Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Bishop_civic_turbo

0 bejegyzést írt és 31 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ismét mértünk, most káros anyag kibocsátást E85-tel. Az apropót az adta, hogy sokan átalakítás nélkül használják autójukat tiszta E85-tel annak ellenére, hogy a hibajelző lámpa világít, illetve takarékossági célból szándékosan szegény keverékkel járnak. A másik…..
Dani történetéhez nem hiszem, hogy hozzá tudnék tenni valamit.Továbbra is várom hasonló írásaitokat, más-más átalakítási módszerekkel. Régóta foglalkoztat, az üzemanyag költségek csökkentése, ezáltal az LPG, illetve az E85 használata. Az LPG átalakítás drága, és a…..
Injektoros motorkerékpár átalakítása? Ugyan már. . . Kell egy profi programozható BioETUN koputer, egy kis tapasztalat, és máris szalad a gép. A múlt héten alakítottunk át egy MOTO-GUZZIt szeszesre. Most mégsem erről szeretnék írni, bár azt a beszámolót sem ússzátok meg.…..
Van olyan téma amiből sosem elég, ilyen a Lada etanolosítása. Eddig két cikk volt a témában, (E85 + L-jetronic Ladában és Lada E85-ös átalakítása) most íme megint egy részletes leírás Ifj. Láncz János (udo) elmondásában: "Márk barátom 2009 augusztusában alakította…..
Többféleképpen indulhatunk az E85 irányába. Van aki járatlan utat választ van aki valamilyen elektronika mellett dönt. Mindig örülök ha kísérletező kedvű szakemberekkel találkozom, most is két mérésekkel alátámasztott tapasztalat landolt a postaládámba. Az egyik egy 1995-ös…..
Visszatérő a téma, ismét az üzemanyagszűrő van terítéken. Az E85 használat megkezdése után én is javaslom az üzemanyagszűrő cserét ha lehetséges. Viszont, ahogy kísérletező kedvű régi ismerősöm Bögre Ákos története is bizonyítja, nem minden szűrő az ami fénylik.…..
Bishop_civic_turbo 2010.03.09 07:54:37
@IQLight: Igen ez érdekes, de mint tudjuk a mai autók már nem 20 évre készülnek mint régen, csak 3-ra. Annyit meg talán kibír még szűrő nélkül is. Végül is van szűrő a tankban a benyapumpa előtt ami kicsit finomabb mint azokon a kocsikon amikben van a pumpa után is, de közel nem szűr olyan jól.
A tél nem szegi kedvét a motoros kísérletezéseknek. Ma hiánypótló írást kaptam Szeged környékéről: Iván Gergő 1977-es Simson Schwalbe átalakírásának részleteit árulja el.   „Egyik ismerősöm szólt a bioetanolos üzemeltetés előnyeiről, és olcsóságáról.…..
Bishop_civic_turbo 2010.01.25 10:49:06
@Atosz90 04: Tényleg ne vedd belepofázásnak, de az E85 még szárazabb mint a benya, sokkal több kenés kéne mellé mint eddig. Felőlem olyan aránnyal használod amilyen neked megfelel de én az öreg jáwámat 1:40-essel szoktam. Igaz én terhelem is, nem csak díszmotorozom vele mint egyesek akiket ismerek. A schwalbe az még a jól megkonstruált simpson star blokkra épül ha jól emlékezem, ami jobban tolerálja ezt a kenési "problémát" de meglehet csökken az élettartama, ami most még nem is oly szembetűnő.
Bishop_civic_turbo 2010.01.27 13:39:07
@Atosz90 04: Nem rád céloztam a díszmotorozással, mert aki télen képes elővenni az nem brahiból tartja. Most alakítottam át a 210-es babettámat e85 -re. Úgy csináltam ahogy te leírtad most nem növeltem a fúvókát csak a tűt emeltem fel a legvégső állásba. Nem egy 100-as izzó még a sztori mert alapjárat nincs de az korábban sem volt szóval még van mit alkotnom. Egy kört már mentem vele, 45-ig sikerült felgyorsulnom a magam 1 mázsájával :)
Az aktuális alkohol adagomért kanyarodtam ma a budaörsi AVIA kútra. Az E85 215 Ft, ami még az olcsóbb kategóriának számít. Sajnos a kutas megerősített benne, hogy nem sokáig örülhetek, ugyanis a Hungrana 10 forinttal emelt, és ez hamarosan meg is fog jelenni az árban. Vagyis 225 Ft…..
Bishop_civic_turbo 2010.01.28 08:45:50
@Szsrobert: Egyenlőre a keverékképzést beállítottam dúsabbra azzal hogy a tűt följebb emeltem, de tervezem majd a kompresszió viszonyt növelni és a karbit is cserélem majd. Egyenlőre nem valami kellemes motorozós az idő, így nem nagyon tudom tesztelni. Benzint nem veszek, még ha anyagilag ugyanott vagyok akkor sem.
Nagyobb az érdeklődés mint amire számítottam. Napközben töltenem kellett a telefont olyan sokan hívtak az E85-tel kapcsolatban. Legtöbben már tájékozottak a témában, de a „megeszia gumialkatrészekete?” kérdés csak-csak felbukkan. A legtöbben az átalakítás technikai…..
Bishop_civic_turbo 2010.01.07 14:25:32
@Gyurma73: Ha figyelmesen elolvasod kérdésem, akkor az arra vonatkozott, hogy lesz-e ilyen. Nekem nem kell hogy legyen ilyen, meg olyan. Felőlem tiszta etanol is lehet annak jobban örülnék, mert kevésbé függene a benzin áraktól és még környezet barátabb lenne.
A holtankoljak.hu -nak szépen be tudják küldeni a kút tulajok, vagy akár te is hogy hol van olyan kút ami nincs rajta az oldalon. Mellesleg Vácon is van egy e85 kút ami szintén nincs a holtankoljak.hu-n.
