Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kispista

0 bejegyzést írt és 1400 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Érdekes dolgokat szeretne a Levegő Munkacsoport. Például, hogy az alig pár hete közfelháborodást okozó Budaörsi úti buszsávot vissza kellene állítani. Méghozzá egészen végig, az Erzsébet-hídig egybefüggővé kellene tenni. Érvként hozza fel, hogy Őrmezőn, a lakossági…..
  Ahol fővárosiznak, ott fővárosi vagyok, ahol vidékiznek, vidéki vagyok, ahol tarlósoznak, ott Tarlós vagyok – ez járt a fejemben, miközben Cser-Palkovics András székesfehérvári polgármester Főváros??? című nyílt levelét olvastam. A közéleti nyílt levelezést…..
kispista 2011.06.02 12:07:09
@Viktus:

Első értelmes ötletük. Főleg amíg nincs pénz új autóbuszokra és villamosvonalakra.

@sronti:
". Sokan ugyanis azok közül, akik az agglomerációba költöztek, ezzel részben kibújtak a fővárosi infrastruktúra fenntartásának költségei alól. Ez az állapot tarthatatlan, különösen úgy, hogy jelentős részük autóval jár, aminek negatív hatásai itt érződnek, nem az ő lakóhelyükön. "
A fővárosnak évi 200 milliárd iparűzési adó bevétele van. Amit az aggloba kiköltözők ugyanúgy megtermelnek. Ha ennek az összegnek csupán a negyedét a közlekedésfejlesztésre költötték volna az utóbbi 20 évben akkor semmi gond sem lenne.

Az iparűzési adó, ami 10x-ese az szja-visszaosztásnak, az, amit sok fikázó troll elfelejt, amikor arról beszél, hogy a vidékiek nem adóznak Bp-en.

"
Magántulajdonban - tegyük hozzá ezt az apróságot. :D Nem P+R parkolónak építette a multi, hanem a vásárlóinak ... nem hinném sokáig kultiválnák az új célkitűzést kompenzáció nélkül... "
A Penny is bevezette a parkolódíjat, mert sok külsős használta a központi helyen lévő parkolóit.
kispista 2011.06.02 12:28:58
@sronti:
Az nem rád vonatkozott, csak ilyenkor jönnek elő "az agglomerációban élők a fővároson élősködnek, ide járnak moziba de nem ide adóznak" típusú uszító faszságok, amit pl. a VEKE is büszkén hangoztat a facebook-on.

@Roltii:
"
"Több kollégám is jár vonattal, de nem szoktak késni."
Nekem meg amelyik vonattal jár, az nem ritkán késik."

Jelentős eltérések vannak a vonalak között. Van ahol szinte mindig félórás késés van, máshol meg a 15 perc is ritka.
kispista 2011.06.02 13:01:24
@fovarosi.blog.hu:
Ugyanúgy fizetőssé válna, mint pl az ikea mélygarázsa. Addig lehet ingyenesen használni, amíg jut hely a valódi vásárlóknak. Azután már csak 1 óra max, vagy vásárlás esetén kicsivel több.
A cégnek több haszna van 10 egy órát parkoló vásárlóból, mint egy darab 10 árát parkoló p+r-esből.

Meg p+r csak gyors kötöttpályánál működik, ami budoörsnél hiányzik.

Tarlósnak most hirtelen jó ötletei támadtak, csak elkésett 4 napot., és megvárta, míg közlik vele, hogy vagy visszafogja magát, vagy búcsút inthet az iparűzési adónak. (amit simán át lehet csatornázni akár régiós, akár kerületi szintre).
Május 27-ére virradó reggel az M1-M7 autópályáról a Budaörsi útra beérkező autósok azzal a felettébb nyugtalanító jelenséggel szembesülhettek, hogy a Dayka Gábor utcai felüljáró után nem szűnik meg a buszsáv, hanem egészen a Nagyszőlős utcáig (egyelőre)…..
kispista 2011.06.01 14:29:56
@is:
", mert az egesz vilagon azon dolgoznak, hogy a varosokban az egyeni kozlekedest visszaszoritsak. "

Ez így is van, de jobb helyeken ezt egységként kezelik.
Nálunk a főváros leszarja a vidéki ingázókat, a II. kerület Láng úrral az élén meg az óbudaiakat.
kispista 2011.06.01 14:36:49
@Roa:
"
Rossz felfogás: ne ott dolgozz, ahol laksz, hanem ott lakj, ahonnan könnyen eléred a munkahelyedet."

És ha férj/feleség máshol kap munkát?
A legtöbben kényszerből költöztek ki, részben a magas bp-i lakásárak miatt.

Másrészt Budaörs annyira egybeépült Bp-tel, hogy az már nem is tekinthető szvsz agglonak, hanem egy egységes városnak. Főleg hogy a II vh. után pusztán azért nem lett bp része, mert jelentős sváb hagyományokkal rendelkezett.

