Regisztráció Blogot indítok
Adatok
seikof

0 bejegyzést írt és 32 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az 56-os (illetve egy ideje a 61-es) villamos a főváros számos tömegközlekedési folyosójához képest minőségi szolgáltatást jelent. Persze nem egy maglev, de elviselhető sűrűségben közlekedő, normális minőségű járművekkel juttatja el az utasokat Hűvösvölgyből a Kalefra, illetve onnan vissza. Nem…..
seikof 2018.08.11 15:08:42
@Hamster: a diplomata rendszámok sosem voltak fekete hátterűek. Ez valószínűleg egy osztrák rendszámos furgon. Akkoriban ott volt ilyesmi formátum.
Az elmúlt napok felhős, többé-kevésbé csapadékos időjárása miatt a figyelmem a felszín felett közlekedő járművek megállóhelyeinek a kialakítására, a tárgyi elemek meglétére vagy épp nem meglétére terelődött. Eltűnődtem azon, vajon mitől válik egy megálló megállóvá, mik azok az elemek, amik…..
seikof 2017.05.12 23:05:50
A 133E Szt. Gellért téri megállóhelyére pl. a hely szűke miatt nem lehet utasvárót telepíteni.
Egy ilyen váró telepítése kialakítástól függően 3-5 millió forint között van. A fonódónál is alkalmazott típust pl. Székesfehérváron gyártják.
A főváros közigazgatási területén utasvárók telepítését egy cég végzi, azonban a kerületi önkormányzatok is (választások évében főleg) szoktak kedveskedni a kerületi lakóknak ilyen létesítményekkel. Sajnálatos módon azonban nulla egyeztetéssel a főváros és a fővárosi kezelésű utak üzemeltetőjével, a Budapest Közúttal, illetve a BKK-val.

A sok-sok évvel ezelőtti előnytelen szerződést a várók telepítésére a főváros 3 éve rendezte. Sokat segített az ügyben, hogy időközben az érintett cégeket egy francia vállalat vásárolta meg, akiknek jóval nagyobb lehetőségük van fejlesztésre és karbantartásra, illetve konstruktívan állnak szinte minden felvetésre.

Összességében elmondható, hogy szerepet játszik a várók elhelyezésében az, hogy van-e lehetőség úgy elhelyezni azokat, hogy más közlekedőt ne zavarjon, stb.

Az idei év egyik legnagyobb fejlesztése a II. kerületben történik, ahol ~100 új várót telepít a JCD, illetve az egykori EPA Média, illetve Intermédia Kft. által a 90-es évek elején telepített, mára teljesen elhasználódott várókat cserélik ki újakra. Ezen felül ilyen beruházás folyik a XIX. lerületben is, utasvárók felújítása pedig: XV., XXII., kerületekben lesz idén., illetve sok helyen már elkészült.

