Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sirdavegd

230 bejegyzést írt és 1334 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Varacskos disznó, harckocsi gyilkos, és a jó ég tudja még hány becenevet kapott az idők során az ikonikussá vált A-10 Thunderbolt II támadó repülőgép köszönhetően a gépbe épített Avenger gépágyúnak. A hétcsövű, 30 mm űrméretű fegyver minden idők legnagyobb tűzerejű egyszemélyes harcászati…..
Éppen most, június 27-én volt évfordulója a Nagy északi háború döntő összecsapásának, a poltavai csatának, mely a világtörténelem egyik legjelentősebb ütközeteként vált a hadtörténet részévé (1709 június 27-én). A Nagy északi háborúban minden jelentős Észak-európai állam részt vett, hiszen a…..
  Ha nem is lesz az év szava 2020-ban - erre nyilvánvalóan a koronavírus az esélyes -, de benne lesz a top 5-ben a home office kifejezés. Manapság nem nagy kunszt összerakni egy otthoni irodát, akár többet is, hiszen ha van egy stabil, gyors, lehetőleg korlátlan internetkapcsolatunk, akkor…..
A tízmillió karanténszakértő és epidemiológus országában elég kockázatos erről a járványügyi kényszerintézkedésről írni, de mivel az elmúlt napok koronavírusos témái (és konteói) között kiemelkedő helyet foglaltak el a főváros lezárásának lehetőségeit taglaló topikok, úgy éreztem, hogy a…..
Blogunk egyik nagyon régi bútordarabja és szerzője (Pizka professzor) fura szerzet: velejéig és zsigerileg civil, ugyanakkor visszatérően és alaposan foglalkozik olyan témákkal, amelyek gyakran fel-felbukkannak a lemiles olvasótábor agytekervényeiben is. Mai posztja egy olyan örökzöld topikot érint,…..
sirdavegd 2020.02.20 07:57:36
Régi szép megboldogult szegedi Critical Massos időkben az útvonal lezárását a menet előtt cirkáló megyei rendőrmotoros, a felvezetést és a zárást a városi kapitánysági autó vezette, az önkéntesek pedig tartották a zárást.
A gondok akkor kezdtek szaporodni, amikor valahonnan előkerültek mindenféle polgárőrök, mezőőrök, meg már csak a fővárosi nagycirkusz hiányzott. Amivel nem lett volna gond, ha nem ön- és közveszélyesen művelték volna azt, amit (nem zárunk le kereszteződést úgy, hogy a demonstráció még kanyarban sincs, és ezt amúgy is az igazi rendőrök végzik; illetve csak a releváns forgalmi sávokat zárjuk le, és nem kolbászolunk odébb a felhergelt telekjárós BMW asszonyság elől, mert bele fog hajtani a tömegbe...). Néhány iterációval később sikerült áramvonalasítani a bevont rendvédelmi erők számát, mert idővel a rendőrök halántékán is kezdett duzzadni a "polgárőr-ér". (Összességében vagy 24x rendeztük meg atrocitás nélkül a mókát, ez úton is köszönjük!)

Nekem inkább a városi kapitányság full lerobbant állapota volt a szívfájdalmam, mind az épület, az infrastruktúra, akár a járművek elég méltatlanok voltak a személyi állományhoz.
A kerítéssel egy ideig lett terülj-terülj asztalka, mert előtte összesen nem volt annyi rendőrautó a városban, mint ami akkor egy-egy váltásnál kiment, de azok az emberek határőrség-pótléknak jártak ki javarészt. Mondjuk a város déli részén esténként jóval több járőrrel lehetett találkozni mint előtte / mostanság. Viszont Koács örmit kitenni a fatelep mellé a Boszorkány sziget csücskéhez max arra lehetett jó, hogy szegényre a frászt hozzák a ködös /nyákos / teleholdas időben is arra járó futók. Viszont még mindig megbízhatóbban itta a teáját mint az Alsóvárosi Polgárjenők, akik két szerencsétlennel hangosbemondóztak az arra járó gyalogosokra, miszerint a gátra tilos behajtani (igen, a tábla szerint is _autóval_).

A cseh városi rendőrökkel én is ki tudnék egyezni, mert sokkal tisztább feltételeket jelentene állampolgári szempontból, mint a mostani polgár-mező-közterület mittomén portfolió, ahol lassan már Bodrikutyának is ad valaki valami egyenruhát, de senki nem tudja, hogy neki most végül is milyen eljárási jogkörei vannak (vagy vannak-e egyáltalán, ha nem csak valami jelmez kölcsönzőből öltözködött).
