Regisztráció Blogot indítok
Adatok
azeredetisegvizsgalat.hu

6 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Műszaki vizsga szombaton 8-16 óra között ügyeleti rendszerben Budapest XI. kerület, Kondorosi út 2/a B épületben. (20)558-2425   A szombati műszaki vizsga az alábbi járművekre végezhető el:  személygépkocsi (4x4, 4wd is)  kis teherautó, furgon, pick-up (4x4, 4wd…..
Műszaki vizsgaállomás XI. kerületben   Kondorosi út 2/ a "B" épület Telefon: (1) 481-9069 (20) 226 2650   Mennyibe kerül a műszaki vizsga?   Nálunk a műszaki vizsga ára úgy lett meghatározva, hogy Önnek és nekünk is megérje. motorkerékpár műszaki vizsga 9.990 Ft személygépkocsi műszaki…..
 Újabb, szinte kifizethetetlen terhet akaszt a kormány az autósok, motorosok nyakába. 2012 január elsejét követően a Magyarországon vásárolt járművek vagyonszerzési illetéke drasztikus, még soha nem látott módon emelkedik. Leginkább a 4 évnél fiatalabb, nagy (120 Kw-nál…..
Eredetiségvizsgálat hétvégén - Budapesten a III. és a XI. kerületben   Cégünk új szolgáltatása a hétvégén elvégeztethető eredetiségvizsgálat. Kinek ajánljuk a hétvégi eredetiségvizsgálatot? Aki hét közeben annyira elfoglalt, hogy nincs ideje elvégeztetni az eredetiségvizsgálatot Aki hétvégén…..
Ötven százalék kedvezményt kaphat a regisztrációs adóból, aki év végéig honosíttatja eddig külföldi rendszámmal, illegálisan használt autóját. Ehhez elvileg elég bemutatni az autó külföldi forgalmiját és rendszámát. A törvény más kikötést nem tartalmaz, mégsem…..
azeredetisegvizsgalat.hu 2011.10.20 23:05:17
@Csokis: ha az autón még érvényes külföldi rendszám van érvényes műszakival, akkor jár a kedvezmény, de csak és kizárólag magánszemélynek.
azeredetisegvizsgalat.hu 2011.10.20 23:20:37
@savanyúUbulka: Kulturáltabban is leírhattad volna gondolataidat, amiben egyébként van igazság.
Először is, a 20 000 Ft-os díjból "állambácsi" 12 000 Ft-ot magának vesz el, mi a maradék 8 000 Ft-ért végezzük el a vizsgálatot. Egy víz-gáz-fűtés szerelőnek ez csak a kiszállási díja. Egyébként pedig havonta 1 megbuherált alvázszámú autót találunk az elvégzett 350-400 vizsgálatunkból. Ebből a bevételből 6 embernek adok fizetést, azaz 6 család megélhetését biztosítom, akik előbb utóbb fizetnek azért a munkáért is, amit te végzel el. Az állam egyéb bevételeivel az a baj, hogy 10 egység bevétel után 11 egység költséget állít be, amik a saját köreikben csapódnak le.
azeredetisegvizsgalat.hu 2011.10.21 00:06:08
@savanyúUbulka: Éppen azokat az autókat a legkönnyebb kiszúrni, amiket a fényező haveroddal mókoltok meg. Szakmailag 0 a hozzá állásod, de az összes bejegyzésedbe beleolvasva is meg kell állapítanom: TE AZTÁN MINDENHEZ ÉRTESZ!
A 6 ember nem egyszerre néz egy autót, hanem 4 telephelyen, különböző időben, mint ahogy egy fuvarozó cég 30 sofőrje sem egy autót vezet.
Szerencsére, csak nevetni tudok az ilyen embereken :-)
Eredetiségvizsgálat Nem olyan rég röppent fel a hír, hogy Eiselt György helyettes államtitkárt az ügyészség meggyanúsította. Az Eclipse-ügy folyományaként hivatali vesztegetéssel vádolja a Központi Nyomozó Főügyészség Eiselt Györgyöt, a Belügyminisztérium helyettes…..
 Eredetiségvizsgálat XI. kerület   A VIN Expert Kft eredetiségvizsgálattal foglalkozik. Legnagyobb eredetiségvizsgáló állomása a XI. kerületben található, a Kondorosi út, Hunyadi János út, Budafoki út találkozásánál. Nyitva : Hétfőtől Péntekig 8-19 Telefon: (1)…..
