Regisztráció Blogot indítok
Adatok
indapass

0 bejegyzést írt és 103 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  "Nem szeretek a lányokkal cicázni, mert ha baj van, abból nehéz kimászni." - Imigyen szól a magyar nóta. Van ebben az attitűdben valami józan önismeret. Nem vagyok a magam ura, nem tehettem róla, a körülmények áldozata vagyok... - ezeket a nótákat is ismerjük. A közmondásinkban, a…..
indapass 2019.05.06 17:23:09
@Zabalint:
@sangep:
Egyetértek. Egy hosszú együttélés alatt sok olyan helyzet fordulhat elő, amiben a másiknak még nem ismert oldala tárul fel. Bármennyire is optimális pár. Hogy mást ne mondjak, ilyen a gyerek születése, mikor jellemzően borul minden. Kimerült, kialvatlan felnőttek, egy nekik kiszolgáltatott csecsemő.

Én 25 éve vagyok a párommal, és attól még, hogy egyértelműen mellette tettem le voksomat, kifejezetten barátságos vagyok másokkal. Van, aki ezt is flörtnek tekinti. De ki jár azzal rosszul, ha egy dicsérettől, egy mosolytól egy harmadik fél is jobban érzi magát? Vagy ha elismerem, hogy X.Y.-t vonzónak tartom, nagyra becsülöm? Ha jól nézek ki, és öröm rám nézni másnak is, és nekem jólesik, ha ezt konstatálom?
Természetesen egymástól is megkapjuk a pozitív visszajelzéseket, és igazából a saját jó közérzetünk "sugárzik ki" a környezetre..

Tudom javasolni Esther Perel: Szeretkezés fogságban c. könyvét arról, hogyan tartható fenn a vonzalom a hosszú távú kapcsolatokban.
Nem tudjuk, jó hír-e, de egy friss kutatás szerint a többi ember sem szexel olyan gyakran (és sokat), mint gondolnánk. Mást ne mondjunk, az emberek azt feltételezik, hogy a fiatalok sokkal többet szexelnek, mint amennyit valójában; a férfiak különösen vadnak képzelik el a fiatal nők…..
indapass 2018.08.30 15:01:53
@eßemfaßom meg áll:
Tud.
Nem kevés huszonéves abban hisz, hogy a vakolat meg a portéka kitétele mindent visz. (Természetesen nem mindegyik ilyen.)

Egy dologban nem tudja - szerintem - utolérni egy negyvenes a nagyon fiatalokat: a bőre már nem olyan feszes és sima, bármennyit kenegeti. No de kicsire nem adunk. ;-)
indapass 2018.08.31 17:37:21
@ételizésítő:
Nem kritikaként, ténymegállapításként írtam. Még jó, hogy nem mindenki a 17 éves csajokra bukik.
Annál meg nem lehetsz kirívóbb öltözködésben, mint az. ún. divatdiktátorok minden szezonban bemutatott agyament kreációi. :-D
indapass 2018.08.31 17:43:14
@czerka:
Elméletben nem hangzik rosszul, de élesben nem tudom, hányan mennének bele.
Te pl. belemennél?
Nagyon vonzó nő esetében el tudom képzelni, de lehet, hogy egy ilyen nő meg kapna olyan ajánlatot is, hogy csak egy pasi biztosítsa neki az anyagi jólétet.

És mi van, ha az egyik házastárs megunja a másikat? 50 évesen már nem sok nő szül - akkor mindegyik pasi lelécelne és keresne egy fiatalt? Az 50 éves nő meg ott maradna a 3 különböző pasitól származó gyerekkel?
Jó, tudom, most is van ilyen sorozatválások után.

Sehogy se lesz ez tökéletes. A nők szavatossága hamarabb lejár. Lehet, hogy nekik a régi, élethosszig tartó házasság, esetleg különélés esetén rendes feleségtartás (+gyerektartás) volt az optimális.

