Regisztráció Blogot indítok
Adatok
fizetekmegegysort

0 bejegyzést írt és 1847 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Annyian annyi féle érvet sorakoztatnak fel amellett, miért nem szeretnének gyereket.  Mint sokan másokat, engem is borzasztóan bosszantanak az elviselhetetlen gyerekek. Nyilván lehet ezeket a szülőkre kenni, de végső soron a gyerek az, aki bosszant. A legújabb trend, hogy mindent engedjünk meg a…..
Hát, amúgy meg lehet, hogy nem. De ne szaladjunk ennyire előre! Klasszikus szerepek egy változó világban Lerágott csont tudom, mégsem lehet eleget beszélni arról, hogy a folyamatosan modernizálódó világunkban még mindig a régi, klasszikus szerepeket igyekszünk ráhúzni egymásra. Mindezt pedig olyan…..
fizetekmegegysort 2019.08.20 15:29:27
@Almandin: en a női olalt latom. A nemgyerekes baratnőim okai: 1.feldolgozatlan sérülés (valas, abúzus, nemszerettekaszüleim), ahol az maradt meg, h a csalad vmi szar dolog. 2. Nem talaltam nirmalis ffit akinek szülnék. En spec 36-40ig 3at szültem, az én egyéni életutamon ez így volt jó. Fiatalabban hülye lettem volna hozzájuk. De bennem megvolt a fix akarat a csaladra, a szandek a feldolgozásra (ezért jártam terápiakba), és a hit, h van normalis pasi, aki nekem van felírva. Persze, baromira elvalhattunk volna a nehezsegek miatt évi 42x, de ugye felnőttek vagyunk, szóval inkabb beszélgetünk ha gond van. Igyekszünk a problémákat az élet természetes velejarójanak, nem a személyi szabadságunk korlátozásának és a szemelyünk elleni durva sértésnek kezelni. Egyelőre műxik, pedig a nagy már kiskamasz. :)
fizetekmegegysort 2019.08.20 17:08:08
@Almandin: nem gondoltam h ffi vagy, csak azt mondtam, h én a női oldalt látom, és kb ezt. Bocs, ha félreérthetően fogalmaztam.
fizetekmegegysort 2019.08.20 17:24:54
@Almandin: igen, valószínű ez mind benne van. Pedig pl amit a nyugdíjról gondolunk tévedés, és lassan amit a munkaerőről az is. Ez pl elég erdekes jövőképet fest, amire senki nem gondol. azonnali.hu/cikk/20190815_igy-fog-kinezni-magyarorszag-2034-ben-ha-nem-lepunk-valamit
Megoldást persze én sem tudok - semmiképp se az, h szüljön az is aki egyébként nem akar - csak érdekes a téma.
Mit tehetne az állam és mit nem azért, hogy több gyerek szülessen. Két lista. Orbán Viktor miniszterelnök péntek reggel a Kossuth rádióban azt monda: „Átfogó megállapodást akarok kötni a magyar nőkkel. Mondják el, mi pedig értsük meg, mit akarnak. A gyerekvállalás a legszemélyesebb, de a…..
fizetekmegegysort 2018.04.23 16:47:43
@werinter: Bocsesz, de én itt az ADÓFIZETŐ vagyok! És amíg ez így van, a kormánytól várom a korszerű iskolákat és korszerű oktatást, az ugyanilyen egészségügyet. Nagyon is jogosan várok bármit a kormánytól. Fizetek érte.
Jogomban áll tüntetni, alkoholt inni – akár ezt a kettőt kombinálhatom is, mert sajnos hülyeségeket is jogomban áll csinálni –, szoknyát hordani, és megválasztani a szülés módját. De hiába van jogunk valamihez, néha tudnunk kell nem élni vele – nálam ilyen az otthon szülés.   Én is szeretnék a…..
fizetekmegegysort 2018.01.13 19:43:26
@élhetetlen: nem, nem végeztem. Ellenben úgy sejtem te mindkettőt elvégezted, sőt már vagy hatot szültél, hogy ilyen baromira jól tudsz mindent. Ugye nem tévedek? Nyilván megalapozottan állítod azt amit. Nyilván tisztában vagy a szülés bábai és szülészeti modellje közti különbségekkel, tudod hogy előbbi kíséri utóbbi vezeti a szülést, tudod milyen várandósnak lenni, vajúdni, szülni, és betéve tudod a jogot is. Mert ugye mástól ezt várod el, hogy csak minimális szinten is elgondolkozz a véleményén. Ezért gondolom, joggal feltételezem, hogy ezekkel minimum rendelkezel. Mert én itt arról beszéltem, amit én magam tapasztaltam a várandósságaim, szüléseim, a kórházban töltött idők, a különböző felkészítők (kórházi, Nandu, Geréb) alatt. Gondolom, te is megtapasztaltad mindazt amiről beszélsz.
