Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Vityaz

0 bejegyzést írt és 147 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Barangolások a múltban. Képek az internet rejtett zugaiból. Merre járunk? Tippeket a kommentekbe kérünk, megfejtés majd ugyanott.....
Vityaz 2012.12.23 11:42:14
Óriási szerencsénkre a Walter da Silva által megálmodott A5 olyan elegánsra és időtállóra sikeredett, hogy még kesztyűs kézzel is csak óvatosan nyúltak hozzá. A fényszórókon-lámpatesteken kívül csak a lökhárítókat gyurmázták át, amivel semmit nem javítottak az autó…..
Vityaz 2011.09.22 19:57:51
@1kutya: AZért, mert az kereszt motor, ebbe a plattformba meg a V6 TFSI minden változtatás nélkül becuppantható volt.
Tavaly év vége óta kapható Németországban az E10 jelű üzemanyag, ami a szuperbenzin mellett legfeljebb 10 százalékban bioetanolt is tartalmaz. Az elmúlt hetekben világot látott felmérések szerint a gyakorlatban a hangsúly a „legfeljebb” szóra tevődik: a vizsgált kutak…..
Vityaz 2011.03.11 17:45:02
@Flak:
Károsanyagkibocsátás: plusz oxigént viszel be az alkohollal, ezért is kell a karburálásnál utánamenni, ergo az elégetlen szénhidrogén-kibocsátásra kedvező hatása lesz.

motorra gyakorolt hatása: én jártam úgy E85-tel, hogy lemosta a hengerfalról az olajat és megszorult a dugattyú. Az alkohol oldószer, felhígítja az olajat is.
Vityaz 2011.03.11 18:10:48
@Adamfark: nem autó volt, de tök mindegy, lényegtelen.

De a benzin is oldószer, csak mondjuk a jelenlegi olajok arra vannak optimalizálva. Egy varesznál meg már talán a dugattyú illesztései sem biztos, hogy olyanok, mint kéne, ezért fordulhat(!) elő bibi.
Vityaz 2011.03.11 18:12:11
@csintapala:

A kétütemű Wartburgnak meg pont az a lényege, hogy nem csak az égéstérbe jut be tüzelőanyag, szóval itt talán jobban meg kell gondolni, mennyi és milyen olajat használ az ember.
Kevés hatékonyabb módját ismerem a belvárosi forgalomcsillapításnak - és ezáltal a szmogveszély csökkentésének -, mint egy komoly összegű, kevés kivételt engedő, jól ellenőrzött és jogilag egyértelmű parkolási díjrendszer. A csillapított, úgynevezett "zona…..
Örök világosságot nekik, az emberekre még egy villanykapcsolót se szabad bízni, nemhogy komolyabb dolgokat. Semmit. Vélemények az azonos című írásunkról...
Vityaz 2011.01.23 11:28:30
@plephyl: Igazad van, tényleg nem jók, de az orvos meghosszabbítja a jogsimat :P

Szürkületben kevéssé vagyok hajlamos nem kivilágított autót észrevenni. De már mások is írták itt, néha bizony nagyon irracionálisan viselkednek a németek.
Jó reggelt.A kérdés a következő.Hétfőn a Hungaroringre kivittem a TC hőmérőjét. Úgy háromnegyed ötkor, az újságíró-autóztatás vége felé elővettem, odaballagtam a Porsche Carrera GT2 RS jobb hátsó kerekéhez, ráirányítottam, és megmértem a hőmérsékletét. Aztán jól…..
Vityaz 2010.10.23 02:09:10
Modorosblog Az Idétlen Nevű 2010.04.07 07:00:00
A három névvel rendelkezők nagy része önként és büszkén viseli három, vagy annál is több nevét. Házasságkötés esetén Modor-Nyelvész, esetleg Nyelvészné Modor, Modor Tiborné Nyelvész - ezt lehet természetesen a nemesi előnevekkel ill. doktori címekkel is cziffrázni,…..
Már gyártanak Magyarországon etanollal (is) üzemelő motort, az Audinál. Azt nem merem leírni, hogy ők az elsők. Nem kizárt, hogy Szentgotthárdon már évtizedek óta készül ilyen, elvégre még Brazíliába is szállítottak Ecotec motorokat. Lehet, hogy csak nem dicsekednek vele.Az…..
Vityaz 2009.11.17 00:31:27
@Shadowbull: eh? ezzel mi a baj?
@butch400: gondolom maga a gyártósor átalakítása, mert ugye az előző mondatban arról van szó, nem pedig a fejlesztés stb.