De azért ötletbörzének jók ezek a felvetések. :-)
A kapuzárási pánik sokakat elkap, pedig nagy kérdés, valóban létezik-e egyáltalán. Sok függ persze az adott ember személyiségétől, ám mindenféle -lógusok azt is leírták már, hogy az élet csak jobb lesz 50 éves kor felett. És miért ne lenne így? Szóval álljunk neki és…..
indapass 2018.08.30 17:12:17
@czerka:
A szerelem nevű jelenség hormonális változásokkal együtt járó, első körben maximum 2 évig tartó állapot. Nem a nők találták ki, hanem sikeresebben szaporodtak azok a párok, ahol a két szülő huzamosabb ideig együtt nevelte a leszármazottakat és kizárólagosan kapcsolatban voltak. Ez nem azt jelenti, hogy kettesben nevelték a gyereket - ld. ősközösség, nagycsalád -, hanem hogy a férfi hozzájárult anyagilag és érzelmileg a családja jólétéhez és védelmezte is őket.
Abban igazad van, hogy a nőknek fontos az anyagi biztonság és - persze szocializációtól függően - emiatt többen el tudják fogadni, ha nem kizárólagosan ők a férfi párja.
Viszont az egyenlő bánásmód lehet, hogy nem csak anyagilag illeti meg a módos muzulmán négy asszonyát. :-D

Ami domináns és vad férfit és a falhoz szorítós szexet illeti, nyilván ennek a módozatnak is megvan a maga helye és ideje. De elég egysíkú lenne, ha csak ez lenne.
A zsebpénz a gyermekünk pénzügyi nevelésének egyik eszköze lehet. Mindenki ad pénzt a gyerekének, de ez inkább költőpénz, amit egy bulin vagy kiránduláson elverhet. Ráadásul a költőpénz mértéke afféle "mert megtehetem" bemutató a szülők között, és irreális összegű pénzt ad a gyerekének. Mindez…..
indapass 2018.04.13 22:48:20
@karandash:
Nagyjából egyetértek, de azért árnyalnám.
Ugyanis nemcsak az anyja tud szendvicset csinálni a gyereknek, hanem a gyerek maga is. Nyilván a példa akkor jó, ha a szülő sem a büféből reggelizik.
téveszmék "A házasság lutri" 2018.03.21 08:40:55
  "Marriage is a lottery" - tartja az angol közmondás, és az európai válási statisztikákat szemlélve már-már azt gondolnánk, nem is alaptalanul. A nyugati világban a házasságok több mint a fele - a listavezető Belgiumban háromnegyede - válással végződik, de még csak nem is ez a legnagyobb probléma.…..
indapass 2018.03.25 22:10:45
@SZPIITII:
Az, amit a szülői nyomásról írsz a házassággal kapcsolatban, nekem társadalmi nyomásra hajazik. Ezen kívül a nő gyengébb, védtelenebb volt, jogilag sem egyenlő a férfivel, az apja, a bátyja, férfirokona döntött a nevében, mikor nem volt férjnél. A női karriert akkoriban anyaságnak hívták. Sok választási lehetősége nem volt (még lehetett cseléd, képzettként társalkodónő, nevelőnő, és kb. ennyi).

Ami a 12 órás munkát illeti: 4 gyerekem született 8 év alatt, szinte végig szoptattam (éjjel is keltek a csemeték). Nem voltam hullafáradt, áááá, nem... :-D Hozzáteszem, a férjem sem a lábát lógázta.

Tisztában vagyok azzal, hogy ez sok kapcsolatban probléma. A férfinak a szex feszültségoldás IS, a nők viszont nem tudják magukat igazán elengedni, ha feszültség van. Meg kell tanulni a helyzetet kezelni, ez mindkét féltől megértést, engedményeket kíván. De megéri. :-)
indapass 2018.03.25 22:23:10
@G. Nagy László:
Csak a közös programokkal kapcsolatban. Mélyen egyetértek. Kifejezetten jót tesz a kapcsolatnak, ha mindkét félnek van saját hobbija, élete, van mindig valami új, amit be tud hozni a közösbe.
  Kezdjük azzal, hogy még százhúsz évvel ezelőtt is mindössze 31 év volt a születéskor várható élettartam világátlagban, vagyis nem csupán a nők biológiai órája ketyegett vészes tempóban, de a férfiaké is. Valójában nem is a termékenység időszaka jelentette a szűk keresztmetszetet a…..
indapass 2018.01.11 22:52:02
Úgy tudom, minden olyan országban, ahol a nők tanultabbak, egyre kevesebb gyermek születik. Mert kevésbé lesznek kiszolgáltatva a férfiaknak, valószínűleg kevésbé szorulnak rá arra, hogy védelmezzék őket, és ismerni és alkalmazni fogják a hatékony születésszabályozási módszereket.