fizetekmegegysort 2018.01.14 16:33:15
@élhetetlen: Te meg azt nem vagy képes megérteni, hogy elméletekről beszélsz. A szülészorvos soha nem fogja kísérni a folyamatot. Lehet, hogy a fejedben ez így néz ki. De ettől nem így van. Ugyanis a kórházi szülés ennél sokkal összetettebb, amiben az utolsó a sorban az anya és a gyerek. A kórházban bejátszik a finanszírozás, az ágyszám, annak kihasználtsága, stb. A kórházak “szintidők” közé szorítják az anyákat, majd a szülészek “jótékonyan” beavatkoznak, melynek következményeként kell “életet menteni”. És jéé, sokkal többet kap a kórház egy császár után mint egy “sima” szülés után? És jéé, a dokinak is dupla “hála” jár a műtétért? A bába épp olyan felsőfokú végzettség, mint az orvos. Sőt a szülésznő is (a kettő nem ugyanaz, és főleg nem azonosak a dúlával). Azt nem vagy képes felfogni, hogy a fejedben lévő elképzelésekről beszélsz. Ha vitatkozni akarsz, könyörgöm, legalább alap dolgoknak/fogalmaknak nézz utána! Bába, dúla, szülésznő, szülész nőgyógyász. Ezek különböző fogalmak, te meg egyként kezeled. Tudod pl higy a szülészek fájás közben “betapintással” vizsgálják, hogy a méhszáj mennyire van nyitva, a bábák meg betapintás nélkül is megmondják más jelekből? Szerinted mindegy? Kórházi finanszírozás, kórházi szülési modell, beavatkozások száma hazánkban (különös tekintettel a császárok számára), hálapénz, korrupció. Ezek a kórházi szüléshez kapcsolódó fogalmak. Tudod pl hogy mennyi a WHO ajánlás és ehhez képest mennyi hazánkban a császár? És szerinted ennyivel “bénább” egy magyr nő, mint egy ny-európai?Otthonszülés, háborítatlan szülés, bába szülés modell, alapítványi finanszírozás, ezek az otthonszüléshez kapcsolódó fogalmak. Szorosan hozzá kapcsolódva: anyai és újszülött adaptáció. Jogilag: otthonszülés engedélyeztetése (hány évig késett és miért?), Geréb-per (különös tekintettel a szakértői véleményekre, és arra, hogy pl miért nem fogadják el a WHO vezetőjének véleményét tanúvallomásként, és miért nem értettek egyet a szakértők sem (!) abban, hogy GÁ követett el mulasztást vagy sem). No, ezekről beszélek. Ezért nem arról szól a dolog amit írsz. Nem az a valóság, amit írsz, nem igaz, hogy de a kórházban majd megmentenek. Én értem. Te mikor érted meg, hogy nem az a valóság amit gondolsz? Hogy egész más s gyakorlat? Hogya kórházi szülés nem annyival biztonságosabb és az otthoni nem annyival veszélyesebb, mint ahogy itt beállítod? És hogy az egész nem erről szól, hanem a nők stabad döntési jogáról, ami az anyaságukból ered (akkor is ha a hímsovén világ ezt minden erejével igyekszik korlátozni)? Mikor érted meg, hogy egy ffi a legtöbbet akkor teheti leendő gyermekéért, ha harcol azért, hogy a kórházi szülés is emberivé válljon? Szóval szerintem én pontosan értem miről beszélsz, csak 3 szülés, és 27 hónap várandósság után nem tapasztaltam szikráját se annak amit írsz. Szóval engedd meg, hogy a tapasztalatomra hagyatkozzak, ne arra ami az idealizált gondolataidban van.
fizetekmegegysort 2018.01.16 09:37:14
@élhetetlen: örülök, hogy befejezted, mert elég sok hülyeséget hordtál itt össze. Ha nekem nem hiszel, hát olvasgass, ha mást nem, ez. csaladhalo.hu/hatter/az-utolso-szo-jogan-gereb-agnes-beszede-birosag-elott/ (csak hogy lásd.: 131 csecsemő halt meg abban az évben kórházban, mikor GÁ esete történt... egyet sem vizsgáltak... de továbbra is mantrázgassad csak, hogy "de a kórházban ott a műtő". Gondolom, ebben a 131 esetben zárva volt a műtő, ugye?)
Ne menj suliba, délután pedig gyere tüntetni – hirdetik a Diákparlament képviselői január 19-re. Mit jelent ez valójában? Egynapos diáksztrájk, majd utána tüntetés. Fellázadnak, mert elegük van. Miből is? Abból, hogy reggel 7-től délután 3-ig iskolában vannak, ez annyi amennyit egy felnőtt a…..
fizetekmegegysort 2018.01.08 10:13:26
@midnightcoder2: Netto marhaság, amit a memóriáról és a lexikális tudásról írsz. Idézem a szakembert: " A memória trenírozása, az ismeretek előhívására és reprodukciójára fókuszáló tanulás azonban nem feltétlenül erősíti a tanulási képességet, ugyanis az igen könnyen elnyomja az ismeretek integrációjára, az információk összekapcsolódásán alapuló mentális modellek kialakítására való képességet" (Radó: Az iskola jövője) Szóval nem, nem az lesz "okos" aki sokat tanul, és bemagolja a teljes tankönyvet. Az lesz okos akinek lehetővé tették, hogy gonolkozzon, önállóan ismereteket szerezzen és azokat összekapcsolva gyarapítsa tudását. A magyar iskolarendeszer erre egyszerűen NEM ALKALMAS. Mindenki tudja, akinek van iskolás korú gyereke. (Korábban sem volt az, csak csíráiban, de Orbán sikeresen belökte a szakadékba, az ötvenes éveket preferáló rendszerével) Persze az irigység (miért legyen nekik jobb mint nekem) és a felelősség érzése (igen, a mai felnőttek rontották el a rendszerváltást, és választottak olyan kormányokat, ami az oktatás ilyen szintű lezüllesztéséhez vezetett) könnyen ráveszi az embert, hogy hárítson. Kézenfekvő hivatkozás, hogy a gyerekek valakinek az "utasítására" mennek az utcára. Már csak azért is, mert ellenkező esetben be kéne látni, hogy értelmesebbek, okosabbak és bátrabbak, mint azok a felnőttek, akik még mindig Orbán seggébe bújva védik a védhetetlent. Minden modern oktatási rendszer elindult abba az irányba, ami a jövő: ez pedig nem az intézményrendszer kötöttsége, hanem a tanulási ökoszisztéma kialakítása, a rugalmas rendszerek támogatása, az önálló tanulási képességek megszerzése felé mutat. Tetszik vagy nem, lassan az iskola mint közösségi tér lesz csak fontos, de a tanulás helyszíneként egyre kevésbé. Mármint ott, ahol nem rabszolgatartó társadalom felé megy a világ. Ezt ezeke a fiatalok tökéletesen látják. Mellesleg: mi is mentünk tüntetni, mindenféle pártszervezés nélkül a nyolcvanas évek végén. És Viktorék is. Igaz, ők tényleg kaptak pénzt a Sorostól... :)
fizetekmegegysort 2018.01.08 11:31:46
@Kovacs Nocraft Jozsefne: hol is írtam ilyesmit? Az hogy az alapvető szövegértés számodra probléma, had ne legyen az én gondom!
