Regisztráció Blogot indítok
Adatok
krtek24

0 bejegyzést írt és 270 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az új vasúti menetrend néhány nappal ezelőtti életbe lépése tökéletesen bizonyítja, hogy alapvető tévedés volt - részemről is - azt feltételezni, hogy az Orbán-kormány által kinevezett új MÁV-vezetés nem meri meglépni azt az aljasságot, hogy szárnyvonalakat zárjon be. Aki…..
Új MÁV blog E-ticket problémák 2011.08.26 08:45:00
Bence, aki amúgy állhatatos kommentelőnk és törzslátogatónk is egyben, a saját e-ticketes történetéről írt nekünk levelet. Mivel az interneten előrendelt jegyét a gép nem adta ki, ezért elvileg jött volna a már nálunk is ezerszer kibeszélt procedúra: a kalauztól utasleadási…..
krtek24 2011.08.28 00:49:34
@Kimérős szaloncukor (Lédig):

"Valószínűleg igen ott nem történhet meg.
Cserébe valószínűleg (sőt biztosan!) egy banknak nem kell közbeszereznie minden szart, nem kell 30 tulajdonos felé elszámolni (állami felügyeletek) nem kell mindenhol megmagyarázni azt, hogy miért kell 3 tartalék adattároló, és ha elromlik van lóvé a cserére, nem kell kuncsorogni, és 30 felé indokolni, hogy igen ha egyszer elromlott akkor igen ki kell cserélni."

Istenem, végre egy ember, aki érti és látja is a helyzetet... imába kellene foglalni a neved, és minden cikk feltöltése után az idézett soraiddal nyitni a kommenteket.
Na, ez most keményebb lesz.Tisztelt Raáb Donát!Az alábbi levelet két példányban elküldtem a MÁV-START Zrt. illetékeseinek, ezért kérném, feléjük ezt ne továbbítsák, pusztán észrevételként közölje a blogján. Tisztelt Ügyfélszolgálat!Az 1997. évi CLV.…..
Olvasónk meglepett minket egy TGV élménnyel. Én is szívesen kipróbálnám milyen lehet suhanni:) Szia Georgejr!  Rendszeresen olvasója vagyok a blognak, onnan tudom, hogy európai gyorsvasutas élményekre van szükséged egy készülő cikkhez.2005-ben volt szerencsém utazni…..
A prágai állomást felújítják. A dolog érdekessége, hogy az adófizetőknek nem kerül semmibe. Az ottani MÁV fogta kiadta bérbe egy olasz cégnek 30 évre. 30 évig üzemelteti és ezért Ő fizeti a felújítást is. Itthon ezt nem lehetne megcsinálni, mert akkor mutyi lenne, hogy abba…..
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett a békéscsabai vasútállomás felújításának kiviteli terveire, valamint kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárás előkészítésére.A tenderre három pályázat érkezett, melyek közül kettő érvényes volt. A…..
Kotasz Doktor alábbi levelében arra hívja fel a T. Ház figyelmét, hogy teljesen felesleges egy fillért is a Malév visszaállamosítására fordítani, hiszen ők szarják le a legmagasabbról, mi történik törzsutasaikkal. Naiv ügyfelet azért nem engedték fel egy Budapest-Brüsszel…..
krtek24 2009.11.05 23:04:00
@CatMother:

Velük is egész könnyen zöldágra lehet egyébként vergődni, csak nem félhülye kérelmekkel kell őket bombázni, és egy bizonyos szintig (pontosabban szint alatt :)) le kell nyelni a "szabál, szabál embert zabált".
krtek24 2009.11.05 23:07:31
@CatMother:

Na jó, igen. Van a központi intézményeknél dolgozó 20-30-as korosztály és az "emberek tömegeivel" kapcsolatban álló, pult mögött ülő Mari néni. Ez utóbbiakkal tényleg nehéz, de sokszor az észérvek is hatnak :))
Olvasónk több utastársával együtt sietett az átszállással, a kalauz meg beszólt, mert bliccelőnek nézte őket, pedig csak a vonatot akarták elérni... Tisztelt Blog!Történt velem egy érdekes esemény szeptember 21.-én hétfőn, az Amicus nemzetközi gyorsvonaton. Azért most…..
krtek24 2009.10.02 17:25:47
@kispista2:
Te hol élsz? Egy átlag magyar "magáncégnél" százszor bunkóbbak, mint egy állami társaságnál/intézménynél. És előbbi esetben 90%-ban következmények nélkül, ami az utóbbiak esetében nem mondható el.
Hiába váltott R. fekvőkocsi-jegyet Erdélyből Budapestre, a MÁV egyszerűen kevesebb ilyen szerelvénnyel indította el a hirhedt Corona expresszt, hiába tudták, hányan váltottak jegyet. Az eredmény elképzelhető és alant elolvasható, a slusszpoén az, hogy a magyar kalauz …..
krtek24 2009.08.27 11:16:51
@czaby:

Már ne is haragudj, de Hamburgból sohasem járt hálókocsi Budapestre, így nem is lehetett hálókocsijegyed rá.
Olvasónk július 9-én Budapestről Alsóörsre szeretett volna utazni, amihez jegyet váltott a Déli pályaudvaron lévő jegypénztárban. Kedvezményes jegyváltásra jogosult, ezért élt is ezzel a lehetőséggel. Valószínűleg teljes árú jegyet vett volna, ha tudja, előre, milyen…..
krtek24 2009.07.19 22:58:27
@ZOH:

"Úgyhogy szokásommal ellentétben leadok egy szavazatot arra, hogy kamu a sztori vagy legalábbis erősen hiányos."

Sajnos nem értek veled egyet: egy átlagos negyedéves joghallgató még ennél is sötétebb, ami a tudását illeti...
Vajon mibe kerülne, ha a MÁV a pályafelújítás ideje alatt legalább egy olyan vonatpótló autóbuszt forgalomba állítana, amin valamilyen módon lehet kerékpárt szállítani? Olvasónk nem tudta, hogy vágányzár van, ezért több társával együtt egy hosszabb szakaszon vonatozás és…..
krtek24 2009.07.07 20:39:05
@Jim Raynor:

"...biztosítjuk az eredeti szolgáltatás nyújtotta összes feature-t (mint ahogy egy repülő meghibásodása esetén sem baszkodja be a légitársaság az utasokat egy olyan gépbe, amibe a csomagjaik már nem férnek bele)"

Nos ez nem teljesen igaz. Főleg régebben rengeteg alkalommal fordult elő, hogy a gép kiesése vagy előre nem tervezett leszállása esetén busszal vagy vonattal szállították tovább az utast (pl. Bécsből busszal, Prágából vonattal Budapest felé). Ami a csomagok elszállítását illeti: igenis ennek megtagadása is előfordulhat [pl. egy kisebb típusra (ld. CRJ) történő hirtelen gépcsere esetén a féltett kézipoggyászt is fel kell adni - na ilyenkor lehet egy jót lopni...], arról nem is beszélve, hogy a gépcsere miatt maguk az utasok is lemaradhatnak a pótló járatról. Amúgy meg a repülőgépek meghibásodása garantáltan többórás késést jelent, amit a vasút esetében azért elég ritkán lehet elmondani.
És igaza is volt. Egy 1. osztályon utazó hölggyel veszekedett, akinek csak a 2. osztályra szólt a jegye. Többször kérte a nőt, hogy szálljon át, mert itt nem utazhat. A nő azért nem akart átmenni, mert szerinte az 1. és a 2. osztály között nincs semmi különbség (mondjuk ez…..
krtek24 2009.06.11 23:18:32
@vargyula:

"95%-a arcképesigazolvánnyal utazik tök ingyen vagyis a fizető utasok pénzéből"

Ez távolról sem állja meg a helyét, ugyanis az "arcképesek" is fizetnek az utazásért.

