghülye okoskodik olyan másoktól lopott dolgokkal, amiket fel sem fog.

"vesd össze a finn-magyar hangmegfelésekkel. majdnem teljesen esetlegesek."
Nem esetlegesek, csak segghülye vagy hozzá, ez a baj.

"Acient Greek πιστός [pistós]: ("faithful, trusty") = πιθ- [pith-] ("to persuade; to trust") +‎ -τος [-tos] (verbal adjective suffix)
ugyanez magyarul: bíz(ik)+tos"
Kár, hogy magyarul kurvára nem ezt jelenti. Mondták már, hogy segghülye vagy a nyelvekhez, ahogy minden máshoz is?
Ha nem, akkor én most mondom:
Segghülye vagy a nyelvekhez, ahogy minden máshoz is.

"a finnugor elmélettel semmi sem klappol. nincs írásos emlék. egy fél mondat se."
Faszfejkém, a te hun-szittya-egyébkurvaanyja elméletedre is pont ugyanez igaz, csak ott még nyelvészeti alátámasztás sincs, ami ezekre legalább van, csak te vagy segghülye ahhoz, hogy megértsd.

"ezt az elméletet a magyar nép a mai napig nem fogadja el különösen vidéken"
A tudomány nem elfogadás kérdése. A nép nagy része valószínűleg a relativitáselméletet sem fogadja el, merthogy ugyanolyan hülye hozzá, mint te a nyelvészethez. De attól az még létezik.

"az úgy hangzik, mint a magyar megy, nem? de."
Nem. Csak a hozzád hasonló elmebetegek fejében.

"és ilyenkor jön az, hogy laikus, dilettáns, délibábos, sarlatán, idióta, kripli, kretén, fasista, fasiszta, náci"
Igen, mert az vagy, és segghülye is ráadásul, aki még ezt a zagyva faszságot magyarázza egyfolytában, pedig halvány fingja sincs a nyelvészetről, hanem innen-onnan más faszából összeszopkodott alaptalan baromságokat hord össze.

@László Pichler:
A Pichler névvel te mit magyarkodsz? Már a neved alapján sem vagy magyar. Még annyira sem, mint Budenz József, mert ő legalább megtanult rendesen magyarul, neked meg még az sem sikerült.
Pichler névvel te NEM lehetsz magyar. Ez ugyanis nem magyar név.

@FILTOL:
Dehogy. A te őseid elmebetegek. És te is az lettél.

"hat ez tűpontos"
Tanulj meg magyarul, te szerencsétlen fasz. A magyarban nincs tűpontos. Úgy mondja a magyar: hajszálpontos.

"az baj a kepes kronikaval, hogy azt allitja a magyarok elso beerkezese a larpat medencebe a 300as evekre teheto"
Ne hazudozz, semmi ilyesmit nem állít.
Közbiztonság Szilárd 2019.10.12 06:46:23
@cívisvárosi:
"na most mit állít az akadémia, hogy i.e 500 tájékán még az első változathoz hasonló finn nyelvet beszéltek"
Nem állít ilyet az Akadémia. Ahogy a magyar, úgy a finn nyelv is elég sokat változott a közös nyelvhez képest-
"az mta azt mondja, hogy aki ezt a feltevést kétségbe vonja az hülye. valaki hülye."
Igen, az vagy. Segghülye.

@FILTOL:
"az elso magyar irasos emlek ami par szaz evvel későbbi, ertheto ma is"
Seggfejkém, ha iskolában nem magyarázták volna el, egy kurva szót nem értenél belőle.

"a 300.000 km2es Kárpát medencet"
Ez a Kárpát medenc ez merre van? Ráadásul a 300 km2 az mi a lófasz? A tizedesjegy után nem kell írni a nullákat, nem tudtad?
Az ilyen délibábos turbómagyar faszkalapok vajon miért nem tudják rendesen megtanulni az anyanyelvüket és annak a helyesírását? Ja, mert ahhoz agy is kellene, az meg nekik nincs?

"az ardennek (les ardennes) is erdővidéket jelent. latinul: arduenna silva"
Csak hát ebben a silva jelenti az erdőt, te faszkalap. Biztos szilvafákból álló erdő volt, mi?
A Kádár-kor ételei és italai maguk voltak a zsír- és cukorbombák mai leszármazottjaikhoz képest. Összetevők a 60-as években és napjainkban...
Közbiztonság Szilárd 2019.10.01 12:53:48
@the real fogash:
Á, hízlalni nem tud, mert nincs olyan magyar szó. Olyan van, hogy hizlal.
Az megvan, hogy a serrano sonka valójában = hegyi sonka? Ha a jamón serrano egyik felét lefordítjuk, a másikat miért nem?

