Regisztráció Blogot indítok
Adatok
TothJanos

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Olvasónk a VDSzSz sztrájkja miatt az Ombudsmanhoz fordult, ugyanis szerinte a sztrájk képmutató, demagóg, és a jelen gazdasági helyzetet nézve a követelések teljesen irreálisak:Tisztelt Dr. Szabó Máté Úr! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy a jelen helyzetben folyó…..
TothJanos 2008.12.19 13:32:51

Vajon milyen alapon akar a VDSzSz több tízezer vasutasnak fejenként nettó 250 ezer forintot kifizettetni? Vajon a mostani gazdasági helyzetben miért veszélyezteti a vasutasok munkalehetőségét, munkahelyeit? Vajon miért gördíti tovább a VDSzSz a jogilag, szakmailag, gazdaságilag teljesíthetetlen követeléseivel meghirdetett sztrájkot?

Jogilag teljesíthetetlen követelés. Bárki vihet bármit?

Az állami vagyonról szóló törvény, a privatizációról szóló törvény és egyéb jogszabályok, így a Btk. is lehetetlenné teszi, hogy az állami vagyon különböző részeire – így a privatizációból származó bevételre, jelen esetben a Cargo-privatizáció bevételére – tetszés szerint bárki igényt nyújtson be. Ha ez így lenne, akkor bárki, bármikor, bármit hazavihetne az állami vagyonból.
Kifizetés az energiaszektorban? – 17 ezer fő elbocsátása…
Privatizációs nyereségből a hazai privatizáció elmúlt húsz éves története során eladó cég munkavállalói soha nem részesedtek. A VDSzSz által említett energiaipari példa esetében a privatizáció során 6 év alatt elbocsátásra került közel 17 000 munkavállaló kapott újrakezdési támogatást, korengedményes nyugdíjat. Az aktív munkavállalók nem kaptak többletjuttatást.

Mit mond a Privatizációs Törvény?

A Privatizációs Törvény 55. §-ában a kedvezményes munkavállalói tulajdonszerzés a MÁV Cargo, azaz a privatizált cég munkavállalóira vonatkozik, ezért a MÁV – és később önállósult más leányvállatainak – munkavállalói tekintetében semmiféle ilyen technika nem alkalmazható. A törvények szövegéből és szelleméből egyértelműen következik, hogy a Privatizációs Törvény kizárólag a privatizált, de nem az eladó társaság munkavállalóira vonatkozik.

Mire szolgál a Cargo eladásából befolyó pénz?

A Cargo értékesítéséből befolyó pénzt a MÁV hiteleinek törlesztésére és műszaki, technológiai fejlesztésre fordítja, amely a munkavállalók munkavégzési feltételeit és az utazó közönség utazási feltételeinek javítását szolgálja.

Sztrájk – szemben a társadalommal?

A VDSzSz-t az indokolatlan, jogszerűtlen követelései nem csak a MÁV Csoporttal és a többi szakszervezettel, hanem valamennyi adófizető magyar állampolgárral szembeállítják. A MÁV nem osztogathatja, és nem is osztogatja szét a privatizációs bevételek egyetlen fillérjét sem! Mint ahogy nem osztja szét a munkavállalók között a felhalmozott veszteségeket, a kamatokat, a megrongált vasúti berendezések kárának költségeit sem.

Finanszírozható az extra plusz 10%-os béremelés az önállósult MÁV-vállalatok dolgozói számára?

Nézzünk csak körbe, hogy miről szólnak a hírek manapság! A legnagyobb nemzetközi és hazai cégek leállítják gyártásukat, üzemek zárnak be, szolgáltatók jutnak csődbe. Százával küldik el a dolgozókat külföldön és itthon is. A VDSzSz pedig ilyen gazdasági körülmények között tízezernél több embernek követel 10%-os extra béremelést. Vajon nem veszélyezteti ezzel a vasutas dolgozók munkahelyeit?

