Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Pan Modry

0 bejegyzést írt és 4434 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A ma már piacvezető óriásvállalatokról nehéz elképzelni, hogy egykor mindnek volt hullámvölgy az üzleti történetében. Hol rossz befektetések, hol a megerősödő konkurencia hozta el majdnem a csúfos bukást. Ám végül mégis talpra tudtak állni, és felülkerekedni a nehéz időszakokon...
Én tudom, hogy nem sokakat érdekel, de azért emellett nem lehet szó nélkül elmenni. Ha liberális az ember, azért. Ha magyar, akkor azért. Román nacionalistát választottak vezetőnek Európa liberálisai, vígaszként egyik helyettese a magyar Cseh Katalin lett a Momentumból...
Nem tehetek róla.  Vonz az a fajta társadalom felettiség, az a diszkrét érinthetetlenség amit a mai magyar sikeres üzletemberek világa hordoz magában. Szandál helyett sportautó, a villamosként megélt magánrepülőzés, az olasznál olaszabb ruhák, és a franciábbnál franciább életérzés......ahh. A kis…..
Pan Modry 2019.06.18 13:11:21
@arabok balrol:

barki aki elso lepesben megszuntetni a NER miatti tulzott hatalomkoncentraciot, de ez a feltetele. En konkretan a NER-t gyulolom, a fekek es ellensulyok hianyat stb...
Egy orszagot nem egy vagy nehany szemelynek kell vezetnie, hanem egy jol mukodo intezmenyrendszernek. A sikeres orszagok jol elvannak akkor is ha eppen kormanyvalsag van, ez a szep a jo intezmenyrendszerben.
Pan Modry 2019.06.18 13:19:43
@arabok balrol:

hacsak hiszti akkor miert nem nyilvanosak az adatok?
Pan Modry 2019.06.18 13:21:15
@Minden ballib bérretteg:

de hat ez a karavan lassabban halad mint a szlovak, a cseh vagy a lengyel karavan

mi ez a ballib fixacio nalad? Kikosarazott egy ballib pina oszt azota nem emesztetted meg? :DDD
A strukturált párbeszéd diplomatanyelven azt jelenti, le se hajlandó hányni. ..
Pan Modry 2019.03.05 15:51:58
@Szóra kész Szókratész:

Orbant egy lapon Salvinivel, muhahahaha

Orban egy apro, EU segelyeken tengodo orszag miniszterelnoke csak!
Gyarapodnak a nyomok, sűrűsödik a rejtély, az idő pedig még mindig egy lapos kör. Viszont lehet, hogy Nic Pizzolattónak nem ártana kitörnie a saját lapos köréből. A harmadik évad harmadik részének nézőnaplója...
A 444-nek már a második olyan, vágatlan videót juttatta el  a Kunigunda úti Mély Torok, ami egy normális országban simán alkalmas lenne arra, hogy vizsgálat induljon, és fejek hulljanak, mármint abban az értelemben, hogy a közszolgálat és a hiteles tájékoztatás szemen köpése miatt valakinek felelnie…..
Pan Modry 2019.01.14 11:04:11
@FCUK5:
jogaszkodhatsz, de egyreszt nem all jol neked, masreszt hulye is vagy hozza kiskomam!
Pan Modry 2019.01.14 15:06:11
@6.Lenin:

menyit kapsz ezert a fos kommentert, troll!?
A Gruevszki-ügy úgy fest, mintha a magyar kormány úgy szeretett volna szívességet tenni Moszkvának, hogy közben az ne veszélyeztesse nyugati kapcsolatait, viszont a Kreml szándékosan kényszerítette volna a részletek kiszivárogtatásával színvallásra a magyar kormányt. Röviden: Orbánt pofára ejtették...
Pan Modry 2018.11.21 12:06:27
@Minden ballib bérretteg:

persze, hulye berrettego vagy... ...Nincsenek Soros kormanyok, ami nincs attol nem is lehet vereseget szenvedni, de a hozzad hasonlo butaknak jol el lehet adni...

En csak azt szeretnem hogy Magyarorszag hagyja ott az EU-t, mert unom hogy a fajtadnak segilyt kell fizetnem...
Pan Modry 2018.11.21 13:13:02
@$pi$:

Mikor huztok mar el vegre az EU-bol??? Unom hogy a hozzad hasonlo senkihazik segilyere fizetek adot!!!