Megvan a tökéletes megoldás a futásteljesítmény hamisításának visszaszorítására, mégsem használjuk. Vélemények az azonos című írásunkról...
azeredetisegvizsgalat.hu 2011.02.16 14:43:30
Szerintem a legnagyobb baj az, hogy például a műszaki vizsgán amikor rögzítik az aktuális km állást, minden következmény nélkül rögzíthető a kevesebb km. Azaz ha ott kiderül, hogy vissza lett tekerve az óra, akkor nem indul automatikusan eljárás. Persze ez az amúgy is kozmetikázott bűnügyi statsztikának ez tesz jót. Az eredetiségvizsgálatnál ugyan fotóval dokumentálható a km óraálás, de nem kell rögzíteni. Tehát az az érzésem, hogy az igazságszolgáltatásnak nem célja a jogszabály betartatása. De miért pont ebben az esetben lenne másként. Emlékezzünk a parlamentben dohányzási tilalomra fittyet hányó politikusainkra. Szerintetek miért teltek el évek úgy, hogy a regisztrációs díj megfizetését elég volt egy kamu papír bemutatásával igazolni? Aztán amikor már nem csak a szellmi szülőatyák éltek a lehetőséggel, rögtön bevezették az elektronikus ellenőrzést. Igaz addigra milliárdok vándoroltak a megfelelő zsebekbe.
Egyébként részigazság az, hogy a magyarok nem autót, hanem kilométert vásárolnak. Ha ténylegesen büntetnék az óra tekerést, akkor a piacon már csak az autó maradna, nem pedig a tekergetett számláló, tehát a döntésben más másodlagos lenne a futásteljesítmény. Persz az import használt autók első magyarországi bemutatkozásakor már úgyis a nepper által megfelelő futásteljesítmény jelenne meg. Tehát ez nem magyarországon megoldható probléma.
Egy dolog biztos. Ha az új vizsgarendszer a gyakorlatban beindul, valamivel kevesebb mozgástér marad a trükközésre. Már csak ezért is érdemes tényleg jól felkészített autóval vizsgára menni, mert az alkalmatlan minősítés összehasonlíthatatlanul rosszabb – és…..
azeredetisegvizsgalat.hu 2010.01.08 23:48:51
A legdurvább az, hogy jelenleg 2 teljesen eltérő technológiát hívnak ugyanúgy. Előzetes eredetiség ellenőrzés.
A jogszabály módosítás az integrált vizsgálatot átnevezte előzetes eredetiség ellenőrzésnek. Ennek következtében van mód arra, hogy a 7200 Ft-os integráltvizsgálat díja helyett az előzetes eredetiség ellenőrzés hatósági díj előírása szerint szedjék be a 17-20000 Ft-ot. Ez pont olyan, mint ha egy Matizra felragasztunk egy BMW, Mercedes, Audi matricát és innentől ebben az árban adnánk el. Az integrált vizsgálat legalapvetőbb hiányossága, hogy szemben a klasszikus eredetiségvizsgálattal, nem vizsgálja a járművek másodlagos azonosítóit, adatbázisa sincs hozzá. Manapság a nagyértékű autók alvázszámát, motorszámát gyári technológiával hamisítják, ezért az integrált vizsgálat alkalmatlan lesz az ilyen autók kiszűrűsére. Következetesen használom az inegrált vizsgálat kifejezést, hiszen mint írtam, csak a jogszabály nevezte át, nem pedig tényleges eredetiségvizsgálat szintű vizsgálatot kell vásárolni a múszaki vizsga mellé. No persze az sem lett valójában olcsóbb, hiszen az emissziós mérés ár eddig is benne volt a műszaki megvizsgálás technológiájában és árában. Ha nem teljesítette az előírt értékeket, lekorlátozták a zóldkártyát. Az egészben az a trükk, hogy azt a pénzt amit idáig kis, mikró, középvállakozások kerestek meg a környezetvédelmi igazolólap kiállításával, azt most az NKH, a költségvetés, no meg az Eclipse Informatikai Rendszerház Kft nyeli le. Így támogatják a kis, közép, mikró vállalkozásokat (csődbe menni). Évek óta csurgatják ki az Eclipse Kft-n kersztül a pénzt. Az eredetiségvizsgálatban konkrétan havi kb. 100 millió forint ment oda. Ez is megtalálható az oly sokat hivatkozott GVH tanulmányban, csak valahogy a médiát ez nem érdekelte...hogy miért?? Talán egyszer kiderül, hogy valójában mi is a szerepe az Eclpise-nek, és hogy miért pont ők nyernek meg szinte minden hasonló tendert.
azeredetisegvizsgalat.hu 2010.01.09 00:47:20
@papptibi:
És a PM-ből hova vezet a lé?