Mindemellett nincs semmi olyan jogszabály, szerződés, külső vagy belső megállapodás, amire hivatkozva megfogalmazta ezt a követelését a VDSzSz.

Mit kockáztat az, aki sztrájkol?

A biztonságunkat, a fejlődésünket és munkahelyünket! Erről szól a történet. Amennyiben a vasút és a vasúti dolgozók nem teljesítik – szerződésben rögzített – közszolgáltatási feladatukat, a minisztérium elvonhatja tőlünk a személyszállításra fordított pénzt, és odaadja a Volán társaságoknak. Nem marad a zsebünkben semmi! Oda lesz minden, amit terveztünk, amiért eddig küzdöttünk!

Milyen károkat okoz a VDSzSz sztrájkja?

- A VDSzSz sztrájkjával a vasutat, a vasutasokat károsítja meg, hiszen a károkat valakinek állnia kell, így kevesebb jut jóléti kiadásokra, bizonytalanabbá válnak a hosszú távú foglalkoztatás feltételei.
- A teljesíthetetlen követelésekre épülő sztrájkkal az utasokat hozza méltatlan és megalázó helyzetbe.
- Anyagi és erkölcsi károkat okoz, gátolja a vasútüzem működését, a fejlesztéseket, a vasút megújulását.
- A vasutasok nagyon nagy többsége dolgozni szeretne, a munkabeszüntetés ebben gátolja őket.
A vasutasok hitelüket veszítik, még azok is, akik egyébként dolgoznak, dolgozni szeretnének.

A kisebbség lerontja a becsületes, szolgáltatni akaró törekvést.

