Regisztráció Blogot indítok
Adatok
julios

0 bejegyzést írt és 596 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
„Mi vagyunk a pápa!” – nyolc évvel ezelőtt a Bildzeitung (ami a Blick újság német megfelelője) ezekkel a szavakkal, öles betűkkel adta hírül a pápaválasztás eredményét. Aztán nyolc évvel később, 2013. március 13-án este, újra felszállt a fehér füst és a világ…..
julios 2013.03.26 22:17:22
@Felicitasz: @jabbok: Az én véleményem megoszló; mégpedig azért, mert nagyon kevés pápának van a "szent"-séghez tévedhetetlenül pontos, megingás nélküli, abszolút érzéke. XVI. Benedek ilyen pápa volt, előtte legutóbb... talán XII. Piusz.

Én értékelem, hogy a pápa egyszerűen öltözködik, és pláne, hogy börtönbe megy nagycsütörtökön. De ez, amit említettem, nekem nagyon hiányzik belőle, itt nagyon nagy a kontraszt.
Mert pont a Rétvári által utált tolerancia diktatúrája az, ami megvédi Európában a rétvári bencéket a boko haramoktól és muszlim testvériségektől. És vice versa. Tanulhatnának már végre abból az istenverte történelemből! *** A Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség…..
julios 2012.12.18 19:23:24
@Xmes: Érdekes, én pont az ellenkezőjét tapasztaltam minden mondatodnak...
julios 2012.12.18 19:25:30
@Avatar: És ez mire ellenpélda?...

Mutass nekem egy olyan szöveget, ahol az van, hogy ha a fél családodat éppen kiirtják, akkor hívd elő a másik fél családodat is, hogy azokkal tudják folytatni.
julios 2012.12.18 19:32:43
@Brendel Mátyás: "Természetesen" arról van szó, hogy az abszolút erkölcs, mint irány, egyrészt gyakran megvalósíthatatlan (és ennek van szép hosszú teológiája) másrészt teljesen nem írható le. A szabályrendszere objektív, de nagyon bonyolult - néhány tisztán megfogalmazható ponton túl, amennyiben ezek a pontok minden relatív körülmény között megvilágosítják az abszolút normát.

Megint elolvastam a Karamazovokat, ha már példálóztam vele, legyen friss élményem. Hihetetlen, de szóról szóra leírta az itt folyó vitákat már 150 éve - csak sokkal mélyebbre jutva mellesleg. Nem idézek, de sokszor: tényleg szó szerint.
Ha feldobunk száz istent, abból hány lesz Jézus, amikor leesik? *** Nemrég járta be a világot a hír, hogy egy orosz, pünkösdista vallású, és egyébként elmebeteg nő (ld. a hit mint elmebaj) a férje holtestét évekig őrizte a feltámadás reményében. Angol…..
julios 2012.12.04 13:20:57
@Brendel Mátyás: A valószínűség Kolmogorov-féle értelmezését írod a posztban és itt is, ti. hogy a valószínűség egy mérték az eseményalgebrán. A Pascal-féle érv viszont egy másik lehetséges valószínűség-fogalom felé mutat, ami a fogadáselméleten alapul (a valószínűség fordítva arányos az általam tisztességesnek tartott fogadás oddsával), amely fogalmat pl. a Bayes-analízis is használja. Ez a fogalom tágabb a Kolmogorov-félénél, pl. mert itt nincs is szükség eseménytérre (viszont ha van eseménytér, és van valószínűségi modell hozzá, akkor az eseményalgebrát kapjuk vissza, tehát teljes egészében tartalmazza a Kolmogorov-félét is).

Az egy apró lábjegyzet, hogy Pascal érve tudománytörténetileg hozzájárult-e a valószínűség szubjektív értelmezéséhez. Lehet, hogy igen; de attól maga az érv még mindig elég gyöngécske, a mondott okok miatt.
julios 2012.12.05 19:05:48
@Brendel Mátyás: Igen, és Hraskó Péter pont a finomhangolásra számította ki ténylegesen a helyzetet. A vicc az, hogy bármilyen priorból indulsz ki, szépen tudomásul veszed a finomhangolást, és a végén visszakapod a priorodat. Tehát a finomhangolás tényéből se pró, se kontra nem tanulsz. (A tanulás itt szakszó, a szubjektív valószínűség megváltozásának mértékét méri.)