Miért nem írtok cikket arról, hogy az Eclpise Informatikai Rendszerház Kft hány milliádot húzott be az elmúlt években informatikai szolgáltatás tenderek gyanús körülményű megnyerésével. A 2008-as GVH tanulmányból ez is kiolvasható. No meg az is, hogy valami véletlen folytán a kormány szándéka, az egyablakos rendszer kialakítása éppen ebben a tanulmányban van leírva. Bár azt nem értem hogy az eredetiségvizsgálat tanulmány miért foglalkozik azzal, hogy össze kéne vonni a zöldkártyát, műszakit, eredetiségvizsgálatot. Az is benne van, hogy az integrált vizsga kevésbé hatékony, mint az eredetiségvizsgálat. Mégis az integrált vizsga technológiáját viszi tovább az NKH, csak a számukra kedvezőbb díjtétel miatt előzetes eredetiség ellenőrzésre keresztelték át egy jogszabály módosítással. Magyrul a 7200 Ft-os technológiát 17-20 000 Ft-ért számlázzák- Ha van vér a pucátokban, ennek is utána járhattok.
Olvasom az Indexen: A schengeni határrendszerrel új helyzet alakult ki, megszűntek azok az anomáliák, melyek öt-nyolc évvel ezelőtt az eredetiségvizsgálatot életre hívták, ezen változtatni kell, felesleges kiadás és bosszantó a gépkocsi-tulajdonosoknak. Drága ötletgazda, kedves…..
azeredetisegvizsgalat.hu 2009.10.02 21:09:16
@prokee: Nos talán most érted meg, hogy miért kell az eredetiségvizsgálat minden adásvételkor. Amikor megveszed, elkészülnek a felvételek az alváz- motorszámról, kilométeróra állásról. Amikor eladod, ismét elkészül. Ha majd egyszer valaki manipulálja ezek közül bármelyiket és kiderül, akkor szépen előveszik az összes vizsgálat dokumentációját, fényképeket. Ha az eladás és a vétel között nem lettek megváltoztatva az azonosítók, akkor téged nem fognak gyanúsítani bűncslekmény elkövetésével. Ha igen, akkor pedig mégis csak tudnod kéne indokolni, hogy mi lehet az oka. Tehát az eredetiségvizsgálat a ti védelmetekben van kitalálva. Akár veszed, akár eladod csak hasznod lehet belőle.
Mivel 2009 július 13. óta a műszaki vizsgán is kötelezően elkészítik a fényképeket az alvázszámról, nem tanácsos "hekkelni", hiszen az eredetiségvizsgálat és a műszaki vizsga fotói is a rendőrség birtokába kerülnek majd, ha kiderül a turpisság. No és akkor megint bajban a tulajdonos
azeredetisegvizsgalat.hu 2009.10.02 21:11:02
@Kifordított kacagány: A GVH tavalyi tanulmányából bizonyítottan kiderül, hogy az eredetiségvizsglat évi kb 8-9 milliárdos üzlet. 2007-ben a BM részére 3,5 Milliárdos egyszeri kifizetés történt ebből a pénzből.Gondolom 2008-ban is sikerült kihalászni hasonló nagyságrendet, idén ez már alacsonyabb összeg lesz, mert az üzletág kb. a 2/3-ára zsugorodott.
Az ügyeskedő MSZP a GVH által sem érthető körülmények között megnyeretett egy közbeszerzési pályázatot az Eclipse Informatikai Rendszerház Kft-vel, melynek következtében 3,6 Milliárdhoz juttatta a céget 3 év alatt.
Áprilisban sejteni lehetett, hogy tönkre akarják tenni az eredetiségvizsgálatot, hiszen eltörölték a járműkereskedők részére az eredetiségvizsgálat kötelező jellegét. Mivel a tovább értékesítéskor kell csak a vizsgálat, már nem lehet bizonyítani, hogy a kereskedő milyen állapotban vette az autót. És ne csak az alváz- motorszám hamisítására gondoljunk. Hiszen a kilométeróra állása sincs hitelt érdemlően rögzítve, dokumentálva.(Egyébként a kilóméteróra átállítása is bűncselekménynek számit) Ki tudja bizonyítani, hogy ő ártatlan??
