Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Madár Fokker

0 bejegyzést írt és 243 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Jó hírekkel indult a Mi-24-est illetően ez a hónap. Zord..
Madár Fokker 2022.02.25 02:08:05
Szerintem erről a gépről lehet szó. Ez tréleren érkezhetett Budaörsre és jó eséllyel úgy is fog onnan távozni.

www.jetphotos.com/photo/10486402

Ha jól tudom, ezt a gépet talán két éve bontották szét Ferihegyen és szállították el onnan. Utána egy budaörsi parkolóban szolgált, mint fotó háttér. Keressetek rá a Selfie Terminálra! Ha jól tudom, akkor most pedig egy filmforgatás miatt kapta meg ezt a festést.

Most hétvégén lesz valami honvédelmi program Budaörsön. Ez a gép is ott lesz valahol a reptéren.
Zord..
Madár Fokker 2021.12.10 20:07:30
@Levente B.:

Hajtóműpróbából okozott legnagyobb anyagi kár kategóriában szerintem az Etihad viszi a prímet:

www.airliners.net/photo/Etihad-Airways/Airbus-A340-642/1293784
Folyamatban van az első, Magyarországnak épülő Airbus Helicopters H225M közepes többfeladatú helikopter végszerelése. Ennek alkalmából látogatott el ma a védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos vezette delegáció a gyártó franciaországi Marignane-ban lévő gyárába. Illő pillanat a LégierőBlogger…..
Madár Fokker 2021.08.05 21:32:02
@zord: szerintem nem feltétlenül kellen vízről tölteni őket. Néhány hete izraeli és ciprusi Air Tractorok dolgoztak a larnacai reptérről. Nem úszótalpas gépek voltak és a reptéren vették föl a vizet. Szerintem itthon egy 6-800×20 méteres placc is megteszi nekik a tűz közelében. Csak a vizet kell odavinni. A Bambit se lehet mindenhol megmeríteni.
Most hogy ki-ki a maga politikai megfontolásaiból illetve technikai okai miatt kivégezte a hidegháborút lezáró bizalomerősítő intézkedések egyik legjelentősebbikét, a Nyitott Égbolt szerződést, újabb jelentős sikert könyvelhetnek el az európai biztonság aláásásán munkálkodók.   000607, valahol…..
Madár Fokker 2021.04.11 15:00:13
@zord: én pont azt hallottam, hogy a katonák nem örülnek a kecskeméti reptér civil felhasználásának a fejlesztésének.
Madár Fokker 2021.05.05 21:32:52
@zord: az Airbus a 320-as típuscsalád cargo-verzióját se feszegette nagyon eddig. Még a használt gépek átalakítását se. Talán az elmúlt fél-egy évben készült el az első. Mondjuk igy is tele vannak megrendeléssel a kategóriában.

De konkrét válaszom nincs...
A változások éve   Mint azt a cím is sejtetni engedi – 2020 a változások éve. A múlt évben a pandémia okán nyolc hónapra beragadtam a Fabiolára és csak nyár derekán sikerült hazavergődnöm.  10 év után a tulajdonos úgy döntött, hogy eladja a Fabiólát, az én állandó munkahelyemet és második…..
Kihelyezett ülést tartott a kecskeméti SZDRB-n az OGY HRB, ahol bemutatták a részvétel mellett döntő tagok számára a honvédség közelmúltban beszerzett és nagyjavított repülőeszközeit, illetve azok felszerelését. Nagy érdeklődés kísérte a Falcon 7X repülőgépeket érkezésük óta. Most a sajtó és…..
Függetlenül attól, hogy a megszegést illetően kit milyen felelősség terhel, úgy tűnik, tényleg kimúlik a közepes hatótávolságú nukleáris erők felszámolásáról kötött szovjet-amerikai egyezmény (INF), a hidegháború lezárásának talán legfontosabb lépése. Csak remélni lehet, hogy a nagyhatalmi…..
Madár Fokker 2019.02.19 09:03:59
@Kelepisti: "aircraft will be integrated into the CF-18 fleet as modifications are completed"
Gondolom téli gumi, meg bedugnak egy kartonlapot a hűtő elé, hogy gyorsabban melegedjen :)
Mondjuk úgy, hogy nem az én reszortom szokott lenni a Matchbox katalógusok bemutatása... hiszen ezt a vonalat leginkább más pályatársak szokták vinni... ám ha már a birtokomba jutott egy ilyen gyöngyszem vétek lenne azt nem bemutatni. Főleg, hogy ehhez a line up-hoz a személyes kötődésem is erős,…..
Precíziós, repülésbiztonság-kritikus forgóalkatrészeket gyártó kelet-magyarországi üzem létrehozásában működik együtt az Airbus Helicopters és a magyar kormányzat. A részletek kidolgozása az elkövetkező hónapokban történik meg - jelentette be a cég főnöke, Bruno Even és Szijjártó külgazdasági és…..
Madár Fokker 2018.12.19 11:39:19
A  nemzeti légi szállító képesség folyamatban lévő helyreállításának első lépéseként - a második, a business-jet alapú futár-felderítőgépeké küszöbön áll - beszerzett Airbus A319-esek egyik példányának bemutatkozása volt a RB Air Race zárásaként sorra került honvédségi légi parádé fénypontja. A…..
Madár Fokker 2018.09.23 15:06:58
Azt azért mindannyian tudjuk, hogy ez a 40 fős korlátozásos magyarázat minimum sántít. A civil életben ilyen jellegű korlátozás nincs. Persze a katonai Légügyi Hivatal (vagy legyen bármi a neve) hozhat bármilyen önkéntes szabályozást, amire megkérik/utasítják. Azért júliusban a Honvédelmi tábor résztvevőit bátran megreptették nagyobb létszámban is.