(Validálni nem föltétlenül kell, a Bayes-analízis tipikusan információhiányos helyzetre van kidolgozva, ebben benne van a megismételhetetlen egyszeri kísérlet. Épp az a lényeg, hogy most nem egy frekventista definíciónk van, meg nem is egy mérték-definíciónk, hanem egy szubjektív, ami akkor is létezik, ha nem validálsz, és akkor is, ha egyáltalán nem kísérletezel.)
julios 2012.12.11 17:32:28
@Brendel Mátyás: A konkrét matematikában nincs igazad. A modell eseménytér nem feltétlenül objektív például; példa (példa! vigyázat, ezekből hajlamos vagy túl-extrapolálni!!) következik. Dobok valahány kockával, tippeld meg a dobások összegét. Annyit tudsz, hogy az összes kocka elfér a markomban. Itt aztán feltételezel majd valamit, az egyedi kockákra egyenletes eloszlást, meg valamilyen egyenletes lecsengő priort, amit egy véges számnál ("20 kocka biztos nem fér el a kezedben") nullára levágsz.

Úgy döntök, hogy segítek egy kicsit. Egyszer dobok a kockákkal, és megmondom a végösszeget: 18. Tippeld meg a következő dobás végösszegét! Te logikusan 3-18 db kockát feltételezel a kezemben, ismét valamilyen prior eloszlással. De a lényeg, hogy az eseménytered 3-108 között tartalmaz majd számokat; továbbá várhatóan kb. 5 kockára számítasz a kezemben, és ezért 18 körüli újabb dobásra fogadsz majd. Pedig az én kezemben csak 3 kocka van, a lehetséges események tere 3-18, jóval szűkebb, mint amin a modelled alapul. Hogyan lenne akkor a modell eseménytér objektív?

Validálás, dettó. Ha validálni tudsz, van elég információ ahhoz, hogy a frekventista módszer is célra vezessen. Már ha úgy érted a validálást, ahogy én.
Gyakran megtörténik, hogy egy szobor úgy dönt, hogy mostantól elkezd sírni egy kicsit. Így döntött egy Krisztust ábrázoló szobor is az indiai Mumbaiban 2012 márciusában. Jöttek is a keresztények csodájára járni és nagy volt az áhítat. Az emberek gyűjtötték Jézus…..
julios 2012.12.11 17:19:22
@Csillaghamu: Hülyeség. Már idéztem a Rubiconból a nácik viszonyát a kereszténységhez. Féltek is XII. Pisztól, mint a tűztől, épp kapóra jött nekik, hogy a belgiumi püspökök keresztényellenesnek nyilvánították a nácizmust, a nácik másnap elvittek közel ezer szerzetest Auschwitzba. Ezzel két legyet ütöttek egy csapásra, mert világossá vált, hogy ha XII. Piusz kiátkozza Hitlert (amit tervezte), a nácik azonnal nyílt és totális keresztényüldözésbe fognak.
Az ünnepélyes fogadalomtételem előtti napokban, hetekben gyakran elgondolkodtam azon, mi is a jelentése ennek a fogadalomtételnek. Mit jelent az utolsó fogadalom objektíven, és mit jelent ez személyesen számomra? Ennek az elmélkedésnek néhány gondolatát szeretném megosztani most Veletek.A jezsuita…..
julios 2012.12.04 18:37:46
@P.E.: Háááát a politikusokat inkább nem ragoznám... :( A szülők tiszteletének parancsa nagyjából kijelöli az "úgy tekintés" személyi struktúráját, és komolyságát is (a tisztelet nem egyenértékű a szóban forgó "úgy tekintéssel").

A renden belül persze nyilván más a helyzet, és engem is érdekelne, ha Zoli atya kifejtené bővebben, hogy mire gondolt ennél a szövegrésznél.
Ezt a cikket beküldtem az Élet és Irodalomba, elutasították. Beküldtem a Népszavába, választ se kaptam. A Népszabadságba és HVG-be már meg se próbálok cikket küldeni, annyit utasítottak vissza. Pedig valamikor, sok éve még meg tudtam jelentetni pár cikket. És biztos nem én…..
julios 2012.12.03 18:40:34
@Janoss: Nem értünk egyet sem veled, sem Avatarral. A halál kultúrája úgy készül, hogy a halált a jövőbe toljuk, és mint a jelenben nem bekövetkezőt, hárítjuk. Továbbá hárítjuk azzal, hogy a halál után nincs semmi, tehát nem kell vele foglalkozni. Mivel pedig a halálról nem veszünk tudomást, az embert örökéletűnek látjuk, hajlamosakká válunk rossz kompromisszumokat kötni, olyanokat, amelyek az emberi méltóságot megalázzák. És elsősorban megalázzák magát az elkövetőt, elsősorban saját maga előtt. (Ezt a gyónásra készülésben mindig átéli az ember: gyónni ciki, mert kiderül, hogy nem az vagyok, akinek látszani szeretnék - vagyis bűneim az emberek közül elsősorban engem aláznak meg. Namost egy ateistának ilyen tapasztalata sincs - a keresztény pont olyan, mint az ateista, kivéve azt az egyet, hogy többet tud a bűnről.)