fizetekmegegysort 2018.01.08 11:38:48
@Rettegek mert ballib vagyok: sztem vegyük ki a képletből a “ballib srácok” dumát és tegyünk fel egy egyszerű kérdést. A diákok által felsoroltakból melyikkel van problémád? Melyik nem jogos elvárás, egy modern, 21.századi oktatási rendszerrel szemben? Ha ezt megválaszoltad, egy huszáros vágással át is térhetünk arra, hogy akkor vajon mièrt nem valósítja meg ezt - oldaltól függetlenül - a hazai oktatás? Mert hogy azért valójában itt ez a kérdés. Hogy jogos -e a követelés/elvárás 2018ban egy modern oktatási rendszerrel szemben. Bármennyire is próbáljátok afelé terlni, h a lényeg az, hogy ki követeli, a lényeg mégis az, hogy mit.
Hány éves korodban leszel hivatalosan is öreg és unalmas? Néhány újabb felmérés szerint valamikor a harmincas éveid közepén. Azért akadnak kivételek - Victoria Beckham például..
fizetekmegegysort 2017.09.22 16:30:11
@karandash: Biztos valami genetikai csoda vagyok, de 36-40ig szültem három tök egészséges gyereket. Ja.... nem is, bocs, inkább az van, hogy szerencsére az általad említett kockázatok minimálisra csökkenthetők, a genetikai betegségek magas szinten szűrhetők. Szóval kortántsem olyan nagy kockázat harminc felett szülni, mint ahogy beállítod, csak marhára észnél kell lenni, és érdemes elvégeztetni a megfelelő vizsgálatokat. Meg mondjuk az sem árt, ha 20-35ig nem csapatod szét magad éjszakázással, drogokkal, alkolhollal és cigivel. :) De van olyan ismerősöm is, aki betartotta a tanácsodat, és huszonévei elején kezdte a szülést, és mit ad Isten, a harmadik gyermeke (bőven harminc alatt) Downos. Nem ment el szűrésre, mert úgysem kockázat (és úgyis bevállalja, akármilyen, hisz az ő gyereke). Szóval az egészséges gyerek nem csak életkor, hanem mondjuk gondolkodásmód kérdése is. Én pl 25 évesen pont úgy hasbaszúrattam volna magam a 2. és 3. gyereknél, mint ahogy megtettem ezt 38 és 40 évesen. Mert így gondolkodom. Aki meg nem így godnolkodik, az húsz évesen sem megy szűrésre meg negyven évesen sem. De a LEHETŐSÉG mindenkinek rendelkezésére áll. Arról nem is beszélve, hogy sokan nem tudják, de pl 20 alatt is nagyobb eséllyel szül az anyuka genetikai problémás gyereket. Összességében szerintem nem az a baj, hogy a lányok 30 éves korig ülnek a sulipadban, hanem az, hogy egy csomó szűrés baromi sokba kerül,és/vagy agyon van démonizálva. És nem hiszem, hogy az lenne a megoldás, hogy huszonévesen szüljenek a csajok tanulás helyett (ezzel kockáztatva saját és leendő gyermekük későbbi egzisztenciáját, lásd: egyedülálló anyukák elhelyezkedési esélyei a munkaerőpiacon képzettség nélkül, kontra válási statisztikák kis hazánkban, és egyedülálló szülők megoszlása nemek szerint). Talán inkább az, hogy a szűrésre jobban, érthetőbben, bővebben fel kéne hívni a figyelmet, és több lehetőséget biztosítani (pl nem ülsz nyolc órát a Bajcsy genetikán, ahol összesen 2 orvos van...)
A magyar szakképzési és iskolarendszer kineveli a jövő munkanélkülieit...
fizetekmegegysort 2017.09.08 21:10:40
@Larry Silverstein: na látod, ezért mondom, hogy a legnépszerűbb szak nem feltétlen enged következtetni a legnépszerűbb szakmákra. Főleg, hogy még néhány évtized, és valszeg az egyetemek is komoly változásokelé néznek, egyszerűen mert teljesen más szerkezetű tudásra lesz szükség. Sztem az egész oktatás át fog alakulni. Alap oktatás - alap készségek: szociális, írás-olvasás-számolás-együttműködés-tanulás módszertan. Középszint: gondolkodás, nyelvek, informatika/programozás, team munka, nemzetközi ismeretek, stb. Felső szint: tudásközpontok. Nem közgáz, jog, hanem üzleti, igazságügyi tudásközpont. Ahol
Nagy az átfedés, szükségszerűaz átjárás. Sztem egyre inkább el fognak mosódni a határok.
fizetekmegegysort 2017.09.09 13:56:39
@látjátok feleim szümtükkel: az azért érdekelne, hogy miből vezetted le, hogy én ezt gondolom.