Az, hogy a fővárosban a kb. ~4000 aktív megálló mindegyikében mikor lesz fedett utasváró? Csak pénz kérdése.
Fúúúúú gyerekek állítsuk meg a triciklit, mert nagyon messzire gurult. Enyhébb nyomásra a Fidesz kihátrált ebből a buliból, és egy évnyi szenvedés után kinyitja nekünk a boltokat, kereskedelmi egységeket. Bloggerként nagyon sok emberrel érintkezek a legkülönbözőbb társadalmi, politikai rétegekből és…..
Folytatódik a BKV buszépítési programja. Az eddigi tapasztalatok és az Euro VI-os motor beépítése miatt megújult buszt vettük alaposan szemügyre. A BKV, részegységekből leszállított, saját összeszerelési konstrukcióban újabb 18, opciósan további 32 darab buszt gyárthat. Az…..
seikof 2015.12.22 03:43:06
@Kowalski76: olyan felfüggesztést raktak bele, ami ha magyar utat érzékel, magyar szívvel, lélekkel végzi a dolgát. Ha kimerészkedne a történelmi Magyarország területére, akkor pedig a Székely himnuszt is hallani a futóművek körül.
Az ülések pedig csak mélymagyroknak kényelmes. Ha bolsevistacionistaliberál segget érez, bekeményedik.
Ez egy igazmagyar busz!
Kicsit hagyjuk a poszt-szovjet térségről szóló posztokat, és ugorjunk át a közel-keletre, azon belül is Iránba! Teherán egy 10 milliós hatalmas metropolisz, így az emberek mobilitási igényének kiszolgálása régi probléma. Szokásomtól eltérően Teherán esetében nem csak a tömegközlekedést, hanem az…..
Bármennyire is hordozza némelyikünk a tevék vagy antilopok génjeit, a reptéren előbb-utóbb el kell menni vécére – főleg hazafelé, amikor a szeku előtt öt perc alatt vedelünk be másfél liter kólát, jobb esetben sört. Csak nagyon kényszeres emberek képesek órákat tartogatni a…..
"Ez itt Carol, a pincérnő, ő meg Simon, a buzi." Nézi az ember azt, amit hírszerkesztés néven művel a közmédia, és nem hisz a szemének. Itt van most az Együtt-PM látványosnak szánt, de meglehetősen gyerekes akciója a Fidesz-székháznál, aminek során fogták magukat és öten…..
seikof 2014.01.20 23:12:27
@RÖVIDLÁTÓ: Te biztos szereted ha a szádbavernek, nem?
Elképesztő vihart kavartak az új metrólogók az Urbanistán. Míg egyes kommentelők meg voltak győződve, hogy a BKK fizetett ügynöke lettem, aközben a közlekedési központ - kis túlzással - válságstábot hívott össze tegnap a posztjaim miatt, annyira váratlanul érte őket a…..
seikof 2013.11.22 00:26:43
@tompysoft: Az a projekt már 1 éves késében van... Ecseri út és az Örs Vezér tere elkészült, a maradék aluljáró meg majd.......
A következő beszámolót Szilvi írta nekünk a múlt heti török kiruccanásáról. 1. napSzegedről  vonattal  érkeztünk Ferihegy vasútállomásra, ahonnan a 200E jelzésű busszal jutottunk el a Liszt Ferenc Repülőtérre. Ami új volt az út folyamán (lehet csak nekünk) az a…..
Pedig csak néhány megállót terveztem megtenni a 206-os busszal, erre tessék, belecsöppentem a semmihez sem hasonlítható haseki világba. Oh, boldog békeidők. Az oldalsó szélvédőn a következő kinyomtatott A/3-as tájékoztatóval szembesültem: "Örömmel tájékoztatjuk TISZTELT…..
Tünci nevű olvasónktól kaptuk az alábbi levelet, akivel nem voltak valami kedvesek az eladók a Sugárban. Egyik este a Sugár Soft Divatáru nevű boltjában jártam, ahol a felsők között válogatva a a következő beszélgetésre lettem figyelmes két eladó között, akik az üzlet…..
seikof 2012.11.08 11:28:31
Azok a T. Vásárlók, akik azt hiszik, hogy a pénzükért minimum seggkinyalás jár, nagyon el vannak tévedve... ez nem az az ország.
Azok, akik azt hiszik, hogy olyan baromi jó móka 8-12 órákat lehúzni a sok tapló vevő között, KI LEHET PRÓBÁLNI! Sajnos Én is kereskedelemben vagyok, gyűlölöm is, de sajnos most ezt dobta a gép. Nem kell csodálkozni, hogy sok eladó úgy viselkedik, ahogy. Amit kap vevőtől, főnöktől, azt adja vissza. Persze akad kivétel mind a két oldalról. Én sem akartam soha tapló lenni, de háta munkám el nem ismerése Ehhez adalék: éves szinten 110-120 milliót hozunk a munkatársaimmal a részlegen, sajnos leszarni nem tudjuk, mert friss áruval dolgozunk, annak ki kell kerülnie a boltba. Éves szinten bőven túlteljesítjük a cég terveit (bolt is) mert 105-110% a teljesítmény. És akkor ott van kismillió tahó, kötekedő vásárló, akiből ha akár 1 is van, akkor az megalapozza az egész napot és a többi is akár ad rá okot, akár nem, ezt kapja vissza. A másik, hogy soha nem jó az osztrák parasztnak, amit csinálunk (lásd: 105-110%-os teljesítés sem) de semmi ösztönzés. Br. 100 (nettó 65) alapbért kapunk, ingyen túlórát elvárja meg hogy jópofizzál. Már egy 1-2 jó szónak is örülne az ember. Tudom, nagyfőnökségnek parasztnak kell lennie, de néha lehetne nekik is jó napjuk, ha már a zsebüket tömjük! És aki nem hiszi el, hogy válhat egy nyugodt ember olyan tahóvá, mint én (mert az lettem az elmúlt 1,5 évben) akkor javaslom, hogy álljon be valamelyik boltba dolgozni! Majd a tapasztalat...
seikof 2012.11.08 21:40:28
@altimus: 3 fő, korábban 6 fő volt, de úgy gondolták, hogy elég, ha 3-an vagyunk. Ketten (egy nyugdíjassal, akivel gondolhatod mennyit lehet haladni) 6 órásak és egy 8 órás.
A BKV körüli korrupciós botrányok sem tudják elterelni a figyelmet arról, hogy a vállalat, amelyik mozgásba hozza a várost, szolgáltatásainak minőségét tekintve sem áll éppen rózsásan. Az EuroTest 23 európai városéval vetette össze Budapest tömegközlekedésének minőségét.…..
seikof 2010.12.26 18:28:56
@Megszívtuk-Waze:
éves... az 204 br./hó és az bezony annyi az átlag.

