Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Fotósképző

0 bejegyzést írt és 2441 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1980-as évek. Az egykori RUC (északír brit rendőrség) tagja egy darts-nyíllal a nyakában egy zavargás során..
Fotósképző 2023.07.30 18:49:46
@bioLarzen: Ja. Lehet, hogy csak véletlenül kiesett a zsebéből a családi fotó a sok ugrálástól. Megesik az ilyen. Még a zűrhajósoknál is. ;)

@¿Qué tapas hay?: Elképzelem a bedoppingozott gereblyéző lányokat és a kaszáló fiúkat... ;)
Volt egyszer egy Észbontó cári Oroszország című sorozat! A mai ismétlőválogatásban újra láthatjátok a négy részes széria legjobb fotóit! Vigyázat! 90 fotó jön! :) A cári Oroszország érdekes képei 1870-től 1917-ig: 1900. A harkovi lovassági tisztiiskola laza, kötetlen összejövetele..
Fotósképző 2023.07.23 12:25:44
A nyári ismétlő válogatás harmadik darabja. 9 éve posztoltam nektek az alábbit: 1988. Szerencsétlenség a ramsteini légibemutatón. Filmfelvétel ITT...
Fotósképző 2023.07.16 13:12:25
@Fotósképző: Na, ahogy nézem, már másokat is érdekelt a téma: forum.index.hu/Article/showArticle?t=9048035
Itt azt írják, hogy TAG Heuer órája volt akkoriban Farkas Bertalannak (is). De, hogy konkrétan melyik modell, az még továbbra is érdekel.
Fotósképző 2023.07.16 13:32:54
@Fotósképző: Nos, pontosabban Heuer volt az óra. Talán a Heuer Montreal automata modell: kronometer.hu/2020/03/19/heuer-montreal-750-503n/
De az automata óra nem épp ideális a súlytalanságban. Szóval a konkrét modell továbbra is kérdéses.

(Na, milyen jól elbeszélgetek itt magammal. ;) )
Fotósképző 2023.07.16 13:47:16
@Fotósképző: Hm, itt más óra van a kezén: index.hu/galeria/index/techtud/2019/08/02/farkas_bertalan_70_eves/8
Ez talán az a Certina kronométer, amit a fenti fórumon említettek (akkoriban ezt kapták a magyar repülősök a Néphadseregben)

Ezen a fotón, ami a visszaérkezéskor készült, a fent említett Heuer formája ismerhető fel kissé oldalról: archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-UkthRC90K2cvRklpQUx2SHRhM3p1UT09
Mivel a kronometer.hu fenti cikke szerint Farkas Bertalannak van ilyen órája, gyanítom, ez van rajta a fotón is.
De, ha valaki tud pontosat, biztosat, jelezze!
1970. Nyárköszöntő "Midsommar" fesztivál Svédországban..
Fotósképző 2023.06.25 16:51:52
@JTom: Szívesen!
(Bocs, de túl magas volt a labda...;) )

Azért ha már beleszóltam, pontosítanám az új szöveget is, mert félreérthető.
Egyrészt "rendkívül hosszú" expozíciós idővel ma is fotózunk (éjszakai égbolt fotózásánál lehet akár több óra is), másrészt a szóban forgó fényképnél láthatóan nem volt annyira extrém az expozíciós idő, kb. néhány másodperc lehetett legfeljebb (ez már nem a sokkal régebbi dagerrotípia!). Ennyi megvilágítási idő már elég borús időben, vagy estefelé is a kiebb fényérzékenységű anyagok esetében is.
Illetve az elmosodás az alakok fotózáskori mozgásától is függ: lehet hogy éppen akkor indult el mindenki, amikor a fényképész kattintott.