Ezzel szemben az öröklét lehetőségének fényében teljes mélységében megérthető a halál véglelessége, valósága és jelenvalósága. Sőt, a misztika ennél továbbmegy, és úgy fogalmaz, hogy "csak a szeretet képes megvilágítani a halál véglegességét és az öröklét realitását". Ez az üzenet tehát a szereteten keresztül az ember sérülékenysége és méltósága, és végtelenre hangoltsága; amely éppen az élet kultúrája ("Én élek, és ti is élni fogtok"). Ez az egyik kérdésem, amire Mátyás nem tudott eddig válaszolni; hogy hol lenne itt a halál kultúrája. De ha belegondoltok, nincs is válasz, egy egy populista közhely.
julios 2012.12.03 19:08:59
@Avatar: Akkor mit szeretnél? Hogy érveljek valamelyik mellett, vagy hogy elismerjem, hogy mindhárom mellet "tök jól" lehet érvelni, és legyen az álláspontom agnosztikus?

Nem tudom, a jezsin miért nem válaszoltak erre. Egy darab embernek egy darab lelke van, és a korai embrió kettéválásakor lesz egy-egy lelke a két embriónak. Ha ez a folyamat természetes, akkor nincs probléma; ha mesterséges, akkor a teljes helyzet ismeretének kérdése az erkölcsi megítélés; de ez nem befolyásolja a magzatok emberi méltóságát.
julios 2012.12.03 19:15:03
@Avatar: Megint utálta a válaszomat a blogmotor. A lényeg, hogy tök jól lehet érvelni, és van keresztény álláspont is.

A kérdés maga egyébként tipikusan skolasztikus, ami nem baj, csak jelzem, hogy éppen az ember-lét kérdésében az elmúlt ezer évben ennél sokkal mélyebbre tudott lemenni a teológia.
Nem egészen egy évvel a Schmitt-ügy kirobbantása után újabb plágiumgyanút fogalmazott meg a HVG: ezúttal Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes, KDNP-elnök doktori dolgozatában vél felfedezni hivatkozás nélkül használt idegen gondolatokat. A kormányzati válasz hasonló:…..
julios 2012.11.21 22:12:53
@Mr. Bear: Az a helyzet, hogy mi itt konkrétan hatáskör túllépésben vagyunk sajnos, még akkor is, ha teológiai doktorink van esetleg. Épp a jogi helyzet miatt. Nem mondhatunk semmit. Nem MI mondhatunk valamit.

Az egyébként sokkal zurább szerintem, hogy egy doktori light verzióval szerzett egy szociológiai diplomát is. Ez jóval nagyobb támadási felület lenne, ha tisztességes módon feszegetnék az ügyét. Csak éppen a tisztességesség az, ami nem érdekli azokat, akik azért támadnák Semjént, mert tisztességtelen volt. Ronda farizeus magatartás. Irtózom.

(Tisztázzuk: szerintem nem Semjén az alkalmas személy arra a pozícióra, amit most betölt. Nem vagyok elfogult, nem érzem úgy, hogy védenem kellene, tehát nem is védem, a plágiumbotrányoktól van herótom, ami itt ráadásul nincs is, de mégis van.)
julios 2012.11.21 22:18:51
@Mr. Bear: Én is az igazság pártján vagyok, mint te. Az is jó lenne, ha a másik - ennél mondjuk súlyosabb - eset is eltűnne a közéletből. De a legjobb lenne, ha azok az újságírók tűnnének el a közéletből, akik az igaztalan rágalmakat gyártják, tudva, hogy hazudnak, és akarva, hogy a hazugsággal ártsanak valakinek - aki a konkrétan meghazudott tényállásban konkrétan ártatlanok. Na EZT akarom leginkább.
julios 2012.11.21 22:29:59
@Mr. Bear: "Aki tisztességes munkával tisztességes dolgozatot ad be és tisztességesen szerez diplomát/fokozatot, annak soha nem lesz plágiumbotránya. "

Hát épp ez az! EZZEL az újságírói "tisztességgel" számolva, ebben már egyáltalán nem vagyok biztos. Képzeld el, hogy Semjén dolgozata saját munka szintjén rendben lenne. Lenne akkor plágiumbotránya? -- Feltételezem, igen, mert a mostani botrány is a tartalmi nívótól teljesen függetlenül keletkezett.

És olyan országban meg nem jó élni, ahol bármit rá lehet fogni bárkire, akár igaz, akár nem.