A VDSzSz alaptalan, teljesíthetetlen követelésekre épülő sztrájkja a munkahelyek jövőbeni biztonságát veszélyezteti, és az utasoknak a magyar vasútba vetett bizalmát. Beláthatatlan kockázatot és veszteségeket eredményez gazdaságilag és társadalmilag a MÁV-vállalatok számára.
Az új, egységes bérlet vonatra terelne az elővárosban, de kevesebb lesz belőlük.Tegnap a fővárosi közgyűlés elfogadott egy határozatot, amelyben negatívan értékeli az új vasúti menetrendet, konkrétan az elővárosi forgalomban kihúzott vonatokat. A hírben az a legérdekesebb,…..
TothJanos 2008.12.19 13:27:58
Szerintem előbb a sztrájkon kéne túlélni…….
Vajon milyen alapon akar a VDSzSz több tízezer vasutasnak fejenként nettó 250 ezer forintot kifizettetni? Vajon a mostani gazdasági helyzetben miért veszélyezteti a vasutasok munkalehetőségét, munkahelyeit? Vajon miért gördíti tovább a VDSzSz a jogilag, szakmailag, gazdaságilag teljesíthetetlen követeléseivel meghirdetett sztrájkot?
Jogilag teljesíthetetlen követelés. Bárki vihet bármit?
Az állami vagyonról szóló törvény, a privatizációról szóló törvény és egyéb jogszabályok, így a Btk. is lehetetlenné teszi, hogy az állami vagyon különböző részeire – így a privatizációból származó bevételre, jelen esetben a Cargo-privatizáció bevételére – tetszés szerint bárki igényt nyújtson be. Ha ez így lenne, akkor bárki, bármikor, bármit hazavihetne az állami vagyonból.
Kifizetés az energiaszektorban? – 17 ezer fő elbocsátása…
Privatizációs nyereségből a hazai privatizáció elmúlt húsz éves története során eladó cég munkavállalói soha nem részesedtek. A VDSzSz által említett energiaipari példa esetében a privatizáció során 6 év alatt elbocsátásra került közel 17 000 munkavállaló kapott újrakezdési támogatást, korengedményes nyugdíjat. Az aktív munkavállalók nem kaptak többletjuttatást.
Mit mond a Privatizációs Törvény?
A Privatizációs Törvény 55. §-ában a kedvezményes munkavállalói tulajdonszerzés a MÁV Cargo, azaz a privatizált cég munkavállalóira vonatkozik, ezért a MÁV – és később önállósult más leányvállatainak – munkavállalói tekintetében semmiféle ilyen technika nem alkalmazható. A törvények szövegéből és szelleméből egyértelműen következik, hogy a Privatizációs Törvény kizárólag a privatizált, de nem az eladó társaság munkavállalóira vonatkozik.
Mire szolgál a Cargo eladásából befolyó pénz?
A Cargo értékesítéséből befolyó pénzt a MÁV hiteleinek törlesztésére és műszaki, technológiai fejlesztésre fordítja, amely a munkavállalók munkavégzési feltételeit és az utazó közönség utazási feltételeinek javítását szolgálja.
Sztrájk – szemben a társadalommal?
A VDSzSz-t az indokolatlan, jogszerűtlen követelései nem csak a MÁV Csoporttal és a többi szakszervezettel, hanem valamennyi adófizető magyar állampolgárral szembeállítják. A MÁV nem osztogathatja, és nem is osztogatja szét a privatizációs bevételek egyetlen fillérjét sem! Mint ahogy nem osztja szét a munkavállalók között a felhalmozott veszteségeket, a kamatokat, a megrongált vasúti berendezések kárának költségeit sem.
Finanszírozható az extra plusz 10%-os béremelés az önállósult MÁV-vállalatok dolgozói számára?
Nézzünk csak körbe, hogy miről szólnak a hírek manapság! A legnagyobb nemzetközi és hazai cégek leállítják gyártásukat, üzemek zárnak be, szolgáltatók jutnak csődbe. Százával küldik el a dolgozókat külföldön és itthon is. A VDSzSz pedig ilyen gazdasági körülmények között tízezernél több embernek követel 10%-os extra béremelést. Vajon nem veszélyezteti ezzel a vasutas dolgozók munkahelyeit?
Mindemellett nincs semmi olyan jogszabály, szerződés, külső vagy belső megállapodás, amire hivatkozva megfogalmazta ezt a követelését a VDSzSz.
Mit kockáztat az, aki sztrájkol?
A biztonságunkat, a fejlődésünket és munkahelyünket! Erről szól a történet. Amennyiben a vasút és a vasúti dolgozók nem teljesítik – szerződésben rögzített – közszolgáltatási feladatukat, a minisztérium elvonhatja tőlünk a személyszállításra fordított pénzt, és odaadja a Volán társaságoknak. Nem marad a zsebünkben semmi! Oda lesz minden, amit terveztünk, amiért eddig küzdöttünk!
Milyen károkat okoz a VDSzSz sztrájkja?
- A VDSzSz sztrájkjával a vasutat, a vasutasokat károsítja meg, hiszen a károkat valakinek állnia kell, így kevesebb jut jóléti kiadásokra, bizonytalanabbá válnak a hosszú távú foglalkoztatás feltételei.
- A teljesíthetetlen követelésekre épülő sztrájkkal az utasokat hozza méltatlan és megalázó helyzetbe.
- Anyagi és erkölcsi károkat okoz, gátolja a vasútüzem működését, a fejlesztéseket, a vasút megújulását.
- A vasutasok nagyon nagy többsége dolgozni szeretne, a munkabeszüntetés ebben gátolja őket.
A vasutasok hitelüket veszítik, még azok is, akik egyébként dolgoznak, dolgozni szeretnének.
A kisebbség lerontja a becsületes, szolgáltatni akaró törekvést.
A VDSzSz alaptalan, teljesíthetetlen követelésekre épülő sztrájkja a munkahelyek jövőbeni biztonságát veszélyezteti, és az utasoknak a magyar vasútba vetett bizalmát. Beláthatatlan kockázatot és veszteségeket eredményez gazdaságilag és társadalmilag a MÁV-vállalatok számára.