Szóvaltehát:
"A képen szereplő alakok a hosszú expozíciós idővel történő fotózás miatt mosódtak el (akkoriban jellemzően csak kisebb fényérzékenységű fotóanyagok léteztek)."
(A korrektori, szerkesztői, szakértői díjamról most lemondok, majd utald át a az egyik segélyszervezetnek. ;) )

@bioLarzen: Igen, és pont ekkor lesz jó hosszú a megvilágítási idő! Két legyet egy csapásra! Kösz az ötletet! ;)
1937. A holland hadsereg biciklis ezredének dobosa..
Fotósképző 2023.06.19 19:45:00
@molnibalage: @Androsz: @iovialis: @bioLarzen: Nem kell megijedni, csak optikai csalódás. ;) Pontosabban az alulról felfelé fényképezés miatti a perspektíva torzulást nem állították helyre (vagy fotózáskor műszaki kamerával, vagy a nagyításkor a nagyítógép film- és képsíkjainak megfelelő módosításával). Plusz a faállványzat sem sikerült teljesen szíbályosra, mármint ami a merőlegeseket és a derékszögeket illeti.

Ápropó: volt szerencsém élni pár évet olyan házban, amit az 1970-es évek elején építettek kalákában saját maguknak pedagógusok (Kád..., izé, szeretett Pártunk elkobzott több telket a Gellért hegy oldalában, aztán adott ingyen maltert meg téglát a Zértelmiségieknek, akik társadalmi munkában felépítették a saját társasházukat). Na, ott egy fal sem volt párhuzamos, vagy derékszögű a modern kocka-épületben (+ a szigetelés is hiányzott és a szobák padlószintjei sem voltak éppen egységsek). Na, az nem perspektíva-hiba volt. ;)
1850-es évek. A Levi's farmergyár első dolgozói..
Fotósképző 2023.06.14 17:57:22
@bioLarzen: @ZON: Úgy értettem, maga a fotó profi, nem pedig a készítője. Lehet egy műanyag Pajtással (mai megfelelője: mobiltelefon), meg sokmilliós géppel is készíteni ilyen fotókat, csak tudni kell a lényeget: nem túl hosszú záridő (kb. 1/30-1/60 s) és a mozgó témával szinkronban mozgatott fényképezőgép kell hozzá. Kis gyakorlással bárkinek sikerül (10-ből kb. 1 fotó: nehéz lekövetni a mozgő témát). ;)
Mi is gyakoroljuk ezt az ábrázolási módszert a fotósétákon a budapesti belvárosban, arrafelé, amerre @Androsz: is írta. A párja az, amikor a gépet nem mozgatjuk, és így a mozgó téma (pl. autók) lesznek elmosódva. Látványos képeket lehet így (is) készíteni.
Fotósképző 2023.06.18 14:51:53
@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Egy tapasztalt, a szakma fogásait ismerő fotós meg nem Pajtás szintű gépet használ. " Nem tudom, ez nekem szántad-e, de ha igen: csak annyit írtam, hogy az ilyen fényképek elkészíthetők akár Pajtás géppel is (korábban sem szóltam a fotós technikai tudásszintjéről).