A nyugati kultúrában már nincs társadalmi nyomás az irányba, hogy az emberek házasodjanak, gyermeket vállaljanak. Egyéni döntésnek tekintik, a gyermekvállalás, és főleg az anyaság nem érték, sőt kifejezett hátrány a munkaerőpiacon. A gyerek immár nem befektetés a jövőbe, hanem minimum 18 évig vállalt költség időben, energiában és anyagiakban. Természetesen a gyermek a többségnek - a szavak szintjén biztosan - öröm is, bár a mai kor valóban nagyon sok más, instant és könnyebben "kikapcsolható" örömforrást is kínál. A gyermekvállalás ellenben nagyon hosszú és kiszámíthatatlan következményű döntés. Biológiai okok miatt a nő eleinte sokkal többet kockáztat, és valóban érdekelt abban, hogy olyan partnerrel vállaljon gyermeket, akinek megbízhat a lojalitásában, aki részt fog venni a közös gyermek felnevelésében.

Bizonyára igaz, hogy online és a szórakozóhelyeken sok nő igyekszik "felfelé" választani (őszintén, ki nem tenné, ha tehetné?) és a külsőre, illetve a vagyoni helyzetre figyel (sokkal több infója nincs is eleinte).
Nőként azonban azt látom, nem feltétlenül az aktuális anyagi helyzet, hanem az egyéb fittségi paraméterek is jelentősek lehetnek egy hosszú távú (!) elköteleződés mérlegelésénél, bár ez már hosszabb ideje tartó személyes ismeretséget is feltételez. Ilyen lehet a férfiban rejlő potenciál.
Van hölgyismerősöm, vezető állásban egy multinál; a férje kutató. Bizony a hölgy fizetése többszöröse a férjének, és pár hét szülési szabadság után már dolgozott távmunkában, a teljes idős bébiszittert pedig az ő fizetéséből finanszírozták. A férj is kivette a részét a gyermeknevelésből, és mind a három csemetéjükre nagy figyelmet fordítanak. A feleség azért döntött a férj mellett, többek közt, mert "ennél okosabb férfit nem fog találni". Természetesen ő maga is nagyon intelligens. Neki ez sokkal fontosabb szempont volt, mint az adoniszi külső.

Az átlag nő, mikor párt választ és elköteleződik, nem arra bazíroz, hogy majd jól szül 1-2 gyereket, aztán válás esetén jön a habzsi-dőzsi a volt férj kontójára. A válással általában mindkét fél rosszul jár anyagilag, és komolyak az érzelmi veszteségei is.

Ahhoz, hogy a kívánt gyermekek megszülessenek a pároknál - ami azt feltételezi, hogy megvan az alkalmas partner -, valamiféle bizalom kell a jövőre nézve: lesz hol lakni, lesz munka, nem fogunk nélkülözni. Úgy látom, ez a bizalom nem nagyon van meg. A gazdag családok valóban bátrabban vállalnak több gyereket - ha azok fontosak nekik. Kicsit státusszimbólum is tud lenni a gyerek, hiszen azt igazolja, hogy megengedhetik maguknak, hogy ennyi legyen (az életszínvonal érezhető csökkenése nélkül).

Ami a pártalálást illeti: legalább annyi nő keres párt, mint férfi. Komoly gond az, hogy a nők átlagos képzettségi szintje immár magasabb a férfiakénál, és jellemzően a kevésbé iskolázott, nem (nagy)városi férfiak, és az iskolázott, nagyvárosi nők keresnek hosszú távú párt, de a nő nem szívesen választ alul (és a férfi sem felül, már a mi a képzettséget és esetleg a jövedelmet is jelenti). Az online ismerkedés sokszor túl gyors és túl felületes is egyben, valamint azt a hamis illúziót kelti, hogy rengeteg szóba jöhető partner van.