(A másikra: a kompiláció nem plágium, hanem kompiláció. Lehet egy kompiláció jó is, a koncepció nélküliség nem feltétele a kompilációnak; sőt, az a jó, ha valamilyen szempont szerint készül. Ilyenkor az új szerkezetben kialakul egy olyan perspektíva, amely nem volt meg a forrásokban. -- A konkrét dolgozattól ez most egy tejesen független állítás.)
Gondolom, majdnem mindenki ismeri a Monty Python Gyaloggalopp c. filmjének legyőzhetetlen fekete lovagját, aki soha nem ismeri el a vereséget, akárhány kezét és lábát vágják le. A vallás - és ismerjük el Töröknek, ezen belül a katolicizmus kicsit hangsúlyosabban - a fekete…..
julios 2012.11.15 00:42:28
@Brendel Mátyás: És az, hogy a Balaton befagy, vagy nem fagy be, az "végső remény" lenne?

Rossz hírem van: a végső reményt nem lehet megfogalmazni, mert túl van a megfogalmazhatón. Azért végső. Nem egészség, nem pénz, nem jég a Balatonon, stb., mert a tapasztalat azt mondja, hogy a relatív remények beteljesülése után újabb remények következnek. Elvileg három dolog lehet. 1. A remények jönnek-mennek, aztán meghalunk. 2. A remények jönnek, mennek, aztán meghalunk. A reményeken túl azonban felismerünk egy tárgyatlan vágyakozást, amelynek relatív reményeink a tükörképei. De nem foglalkozunk vele, mert ez a "végső remény" nem létező valóságra irányul. 3: Ugyanez, de úgy hisszük, hogy a végső remény létező valóságra irányul, és csak azért tűnik tárgyatlannak, mert a tárgyat, amire irányul, egyáltalán nem ismerjük.

Ahogy olvastam a kommenteket, a te eseted 1, és olvastam itt már 2-t is. A vallásos alapállás pedig a 3.
julios 2012.11.15 00:52:56
@Brendel Mátyás: A wish és a hope határozottan eltérő dolgokat jelent; a wish egy potenciál bekövetkeztére vonatkozik, a hope egy lehetőség fennállására. "I wish so" = szeretném, hogy úgy legyen; "I hope so" = ez a lehetőség a meggyőződésem alapja.
julios 2012.11.15 22:08:48
@Brendel Mátyás: Szómágia: believe something to be true potencialitásra vonatkozik, would be true szintén; ebben a két mondatrészben teszi a bűvész a nyuszit a cilinderbe.
Szóval a még komolyabb probléma az, amikor vannak, akik komolyan gondolják ezt a lélek-csináló teodiceát, ezek a westboroi Baptista Egyház tagjai. Ők azt tervezik, hogy az aurorai tömegyilkosság áldozatainak rendezett imát meghackelik, megőrjáratozzák,…..
julios 2012.10.30 12:15:01
A pragmatikus érv a te érved, l. aug. 29, 21:55. A szánalmasságát nem tisztem megítélni.

Teljesen mérhető dolgokat mondtam. A házasság egészségvédő, a jó házasság kétszer annyira, mint a rossz. Az élettársi kapcsolat csak kicsit, és rosszabb, mint a rossz házasság. Egy gyerek fele olyan egészségvédő, mint 2, utána nincs változás. Az ima szintén egészségvédő, meg bizonyos relaxációs gyakorlatok, a kereszténység csak az utóbbit nem tartalmazza alapértelmezésben.

Abban is kitartok, hogy a keresztények válása azért kevesebb, mert igenis, objektíve jobb a házasságuk. És ennek oka a közös alap, a mélyebb intimitás, és igenis, a mélyebb önismeret. (Szerinted egy rendszeresen gyónó személy nem áll fölötte önismeretben az átlagnak, aki pragmatikusan szőnyeg alá söpri a bajokat, és nem szembesül programszerűen az emberi lélek óriási mélységeivel és szédítő magaslataival? - például.)

Mivel a keresztények nagyobb arányban és tartós házasságban élnek, és több gyermeket nevelnek, a kereszténység minimum egészséges. (Szólok, a pragmatikus érv számomra indifferens, de ettől még létezik). Ajánlok is egy hipotézist, amit érdemes lenne megvizsgálni: az egész életükben templomba járó emberek 40-69 közötti halálozási statisztikája jobb, mint a teljes népességé. Nem tudom, megérné ellenőrizni.