m.facebook.com/story.php?story_fbid=420131105138514&id=179063455911948

m.facebook.com/story.php?story_fbid=423952954756329&id=179063455911948

Természetesen a civil repülésben is vannak ( többnyire az üzemeltető által előírt) korlátozások nem csak a képzés során, de még utána is. Ezek főleg az elsőtisztekre vonatkoznak és általában az oldalszélre, pályaállapotra (havas, vizes, stb), időjárás-minimumra (látótávolság, felhőalap), valamint egyes bonyolultabb repterekre értendők és a tapasztalat növekedésével közelítenek a kapitányi limitekhez. Olyat viszont én még nem hallottam, hogy a gép terhelését korlátoznák a képzés miatt. Sok értelme nem is volna, mert akkor már csak a kiengedés után, mikor önállóan kell dolgozni, akkor találkoznának nehéz repülővel először.

"A folyamatban lévő ki- és átképzésekkel együtt ez azt jelenti, hogy 2018 végére az Airbusok elérhetik a műveleti képességet"

Ez számomra azt jelentené, hogy addigra tud magyar személyzet önállóan (a cseh oktatók felügyelete nélkül) egy útvonalat lerepülni, mondjuk CAT 2 minimumig, nem azt, hogy akkor már vihetnek akár 60 embert is.
A főleg nagy távolságú és nagyobb létszámú, gyors személyszállításra alkalmas Airbus A319-es februári érkezése után a hétvégén Kecskeméten újabb típus, a Dassault Falcon 7X csatlakozott a honvédség látványosan bővülő légiszállító flottájához. Mivel nagy érdeklődésre számot tartó, általam szorosan…..
Madár Fokker 2018.08.10 15:35:18
Üdv Mindenkinek!

Bá nem vagyok jártas sem a Honvédség, sem a magyar katonai repülés dolgaiban(, amit tudok/olvasok róla, annak a 80%-át ti írjátok ;) ), azért az idei gépbeszerzésekkel kapcsolatban felmerült bennem jó néhány kérdés.

H145M: lesz, aki repüljön vele? Olvastam, hogy 50 pilóta típusátképzését tartalmazza a csomag, de van/lesz annyi helikopter pilóta, akit ki lehet a tanfolyamra küldeni? Pláne, hogy egy ideig párhuzamosan repülnek majd a Mi-kel. Tudok az állami légijármű-vezető képzésről is, de úgy hallottam, hogy a Zlin-beszerzés (eddig) nem egy diadalmenet.

A jetek beszerzésénél lehet, hogy szakmai szempontok alapján választották a típusokat bizonyos feltételrendszernek megfelelve. Az volna inkább az érdekes, hogy a feltételeket ki állította így össze, ami alapján pont ez a két típus lett a nyerő. Nem lesz egyszerű a két típus üzemeltetése hajózó és műszaki vonalon sem a légierőnek, mert ezekkel a kategóriákkal eddig nulla tapasztalatuk van/volt. Ráadásul a Falcon7X esetében hazai, civil üzemeltetőnek sincs semmi tapasztalata.