Az élő közösségekben - egyetemisták, különféle felekezetek, közös hobbi köré szerveződők csoportjai - több mód van a személyes és alaposabb interakciókra, vannak közös témák, és - legalábbis a vallási csoportoknál - létezik egy, az ismerkedésre, udvarlásra vonatkozó kimondott vagy kimondatlan elvárás. Ez megkönnyíti az egymásra találást és az egymásra hangolódást.

Ha megvan a bizalom a másik félben és a közös jövőben, a pár nem fogja a végtelenségig halogatni a gyerekvállalást.
Tűnés, Mr. Darcy. Ross Poldark megérkezett! Ennek a címnek egyszerűen nem tudtam ellenállni. De a dolog természetesen úgy áll, hogy Mr. Darcy egy tapodtat sem mozdult, szeretem, talán jobban, mint eddig bármikor, de Ross Poldark kétségtelenül megérkezett mellé.  Emlékeztek, hogy júniusban azt…..
indapass 2017.12.30 22:35:42
Ha kosztümös brit sorozat, akkor BBC, mondja egy bölcselet, amit az ITV igyekszik folyamatosan cáfolni, hiszen feldolgozzák Jane Austen már eddigi is többször feldolgozott romantikus regényét, a Büszkeség és balítéletet. Az új sorozatot egy Nina Raines nevű drámaíró/rendező készíti majd, aki azt…..
indapass 2017.12.30 09:58:40
@PuffCinq:
Szerintem is szinte tökéletes a 95-ös verzió (nagyon jól eltalálták a szereplők többségét, megvan a történet íve, még pár jelenetet beletettem volna), de csak próbálkozzanak, ha akarnak.
A 2009-es Emma is jól sikerült a BBC-nek, az a másik kedvencem a feldolgozásokból, no meg a 2006-os Jane Eyre.
@ MarySol:
Miért tartod borzasztóaknak a női szereplőket? Tény, hogy a filmben szebbek, de a könyv szerint a többség nem kiemelkedő szépség. Jane igen (ő esetleg lehetett volna szebb), de Elizabeth szerintem rendben van, méltó ellensúlya Darcynak (a szép szemek és az intellektus, valamint a játékosság és az öntudat megvan).
A nők kétszer akkora eséllyel veszítik el a szex iránti érdeklődésüket a párkapcsolatban, mint a férfiak – állítja egy hatalmas, több mint 11 ezer ember bevonásával elvégzett kutatás...
indapass 2017.09.18 08:49:27
@tnsnames.ora: Egyetértek. A jó működéshez karban kell tartani a párkapcsolatot.
indapass 2017.09.18 13:16:58
@Bafana:
20+ éve vagyunk együtt a férjemmel, van jó pár gyerek, és nem kell könyörögnie (meg nekem sem)...
indapass 2017.10.07 13:12:58
@Bafana:
Tisztában vagyok vele, hogy meg kell becsülnünk egymást. Nem dicsekedni jöttem, csak mondani, hogy azért van ilyen is.
"Mindenkinek olyan társra lenne szüksége, aki tudatos döntést hoz arról, hogy szeretni akarja házastársát." (Gary Chapman) Mindannyiunk életének nagy projektje, hogy keressük az igazit. És nem csak keresni akarjuk, hanem meg is találni. Azt a személyt, akivel leélhetjük az életünket. Jóban rosszban,…..
indapass 2017.10.03 09:20:58
@Ylim:
OK, akkor megtévesztett a félmondat, hogy "idővel meghalni".

Valóban kell némi szerencse is ahhoz, hogy az ember megfelelő partnerre találjon jó időben. Fontos a közös tér, ahol még elköteleződés nélkül, mintegy spontán lehet találkozni, közös tevékenységet folytatni (egyetem, kollégium, klubok, tanfolyamok, zenei együttesek).