tegnap elött 220-ért adták a lötyit szal korrekt az ár, bár még mindig a 208-forintos a tuti nekem!
A történet előzménye itt olvasható: Csak szívjon az adóval, aki a bioüzemanyaggal kísérletezne Két rögös út áll azok előtt, akik bioüzemanyaggal kísérleteznének. Vagy jótékony illegalitásba vonulva, harci kutyákkal támogatva vajákolnak a villanykerítés mögött, vagy…..
Bishop_civic_turbo 2009.11.25 09:49:38
Akinek volt jobb dolga annál, mint hogy a médiatörténeti éjfélt várja, az most meghallgathatja, hogyan búcsúztak felvételről a Slágeren, és hogyan fulladt be a Danubius. Basszatok bele, rock and roll! ..
Bishop_civic_turbo 2009.11.19 08:54:15
Én nem hallgattam egyiket sem nem az én stílusom, különösebben nem is izgat mi történik vele, De nem kéne ekkora dráma. Elhiszem hogy lezárult egy korszak náluk, de ugyanazt a réteget fogják most más néven mások kiszolgálni. Ennyi. A Boros@bochkor párost még korábbról is ismerem amikor még a danubiusban nyomultak, ha valakinek van tehetsége és VAN RÁ IGÉNY AKKOR kap lehetőséget máshol. Persze az igazi jó műsorvezetőket minden rádió kitaszítja magától holott ők hozzák a legnagyobb hallgatóságot. Példul: Howard Stern vagy itthon a Béres Zoli...
Néhány érdekes és tanulságos, E85-ös autózással kapcsolatos történetet küldött Attila. Nem egyedi esetekről ír, nap mint nap hallok hasonló történeteket ha nem is mind ennyire fordulatos. A zöldkártya állomásokon és a vizsgáztatások alkalmával történt csodálkozásoknak…..
A múltkor a Vaterán egy egészen új E85 elektronikára leltem. A képek alapján kisszériás magyar gyártmány és hihetetlenül olcsó. A Vatera szabályzata szerint az eladó kiléte titkos de nem tartott sokáig, hogy kinyomozzam ki lehet. Még aznap jött levelemre a válasz, tényleg jó…..
Bishop_civic_turbo 2009.11.03 13:18:26
@Égő Ákos: Hogyhogy óvatosan? Kérlek ezt fejtsd ki ha van valami tapasztalatod, nagyon érdekelne, mert már pár éve foglakozom hondákkal nem amatőr szinten, és remek tuning alap. Etanolos téren még csak fél éve nyomulok én, de van aki több mint másfél, van aki most pár hónapja kezdett. Turbós szempontból jó nekünk az E85 a környezet barátságát szem előtt tartva. No persze ki erre, ki arra esküszik, vannak akik bmw-s szakaszon nyomulnak, vannak akik máson, kinek mi van.
A Lazareth 500 lóerős alkoholos quadja egy kompresszoros BMW V12-es motor köré épül. Az üzemanyag-választáskor a Wazuma nem elsősorban a környezetbarát üzemet tartotta szem előtt, hanem sokkal inkább azért nyúlt az E85-höz, mivel az az allkohol jó kompresszió tűrése miatt…..
Bishop_civic_turbo 2009.10.28 08:26:50
@Szsrobert: Az bioztos! De nézd a jó oldalát, ha már a beteg luxusversenygépek világába is betör az E85, akkor előbb utóbb csak bekerül a köztudatba is. Én személy szerint nem szeretem a quadot, de ezzel mennék egy karikát :)
Örömmel tölti el szívem amikor ráeszmélek rajtam kívül is vannak elvetemültek. Ha pontos és PC szeretnék lenni akkor inkább azt mondom sok megszállott foglalkoznak az E85-ös autózással. Miklós sem nyugodott bele a szóbeszédbe, és AC pumpát ragadva elkészítette üzemanyag…..
A hét végén beállított Huba barátom egy rommal. Régebben beszéltük róla, hogy egy sufniban találtak egy régi MZ-t, én felelőtlenül azt mondtam hogy ki ne dobják, nekem kell. Kirángattuk a Comboból, és partot érve talán még elkeserítőbben nézett ki. Sebaj, az ikreknek már…..
A jó teljesítmény méréshez jó mérőberendezés szükséges. ha jó alkoholos összehasonlító mérést szeretnénk akkor a feladat kicsit összetettebb mert az üzemanyag váltást is meg kell oldani. Szerencsés helyzetben vagyunk mert a hazai E85 gyártójánál szabadegyházán…..
Bishop_civic_turbo 2009.09.17 08:06:49
@FM2k: Én is 7-es uton lévő kútnál vásárolom az e85-öt nekem néha utbaesik és akkor laza 200Lityit veszek azzal elég sokáig bírja a család, mert otthon minden működő jármű tisztán e85-el jár. Elsősorban nem az ára miatt hanem a környezet védelme és az államnak ezúton nem fizetett adó az ami vonz!
Aki sokat jár E85 üzemanyaggal, annak feltűnhetett, hogy egyes tankolások után kicsit másképpen viselkedik az autó. Sőt sokan meglepődnek, amikor először E85-öt tankolnak, milyen borzalmas a változás, a motor egyenletlenül kezd járni és harmat gyenge lett. Egyszer már volt szó a…..
Bishop_civic_turbo 2009.05.27 14:19:51
Olvasgattam ezt az oldalt, nagyon tetszik hogy fényképes dokumentálása van az ethanol keverésének, örülök hogy megtaláltam ezt a fórumot.
Magam is elvégeztem a kísérletet még mielött idetaláltam volna, de én azt az észrevételt tenném, hogy a víz ami alul gyűlik össze benzin használata esetén azt bizony a benzinpumpa felszívja, mert az ugye legalul van. Szóval nem hiszem én el hogy a tank legalján ahol szív a pumpa össze tud gyűlni víz, hiszen azt is belöki a motorba max lefullad a kocsi és azt hiszed kifogyott a benya, (közben csak a víz vállt ki)