A 4-es metróra elbaszott pénzből már régen gyorsvillamos járhatna az Auchan áruházig (összességében kevesebb utazási idővel, mint a busz+leendő metró) , de erről már lekéstünk.
kispista 2011.06.01 14:41:39
@milliliteratura:
"
a probléma az, hogy a dugóban nem a tranzit ül, hanem az agglóból a belvárosba járó jómunkásember. "

NEM, a dugóban a lakóövezetekből a munkahelyi övezetekbe bejárók ülnek. Köztük olyanok, akik Bp határán belül, pl. rákosborzasztón laknak, és olyanok, akik azon kívül.
Mindegyikük után fizet a munkáltatójuk iparűzési adót, tehát joggal elvárható a fővárostól, hogy megoldja a dolgozók bejárását. Akár útépítéssel, akár színvonalas villamos és buszhálózattal.

Az évi 200 milliárdos iparűzési adóbevételből simán cserélhető lenne az összes busz és villamos vadi új légkondisra. Mindössze egy évi adóbevételből, amit minden bp-en dolgozó jómunkásember termel meg. Már csak az a kérdés, hogy hol is van ez a pénz, mert fejlesztést nem látni.
Subba Reptéri lehúzás 2011.05.11 16:37:00
Jó szájízzel érkezz, vagy hagyd el kishazánkat! Lehet ennél jobban bemutatni Magyarországot?Számla a reptéri Leroy étteremből: Egyé ezeröccázé bundáskenyeret, és fizess még egyszer annyit a felszolgálásért! Reakció az étterem vezetőjétől:És egy EPIC Handrástól…..
kispista 2011.05.11 23:32:29
@Lova:
"átbaszás akkor lett volna ha nem lett volna feltüntetve feketén-fehéren a számlán a szervíz összege. Fel volt. Ez így teljesen szabályos."

Csak sajnos eddig egy számlát sem láthattunk. S nyugtát, hiába bizonygatják nézányan az ellenkezőjét!
Meg a 123%-os szervízdíj sem szabályos, ha az étlapon nincs feltüntetve.

"Aki meg a NAV-ot emlegeti, ugyancsak nem tudja mit beszél (régen APEH volt, egy ideje nem úgy hívják). Nem gondolhatjátok komolyan hogy egy ennyire reprezentatív és frekventált helyen levő krimót nem ellenőriznek rendszeresen, nehogy gikszer legyen."
Csak a pincér általában felismeri az apeh ellenőrt és neki ad számlát. Ha meg nem úgy jár mint a pizzafutár ki az apehbe pincérblokkal vitt pizzát.
Az ellenőrzésnek meg nincs köze ahhoz, hogy mennyire frekventált helyen van.

"épp két egyenruhás pénzügyőr jelentkezett be a vezetőnél ellenőrzésre."
És mit ellenőriztek?
kispista 2011.05.12 00:31:32
@Index.hu főadmin:
még egy hülye, akit egy pincérblokkal át lehet vágni...
  Volt, nincs. A stop.hu megszüntette blog-szolgáltatását, már csak a Google emlékezik, hogy milyen volt. A stopos blogok archívuma is elérhetetlenné vált, így többek között az Egy sör mellett, a Lapcsócsáló és a megZAKkAnT világ mellett a Stop vezető bloggerének, Gréczy…..
kispista 2011.05.11 21:37:49
@mavo:
"
ilyenkor mi van? "

Sokan nem válnak el a házastársuktól, mégis szeretőt tartanak. Aztán ha erre rájön a férj, akkor megfenyegetik hogy viszik a fél házat meg bankszámlát.

Mikor tüntetünk a sajtószabadságért?
Vajon a fidesz mivel kényszerítette erre az mszp-t?
Összefogás a Budai villamosért! Fonódó villamos másként Fiatal, független közlekedésmérnök-hallgatók csoportja új megoldással állt elő a Budai fonódó villamos projekt végleges elvetését elkerülendő. Gyors cselekvésre sarkallt minket Tarlós István főpolgármester egy…..
Pár nappal ezelőtt  a Széchenyi István egyetem néhány közlekedés mérnök hallgatója, önálló megoldást vázolt fel a Budai fonódó villamosok néven futó projekt végleges megfeneklésének elkerülése érdekében. Legnagyobb örömünkre Láng Zsolt, az érintett II. kerület…..
A magyar állam a diákok átverésében segédkezett, aminek véget kell vetni: morális kötelesség a diplomagyárak bezárása. Nem tudjuk, hogy Hoffmann Rózsának a felsőoktatási intézményekkel kapcsolatos tegnap kiszivárgott tervei a valóságban mennyire előrehaladott…..
kispista 2011.05.05 18:10:28
A Corvinus már régen megszűnt volna, ha nem olvasztják bele az államigazgatásit és a kertészetit. Egy mesterségesen összetákolt valami, mindössze azért, mert nem lehet egyetem az, ahol csak egy tudományterületet oktatnak.
A BMGE már lassan amúgy is leelőzte a Corvinust.