Ugyanakkor a már meglévő kapcsolat ápolásához igenis szem előtt kell tartani a fenti alapelveket (és nehézség esetén nem szabad félni a szakember segítségét kérni). Szerintem a cikk erről a második szakaszról, a kapcsolat ápolásáról szól elsősorban.
indapass 2017.10.03 09:33:34
@ekat:
Úgy gondolom, különböző életkorokban, vagy pszichés állapotokban más és más lehet az "igazi". A hosszú távú elköteleződésre a többség huszonéves korában kezd megérni (a férfiak jellemzően később). Szerintem.
indapass 2017.10.04 11:56:49
@Void Bunkoid:
Oké, nekem meg szerencsére kevés ilyen korán elhunyt ismerősöm van, ezért nem gondoltam a korai halálra.

Igazad van, ISMERKEDNI valóban sokkal nehezebb a tanulmányok után, bár nem lehetetlen (tánctanfolyamon ismerkedett meg a szomszédunk a feleségével jóval 40 fölött).
A munkahelyi kapcsolatokban tényleg van rizikó, ebben is igazat adok. Nem véletlen az a bizonyos "házi nyúlra nem lövünk". Sajnálatos, hogy olyanokba futottál bele, akik utána nem tudják a helyzetet normálisan kezelni.

Továbbra is úgy gondolom, hogy a cikk témája nem az ismerkedés, a kapcsolat létesítése, hanem fenntartása, ápolása. De nyilván nem esik jól erről olvasni, mikor az embernek nincs jó tapasztalata már az első szakaszról.

Azért ne add fel! :-)
Petrovai László Órarend 2017.09.03 23:00:30
"Környezetemben több, az általános iskolát befejező gyermek kezdi meg idén tanulmányait különböző középiskolákban. Jómagam is tanítok középiskolásokat.Hallgatom a szülőket, nézem az órarendeket, és elborzadok: legtöbbjüknek öt tanítási napból egyszer van hét (7) órája, a többin nyolc (8) és kilenc…..
indapass 2017.09.04 20:19:29
@SarahConnor:
Ha a listavezetőre gondolsz: 10. osztályos gyerekemnek napi 7 órája van - du. 14:50-kor csöngetnek ki az utolsóról -, de ebbe csak 3 tesi fér, tehát az egyik nap van még plusz 2 órája (kötelező tömegsport, ha nem sportol igazoltan).
Ha gyorsan ebédel és hazajön, 4-re van otthon.
Ha csak napi 5 órára készül (rajzra, tesire, énekre nem), és csak 20 percet szán egy tárgyra, az bő másfél óra. Gyakran nem elég ennyi, pedig súlyoz.

Szívesen csinálja, jól is megy neki, de én is azt látom, megterhelő.
Ha lehetne ilyesmire fogadni nagy tétet mernék rátenni arra, hogy pár évtizeden belül számos országban a nagyszülők szerepe felül fogja múlni a szülőkét a gyereknevelésben, legalábbis a gyermekekkel töltött idő tekintetében. Ennek fő oka a társadalmak elöregedése, amit például az is jelez, hogy…..
indapass 2017.08.28 23:41:59
@sZulamith:
Valóban, az (érzelmi) intelligencia és kulturális tradíciók határozzák meg a viselkedést.
Nagyon tetszik a tortás hasonlat! :-)
Olvastam egy cikket a nem mondom meg, hogy hol, ahol sokadjára taglalták, hogy a mai szülők milyen hülye neveket adnak a csemetéknek. Elrettentésül fel is soroltak párat, és első hallásra tényleg viccesnek tűnt némelyik.  A cikk olvasása után elgondolkodtam azon, hogy mi vezeti rá a szülőket, hogy…..
indapass 2017.07.30 10:38:32
@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes:

Ld. még Voltaire Candide c. alkotását. Naiv, ártatlan, szende jelentéssel is fut.
indapass 2017.07.30 12:38:37
@Almandin:

Ennek egy enyhébb és talán elfogadhatóbb változata, ha a szülő első keresztnevét kapja a gyerek MÁSODIKnak. Már ha adnak két keresztnevet.

Mi ügyeltünk arra, hogy a gyerekeinknek kifejezetten különböző nevük legyen, és még így is van, hogy keverjük. De ők is! :-D
Bevásárlás során gyakran tapasztaljuk, hogy a konkrét bevásárlási listánk ellenére nagyobb kosárral jövünk ki a boltból. A többletvásárlást rendkívül sok tényező befolyásolhatja (illatok, színek, kondíció stb.), így most kigyűjtöttünk 9 olyan trükköt, amit nem szívesen adnának tudtunkra a…..
indapass 2017.06.27 08:29:57
@Lucifer Morningstar:
Szuper, hogy te ilyen tudatosan élsz.