"Egy osztrák parizert miért lehet papírvékony (1mm-nél vékonyabb) szeletekre szeletelni? Egy magyart miért nem?"
Itt a helyi boltban sikerülni szokott. Géppel.
Amúgy nagyrészt egyetértek.

@Dikusz:
A Kristálykeserűt fent már lestipistopiztam. :-)
De csokiszeletek voltak olyanok is, mint az Úttörővasút meg a (barackmagos) Marika szelet.
A hamburger jó volt a Luther utcával szemben lévő bódéban is, most valami irodaház van már a helyén. Bár igazából se azokat, se a mostaniakat nem szerettem, nem vagyok nagy hamburgerevő. Volt egy darabig Wendy's az Oktogonon, ott volt négyszögletes hús a kerek zsemlébe (vagy mibe), de az is inkább érdekes volt, mint jó.
Viszont a töltött sült krumplijuk (jó nagy egész krumpli félbevágva, a hasadékba sajt stb., és úgy megsütve), az király volt.
Közbiztonság Szilárd 2019.10.10 06:28:05
@CCnick:
Nem lesz ugyanaz, mintha a frissen vágott hízóból nagy tömegben sütöd ki. Rossz persze nem lesz, csak más lesz az íze.

A tejbe nem kell venni semmit, megveszed a NEM TARTÓS tejet bárhol, és kiöntöd, megalszik (hidegben nem biztos, de lakásban, szobahőmérsékleten simán).
Persze nem 1,5%-ost vegyél, mert az színezett víz, nem tej.

@élhetetlen:
Ilyen volt a Kapucíner (kávés-csokis-tejszínes) meg a legelején talán a Foma-1 (kókuszos-csokis és talán még rumos is) szelet is.

Bocs, ha erre gondoltál, csak sokan keverik. Én az oroszoknál jó fagyit nem ettem, a jégkrémjeik viszont verték a magyarokat.

Ez a "mechanikusan lefejtett hús" kissé félrevezető, valójában a "mechanically separated meat" hibás fordítása, és azt jelenti, hogy a csonton rajtamaradt foszlányokat, főleg inakat géppel lecsiszolják. A húshoz nem sok köze van.
Szerintem is mechanikusan fejti le a hentes is, csak az angol mechanically szó mechanikusan fordítása egy sima leiterjakab, valójában azt jelenti, hogy géppel, gépi úton. Ahogy a mechanic sem mechanikus, hanem gépész.

Neked egyébként az a hobbid, hogy mindenen megsértődsz?
Az internet ehhez remek hely, kiélheted magad.

@WildBear:
A Wiesbauer elég szar minőséget gyárt mindenből. Itt a boltban sokszor csak az van, ha ráfanyalodom, mindig megbánom.
Párizsiban a Pick Nosztalgia sorozata verhetetlen. (Csak azt itt ritkán lehet kapni.)
(A virslijük viszont a zsíros szivacs szinonimája.)

Csak a tartós tej nem alszik meg. A friss tej néven árultak (amit hűtőben tartanak a boltban), azok simán.
Közbiztonság Szilárd 2019.10.11 05:22:42
@Dikusz:
Ne bassz, tényleg?
Szerinted amiről én beszélek, az mikor volt? Az említett bódékat valamikor a 80-as évek végén vagy a 90-es évek legelején bontották le.
Hogyan lehet ép ésszel túlélni, ha valakit kislányként elrabolnak, majd 18 éven át rendszeresen megerőszakolnak? Jaycee Lee Dugardnak sikerült a lehetetlen.  18 év után kapta vissza ellopott életét az a kislányként elrabolt fiatal nő, aki egy sufiniból és sátorból álló udvari tákolmányban szenvedte…..
Folytatódik “Legyen itt egy zebra” című kampányunk. Ezúttal az Örs vezér teréről jelentkezünk, ahol arról kérdeztük a járókelőket, hogy miért használják a bicikliseknek kialakított felszíni átkelőhelyet. A forgalmas kereszteződésben évek óta működik zebraként a kerékpáros átkelő, a lakosság és a…..
Közbiztonság Szilárd 2019.09.29 23:05:53
@halaloszto:
Ezeket ne nekem mondd, van autóm, de Pesten, hacsak nem szállítok valami nehezet (vagy nem kéne tömegközlekedéssel megkerülnöm a fél várost, amikor autóval ott vagyok 5 perc alatt, mert ilyen is van), akkor tömegközlekedem vagy gyaloglok.