Vityaz 2009.11.17 23:28:21
@Shadowbull: jah jó! :) egyre gondoltunk akkor, nyilván nem a lézerkarddal faragják ki :)
Vasárnap próbáltam meg bejutni Érdről a fővárosba. A 15:54-es martonvásári személyvonatot választottam. (Vagy 16:03, a menetrend sem tudja pontosan, mikor jön a vonat, lásd a képen). A vonat persze nem jött. Se ’54-kor, de ’03-kor. Kimaradt, de erről mi utasok ne…..
Vityaz 2009.07.14 20:53:09
@BKV figyelő: figyelj, mert látom, nem tanulsz :D
A máv nem kérdez (lásd BS) és nem mond semmit. Neki információi vannak, ami ugye értékes, a többiekkel meg minek ezt megosztani.
Úgy tűnik, Albert Laci barátunk tényleg előkapta az ábécéskönyvet és ezen rendezőelv alapján veszi sorra a világ országait. Szerintünk ez a hozzáállás igenis van annyira logikus, mint a lakóhelytől számított távolság vagy a csapolt sör ára szerinti prioritás-lista.…..
„A fesztiválszervezők szarjanak sünt!” –mondaná a vasúthoz valamit értő kommentelő olvasónk levelét olvasva. Sok mindenért lehet piszkálni a MÁV-ot, de azért szerintem nem a társaság a felelős, ha egy fesztiválszervező nem rendel különvonatot, vagy nem…..
Vityaz 2009.07.13 21:13:00
@Ákibard!: Igen, ezek a kocsivizsgálók nagyon édesek, ahogy izzik a kezük között a munka :D
Másrészt meg tényleg kötekedőnek tűnsz, az átlag utas mélységesen lesz*rja, hogy a mávos ruhásoknak mi a beosztása, próbál felvilágosítást kérni valami értelmesebb fizimiskájú tagtól.
Az meg megint vicces, hogy a máv mennyire átérzi szolgáltatói mivoltát, és ötletszerűen sem áll elő egy efféle rendezvény idején valami javaslattal. Magától! Mert a sok "sutyerák" (az utas ugye) még talán fizetne is néhány sliccgombot.(valahonnan dereng azonban, mintha néhány éve siófok környékén lett volna valami éjszakai bulivonat, nektek nem?)
Belsőség Nehéz nem elájulni 2009.07.04 09:34:32
  Sok egyéb mellett megtudtam, hol nő a legjobb bőr a marhán; hányan szaglásszák az Audikat, és azt, hogyan kell virtuálisan kivenni a Q5 tetőkárpitját. Felvillant az A5 Sportback is – Audi TechDay 2009, a minőség jegyében.  Vélemények az azonos című…..
Vityaz 2009.07.04 15:59:55
@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Ez a motor eléggé jól jött a győri gyárnak ápr-máj környékén, a skoda vagy 30 ezret rendelt, elég sok dolgozó munkahelyét stabilizálva ezzel.
Vityaz 2009.07.05 10:54:51
@szemeteske: ez érdekes dolog... egy sanghaji mérnökkel beszélgettem (a VW-nek van ott valami vegyesvállalata) és igaz, hogy a magyar fizetésekhez képest kevesebbet keresnek valamivel, ellenben a megélhetési költségek töredékei a hazainak. Ergo magasabb az életszínvonal.
Lelépett a mozdonyvezető, hoppon maradtak a Somogy Intercity utasai – állította hétfőn a gazdátlanul maradt szerelvényen utazó taszári hölgy. Átmenetileg Dombóváron ragadt a vonat. Az utasok elképedése akkor vált döbbenetté, amikor fény derült a késés okára. A taszári…..
Vityaz 2009.06.30 00:17:07
@Takacs666: Szerintem nem a túlórázás volt a követelmény itt, hanem hogy ne legyen olyan dilettáns a munkaszervezés, hogy egy csomót várjanak az utasok. Egy IC-n, ahol elvileg a pontosságért is fizetsz (...vagy ki tudja már ezt a magyar vasútnál). Az meg jellemző, hogy a cég elfelejt bármit is böffenteni...
Emlékeznek még tán, nem is olyan régen történt, hogy ellopták Robertó Honda CR-V-jét a házuk előtt, korán reggel, a térfigyelő kamera alól. Nincs is ebben semmi különös, Budapesten reggelente többen is ébrednek úgy, hogy aznap nem autóval indulnak a munkahelyükre, bár ekkor…..
Vityaz 2009.06.07 16:46:06
@kultúrpesszimista: Ez nem kommerszérzés, csak ha nem érdekel, mi visz A-ból B-be, ellenben számít az, hogy mennyiért, akkor ezek maradnak. Olcsó alkatrész, egyszerű szerkezet, kis motor, ezek maradnak. Van, akinek többet ér az, hogy fiatalabb autóban üljön, mint hogy az, hogy volvoban.