Egyébként meg: a klasszikus központi zár nem képes egy bizonyos rövid záridő-határt átlépni, éppen a kialakítása, műszaki adottságai miatt: egy rekesz nyílik és zárul tulajdonképpen. Éppen emiatt használnak ma is redőnyzárat minden gépben a rövidebb záridők eléréshez (illetve ma már a digitális rendszerekben elektronokus zárat, azaz a jelkiolvasás idejét szabályozva).
Amire te gondol(hat)sz, az egy speciális zárszerkezet, amilvel nagyon rövid záridőket lehet elérni: egy korongra fúrnak lyukakat a középponttól és egymástól egyenlő távolságra, s ezt forgatják a képkapu előtt. Minél gyorsabban forog a korong (és vele a lyukak), annál rövidebb a záridő (fotózás közben a filmet is mozgatni kell elég gyorsan, persze!). De ezt csak tudományos kutatásoknál használták régen a filmes korszakban, nagyon gyors mozgások megfigyelésére, pl. "puskagolyó kilyukasztja a léggömböt" témájó fotókhoz.
Sunsetjoy (a sajnos már nem működő retemu blog gazdája) beküldését láthatjátok ma. Neki számos cikkét olvashattátok már nálunk a blog első éveiben. A számítástechnikában utazó szerző bejegyzésében most - hogy úgy mondjam - a nem túl szép formatervű készülékekre koncentrált...
Fotósképző 2023.05.19 21:42:52
@Sunsetjoy: "Hogy ipari formatervezésről szóló cikk lenne? Nem is volt szándékom ilyesmire." Ehhez képest a cikk címe:: in-FORMA-tika. Aztán jön két bekezdés a formatervezés említésével, és egy beharangozó, majd a cikkben már szó sincs a formatervekről, hanem csak műszaki leírásokat találunk. Szóval nem értem a szerkesztést: a cím és a bevezető nem fejezi ki a cikk mondanivalóját. Csak ennyi tűnt fel, nem kötekedni akarok, csak megemlítettem. ;)
1902. Műtét az orvostanhallgatók előtt a philadelphiai Jefferson Medical College-ben..
Fotósképző 2023.05.15 21:43:00
@¿Qué tapas hay?: Köszön9m, de tisztában vagyok vele magam is, hogy más a katonai és más a polgári felhasználás ezen a téren is, csak a méretbeni különbséget akartam hangsúlyozni.
De azért a mobilban található kamerát nem becsülném le, el lehet vele látni akár 20-30 méterig simán, ami azért elég jó a tök sötétben egyébként látható semmi helyett ;) Katonai célra nyilván sokkal jobbat érdemes használni, de akkor is: annak idején még ez sem volt. Ma meg van, akár bárkinek.

Egyébként tudja valaki, hogy miért jön ki 1-1 kábel/cső a infra szemüveg testéből felfelé? Mi az? A tápellátás?
Fotósképző 2023.05.16 12:59:03
@Androsz: Amiről beszélek, abban van egy infra kamera és 2 db infrafényvető (LED). A LED-ek hatótávja kb. 10 m, de ha egy külön infra zseblámpával világít az ember, gyakoraltilag 30+ méterig simán ellátunk vele tök sötétben: oukitel.com/products/oukitel-wp17-rugged-phone

@Kedélyes Paraszt: Köszönöm, de ezt szerintem nem nekem szántad. De, ha már: nekem is mindig gond a blog.hu, csak ha törlöm a kukikat (ééérted, höhö!! ;) ), akkor tudok belépni, de akkor is többedszeri próbálkozásra.
1917. Barikádok Petrográdban, az orosz forradalom idején (utólag színezett fotó) 1922. Agatha Christie, brit írónő Waikiki Beach-en szörfözik. Honolulu, Hawaii 1924. Lenin holttestének szállítása a gorkiji pályaudvarra, hogy Moszkvába utaztassák 1931. Egy német mérnök, bizonyos Herr…..
1919. május 1. Lenin a Kreml falánál a május elsejei ünnepségen a Vörös téren. Utólag színezett felvétel..
Fotósképző 2023.04.24 14:19:47
@SomiTomi: Ahogy @Club Sandwich: is írja, az analóg fotóeljárásnál is képpontokból áll a fénykép – csak más módon. Ekkor ugyanis kémiai úton rögzítik a fényképet, ami itt is különböző világosságú pontokból áll, csak ezek a pontokat molekulák (és azok összekapcsolódása) alkotják, így a méretük változó (egy fényképen is!) és az elhelyezkedésük is rendezetlen (nem rács szerlezető, mint a digitális technológia esetén).
Ennek kapcsán érdemes megjegyezni, hogy jellemzően minél alacsonyabb az emulzió (fényérzékelő vegyületelkből álló, képalkotó réteg) érzékenysége (ISO, DIN , ASA, GOSZT), annál kisebbek a képpontok. Ezért lesz szemcsés a nagy érzékenységű anyagra fotózott kép, és nagyon éles a kis érzékenyságú anyag esetén. Tehát az analóg eljárásnál a képfelbontást az emulzió fényérzékenységével szabályozni lehet, ellentétben a digitális technikánál, ahol ezt nem lehet megtenni, mert a képpontok rögzített méretűek.
Fotósképző 2023.04.24 19:00:58
@GFO: Egyrészt @Club Sandwich: jól megfogalmazta a lényeget, a két dolog nem ugyanaz: az érzékenység és a zajosodás. A kettő összemosásának tényleg van értelme a végeredményt tekintve, de én nem erről beszéltem, hanem csak és kizárólag a képpontok méretéről.
Az érzékenység más:
A filmnél úgy éritk el a nagyobb érzékenységet, hogy nagyobb molekulákat használnak az emulzióban, mivel ez a nagyobb méretnek nagyobb a felülete, ami így jobban érzékeli a kevesebb fényt, azaz a valóságban könnyebben indul el az ilyenkor szükséges kémiai változás. Ezek a nagyobb szemcsék meg értelemszerűen jobban is látszanak, tehát "szemcsés lesz a kép".
A digitális technikánál meg az elektromos árammal kapcsolatban mindig jelenlévő elektromos zaj válik láthatóvá a kép szoftveres kivilágosítása miatt (hogy hétköznapian foglamazzak). Ez nem ugyanaz a folyamat, mint a film esetében. de a két hatás végeredménye kétségkívül nagyon hasonlít egymáshoz.