Egyébként a tömegközlekedésnél sem ártana kissé jobban átgondolni a dolgokat, mondjuk a nagycsaládosok támogatásánál, mert ha egy családnak 4 gyereke van, akkor vehet egy családi napijegyet, ami 5 főre szól, mondjuk 2 felnőtt +3 gyerek, a negyedik gyereknek meg vehetik a teljes árút. Nem tudom, miért nem lehetne azt megoldani, hogy 2 felnőtt +bármennyi gyerek, ha legalább az egyik felnőtt valamelyik gyereknek a szülője (mondjuk válás utáni új kapcsolatban 2-2 gyerek mindkét oldalról, és együtt mennének valahova).
Más kérdés, hogy a BKK jegyárai eleve kurva magasak a többi exszoci fővároséhoz képest (bár igazából a nyugatiakhoz képest is, mert 1 jegy ott is kb. 1 euró gyűjtőjegyben, de 1 órára szól, nem 1 járatra), és nem jobb a tömegközlekedés, mint azokban. Tapló bácsi meg 9 éve nem tudta ezt megoldani, pedig már 2010-ben ezt ígérte.
Közbiztonság Szilárd 2019.10.10 03:06:01
@törzsmókus:
"minden autóval megtett kilométer nettó veszteség a nemzetgazdaságnak"
Ez szimplán a sötét zöld barmok hazugsága.
Az autós minden megtett kilométere után igen komoly adót fizet az államnak, sőt, még adóztatott adót is (a jövedéki adón, ami a benzin árának kb. a fele, még van 27% áfa is, tehát még az adót is adóztatják). Plusz még súlyadó, útdíj stb.
Szóval inkább ne hazudozz.

De, sajnos, vannak biciklisek, bárcsak ne lennének.
A biciklis az nem egy közlekedési eszközt használó ember, hanem az agyatlan baromnak egy nagyon súlyos kategóriája, a viselkedni képtelen, senkire tekintettel nem levő tahó szinonimája.
Kb. mint annak idején a bunkofonos volt.
Ennek a mai megfelelője a biciklis. És sokat tettek/tesznek érte az ezen közlekedési eszközt választók, hogy ezt az emberek így gondolják.
Ausztráliában és Új-Zélandon turnézott volna október közepétől november elejéig  a Metallica. Mai közleményük szerint azonban az összes koncertet elhalasztják, mégpedig azért, mert James Hetfield frontember ismét rehabra vonul, hogy kezeltesse alkoholfüggőségét...
Közbiztonság Szilárd 2019.10.01 03:58:41
@szepi79:
Ez azt jelenti, hogy vagy minden másnap, vagy 3 napból 2 szabad, a nem szabadnapokon napi (beállással együtt) 3 óra munka.
Tényleg kurrrva kimerítő lehet.
Biztos azért nem is turnézik a zenekarok többsége, mert hát kinek kell ez?
Ja, bocs, mégse...
Kovács Béla meg bemegy a gyárba évi 250 nap, és napi 8 órát dolgozik mindennap. Ha elb@ssza a saját szólóját az esztergagépnél, s&ggbe rúgják, nem mondhatja rá, hogy improvizált éppen.
Százezredrésze pénzért.
Vagy röhögtetni akartál?

(Ja, egyébként mentem már végig magyar zenekarokkal országos turnén, többel is. Néha még dolgoztam is közben. Nem kell bemutatni. Még az is lehet, hogy valamicskét sz@rabbak voltak a körülmények, mint Métál Icáéknál, legalábbis ahogy emlékszem, még a zenekar se nagyon aludt Hiltonban meg Ritzben, és különrepülő sem volt. Hetfieldék nem hiszem, hogy a turnébuszban zötyögnék végig mondjuk az 51-esen Bajára vezetőnek megfelelő távolságú és minőségű aszfalton az utat. És az országban vannak ennél sz@rabbak is, még így is, hogy most már elég sok autópálya van, amikorról írok, akkor meg még nem volt a negyede sem.)

Véletlenül sem az lehet, hogy számolatlanul van a lé (Budapesten 750 ezer fronya volt rájuk a VIP jegy), és futja kokóra meg viszkire dögivel, ha mindennap száz adagot tol, akkor is marad még bőven a bankszámlán.
És akár még meg is lehet ideologizálni, hogy a kokó tulajdonképpen ellensúlyozza a viszki hatását, tehát egészséges.
Közbiztonság Szilárd 2019.10.10 02:40:11
@CCnick:
Csak hobbizenész vagyok, de azért ismerek olyanokat is, akik napi 8 órákat zenélnek (gyakorolnak + oktatnak,) szóval ha te 1,5 óra alatt elfáradsz, akkor veled lehet a baj.
Mondjuk ha van időm, én is simán gyakorlok 1,5 órákat, munka után.

