Regisztráció Blogot indítok
Adatok
misinator

0 bejegyzést írt és 1219 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1952. Riporterek és fotósok figyelnek egy atomrobbantást a nevadai kísérleti telep közelében ..
misinator 2022.01.30 15:09:50
@ZON: Én meg a kesztyűjét vettem észre...
A Vigilante talán az egyik legjobban, de legalábbis „legtipikusabban” kinéző „vadászgép”, látszik rajta, hogy a sebességre termett. Bár az eredeti, atomcsapásmérő feladatkörében szinte nem is szolgált, első számú felderítőgépként a ’60-as, ’70-es években pótolhatatlan feladatot látott a US Navy…..
Senki nem bújhat el Fagyasztás 2022.01.13 17:52:43
Ajaj, drága nyulacskáim, nehéz idők gyünnek! A trottyos bandita már megint más farkával veri a csalánt! Ez rendesen azt jelenti, hogy a kormány, de még inkább az ország, nagy bajban van...
misinator 2022.01.13 21:47:25
@midnight coder:
Nem arról volt szó, hogy mind morálisan, mind tehetségben különbek az ügynöktörvény, egyéni nyugdíjszámla stb. alkotók?

Eleve nem értem, hogy lehet kiállni a közmoráltól eleve alacsonyabb erkölcsiségű bármely politikai garnitúra mellett...
misinator 2022.01.15 20:44:35
@Rodney_2: Na erre lett volna a kétharmad meg a 12 év; pl. olyan törvényeket hozni, ami nem ösztönzi az átlag adófizetőt a lopásra. Nem kell nagy dolgokra gondolni: Számlát kérni a szobafestőtől stb.
Pontosítanálak:
Lehet választani: lop és elkúr vagy RENGETEGET lop és TÖBBET kúr el: Társadalom végletekig megosztása; a haza nem lehet ellenzékben, kokárda, nemzet fogalom kisajátítása stb.
De erről a választói is tehetnek: Kúrcsányékat a következetes választóik 12 évre kispadra ültették, ellentétben a jelenlegi garnitúra választóival, akiknek a torkán mindent le lehet nyomni.
Még boldogan is nyelik.
misinator 2022.01.16 19:58:19
Köszönöm válaszod.
Igyekszem csak tömören:
ÁFA jogos!
Csak sajnos félmegoldás. Amíg az ÁFA, meg egyéb, személyeket terhelő adók mértéke ennyi, addig a szemlélet sajnos marad. A rendszerváltás után mondta nekem egy nyugdíjas kórházigazgató, hogy itt a lehetőség hogy törvényalkotóink jó arányú, jó törvényeket hozzanak.
Ezzel 30 éve adósak.
Hiába na, a jó értelemben vett demokráciához hosszabb idő kell.
A Stadizóleumoknál és a látványsportokba hiábavalóan öntött százmillárdoknak is lettek volna időben előrébb valóbb helyei.
Csak vélhetően hát ezeknél kevésbé volt macerás a túlárazás. Kurcsányék sem véletlenül alagutat fúrtak az M6-os alá...

Száz szónak is sok a vége: Tán emlékszel az Egyszer volt, hol nem volt az ember francia animációs sorozatra. Nem véletlenül minden részben ugyanazok az arcok voltak a jók, a rosszak, a politikusok stb.
Mert a politikus is, a körülötte lebzselő haszonlesők is, a hasznot érdemben nem remélhető Stockholm-szindrómás szimpatizánsok is minden korban ugyanaz az egy-egy embertípus.
Mi több, sokszor ugyanazok a személyek...
Múlt héten sorolta egy munkatársam, hogy településükön az ő apja volt a párttitkár.
A rendszerváltáskor meg ő vezette a Kereszténydemokrata Néppárt helyi alapszervezetének a megalakulását.
Valahol az is elég komoly indikátor, hogy pár százaléknyi különbséggel 50-50% a jelenlegi ellenzékre és a jelenlegi kormányra szavazók aránya., ami azt mutatja, hogy az egyik kutya, másik eb.
Csak hát ugye volt egyszer, kétszer választási törvény igazítás...

Lehet áltatni magunkat, hogy valamelyik különb. Csak felesleges.

MERT NEM AZ.
1888. Fridtjof Nansen norvég felfedező csapatával Grönlandon. Nansen nemcsak sarkkutató, hanem oceanográfus, diplomata, nagykövet, fotográfus, feltaláló és gyorskorcsolyázó is volt egy személyben. 1888-89-es grönlandi, majd 1893-96-os északi sarkvidéki expedícióinak köszönhetően emelkedett Norvégia…..
misinator 2021.11.08 20:54:45
@Zsombor Golf II: Egy barátom filmrajongó, szinte két lábon járó enciklopédia.
Hozta a filmet, hogy na, ez alapos német munka, ezt figyeld!
Amikor megláttam a Wartburgot, rögtön megszólaltam, hogy amikor játszódik a film, akkor ilyen hátfal még nem volt.
Látnod kellett volna a megrökönyödést az arcán! Mintha viccet meséltem volna temetésen...
Az elektromos autók és kisteherautók gyártása Európa-szerte olcsóbb lesz legkésőbb 2027-re, mint a hagyományos, fosszilis üzemanyagokat használó, belső égésű motoros járművek előállítása – legalábbis az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) megbízásából, a BloombergNEF által…..
misinator 2021.05.21 22:42:03
@különvélemény:
Hagyjuk már a csillámpónis katalógusadatokat:
Alkalmanként dolgozok e-Golffal. Van benne már vagy 7000 kilométer is - tehát nincs lestrapálva.
Már csak azért sem, mert összesen(!) kétszer volt töltve gyorstöltővel, amúgy 230 Voltról töltjük...
Télen egy 18 fokos hangárban feltöltve kiír 180 kilométeres hatótávot.
-5 fokba kiállás után ír ki 120 kilométeres hatótávot, s igen, egoisták vagyunk, mert szerintünk nem mi vagyunk az autóért, hanem az értünk, tehát télen 22.5 fokra van állítva fűtés.