@Vitéz Kőbányai Világos:
"Jaj, cica, hát mi is az egyetlen dolog, amit csak a Corvinuson tanítanak? Közgazdaságtudomány.."

Meg a BMGE-n is tanítják, de az ne zavarjon. Ahová sok közgázos oktató is átment, akit zavart Mészáros elvtárs működése.

A rektor meg örüljön, hogy szabadlábon van még a nemzeti vagyonkezelőben elkövetett okosságai miatt!
Ha egy focicsapat szurkolótábora megindul, általában nem nagyon nézik, hogy járdán mennek-e, hisz ők a tömeg, abba meg úgyse hajt bele senki. R.P. dudálni merészelt, mert az úton keresztülhömpölygő drukkerhorda elállta az útját, cserébe kapott az autójára egy ökölcsapást.…..
kispista 2011.05.05 10:36:48
@Legelő Őse:
"Nem egyszerűen arról van szó, hogy ilyenkor az ember türelmesen megvárja amíg elmennek, addig beszélget a családdal, aztán szépen nyugodtan folytatja az útját? A közlekedés nem valami verseny,"

Erről egy nemrégi poszt jut eszembe (lehet hogy homáros volt) ahol a hasonlóan idióta szülő azzal magyarázta a járdán parkolást az állatkert előtt, hogy nem fog 15 percen keresztül a gyerekkel gyalogolni a Városligeten keresztül a felvonulási téri parkolótól.

A kisfiának meg valószínüleg tetszene is ez a tömeg, mert még nem sokat látott ilyet. Helyette hallgathatja az idegbeteg apja őrjöngését.

A posztoló írjon a gyámúgynek, hogy alkalmatlan a gyereknevelésre!
kispista 2011.05.05 11:04:36
@Szocio Pata (kikvogymukblog): Meg egy-két kommentelő is bizonygatta, hogy kisgyerekkel nem lehet sétálni, mert minden falevélnél megállnak nézelődni.

A posztoló meg tipikus autófüggő lusta fasz, aki még egyszersem várt 20 percet a buszra. Vicces lenne minden autóban egy légkürttel bedudálni, mert miattuk van dugó, amiért a busz késik.
kispista 2011.05.05 11:28:00
@gabaglukk:
"a koncertről elvonuló tömeg nem azonos a focimeccsről elvonuló tömeggel."
Főleg hogy a focimeccsekről kötelező arra elmenni, amerre a rendőrök irányítják a szurkolókat, meg mehetnek bármelyik irányba.
autózz! Veszélyes beparkolók 2011.03.29 08:22:00
Mindenki ismeri azt a szituációt, amikor egy forgalmas útra kell kihajtani lámpa nélkül és percekig semmi nem akasztja meg a sort. Ilyenkor jól jönne, ha lenne hely felgyorsítani,  hogy biztonságosan vehessük fel a főút tempóját. Hátrány az is, ha valami akadályozza a…..
kispista 2011.03.30 10:09:20
Ha a posztoló a teherautót nem veszi észre időben, akkor a zebrán átkelő gyalogost hogyan fogja? És még van olyan idióta faszparaszt, hogy szerinte nem ő az életveszélyes, hanem a szabályosan parkoló.

Önkormányzat helyében kitennék egy adag 30-as táblát, oszt lehet a potenciális gyilkosokat fényképezni.

Nm tiltja tábla a parkolást, ezért még akkor is szabályos, ha emiatt egy száguldozó barom fékezni kényszerül.

"Eddig személy szerint csak egyszer kerültem meleg helyzetbe, mert általában igyekszem megtenni ezt a félkört mielőtt a Batthyány újra zöldet kap."
Vagyis max másfél perc időspórolás miatt kertvárosi utcában zebrákon keresztül 70-nel száguldozol

@Útelágazódás:
"Azért megnézném, hogy a belvárosba az árú és a szolgáltatók, hogy jutnak majd el ebben az esetben. Mer ugye a burkoló leteszi a kocsiját at Etelénél, majd felszáll a buszra 2 csomag járólappal, meg egy zsák ragasztóval a hóna alatt."
Már jópár éve a teherautók csak (fizetős) behajtási engedéllyel hajthatnak be a belvárosba, mégsincs áruhiány, mégsem állt meg emiatt a város.
A burkoló meg simán kifizeti az 500-1000 Ft közötti behajtási díjat a 2000-3000 ft-os órabéréből. És gyorsabban is tud majd haladni, így akár pozítiv is lehet az egyenlege (nem kell reggel és délután 1-1,5 órát dugóban ülnie, csak mondjuk 0,5-1 órát, 2* fél óra idő neki sokkal többet ér mint 500-1000 ft).
Persze ezt te is tudod jól, a valóságban az zavar, hogy az olyanok is fizethetnak majd, akiknek semmi sem indokolja a gépkocsihasználatot, mint pl. te. Csak az nem jó ok, hogy rühelled a bkv-t így kell a burkolókra hivatkozni. Kár hogy ez a mi lesz a szegény kőművesekkel már lejárt és átlátszó kifogás, főleg hogy a gépjárművekben az emberek 90%-a csomag nélkül utazik.

