Regisztráció Blogot indítok
Adatok
szszabolcs

26 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A „márkák a művészetben” sorozatunk harmadik részeként ismét egy olyan céget szerettünk volna találni, amely mára – a McDonald’s-hoz és a Coca-Colához hasonlóan – az Amerikai Egyesült Államok, így a nyugati világ és a globalizáció egyik jelképévé…..
A Balaton Sound-hoz és Hegyaljához hasonlóan ott járt a Kreatív-Szívlapát csapata a Szegedi Ifjúsági Napokon is. A SZIN-ről is készítettünk egy színes szakmai összeállítást a Kreatív Online-ra a főbb márkabenyomásokról és megjelenésekről nagyon sok fotóval, itt pedig egy…..
A McDonald’s művészetben való megjelenését bemutató posztunk után nem volt nehéz megtalálni a következő alkalmas márkát, melyet megvizsgálunk képzőművészeti szempontból.Nem más ez, mint a világ állítólag legismertebb kifejezése az „OK” után, vagyis a…..
A műalkotások reklámban való felhasználását bemutató, több epizódot megélt és a legnagyobb alkotókat (Michelangelo, Dalí, Picasso) felvonultató sorozatunk után most csavarunk egyet a felálláson és azt vesszük szemügyre, hogy egy-egy nagyobb márka hogyan jelenik meg a…..
A Kreatív Online-on tegnap megjelent, nagyon komoly és nagyon szakmai összeállításunk után most egy könnyedebb anyagot is összegyúrtunk a hétvégén véget ért Hegyalja Fesztiválról, az ottlétünkről és a márkamegjelenésekről, hasonlóan a Balaton Soundról szóló posztunkhoz. A…..
Általában imádom a műfajparódiákat, és a Magyar Színház pont ezt a megoldást választotta reklámjaihoz, meglehetősen minimalista módon, ami persze önmagában nem baj. Az elképzelést ez esetben is jónak tartom, ám a kivitelezés talán lehetett volna ötletgazdagabb. Nekem személy…..
Őszintén szólva nem stílusom a temetkezzünk a múltba és búslakodjunk a jelen dolgain jellegű gondolkodás, de nagyon fel tud bosszantani, amikor olyan szinten torzítják a valóságot és nyomják az amcsi vattacukor-boldogságot, idilli naplementés csillogást, ahogyan a következő, a…..
Egy érdekes reklámfilmet mutat ma be a Szívlapát, amely a jól ismert egyszázalékos kampány jegyében készült a Magyarországi Református Egyház (MRE) megbízásából. Ez idáig rendben is van, hiszen minden közhasznú szervezet kampányol azért, hogy az adózók nekik ajánlják fel…..
Egy gyermekek által előadott flashmob tánccal indult egy budapesti plázában a Lenor új, fülsértően bugyuta, „Lenor Selymes Ruhaság” néven futó kampánya. Mi ezt a megoldást ugyanolyan erőltetettnek és izzadtságszagúnak gondoljuk, mint a legtöbb olyan marketingcélú…..
Legalábbis a Goviral nevű online tartalomterjesztő adatai szerint ezek voltak a tavalyi év legnézettebb víruskampányai. Az első helyen az az agyonajnározott Old Spice kampány végzett, melyről már e blogon is írtunk, és amely a készítő Procter & Gamble egyik szakembere szerint…..
Aligha van olyan valaki ebben az országban, legalábbis annak internethasználó részében, aki ne találkozott volna annak idején a számos blogbejegyzést, véleményt és beszélgetést szülő Budapest imázsfilmmel, a Budapest Business Region megrendelésére készült Get Engaged! című,…..
szszabolcs 2010.12.25 14:20:40
Látványos, vicces és szórakoztató infógrafikát készített karácsonyi üdvözlőüzenet gyanánt az iGO navigációs szoftver készítője, a magyar NNG. A képen a Mikulás föld körüli utazását illusztrálják számokkal. A grafika szerint a Mikulás december 24-én, este tízkor kezdi…..
szszabolcs 2010.12.21 13:47:29
@oxyoxy: köszi, javítjuk!
Posztunkban az év legfontosabb reklámjait, kommunikációs történéseit mutatjuk be Angliából. Következik az „Always a woman” című imádott reklám, a mindenütt körülrajongott Old Spice szpot, valamint a Foster’s, mely feltámasztotta a klasszikus brit komédiát.…..
Egy lelkes, hazaszerető olvasónk hívta fel a figyelmet arra, hogy szerinte a Westend City Center bevásárlóközpont tavasszal feltűnt és azóta rendszeresen fel-felbukkanó – jelenleg épp karácsonyi vásárlásra buzdító – szpotjai igencsak emlékeztetnek egy texasi…..
Ma van az emberi jogok világnapja, ezért összegyűjtöttünk néhány szép, kreatív reklámot, amelyek a témába vágnak. Következik a megmentő aláírás, puskagolyót megtörő papír és kínai sportolók fiktív tortúrája a pekingi olimpia kapcsán. Játékkatonák (HYPE,…..