Félreértés ne essék: Imádom a csendességét, a mindenkor rendelkezésre álló nyomatékát, az alacsony súlypontját stb.
De teljesen alkalmatlan arra, hogy bármilyen évszakban, szükség esetén azonnal el tudjak utazni vele 170 kilométerre, meg vissza.
(Mentem már a lányomért a fővárosba, hogy hazahozhassam az orvosához. Vittem már télen, péntek éjszaka autó pótkulcsát egy, az autója mellett fázó barátomnak 230 kilométerre egy nyavajás 1.4-es szívóbenzines Fiattal, s szombat reggel már az ágyamban aludtam, ezt te meg nem teszed egy elektromos autóval sem...)
misinator 2021.05.22 20:09:51
@bontottcsirke: Bár mások is válaszoltak neked, én máshogy válaszolok neked:
Amit a Golf átalakításáról írtál, azt magam sem írhattam volna le tökéletesebben;-)

Ha jól tudom, nem szerencsés naponta újra - pláne csurig - tölteni az akkumulátorakat. Na meg napi kétszer 10 kilométert használva nincs is rá szükség.
A probléma ott van, hogy az autó nem szimplán munkába járó eszköz, hanem (s most kiabálni fogok, mert nincs vastag betűformátum) A MOZGÁS SZABADSÁGA.

Vagyis a folyamatos teljes értékű rendelkezésre állás (mínusz 5 perc tankolás).
Erre pedig teljesen alkalmatlan az elektromos autó. Mindegy, hogy egy évben csak egyszer vagy többször lenne rá szükség tervezhetetlenül, amilyen saját példát én is hoztam, de ezt nem tudja.
Márpedig 10+ millióért ezt elvárom.
"Nem szívesen veszek részt abban az adok-kapokban, amik a halálozásis statisztikák körül zajlanak, csak azt tudom elmondani Önnek, hogy én mit nézek. Eddig is ezt tettem, ezután is ezt teszem. Van az Európai Uniónak egy minden tagállamra kiterjedő adatszolgáltatási felülete, ahol közlik, hogy az…..
misinator 2021.04.26 21:52:11
@bref:
Idézlek:
"...5. Aki nem idős, és cselekvőképességének teljes birtokában van, és megfertőződik és meghal covidban, az magára vessen. Hülye. Miért hiszi, hogy ő sérthetetlen, hogy ő erős akarattal ellenáll a vírusnak, vagy hogy rajta nem fog a fertőzés.... meg sorolhatnám.Miért nem védekezik? Ebbe sem tud beleszólni a kormányzat, legfeljebb Kínában vagy Észak-Koreában.
Tudom, most egy csomóan felzúdulnak, hogy ez áldozathibáztatás, de bocsi, ezek az emberek nem bűncselekmények áldozatai, hanem vastagon benne vannak abban, hogy azokká váltak..."

Egészségügyben dolgozom, tavaly márciustól ellátom járványosztályokat szakmai anyagokkal, műszerekkel, gépekkel s ehhez be kell járnom azokba.
Minden védekezés ellenére megfertőződtünk és lebetegedtünk a kollégámmal.

Köszönöm, hogy lehülyéztél.
misinator 2021.04.27 19:22:04
@pragmatika: Talán mert nem járok bevásárolni?
A párom intézi - akinél pár nap késéssel jelentkeztek a tünetek.
A szervezeti egységünkből hárman jártunk és járunk át a járványkórházi telephelyre.
Meg fogsz lepődni; mi hárman kaptuk el legkorábban a fertőzést.

Azért ez nem atomfizika.
  Bevezető A légvédelmi rakéta-rendszerek a hidegháború korai időszaka óta a szovjet, majd később az orosz honi légvédelem egyik alappillérét jelentették és a világ számtalan országába exportálták azokat. Ez a videó sorozat bemutatja a hidegháború kezdete óta kifejlesztett és hadrendbe állított…..
Ez az első Az első karóra 2021.01.13 18:52:25
Az első karórát a Cartier óravállalat készítette 1904-ben. A megrendelő egy Alberto Santos-Dumont nevű brazil-francia pilóta volt, akinek egy praktikusabb időmérő eszközre volt szüksége, mivel nehezen tudott koncentrálni a repülésre, miközben a zsebóráját nézte. A karóra hamar népszerű lett a…..
misinator 2021.01.14 20:54:27
A legnagyobb tisztelettel, de én picit megütköztem az "egy Alberto Santos-Dumont nevű brazil-francia pilóta" megfogalmazáson. Kicsit dehonesztáló
Oké; a mai világban, amikor annyi új információ ér minket a jelenben, hogy a múlt hősei már elszürkülnek mellettük, egy jöttment Alberto Santos-Dumont hol ér fel egy influenszer mai focisztárral?
Na ugye.

www.repulnijo.hu/santos-dumont-bis-14-rio-olimpia/

belyegvilag.net/ki-volt-alberto-santos-dumont/

Plusz még:

"...Emlékezete

Szülővárosa, Palmira felvette a nevét.
A Santos-Dumont holdkrátert is róla nevezték el.
Francia származású édesapja a későbbi Dumont falu mellett birtokolt kávéültetvényeket.
A Rio de Janeiro-i Santos Dumont Repülőtér és a paranguái Santos Dumont Repülőtér is róla kapta nevét.
Egy São Paulo állambeli autópálya, a Rodovia Santos Dumont is nevét viseli..."
hu.wikipedia.org/wiki/Alberto_Santos-Dumont
misinator 2021.01.18 19:46:13
@cardiobascuralis 2: No igen; a mai embert - ahogy írtam is - ellepi az információáradat.
Nyilván az én korosztályomnak (hetvenesek) "könnyebb" volt, mert volt pár ismeretterjesztő újság, pár könyv, leshetted a Delta tévéműsort, meg egy-két dokumentumfilmet és ennyi.
Ha kicsit is érdeklődőbb voltál, akkor is szinte minden információt könnyen megjegyezhettél.
Nekem megvolt/megvan a Kolibri sorozatból a Léghajók, repülőgépek című kiadvány, s ebben szerepelt az úriember. Hja, így könnyű...

Pedig egy igazi hős volt, hiszen nagyon az elején próbálta ő is meghódítani az eget.

Így múlik el a világ dicsősége. :-(

Mindenesetre ha pár ember elolvasta a posztodat és a hozzászólásokat, akkor már megérte.
misinator 2021.01.19 19:42:12
@cardiobascuralis 2:
Figyelmetlen voltam :-)

Sajnos pontosan az van, amit írsz. Pedig "talán" többet adtak a világnak, a hazájuknak, mint sok, koruk showbizniszben szereplő celebjei. (Na jó, ott is van kivétel, pl. Chaplin)

Ui: Szerencsére nem égtem be előtted/magam előtt; az általad említett neveket és tetteiket tudtam.
De pl. a harmincas évek magyar élsportolóival megbuknék.
Nagy a világ.
Ez bejegyzés nem tervezett tartalomként jelenik meg, de a olyan tévedésektől hemzsegő írás jelent meg egy nagy olvasótáborral bíró online felületen, amit nem lehetett szó nélkül…..
misinator 2020.12.28 20:51:23
„A hajtóművek sem sikerültek olyan jól, mint az SR-71-nél, leginkább a hajtómű elejéről hiányzó kúpok miatt, így Mach 2,8 fölött egészen konkrétan akkora erő hatott rájuk, hogy megsemmisítették saját magukat.”
Erre a veretes kijelentésre - is - eléggé berágtam.Csúsztatással és megtévesztéssel kelt hangulatot a Költő. A hiányzó kúpok gyakorlatilag azt sugallják, hogy a szovjetek nem tudtak/nem voltak képesek Mach-kúpot megvalósítani. Se.
Hát persze...Maradjunk a tényeknél!
(Csak a Költő kedvéért, a Militaviát olvasók esetében alapvetően ezek köztudottak)
Már 1955-ben repültek kísérleti MiG-ek Mach kúppal, mégpedig a Je-2 és a Je-4.
www.airwar.ru/enc/xplane/e2.html
www.airwar.ru/enc/xplane/e4.html
Ezek tovább fejlesztéséből lett a MiG-21-es, ami könnyedén érte el/lépte át a 2 Machot.1956-ban a kombinált meghajtású (gázturbina/rakéta) Je-50 2460 km/h sebességet ért el. Igen; Mach-kúppal.
www.airwar.ru/enc/xplane/e50.html
1960-tól datálhatóak az "óriás" - deltaszárnyú - MiG-ek, ráadásul azzal a hajtóművel repültek, ami később a MiG-25-öt is meghajtotta. Hogy, hogy nem Mach-kúppal szabályozva a beáramló levegőt...
Je-150: 2890 km/h (М=2.7)
www.airwar.ru/enc/xplane/e150.html
Je-152: 3030 km/hwww.airwar.ru/enc/xplane/e152.html
Biztos nem tudtak Mach-kúpot gyártani...
Az igaz, hogy nem annyira mívesen kimunkált, nem annyira összetett rendszert alkotott a gázturbina és a perifériája, mint az SR-71 esetében, de amíg az SR-71 kis darabszámban készült és komoly felkészültséget igényelve igen professzionálisan üzemeltetett gép volt, addig a MiG-25 valami 1200 darabszámban lett legyártva, s nemcsak a gyártó ország üzemeltette - sokszor igen mostoha körülmények között - ráadásul tömegesen, hanem harmadik világbeli országok is...
S ennek ellenére működött.

Hogy megérte e? Téves volt e a koncepció?
Utólag már könnyű okosnak lenni.
misinator 2021.01.04 21:31:30
@Macroglossa: Jogos!

Volt eszemben - amikor még nem voltam hardver közelben.
Írás közben meg már nem volt eszemben :-(
1860. Gyapotszedő rabszolgacsalád Savannah közelében, Egyesült Államok..
misinator 2020.10.01 20:37:41
@David Bowman: Javíts ki, ha tévednék, de 33 éve a Merci nem gyártott kompakt kategóriájú csapott hátú autót (egy csapott hátút sokkal nehezebb komfortos rugózásúra hangolni, mert pl. a kerekei a karosszéria sarkaiba vannak kitolva). Annyira nem, hogy amikor a Merci összetákolta az első csapotthátút, az A osztályt, akkor az felborult a jávorszarvas teszten, mint a büdösbogár: www.youtube.com/watch?v=_loQbCIePrM
Azon a teszt típuson, amit a Trabant meg hibátlanul tudott:
hu.qwe.wiki/wiki/Moose_test
A Merci azóta sem érzi ezt a műfajt:
totalcar.hu/magazin/hirek/2015/10/26/ennek_a_mercedesnek_sem_megy_a_javorszarvas-teszt/
alapjarat.hu/aktualis/kiabranditoan-szerepelt-mercedes-benz-cla-javorszarvas-teszten