(Arról most nem beszélnék, hogy pl. a Balaton este 9-től hajnal 4-ig is zenél olykor a klubjában, rövidebb szüntekkel, és a végére legfeljebb részegek, de nem hullafáradtak, valószínűleg még ennyi simán beleférne. Meg ott voltam a Sziámi Guinness-rekordkísérletén a Gödörben vagy 12-13 éve, amikor 72 órán át zenéltek egyfolytában (nem tudom, hány óránként hány perc szünetet enged a Guinness, sokat nem). Na, ők tényleg elfáradtak a végére.)
Szóval hidd el, azért nem olyan kis rálátás az.
Budapesten, a Marriott hotelben beszélgettünk Kozma Alexandrával, aki egy éve az Emirates légitársaságnál dolgozik légi utaskísérőként egy Boeing B777 óriásgépen. Korábban találkoztunk magyar légikisasszonyokkal, akik a LOT Dreamlinerén repülnek a világban. A Lufthansa Airbus A350 fedélzetén pedig…..
A számnevek használatával nincs minden rendben. Egy nagyon tipikus helytelen példát minden nyelvtankönyv megemlít (tőszámnevet használunk sorszámnév helyett): Az öt kerületben lakom, öt kerületben lakni azt jelentené, hogy az illetőnek öt különböző kerületben lenne öt lakása. Pedig aki…..
Közbiztonság Szilárd 2019.10.09 02:58:48
@Örömhernyó:
Nem tudok kínaiul (kb. 15 szónál többet), de nem az van, hogy amit esetleg ugyanúgy ejtenek is ki, de ha más a jelentése, akkor máshogy, más ákombákommal írják?
(A Xiaomi kiejtését onnan tudom, hogy megkérdeztem a kínai boltostól az utcában, már egész jól beszél magyarul. :-)
(Csodálom őket egyébként, idejönnek, és 1-2 év után tudnak magyarul, úgy-ahogy, de tudnak, meg angolul is. Az átlag boltosok, éttermi melósok, piaci árusok.)
Közbiztonság Szilárd 2019.10.09 03:05:09
@Örömhernyó:
Ezt nem tudom, honnan veszed, de nem hiszem, hogy egy kínainál jobban tudnád.
De itt meghallgatható:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/Xiaomi_pronunciation.ogg
és hát nem, egyáltalán nem sáomi, hanem hsziao-mi.

Egyébként volt egyszer régen egy Teng Hsziao-ping (angolul Deng Xiaoping) nevű kínai politikus, hát őt sem sáopingnek ejtették. A neve eleje ugyanazt a hsziao szót rejti, mint a telefoné.

A pinyin átírás sokkal messzebb van a kínai kiejtéstől, mint a magyar.
Kb. olyan, mint az orosz nyelv angol átírása. Ember legyen a talpán, aki annak alapján ki tud ejteni csak közelítőleg helyesen is egy orosz szót. A magyar azért elég jól közelíti azt is.
Közbiztonság Szilárd 2019.10.09 03:30:07
@Örömhernyó:
Nekem van olyan japán ismerősöm, aki zenét tanulni jött ide, mert hát Kodály meg Bartók országa, és ők japánban mai napig a Kodály-módszerrel tanulnak zenét.
Meg is lepődött rendesen, mikor kiderült, hogy nálunk alig használják az iskolákban, és hogy a magyarok (az átlag magyar) mennyire műveletlen zenei téren egy átlag japánhoz képest. Ő tényleg azt gondolta, hogy ez a komolyzene, vagy legalábbis a bármilyen zene fellegvára.
De azóta is itt él, már egész jól tud magyarul, és magyar együttesekben zenél. :-)
(És nem azért mert nincs pénze hazamenni, jár haza is, néhány évente 1-2 hónapra.)
A körúton állt egy telefonfülke. Ajtaja sűrűn nyitódott-csukódott. Az emberek megtárgyalták ügyes-bajos dolgaikat, fölhívták a lakáshivatalt, megbeszéltek egy találkát, pénzt kértek kölcsön a barátaiktól, vagy féltékenységükkel gyötörték kedvesüket. Egy idős asszony,…..
Michael 2012-ben gondolt egyet, öt év után felmondott munkahelyén, kivett némi pénzt a számlájáról és finn barátnőjével együtt a skandináv országba költözött. Nagyon bejött neki, azóta is ott él, tapasztalatai pedig akár az oda vágyó magyar határátkelőknek is hasznosak lehetnek...
Közbiztonság Szilárd 2019.10.06 22:22:01
@Alick:
Jaja, meztelenkedni már lehet, csak még szauna nincs.
(Nudista strand már van, kb. 35 éve. Igaz, az egykori szabadstrandokat már betiltották - és a rendőrök büntetnek is, ha valakit ott érnek -, csak a fizetős működik.)