(A számok forrása: Kopp Mária poszthumusz cikke a MT-ban és Bagdy Emőke néhány dolgozata.)
julios 2012.10.30 18:33:49
@Avatar: @Brendel Mátyás: Igen, Avatar érti helyesen, egészségvédő faktorként mondtam. Illetve mondták a forrásaim (a rossz nyilván nem azt jelenti, hogy ölik egymást naponta, csak pl. hogy egy idő múlva elidegenedtek egymástól, de azért együtt maradtak).

Hidd el, a vallásos ma már úgy elválik, ha akar, mint a pinty. Még egyházilag is érvénytelenítik, ha nagyon akarják. Jópár ilyet láttam már. Éppen emiatt mondom, hogy intézményi akadály ma már gyakorlatilag nincs, tehát aki nem akar elválni, az megelégedett vagy kiegyezett a házasságával, akár keresztény, akár nem.

Amit a jó házasságok arányáról mondtam, az azon alapul, hogy mit látok egynémely - számos - családban magam körül. Az a része tekinthető szubjektívnek, de úgy is fogalmaztam, hogy ez látszódik.
julios 2012.10.30 18:37:59
@Avatar: De miért akarunk mindent definiálni? Hogyan lehet az édesanyámat definiálni? Nyilván sehogy. A kettőnk viszonyát lehet biológiailag definiálni, de az az ő személyét nem érinti. Ilyen technokrata definíciója viszont Istennek is van, csak az meg nem definíció. Ilyen szempontból nincs különbség.

A filozófia a létezést nem definiálja, még az analitikus sem. :) Csak a "kontinentális" férfiasan bevallja, hogy alapfogalom, mint az egyenes. Értjük, mert létezünk (úgy ahogy).
Gyakori toposz a mai filozófiában, hogy Isten fogalma túl van a jó és a rossz kettősségén, dichotómiáján. Vajon ez azt jelenti, hogy Isten nem csak jó, hanem rossz is? Nem gondolnám. Egyvalami azonban bizonyos: sokan érzik úgy, a templomba járó emberek közül is, hogy az egyház…..
julios 2012.09.24 11:58:31
@Urfang: Ami véges ideig tart, az a tisztítótűz. Aminek nem az a feladata, hogy büntessen, hanem hogy képessé váljunk - reménylett esetben - Isten látására, maradéktalan örömben, ráadásul közösségben pl. esetleg náci bűnözőkkel, sorozatgyilkosokkal, ávósokkal stb. Az utóbbit a mai állapotomban nem tudom elképzelni. Isten színrelátása pedig olyan esemény, amit az ember jelen formájában végletes módon nem visel el (pl. meghal: l. Ószövetség).

A pokol, ahonnan nincs kiút, olyan állapot, ahol a szenvedést az ember maga okozza. Én azzal a látomással azonosulok, hogy a pokol végülis az én nélküli, nettó önzés, ami ezért szükségszerűen magányos és kiúttalan.
julios 2012.09.26 14:10:59
@uszo: Ellentmondás nincs, de "az én gondolataim nem a ti gondolataitok" - mondja Izajásnál az Úr. A két dolog nem zárja ki egymást.
julios 2012.09.26 14:15:05
@Karakó: Egy érdekes szempont Simone Weil értelmezése, ami persze nem kötelező, sőt esetleg problémásnak is tarthatjuk, de mindenképpen elgondolkodtató szempont.

Szerinte az ember, létezésénél fogva, mindenestül alá van vetve Isten akaratának. Szabad döntése ezért mindössze abban áll, hogy ezt a helyzetet elfogadva veti magát alá Isten akaratának - és ebből származik a jó; vagy ezzel a helyzettel dacolva szenvedi el Isten akaratát, és ebből származik a jó hiánya, vagyis a rossz.
Grayling könyvét Párizsban a Shakespeare and Co. könyvesboltban vettem meg, ahol egy másik könyvét is láttam, annak címe "The Good Book: A Secular Bible". Először erről írok pár mondatnyit. Vaskos könyv, a címe igen érdekes. Ha belelapozunk, akkor egy erősen költői, a Bibliára tényleg valamelyest…..
julios 2012.09.10 21:16:23
@Avatar: Szerintem olyan, hogy "világnézetileg semleges", elképzelhetetlen, ez az egyensúlyozás problémájának a lényege. L. a kereszt-vita az olaszoknál: ha nem kell levenni a keresztet az osztályteremben, akkor "térítés zajlik", ha kötelező levenni, az gyakorlati ateizmus - nincs középút.

Sajnos én sem találtam a szavazást, idő közben levették az indexről! Pedig érdekelt volna a végeredmény. Most azt sem tudjuk, hogy simán nem tetszett nekik a durván 30%, amit láttam, vagy kiderült, hogy manipulálták, és azért vették le. Én meglepődtem a 30%-on egyébként, azzal együtt, hogy örülnék neki.