Az A Merci is csak úgy tudta végül, hogy elektronikus menetstabilizálót volt kénytelen beépíteni sorozatban - mégpedig a hagyományokat felrúgva a technológiát először abba hitvány vacakba építve, s nem az aktuális S osztályba.
Még ez is kevés volt, ezért újratervezték a futóművet is és ha jól emlékszem, akkor nagyobb kerekeket is kapott.
Szerintem próbálj ki egy ilyen borzadályt, s kénytelen leszel elismerni, hogy a rugózása/zötyögőssége vetekszik a Trabantéval... Köze nincs a - méltán dicsért - 80-as évekbeli Merci szedánok (Istenem, az a W124 E 260; egy álom volt) rugózási komfortjához.
Amúgy megnézném a 33 éves Mercid hogyan szerepelne - vadiúj gyári futóműelemekkel - az ominózus teszten.
Lenne sírás-rívás.
De legyünk korrektek; nem is várták el akkoriban ezt a képességet, így minden további nélkül lehetett komfortos autókat építeni mai szemmel kicsi, tehát minimális rugózatlan tömegű kerekekkel.
totalcar.hu/magazin/technika/peresgumi/

Szerintem inkább ne hasonlítsunk fonnyadt almát friss körtével össze.
(E hozzászólás elkövetője utálja a VW konszern termékeit - a Golfokat pláne - de mivel kilométerek tízezreit tette beléjük munkája kapcsán, ezért a képességeiket, erényeiket vitán felül elismeri, s becsüli)
misinator 2020.10.01 20:42:03
@David Bowman: Majdnem eltaláltad! Elismerésem!
Oké, akkor coming outolok; saját elkövetésem (valójában 2006-ból):
nepitelet.hu/autok/fso_fsm/125p/nagypolak_-_a_gep/
misinator 2020.10.01 22:34:40
@David Bowman:
www.youtube.com/watch?v=l4EcCy6A0wg

Még mindig biztos vagy benne? ;-)
wagmg A Delta főcímzenéje 2020.07.25 09:42:13
Elég negatív voltam mostanában, itt az ideje, hogy valami pozitív dologról is szó essen. Még a végén azt hiszik rólam, hogy valami negatív alak vagyok, megkeseredett, házsártos, mittudomén... Szóval egy ajánló. Amikor még nagyon fiatal voltam ment a tévében egy sorozat, amit úgy hívtak, hogy…..
Az 1971-ben bemutatott kilencedik generációs Cadillac Eldorado minden tekintetben nagyobbra nőtt a kicsinek még így sem nevezhető elődjéhez képest, és tökéletesen rámutat arra, hogy napjainkra hogyan siklott félre a luxusautó fogalmának értelmezése. Mit is értünk valójában luxus alatt? Minél…..
misinator 2020.06.26 18:21:48
@Kalash Dominik:
úgy látom, hogy szerencsére van még több olyan ember (a témában), mint én...