No és a másik szakmai hazugság! Az eredetiségvizsgálat nem tartalmaz ÁFA-t, mivel hatósági díj, ami közvetlenül a költségvetésben landol. Aki ténylegesen elvégzi a munkát, biztosítja a szakmai hátteret, az eszközöket, viseli ezeknek költségeit, vállalja a felelősséget, az pedig a vizsgálati díj töredékét kapja meg a lezárt hónapot követő 20. napon.
Szóval, ha gazdasági bizottság alelnöke nincs tisztában azzal,hogy mekkora bevétele, és milyen formában van a költségvetésnek, akkor nagy bajok vannak arrafelé. Ha tisztában van vele, akkor pedig talán még annál is nagyobb. Szakmai tájékozatlanság = alkamatlanság, szándékos félretájékoztatás = hazugság.
azeredetisegvizsgalat.hu 2009.10.08 11:52:26
@Kifordított kacagány: Az eredetiségvizsgálat 2004 júliusa óta folyik ebben az elátkozott formában. Azt megelőzően az elszámolás is másképp történt, és versenyhelyzet volt, hiszen a vizsgálatnak csak ajánlott ára volt, amitől el lehetett térni. Mivel már akkor is nagy volt a versengés a vizsgáló cégek között, kénytelenek is voltunk kedvezményt adni. Amikor beszálltunk az üzletágba, akkor még valóban az volt a cél, hogy a hamisított autók kiszűrésre kerüljenek, illetve elvegyük a kedvét a hamisítóknak. 2004 ezt gyökeresen megváltoztatta, mert a vizsgálat díját a KEKKH(BM) határozta meg, és az ő számlájára kell befizetni. Nekünk továbbra is felelősséget kell vállalnunk a vizsgálati díj töredékrészéért, amit egyébként is csak sokkal később kapunk meg. Mindettől függetlenül hiszek abban, hogy jó döntéssel helyére lehet rakni az eredetiségvizsgálatot úgy, hogy a kecske is jól lakjon és a káposzta is megmaradjon. Ha csak az Eclipse évi 1,2 Milliárd forintjával csökkentenék az eredetiségvizsgálat árát, az azt jelentené, hogy egy vizsgálat legalább 1500 Ft-tal kerülne kevesebbe. Tekintettel arra, hogy a KEKKH sem felelősséget nem vállal, sem tényleges munkát nem végez az eredetiségvizsgálat terén, eltúlzottnak tűnik az évi 3,5 Milliárdos rá eső rész. Ha ezt csak a harmadára csökkentenék, akkor további 3000 Ft maradhatna vizsgálatonként a megrendelők zsebében. Ha azt nézzük, hogy ezzel a két tétellel spóroltunk 4500 Ft-ot egy 17-20000 Ft-os vizsgálatból, akkor már nem is tűnik olyan soknak a vizsgálat ára. Főleg, ha összehasonlítjuk azzal, hogy október 1 óta egy pár rendszám 8500 Ft ( 2000 Ft-tal kerül többe, mint előtte), egy opciótörlés 2300 Ft (korábban 1800 Ft), egy érvényesítő cimke 585 Ft (korábban 450 Ft). Egyébként ezzel kapcsolatban meg kell, jegyezni, hogy az eredetiségvizsgálat megszüntetését a túlzott teherrel indokolják, majd egy héten belül 30%-kal megemelik a járműigazgatási eljárással kapcsolatos díjakat. Akkor ez most hogy is van???
Cui prodest? Eredetiség vizsgálat 2009.09.21 22:51:00
Mai hír: Podolák MSZP-s képviselő (egyébiránt a Gazdasági Bizottság elnöke) kezdeményezi az eredetiségvizsgálat eltörlését, vagy legalább is a kötelező jelleg megszűntetését.Alapvetően helyes, mert nem véd semmitől. Ha ugyanis később kiderül, hogy lopott volt a kocsi, vagy…..
azeredetisegvizsgalat.hu 2009.10.02 20:53:35
Először is. A GVH tavalyi tanulmányából bizonyítottan kiderül, hogy az eredetiségvizsglat évi kb 8-9 milliárdos üzlet. 2007-ben a BM részére 3,5 Milliárdos egyszeri kifizetés történt ebből a pénzből.Gondolom 2008-ban is sikerült kihalászni hasonló nagyságrendet, idén ez már alacsonyabb összeg lesz, mert az üzletág kb. a 2/3-ára zsugorodott.