Falcon7X: Itt inkább a kiválasztott típust és kategóriáját kérdőjelezném meg, mint a #nemkormánygép szükségességét. Eléggé overkill-nek érzem a Légierőnek. Nem hinném, hogy heti-havi rendszerességgel szükség volna a hatótávjára, de még csak a méretére sem. Iszonyatosan drága a személyzet szimulátora is. A neten találtam egy 2015ös leírást, ahol évi ~90k USD-nek számolják egy személyzet (kapitány+elsőtiszt) képzési költségét. (Nem a type rating, hanem recurrent!) Ha a két gépre csak 3 crew-t veszünk, az önmagában éves szinten 270k USD és a gépek még meg sem mozdultak. Hogy valami jártassága legyen a (ki tudja milyen korábbi tapasztalattal rendelkező, NAT-HLA? RVSM? PBN? MCC?) személyzetnek, ahhoz meg a két gépnek mennie kellene minimum 5-600 órát évente. Szervszállítás: Erre van egy civil cég, akinek fizet az állam, hogy 24/7-ben készenlétben legyen. Felderítő-képesség: Látom a neten, hogy van ilyen opció, de szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban. Lehet, hogy túl sok konteo blogot olvasok, de ennek a lebegtetése szerintem arra jó ürügy leginkább, hogy ne készüljenek képek az utastérről.
Airbus: csapatszállításra tök jó, de számomra kérdéses, hogy van/lesz-e annyi feladat rájuk, amivel fent lehet tartani a hajózók jártasságát, vagy üresen is reptetni kell őket még egy jó ideig? (Nem egyszerű az Ancsáról átülni az Airbus-ra. Pletykaszinten hallottam, hogy ezt mennyire nem látták előre.) Cargora igen korlátozottan alkalmas csak: nem is igazán a kb. 6800-7000kg teherbírás, vagy a cargo ajtó mérete miatt, hanem amiatt, hogy a gép hasában kvázi térdelve, emberi erővel kellene mozgatni a cuccot. Medevac: láttam a beépíthető modult a februári prezentáción,de baromira nem lesz egyszerű felvinni a hordágyat a lépcsőn, ha nincs az adott reptéren ambulift. Ha meg bennmarad a hátsó ajtók előtti elválasztó fal, akkor beforgatni se.
(Tudom, hogy utólag könnyű okoskodni és már régen volt, de szerintem a Malév csőd után kb alkatrészáron meg lehetett volna venni szétbontás előtt a 737-600-okból négyet és a saját igényekre átalakítva elkezdeni az üzemeltetést rengeteg civil tapasztalattal megtámogatva.)