fizetekmegegysort 2017.09.10 20:11:34
@látjátok feleim szümtükkel: naná, hogy nem. Ezért írtam, ha kérdésnem a fejlődés, hanem h mit kezdünk vele. Elmozdulhat az emberiség a tudatosodás, alapjövedelem, "kánaán" irányba, de simán ki is nyírhatna magát. Ez elég nyilvánvaló. Ha megkérded, szívesen elmondom, nem az előbbinek adok nagyobb sanszot...:(
Az építkezés átlagosan 30%-kal drágult az elmúlt 2 évben saját tapasztalataink alapján. Ezzel elkopott a CSOK pozitív hatása a családi kasszára. A családoknak szánt támogatás jelentős része extraprofittá vált az építőiparban. Alacsonyabb büdzsével még realizálható a CSOK 10 milliós támogatás egy…..
fizetekmegegysort 2017.09.08 10:11:17
@Willkommenskultur: Kár, hogy kihagyod azt a nem elhanyagolható tényt, hogy míg Németországban és Ausztriában a lakosság nagy része béreli a lakását (pl Berlinben 87% a bérlakások aránya), addig Magyarországon gyakorlatilag nincs állami bérlakás piac. TEhát tök jó, hogy összehasonlítod, hogy ott mennyivel nehezebb lakást venni, csak az a probléma, hogy míg ott széleskörű döntési lehetőség van arról, hogy veszel vagy bérelsz (és nyilván ezért bérelnek sokan, mert bolondok lennének venni, ha klasszul műxik a bérlés is), addig kis hazánkban vagy veszel, vagy veszel (pl gyerekkel az esélyed a bérlésre erősen közelít a 0%hoz....). Szóval te épp almát hasonlítgatsz körtével.
Ha már repültél, akkor láthattad, hogy nem egyszerű a kisgyerekeknek és a szüleiknek a becsekkolástól – poggyászfelvételig tartó időszak türelmes kivárása. Főleg akkor, ha a gyermek autista...
fizetekmegegysort 2017.07.07 12:02:31
@Kishableany: Másfél órás repülőútról beszélünk... ha olyan nagyon zavar, hogy a gyerek pl rugdossa a széket (nem tudjuk, hogy rugdosta -e), akkor a 10. percben hátrafordulok, és udvariasan megkérem az anyukát, hogy tegyen valamit. A végig hallgatok, majd a végén minősítve a családot beszólok, egyáltalán nem felnőtt viselkedés. Ez a dedó szint.
Pár napja felröppent a hír: már szülés után akár 24 órával elbocsáthatnák a kórházból az anyákat újszülött babájukkal. Közben a kormány demográfiai katasztrófát vizionál és szeretné a születések számát drasztikusan felemelni. ..
fizetekmegegysort 2017.06.27 12:58:00
@zizi77: szerintem azokat féltik ettől, akik - hogy is fogalmazzak finoman - alacsonyabb iskolázottság révén nem ismerik a lehetőségeiket. Szóval az a para tárgya, hogy majd a szegényeket, a társadalom perifériáin élőket, akiktől a sürgés-forgás kapcsán nem lehet hálaforintokat kicsikarni, jól hazaküldik, mondván ez az új szabály. És hát náluk még annyi ellátórendszer sincs, mint a nagyvárosokban. Ez a para viszont szerintem jogos, az más kérdés, hogy ez ellen nem úgy kéne "harcolni", hogy az egészre az mondjuk baromság. Sokkal inkább azt kéne forszírozni, hogy miért nincs ellátórendszerük.
fizetekmegegysort 2017.06.27 12:59:09
fizetekmegegysort 2017.06.27 14:18:46
@NBarbieReloaded: Én azt írtam, hogy sok országban NÉHÁNY NAPTÓL akár két hétig, van ahol egy hónapig is. Te meg valamiért rácuppantál a két hét/egy hónapra, és a néhány nap mintha ott se lenne. A magyar szülészeti és terhesgondozási protokoll évtizedes elmaradásban van. A sok uh nem feltétlen jó, nem a mennyiség, orvos-beteg találkozás alapján állíthatjuk, hogy egy rendszer jó vagy nem. Az angol meg legendásan szar, nem véletlen járnak haza sokan szülni onnan. De én nem említettem orazágot, még csak azt sem kapcsoltam össze, hogy mindenhol, ahol ambulánsan szülnek, feltétlen jobb a rendszer. Ezzel együtt csak Európában van számtalan ország, ahol az működik amit írtam, tól-ig határokkal, különböző variációkban.
Érdekes egybeesés, hogy tegnaphoz képest napra pontosan 25 éve volt a Guns 'n Roses népstadionos koncertje. Ha jól számolom, hithű underground harcosként pontosan azóta nem is jártam hasonló méretű rendezvényen. Akkor is ültem, meg most is, csak a Axléken még, a Depeche Mode-on meg már. A két…..
