Regisztráció Blogot indítok
Adatok
dieter

0 bejegyzést írt és 118 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A klíma-katasztrófa lassítása végett az európai országok sorra jelentik meg azon intézkedéseiket, amelyekkel a káros anyagok, elsősorban a szén-dioxid kibocsátását szeretnék mérsékelni. Szinte naponta jelennek meg hírek elektromos járművekről, alternatív energiákról, szigorodó szabályozásokról. Egy…..
Pár napja még azt hittük, hogy nehéz győztest hirdetni a "ki tartja magánál a legpofátlanabb módon az utas pénzét" versenyben, de a Ryanair a friss húzásával nehezen behozható előnyre tett szert. Azt, hogy a légitársaságok többsége sunnyog és a koronavírus-járvány miatt törölt járatok után nem…..
dieter 2020.04.24 22:57:14
@Etniez: @Yumurdzsak: és a többi chargeback-esnek csak annyit, hogy ne tervezzetek a pénzből május végi birkasütést, mivel nemzetközi ügyekben legalább 60, akár 120 nap is lehet az átfutási idő. Majd azért tájékoztassatok sikerült-e. :)
Ha végiglapozzuk a Wizz Airhez az utasoktól érkezett kérdéseket, nem meglepő módon az merül fel a leggyakrabban, hogy van jegyünk, de a járvány miatt nem akarunk utazni, mikor adjátok már vissza a pénzünket? A cég utolsó Facebook-posztja alatt  a Wizz embere, vagy robotja próbál is mindenkinek…..
A dráma fokozódik: a Ryanair friss bejelentése arról szól, hogy ma éjféltől jövő keddig a járatok 80 százalékát leállítják, utána pedig arra célszerű készülni, hogy a teljes flotta földre kényszerül. Azt írják, hogy nagyon kevés járat marad majd, elsősorban az Egyesült Királyság és Írország között…..
dieter 2020.03.21 17:47:14
@ビンセント・ベガ: 20% haszonért eldöntöd, hogy vállalod-e a kockázatot. (Ha csődbe megy, meghalsz, elfelejted, úgy döntesz sose repülsz többet akkor vesztesz. Ha lerepülöd, akkor pedig nyersz.)
Kerek egy nappal azután, hogy a magyar miniszterelnök hétfőn reggel a parlamentben bejelentette, hogy az ország lezárja a határait, még mindig elég nagy a fejetlenség az ügyben, hogy melyik légijáratok tudnak repülni és melyeket törölnek. Mindenképp jobb lett volna a külföldiek pánikszerű kitiltása…..
Nem siették el a fiúk Dublinban, talán leküldtek előbb pár kupica Baileyst, vagy Jamesont, öblítésnek meg néhány pint Magnerst, de végül szinte mindenkitől három nappal lemaradva hétfőn délután bejelentették ők is a nagy koronavírus-járattörlést. Így egy kisebb körképet is össze tudunk rakni arról,…..
dieter 2020.03.05 16:29:19
@Greg36: A lényeg átment :)

Vajon hol a határ a fapados és a hagyományos légitársaság közt? A Codeshare és csatlakozás? A jegyár csak alacsonyabb szolgáltatást tartalmaz (nincs feladott poggyász, étkezés, stb)? Vagy a társaság tagja valamelyik légiszövetségnek? (ha a Norwegian fapadosnak van titulálva, akkor szerintem a Flybe sem hagyományos légitársaság..)
dieter 2020.03.06 17:56:21
@Greg36: Valóban, nem olvastam alaposan utána a cégnek, hogy milyen működési modellt követve üzemelt; milyen útvonalakon repült; milyen csatlakozásokat biztosított. A céggel a budapesti járatnyitáskor találkoztam, mely erősen fapados modellt sugallt. (állítólag ezek a terjeszkedési próbálkozások rendítették meg a cég anyagi helyzetét) Továbbá elég sok internetes hírforrás is "fapadosként" említi. Elnézést kérek bűnöm miatt, valóban nem egy KLASSZIKUS fapados (low cost) modellt folytató cég. Volt. Remélem nem jön értem éjjel a fekete autó :)
A csődhöz "csak" annyiban járult hozzá a víruspánik, hogy mivel gyakorlatilag a délelőtt eladott jegyekből vették délután a kerozint, és mivel nem vettek elegen jegyet, nem volt pénz naftára. És ahogy írod nincs több megmentőcsomag, melybe már a politika is bekavar.
dieter 2020.03.06 18:10:43
@Yumurdzsak: Komolyan minden szón lovagolni kell? A cikk címe: Így törölnek a fapadosok a koronavírus miatt. (hagytam támadási felületet, lehet kötözködni, hogy szón vagy szavon :))