De mi az a hülyeség, hogy Prágánál fejlettebb a mi hálózatunk? Prága sokkal fejlettebb, köszönhetően a kiterjedt villamoshálózatnak. Már nem azééé...
Befejezik működésüket Szlovákiában a legendás Ikarus autóbuszok. Az utolsó ilyen jármű Kassán gurult be a garázsba idén szeptemberben. A világhíres járművek évtizedeken keresztül szolgálták a szlovák és a cseh utazóközönséget több tucat városban. Napjainkban már csak a…..
HamPLÓ A csoda szar vas 2010.09.03 22:31:00
Budapesten közlekedik egy olyan tömegközlekedési jármű, mely akkor komfortosabb, ha tele van. Ez a ZIU-9-es trolibusz, melynek remek rugózása üres utastérrel kész kalanddá teszi az utazást. Ha viszont tele van, nem pattan akkorákat. Tudom, hogy egyes trolimániások…..
seikof 2010.09.04 12:39:25
@Csabi.: laprugós, azért pattog
seikof 2010.09.04 12:44:40
@jack o'neill: messze

Ezek jelenleg aranyárban vannak. Egy új szóló trolibusz jelenleg 90-130 millió forint között van. Egy csuklós pedig 120 milliótól indul és határ a csillagos ég...
seikof 2010.09.04 13:46:08
@jack o'neill: Ad pénzt, természetesen. És én úgy tudom szándék is van, hogy így vásároljanak új szóló trolibuszokat, illetve majd villamosokat is belátható időn belül. Általában 75-85%-át fizeti az EjU az ilyen projekteknek.
Az, hogy az olcsó-e, megéri-e... nekik biztos, mert nem olyan nagy üzem mint a budapesti.
HamPLÓ Isztambuli Ikarusok 2010.08.16 19:16:00
Közismert, hogy a buszokhoz csak kicsit értek jobban, mint a sajtkészítéshez, úgyhogy a közönség segítségét kérném a lentebbi képek kapcsán, melyeket egy belga közlekedésbaráttól kaptam. Mikoriak ezek a buszok? Magyar gyártásúak, vagy valami licensz? Mikor és miért kaptak…..
seikof 2010.08.17 12:53:36
@Hamster:
Moszkva: Az utóbbi 5-6 évben jelentősen megcsappant az állomány. 2004-2005 körül kezdték el a '96 körül érkezett kocsik selejtezését, itt kb 400 kocsiról van szó, ezeket 2007-ig ki is vonták a forgalomból. Ezek még trilex hidas, ráncajtós buszok voltak. Jelenleg alig pár ilyen busz van még meg.
Aztán kezdődött a '97-2001 közötti széria selejtezése is. Ezeket nagy mennyiségben 2007-től dobálják kifele, és mostanáig sikerült is legalább 500 busztól "megszabadulniuk" az elmúlt 3 évben a .33M altípusból. Ezek a 208-asok ráncajtósok, de Rába hidas gépek. Igen 2001-es buszokat is selejteznek már. Mindent összevetve a 280-as flottájuk ugye 2001 óta csökken, most van kb. 890 darab 280-as van kint. Tavaly ilyenkor már 1100 felett volt...
260-asokat meg pár éve már nem használnak forgalomban.
Itthon? Saccolni tudok, mert 2008-as az utolsó egész pontos infó ezzel kapcsolatban. 280-as talán még az egész országban van 1000 darab, 260-as is valahogy így, nem több. 260-asok közel fele BKV-s ugye:)
Picit hosszú lett:)
 Fogadási lista lebontva: jégkorong kézilabda kosárlabda labdarúgás sakk…..
seikof 2010.01.30 08:55:36
@Tomykám!: Akkor azt a meccset nem számolják bele, ennyi.
 Fogadási lista lebontva: jégkorong Jégkorong kézilabda Kézilabda kosárlabda Kosárlabda labdarúgás Labdarúgás tenisz Tenisz   Múlt heti hivatalos eredményt ITT találod. Sikeres vadászatot! Ha nem működne,akkor itt vadássz!  ..
Fogadási lista lebontva: amerikai futball jégkorong kézilabda kosárlabda labdarúgás tenisz vízilabda   Múlt heti hivatalos eredményt ITT találod. Sikeres vadászatot! Ha nem működne,akkor itt vadássz!  ..
Fogadási lista lebontva: jégkorong kézilabda kosárlabda labdarúgás tenisz vízilabda ökölvívás   Múlt heti hivatalos eredményt ITT találod. Sikeres vadászatot! Ha nem működne,akkor itt vadássz!  ..
Fogadási lista lebontva: Forma 1. jégkorong kézilabda kosárlabda labdarúgás tenisz  Múlt heti hivatalos eredményt ITT találod. Sikeres vadászatot! Ha nem működne,akkor itt vadássz!  ..
seikof 2009.10.30 01:21:24
@Jacques Fauche: egy szelót megér:)

A másik 4 a 089 mellé, aztán megy mondjuk 1500-tel.
090 H Dortmundnak "kötelező" hoznia
112 H Metz nyerni fog
114 H Mondhatjuk papírforma, de az elmúlt napok eseményei miatt... itt már semmi sem biztos:/
122 H A Porto csak nyer 2-vel:)

17,5-et hozna, meglátjuk:)
Fogadási lista lebontva: amerikai futball jégkorong kézilabda kosárlabda labdarúgás tenisz Múlt heti hivatalos eredményt ITT találod. Sikeres vadászatot! Ha nem működne,akkor itt vadássz!  ..