@csortu:
"áll az egész férfi kollektíva sorban a naplementében tök pucéron a tó partján, és negyed órán át szótlanul sörözik"
Nem mindegy, hogy ezt te férfiként vagy nőként éled-e át, és így vagy úgy priceless experience-e.

Én még a 90-es évek elején éltem ott a finn csajommal, akkoriban épp válság volt, és levitték a korsó sör (Koff III, Lapin Kulta - kocsmában talán nem is láttam mást) árát 21 márkáról 14-re, a népet meg elküldték iskolába.
(A magyar fizetéshez képest akkor kurva drága volt az ország, amikor elkezdtem kijárni, de kint élve, helyi fizetéssel mérve nem annyira.)

@Öreg Harczos:
A finn a világ egyik legkönnyebb élő nyelve, simán meg lehet tanulni 9 hónap alatt, főleg ha semmi egyebet nem csinálsz ez idő alatt, csak nyelvet tanulsz.
Én mindenkinek azt szoktam javasolni, főleg ha magyar, hogy ha kell a diplomához egy nyelvvizsga, akkor tanuljon finnül. Egyrészt könnyű nyelv, magyarnak még könnyebb (3 hangot kivéve a hangkészlet ugyanaz, mint a magyaré, pontosabban annak a szűkített változata, a zöngés mássalhangzók egy része +h, f nincs meg a finnben).

@room_101:
Tallin nem tudom, merre van. A 80 km-re levő város neve Tallinn.

@Örömhernyó:
"Nem egyszerű nyelv, hiába hasonlít a magyarra."
De, az egyik legegyszerűbb (a mesterséges nyelveket leszámítva). Legalábbis az iskolákban tanított irodalmi változat (meg így beszélnek a tévében-rádióban). Az utca nyelve, ahol kb. minden szót rövidítenek (pl. kaksikymmentä = 20 = kakskyt), meg kissé máshogy is ragoznak, mint az irodalmiban, az tényleg kissé rázósabb először, de meg lehet szokni.

Az angoloknál tényleg van rés az ajtó alatt, és népszerű sztori, hogy valaki, miután máshol látta, küszöböt csináltatott, hogy ne legyen rés, mire az asztalos levágott kb. ugyanannyit az ajtó tetejéből, mert a levegőnek valahol járnia kell.
A double glazing (dupla üvegezés) tényleg nem jellemző az angolokra, de nem is kell, mivel kb. soha nincs fagypont alatti hőmérséklet náluk, télen sem, max. a skót felföldön. A Golf-áramlat jótékony hatása.

@András Hinze:
"nálunk a szauna nem az egészséges életmód része hanem divatmajomkodás"
Én azóta kb. hetente egyszer divatmajomkodom, hogy Finnországban éltem. Persze, szívesebben szaunáznék meztelenül, de nem akarom, hogy kidobjanak.

@Golf2:
Sok helyen már ma is annak számít. Amerikában a gyereked, sőt, bárki, aki látja, hogy adtál a gyereknek egy pofont, feljelenthet. És meg is fognak büntetni.

@sak ti:
Én a Rudast szeretem. Szauna + gőz + a medencék. De csak hétvégén, mert hétköznap bár fürdőruhamentes, de az amatőr búzakereskedők néha ott dugnak a nyílt színen, ami kissé zavaró. Mellesleg voltak ilyen irányultságú ismerőseim Helsinkiben, ők imádtak Budapestre járni, szerintük a buzik fővárosa, mondhatni Buzipest.

@nyuszigonosz:
Angliában szerintem tiltva vannak a kétüteműek (bár mint annak idején viccesen reklámozták, ezek az okos keleti motorok 2 ütembe sűrítik azt, amit a fejletlen nyugatiak csak 4 ütem alatt tudnak elvégezni), viszont 1990-től pár éven át gyártottak Trabit a VW Polo 1000 köbcentis vízhűtéses motorjával és feljavított futóművel, meg persze kormányváltó helyett botváltóval. Ültem ilyenben, egész jó volt. Felismerni arról lehet, hogy a hűtőrács fele zárt, csak a másik fele rács, míg a kétüteműnél a léghűtés miatt a teljes hűtőrács nyitott (azaz rács).