Másrészt a 2. hsz-od ezen része sem igaz, vagy én értem rosszul: "...az analóg film esetén már a kiindulási állapotban is kevesebb 'képpontról' beszélhetünk". Az analóg eljárásnál sokkal több képpont is lehet, mint a digit. szenzornál, mert azt az emulzió kémiai tulajdonságai határozzák meg, Ha 3-6 DIN-es filmre fotózok (ami kb. 1,5-3 ISO), akkor annyira kicsi lehet a szemcseméret, hogy nyugodtan beszélhetünk akár (saccperkábé – nem számoltam utána) 100-200 MP-es felbontásról is (digitális szenzorra vetítve – aminek nincs sok értelme, de most képzeljük el). Ezt e felbontást a képméret is meghatározza (meg még több más is), de most csak a végeredményt nézem.

De lényeg az, hogy nagyobb érzékenységnél tényleg romlik a képfelbontás mindkét esetben (digit-analóg). Ez tény. Ahogy sikeresen meg is állapítottuk. ;)
Fotósképző 2023.04.24 19:42:32
@SomiTomi: A képpont kifejezés nem a digitális éra kreálmánya (hú de fennkölt voltam!), már régóta létezik, valahogy régebben is definiálni kellett a felbontást és értelmezni a képek felépítését. A nyomdatechnikában is a dpi a képfelbontás mértékegysége, ami kibontva dot per inch, azaz pont per inch, magyarul rövidítve ppi.
1920. Benzinkút Stockholmban a Julikullenen. Manapság ÍGY fest..
Fotósképző 2023.04.17 14:04:12
@gigabursch: Idézem magamat másfél hónappal ezelőttről: "Nemáááá! Tányleg, ennyire nem ment át a posztom iróniája? Sejtettem, hogy oda kellett volna tenni a végére egy szmájlit." Akkor is komolyan vetted egy hsz-omat már. Vadász, vadász...! ;)))

@bioLarzen: Szeretek nagyon komolyan kijelenteni hülyeségeket. Sajnos, nem mindig megy át az ilyenfajta "humorom" (pedig nagyon jó poénok), de majd még csiszolok rajta. ;)
1846. Mexikói-amerikai háború. A konfliktus végén Mexikó végleg elvesztette Texast és a fogadást hogy megtarthatja Kaliforniát is... 1941-45. Második világháborús veterán arcán bekövetkezett változás az eltelt négy intenzív, test test elleni küzdelmeinek, közelharcainak eredményeképpen 1943.…..
Fotósképző 2023.04.01 20:49:46
@bioLarzen: Nekem mindig igazam van! Most is, amikor ezt írom! Meg most is!
No!