múgy az első osztály
krtek24 2009.06.11 23:19:52
krtek24 2009.06.11 23:21:55
@Manyizga:

A nyugdíjas és a diák is ugyanolyan teljes árat fizet az első osztály igénybevételéért, mint az összes többi fizető utas. Ebből a szempontból teljesen irreleváns az, hogy a másodosztályú menetjegyért mennyit fizetett.
A MÁV válasza. Kedvenc mondatom: "InterCity vonataink nagyon kedveltek a kulturált, kényelmes utazás és a gyors eljutási idő miatt" De őszintén most ki hiszi ezt el? Az elvira szerint a menetidő ugyanannyi Mezőberény-Budapest között IC-vel és gyorsvonattal. A…..
krtek24 2009.06.11 23:06:15
@Peti817172M:

Szia!

Azért, mert nyilván átfedi egymást a két utas által leutazni kívánt útszakasz.
A klasszikus eset ugye minden Budapest felé tartó IC esetében az, hogy az utasok elsöprő része a fővárosba tart, és fokozatosan telik meg a vonat. Nyilvánvaló, hogy Debrecenben nem fog helyjegyet kapni egy Budapestre tartó utas, ha a vonat Hajdúszoboszló és Budapest között már tele van, amikor jegyet akar venni.
Az IC helyfoglalás érdekes állatorvosi ló. Néha eladnak több jegyet ugyanarra a helyre, néha pedig a fél kocsit is tömött kocsinak veszi.... Miért van ez? Ki a felelő érte?Informatika? Logisztika? Juci néni a takarítónő? Hello Máv blog!   Lehet, hétköznapi lesz a…..
A címben szereplő szöveg egy MÁV plakáton volt olvasható évekkel ezelőtt. Így próbálták népszerűsíteni az első osztályú kocsikat. Tegnap míg vártam a vonatomat a Déliben, kicsit körbenéztem, milyen vonatok állnak az állomáson. Feltűnt egy szerelvény, aminek szinte az…..
A vonat úgy otthagyta az utasokat, hogy csak na, mert nem működött az ajtó, így az emberek nem tudtak felszállni. Szándékos volt, vagy csak véletlen? Nyilván látnia kellett a vezérnek, hogy ott emberek állnak; hol volt a jegyvágó, ha nem tudott kijönni miért indulhatott el…..
Beköszöntött a nyár, egyre többen utaznak a Balatonhoz, és a Velencei tóhoz. Sajnos a tavak egyre rosszabbul közelíthetőek meg vasúttal, mert a MÁV-nál még mindig nem finomítottak a menetrenden (a hétvégin sem), a tömeg, a nyomorgás és az állás miatt pedig egyre dühösebbek az…..
Olvasónk felesége előbb a rossz vonatra szállt fel, mert Gyula állomáson sem az igazi az utastájékoztatás, a vasutasok inkább stírölték a csajokat. A pénztáros meg simán átvágta volna a palánkon, ha nem jár utána Békéscsabán a dolgoknak...   Kedves Blogger, kedves…..
krtek24 2009.05.27 19:35:00
@rickyramirez:
Igen, a kocsiosztály-különbozet most már mindössze 25% (a kerekítés miatt +/- egy kicsi). Ez pedig már finoman szólva tényleg semmi különbség, ha az ember teljesárú jeggyel kénytelen utazni.
Az előző rész tartalmából: a kétharmad igenis elérhető, sőt Pécsett el is lett érve, illetve a kétharmad nem egyenlő az atombombával, mert hasznosan is lehet forgatni. Mellesleg az atombombával is csodás dolgokat lehet megvalósítani, az egyik a gombafelhő, a másik meg a béke.…..
Abban az évben, amikor megjelentek az új generációs IC kocsik, arra hivatkozva szüntetni meg egy IC-t, hogy nincs kocsi, finoman szólva is furcsa, pláne ha a Balaton irányába közlekedik, ami Magyarország legfontosabb turisztikai régiója... Persze biztos nincs pénz rá még akkor sem,…..
krtek24 2009.05.21 22:28:39