Az ügyeskedő MSZP a GVH által sem érthető körülmények között megnyeretett egy közbeszerzési pályázatot az Eclipse Informatikai Rendszerház Kft-vel, melynek következtében 3,6 Milliárdhoz juttatta a céget 3 év alatt.
Áprilisban sejteni lehetett, hogy tönkre akarják tenni az eredetiségvizsgálatot, hiszen eltörölték a járműkereskedők részére az eredetiségvizsgálat kötelező jellegét. Mivel a tovább értékesítéskor kell csak a vizsgálat, már nem lehet bizonyítani, hogy a kereskedő milyen állapotban vette az autót. És ne csak az alváz- motorszám hamisítására gondoljunk. Hiszen a kilométeróra állása sincs hitelt érdemlően rögzítve, dokumentálva.(Egyébként a kilóméteróra átállítása is bűncselekménynek számit) Ki tudja bizonyítani, hogy ő ártatlan??
No és a másik szakmai hazugság! Az eredetiségvizsgálat nem tartalmaz ÁFA-t, mivel hatósági díj, ami közvetlenül a költségvetésben landol. Aki ténylegesen elvégzi a munkát, biztosítja a szakmai hátteret, az eszközöket, viseli ezeknek költségeit, vállalja a felelősséget, az pedig a vizsgálati díj töredékét kapja meg a lezárt hónapot követő 20. napon.
Szóval, ha gazdasági bizottság alelnöke nincs tisztában azzal,hogy mekkora bevétele, és milyen formában van a költségvetésnek, akkor nagy bajok vannak arrafelé. Ha tisztában van vele, akkor pedig talán még annál is nagyobb. Szakmai tájékozatlanság = alkamatlanság, szándékos félretájékoztatás = hazugság.
Az alábbi levél egy  tipikus példa arról, hogy nem szabad autót eladni. Majd a kommentezők minden bizonnyal elmesélik a hasonló trükkel kapcsolatos rémtörténeteket, mindenesetre a kérdésre a válasz az, hogy ez a módszer nemhogy jogszerűtlen, hanem veszélyes…..
azeredetisegvizsgalat.hu 2009.04.21 23:06:27
Ha valóban jármű-kreskedő, akkor csak adócsalás miatt akarja így intézni az ügyletet. 2009 április 1. óta a jármű-kereskedőnek még eredetiségvisgálatot sem kell csináltatnia a tulajdonjog szerzésének nyilvántartásba vételéhez, csak 1800 Ft eljárási díjat kell fizetnie az okmányirodán. Ekkor a jármű törzskönyvét passzíválják, a forgalmi engedély hátsó oldalára bejegyzik a jármű-kereskedőt, mint új tulajdonost. Ha csak eladni akarja, nem pedig használni, akkor még biztosításra sem kell költenie, ideiglenesen kivonathatja a forgalomból a tulajdonjog bejegyzésekor (ingyen). Tehát a jogkövető kereskedő 1800 Ft-ért birtokolhatja jogszerűen a járművet. Ez szerintem bele kell férjen az árrésbe.
Az úgynevezett biankó adásvételi szerződés sok veszélyt rejteget. Gondoljunk csak az objektiv felelősség bevezetésére. Bármit követnek el a járművel (gyorshajtás, tiltott parkolás, ne adj' isten bűncslekmény), a tulajdonosnak, üzembentartónak kell felelósséget vállalnia, illetve neki kell bizonyítania, hogy már nem ő a tulajdonos. Ennek egyetlen módja az adásvételi szerződés jogszerű elkészítése.
Visszatérve az eredetiségvizsgálat-mentes tulajdonjog szerzés bejegyzésre, még azt sem fogjuk tudni bizonyítani, hogy amikor eladtuk az autónkat egy ilyen "kereskedőnek", az azonosítói gyári állapotban voltak. Tehát ha tehetjük, ne keressünk magunknak bajt.
A biankó adásvételi egyébként is az okirathamisítás tényállását merítheti ki, illetve arra alkalmas lehetőséget teremt.