Megemlítetted kedvenc szóösszetételemet:
Sportülés...érted!?
Sport-ülés. Nooormális!?
Anyám borogass...
Sajnos egyre kisebb az a vásárlói réteg, amelyik hasonlóan gondolkodik.
Ez pedig egyre csökkenő eséllyel rentábilis egy új típus kifejlesztéséhez.
Hasonló módon, mint a klasszikus kupék esetében.
Persze régen ugyanígy szomorkodtak a lovashintókban szocializálódtak, meg a gőzmozdonyvontatás szerelmesei, meg a...
Szóval a kutyák ugatnak, a karaván meg halad tovább.
Várom az újabb írásaidat is; csak így tovább!
F1rka Bezzeg régen.... 2020.04.07 23:02:41
Melyik motor a legerősebb a mezőnyben? Ez szinte mindig kérdés, de a válasz nem egyértelmű. A teljesítmény függ az autótól és a gumiktól is. Ráadásul a mindenkori motorgyártók soha sem fogják elmondani a pontos adatokat. Azért lehet következtetni és vannak független szakértők is. Az F1-es motorok…..
misinator 2020.04.08 21:44:34
S akkor a technikai oldal.
A szabályok már lassan követhetetlenek, a jogos előzés felmérése felér egy bírósági előkészítő tárgyalással...
DRS? Ez most komoly!?
Az autók régen láthatóan "érthetőek" voltak a nézők számára. Kipufogórendszerek, karburátorok, H sémájú váltók, mint az otthoni Fordban, Fiatban...
Aztán jöttek a láthatatlan elektronikai rendszerek, amik vettek le a versenyzők válláról terhet, korrigálták valamilyen mértékben hibáikat. Fordulatszám határolók, kipörgésgátlók, rajtautomaták(?!), menetstabilizálók, félautomata, meg szekvenciális váltók.
Ettől még az átlagautósok képességei továbbra is kevesek lettek volna ezek uralására, de már egyre kevésbé lehetett azonosulni a versenyzőkkel.
Motorbeállítások, programkódok, a boxból irányító és mindent eldöntő mérnökök, meg csapatvezetők!?
Aztán jött a hibridkorszak a motyogó motorokkal, megjegyezhetetlen nevű perifériákkal, egyre csúnyább karosszériákkal.
Ezek sunyi folyamatok, apránként és egyenként unták és unják meg a rajongók a műfajt.
Már alig-alig követem, ha meg igen, akkor meg elalszok tíz perc után.
A 24 órás Le Mans-t meg 2-3 óra alvással végignézem...
A F-1 az én szememben egyre inkább zsákutcába fordul, amit a társadalmi folyamatok ( környezetvédelem, PC kommunikáció, elektromos autózás beszivárgása, a rajongó generációk lecserélődése) egyáltalán nem fékeznek, sőt.
Ezzel az erővel némely kanyart kétsávossá lehetne tenni, hogy a harcoló felek ne tudjanak ideális íven menni, s legalább láthatnánk fej-fej melletti küzdelmet...
Nagyot fordult a világ két hét leforgása alatt. Amit akkor sokan médiahisztinek gondoltak, de a megfontoltabb véleményalkotók is egy komoly, de jól kezelhető problémaként beszéltek róla, mára súlyos következményekkel járó, mindenkitől fegyelmezett erőfeszítéseket igénylő válsághelyzetté nőtte ki…..
A legmelegebb nyári napokon a Duna vízhőmérséklete Paks alatt megközelíti a környezetvédelemi szempontból kritikus értéket, ami fölött bekövetkezik az élővilág pusztulása. A hivatalos mérések szerint is, pedig ezek irreálisak. A valóságban sokkal rosszabb a helyzet:…..
misinator 2019.03.31 16:45:56
@Béláim! Rátoltuk!:
Pont erről írok én is:
Túltoltuk. Mint faj: Nem kicsit; nagyon.
Túl sokan lettünk, túl sokat fogyasztunk.
A próbálkozásaink érdemi eredményt nem érhetnek el, a megoldási javaslatok még több problémát okoznak (Lásd napelem).
A környezetért aggódás - úgy, hogy közben az aggódó egyén (igen én is) maga is nagyobb ökológiai lábnyomot produkál, mint a (bármilyen) termelés előtti időkben élő egyén - csak képmutatás.
Sajnos félreértettél:-(
Ha vannak konstruktívabb javaslataid az általam leírtaknál, akkor oszd meg légy szíves.
Köszönöm.
misinator 2019.04.01 16:26:29
@Hegge Balázs:
Sajnos jó kérdés:
Az látható, hogy a jelenlegi életmódunkkal és lélekszámmal ez nem fenntartható.
Talán ha tizedannyian lennénk...
Na de ki legyen az a Morális Abszolútum, aki eldöntené, hogy ki maradhat életben a faj továbbélése érdekében?
Ha erre fog sor kerülni, a válasz nyilvánvaló, hogy ki lesz az: Akiknek hatalma lesz rá.
Na, abban nem lesz köszönet.
Más lehetőség marad csak.
Az egyik egy kataklizma (meteorbecsapódás, vulkánkitörés, ezek következményei)
A másik egy hónapokig lappangó járvány, ami megint csak nem fog válogatni morálisan.
Lásd jelenleg az ebola, mint esélyes időzített bomba.
www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/visszatert-az-ebola-pusztitobb-lehet-mint-valaha.681413.html

Kiváló - ma már nyugdíjas - neurológus ismerősöm szerint a Természet mindenképpen korrigálni fog.
Hogy mikor, az lényegtelen; az idő nem számít...
Tartok tőle, hogy neki lesz igaza. De addig gyermekeinknek, unokáinknak egyre több szélsőséges időjárási jelenséget és azok következményeit kell majd elviselniük (árvizek, aszályok, terméshiány, stb.)
misinator 2019.04.03 20:31:57
@Hegge Balázs:
Megnyugtató, hogy Te érted a mondanivalómat.
Nem könnyű rádöbbenni, ezzel szembesülni.

(Sajnos) Tökéletesen egyetértünk.
A költözés az életünk része. Több oka is lehet: új életet akarunk kezdeni; össze- vagy szétköltözünk; kirepülünk a családi fészekből; vagy külföldön próbálunk szerencsét, illetve éppen haza jövünk.  Számos film foglalkozik a témával, ezekből szemeztünk, így a lista most is szubjektív...
Ha a rendszerváltozást megelőző Magyarország bűnözői közül kellene megnevezni valakit, akkor a többségnek valószínűleg Soós Lajos ugrana be. 1979 júliusában az egész országot megrázta Gyulai Károly rendőr főtörzsőrmester meggyilkolásának híre. Három hónap megfeszített nyomozói munka eredményeként…..
misinator 2016.02.01 14:07:32
@Mérnork: Na meg a mondás:

Neked annyi, mint Soósnak!

Pedig csak 10 éves voltam...
misinator 2016.02.08 18:46:25
@kewcheg: @MaCS_70: @ledo76:
Na, ha már így elkanyarodtunk a topic témájától, íme egy vélemény egy autentikus forrástól, szerénységemtől:-)
nepitelet.hu/autok/fso_fsm/125p/nagypolak_-_a_gep/

Topic on:
Jó volt olvasni a hozzászólásokat; az "apró" adalékok teszik igazán teljessé a képet.
Itt az ősz, esősre, hidegre fordult az időjárás. Ahogy az lenni szokott, ilyenkor nemcsak a hangulatunk sínyli meg a hétköznapokat, hanem megszaporodnak a megfázások is. Egy kis torokfájással, orrfújással persze nem tanácsos azonnal a gyógyszertárba sietni, ilyenkor sokkal…..
Piszkosul bosszantó, amikor nem sikerül kideríteni egy-egy jó nagy elkúrás felelőseit. Van amikor egyértelmű az ügy, de az esztergomi vasútfelújításnál nagyon nem az. Akármit olvastam össze, nem áll össze a kép. Persze megy a hadoválás régészeti leletekről, meg elhúzódó…..
misinator 2015.08.24 21:02:02
@gizmo26666: Ez egyértelmű!
Be is bizonyítom.
Amikor Gyurcsány volt a miniszterelnök,s BÁRMI negatív történt az országban - baleset egy veszélyes kereszteződésben, lepergett vakolat egy óvodában, szalmonellafertőzés a pecsenyésnél - s ezt leadta valamelyik híradó a tévében, no akkor apám alkohol befolyásoltsága alatt mindig tudta a baj forrását:
Ne; Gyurcsány!
misinator 2015.08.25 20:18:50
@gizmo26666: Inkább már múlt idő; kora, betegsége miatt már ritkán.
De a jó szokása megmaradt: Még mindig finomabbnak tartja a saját borának átláthatatlan hordóalját mondjuk egy farkasmályi farkasvérnél...