@horex:
Elég hülye, aki egy félmondatból idióta következtetséeket von le és rögtön rinyálni kezd.
Már szériaérettek a tisztán elektromos autók, amikkel 100 km is megtehető egy feltöltéssel. 40 év alatt garantáltan el fognak terjedni. Ahogy a hibridek is eléggé elterjedtek már.

@efhábé: Az áthaladó autós meg vegyen bkv-bérletet.
kispista 2011.03.30 10:11:34
@Sudve:
"Nyilván ez sem lenne gond, ha nem száguldoznának (mindkét irány) őrült módjára... "
HA meg ezek miatt fényképezne a rendőrség, máris jönnének az újabb rinyáló posztok a pénzbehajtó zsernyákokról, akik megint egy indokolatlan helyen mérnek.
  Szia Tibi! Alant egy idézet, a közeg nyilván összerakható. Használd bátran! De valójában bármelyik hasonló leírás mehetne, kiemelések tetszés szerint. Csak azt sajnálom, hogy a makktárs kifejezés nem szerepel, de amúgy hozza a szintet.     Attila  ..
kispista 2011.03.28 17:22:40
@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és:

"(az anyagi kényszer ugyanolyan kényszer, mintha a fejedhez tartanák a pisztoly, hogy szopj, vagy lelőlek)"

Az kukásokat, csatornatisztítókat is ennyire sajnálod, mint a kurvákat?
Azzal hogy szarsz, vagy kidobsz valamit a kukába, ezeknek az embereknek a testét használod ki!

Az emberek túlnyomó része gazdasági kényszerből dolgozik.
Zoltántól kaptunk egy levelet, amit ő már 6 héttel ezelőtt elküldött a X. kerületi Önkormányzatnak és azóta sem kapott rá választ. Ezért most elküldte nekünk is és két internetes újságnak is, bízván abban, hogy esetleg történik valami a nyilvánosság bevonásával. Bár a…..
kispista 2011.03.25 19:42:32
@Atesz.:
"
Ha van életösztöne a gyalogosnak, akkor óvatosan lép ki és figyel, hogy megkapja-e a jogos elsőbbségét... "
A kresz szerint haladéktalanul kell áthaladjon.

Pont a posztoló meg a hasonló barmok miatt van az, hogy a gyalogosok 2-3* annyi idő alatt mennek át az úttesten, ezzel feltartva a megálló autósokat.
Ha mindenki normális sebességgel közelítné meg a zebrákat, akkor a gyalogos is gyorsabban áthaladhatna (nem kellene 3 m-enként megállnia 2 mp-re), így mindenki gyorsabban eljuthatna a céljához.
autózz! Életveszélyes tankolás 2011.03.25 08:51:00
Tamás olyan helyzetben került veszélybe, amelyre talán legkevésbé számítana bárki is. Ki gondolná azt, hogy egy autópálya felhajtón figyelnie kell esetleges nem várt akadályra. Az Ő levele bizonyítja azt, hogy mostantól mindenki nyitott szemmel, és fokozott figyelemmel közelítse…..
kispista 2011.03.25 19:27:24
@szaGértő:
"Csak olyan akadályra kell számítani szerintem, ami legálisan ott lehet. Pl. autópályán álló autóra a leállósávban igen, de úton fekvő emberre már nem annyira."

Ha pl sötétben úton fekvő gyalogost gázolsz, akkor nem leszel hibás.

De ha pl egy kanyar után bármilyen okból álló autóba beleszállsz, akkor már a te hibád, mivel szabályosan is előfordulhat, emiatt számítanod kell álló (vagy nagyon lassan haladó) autóra
kispista 2011.03.25 19:39:28
@hagyma:
"
szoval megyek az orszaguton, szembejovo forgalom van, kicsit ives kanyar es utana nekem szamitani kell egy kivilagitatlanul fekvo testre az uton"

Nem, de egy álló gépjárműre igen. Vagy te ha dugó miatt lelassul a forgalom, akkor kipattansz a kocsidból és 30 m-rel hátrébb kiteszed a háromszöget?

De komolyan úgy gondoljátok, hogy egy kanyarba bármennyivel be lehet hajtani és reménykedni abban, hogy a kaynar végén nincs ott az álló kocsisor?
kispista 2011.03.25 19:48:49
@Lacusru:
"
Ha csak hirtelen fékezni kell a pályán valamiért, már akkor illik bekapcsolni tudtommal."

A tankoló autós is hülye volt, ez kétségtelen.

De mi van akkor, ha éppen dugó van a pl. megyeri hídon, és ezért áll ott az az autós. Ő nem fékezett hirtelen, hanem csak megállt a torlódás miatt. Ilyen esetben is a megálló autós a hibás, mert nem számít arra, hogy egy vadbarom 40-es táblánál 70-nel száguld? Mégis mit kellene tennie? kitennie egy háromszöget maga mögé és egy 20 m-es kötéllel maga mögött húzni, ha lassan megindul a kocsisor.