fizetekmegegysort 2017.05.23 15:54:18
@solesz: az ismik egy része a sok basszusra panaszkodik, egy része meg a kevésre... én az utóbbit vettem észre. Ettől azt érzem, hogy valami technikai gond is lehetett (ami nem feltétlen hangosítás, hanem esetleg építészet...:))). Nem tudom. Mi azt beszélgettük hazafelé, hogy mint "régi módos" biztos, hogy van bennünk nosztalgia azok után az idők után, amikor még végigpörögtük mi is a koncertet, nem csak Dave. Ezért biztos, hogy eleve elvárásokkal megyünk neki egy ilyen eseménynek. De azért úgy összességében nekem ez már olyan kis "öreges" koncertecske volt. :) Na persze, én sem vagyok már huszas az első sorból. :)
fizetekmegegysort 2017.05.24 08:17:17
@nuttmeg: Dehogynem, biztos, hogy az is. Nyilván 30 évvel korábban nem csak a hangzás volt más, meg a tempó, hanem én is. Pont ezért, meg mivel láttam/láttuk az ívet, ami felé mennek, láttuk, hogy ők is öregszenek, stb, nem volt nagyobb az elvárás sem. Nem volt illúzióm, nyilvánvaló, hogy Dave 55 évesen nem fogja úgy végigpörögni a koncertet mint régen, nem is vártam azt, hogy "88 érzést" kapok vissza. De mondjuk a néhány évvel ezelőttihez viszonyítva is gyenge volt nekem (és még egyszer mondom: nem feltétlenül tartalomban, mert tisztességgel, precízen eljátszottak mindent, amit bevállaltak, dolgoztak a színpadon, és szerintem minőségi munka volt). Valahogy az volt az érzésem, hogy ez nem egy "szép" öregedés. Nekem az, amit Martin adott, egy érett produkció volt, de Dave számomra végig olyan volt, mint egy "rugóegér": valaki, aki nem akarja tudomásul venni a korát, és nem veszi észre, hogy 55 évesen viselkedni 25 évesként inkább vicces mint menő. Azért őt keményen megviselte az életmódja, és hát, hogy is mondjam finoman: hamarabb kezdek röhögni a siklótestén ahogy félreérthetetlen mozdulatokat tesz, mint hogy eszembe jusson, hogy mekkora ász csávó, és mennyire menő, és húdebecipelném az ágyamba...:) Nem tudom, hogy ez érthető -e, én azt gondolom, lehet szépen is öreg sztárrá válni, nem feltétlen kell ez a mesterséges ripacskodás. Nekem ez nagyon sok volt (pedig soha nem voltam "Martinos" vagy "Daves", valahogy ez a vonal nekem kimaradt, a zenéjüket szerettem és pont). Igen, talán ez volt a legnagyobb "csalódás", hogy nem éreztem az egységet a produkcióban, nem éreztem, hogy mindannyian elmentek az "érett zenekar, érett zenével" irányba (ami egyébként normális volna már az ő korukban, és amit egyébként nekem az új album sugallt), hanem valamiféle disszonanciát éreztem a tagokban, viselkedésben, és ettől nekem szétesett az egész. Az album érettsége, "spiritualitása", a turné címe nekem totál ellentétes volt a "huszonéves vagyok csakazértis" frontember viselkedéssel. De mondom, szubjektív...:)
fizetekmegegysort 2017.05.25 15:25:02
@látjátok feleim szümtükkel: Nos, először is nem értem az enyhén támadó hangnemet... Leírtam - szerintem többször is - hogy szigorúan szubjektív amit írok, nem szentírás, nem törvény, és tök jól megvagyok azzal, ha más nem így látja (mi több, természetesnek veszem), szóval nem nagyon értem, hogy mit kérsz számon rajtam. Ha te nem így gondolod, tök rendben van. Jó lenne, ha neked is rendben lenne, hogy én meg másképp gondolom.
Kérdésedre válaszolva pedig: a "szép öregedés" nyilvánvalóan nem külsőséget takar, sokkal inkább egy "érési" folyamat. Ami pl a DM zenéjét illetően - tehát a belső folyamataik tükröződéseként - tök jól nyomon is követhető, és ez örvendetes.
Nem, nem gondolom, hogy egyformán "kell" bárkinek is öregedni bárkivel. Mindössze én ezen a koncerten úgy láttam, hogy a zenekar egyes tagjai "szépen" öregedtek (azaz haromniában a belső és külső folyamataik), míg más tagjai meg nem. És igen, aki fiatalon adta az egyéniségét annak joga van ugyanannak maradni korosabban is (messzemenő vitához vezetne, hogy 30 év alatt ha nem változik az egyéniségünk az gáz-e, pszichológia közeli foglalkozással azt mondom, igen, nagyon gáz). Mindössze vannak dolgok - megint csak szerintem - amik korosabban már nem ugyanúgy hatnak: épp úgy, ahogy a villamoson vihogó 15 éves leányzó "természetes és normális" látvány, ugyanez egy 40 évestől már eléggé necces. De mondhatnám azt is - gondolom férfi vagy, így talán könnyebben érted mire gondolok - hogy mondjuk Cher vagy Madonna vagy Tina Turner 20 évesen úgy volt szexi ahogy volt, de ha most is azt az oldalát adná bármelyik, amit akkor, a kutya nem godnolá szexinek, de még jól ki is röhögnéd őket (mint ahogy Madonnánál nem oly rég már pedzegette a sajtó, hogy mennyire ciki, hogy nem akar megöregedni, és 50+os létére úgy viselkedik mint egy csitri). A kérdés az, hogy nekem meg jogom van-e azt gondolni egy 55 éves "szexiskedő" paliról, hogy nem szexi és nem menőség, hogy ugyanazzal próbálja a közönségét megnyerni, mint 30 éve? De nyugi, a világ meg van mentve, olvastam, hogy Kelemen Annácska szerint most is egy szexi dög maradt Dave. Ő meg csak jobban tudja mint én. :)
És igen, lehet, hogy én sem tudom majd megcsinálni. Nagyon remélem, hogy de, és ezért igyekszem is mindent megtenni (pl nem drogokkal öregíteni magam, hanem hagyni a folyamatokat, hogy érleljenek - kívül belül). De többek között ezért nem élek én az egyéniségemből (a hangomból meg azért mert nincs), és ezért nem kérek el a színpadi tevékenységemért pénzt, mi több, megóvom a társadalmat attól, hogy szembesülnie kelljen valaha is a színpadi teljesítményemmel. Viszont egy előadóművésznek - megint csak szubjektív gondolat - szerintem DOLGA, hogy minden korban, minden életkorban el tudja adni magát, hogy a belső változásait kívül is lekövesse. Ugyanis ettől lesz művészet amit csinál (úgy kint mint bent), és ettől lesz hiteles (például a sprit tour, ha már így hívják - szellemiséget nem lehet szellemiség nélkül átadni). Szeretemimádom a DMet, de nekik ez most felém nem sikerült. Megengeded ezt nekem? Én meg tök jól vagyok azzal, hogy más szerint egy úgy volt tökéletes, ahogy volt. Ennyike. :)
A nagy sorosozás és brüsszelezés közepette elsikkadt, hogy a kormány szatellit szervezetei, köztük az ifjú kereszténydemokraták épp azért lobbiznak, hogy ne legyen érvényes Magyarországon a nők elleni erőszak megfékezését célzó nemzetközi szerződés...