Egyszer a kerítésépítős időkben ugyanis jártunk így is: északai nyári tekerés, főúton, szépen kivilágítva mellény meg minden, mire megáll kézifékkel egy bóbitázó zöld niva előttünk, hogy menjünk le a bicikliútra. Ami nem létezett, csak árok formájában. Figurán zokniszandál, semmilyen hatósági jelzés, vonalkód, sorszám, igazolvány nincs. Már épp kezdtük kellemetlenül érezni magunkat, miszerint felhívjuk a rendőröket, hogy megvan-e az összes autó, mert lehet, hogy feltártunk egy leltárhiányt, erre a csávó visszapattan a kocsiba és elhajt. Azóta se tudjuk, hogy ez mi a tök lehetett, mert a bóbita alapján valami, de bemutatkozás és látható felirat hiányában Mc Duffy vezérezredes is lehetett a ketyóból.
sirdavegd 2020.02.20 08:02:44
@CyberPunK: A polgik most is alapítgatnak mindenféle őrségeket, amik utána valamilyen emberállománnyal és hatékonysággal elműködgetnek. Ebből a szempontból egy központilag meghatározott standardok szerint (és komolyabb szelekción és képzésen átesett) felszerelt állománynak csak több értelme lehet. A kvad meg az autó és a Jenő most is ott feszít a tonfával, csak minden utcasarkon máshogy hívják őket és azt se lehet megállapítani, hogy melyik a hivatalos és ki az önkényes járási Batman.
A három nappal ezelőtti alternatív történelmi témaszavazás záródátumát előrehoztam, mert úgy láttam, hogy aki akart, az nagyjából leszavazott az első 48 órában. Összesen 685 olvasó nyilvánította ki véleményét, ők összesen 3016 voksot nyomtak, ami azt jelenti, hogy fejenként átlagosan 4,4 témára…..
sirdavegd 2019.11.24 18:21:28
@bloggerman77:
Kivéve, ha azért nem tör ki a forradalom, mert a cár idő előtt különbékét köt mondjuk 1916 elején a németekkel a brest-litovski béke mintájára, mert akkor (amerikai hadbalépés nélkül) Antant-vereséggel is véget érhetett volna a világháború. Vagy ami még jobb: egy bécsi kongresszus 2.0-ás tárgyalásos békével, kölcsönös kompromisszumokkal.
Az persze kérés, hogy a Habsburg birodalommal mit lehetett volna kezdeni később.
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én imádom az alternatív történelmi műveket, lett légyen az regény, film, sorozat vagy bármi. Tudjátok, ez az a "mi lett volna, ha..." műfaj, amitől a történészek nagy része sikítófrászt kap, de ez legyen az ő dolguk. Egy évvel ezelőtt már írtam egy (elég szép…..
Kedves hallgatók! A korábban tett ígéretünknek és a meghirdetett szavazás eredményének megfelelően a Csernobil az a sorozat, mellyel az aktuális adásban foglalkozunk. Az adás letölthető innen, a korábbi adások pedig elérhetők itt. Jó szórakozást kívánunk!..
sirdavegd 2019.09.20 10:05:31
@molnibalage:
A sorozatban szerintem nem nukleáris robbanást emlegettek annak kapcsán, ha a genya eléri a vizet, hanem a hirtelen felszabaduló gőz vetette volna szét az egész miskulanciát a csudába. Értelem szerűen, ha tudják, hogy pár emelet átégetése után megszilárdul, akkor kisebb a dráma. De miután senkinek sem akaródzott meginterjúvolni a trutymákot, ezért egyszerűbb volt leküldeni Ivánékat. Ami bennem kérdésként felmerült: merre távozott a leengedett felaktivált víz?
sirdavegd 2019.09.20 10:15:04
@bz249:
A vészleállító kapcsolónál egyébként máig nem tudni, hogy időben fordították-e el. Illetve számomra meglepő, hogy az operátorok nem tudak a szabályozó rudak grafit végeiről. A Scott Manley videójában mutatja be azt hiszem, hogy a rudakat eleve mindkét irányba lehetett húzogatni szabályozási célból, nem csak felülről bedugdosni mint mondjuk Pakson.