Baptista-ügy: én úgy látom, hogy az ateizmus nagyobb kedvvel támadja a katolikusokat, mint a reformátusokat, azon egyszerű oknál fogva, hogy a katolikusoknál van dogmatika, látható Tanítóhivatal és Szentszék; ezek a reformátusoknál nincsenek, ott a hit legmagasabb megjelenési formája is mindig egyéni "marad" ("marad", mondom én, de lám itt sem lehet semlegesen fogalmazni). Struktúrálisan tehát teljesen egzakt állítás, hogy távolabb van az ateizmustól a katolicizmus (ha semleges akarok lenni, nem kell megállapítanom, hogy ez jó vagy nem, de attól még így van - ha értékítéletet mondok, ott már határozottan elmozdul a súlypont a semlegesről).
IDDQD Heti retro: Commodore 64 2012.09.07 08:42:09
Tudom, a Jetpac következne a rovatban, de hadd előzzön be egy hardvertéma, aminek nemrég volt aktualitása. Augusztusi pihenőnk alatt ugyanis szép csendben harmincéves lett a Commodore 64 (1982 augusztusában jelent meg), és bármilyen hihetetlen, erről a gépről nem volt még nagyobb…..
julios 2012.09.07 10:37:24
julios 2012.09.07 10:58:44
Nem csupán arról van szó, hogy a Zsolt lassan málló agyából ismét előkerült valami borzalom. Szerintem érdemes rákérdezni a kultúrába ivódott előfeltevésekre, hogy vajon tényleg érvényesek--e; és bizony olyan régi mítoszokat sem árt olykor felülvizsgálni,…..
julios 2012.08.24 07:57:03
@molaris: Nem a meggyőzés a célja, hanem az uralkodásra képtelenné tevés. És persze, hogy brutális. Éppen azt is írja a mandis válaszcikk, hogy uralkodót sokáig nem avattak szentté, éppen azért, mert szükségképpen el kellett követnie brutális dolgokat, az viszont pont elgondolkodtató, hogy Istvánt a keleti és a nyugati egyház egyaránt szenté avatta, ezzel együtt.

De most nem ez a kérdés, hanem az, hogy Balavány sunyin hamisított, vagy jó esetben, megkajált egy hamisított forrást, aminek nem járt utána. A szövegeket viszont rendszeresen félreolvassa. És mi arról vitatkozunk, hogy igaza van-e mégis??
julios 2012.08.24 08:07:20
@molaris: Házi feladat: rövid esszé készítése arról, hogy Istvánt szenté avatása ELŐTT milyen kultusz övezte a korabeli Magyarországon, és ennek milyen megnyilvánulásai voltak.
julios 2012.08.24 08:12:47
@Id. Lencsés István: Ez micsoda szöveg már! "Mindig"? Háhh!

Csendben szólnék, hogy az északi indiánok a délieknél sokkal rosszabbul jártak, pl. kihaltak, és romok sem maradtak utánuk. Csak ezért ugye nehéz okolni a pápistákat... :D
Talán ideje lenne szembenézni azzal, hogy egy testvérgyilkos szadista fenevadat emlegetünk szentként. István király politikai teljesítménye vitathatatlan, hiszen felismerte, hogy ha a bármily farizeus egyházi hatalom oldalára áll, vagyis Kelet (Bizánc) helyet Nyugatot (Róma)…..
julios 2012.08.20 22:44:29
@bizony mondom: A kereszténység a mai napig nem mondta ki, hogy a halálbüntetés ellentétes a keresztény tanítással, azt mondja, hogy csak akkor alkalmazandó, amikor a bűnismétlés más eszközzel nem akadályozható meg. ÉS megállapítja, hogy A MAI büntetésvégrehajtási technikák mellett ez az eset nagyon kis számú, HA EGYÁLTALÁN előfordul még.

A polgárháború szítása olyan bűncselekmény, aminek esetében 1000 évvel ezelőtt MÁSKÉNT nem lehetett a bűnismétlést megakadályozni: tipikus példa, Vata fellázadt, lemészárolta pl. a teljes püspöki kart (l. Gellért püspök, a többiek is mind meghaltak menekülés közben); Vatát megölték, láss csodát a fia is fellázadt később. A helyzet látványosan zavaros volt akkoriban.