Számtalan esetben elképzelhető, hogy szabályosan áll egy kanyar után az autós.

A legtöbb helyen 99%-ban sokkal gyorsabban is lehet haladni mint a megengedett. Az esetek 1%-ában meg a fentiek történhetnek meg. Bízni lehet a vakszerencsében, hogy nem lesz senki a kanyar után, de jobb inkább lasabban haladni.
Mi van akkor, ha egy utca egyik vége még egy fejlesztésekben élen járó budapesti kerülethez, a másik meg egy agglomerációs nagyközséghez tartozik, amelyik az adott területtel egyáltalán nem foglalkozik? A lakók a közvilágítást kiépítették önerőből, az utakat már…..
kispista 2011.01.18 15:48:25
@a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka:
"Kíváncsi lennék, mennyiért vették a házakat/telkeket annak idején."

SZVSZ normál áron, az ingatlannepper csaló vállalkozó meg átbaszta őket, hogy lesz aszfaltút meg bkv meg anyámkínja. Meg a prospektusban 20 perc a belváros ami max éjszaka igaz. Ezt jobb helyeken megtévesztésnek/csalásnak hívják.

Azt a céget kéne elővenni! A "vállalkozó" szépen kaszált, az önkormányhat meg a helyben maradó szja-ból még a közintézményeket sem tudja fenntartani, nemhogy aszfaltozni.

@ergerberger:
"

Így van! Magyarok vagyunk! Tehát pestizés-vidékizés helyett inkább cigányozzunk, zsidózzunk! "
A zsidózás sajnos nem PC. Mocskosvidékiparasztozni, meg köcsögpestiprolizni sokkal píszíbb!
kispista 2011.01.18 15:49:49
@BuDdHa:
"amúgy se hívott senki titeket ide, jól megvoltunk a szántófölddel, emlékszem még 10-15 éve jártunk oda napraforgót lopni :)"

Gondolom ti meg 1000 éve ott laktok.
A legszebb amikor a 30 éve betelepülő fikázza az 5 éve jött "jöttmenteket"
kispista 2011.01.18 18:29:56
@Kürüsüly:
"
megkerestem: minden SZJA 40%-a amit megtermelek annál az önkormányzatnál köt ki ahol élek."

Tévedsz.
8%-ot kap meg. A maradék 32%-t konkrét feladatokra (pl iskolánál tanulók alapján) osztják el.) adnak. Tehát azt csak akkor kapják meg, ha végeznek érte valamit. És ráadásul ebből a fejkvótából sehol sem jönnek ki.
És ahol dolgozol, ott meg iparűzési adót kap utánad az önk. ami ált. nagyobb mint a helyben maradó szja. (iparűzési adó alapjába beletartozik a teljes bérköltség járulékokkal együtt.)

@szerjóska:
A jelentős bevétel az iparűzési adó, ami bp-en 200 mrd ft évente (amit minden itt dolgozó után fizet a cég.) Ebből sok metró kijöhetett volna, ha ezt nem kúrják el.

A posztoló megírhatná, hogy a telek mennyibe került, és az eladó ill. ők milyen kötelezettségeket vállaltak.
     Nincs mentség, ha elüt egy jármű a zebrán egy gyalogost. Főleg, ha utána cserben hagyja. Ez tény, ez a szabály, ami jól is van így. Bűnhődjön csak, amit a társadalom ítél neki. És akkor most nézzük meg együtt a videót, és képzeljük bele magunkat…..
kispista 2011.01.05 11:11:35
@GGG77:
"hogy a kurva anyjáért átlósan megy a zebrán, csigalassan még neki áll feljebb. "

1. a gyalogos a hibás ha átsiet a zebrán.
2. a gyalogos a hibás ha lassan megy át a zebrán.

Konklúzió: Mindig a gyalogos a hibás. Kivéve ha autóba ül, mert onnantól már autós lesz és neki van igaza.

@Poll:
"
Én két apró pici dologra tippelnék:
1. egy ilyen dizel batárnak kurva nagy hangja van
2. égett a lámpája, amit olyan 500 méterről már látni lehet... "
Gázadás nélkül kanyarodik, akkor nem olyan hangos. És pont abba az irányban volt a szamélyautó, amelynek a hangjától nem halotta.

A furgonos kb 120 fokban kellett volna körülnézzel. A gyalogos meg kb 300 fokos körben hogy láthassa a furgont.

Nem hiába van elsőbbsége a kanyarodó autóval szemben, hiszen a járdáról lelépve az autó általban még jó mesze van.
kispista 2011.01.05 11:21:42
@Poll:
Tehát levonhatjuk a konklúziót, hogy a gyalogos elsőbbsége teljesen egyedi, ha leszarjuk az elsőbbségét az teljesen más, mintha az autós elsőbbségét szerjuk le.