A tehenes képen egyébként egy modern kori, gépesített faltörő kos látható. Éppen támadnak vele. Orvul, hátrafelé.

Igazam van, ugye?! Igen! Tehát nekem mindig igazam van!
 1935. Burmai nők látogatása Londonban..
Fotósképző 2023.03.26 22:40:21
@fareszjó: Jó ötlet, csak azt kell(ett volna) eldönteni, melyik autótípusokat zsírozod le, hgy eltaláld azt, amelyik nem csak a zsírt eszi, hanem a pénzt is hozza. ;)

@ZON: Azt nem tudom, de az biztos, hogy miattuk találták fel az egy méteres szívószálat ;)
Két tucat nagyon ritkán látható fotó a huszadik század elejei Németországból. Tematikus válogatás... 1910-es évek. Berlin, Potsdamer Platz. Virágárus és vásárlója..
Fotósképző 2023.03.19 22:20:42
@molnibalage: Teljesen egyetértek, sokkal emberibb, nyugodtabb közlekedési rendszerre lenne szükség manapság már minden városban (is). A városközponti felüljárók is tényleg feleslegesek (+ a városképet is rontják): átmegy a felüljárón az autó, majd mindjárt a végén megáll, mert lámpa van. Az alatta lévő keresztúton szintén, csak másik irányban. Akkor meg mit ér a felüljáró? Lásd Nyugati tér a Bajcsy felé, meg a Rottenbilleren. De az Üllői úti is ugyanez, csak kicsit messzebb van a lámpás kereszteződés.
Továbbá nagy lépés lenne, ha végre megszüntetnék a Budapestet keresztülszelő autópályát.
De abba is hagyom, mert innenetől már napi politikai ketegóriába esek mindjárt, aztón meg jó ki leszek tiltva innét, azt meg nem élném túl. ;)
Fotósképző 2023.03.20 00:07:59
@¿Qué tapas hay?: Abban igazad van, hogy a turisták fontos részei lettek a belvárosnak (de nem mindenki hajt csak az ő pénzükre még így sem), de ez így van minden más fővárosban is a világon. De azért azt állítani, hogy magyarként bejönni a belvárosba teljesen felesleges, elég erős túlzás. Ha másért nem, akkor a villágon egyedüllló dunai panoráma miatt érdemes eljönni egy kis sétáraa Dunakorzóra, és/vagy kiülni a Duna partra, megnézni egy-két kiállítást, elmenni koncertre, esetleg egy jó étterembe. A budai oldalról nem is beszélve (Vár, Gellért-hegy stb.). ;)
Fotósképző 2023.03.26 14:12:24
@¿Qué tapas hay?: Szívesen! ;) Azért te is érted nyilván, hogy a javaslatok nem konkrétan neked, hanem úgy általában a magyaroknak szóltak. Őshonosként is lehet szépséget találni a budapesti belvárosban (is), csak hozzállás kérdése. Ha ismered a környéket (bármelyiket), nyilván más élményeket generál. Neked unalmas a Duna-part, másnak meg élmény lehet. Éppen az elmúlt 23 napon fotós gyakorlatokon 3-szor is végigmentem a Duna korzón (meg előtte is számtalanszor), mindig más vot. És nem csak az időjárás miatt. ;)
Éppen most látható a Duna korzón a 365 Magyarország fotókiállítás, azt is érdemes megnézni. Már csak azért is, hogy lássuk: egy témát mennyire sofféleképpen lehet bemutatnii. ;)
Ma ismét háború- és fegyverek nélküli összeállítás! 1920 körül. Az autópóló népszerű sport volt az Államokban a tízes évek végétől kb. másfél évtizedig. Jobbára lecsupaszított Ford T-modelleket használtak a lovak helyett az így még veszélyesebbé vált sportban..
Fotósképző 2023.03.13 21:15:43
@bioLarzen: Fuvart? Persze! Majd ráülsz az egyik hátsó rotor fölötti rácsra. És kapaszkodsz a levegőbe. Jó lesz szerintem. ;)