Viszont, hogy témánál maradjunk: Sajnos ő is hű lenyomata a magyar társadalom valóságérzékelésének :-(
Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok tudják, illetve a nagyon öregek emlékeznek rá, hogy régen minden erősen pörgött, ha a pályatempót valaki tartani akarta vele, még a nagy V8-asok, sorhatosok is, a kisebb…..
misinator 2015.07.19 12:10:59
"...Öt gang az állólámpában!..."

Bizony mekkora nagy dolog!
Ezt nemhogy a mai XYZ korosztály nem érti, de már a mai negyven-ötvenesek is teljesen magától értetődőnek veszik az 5-6-7 stb fokozatú váltókat.
Meg minden egyebet.
Most kezdtem el tanítgatni a lányomat vezetni az Albeával. /tuuudom, a földúton is érvényesek a szabályok/
De úgy tanítgatom, mintha még a Nagypolákot vezetnénk.
Tehát:
- Az, hogy a hideg motor elsőre beindul, az egyáltalán nem magától értetődő.
- hogy ereje is van egyből, az sem
- hogy van stabil alapjárata, az sem
- hogy csak alig észlelhetően remeg túlterhelve kis fordulaton, az is csak a kettőstömegűnek köszönhető, amúgy kiugrana a motor a zárt motorháztetőn...
- hogy álló helyzetben is lehet tekerni a kormányt...
- hogy ne melegszik túl a motor rekkenő hőségben sem, egy órányi elindulásgyakorlástól sem
- hogy nem slusszol be a motor az újra és és újra indítózástól sem
- stb., stb.

S akkor persze nem járunk ott, hogy kifejezetten szűk a használható sebességtartomány a különböző fokozatokban, hogy ordít a motor 100 felett stb.

Természetesen ez a helyes , hogy az autóink használati cikkek, hogy végre ők szolgálnak ki minket.
Igen, nekem is - aki munkája, anyagi helyzete miatt túlnyomórészt problémás konstrukciójú és/vagy alulmotorizált járgányokkal közlekedett - értelemszerű, hogy a mai közlekedési/munka eszközeim öt illetve hat sebességesek, klímásak stb., stb.
De talán szerencsémre időről időre eszembe jut, hogy ez érték és nem automatikusan járó dolog.
Ezért is tanítgatom így a lánykámat, hogy tudja, lehet annak következménye, ha nem kíméli a "teknikát".

Zsolti! jó utat, élvezetes Autózást!
misinator 2015.07.19 19:22:37
@sygma: Tisztelt Dániel!
Szerintem - már csak a vénebb okán is (45) - tegeződjünk! :-)
Világért sem akartalak megsérteni, megbántani!
Nem véletlenül említettem az XYZ generációt.
Számtalan tanulmány foglalkozott már vele /bár linket adni nem tudok/, hogy a motorizáció, mint érdeklődési kör a fiatalabbak körében Európában erősen szorul vissza.
Ennek számtalan oka van.
Csak egy pár hirtelen:
- Már nem kihívás üzemeltetni egy mai konstrukciót
- igazából vezetni sem akkora, köszönhetően a "bolondbiztosabb" futóműveknek, elektronikus rendszereknek
- az információs forradalom hátrább szorítja mind élményben, mind szükségességben a mobilizációt.
- az elektronikus nyomon követhetőségnek és könnyebb elszámoltathatóságnak köszönhetően a vezetés élménye is meg van zabolázva.
S még számos általam nem említett vagy nem is tudott ok.
A világ változik, alakul; pl. az ipari forradalom előtt az ifjúság Ferrarija meg Ducatija egy tüzes ló volt.
Az XYZ generáció fogalmát meg azért is említettem tudatosan, mert lányomnak köszönhetően pár alkalommal volt lehetőségem részt venni bűnmegelőzési előadáson, ahol is szakemberek számomra megdöbbentő előadásokban beszéltek arról, hogy a kommunikációs formák viharos változásainak köszönhetően már az X Y és Z generációk között(!) is nő a kommunikációs szakadék.
A fogalmat általánosítva írtam, nyilván ez nem mindenkire igaz, de a tendencia autós szemmel szomorú.
Nem mindenkire igaz; ez kifejezetten pozitív tulajdonság az én szememben, főleg hogy említetted az e téren levő szocializációs "hátrányt".
Nekem "könnyű" volt: Apám fiatal korában motorozott, traktoros volt majd targonca vezető, de személyautóra jogsija nem volt!
Ezért mindig másra szorultunk - voltak is kalandok...
Így óriási volt a vágy, hogy végre Autóm legyen!
nepitelet.hu/autok/fso_fsm/125p/nagypolak_-_a_gep/

Remélem a félreértést tisztáztam.
Nagy respekttel és erős kíváncsisággal kérdem, milyen Autó a hőn áhított vágyad?
Bármi is az, nagyon sok örömet és balesetmentes autózást kívánok hozzá!