Egyébként arról van információ, hogy mindhárom gép miért M&Máltai lajstrommal érkezett?
Ma bemutatták a szerdán-csütörtökön Kecskemétre érkezett honvédségi Airbus A319-es többfunkciós kormányzati szállítógépeket a nyilvánosságnak. A nemzeti légiszállító képesség helyreállításának folyamata kétségtelenül óriásit lépett előre, de itt is igaz, hogy a puding próbája az evés, és hogy a…..
Madár Fokker 2018.02.04 23:04:15
Üdv mindenkinek!
@sualsidal:
"pilóta-munka szempontjából egy A-319-et repülni sokkal egyszerűbb mint egy An-26-ot"
-Az a helyzet, hogy ez nem teljesen igaz! Nem több, vagy kevesebb, hanem teljesen más. És nem kell semmilyen műszaki gond, ahhoz hogy bevigyen a málnásba. Eltérő a gép dinamikája is, máshogy emelkedik/süllyed/gyorsul/lassul, stb.
"Más kéthajtóműves tipuson már gyakorlatot szerzett pilóták átképzése Airbusra elméleti típus és gép-ismereti képzésből, több óra szimulátoros képzésből/gyakorlásból és alig néhány óra gyakorlati repülésből áll."
-Ez a papír. A valóság meg az, hogy a civil cégek nem sűrűn szoktak turboprop kapitányokat rögtön a bal ülésbe ültetni egy jet-en. Vagy ha igen, akkor sem "alig néhány óra" után, hanem csak igen hosszú line training-et követően és egy ideig akkor is csak tapasztalt elsőtiszttel.
Madár Fokker 2018.02.06 00:09:48
@sualsidal: ezt írtad: "a gépeket a MH saját, An-26-ról átképzett pilótái repülik." Én ezt úgy értelmeztem, hogy minden pilóta a seregtől jön (kapitány és FO is), ahol nem sok Airbus gyakorlattal rendelkező ember van (vagy legalább is volt eddig).
Visszatérve a melyiket egyszerűbb vezetni témára: az Ancsa és az Airbus közt minimum két generáció különbség van. Ezért írtam, hogy nem több, vagy kevesebb az egyik, mint a másik, hanem nagyon más.
Belsőség Megbűnhődtem 2015.06.29 17:25:09
Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy olvasom a vízmellé kihelyezett kommandónk sztorijait, amiket felváltva írnak a srácok. Koncz Jani már több anyagban is beszámolt a történésekről, ami az ő esetében egyet…..
A helyszíni szemle lezárultával ma elszállították a kedden szerencsétlenül járt 42-as oldalszámú magyar Gripen roncsát a caslavi beton mellől, ahol befejezte pályafutását. A LégierőBlogger a helyszínről tudósít, ahol arról is meggyőződhetett, hogy tényleg egyben vannak a…..
Madár Fokker 2015.05.28 15:32:22
@Kelepisti: nem vagyok a katonai repülésben jártas, ezért csak kérdezem, hogy ezt a "majomfogó" hálót, hogy kell elképzelni? Ha előre szólnak, hogy baj van, az tiszta sor, felállítják és jöjjön, aminek jönnie kell. Váratlan eseménynél meg rajta van a repvez ujja állandóan egy gombon és ha a pilóta benyög egy kulcsszót, akkor egyből lövi ki a cuccot?
Madár Fokker 2015.05.28 16:12:13
@Kelepisti: csak azért kérdeztem, mert az általad leírtak alapján ebben az esetben nem osztott-szorzott volna, hogy épp működik-e a rendszer, vagy sem. (Feltételezve, hogy nem volt előre ismert műszaki hiba. Bár akkor miért nyilatkozta volna a cseh ember azt, amit?)

A kb. 55-60t leszállósúlyú polgári gépek meg egész szépen elrepkednek Dortmundban az 1700 méteres pályán. (Leszálló úthossz ennyi.)
Horgonyon állunk, 5 mérföldre a Port Kelang-i tenger bójától. Körülöttünk van még több hajó, akik rövidebb, hosszabb időre dobnak vasat. Enyém az este 18-24-es őrség. Van forgalom, a szerencsésebbeknek van munkájuk. Néha annyi a konténeres, hogy még a nagyoknak is várni kell.…..
Madár Fokker 2015.05.28 14:34:03
@Malay: Én is nagyon várom a folytatást! Sok sikert a bejutáshoz!
Két hétre eltűnt a Főnök. Hiányzott, na. Mert ne szépítsük, nélküle káosz volt. Még egy olyan, normális esetben piszlicsáré és triviális ügyben is, mint egy útdíjkiterjesztés. De most itt van és megmondta a tutit. Tudjuk, hogy indult: szólt a Miska, kell a della. Pár nap…..
Madár Fokker 2015.01.10 16:00:50
@no_successful2: "És aki eddig az ótvar régi úton döcögött be dolgozni csúcsidőben 1 óra alatt, az most ott van 15 perc alatt."

Ennyire felgyorsult a 4-es reggelente a matricától? Nem vettem észre!
Madár Fokker 2015.01.10 16:08:57
@no_successful2: "És hadd fűzzem hozzá az emberek 90%-a magasról leszarja, hogy mondjuk a ferihegyi szakasz is fizetős.
Egyébként nehezen tudom elképzelni, hogy létezik olyan gépjárművet használó pesti, aki az összes érintett pest megyei útvonal közül csak ezt használná egész évben."