Nem csak a Sky Europe ment csődbe, itt egy érdekes cikk, hogy látták 2003-ban a fapados piacot. Benne elég sok már megszűnt cég. (és hopp, ott a felsorolásban a Flybe is :))
gondola.hu/cikkek/24319-Amit_a__fapados_repulesrol__tudni_erdemes_-_gondola_osszefoglalo.html
Már a nemzetközi szaksajtó is azon mulat, hogy a nagyságára és olcsóságára oly büszke Ryanair elkezdett szinte minden Wizz-járatnyitásra ugyanazzal az útvonallal reagálni. Kommunikációs szinten továbbra sem vesznek tudomást a kistesóról, de elég nehéz már tagadniuk, hogy erősen szemmel tartják. Mi,…..
A MÁV belföldi vonatain hosszú évtizedes (ha nem évszázados) története van az étkezőkocsiknak. Azonban ahogy a rendszerváltás után a vasút egyre inkább vesztett vonzerejéből, és elfogytak a fizetőképes utasok, egyre kevésbé érte meg az étkezőkocsikat üzemeltetni. Ehhez képest egész sokáig…..
Fura közlemény jelent meg ma arról, hogy Tarlós István főpolgármester és Palkovics László innovációs miniszter megállapodott arról, hogy éjfél és hajnal öt között repülési tilalom lesz Lisztferihegyen. A furcsaság az, hogy a két politikus egymással egyezett meg, nem az érintettekkel, bár a Wizz Air…..
Teljesnek tűnik a Ryanair jövő téli menetrendje, már bejelentettek több új útvonalat az elmúlt hetekben, most hozzájött még újabb hat, abból kettő full meglepetés. Érdekes helyzet, a Wizz eddig mínuszban van, de állítólag náluk még lesz bejelentés. Néha már alig bírjuk követni az útvonalas…..
Új helyszínre tette át a Wizz Air a csomagméricskélést a 2A oldalon Ferihegyen. A szigor nem változott, majdnem zéró tolerancia van érvényben. Már nem a karámban meózza a Wizz földi kiszolgálója a csomagokat, hanem még a fő terminálban. Amikor az utas elindul a kapuhoz, még az automata kiengedőkapu…..
A Szerb Vasút viselt dolgairól már megemlékeztem pár alkalommal itt a blogon. Volt szó az ingatlan mutyi miatt egy félkész állomásra átköltöztetett belgrádi főpályaudvarról (erről bővebben itt olvashattok ), vagy épp az ellehetetlenített macedóniai vonatközlekedésről (erről pedig itt írtam ).…..
Magyarországon viszonylag kevéssé ismert az éjszakai vonatközlekedés, nálunk ugyanis kevés éjszakai vonat jár, azok is kizárólag nemzetközi forgalomban, ami ma már, a fapados repülők, és a filléres buszok korában egyre inkább rétegműfajnak számít. Így a legtöbben, akik egyáltalán ismerik is ezt a…..
Van annak valami egészen diszkrét bája, ha veszel egy repjegyet mondjuk Bordeaux-ba, aztán egy szép napon csak azt veszed észre, már nem is oda szól, hanem Milánóba. Tudtodon kívül átíródott, senki nem is szólt róla, csak véletlenül bekeveredtél a foglalásaid menüpontba és így derül ki a dolog. Van…..
Pár új infó, egyenesen a Wizz Airtől. Csomagszabályokról, kommunikációról, megszűnő útvonalról. A Wizz kommunikációs csapata tartott tegnap háttérbeszélgetést, volt pár dolog, ami fontos/érdekes lehet az utasoknak, ezekről röviden. A legfontosabb: a csomagszabályokkal kapcsolatos korábbi…..
Jövő héten jelenti be nagy debreceni bővítését a Wizz Air. Sajtótájékoztatóra szóló meghívóból nem illik cikket írni, de nem mindenki gondolja így, a Délhírnél például most is annyira örültek, hogy nagy bejelentést ígérnek debreceni nagy emberek jelenlétében, hogy helyből világgá kürtölték: jön a…..
Egy nagyon régóta működő légitársaság dobta be hétfőn reggel a törülközőt. A Monarch csődje azért érdekes, mert a légitársaság pályaíve szépen mutatja az iparág átalakulását. A brit Monarch 1967 óta repül, első sugárhajtású gépét 1971-ben szerezte be. Sokáig tipikus charter cég volt, ezek közül…..
dieter 2017.10.04 22:42:56
@Fillér B. Gusztáv: sok minden hozzájárult a kialakult helyzethez, egy valamire fogni hülyeség.
Senki nem kínál alternatív járatot. A brit légiközlekedési hatóság (CAA) szervez helyettesítő járatokat bérelt gépekkel (többek közt a Qatar-tól) de csak UK irányba, egészen okt 15ig. Egész korrekt, gyakran pont ugyanakkor mint az eredeti járat, vagy nagyon barátian, pl Luton-Birmingham busz. Nekünk persze londoni indulással volt jegyünk... A hasonló útvonalon közlekedő járatok pedig vagy teljesen tele vannak, vagy 200 fonttól indulnak az árak.
dieter 2017.10.04 22:55:29
@Frank August: 2016 dec 15 után a Monarchnál vásárolt jegyek már nem ATOL védettek. Bankkártyás vásárlás miatt lehet próbálkozni a banknál visszatérítésre, ún. chargeback-el, de ez olyan mint a kutya vacsorája.
dieter 2017.10.06 13:29:07
@mestska: Sajnos csak erre az egy útvonalra biztosítanak mentőárat 119 fontért a Monarch-os utasoknak dec. 5-ig. Bár az októberi árak elég magasak (~300 font körül), nov-dec-re már kb 110-120 a normál induló ár.

A nagy nyertes úgy tűnik az easyjet lesz, okt3-6 közt már toborzónapokat tartanak.