Jelen esetben a gyalogos ugyanúgy elsőbbséget élvez, mint bármelyik egyenesen haladó a főúton. Ha a Dózsán takarásban haladónak megy neki a furgon, akkor senki sme mentegetné. Így meg egyesek megteszik. A 3 forgalmi sávnak elsőbbséget ad, a zebrát meg magasból leszarja, mintha ott sem lenne. Ez nem közlekedési szabálysértés, ez gyilkossági kisérlet.
He meg lehet adni az elsőbbséget a szembe 50-nel jövőknek balra kanyarodáskor, akkor miért nem lehet a forgalmi sávokkal párhuzamosan 5 km/h-val haladó gyalogosnak is? Ne találd ki hogy ez más eset!
kispista 2011.01.05 11:25:25
@Poll:
"
Csakhogy a gyalogos lépett ki autó mögül, pontosan tudta, hogy melyik pillanatban és honnan jöhet autó."

Az út közepén haladt már! Főúton haladva is pontosan tudod, hogy a mellékútról jöhetnek autók, mégsem állsz meg!
Kaptam egy bírósági idézést Pécsre. Számíthattam volna rá, hiszen megadtam a rendőrnek az adataimat, és nálam közelebbről aztán senki se látta a balesetet, de mindez már másfél éve, 2009 májusában történt, úgyhogy szépen elfeledkeztem róla. Kérdeztem ügyvédemet,…..
Jól a délután végére csúszott a mai poszt megjelenése, de ha minden jól megy, akkor megéri, hogy most várnotok kellett egy kicsit, többet egyelőre nem árulok el... De akkor jöjjön is a lényeg: Lionking olyat élt meg, ami itt a blogon is visszatérő probléma és sajnos számos…..
kispista 2010.11.26 09:28:24
A zebrán nem megállóknak kívánom, hogy egy főúton haladva egy mellékútról bekanyarodó ifa ne adja meg az elsőbbséget. Az ifás is megideologizálná, hogy mennyire zavarja a saját közlekedési ritmusát, ha minden kisautó miatt fékeznie kell.

A jelzett helyen középen villamossín van, tehát csak 2 sávos az útszakasz.

Más országokban is azért állnak meg a zebránál, mert ott rendszeresen büntetnek emiatt.

Nálunk büntettek már meg bárkit emiatt? Büntetnek piroson áthajtás, gyorshajtás miatt, de zebránál még sohasem halottam büntetésről.

A zebra leszarásának meg az az eredménye, hogy az ilyne helyeket teleszórják lámpákkal, amik miatt 1-2 mp-es megállás helyett mindenki ácsoroghat fél percig. Az ugye aztán valóban gyorsítja a forgalmat.
És sok helyen csak úgy lehet a folyamatos forgalom egy alsóbbrendű útról kocsival kihajtani, ha a közeli zebra előtt valaki megáll.

Természetesen nem kell padlófékezni, de a legelső autó, aki féktávon kívűl van, mikor a járda széléhez ér a gyalogos, az köteles megállni. Ha időben fékez, akkor gyakran elég lassítani, és már át is ér előtte a gyalogos. Ha meg sűrű a forgalom, a követlező lámpáig 95%-ban utolérem a sort, tehát senki sem veszít.

Udvariasság: Mindenki csak a saját elsőbbségéről mondhat le, de ha melettem megáll valaki, akkor számítanom kell arra, hogy ő ezt teszi, így akár egy balesetben is részben hibás lehetek.
Elsőbbségről meg akkor mondjunk le, ha ezzel a másik , ill. a mögötte jövők többet nyernek, mint amennyit mi ill a mögöttünk jövők vesztenek.
Breaking news! Napok óta azon gondolkozom, hogy fog engem (és minket) rávenni a kormány, hogy hagyjam ott a fenébe a magánnyugdíjpénztáramat, és térjek vissza a langyos lábvíz állami rendszerbe. A megoldás megszületetett, nem kicsit basz oda: "Elveszíti jogosultságát az…..
kispista 2010.11.24 19:20:46
@Dracon:
"szépen felhízott volna 50-70milla környékére.
Abból azért tellett volna farhátra.
Amit az államtól kapnék akkora abból viszont már most sem telik farhátra."

A mostani fejenkénti 2 millás államadóság is felhízna 30 millára. Amit ugye az aktívok hiányában rajtunk hajtanának be 30 év múlva.
kispista 2010.11.25 15:47:33
@zero:
"
A munkáltatói járulékot nyugdíjadónak hívják majd, így ehhez kapcsolódóan az állam nem lesz köteles nyugdíjat fizetni. Az új nyugdíjrendszerben a munkaadói járulék neve nyugdíjadó, így ezen összeg után nem jár automatikusan nyugdíjkifizetés."