Vajon van-e ebben a formátumban még tíz év, ahogy Herman Péter, az RTL Klub kreatív producere jósolja, vagy egyszerűen leereszt, mint az iroda sarkában felejtett szilveszteri lufi?  Vagy igazolható-e az a vád, miszerint a tehetségkutató műsorokból épül majd a két kertévé…..
szszabolcs 2010.11.05 00:20:54
@MetálFater: Van fogalmad róla, hogy mennyibe kerül egy ilyen műsor nekik? Gondolod, hogy majd így tesztelik, 30-40 komment alapján... Gondolod, hogy majd közösen...
Na jó éjszakát!
Nem találod a pénztárcádat? Összefutnál régi osztálytársaiddal, de parázol a közösségi oldalaktól, hogy ott keresd meg őket? Hirdess óriásplakáton! Most olyan olcsó, hogy még neked is megéri!Nagyjából így lehetne összefoglalni azt a kampányt, amivel két hete árasztotta el…..
szszabolcs 2010.08.26 09:00:10
@hezsolt: Kedves hozzászóló! Az általad igen kulturáltan megfogalmazott vádak kapcsán lásd következő posztunkat a témában:
szivlapat.blog.hu/2010/08/25/tenyleg_volt_poni_csak_nem_az_es_nem_ugy_es_nem_lett_meg
Pablo Picasso művészete nyilvánvalóan nem maradhatott közömbös a reklámosok számára. Azt is hozzá kell azonban tenni, hogy bármennyire is vonzók azok a jelentések, vonatkozások, melyeket a kubizmus legismertebb atyjának munkásságából meg lehet ragadni és üzenetté formálni, ez…..
szszabolcs 2010.08.03 09:41:23
@kovacsbalint: Teljesen igazad van. Valószínűleg a cím vezetett félre, mert a szövegben egy szó sem esett arról, hogy ez ciki volna. Még a sorozat elején batorfya kollégám ezt ki is fejtette: "Ennek ellenére viszont szerintünk vannak a képzőművészeti alkotások felhasználásának ötletes módjai is, sőt számos példa van arra, hogy a képzőművészet vesz át megoldásokat a reklámtól". Tehát ezek nem cikiségi példák, hanem példák a képzőművészet és reklám együttélésére. A következő részben lehet más címet adunk majd, mert valóban félrevezető kicsit.
Szüleink, a nyomtatott Kreatív Magazin és a Kreatív Online terjedelmes anyagot szenteltek a témának, ezért úgy érezzük, hogy a Szívlapát olvasóit sem foszthatjuk meg attól, hogy a kulisszák mögé kukkanthassanak és megtudhassák, hogyan készül a hanyatló nyugat ópiuma, a gonosz…..
Teremteni, életet adni, életre kelteni – számos márka, termék, szolgáltatás próbálja magára húzni ezt az ideát, márpedig nem valószínű, hogy tudnánk találni az egyetemes művészettörténetben ehhez illő ismertebb képi metaforát, mint Michelangelonak a Sixtus-kápolna…..
Elérte gyakorlati fázisát a Pannon átmárkázása Telenorrá. Ahogyan arról anyaoldalunkon is beszámoltunk, a több milliárdos procedúrát egy délelőtti sajtótájékoztató után kezdték meg maguk a cég csúcsvezetői. Mindez több szempontból is érdekes, hiszen ez a második nagy…..
Bár a tévékben csak a jövő héten indul, a mozikban mától látható a Pöttyös új termékének, a Gurunak a szpotja. A film koncepcióját és a termékbevezető stratégiát a Frank (a Hps márkastratégiai divíziója) készítette. Részletek a tovább után. Megnéztük a filmet,…..
szszabolcs 2010.04.22 19:25:39
@kapujanincs: És sikerült eltávolítani az idegen anyagot? :)

@supervisor: Köszönjük a részletes elemzést!
Úgy tűnik, nem csak a pártok szeretnek ígérni, hanem az ásványvizek is, csak a vizek úgy ígérnek, hogy eljátsszák, mintha nem. Meglepő módon két konkurens márkára is rábukkantunk, melyek nagyon hasonló módon játsszák el, hogy nem. Ez itt a nemrég átpozícionált Kristályvíz…..
szszabolcs 2010.04.09 22:25:21
@bulgakov: Egyáltalán nem állítjuk, hogy nyúlták, csak felvetettük, hogy hasonlít. Ennek többféle oka lehet, az egyik, amit magad is leírtál. Viszont "kelleman" szerint pl a rádiószpotok egy átfogóbb kampány részei. Bevallom nincs most a fejemben, hogy pontosan milyen printek futottak ezzel egyidőben a Veritas részéről.
Nagy figyelmet kapott március elején az éppen nőnapon megnyitott, a női innovációkat bemutató köztéri kiállítás, amely az Ariel Liquitabs támogatásával, annak bevezető kampányához kapcsolódva jött létre. Kilenc hatalmas köztéri szobor került a Gödör mellé, ahol egy…..
szszabolcs 2010.04.08 17:01:23
@reklámbuzi: Köszi a linkelést!
Mindazoknak, akik epekedve várták: a kedvcsináló képek után végre elkészültek a portorozsi magyar party videói – mulató hazai reklámszakemberekkel, odatévedt pirani gimnazistákkal, elfogult és szakmaiatlanul jókedvű riporterekkel, szervező-interjúval, és külön anyaggal az…..