Tisztelettel,
Misi
misinator 2015.07.19 19:30:56
@Schütii: Akár én is írthattam volna e sorokat.
Anno a négysebességesben a nászajándékba kapott Pioneer rendszer konkrétan többet ért, mint az autó...
A mostani Jószág már elég csendes, de szinte soha nem kapcsolom be a cuccot.
Mivel már az Albea sem az a barkácsbarát alap, mint a régi jó KGST szerkezet, talán ezért is, na meg mert öregszem, a szobába barkácsoltam be a "cuccot" :-)

diyaudio.hu/forum/viewtopic.php?f=22&t=164&start=800
Néhány napja leltem rá gépemen újra erre a szép fotóra, ami egy Tu-144-est ábrázol Ferihegyen. Itt az idő, hogy megismerjük egy kicsit közelebbről is ezt a repülőgépet, aminek fotóját először a DELTA című tudományos műsorban láttam a műsorvezető, Kudlik Júlia háta mögött. A szovjet szuperszonikus…..
misinator 2015.06.10 21:23:55
Másolás-nem másolás:
Volt egy dokumentumfilm a Spektrumon /a padláson megvan még a VHS.../, ami erről Concorde vs. Tu-144 témáról szólt.
Megjegyzem a film azelőtt készült, hogy felmerült/kiderült volna az a történet, hogy a légi parádén lezuhant gépen előző éjszaka megbabrálták volna a vezérlőelektronikát - hogy látványosabban tudjon repülni.
Na szóval: Ebben a filmben a Tupoljev tervezőiroda munkatársa jelentette ki a megszerzett (vagy megkapott?) tervrajzokról, hogy: "Nem lehetett használni. Más mérnöki rendszerek, szabványok, kötőelemek stb."
Én - ebből következőleg is - azt a verziót tartom valószínűnek, hogy a szovjeteknek rendelkezésre álltak/állhattak valamilyen mértékben kutatási eredmények/tervdokumentációk.
Tisztában voltak azzal, hogy mind az angoloknak, mind a franciáknak rengeteg tapasztalatuk volt már akkor a különálló magassági kormány nélküli deltaszárnyú gépekkel - ellentétben a szovjetekkel.
S bár nagyon sokféle verzió felmerült/felmerülhetett a Concorde megvalósítása előtt is, nem véletlenül választották végül ezt a konfigurációt.
A később startoló szovjetek ezzel megspóroltak(?) alapos előkutatásokat.
Meg is kellett; a szovjet gépnek m i n d e n k é p p e n korábban kellett felszállnia a konkurensénél, valahol kellett időt spórolni.
Szerintem ennyi lehetett a "másolás", na jó még nagyon hasonló a szélvédő üvegezés formája...
De már ránézésre is sem a 68001-es protogép, sem a későbbieknek nem hasonlít sem a törzs keresztmetszett formája, sem a szárnyforma, de még laikus szemmel is látszik, hogy még a szárnyprofil sem a Concorde-al.
Máshogy oldották meg a szárny rögzítését a törzshöz etc., etc.
Na jó; ők is aztán széttelepítették párosával a hajtóműveket, de kb. ennyi.
De ahogy más is írta, ezzel az erővel majdnem minden repülőgéptípus másolat...
www.testpilot.ru/type/sst1_e.htm
www.testpilot.ru/russia/tupolev/144/tu144.htm
misinator 2015.06.10 21:23:58
@molnibalage: Üdv molni!
Örülök, hogy hozzászólsz a témához!
Attól, hogy nem túl gyakran voltunk egy hullámhosszon egy másik fórumon, attól még hiányzik az ottani - szakmai - jelenléted.
Persze téged is megértelek...