Hozzatok a picsaba az EU-bol, nem vagytok a nyugati civilizacios szinten!!!
       A CEU nyilván többet ér egymilliárd dollárnál. A kamatozó magánvagyona , az ún. endowmentje, kilencszázmillió dollár körül van. Ezt az egyetemet ajándékozza most Magyarország Ausztriának.      Ausztriának van egy kisebb tudományos akadémiai hálózata, amelyik összesen 39 európai nagy grantet…..
"Mint ismert, a tegnapi nap folyamán újabb illegális bevándorló lépett hazánk területére, akinek megkezdték a menedékjogi eljárását."- lehetne egy átlagos kedd reggeli cikk is valamelyik propagandahírlapban, azonban most egy kicsit erősebbre sikerült a hír, egy apropó miatt. Nikola Gruevszki, a…..
Pan Modry 2018.11.15 18:35:03
@Killary Fucking Clingon:
Akkor hagyjatok mar el vegre, ne csak a pofad jarjon, unom hogy ti parazitak a mi adopenzunkbol eloskodtok. Csak felveszitek az eu segílyt es dajdajoztok belole. Mindenki boldogabb lesz ha a fajtad az eu-n kivulre kerul!
Pan Modry 2018.11.15 18:40:19
@Killary Fucking Clingon:
Valoban le kell dobni az eu-nak a ballasztot, a szekularizmust tagado migransoknak ugyanugy nincs helyuk az eu-ban, akarcsak a hozzad hasonlo tolvaj eloskodoknek!
Tisztelt Miniszterelnök Úr! Bevallom, nehezemre esik ez a megszólítás, mert azt gondolom: ön méltatlan erre a címre – de én úgy tanultam, hogy az ország első emberének ez akkor is jár, ha nekem nem szimpatikus, vagy ha arra érdemtelen! A választók döntését illik tisztelni, még akkor is, ha…..
Pan Modry 2018.10.04 19:22:58
@Nincs közöttünk csicska:
Ha ha ez teged barmiben megerosit, akkor eleg butuska vagy kiskomam
Neked mi az a pénz, amiért már nem mennél el Magyarországról vagy amennyiért hazatérnél? – tettem fel a kérdést többször is a blogon, és érkeztek is a válaszok rá szépen emailben (is). Ezekből válogattam ki kilenc véleményt (természetesen ezek semmilyen reprezentatív…..
Pan Modry 2018.09.18 20:38:03
@Auralianus:
Tobb szempontom van,
1.a merheto resze a mai siralmas magyar PISA eredmenyek, kulon kiemelve a magyar ifjusag siralmas idegennyelv tudasat.
2. Altalanos primitivseg: a gyerekre a csaladnal is nagyobb hatassal van az hogy milyen barati szocialis kornyezetben nö fel, mit hall a tobbi gyerektol, mit hall/lát a mediaban. Ami Magyarorszagon megy az nem a kritikus, szabad gondolkodast segiti elo.
3. Innovacio hianya az oltatasban -az mar az en idomben is ugy volt, hogy az oktatasi intezmenyek az alulrol jovo innovaciora nem voltak tipikusan nyitottak, ma már az innovacio a szoros Klik kontrollnak hala, nemcsak egyeni, hanem intezmenyesitett szinten is el van nyomva.
4. Tanari autonomia hianya - ez egy picit a harmadik pont is, megoli az innovaciot.

Leirhatnam hosszabban is, mas pontokat ideveve, de az abc pareto hivekent kiemeltem amik szerintem a legfontosabbak. A magyar oltatasbol kikerulo gyerekek felnottkorukra megjobban versenykeptelenek lesznek a nyugati tarsaikkal szemben mint ahogy most azok, rendszerszinten. Ezert tartanam felelotlensegnek a gyerekemet magyar oktatasi intezmenybe kuldeni.
Lózunggá üresedett a közös európai értékek kifejezés a távozó Jean-Claude Juncker vezette Európai Bizottság érájában. Európa nem egységes. Nem a bevándorlás kérdése osztja meg, nem a jogállami értékek vagy a keresztény kultúra "tisztelete" vagy egyéb gumifogalmak — és nem is Orbán Viktor megítélése…..
A múlt csütörtöki NAV botrány után újra megfogalmazódott bennem egy csomó kérdés, amire vélhetően sosem kapok választ. Csak moralizálok magamnak félhangosan. Amikor valaki felesküszik a hazájára, az élet védelmére, legyen az rendőr, katona, vámos, tűzoltó, mentős stb., csillog a szeme, lelkes és…..
Rendkívüli posztom, erős felindulásból elkövetve. Pedig még aludtam is rá egy éjszakát, de csak tombolok! Sokszor kikéri magának mindenféle cikkíró, hogy „hasznavehetetlennek” minősítem itt a jobb kockában az álláskeresés témakörében írt cikkecskéket, és milyen érdekes, a jó cikkek írói sosem kérik…..
Pan Modry 2018.09.05 23:34:58
@GyMasa:
Ilyen olyan vezetoonel szokott elofordulni akiknek a seggnyalas a legnagyobb skilljuk, ha egy magyarorszagi multi ceg menedzsmentjeben vagy valojaban van lehetoseged, nem is kicsi hogy a kozponttal alkudozz a budget-röl, aki ott nem tud cápakent viselkedni akkor a cég kb el van baszva, nem fog tudni jo embereket felvenni, illetve az ott levok berezese is evrol evre elmarad majd az iparagi elvarasoktol.
Pan Modry 2018.09.06 09:54:09
@FlybyWire:

en egyszeruen nem tartom relevansnak a dolgot hogy eppen mennyit keres. Ha mondjuk a felet kereste annak amennyit en fizettem volna neki akkor sem adtam volna neki kevesebbet, ha felveszem ugyis kiderult volna hogy kevesebbet keres mint a kollegai es akkor o nem erezte volna teljes erteku csapattagnak magat, nekem meg utolag sokkal bonyolultabb lett volna a fizeteset korrigalnom, tipikus lose-lose szitu lett volna, amit meg nem szeretek.
Nem tudom hogy ez regimodi vagy sem, engem a pnL szervezeti szinten erdekel, es azt szeretem ha az emberek a munkajukra forditjak az energiajukat, nem az koti le oket hogy miert keresnek mondjuk 30-40%-kal kevesebbet mint a hasonlo skillel rendelkezo kollegajuk.
Pan Modry 2018.09.06 10:00:34
@FlybyWire:

"Na persze ha valaki 3-4 évnél gyakrabban vált munkahelyet, az több, mint gyanús egy idő után, és jól kirostálják akár emiatt (ma már kevésbé, de azért van egy ésszerű határ)."

lehet hogy gyanus, de peldaul azert epits networkot, megnezed hol dolgozott es ha menedzser vagy akkor felhivod nehany korabbi fonoket vagy kollegajat es erdeklodsz hogy milyen munkero volt. A jo network nemcsak arra jo hogy te talalj allast, de sokat segit a sajat csapatod epiteseben is.
A szellem embereinek, az "írástudóknak" az árulása (vagy inkább elkurvulása) nem mai jelenség, a függetlenségüket teljesen feladó, a hatalom szolgálatába beállt értelmiségi elitek felelőssége már a múlt század első felében is téma volt. Erről írt esszét Benda nyomán Babits 1928-ban, nyelvezete ugyan…..
Pan Modry 2018.08.23 13:25:03
@midnightcoder2: igen raadasul anno az mszp sleppjenek jo is volt az mszp ilyen szempontbol mert a piacbol nem tudtak volna ugy elni ahogy, ugyancsak jo ez a helyzet a fidesz sleppjenek is. Azt ugye senki nem gondolja komolyan hogy egy Puch Laszlo, egy Parragh, egy Tiborcz vagy Meszaros valodi versenypiac eseten tobbek lennenek egy nagy senkinél?
Pan Modry 2018.08.23 15:51:25
@Tom66: en szeretem a hazamat, de szerintem sokkal jobb megismerni a gyengesegeket, hibakat, mintsem elsiklani felettuk, soha nem tartottam sokra a hös kultuszokat, sokkal jobb lett volna azt is megtanulni peldaul Kossuth-nal hogy mit hogy baszott el, nemcsak az erdemeit, igy a kep nem volt teljes. Trianon detto, igazsagtalan volt, lehet, de erdemes lett volna tobb idot arra szanni mit hogy rontott el a magyar diplomacia, es mennyivel sikeresebb volt a roman.
Sokat gondolkodtam már azon, mi okozza, hogy a rosszá válik egy állás, pedig a legtöbb munkaviszony úgy indul, hogy mindkét fél örül, megtalálják a közös pontokat, az egyikük egy jó munkahelyet talált, a másikuk egy lelkes, motivált beosztottat. Aztán sok év (néha hónapok) alatt elromlik. Leginkább…..
Pan Modry 2018.08.21 17:45:44
@maxval balcán bircaman:
Szerintem proaktivnak eppen lehet lenni, amit nem szabad hogy olyan munkat vegezz ami nincs benne a szerzodesedbe. Nagyon jol erdemes dolgozni, attol te mint munkavallalo is fejlodsz, illetve en peldaul egyszeruen szeretek jol dolgozni, szeretek innovalni, de mas munkajat nem csinalnam meg, soha - hacsak nem kapok erte plusz juttatast. Mindig tudnod kell mi az arad, es azt meg is kell kerni!
Pan Modry 2018.08.21 18:43:44
@paraszthajszal:
Pontosan, ha vezetoi pozicioba kerul valaki, az elso dolga kell hogy legyen hogy szervezze meg ugy a ceget ho ö kiesik egy hosszabb idore akkor is megy minden zavartalanul. Ilyen egy jo menedzser!
Folytatom tegnapi cikkem, amiben azt ígértem, hogy az eladás és álláskeresés elemeit egyesével kitárgyalom. Ez egy nagyon leegyszerűsített nézet, nyilván lehet mélyíteni a végtelenségig. De ezekkel az alapokkal az álláskeresés már menni fog. Íme: A termék Legyen egy jó terméked, szolgáltatásod,…..
Pan Modry 2018.07.27 11:22:08
@Balfredo Alfredo:

ez nem igaz szerintem, adott ket ember nagyjabol azonos tudassal, akkor annak jobbak az eselyei akinek a network-je jobb.

Ez egy oriasi sztereotipia hogy vannak a jo networkolok meg a jo szakemberek, az az igazsag aki kialakit egy jo networkot es jo szakember arrol sokan tudjak hogy jo szakember es aszerint kapja az ajanlatokat. Aki szar szakember de van networkja arrol meg sokan tudjak hogy csak maz.

Az viszont teljesen erthetetlen hogy aki jo szakember miert nem alakit ki networkot, egyszeruen nem logikus, ez az ember nem banik jol a sajat eroforrasaival, akkor hogyan tudna jol banni a vallalat eroforrasaival? - ettol fuggetlenul en behivnam interjura, de azert a kep nem all ossze.
Pan Modry 2018.07.27 12:57:04
@Bambano:

a sikerert nem egy nagy ar megtenni azt amit jobangel ir, a vilag se nem igazsagos, se nem tokeletes, ezert az egyen legyen annyira hatekony amennyira csak tud.
Pan Modry 2018.07.27 13:45:11
@Balfredo Alfredo:

nem igaz hogy semmire se mesz, amennyiben jo szakember vagy plusz van networkod akkor jobbak az eselyeid.

Nyilvan palyakezdokent nincs network, ott kb tok mindegy, de ahogy telnek az evek es szakmai senior/expert vagy menedzsment szintre ersz ott sokat er a jo network. De ha eljarsz trainingekre, eljarsz szakmai konferenciakra akkor ez a network azert kialakul.

Nem senior, nem management szinten annyira sokat nem szamit a network.

Fogalmam sincs te milyen allasokra palyazol? Expert? management? office administration?
Az álláskeresők leggyakoribb félelme ez. Az eladás olyasmi, ami rengeteg kudarccal, elutasítással jár, ettől érthetően fél mindenki, mert a mi kis poroszos oktatásunk mentén nőtt fel, ahol megtanították rettegni a kudarcoktól. Mégis, az álláskeresés az bizony eladás, aminek…..
Pan Modry 2018.07.26 19:40:03
@Balfredo Alfredo:

1. Mit ersz el vele ha elmagyarazod hogy idiotizmus?
2. Miert lenne szineszkedes ha csak egyszeruen valaszolsz amit gondolsz?

De korabban leirtam mit gondolok errol:

Egy ilyen kerdesnel ne annyira a kontentre figyelj, hanem arra hogy nem zokkensz ki egy pillanatra se. peldaul ha azt mondod hogy azt tudod hogy az osszes ismert elvarasnak megfelelsz, igy biztos hogy megfelelo vagy. Pont!

...vard ki erre mi a lepese

A szineszkedes az amit Neymar csinal, inkabb tartsd ugy a kezedbe a kommunikaciot hogy kozben vegig azt higgye a masik fel hogy ö iranyit, plusz figyelj arra hogy a masik fel erezze jol magat, elvezze a beszelgetest, ezzel mind noveled az eselyeidet. A szakmai ismereteid adottak az interjukor, a soft dolgokkal tudod a magad iranyaba forditani a dolgokat a tobbi, hozzad hasonlo kepesseguekkel szemben. Lehet van akit stresszel az ilyen szitu, en erdekesnek es szorakoztatonak tartom az ilyen helyzeteket.
Pan Modry 2018.07.27 08:31:27
@Balfredo Alfredo:

Na, en peldaul ilyen indokkal tuti nem jonnek elo, hanem inkabb peldaul visszakerdeznek hogy melyik az a 3 soft skill amit az interjuztato fontosnak tart?