Érdemes elolvasni komolyabb történelmi munkákat, István hatalomgyakorlása "lájtos" volt a kortársakhoz, meg az utódokhoz képest. De nem ezért avatták szentté, mondanom sem kell.
Vasárnap reggel Tihanyban ébredtünk, a reggeli mellett gyorsan végignyálaztam telefonon a hireket. 8:54-es keltezéssel kint volt egy hír: kamion felborult az M7-esen, teljes útzár Budapest felé. Fasza. 11-kor elindultunk hazafelé, rádióban mondták, hogy a pályazár még mindig tart.…..
Kettős Mérce A fenébe is, Milla! 2012.06.04 14:46:17
Én kedvellek titeket, sokszor nem értek egyet azzal, amit csináltok, de azt gondolom a cél, a társadalmi aktivizmus segítése, az egyik legfontosabb dolog, amelyet ma Magyarországon tenni lehet! Csináltok számtalan hülyeséget, de mindenki hibázhat. Viszont azt a képet és szöveget,…..
Unger Anna cikkét megírta, saját világképével tele is írta. A szerző Magyar Narancsban megjelent cikke az ellenzéki összefogás esélyét latolgatja, törésvonalakat vázol fel, elképzeléseket ismertet (mármint, hogy szerinte melyik politikai szereplő mit gondol), csak a lényeget nem…..
Európa egyik legfigyelemreméltóbb teljesítménye a rasszizmus és az antiszemitizmus elleni küzdelemben következett be: amikor amatőr és hivatásos gyűlölködők e jelenségről beszélnek, szinte kivétel nélkül, múlt időben mondják: a németek elkövették a holokausztot. Európa a…..
julios 2012.05.23 09:54:12
Ilyesmiket kellene olvasni:

mozgovilag.com/?p=2479

...az egyik legutóbbi Rubiconban van egy még jobb cikk, csak papír alapú.
Tisztelt Dániel úr!Aligha vagyok azzal vádolható, hogy különösebben rajonganék Horthy Miklósért, művéért, koráért, szelleméért, az ön tette mégis szomorúsággal tölt el. Én ugyanis hiszek az emberi nagyságban, a nemes erényben, az értelemben, a jóságban, a belátásában,…..
julios 2012.05.17 11:41:29
@julios: Romsics Ignác volt a cik szerzője. A hozzászólás üzenete szempontjából azonban mindegy.
Isten malmai lassan őrölnek. Jelen esetben 2 hónapig. Még február elején olvastam a NOL-on, hogy a Fegyveres és Rendvédelmi Dolgozók Érdekvédelmi Szövetségének (FRDÉSZ) bérleti szerződését felmondta a Honvédelmi Minisztérium, hónap végéig ki kell költözniük a Gogol utcai…..
julios 2012.04.19 14:48:59
@Dr. Cica75: Pontosan leírtam, nem írom le még egyszer.

Két dolog elképesztő, egyrészt az a rögeszmés düh, amivel ma a keresztényeket, különösen a katolikusokat gyalázzák, általában ok nélkül, mint a jelen posztban is. Másrészt az, hogy az egyháznak MINDIG az írja elő a tutit, aki messzire elkerüli egyébként. Nem csak vagyongazdálkodásban, hanem hitéletben is. Ezeken kellene gondolkodni, különösen annak fényében, hogy a vallási alapú gyilkosságok a világban messze a keresztényeket érintik a legnagyobb arányban(!), és a mai Magyarország ilyen szempontból rendkívül aggasztó. Pl. szerintem már határozottan nagyobb zsigeri kereszténygyűlölet vesz körül minket, mint mondjuk antiszemitizmus.
julios 2012.04.19 15:05:14
@Dr. Cica75: Semmi rögeszmés düh, válaszoltam. A "maximum véglény" tipikus kereszténygyűlölő projekció, ilyet senki keresztény nem gondol, sőt. Majd nézd meg, hogy mit gondolnak, most nem fejtem ki.

Gyilkosságra uszítás Barangó óta nincs, de még csak az kéne. Van viszont állandó keresztényezés, ami szédületes ütemben terjed, ilyen hülye posztok formájában is, mint ez; szűnni nem akaró pedofilozás, óvszerezés, szétválasztózás, papnőzés, pápázás formájában is; és a narratíva szintjén folyamatosan, amikor teljesen légből kapott módon keresztény szálat láttat bele a közbeszéd oda, ahol a kereszténységnek mint olyannak semmi köze az eseményhez (Bálint Gergely-ügy) vagy nincs esemény (jelen poszt).