Ui.: Elnézést kérek a fórumgazdától az OFF-ért.
misinator 2015.06.10 21:24:21
@Allesmor Obranna: Pedig érdekel a téma, de látod idáig már nem jutottam el, hogy a Concorde hajtóműve volt az egyáramú, s nem a Kuznyecov erőmű.
Pont fordítva gondoltam volna:-(
Írnál bővebben - a számomra kifejezetten olvasmányos no meg érthető módodon - arról a spéci RD-36-51A hajtóműről?
Mert csak egy metszetképet találtam róla:
www.tu144sst.com/techspecs/powerplant.html
Meg ezt a linket:
www.leteckemotory.cz/motory/nk-144/
De nekem a kép magas, mint nyúlnak a lórács, a gogglenak meg fordítás magyarra:-(
Ami nekem lejön(?), hogy nagyon jó volt a fajlagos fogyasztása - különösen a Kuznyecov erőművekkel összehasonlítva, no meg azt vélem sejteni, hogy a turbinaszekció után még van valami "trükk". Újragyorsították az égéstermék egy részét újabb kompresszorfokozatokkal?
Válaszod előre is köszönöm!
Most nézem, több mint egy év eltelt azóta, hogy Dezsőről írtam e hasábokon. Kérem, ne vessenek meg, ne higgyék, hogy eladtam az autót, begyávultam, kivéreztem, mert még tart az elszántságom, de ez most a két lépés előre, két lépés hátra időszaka, számolatlanul fogynak a…..
misinator 2015.01.25 21:13:37
@gn: "...Annak a méregdrága gyújtásnak akkor van értelme, ha már közelítőleg jó minden..."
Osztom a véleményed.
Megint csak saját eset:
A Nagypolákba CPI-1280-as /hegesztő.../ trafó volt szerelve.
Csak annyit róla, hogy a beszerelése után kikötöttem a mindig vacakoló szívatót...
Az egyik télen a jó égnek nem akart indulni a Jószág.
Egy rövid köszörülés után beindult egy(!) henger, s azzal töfögött 10-20 másodpercig, utána beindult a többi is egyenként úgy egy-két perc alatt. /Használt a 15 éves motornak.../
Természetesen üzem melegen már nem tudtad kinyomozni a jelenség okát.
Mivel akkor már csak hétvégenként jártam vele, így a szombati indításokra már sok jó tanácsot kaptam.../Vasárnap gond nélkül indult.../
A 3. hétvégén véletlenül szúrtam ki a hiba okát:
Mivel ennél a trafónál csak kis 0.15 A erősségű vezérlőáram megy keresztül a megszakítón, így az nem ég be: Emiatt nem kell cserélni évekig.
Aha. Csak a rugója fárad el...
Télen, egy heti állás alatt úgy "megdermedt", hogy amíg be nem melegedtek az "izmai", addig csak először egy, majd apránként a többi henger gyújtásidejére tudott regenerálódni.
Na most az elektronikus gyújtás nélkül az az egy henger sem indult volna be, így rögtön felmerült volna bennem a megszakító cseréje...
Ezzel azt akarom mondani, hogy amíg a periféria nincs rendbe téve, addig járóképes lesz a motor, csak éppen lehet, hogy el fogja fedni a még meglévő hiányosságokat.
Szerintem.
misinator 2015.01.25 21:54:59
@Csikós Zsolt: Na most már nagyon kíváncsi vagyok, hogy, vagy mik okozzák a hibajelenségeket!
Várom a leleplező írást!
Fényes Szakmai Sikereket! ;-)
Belsőség Erre vertük mind 2015.01.22 21:56:33
A nyálunkat. Nem titok: a BMW csúcshibridjének sikerült megakasztania a szerkesztőség mindennapjait. Az i8 előtt tesztautó még nem váltott ki ilyen nagy érdeklődést a kollektívából és közvetlen környezetéből. Ezt nem én mondom, hanem a veteránok. Van mifelénk egy eufémizmus…..
misinator 2015.01.23 21:30:46
@zsebkettő: :-):-):-)
misinator 2015.01.24 18:33:37
@Buckethead: Osztom a véleményed.
Kormányzás:
Munkahelyen jelenleg egy rövid tengelytávú Renault Trafic elektromos kormányát "élvezem".
Gyűlölöm. Érzéketlen, buta, amúgy is: még teljes terheléssel is úgy rugózik, mint ha nem is lenne alatta rugó.
A másik Trafic - azt igen ritkán vezetem; egy-egy pár kilométeres távon - sokszázezer kilométeres, hosszú tengelytávú, de még hidraulikus a kormánya. Ég és föld!
Normálisabban rugózik /biztos már kinyúltak a rugói/, ad visszajelzést a kormánya.
Ezen a területen tényleg ez a fejlődés!?
Nagy kerék; nagy biznic.
Mennyivel több pénzt le lehet húzni a júzereken az új gumi, téli/nyári gumi beújításakor.
A sok - már agymosott - meg csak mantrázza, hogy jobban tapad, jobban tapad.:-(
Az én szememben a "bűnös", bármily hihetetlen: Németország.
Na ezt kifejtem.
Az Albeát a világ "fejlettebbik" részén, leginkább a harmadik világban forgalmazták, tehát Magyarországon is.
Nem mondom, hogy nem készítettek/hangoltak még tőle ügyesebb futóművet, de inkább csak ijesztő. Elhiteti, hogy képtelen megoldani a feladatot, aztán mégis csuklás nélkül talpon marad egy vész szituációban.
Cserébe a kisautóssága, jellege, tömege ellenére tűrhetően, majdhogynem kényelmesen rugózik a 175-ös gumikkal.
Hogy jön ide Németország?
Úgy, hogy a világ egyetlen országa, ahol még vannak olyan útszakaszok, ahol az autó végsebességével is lehet tépni.
Márpedig, ha igen, akkor bizony az autónak annál a tempónál is stabilnak kell lennie.
Az nem fordulhat elő, mint ami az első generációs Audi TT-kel történt...
Ennek viszont ára van: Kis hasmagasság, feszes rugók, keresztstabilizátorok, malomkerekek.
Az oda forgalmazott autók meg "sportosan" rugóznak.
Érted!? Sportosan. Meg sportülés...
Anyám borogass.
Na most csak a német piac miatt nem fognak külön futóműszettet fejleszteni, forgalmazni.
Így egész Európa zötyög. /Ellentétben Amerikával/
Persze mehetsz a balkáni Albeával is 190-nel,
www.youtube.com/results?search_query=Fiat+Albea+%2B+190+km%2Fh
de annyi vésztartaléka lesz, mint a Varesznak volt 140-nél...
Mondjuk az tényleg kényelmesen rugózott...
Tehát van fejlődés, csak már célt tévesztett.
Szerintem.
misinator 2015.01.24 19:42:15
@Buckethead: Én meg épp olvastam az BMW 218d Active Tourer-t.
Szerdán Budapesten járva már láttam is egyet.
S értem a "létjogosultságát" a 3-as kombival szemben:
Ugyanis a 8.kerületben a Szentkirályi utcában láttam parkolni.
Ahol ez pont befér arra üres helyre, ami mellett kénytelen tovább menni a kombi.
Ennyi.
De ez is "ráz, mint a fene"; hja, családi autó, aktív túrázó.
Városba, persze.
De ez nem a gyártót minősíti!
Hanem a - manipulált - vásárlói igényeket.