De ez helyzetfuggo, egy interjura nem lehet begyakorolt kerdesekkel elmenni, interjuztatotol fuggoen mas-mas strategia a leghatekonyabb, es itt meg mindig nem arrol beszelek hogy szineszkedni kellene.

Ha van 3 jelolt akik mind megutik a szakmai szintet, esetleg felette is vannak, hacsak nem egy unikornisrol van szo, akkor az fog donteni hogy kinek jobbak a soft skill-jei az interjuztatas soran a legtobbszor.(de az unikornis sem lehet asshole)

Ez nem altalanos dolog, de en peldaul sohasem szerettem ha valaki stresszel egy interjun, ha valaki olyan vissszajelzest ad az interjuztato fele hogy hulye kerdeseket tesz fel. (es itt megint megjegyzem, nem az a lenyeg hogy a kerdes hulye, hanem az hogyan viselkedik egy hulye kerdes eseten, peldaul idonkent az ugyfelek is tesznek fel hulye kerdeseket, es rohadtul nem szeretnem hogy valaki egy ugyfelnek pofakat vag vagy kioktatja, meg akkor sem, ha valoban hulye a kerdese)
Pan Modry 2018.07.27 11:45:46
@Balfredo Alfredo:

megint tulsagosan a kontentra koncentralsz, az hogy milyen a kommunikacios keszseged azt nagyjabol latja, ha a szadad huzod egy ilyen kerdesnel akkor latja hogy az bizony szar!

Raadasul azt elfelejted hogy ezeket a kerdeseket masok is megkapjak, eleg naluk jobbnak lenned, mert erre nincsenek tokeletes valaszok, es bocs, de ha egy ilyen helyzetben valaki nem talalja fel magat, annak szerintem peldaul a kommunikacios keszsegei nem jok, legalabbis nem eleg jok!

Akinek jok a kommunikacios keszsegei a leghulyebb emberrel szepen el tud ugy beszelgetni hogy a masik fel nem erzi magat hulyenek, es mindezt gond nelkul, rutinbol!
A válasz persze adja magát: tőlünk függ... A jóllét ugyanis nem ugyanaz mint a jólét, az életszínvonal, amelynek alakulására nem mindig van jelentős befolyásunk. Az egyes országok GDP-jének az értéke nem függ össze szorosan az emberek megelégedettségével és boldogságával: Magyarország a régiónkbeli…..
Talán eddig szerencsés voltam, vagy tudatosan próbáltam meg kizárni az életemből, az életünkből a gyűlöletet, ami árad felénk minden irányból. Vagy talán eddig annyira a saját kis zárt világomban éltem, hogy egyszerűen nem törhetett be a gyűlölet az életünkbe.  Aztán szembesülnöm kellett vele,…..
Pan Modry 2018.05.21 11:40:00
Az emberek általában szeretik kicsit fényezni a valóságot, többnek láttatni akár magukat, akár a környezetüket, mint ami valójában. Különösen sokszor kapnak ilyen megjegyzést a külföldön élő magyarok – és lássuk be, néha nem teljesen alaptalanul. Az alábbi rövid, de annál érdekesebb véleményt Tibor…..
Bumeráng A nemzet árulói 2018.03.29 11:55:28
Egyes társadalmi csoportok bőszen hangoztatott mantrái közé tartozik a magyarság patikamérlegre állítása: mivel úgy gondolják, a zászlólengetés, a nacionalizmusuk és a piros-fehér-zöld profilkép beállítása lévén valamiféle kvintesszenciáját képzik a magyarságnak, ergo teljes felhatalmazásuk van…..
Pan Modry 2018.03.30 08:46:37
@krain:

Momentan a szlovakiai magyarok kifejezetten jol jartak ezzel, ugyanis nem kell elviselniuk Orbant es a fos bandajat. (Orbanhoz kepest a Fico rezsim is merfoldekkel jobb volt.)

Amikor 1968-ban Csehszlovakia egy turhetobb orszag volt, akkor a komcsi magyar hadsereg rajukrontott a szovjet csatlosokkal karoltve es kineveztek egy diktatort. Koszi ebbol nem ker a szlovakiai magyarsag, ne akarjatok Szlovakiat is megint szetbaszni faszfejek, ertve vagyok?
Pan Modry 2018.03.30 09:16:12
@Kelly és a szexi dög:

nekem nem egy hozzad hasonlo bunpartolo komcsi fogja megmondani hogy magyar vagyok vagy sem...