Ezek szerint Ferihegyet csak a pestiek használják, értem! Vidékiek még véletlenül sem járnak arra!
Belsőség Heti merítés 2014.11.02 08:46:40
Ceausescu bosszúja Nem is vártam túl sokat tőlük csak hogy némi sárdagasztást kibírjanak. De nem bírták. Fapados élvezet 2003 körül jött az ötlet édesapámnak, hogy le kellene cserélni az akkor használt Citroen BX-et, ami inkább megbízhatatlan pénznyelő volt mint…..
Madár Fokker 2014.11.02 12:16:54
@www.fakir.uw.hu: Több, mint négy évig dolgoztam Kolozsváron és Marosvásárhelyen, de onnan is eltűntek (szerencsére). Szerintem két kezemen meg tudom számolni, hogy ez idő alatt hány ARO-t láttam kint.
Nemrég belefutottam a kérdésbe a carthrottle-ön, hogy ha három autód lenne, mi lenne az. Egy hétköznapokra, egy hétvégére és egy pályázni. Be is küldtem a kérdést a szerkesztőségi levelezőlistánkra. Íme, a válaszok: Pere László (karmageddon)Hétköznapokra: Mivel van…..
Belsőség Heti merítés 2014.08.24 07:56:44
A kolosszus, vagyis ha kevés a Rolls-Royce Sokan lebeszélnek a 350-esről, pedig nem rossz az, és hengerfejes sem lesz, ha nem gyilkolod hideg motorral, bemelegíted menet közben magas fokozatban, és 70-fokon már akár rá is léphetsz, nem lesz hengerfejes! Japán romboló A…..
András, az Iveco PR-ese azt mondta, szerinte közepes, mármint méretre, de érdemes megnézni. Amikor kijöttünk, megkértem, hogy ha legközelebb valaki megkérdezi, nyugodtan mondja csak, hogy nagy, és bár Olaszországban van az UNESCO-világörökség kétharmada, és a Torinói…..
Madár Fokker 2014.08.23 12:19:46
@outtatime: Az An-2-es repülőgép motorjának (ilyen van a Li-2-esen és a PZL M-18-ason is némi változtatással) egy hengere több, mint 3 liter (9 henger/kb. 29 liter). Azt akár 2000 fölé is lehet pörgetni. A wiki szerint 2350 a max. fordulat :)
Talán sokszor nem is tudatosítják, milyen életveszélyes helyzetet okoznak egy-egy manőverrel. És most kiderül, kinek volt először lézeres fényszórója. BMW vagy Audi? Az Égéstér 128. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
Madár Fokker 2014.07.17 23:42:23
@visszakettopadlogaz: Az A-380 2005-ben repült először!
Baromi olcsó tud lenni a fapados, de kegyetlenül megszívhatja velük az, aki nem készül fel eléggé az utazásra. Összegyűjtöttük azokat az alapszabályokat, melyeket célszerű betartani azért, hogy nagyon olcsón és valóban gond nélkül repülhessünk. Szinte minden a felkészülés…..
Madár Fokker 2014.07.12 19:13:16
@dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata)!: Hagyd! Neki ez a wizzair-es "jumpseat-tanfolyam" a vesszőparipája. Bár nem értem az összefüggést: ha valaki jumpseat-en ül, akkor nem vezeti a repülőt, ergo nem értem a félelmét. :D Amúgy kíváncsi vagyok, hogy mit ért jumpseat-tanfolyam alatt.
Egyre nagyobb gondot okoz a pilótahiány a légitársaságoknál, per pillanat főleg Ázsiában, de a szakértők egy része szerint hamarosan máshol is gebasz lehet. Meg lennénk lepve, ha hamarosan nem kezdene el a sajtó biztonsági kockázatot emlegetni. Japánban pár éve tart a fapados…..
Madár Fokker 2014.06.13 14:04:02
@NIKI LAURA: A Wizz-nél (a típustanfolyamra) egy fillért nem kell előre befizetned. A képzés felét levonják a fizetésedből x hónap alatt, a másik feléért meg cserébe vállalod, hogy 3 évig nekik dolgozol és akkor nem kell kifizetned. Régen a Malévnál 5 évet kellett aláírni.

"akkor meg az jumpseat,a meg csak kis joystick van,nem szarv." - ha még válogatsz is ;)
Pedig azt hittem, hogy a rezsiharc lesz a végső. De nem. Van itt még valami. A pálinka. „Ha kell, törvényt is alkotunk a pálinka védelmében. A magyar pálinka a kultúránk része, elválaszthatatlan a hagyományainktól”. Valóban. Szeressük mi a pálinkát széles e hazában, de a…..
Madár Fokker 2014.04.16 11:41:10
@qwertzu: Vagy, ha nincs elég cefréd, akkor is bevállalják, de összekeverik valaki másnak a megkérdőjelezhető minőségű cefréjével. Így ugrik a jó pálinka, hiába foglalkoztál vele.

Mióta mi is magunknak főzzük, azóta jobb lett a minőség és megéri törődni a cefrével és a pálinkával is.