@taga20:
Ez a küszöbmajom egy elbaszott fordítás, eredetiben porch monkey, és a porch nem küszöböt jelent.
Viszont kösz a linket, ezt a verziót még nem ismertem, pedig imádom ezt a számot, az eredetitől Carlos Puebla-félétől a magyar pol-beat változatig (aminek zeneileg nem sok köze van az eredetihez, és szövegben is vannak jelentős elütések, de a később jazzmágussá váló Berki Tamás "kommandante csege vára" kiejtése megfizethetetlen (hülyébbeknek priceless).
De a Bella ciaót is bírom. Pl. ahogy a Vörös Hadsereg Alexandrov Kórusa énekli olaszul, az elég sirály.

@élhetetlen:
Én 1300-as kockalámpással jártam meg Olasz- és Franciaországot, szintén akkoriban, de nem bámulták különösebben, mivel Fiatot már láttak a 70-es évektől, az meg tök ugyanolyan volt, csak nem kerek volt a lámpája.
(A Fiat-alkatrészek nagy része jó is volt bele.)
Az igazi nem a Lada volt, hanem a Zsiguli.

Viszont ha már finn téma, amikor kint éltem, akkoriban még nagyon sok Lada volt Finnországban. Szerették, mert a legnagyobb hidegben is elindult.

@shaktele:
Nem Kubára, Kubába.
A külső helyragos az Szicília (Szicíliára és nem Szicíliába), mert nem ország, hanem csak egy nem független sziget.
Közbiztonság Szilárd 2019.10.07 19:55:42
@shaktele:
Ez a külső-belső helyrag használat érdekes dolog, ez is hasonló a finnben meg a magyarban.
A településekre ugyanis csak "hazaiakra" használ mindkettő külső helyragot (időnként): pl. a magyar az összes keresztnévre végződő településRE és nem településBE megy (Mátraszentimrére, nem Mátraszentimrébe stb.).
Ilyen szempontból hazainak minősül(het) az a külföldi település, ami régen az ország része volt, vagy amelyiknek van magyar neve: Lviv be pl. német nevén Lembergbe, de magyar nevén Ilyvóra.
A finnben Kerava településre pl. nem Keravaan (Keravába), hanem Keravalle, azaz Keravára (jártam ott fokhagymafesztiválon, azért maradt meg; ott ittam fokhagymasört is - igazából nem hiányzik, hogy itthon nincs ilyen).
(Ugyanez igaz a -ban/ben - -on/en/ön és a -ból/ből - -tól/től külső-belső ragpárok estében is).
A külföldi településnevek viszont mind belső helyragosak (Prágába, Londonba stb.).

A szigeteknél általában ami ország, az belső helyragos (Kubába, Jamaicába stb.), ami nem, az külső helyragos (Szicíliára, Szardíniára, Korfura, Grönlandra stb.).
Vannak olyan kivételek, amelyek most ugyan önálló államok sziget létükre, de nem régóta, és a magyarban úgy honosodtak meg: Ciprusra, Máltára. Talán egy kivétel van, amelyik nem volt más állam része, mégis ilyen: Izlandra.
Közbiztonság Szilárd 2019.10.08 06:13:09
@shaktele:
Jaja, meg welcome to akármi, de attól magyarul még nem valahova, hanem valahol lég üdvözölve. :-)
Mellesleg going to London is. Akkor Londonra? :-)

Amikor Amerikában éltem, én is álmodtam angolul néha, de azért főleg magyarul gondolkodtam (szerintem) akkor is. Finnül meg akkor sem tudtam annyira jól (kb. alapfokon - társalgási szinten), hogy finnül álmodjak, amikor kint éltem, finn csajjal meg finn... hát, a barát talán túlzás, de jó haverokkal körülvéve.

Ami a rokonságot illeti, lehet, hogy a honfoglaló magyarok kisázsiaiak voltak, a maiak leginkább germánok meg szlávok genetikailag.
A nyelv viszont holtbiztos, hogy a finnel rokon.
Csak az állítja, hogy nem, aki soha nem tanult sem finnül, sem észtül, és valami fideszes majom elöl lógó farkából szopta a teljes nyelvészeti tudását.
Rejtélyes és mégis kiismerhető. Bátyja tragikus halála után felhagyott volna a színészettel. Nem tette. Jól tette. Színészportré. Részletek a tovább mögött!..
  Mint azt a Tórában (Mózes öt könyve) olvassuk, Mózes a Szináj hegyi kinyilatkoztatásnál átvette Istentől azokat a kőtáblákat, melyekre a tízparancsolat, vagy egyes vélemények szerint az egész Tóra volt felírva. Miután azonban a Mózesre váró zsidó nép bűnbe esett amikor elkészítették az…..
Közbiztonság Szilárd 2019.10.06 00:36:13
@MAXVAL bircaman közíró:
Neked meg csak egy:
Birka egy segghülye bolgár buzi faszkalap a szófiai diliházból, aki okosnak gondolja magát.
Pedig csak egy segghülye bolgár buzi faszkalap a szófiai diliházból.
Közbiztonság Szilárd 2019.10.06 00:39:30
@kvadrillio:
Neked ezek szerint nem volt még meg a második orgazmusod az életben?