Vityaz 2009.06.07 16:56:16
@kultúrpesszimista: Igazad van, de:
1. ha a tag városban akarja használni, akkor kisebb autó kell neki (ok, most nagy volt neki, de beszéljünk általánosságban)
2. ennyi pénzért 200 ezer körüli/feletti nagy autót kapsz, azon a tájékon meg már többe kerülnek a szervizek, kisebb autók alacsonyabb futással vannak. Ezeknél meg egy vasgolyó is bonyolultabb néha.
3. megveszel egy szutyok feliciát, suzukit, opelt nulla (azaz dehogy nulla, csak manapság ami 60-75 ló környékén van, azt illik lefikázni) teljesítménnyel, ergo kisebb köteleződíj, kisebb teljesítményadó stb.
Kényelemben, biztonságban igazad van, de az egyediség meg pont nem érdekel, ha csak gurulni akar valaki. Jelen esetben költséghatékonyságról van szó, ezért nem releváns itt a te álláspontod, az más körben számít.
Bizony, itt is nagy különbségek vannak. Az első, és legynagyobb különbség, hogy inkább az előadásra járnak, mint a gyekorlatokra, de úgy általában azért mindenre bejárnak. Mi egy szót sem szólhatunk, hiszen mi azért a legtöbb órán ott vagyunk, de a magyar átlaghoz képest a…..
Vityaz 2009.06.06 22:32:38
@Káposztakukac: Konkrétan az Egyetemről tudom, hogy rengeteg német hallgatójuk van, akik otthon nem biztos, hogy ki tudnák nyögni a díjat, itt elvannak, és utolsó évre hazamennek, így lesz egy tökéletes német diplomájuk.
Vityaz 2009.06.06 22:36:26
@Vityaz: ...Állatorvostudományi Egyetem...
Vityaz 2009.06.06 22:56:53
@Káposztakukac:
1."ha tehát neked azt mondták, hogy nekik olcsóbb itt nálunk a félévenként milliós nagyságrendű tandíjat kifizetni, mint kint tanulni, akkor vagy neked hazudnak, vagy te hazudsz." Olvasd át ezt a mondatodat, és lásd be, hogy nem én hazudok, de amúgy semmi baj a minősítéseddel.
2. Világos az érvelésed, igazad lehet.
Onlinemarketing blog Miért ppt??? 2009.06.04 18:02:46
Itt van a mailboxomban egy ajánlat az egyik vezető hazai portáltól - ppt, vagyis Microsoft PowerPoint formátumban. Most tekintsünk el attól, hogy a gépemen nincs semmilyen Microsoft program, hiszen van más, amivel megnyithatom. A problémám kicsit más.Mi lehet annak az oka, hogy egy…..
  Münchenben jártunk, de nem Bundesliga-meccsen. Bajor virslit toltunk az arcunkba, de nem a négy torony árnyékában. Mégis mit kerestünk ott? Öregedtünk egy kicsit dobozos Fordokban.  Vélemények az azonos című írásunkról...
Vityaz 2009.06.01 22:56:24
@Tie: Pont az a lényeg, hogy nem herélik ki a sebességhatárolót: gondolj bele, a figura kifizeti a felárat a kisebb fogyasztás reményében, és a végén még újfent fizet, hogy kiiktassa? Na nem, valószínűleg ez nem a türhő magyaroknak van kitalálva :)
A minap matattam valamit a garázs előtt, és átgurult hozzánk Capris, aki az utcában lakik, és valóban van egy hármas szériás fekete Ford Caprija. De kivételesen nem a Caprival gurult át, hanem ezzel itt:Egy eredeti Csepel BMX-szel. Akkor készült, amikor a Csepel még egy hatalmas,…..
Jó néhány hónap eltelt, amióta utoljára piszkáltam Erát, de mint korábban is írtam, a szerelése még korántsem fejeződött be. Célom persze nem a tökéletes, muzeális állapot elérése, hiszen az kisebb anyagi Taigetoszt jelentene számomra, de mindenképpen kellemesen…..
Vityaz 2009.05.24 23:23:55
@Kovbandi: Érdekes kérdések ezek tényleg. Oké, szerelem ide-oda, tényleg (és ezért nem kérek megkövezést), de rentábilis ez a mókázás?
Mert halljuk itt a blogon, hogy most erre nincs pénz, most oda jobban kéne... És tényleg nem Zsolt zsebében szeretnék turkálni, de ennyi hobbiautó mellett (amik közül, ahogy halljuk, szinte mindegyik örökös második autó) illetve helyett nem lenne kifizetődőbb egy szaros szürke golf/astra/felicia/tökmindegymi, aminél nem kell új ülésre, lámpára, mindenkori szopó biszbaszra költeni, és e mellett egy, a szerelem legmagasabbik foka, mint hobbiautó?