Ezt én már tegnap megmondtam, hogy egyszerűen lesz egy új adó és kész. Bár én nyuggereltartási adónak nevezném, de sajnos engem nem kérdeztek meg.
kispista 2010.11.25 16:05:02
@pakesz:
"
ez 17 --> 43 % adonovekedes lett!!!"
Csak 17--> 40%, de ezt "kompenzálja" a nyugdíjjárulék 24%-os csökkentése.
A kormányprobram meg csak a béta verzió volt, sajnos a végleges egy kicsit más lett.
Nem tudom, hogy Pokyvali türelmetlenségének mennyire van sok alapja, mert én nem járok a levelében említett úton naponta, így sosem tűnt fel, hogy van ott értelmetlen lámpa. A városba befelé viszont nem feltétlenül szivatás okán lehet hosszan piros, hanem hogy elosszák kicsit a…..
Sárdobáló Kiegyensúlyozottság 2010.09.25 15:00:00
Az RTL parlamenti pártokat kérdezett a dugódíjról. Kihagyta a Legeslegjobbikot. Erre egy magánszemély az OVB-hez fordult, amely megállapította az esélyegyenlőség megsértését. A következő hírblokkban már a Jobbik is benne volt. Nem akarok esélyegyenlőséget! A magántévé…..
kispista 2010.09.26 00:21:20
@Horváth Andor Márton:
Ha egy magántévé diszkriminálhat, akkor egy magáncég is? Pl. elküldheti a roma jelentkezőket egy álláshirdetésnél? Ezt támogatja a szerző? Akkor ő az igazi fasiszta!
  Van ugye a dunakeszi láp ügye, amiről az Urbanista is írt: az Auchan terjeszkedni akar egy területen, mely a környezetvédők szerint láp, márpedig minden láp védett Magyarországon, vagyis amit az áruház akar tenni az tilos. "Független szakértők"…..
kispista 2010.09.26 00:05:08
@Vikusz: Szinte az összes hasonló áruház zöldterületre épült.

Meg állítólag ikea lesz mellette. Ami ugye büszke arra hogy mennyire környezetvédő.

Vagy majd dunakeszi is bevezeti a dugódíjat a bp-ről az auchanig vezető útra.
Néhány hete arra kértem az Urbanista olvasóit, hogy írják meg, mire kíváncsiak a főpolgármester-jelölteket indító pártok programjából – én pedig felteszem a kérdéseket nekik. Nem politikáról, nem ideológiáról és nem kritikákról szólnak az interjúk, hanem szigorúan…..
kispista 2010.09.22 22:16:06
@goumba:
"hogy milyen intakt maradt a százéves városszövet. Csak épp élni nem lehet benne..."

A külső kerületi városszövet jó része az utóbbi 100 évben jött létre, mégis kimaradtakl a megfelelő közlekedési területek.
A hungária körgyűrű nyomvonala már a századfordulón megvolt, azóta a beépítéseknél nem vették figyelembe a többi körgyűrű lehetséges helyét (emiatt is lett ilyen "hülye" alakú az M0)
kispista 2010.09.22 22:17:29
kispista 2010.09.25 23:59:35
Kikerestem nektek, Bp-en 2010-es terv alapján az iparűzési adóbevétel (amit a cégek fizetnek, jórészt a dolgozók, köztük a vidékiek, által megtermelt bevétel után) 198 Mrd Ft, a szja bevétel meg 13 mrd ft.
Ebből is látható, hogy a bp-i lakcímű dolgozók után kevesebb mint 10%-kal több a bevétele a fővárosnak, mint az ingázók után. Cserébe a bp-i lakosok felé ellátási kötelezettség van, ami több fővárosi hozzájárulást igényel, mint az szja bevétel.

Ennyit arról, hogy az ingázók nem adóznak bp-en.

Az agglomerációba kiköltözés meg sokszor nem szabad választás volt. Rendszerváltozás előtt egy ideig korlátozott volt a fővárosba költözés (ekkor alakultak ki a lakótelepek), utána meg sokkal kevesebb lakás épült bp-en, mint amire szükség volt.

@sanche:

"Aki Budapesten akar dolgozni, az éljen is Budapesten és tegyen hozzá valamit, hogy élhetőbb legyen a város-de legalábbis, ne háborogjon, ha drágítják a bejutását"
Aki a hungária körgyűrűn belül akar dolgozni, az lakjon is a hungária körgyűrűn belül. És ne háborogjon ha drágítják is a bejutását.
Mert ugye te úgy gondolod, hogy pl. rákosborzasztón lakva jogod van a belső kerületben lakók levegőjét rontani.
Te azt mondod, hogy a köcsög vidéki nehogy má" bp-en pöfögjön. Az ötödik kerületi meg azt, hogy a köcsög külvárosi ne a kerületében járjon autóval.

Az meg tény, hogy egy városszéli lakóparkból a személygépkocsi használat néha magasabb arányú, mint egy sűrű vonatközlekedéssel ellátott elővárosból.