Szegény, így már érthető a sok faszság, amiket irkálsz.
Nos a gyors válasz, hogy igen, és mint már tudjuk, függőséget is okoz. De a címbéli kérdés ennél egy fokkal bonyolultabb, és a szó szoros értelmében nincs is rá válasz.  Azért vizsgáljuk csak meg, mi a közös a marihuánában és a chiliben! Először is hasonló receptorokat kapcsolnak be és hasonló…..
Közbiztonság Szilárd 2019.10.06 00:26:27
@Világít a torony:
Úgy érted, csili és cayenne-i bors nélkül?

Vajon a szerző a sok fű vagy a sok csili fogyasztásától lett félanalfabéta?
Mert az lett. Olvasni lehet, hogy tud, írni láthatóan biztosan nem
Közbiztonság Szilárd 2019.10.06 00:27:04
@Világít a torony:
Úgy érted, csili és cayenne-i bors nélkül?

Vajon a szerző a sok fű vagy a sok csili fogyasztásától lett félanalfabéta?
Mert az lett. Olvasni lehet, hogy tud, írni láthatóan biztosan nem.
Nagy pillanathoz érdekezett a magyar punkköztársaság: 30 éves a Prosectura! Ahogy ilyenkor szokás, az ünneplés egy prostikkal teli, kokóval átitatott yachtos bulin zajlik, valahol az Adria közepén...
Lássuk milyen Xiaomi kütyüket érdemes ezen a héten megvásárolni!..
Közbiztonság Szilárd 2019.09.18 18:02:07
@igazi hős:
Nekem sok ismerősöm használ Xiaomi telefont, semmi baj nincs velük (se az ismerősökkel, se a telefonokkal). És ez a hibamentesség 3-4 éves telefonokra is igaz.
Ráadásul az eustock.eu-n rendelt telefonokra magyarországi jótállás van, mintha itthon vennéd.
Tényleg az az egyetlen gond velük, hogy csak vállalkozásokat szolgálnak ki. De csak van mindenkinek egy vállalkozó ismerőse, másodállású is jó, csak legyen érvényes adószáma. És máris áfa nélkül szállítanak.
És ezek nem sok százezres, hanem néhány tízezres (a legdrágább 70 ezer volt) telefonok.
Persze lehet, hogy nem tudják azt, amit egy iPhone X vagy egy Samsung legújabb (nem tudom, épp hányas), de akiknek ilyen van, azok vajon ennek a nagy tudásnak hány százalékát használják ki, és hány százezret dobtak ki csak a státuszszimbólumra?
Amit az átlagember használ, azt meg a kínai telók is mind tudják. A Xiaomik, amíg a cég adott hozzájuk piszkálóprogramot, amivel a lelkivilágukba is be lehetett nyúlni, még többet is tudtak, biztos most is tudnának, csak az újakhoz ez a program már nem használható.
(Mivel a régebbi - nem kínai, nagynevű - telefonjaimra a gyári támogatások hiánya miatt egy idő után főzött szoftvereket telepítettem, egy idő után érdekelni kezdett ez a lélekbe belenézés.)

@annyi amennyi:
Pedig de.
Én már azon is csodálkoztam, hogy forintban adta az árat, nem dollárban, de ennyi volt, házhoz szállítást is beleértve.
Az, hogy levideózod a hibát, és küldenek csere cuccot, az Alin is működik.
Közbiztonság Szilárd 2019.09.19 17:52:36
@annyi amennyi:
A GearBest egyébként EU-s raktárból szállít?
Kell áfát meg vámot fizetni a tőlük rendelt cuccokra?
A sorozat harmadik részében (első része ITT, az előző pedig ITT) a Tu-22M2 változaton keresztül kerülnek bemutatásra a bombázótípus belső rendszerei (üzemanyag, hidraulika, áramellátás, repülésvezérlés, stb.), és a Kuznyecov NK-25 hajtómű.   Belső rendszerek A fedélzeti segédhajtómű (APU) az…..
Közbiztonság Szilárd 2019.09.16 04:08:36
@gigabursch:
Te viszont a legbutábbnak tűnsz a blog.hu-n, még wmiki is okosabb nálad.
Láthatóan fingod sincs semmiről. Erről az itteni hozzászólásaid is remekül tanúskodnak. Olyanok is, mint a "sugárhajtású motor" meg a "három gömbbe zárt (háromtengelyű) giroszkóp" szóösszetétel, ami a totális fogalmatlanságodról tesz tanúbizonyságot.
"Köszi, igazában sejtem a működési elvét"
Sejted te a faszomat, kisöreg. Sötét vagy hozzá, mint néger segge az alagút kéménykürtőjében újholdas éjszakán. Ahogy minden máshoz is.