Nekem ami inkább hiányzott az a nem kiiktatható számítógép és a containment épület. Kellő mennyiségű acél és beton dóm reaktor köré építésével a nyugati erőművek elvileg egy repülő becsapódását is kibírják kívülről, valamint bent tartanák a radioaktív gőzt.
Molnihoz csatlakozva ez kb olyan volt, mint amikor valaki azért megy 180-nal, mert úgyis van ABS meg légzsák a kocsiban. Vanni van, csak nem efféle igénybevételre van méretezve. Kedvenc kenu oktatomat idézve: "a fizikát nem lehet megdugni".
sirdavegd 2019.09.20 22:47:45
@molnibalage:
A korium hőmérsékletét és mennyiségét szerintem nagyon durván túlbecsülték, különben nem lett volna szükség a vízleeresztés mellett a "dicks out for Chernobyl" bányászműveletre sem. Valahol pont te írtad, hogy végül be se építették a folyékony nitrogénes hűtőrendszert, csak kiöntötték betonnal.
De ez megint az utólag, biztos információk birtokában okosak vagyunk esete.
Én ma már azt sem értem, hogy miért nem állítottak be valami hosszú futószalagot a homok tűzbeszórásához és miért kellett helikopterezni. Gondolom odaszállítani és összeszerelni hosszabb idő lett volna. Vagy ugyanígy miért nem öntötték ki betonnal a grafitos tetőt.
A katonai repülőgépgyártás komoly dolog. Számtalan hír szól fejlesztésekről, fejlesztések közbeni buktatókról, néha ép ésszel fel nem fogható összegekről, amit egy-egy modern katonai repülőgép fejlesztése, gyártása felemészt. A haditechnika története tele van olyan repülőgépekkel, amikre irdatlan…..
Az HBO nagysikerű minisorozata, a Csernobil megmutatta, milyen is a tökéletes atmoszférateremtés: a külső helyszínektől kezdve a korabeli ruhákon át a belső terek berendezéséig mindenből csak úgy árad a 80-as évek kelet-európai hangulata. A korhű díszletek között csupán egyvalami jelzi, hogy nem a…..
Kedves Hallgatók! Negyedik részével, egyben podcastunk 44. epizódjával zárul ma le a Tűz és Jég világáról szóló adássorozatunk. Mint ahogy az előző rész leírásában utaltunk is rá, szükségesnek éreztük még egy utolsó, a 8. évad legnagyobb hibáit kiveséző adás felvételét, amely nem alaptalanul vágta…..
Kedves hallgatók! Folytatjuk beszélgetésünket a Tűz és Jég világáról, ezúttal katonai kérdésekkel. Arra keressük a választ, hogy miért tart évezredek óta a középkor Westeroson, és az ókor Essoson. Ismertetjük a két kontinens állam- és hadszervezeti rendszereit, azok működését. Hogyan, mivel vívják…..
sirdavegd 2019.05.20 14:49:15
@- duplagondol: Akkor nem csak én küzdöttem ezzel a problémával a podcast felvétele során. Az intézményi, társadalmi és a gazdasági környezet valahogy nincs párhuzamban egymással.
A másik pedig az állandó expanziós kényszer hiánya: az árutermelés beindulásától folyamatos volt a nyomás Európában az újabb területek feltárására, mert a gabona termésátlaga nagyon rossz volt, így eleve nem lehetett túlkoncentrálni a népességet. A pestis megjelenése sem túlzottan fékezte ezt a folyamatot.
Persze azt is lehet mondani, hogy a TÉL az jó pestis módjára elintézi a populáció harmadát, ráadásul hosszabb ideig tart (az első nagy középkori pestisjárvány 2-3 hónap alatt lefutott). Viszont amíg a kereskedelem nem dezintegrálódik, addig ez inkább előnyös a termelési erőforrások koncentrálódása miatt.
Ezeket a dolgokat egy jó felszolgáló soha nem mondaná el egy vendégnek, pedig nagyon fontos lenne tudnunk. Így lehetővé tettem néhány kiváló hazai szakembernek (egészen különböző profilú és árszínvonalú helyekről), hogy névtelenül mondja el, mi zavarja őt a napi munkavégzésében, a vendégekkel való…..