@JTom: Ja, Fotóstnéző a művejszfotókból bűvészkedik göbzirevalót. ;)
De nem költözök ki, mert egyszerűbb a gépet idehozatni, mint a 30 sportautó, 12 kastély és 3 tonna arany kombót kivinni.
Látod, jó hogy szóltam, így legalább tudod, miért késik a rendelt csomagod. Legközelebb figyelj jobban! ;)

@kocsmagomba: A "csak filmtovábbítási gond" gyakorlati jelentése: ezerrel tépi a filmet. ;) Ráadásul jó nehéz gép is a Zenit, így valójában egy fényképezőgépnek álcázott tökéletes önvédelmi eszköz:. Tudtak ezek a szovjetek, no! ;)
Fotósképző 2023.03.16 14:09:29
@kocsmagomba: @MIG-31: A Zenitek filmtépése (filmtovábbítási probléma) a gyenge minőségellenőrzés miatti típushiba volt. Akkoriban jó termékeket is tudtak tervezni a szovjetek (nem csak a fényképezéshez), de a gond mindig a minőséggel volt. Ha kifogott a drága evvvtárs egy jó gépet, objektívet, akkor már csak a súlyát kellett megszoknia. A sújy pedig legenás szintén: ugyanaz a kategóriájú gép, objektív Prakticában (másik, német demokratikus, szoci vezető márka) fele akkora súlyú volt, minőségben meg sokkal jobb. Ha nem tűnt fel a Zenited súlya, akkor biztosan nem fogtál kézben Prakicát, vagy esetleg csúnya-kapitalista gépet sem. ;)

@gigabursch: Fujifilm, Sony, Olympus gépekre elég divatosak lettek manapság a bőrtokok, sokfélét lehet kapni hozzájuk. Ezek a márkák adnak ki filmes/régebbi formatervezésű gépeket leginkább.
Fotósképző 2023.03.19 13:42:07
@MIG-31: A Szmena egy kezdőknek való gép, műanyag, pár alapbeállítási lehetőséggel. Napfényben érdemes használni a fontosabb események megörökítésre.

A Zenited nagy érték volt akkoriban, de nem akkora mint a Prakticák. Jó gép a Zenit 12XP is, ha az ember kifogott belőle egy jobban összerakott példányt. A filmtépés típushiba (ennél a 12XP-nél volt leginkább), és nem minden példánynál jelentkezett.
A súlya viszont jelentős, manapság egy DSLR gépváz kb. 700-900 g, egy MILC kb. 400-600 g. Van egy Praktica MTL-5B-m, a Zenit kor-és típustársa, megmértem: 745 g 50 mm-es alapobival együtt. Majdnem a fele a súlya tehát, ez már érezhető különbség használatkor.
A szettre meg vigyázz, így számlával, dobozzal, szép állapotban nagy értéke van, lehet akár 15-20 000 Ft is. ;)
Giles Clement Nashvillei fotós fogott egy több mint 160 éves fényképezőgépet és egy olyan módszert (a ferrotípiát) használt, amit az 1860-as években gyakoroltak leginkább." Mindegyik kép 10 perc alatt készült el, és rengeteg fényre volt szükség, és bár már 16 éve fotózok reggeltől estig, még mindig…..
Fotósképző 2023.03.07 22:14:39
Ez nem ferrotípia, hanem ambrotípia. Hasonló technika, csak a ferrotípia eleve fémlapra felvitt fényérzékeny anyagról szól (ezért ferro) és negatív eljárás alapvetően. Az ambrotípia direkt pozitív eljárás, ami üveglapra készítenek, majd fekete anyagra (papír/vászon, vagy eleve feket lemez) tesznek. Az usákok és az angolok a rájuk jelemző felszínességgel keverik a kettőt. Lásd: hu.wikipedia.org/wiki/Ambrot%C3%ADpia
Ezt technikát ma is sok művész használja az egész világon, nálunk is vannak páran...