Csak kérdés, és nem személyeskedés...Felmerült már ez valaha ötlet szintjén?
Vityaz 2009.05.24 23:51:59
@Kovbandi: Ájj, én a kérdéseden felbuzdulva szintén Zsolttól kérdeztem, de szerintem már a választ le is írta. Buziság ez, de jól :)
Vityaz 2009.05.24 23:58:46
@Csikós Zsolt: Na ezt sose bírtam megérteni, miért van az, hogy a Csikós a mindig álmos, kávéra vágyós :) Így már világos, és az is, hogy nem veleszületett a lexikonnyi tudásanyag, van itt tanulás is. Ennyit a mítoszról... :)
Belsőség Számlázni tudni kell 2009.05.23 12:00:00
 A sztori olyan egyszerű és jó, hogy nem is kell neki körítés, önállóan fogyasztható, a puszta tények tálalásával is.Adva van egy állami szervezet és annak egyik szolgálati autója. Az autó egy 1.2-es, háromhengeres VW Polo. Lényegében egyedi példány, ezt főleg…..
Vityaz 2009.05.23 21:38:54
@vmaast: @Hrzrasn:
Valamikor a múltkor írt be valaki az autódokinak, hogy talán Octaviájában cseréltetett tuti olajat Opel szervízben, mire a doki leoltotta jól, hogy direkt ezek a motorok miatt (amik a Skodában, VW, Seat, Audi vannak) fejlesztett új olajat, adalékokkal a Castrol. Na talán ezért kell az előírt olaj beléjük. Marhára marketingszaga van az egésznek, meg irritáló is kívülről nézve, de eszméletlen, hogy miken megy a baszakodás a motorfejlesztésnél, és tök jogosak a későbbi elvárások (megfelelő karbantartás). Aztán ha beüt a gebasz, a hibás motor jön vissza a gyárba, aztán csak kiderül a turpisság.
Vityaz 2009.05.23 22:56:15
@Atesz1987: Ha jól veszem ki, amit írsz: veszek alkatrészt 50 Ft-ért, azt 100ért adom el (így kijön az 50%-os haszon). Ekkor a 100 Ft bevételből 30% adó + 50% beszerár (30+50=80) lejön, azaz marad 20 Ft a zsebben. Azaz a forgalom 20%-a, 1/5-e. Tehát 200k-s "fizuhoz" (nettó? bruttó? ennyibe kerül a vállalkozásnak?) 1 misi is elég.
Mondjuk egy nap sztem le lehet zavarni 3 ilyen Polo javítást, nem? Nem kell ide 10 óra.
Nyilván sarkosak ezek a "számítások" (sőt inkább nevetségesek) de pont ezért vagy ne sajnáljuk a vállalkozókat vagy ne kezdjünk ilyen hülye eszmefuttatásokba.
Vityaz 2009.05.24 16:23:15
@kolbászoszsömle: De legalább holnapig várjunk már a véleményalkotással, mert fogalmunk sincs, hogy mi volt a 120-ban benne. Meg fogalmunk sincs, hogy az ilyen tételek, mint motortartó akkor végülis kellettek, vagy átbaszás szagúak.
Nyugi már, szúúúúszááá, felesleges most ezért egymást oltani.
Kávéautomata, fizetős Wi-Fi, különvonatok, áruszállítás és a vonatok ésszerű elosztása. Olvasónk szerint ezekkel lehetne a legjobban csökkenteni a MÁV kiadásait (megnövelni a bevételeit). Ezeken felül még több ötlete is van, ami fellendíthetné a vasút forgalmát: Hello!…..
Vityaz 2009.05.22 20:53:00
@Ákibard!: És mi történik velük Újhelyben? Vagyis miért pont ott? Kassára viszik az ócskavasat?
A (és ez most nem egy névelő volt, hanem maga a név) érdekes dologra lett figyelmes egy prémium üzemanyagot tukmálós tankolás alkalmával, miszerint a százas benzin nem is biztos, hogy annyira százas. Még inkább fura benyomást kelt, hogy a kutas sem tudott magyarázatot adni olvasónk…..
Vityaz 2009.05.18 23:18:05
@jónévez:
jaj... tanulgassál még.... a kompresszióviszony az gyakorlatilag térfogatok hányadosa, és ahogy elnézem, a kopogásos égést és az öngyulladást is kevered (bár néhol nüansznyi és filozofikus a különbség).