E85 és desztillált víz keverése esetén is ugyanez a jelenség lesz sajnos, az ethanol magába foglalja a vizet fehéres lötyi lesz belőle, de a benya (~15%) kiül a tetejére.
Ez azért gond mert emigyen a motorba bejutó üzemanyag víz+ethanol melynek nagyon magas a gyulladáspontja, és rángatni fog a kocsi.

Kipróbáltam, onnan tudom.

Nekem 8:1 arányban sikerült E85-víz keveréket használni. közepes terhelésnél, közepes fordulaton nem volt gond de alatta és nagy terhelésnél (itt nekem már 0,4báros turbónyomásom van) viszont rángatott, igaz nem állítottam hozzá az elektronikát idő hiányában.

Kérdésem az lenne, ha valaki idáig elolvasta regényemet, hogy van e valakinek ilyen jellegű ismerete tapasztalata.

Tudom hogy a víz nem kifejezetten tesz jót a motor belsőségeinek, de jelenleg ez nem érdekel.

Célom hogy 5L/100Km es fogyit érjek el az autómmal. Tudom hogy egy suzukival ez nem téma, de E85-el egy 1,1 Tonnás 1496cc-s motorral szerelt verda esetén kihívás.

Eddig országuti fogysztásból 6,75l/100km-es eredményt értem el természetesen csak E85-el...