@Kedélyes Paraszt: A cikk írója, fodítója nem fogalmaz pontosan (mert nyilván nem ért hozzá): maga a fénykép elkészítésének folyamata tart sokáig, azaz az előkészítés, exponálás, előhívás, szárítás. Egy kép kb. 10-15 perc, ha minden elő van készítve és gyakorlott a fényképész. A füstöt pedig azért lehet látni, mert itt a sok fényt (tényleg sok fény kell hozzá) nem a megvilágítási idő növelésével (ami egyébként régen volt, de akkor is csak 30-40 s), hanem a fényerő növelésével, konkrétan nagyon erős műtermi vakukkal érik el. A vaku pedig rövid ideig világít, és szépen kirajzolódik a füst.

Éles fényképet pedig már az akkori objektívek is adtak, ez kb. az 1840-es évektől nem volt gond. Lásd a magyar Petzvál József objektívjét, ilyeneket ma is használnak sokan hasonló fotók készítéséhez.
1906. A San Franciscó-i földrengéskor megrepedt utca..
Fotósképző 2023.03.05 19:24:29
A Volga GAZ-21 szerintem valójában egy marcipánszobor, amit a cukrászok éppen készre igazítanak ételfestékkel (is). ;)

Amikor 1990-ben Szocsiban voltam, nem voltak ennyien a tengerparton. Biztosan akkor már több strand volt nyitva. ;)

Ugyanekkor Rigában a piacon pár zöldséges kofán kívül minden asztal üres volt, aztán egyszer csak megjelent egy szállítmány füstölt hering, amit kb. fél óra alatt elkapkodtak. Mi is vettünk, életem egyik legfinomabb ebédje volt, helyi barna kenyérrel meg sörrel. ;)

@newcomment102: Több ilyen expedíció ottmaradt csomagjait megtalálták már (ezét is), köztük a leexponált negatívokat is (amiket a jég szépen konzervált, így csak elő kellett hívni azokat). A gondolatodat kiegészítenőm azzal hogy a nem megtalált fotókon kívül nagyon sok értékes darab úgy pusztul el, hogy egyszerűen kidobják azokat hozzá nem értő emberek. Ja, nagy a pazarlás sajnos... ;)

Az olasz sífelvonó baleset végkifejlete jól mutatja, ki az úr a házban (országban), sajnos. Nálunk is volt sok hasonló végkifejletű közűti baleset a szocializmusban, amiket szovjet katonák okoztak (jellemzően részegen). Persze, tudom, ilyenkor a katonákat a saját katonai bíróságuk vonja felelősségre, de akkor is igazságtalan.
Fotósképző 2023.03.05 21:13:10
@molnibalage: emlékszem az esetre, de a részletekre már nem. Bármi is történt, felelőse biztosan lennie kell az esetnek. Nem akarok most rákeresni/belemélyedni, de eleve furcsának találom, hogy egy 80 m magasan haladó drótkötélpálya nincs meg egy repüléssel (is) foglalkozó helyi érdekeltségű társaság térképein (nyilván ez nem csak katonákra vonatkozik). Ha nincs rajta, akkor miért nincs, mióta nincs, ki ezért a felelős stb. De emellett az is biztos, hogy a repülőgépeknek sem volt teljesen szabályos a hegyekben 80 m magasságban "száguldozni". Lehet, hogy éppen ezért nem volt a térképen a pálya, mert eleve nem is feltételezték, hogy arra repül valaki, mivel az tilos... Mindenesetre vaéószínűnek tűnik, hogy a pilóták sem voltak teljesen ártatlanok az ügyben, és biztos, hogy az am. haderő mindent megtett, hogy a katonái ne bűnhödjenek... Persze, ez az ő részükről természetes, csak a magam (és nyilván mások) igazságérzetét sérti. Ez, meg nyilván cseppet sem érdeki az USÁ-t.