A dugódíj tanulmányt végigolvastátok legalább? Abban egyértelműen leírták, hogy a legnagyobb forgalomcsökkentést a hungárián belüli díjfizető övezet hozza.

@goumba:
"De egy abszolút esélytelen párt lehetne radikálisabb és szókimondóbb. "
A bejutási küszöb ezt gyakran megakadályozza. Mert ha csak nagyon szűk réteget képvisel egy párt, akkor nehezen jön össze az 5%

@Bartoki:
"
"Csak egy példa: a 4-6 villamosvonal csúcsidőben elviselhetetlenül tele van a járat nagy részén. Reggel, nem egyszer a negyedik villamosra tudom bepasszírozni magamat, úgy, hogy tényleg egymást érik a villamosok."

Nem járok arra csúcsidőben, de biztosan nem férne be még valami? A bkv.hu szerint 2-2.5 perc a 4-6 indulási időköze - Japánban már 20 évvel ezelőtt 20 másodperc volt egyes metrók követési ideje, az 1 percet lassan akár mi is elérhetnénk..."
20 mp még japánban sincs (főleg hogy többet áll a megállóban a jármű).
Metrónál másfél perc a minimum nálunk.
a nagykűrúton meg 1,5 perc a lámpaciklus, az az elméleti maximum, de ebben az esetben ha egy járat lekési a lámpát, akkor a mögötte jövő másik száz is. Ezért jelenleg ált. minden 2. ciklusban jön a villamos átlagban.

"miért fáj annyira sokaknak az alsó rakpart "tervezett" lezárása."
De miért pont az alsórakpartot zárjuk le? Miért nem egy másik átmenő utat (amely mentén több lakás helyezkedik el?
A Homáron keresztül Ágnestől is értesültem a lenti esetről, Bence pedig közvetlenül nekem írta meg a sztorit még nagyobb részletességgel, úgyhogy az ő levelét olvashatjátok alább. Ha anyagi kárral járó balesetet sikerült kifognotok, sose hagyjátok, hogy rádumáljon a vétkes…..
kispista 2010.09.22 18:14:27
@hgg266: esetedben szvsz nem volt szabálytalan a hirtelen fékező (ha a külsőben volt), mert ugye követési távolság. de a posztolónál a másik kikanyarodott a tanuló elé szabálytalanul (elsőbbség meg nem adása). Persze hiába is lenne meg , akkor is letagadhatná.
kispista 2010.09.22 18:50:52
@''autónepper.'': De a kerületben garantáltan volt legalább egy suzuki. Minden balesetnél 5 km-en belül van legalább egy. Lehet ez véletlen?
kispista 2010.09.22 20:07:04
@metal:
"simán el tudjátok dönteni, hogy a posztoló hülyeséget csinált, mert félrekapta a kormányt. "

A posztoló mindig hülye, ez alapvetés!
autózz! Kiakasztott az EMPAMO 2010.09.21 18:45:00
Még most, a poszt elején felhívom a kedves olvasó figyelmét, hogy szigorúan az én saját szubjektív magánvéleményem az, amiről most írni fogok. Többször is terveztem már, de most jutottam el oda, hogy meg is teszem. Sosem rejtettem véka alá, hogy vagyok olyan lusta és kényelmes,…..
kispista 2010.09.22 19:46:26
@D4D:
"
30 km-es út (15 km a BP táblától)
Volán bérlet 20800 Ft/fő, BKV 9800 Ft/fő.
"

Volán bérletre csak az utolsó bp-i megállótól van szükség. Így max 20 km-es bérlet, az meg 14 e ft.
De így sem olcsó.
Az utóbbi 8 évben folyamatosan sokkal nagyobb mértékben drágult a bkv, mint az üzemanyagok. Még az idei jelentős benzináremeléssel együtt is.
BKV jegyár 2002 január: 106 ft, most 320 ft
200%-os emelkedés.
Benzin 2002 jan. 204 ft, most 340ft
66%-os emelkedés

HÁROMSZOR akkora mértékben drágult a bkv mint a benzin ára. Arányos emelkedésnél most 600 ft lenne egy liter benzin.
Ennyit a maszop féle ingyenes bkv-ról.
Tehát még inkább versenyképtelenebbé vált a bkv fejlődés helyett.
kispista 2010.09.22 19:50:25
@jaafar:
"
@kispista: Szerinted az esti program vagy tekerés vagy a gép előtt ücsörgés? :-) "
Öt percen belül válaszoltál, tehát a gép előtt ücsörgés. vagy csak pont most értél haza a tekerésből.
kispista 2010.09.22 19:52:37
@D4D:
"

Egyenlőre nincs rá pénz. Marad a dugó Vörösváron, mert a geci környezetvédő fasszopó zöldek még az elkerülőt is megtorpedózzák állandóan."
Ha nincs pénz a vasút építésére, amit az EU is támogat, akkor az elkerülőre lenne?
(Vörösvár után nincs dugó? Mert ha van akkor az elkerülőnek nincs értelme, csak akkor ha utána már nincs torlódás)