Azonban sokan csak gyorsan le szeretnék zavarni a bevásárlást. Náluk bizony működnek a trükkök. Ahogy működnek a gyerekeknél is, akik aztán nyaggatják a szüleiket, ha velük vannak bevásárláskor.
Étterembe ritkán jut el az átlagember, akkor viszont belép az "egyszer élünk" faktor és megveszik azt, ami leginkább felkeltette az érdeklődésüket.
Az első három rész után az év eddigi legjobb és legfontosabb sorozatának neveztem A szolgálólány meséjét (The Handmaid's Tale), és ezt most, hogy véget ért az évad, simán fenntartom. Az utolsó, tizedik rész csütörtökön került fel az HBO GO-ra, Magyarországon egyelőre csak itt lehetett megnézni a…..
indapass 2017.06.18 10:54:57
@01234567:
Jól megfogalmaztad a helyzetet.
Egy durván elhízott autista férfi az elmúlt évben megszabadult jelenlegi testsúlyával megegyező feleslegétől, ami egy nem várt problémát eredményezett. Állítása szerint erre még az orvosok sem figyelmeztették...
A kormány nemrég újra módosította a köznevelési törvényt. A politikusok elégedetten nyomták az igen gombot, hiszen egy szakmai grémium is támogatta a változtatásokat. Azóta forrong a közvélemény s mintha senki sem értené, hogyan sikerült megint rosszul dönteni. Az intézkedés lényege egyrészt,…..
Vannak extrém esetek amikor az orvostudomány segítségével akár 50, 60, 70 és nemrég 100 éves nők is szülhetnek. De meddig és hogyan nevelik gyerekeiket az idősebb anyák? Jó ez a gyereknek? Mit mondanak az orvosok? Milyen előnyei és hátrányai lehetnek a későbbre tolódott szülésnek? Emma Thompson…..
Minden ünnep egyik legnagyobb hátránya, hogy akarva akaratlanul eszünk és eszünk, van, hogy össze-vissza. Persze elhatározás kérdése, hogy nemet mondjunk a sok ínycsiklandó falatra, de egész biztos, hogy legalább egyszer tuti elcsábulunk. És utána persze jön a lelkiismeretfurdalás, a fogadalom, a…..
  Hányszor halljuk, hogy „a tanulás az első”… Nem értek vele egyet. Nem a tanulás a legfontosabb egy gyerek életében. Nem attól lesz boldog, kiegyensúlyozott, önmagával és a környezetével harmóniában élő felnőtt – pláne nem lesz ilyen gyerek – ha a szülő ezt hangoztatja, ezt erőlteti. Hát akkor mi…..
indapass 2017.03.30 10:14:43
@elekm:
Ehhez két személyes tapasztalat.

Legnagyobb gyerekem egy elit gimiben tanul (saját választás, 100%-ban bejött). Nem kitűnő, de több országos szintű versenyen szerepel, saját kezdeményezésből. Senki nem nyektetni - osztályban sem, itthon sem -, hogy mindenből legyen meg az ötös.

Második gyermekem általában kitűnő, de nyolcadik első félévében lett pár négyese.
Föciből, bioszból kaptak egy volt szakközepes tanárt, aki azt hiszi, csak az ő tárgya létezik. Még így, hogy a fiam a négyes-ötös határán mozgott, 4. lett a kerületi versenyen. Igen ám, de tavaly - a sajnos most nyugdíjba ment tanerőnél - ugyanezen a versenyen első volt. Pedig ott nem szívatták (az osztályátlag csak ebből a 2 tárgyból romlott, de közel másfél jeggyel, és ez azért beszédes).

Úgyhogy sokszor a pedagógus is hibás.

(A gyerek ezzel együtt inkább a felvételire koncentrált - írt 95 pontot. Az osztálytárs, akinek mindig a kitűnő volt a legfontosabb, 70-et...).

Meg kell tanulni súlyozni.