Viszont utána lehet jól acsarogni megint szétválasztósdiról meg adófizetősdiről (én pl. fillérre fizetem az adót, viszont ugye tudjuk, hogy évi 1000 milliárd kintmaradása van a NAV-nak. Szóval nem lennék annyira büszke erre az adófizetésre, hogy ez legyen a pápistákra lecsapó legfőbb pöröly).
Orbán Viktor nem is olyan rég nyilatkozott valamit, ami félelmetesebb, mint elsőre tűnik. Elsősorban azért, mert vannak, akik tényleg ezt a szellemet képviselik. Orbán Viktor egy katolikus lapnak azt nyilatkozta, hogy az uralkodó felfogás szerint a hit, a vallás és a teremtés…..
julios 2012.04.17 23:03:32
@fakof: Az egész poszt teljesen elhasal ezen a vonalon, mert a God of Gapset cáfolja, viszont a God of Gaps egy marxista konstrukció, épp azért. hogy cáfolni lehessen. Viszont semmi köze a teológiához. Az aranyos dolog az, hogy ezerfelé olvasni hasonló érvelést, ami persze az ezeregyedik helyen is ugyanolyan nulla, mint a korábbi próbálkozások.

Én a magam részéről azért irtózom a természetteológiáktól ("jaj milyen csodás a búzaszár, biztos van Isten"), mert God of Gapset implikál, ami teológiailag egyértelműen hülyeség.
julios 2012.04.17 23:16:50
@1kutya: De mielőtt pl. intenzíven kezdték permetezni a gyümölcsösöket, alig volt kártevő. Most nyomhatod tele peszticiddel, és mégis több a kártétel, mint valaha. Az ok, hogy a kártevők természetes ellenségeit, a madarakat, katicákat, vakondot, stb., sikeresen elüldözték a monokultúrákkal, és sikeresen irtották a permetezéssel. Ebben a kottában potenciálisan az van, hogy ha a GMO önmagától növényt termel, akkor ugyanebbe a zsákutcába jutunk majd előrébb. Viszont legalább lesznek többé kiirthatatlan, permanens ökoszisztéma-mérgeink.
Azzal kezdődött, hogy nyájas megmondóemberünk újra írt: man@wo.rk to ugyelet Magas színvonalú, kulturált jó estét kívánunk! man@wo.rk úgy gondolta, hogy ez a cikk/hír érdekelheti önt: Újabb extraadók, vége lehet a magánnyugdíjpénztáraknak Hé! Van legalább egy…..
julios 2012.04.11 12:05:56
@vészmadár (pica pica): Nem rossz a 2 és 4 sem, olyan értelemben, hogy a tölgy nemzettség összes faja, Quercus robur, petraea, hispanicus, cerris, hispanica, libani, meg még 500 faj, mind zárvatermő. Persze tartalmilag tautológia, l. az összes majomféle gerinces, ilyesmi.
julios 2012.04.10 19:36:25
Az eutanáziát a jog oldaláról az "öngyilkosságban közreműködés" tényállása felől ítélik meg. Tehát nem az az eutanázia, hogy haldoklik az illető, és géppel/szerrel stb. életben lehet tartani, de minek, és leveszed a gépről, szerről, akármi; akár a beteg, vagy bizonyos esetekben a hozzátartozók kérésére. Az aktív eutanázia az, hogy a beteg természetes módon életben maradna még hetekig, hónapokig, akár évekig, és adsz neki egy injekciót, koktélt, bármit, ami megmérgezi 20 másodperc alatt.

Valójában akkor nem szembesül az ember - és a hozzátartozó - a halállal, azzal iktatja ki a meghalás kultúráját az életünkből, hogy erős, aktív embereket "segít" át a halálba, rövidre zárva az oda vezető utat, a haldokló és a hozzátartozók gyászmunkáját stb.

A társadalom, amely nem képes már szembesülni a halállal, a meghalással, elveszíti az egyetlen kontrollt, amely emberarcúvá teszi magát a társadalmat. Éppen ezért társadalmi jellegű a kérdés, és nem lehet "nekem így tetszik" alapon, egyéni síkon kezelni. Ezt a paradoxont kellene megérteni, és utána beszélgethetünk tovább.

Lényegében a videós érvelés arra épat - csak nem mondja ki-, hogy a szenvedés nem értékes. Ami egy teljesen téves álláspont; szenvedés nélkül mind paráznákká és zsarnokká válnánk (Pilinszky). Csak a szenvedésben mutatkozhat meg az emberi nagyság egyik dimenziója, a gyászjelentések úgy mondják, "méltósággal viselt" szenvedés. Az öngyilkosság pedig nagyjából a legborzasztóbb dolog, amit ember el tud követni.

Van a szembeszomszédban egy fiú, épp most dobta a volt barátnője, napjában többször elmondja, hogy meg akar halni, csak hát ugye, nincs hozzá bátorsága. Ugyan lökje már ki valaki az ablakon. Vagy ott vannak mindenfelé az életük csúcsán járó, erős egészséges emberek, valaki mérgezze már meg őket gyorsan, mielőtt szembesülniük kellene azzal, hogy elkaptak valami halálos betegséget.