fizetekmegegysort 2017.05.21 22:45:00
@Szélmalomharcos: Biztos te szakértő vagy, mert neked is van ADHD-s gyereked. És biztos te is nap mint nap megkapod, hogy ha ilyen neveletlen, egy két pofonnal kéne ezt orvosolnod. Szóval köszi, a háromból egy gyerekem ADHD-s és én látom, hogy hogyan reagálnak rá az emberek. Nem, nem gyógyszerezem, mint ahogy a legtöbb adhd-s gyereket ma már nem gyógyszereik. Fejlesztést kap. És ha bármelyik olyan seggfej, aki beszól neki, fele annyit dolgozna magán mint ez a nyolc éves kisfiú, akkor nem csak büszke lehetne magára, hanem jobbá tehetné ezt az országot. Libsizés helyett.
fizetekmegegysort 2017.05.21 22:49:21
@icipicicsipa: azonnal hitelesnek fogok gondolni egy antifeminista lapot, amint te hitelesnek tartasz egy feminista lapot. Én a KSHra hivtkoztam, tedd meg légyszi, hogy te is egy hasonlóan semleges hivatkozási alapot linkelsz. Légyszi, ne nézzük egymást hülyébbnek mint amilyenek vagyunk...:)
fizetekmegegysort 2017.05.21 22:56:18
@morpho: nézd, annak aki erre hivatkozik, biztos élete központi kérdése, hogy tud kellemesen rejszolni vagy sem... a többinek meg jut nő. :)
A politikai részében engem sokkal inkább zavar az, amit ezzel a magatartással üzennek a társadalomnak. Lásd komondor, kisslacibácsi, kisanyámozás a Parlamentben... stb. Ez lassan leszivárog a társadalomba. Ez az igazi baj.
Várja ki a párom amíg kezelés és műtét nélkül, katétert viselve élete végéig, szépen meghal nagy szenvedések közepette? Tisztelt Praxis!   A párom 75 éves lesz nyáron és tavaly novemberben állapították meg a prosztata rákot nála a Dél-Pesti Kórház Urológiáján, ahová véletlenül került, mert akkori…..
fizetekmegegysort 2017.04.29 20:46:28
@Obszerváló: a feminista konda már 20 évesen tudja, hogy évente jár nőgyógyászati rákszűrésre, mell uh-ra, később mammográfiára, havonta önvizsgál. A nők jó része erre időt és pénzt is áldoz. A kedves urak milyen gyakorisággal járnak MEGELŐZÉST CÉLZÓ prosztata szűrésre? Erről is lehet ám "röfögni".
Kb. két éve jelentették be, és most végre előzetest is kapott a Kacsamesék rebootja. Sőt, a trailer megjelenésének napján a Disney már a második évadot is bejelentette. Az első évadról egyelőre annyit tudni, hogy valamikor a nyáron fogják bemutatni, illetve, hogy 21 félórás epizódból áll majd, meg…..
fizetekmegegysort 2017.03.03 17:43:29
@balfa: :D
Amikor kisgyermekes anyukaként a reggeli feladatokat letudva (hajnali 6 óra (Jesszus!!) felkelés, pelus csere (a gyereknek!), ’mitvegyekfel’ vita jó hosszan, végre megvan (kb. az ötödik szerelés), öltözhetünk, férjtől rövid búcsú (Este nem kell hoznod kenyeret, majd hívlak!), reggeli (Az nem jó,…..
fizetekmegegysort 2017.03.01 16:36:37
Szerintem meg nem kell a gyereknek programot csinálni. Tök felesleges az angol meg a fejlesztő foglalkozás. A fejlesztő játékok egyébként is kb arra valók, hogy apasszák a pénztárcát. Nem láttam még olyan gyereket akinél a csillivilli fejlesztőjáték kontra nagy fakanál nagy lábossal vetélkedőből a fejlesztő játék került ki győztesen. A gyereket gyárilag azok a tárgyak és tevékenységek érdeklik, amiket a felnőttek vagy a kortársak csinálnak. Mindennapi tevékenységbe való bekapcsolódás: együtt főzés, mosás, takarítás, néha kis mese, mindennapi levegő (jó időben is és rossz időben is - nem vagyok cukorból jeligére). A legtöbb anya azért hulla fáradt, mert azt hiszi, hogy kettős üzemmódba kell kapcsolnia azért mert gyereke lett. 1. Gyermek szórakoztató házi társaság és programfelelős 2. Háziasszony. Szerintem ez egy tévedés. Simán élni a mindennapokat, ritmust adva a teendőknek (minden reggeli után együtt elpakolunk, ha nagytesó és apa elmentek együtt rendet rakunk, aztán bevásárolunk a kisboltban - egy levegőzés letudva - aztán főzünk valamit, együtt megterítünk, uzsizunk, valamit játszunk, ebédhez készülünk, ebédelünk, délutáni alvás, kis uzsi, és hopp már itt is a nagytesó). A közös létezés mindennél jobban fejleszt és szocializál. És anya sem lesz hulla fáradt, mert ha a gyerekkel együtt csinál mindent, akkor a gyerek pihenőideje neki énidő/pihenőidő. Ezt kb egy-másfél éves kortól simán meg lehet tenni, tehát épp akkortól, amikor a ded már csak egyet alszik (tirplán kipróbáltam) Persze, ha egész nap csak szórakoztatom a gyerekem és a magam dolgára nem jut idő, azt csak kapkodva, görcsölve végzem, akkor tényleg hulla leszek estére. Azt meg, hogy a férj partner-e abban, hogy anya néhány napra kikapcsolódjon, érdemes még a gyerekszülés előtt egyeztetni. Ellenkező esetben mindkét fél komoly meglepetésekben részesülhet.