Üdvözlöm minden olvasónk! Enz vagyok a KatPol Blog csapatából, és ismét a kiegészítő részek egyikével jelentkezik a Kína modernkori történelmével foglalkozó sorozatunk. Tekintettel az előző két részt övező nagy érdeklődésre, a kínai vezetők nőügyei kerülnek ismét terítékre. A nevek, akárcsak…..
sirdavegd 2019.01.28 11:39:16
@KatPol Blog: "Japanese investment in the South Manchurian Railway Company in 1920 alone was 440 million yen. By 1927, 85% of Japanese foreign investment was in China, and of its Chinese investments, 80% was in Manchuria. In 1932, Japan’s share of the total industrial capital in Manchuria was 64%, while the Chinese share was 28%.(14) "
Ez azért elég durva.
Időről-időre nekem szegezik a kérdést, úgyhogy elgondolkoztam rajta...
sirdavegd 2018.12.24 17:59:38
Balázs utazik Poggyászveszély! 2018.11.22 14:57:02
Lakat, gyorskötöző, fólia vagy a poggyászbugyi a legjobb megoldás a reptéri fosztogatások ellen? Poggyászveszély címmel forgatott az ATV Heti napló stábja a budapesti repülőtéri lopásokról. Bihari Ádám riporter ismerősöm hozzám is eljött pár kérdésre. A riportban megszólalt repülőtéri rakodómunkás,…..
sirdavegd 2018.11.23 09:39:13
@finisz: Egyszer poénból befóliáztattam a nagy túra hátizsákomat. Rettentő viccesen nézett ki utána :-D
Három héttel ezelőtt foglalkoztunk egy Gallup-felméréssel, amelyben a közvéleménykutató-intézet munkatársai 66 ország lakosságát reprezentáló mintát kérdeztek meg arról, hogy a hat legnagyobb katonai hatalom közül melyiket választanák katonai szövetségesnek egy fegyveres konfliktus esetén. Most egy…..
Négy nappal ezelőtt jelent meg az a posztunk, amelyben egy érdekes nemzetközi Gallup-felmérés eredményeit ismertettük. Amint azt jeleztük, Magyarország sajnos kimaradt a szórásból, úgyhogy a Lemilblog olvasóit arra kértük, segítsenek felmérni a hazai hozzáállást és…..
sirdavegd 2018.08.27 10:00:07
off:
@Untermensch4: Bizonyára lassú volt a pizzafutár, vagy hasonló anomáliák törtentek.
sirdavegd 2018.08.27 10:01:54
@Zalai Béla: Igen, ez bennem is felmerült. Bár ha már hatékonyságról van szó, akkor én vietnammal bútoroznék össze: 50 even belül elkenték a franciák, az amerikaiak és a kínaiak száját is.
Pár éven belül lesz egy nagyon komoly gond a magyar gazdasággal. Túlzott mértékben építünk a nagy német autógyárakra. Ezek mind benzines autókat gyártanak nálunk. A benzines autók eladása 3-4 éven belül durván elkezd majd hanyatlani. A két nálunk már termelő gyár és a beszállítói hálózatuk kb…..
sirdavegd 2018.08.27 00:01:44
@KalmanBlog: Arról nem beszélve, hogy a bolygón nincs annyi lítium, hogy a meglévő gépjármű állományt lecseréld akkumlátorosra. Meg nem is lenne értelme: az elektromos autót agglomerációs ingázásra találták ki, a többi viszont teljesen jó autópályára/tanyára. Kiváltani mindent elektromossal kb láncfűrésszel dinnyeevés esete. Plusz ott van a hidrogén is. Emellett nincs ennyi erőművi kapacitás se, max barnaszénnel, amit csak nem kéne.
A Gallup International Association minden évben izgalmasabbnál izgalmasabb közvélemény-kutatásokat készít, többek között olyanokat, amelyek alkalmasak arra, hogy a Lemilblog szakértői olvasóközönségének ingerküszöbét is megugorják. Az egyik ilyenről fogok most beszámolni azoknak, akik érdeklődnek a…..
A távol-keleti országról olyan kép él általában az emberekben, hogy egy rendkívül modern (legalábbis a nagyvárosokban mindenképp) hely, ahol orrvérzésig, sőt néha azon is túl dolgoznak az emberek. Nos, Tshabee posztja ehhez képest szolgál majd egy pár nem is kis meglepetéssel, különösen ami az első…..
sirdavegd 2018.07.31 23:18:02
@tshaabee: Kobéban vagy én voltam jókor jó helyen, vagy a földrengés után épült szellősebbre, de ott nem éreztem "tömeget". Illetve miután arrafelé mindenki apró, ezért tömött vonaton is kényelmesen elláttam a fejük fölött. Kyotoban pedig gyönyörű parkok vannak.