@plokmi: Ezt magam is írni akartam, csak már annyiszor "propagandafotóztam" itt, hogy inkább poénkodtam egyet (már, ha az lett). De tényleg: öltönyben kenik az anyagot a dizájner ettársak? Ráadásul ketten festenek egy 5 centis emblémát? Nanee! Tuti propagandafotó! ;)
1885. A kanadai transzkontinentális vasút elkészültének pillanata, az utolsó sínszög beverésével a Brit Kolumbia-i Craigellachie-nél értek össze a vágányok..
Fotósképző 2023.03.01 14:01:19
@gigabursch: Köszönöm az információt! Ha jól sejtem, nemes hozzászólásoddal azt szándékozod érzékeltetni, hogy bizonyos zenei előadások esetén erőszakosnak tekinthető testmozgások is előtérbe kerülnek mintegy a zenei érték alátámasztásaként, esetleg művészi kiegészítéseként? Így kerülhet egyszerre a közönség számára elérhetővé a zene művészeti élvezete és a küzdelem, harc által kiváltott emelkedett lelki állapot. Érdekes meglátás, habár magam a jelzett zenei stílusban nem vagyok jártas, valamint a nevezett zenei formációt sem ismerem mélyebben. A nevükről egy rémséges, romboló szerkezet, az énekesükről pedig egy szerszám jut eszembe először. De, látván eddigi publikációid magas színvonalát, el tudom fogadni a gondolatmenetedet, és utána fogok nézni mélyebben eme zenei irámyzatnak is (magam eddig csupán a zongoraversenyeken éreztem némi versenyszellemet – ahogy @Kovacs Nocraft Jozsefne: is ). Annyit már most látok, hogy ebben az esetben a zene és a testmozgás szorosan összetartozik: erős és hirtelen törzs- és fejmozgások, agresszióval határos mozdulatok, szinte állatias énekmód láthatók, hallhatók előadás közben – nem is beszélve a szokatlan ruházatokról és kiegészítőkről.
Maradok tisztelettel!
Fotósképző 2023.03.02 01:03:44
@gigabursch: Nemáááá! Tányleg, ennyire nem ment át a posztom iróniája? Sejtettem, hogy oda kellett volna tenni a végére egy szmájlit.
Egyébként Maiden, Priest és tsai az egész alap rockkal együtt kb. 13-15 éves koromban megvoltak már. ;)
Fotósképző 2023.03.05 19:34:18
@gigabursch: Pedig tudhatnád már, hogy én egy ilyen vicces gyerek vagyk. ;)
A linkelt anyagot nem néztem meg, mert láttam magam is elég hasonló rácsodálkozó alakot már a rockkal kapcsolatban, de majd pótolom. ;)
A gazdag amerikai dáma, Dorothy boldogtalan elszegényedett arisztokrata férje, az olasz Marco mellett, épp ezért viszonyt kezd egy fiatal dzsigolóval. Marco közben Dorothy legjobb barátnőjével, a divatfotós Giannával szűri össze a levet, és néha elábrándoznak arról, milyen könnyű is lenne az életük…..
Fotósképző 2023.02.14 06:12:33
@gigabursch: Téééényleg, most hogy mondod...! Pedig ilyen fotózásokon magam is mindig a modell, izé, gép márkáját figyelem!

Egyébként jelen esetben Nancy mosolya elég figyelemre méltó. Nem csodálom, hogy később felkapták.

Nálam szakmai ártalom, de mindig felidegesít, amikor fotóst játszanak filmekben olyanok, akik életükben nem fogtak gépet a kezükben. Nincs ott egy fotós ilyenkor, aki megmutatná neki röpke egy percben, hogyan kell tartani egy fényképezőgépet, hogy legalább valamenynire hihető legyen ez is a filmben. Itt is látszik, hogy a "fotós" hölgy azt sem tudja, hol kell élességet állítani a Nájkonyon. Azért akkor még nem volt autofókusz... ;)
1875 körül. Párizsi nyilvános vizelde..
Fotósképző 2023.01.29 13:13:25