       Nagyon nagy divat lett az örökbefogadás manapság. A külföldi sztárok tucatjával viszik haza az árvákat Afrikából meg Vietnámból meg még ki tudja honnan, és nagyon boldogok, hogy tettek valami "jót". Én is egyetértek az örökbefogadással, hiszen sok gyerek vár az árvaházakban szerető családra,…..
fizetekmegegysort 2017.02.19 14:14:14
Én pl teljesen értem amit mondani akarsz. Ugyanakkor azt gondolom, minimális utánajárás elég lett volna a témában, hogy ne írj butaságokat. Egyrészt egy gyereket akkor lehet örökbe adni, ha a státusza örökbe adható, és ez nem egyenlő aztal, hogy árvaházban nevelkedik. Rengeteg gyerek van, akit nem a kora miatt "nem visznek", hanem mert nem mondtak le róla, így jogilag nem lehet örökbe adni. Tehát csak az árvaházak "készletéből" következtetni a potenciális szülők igényeire hiba. Másrészt viszonylag minimáli gyermekpszichológiai ismeretanyag kell ahhoz, hogy az ember tudjon arról mi az a korai kötődés, és hogy a gyermek kb első három éve, annak élményei nagyjából meghatározzák a világhoz való viszonyát, életét. Abban az esetben, ha valaki nagyobb gyereket fogad örökbe, kb 100% hogy az a gyerek komoly sérüléseket hordoz, nem csak lelkileg, olykor fizikailag vag egészségileg is. Nagyon lazán dobálódzol a "meddő mint a sivatag" kifejezéssel, és láthatólag nulla érzéked van ahhoz, hogy belegondolj: egy meddő pár 15-20 évnyi kőkemény kínlódás, testi és lelki pokol után jut el oda, hogy kimondja, nem lehet gyereke. Te ezeket a sokat szenvedett embereket sokat szenvedett gyerekekkel engednéd össze, mondván ha gyereket akar, hát nem mindegy milyet kap? Hát nem. Célszerű volna, ha 15-20éve pszichésen erősen terhelt szülők nem pszichésen erősen terhelt gyereket kapnának, mert nem biztos, hogy elbírják. Ez a gyereknek is érdeke. Szóval minimális empátiával azért beláthatnád hogy ez a sztori nem olyan fekete-fehér mint ahogy te beállítod.
fizetekmegegysort 2017.02.19 14:18:01
@croc: jé, valaki gondolkozik! De igen. Pont erről van szó! Kösz, hogy leírtad!
Párkeresés 30 felett... Az életünk során folyamatosan szerezzük a jobb és rosszabb tapasztalatokat, majd lassan azon kapjuk magunkat, hogy úgy beszélünk, vélekedünk, mint a régi öregek, akiket anno kinevettünk vagy azt mondtuk, na hát én biztos nem fogom így gondolni vagy tenni. Egy bizonyos kor…..
fizetekmegegysort 2017.02.09 15:42:54
@Nancsibacsi: nálunk hasonlóképp..én 32 ő 28. És hogy elébe menjek: 12, 3, kösz jól vagyunk.
Örök téma és aktuális is volt az elmúlt hetekben, hogy Budapesten valahogy nem megy a hóeltakarítás. Panaszkodnak a gyalogosok, panaszkodnak a kerékpárosok. Nem takarítják a havat az önkormányzatok, nem takarítja az FKF, nem takarítja a BKV. Szóval nagy a felháborodás, egyébként jogosan, ahogy az…..
fizetekmegegysort 2017.02.04 17:07:48
@nyelv-ész: nálunk ugyanez a helyzet. Mégis kibírjuk, hogy évente 3-5 alkalommal (mikor esik a hó) az esti távirányító nyomkodást jégtörésre/sózásra cseréljük, és reggel 5 perccel korábban kelünk, hogy felsózzuk/törmelékezzük. Érdekes, hogy senki nem gyártja le a "dolgozom" kifogást, mikor pl az autóját kell kikaparni a jég alól, arra mindig van idő. Szóval értelek én, fárasztó meg minden, de havat lapátolni/jeget törni sötétben is lehet, gyerekkel is, meg munka után is. Minden más kifogás.