@Allesmor Obranna:
Merthogy én is voltam mindkettő igen közeli közelében, és nagyon nem úgy van, ahogy írod. Persze gondolom, a nagyotmondásversenyen a helyi kocsmában taroltál ezzel a történettel.

@kéki béla:
Ne bassz, a 3 dB a házi hificuccoknál is a frekvenciaátviteli görbének az a pontja, amelyek közt az átvitelt mérik, füllel még nemigen hallható kis hangerőn sem. Valójában a hangteljesítménynél kétszerest/felezést jelent, de mivel a fül nem lineárisan hall, hanem exponenciális a jelleggörbéje, a 3 dB jelentéktelen hangerőkülönbség.

(Ugyebár mivel a decibel viszonyszám, mindig egy 0 dB-hez van viszonyítva. Ez a hangerő esetében az észlelési halláshatár. Az emmeri lélegzés hangja 3 m-ről már 10 dB, ami ugye 10-szeres hangerőt jelent, míg a 3 dB 2-szerest. Gondolkozz el ezen egy kicsit.)
Ezt kiabálta egy  kiskamasz a társainak tegnap a Balaton-parti strandon, és azonnal értelmet nyertek az elmúlt évek itt szerzett fertőzései. A férjem évek óta minden Balatonban töltött nyár után jellegzetes bőrkiütéseket növeszt magán mellkas-szerte, amire a bőrgyógyász első alkalommal csak annyit…..
Közbiztonság Szilárd 2019.08.04 23:21:42
@Nagy fasz vagy te Válasszunk:
Fertőzést terjeszt. Olvass utána, idióta.

@Gleccsertetű:
@Ez a név már foglalt!:
@fordulo_bogyo:
A halak nem szoktak baszni. Sem a Balatonban, sem máshol. Tanuljatok biológiát, ostoba seggek.

@Rav Antal:
Akkor csak igyad. Egészségedre!

@tejfel:
Ha ötpercenként kell hugyoznod, akkor sürgősen keress fel egy urológust, még mielőtt nagyobb lesz a baj (bár már most sem kicsi).

"Több millió baktérium, gomba"
Jó lesz a több milliárdnak is.

"ha a bőrön kiüt valami gomba, allergia, stb., az általában a legyengült immunrendszerre vezethető vissza"
A gomba mondjuk pont nem. Tök egészséges ember is elkapja a bőr-, köröm- és egyéb testfelszíni gombákat. És utána kurva nehéz leküzdeni őket.
(Ahogy mondjuk a vírusokat is elkapja tök egészséges ember is, csak azok ellen valóban jó az immunrendszer. A gombák ellen nem.)

"A gombás p*nájú lányka, a menstruáló nőci, a túrósf*szú kiskamasz, a herpeszes menőcsávó, a tályogos lábú bácsika, a férges nénike nem baj?"
De, baj. Ezért is szokták kiírni, hogy fertőző betegek nem fürödhetnek.
Kedvenc történelmi korszakom az 1880-as évektől közel negyven éven át tartó nagy magyar kivándorlás, melyről ezt megelőzően az “Amerikából jöttem, mesterségem címere:...” című bejegyzésben már részletesen írtam. Bár abban a szösszenetben egy viszonylag átfogó, általános képet próbáltam adni az…..
Ne legyünk álszentek, a legtöbb utazó emlékbe magával visz egy-egy szappant, esetleg tollat a szállodai szobából. A hotelek ezzel nagyjából számolnak is, ám amit a minap egy indiai család művelt, az azért elég ritka...
Közbiztonság Szilárd 2019.08.03 14:36:36
@Rhea Sylvia:
Maradjunk annyiban, hogy ha segghülye vagy a magyar nyelvhez, ne akarj észt osztani. Márpedig segghülye vagy hozzá.

A család bizony ami, még inkább amely, mivel nem egy személy.