fizetekmegegysort 2017.02.04 19:44:49
@brugge: egyetértek, ez elvi kérdés. Pl hogy Elveimbe belefér-e egy esetleg szar törvény miatt szivatni másokat - tudod, akik gyalog járnak. Hogy foglalkozom-e azzal, hogy az ingatlanom előtt járkáló emberek, legyen ez öreg/beteg/kismama/kisgyerek/tök átlagos, mozgásában nem nehezített felnőtt nyakát töri-e? Jó nagy házad lehet, ha 2 óra volt jeget törni előtte, a mi házunk előtt a férjem a 3 gyerek "segítségével" (4-6-8 évesek, ezért inkább hátramozdították a folyamatot mint előre) kb 20 - 30 perc alatt végzett plusz sózás, és lám: a családdal való tartalmas időtöltést is letudta, mert a srácok nagyon élvezték a bulit. Azért ha jól sejtem az elmúlt tíz évben azért nem tölthettél olyan rengeteg időt hólapátolással (vagy nem fizettél érte túl sokat az embernek, akit asszony sasol az ablakból, hogy jól dolgozik-e), tekintve, hogy utoljára épp 8 éve, a nagyfiam születésekor volt tartós és nagy hó. Azóta kb a reggel leesik/este elolvad vagy a kb pár napig kitart verziók váltakoznak. Évek óta most van először tél. Szóval nem kellene úgy csinálni, mintha októbertől-áprilisig minden nap takarítanád a járdát, vagy tengernyi lóvét költenél az önkori helyett, mert nem ez a jellemző a hazai időjárásra. Kifogás mindig van, és soha nem a nyolcvan éves néninél vagy a kismamánál... valahogy mindig életerős embereket hallok a "jajjtizenkétórátfontoskodok hát nem fogok még este jeget is törni" módon megközelíteni a kérdést. Ha pedig elégedetlen vagy a szabályozással, keresd fel önkormányzati képviselődet és kezdeményezz törvényi módosítást. Szerintem sokkal hamarabb érhetsz el változást.
fizetekmegegysort 2017.02.05 08:05:57
@brugge: Figyi, az nem kérdés, hogy a jogszabály szar. De: fizetek az orvosért, fizetek a suliért, oviért (ha nem közvetlenül, akkor közvetve, pzs, szappan, gyümölcs formájában) fizetek a parkolásért és jeges a parkoló, és szerintem estig sorolhatnám. Egyszerűen az van, hogy ott tartunk, hogy a közösség megtartó ereje egyre jobban számít. Egyre fontosabb, hogy beviszem-e az oviba a gyerekek levetett ruháit a szegényebbeknek és viszek-e gyümölcsöt, hogy hagyom-e az utcán megfagyni embertársamat, hogy érdekel-e, hogy koripálya van a házam előtt. Szép lassan élhetetlen az ország, és csak közösségileg lehet élhetővé tenni. Én nem a szar törvényeket védem, hanem a közösségi értékeket. És igen, olykor ez sajnos ellentmond egymásnak. Én továbbra is arra biztatlak, hogy az Önkori felé kezdeményezz, mert jól érvelsz, és alapvetően igazad van. Azt gondolom, ha elegen érvelünk, teszünk, mozdulunk, előbb-utóbb változik valami. De azt is gondolom, hogy addig míg ez megtörténik, felelősek vagyunk egymásért, mint közösség, és ez része a közösségi munkának. És nálam pl nem ez a legzavaróbb, hanem a gyerekeim jövőjét elcsesző intézményrendszerek (suli, ovi, eü), szóval nálam pl a hólapát még maradhat is egy darabig, ha közben ezek a rendszerek eu szinten javulnak. De utána ezt is rendezhetjük, ha van rá igény.
A szexualitás témája tabuként a gyermekekkel történő kommunikációban fontos helyet foglal el. A gyermekek érdeklődése legtöbbször már nagyon korán a szexualitás körül forog.  Felmérések szerint a 13-14 évesek 50%-a rendelkezik szexuális tapasztalattal, illetve a 15 évesek nagy része már szexuális…..
fizetekmegegysort 2017.02.05 07:21:46
@Nancsibacsi: hófehér gyerekekek közé jár a fiam, ált isk első osztály, pesti oldal, "menő" kerület. Téma a szex, csók, mondóka, lányok ölelgetése. Nem kéne mindenből cigánykérdést gyártani. A gyerekek nem hülyék: csöcs és pöcs ömlik a médiából, a plakátoktól, gondolod, vakok?!
A Fővárosi Közgyűlés - szerda délután négy órától - ingyenessé tette a tömegközlekedést azoknak az autósoknak, akik a mostani szmogriadó idején nem használhatják járművüket a kedvezőtlen környezetvédelmi besorolás miatt. Persze, csak a forgalmi engedély felmutatása mellett. Két napja Tarlós szerint…..
fizetekmegegysort 2017.01.26 18:11:29
@csentecsa: Például mert a 2 közlekedési csomópont amin átjön, mondjuk 2*5-10 perc dugót jelent. Maximum. Egyébként jól halad, és a legoptimálisabb útvonalon jön (azaz nem azokat a fő közlekedési útvonalakat használja, mint a bkv járatai). No, épp ennyit várna a csatlakozásokra (három átszállás) és akkor még a bkv nem a legrövidebb úton jön, ugyebár, és minden megállóban felszállás-leszállás. Azt nem számoltam bele, hogy kisétál a buszmegállóhoz/besétál a buszmegállótól. Azt sem, hogy ha autóval jön, akkor tudja úgy szervezni a munkáját, hogy azt az időt amíg ül a kocsiban, telefonos megbeszélésekkel tölti (eleve így ütemezi a hosszabb megbeszéléseket). Ha bkv-val jön, erre nincs módja. Akkor 2*35-45 perccel hosszabb a munkaideje, eleve később indul el, és még tovább is tart az út (kb 60-75p). De nagyon sokszor én is a kocsiban dolgozom, és intézek mindent, amit telefonon lehet. Egyszerűen azért, mert különben nem lenne elég a munkaidőm, a gyereket meg kiteszik az ovi elé, ha nem megyek érte időben. BKV-val esélyem sem lenne arra, hogy a 3 gyereket koordináljam, összeszedjem, plusz még pénzt is keressek. Egyszerűen nem fér bele az időmbe (pl. autóval a leközelebbi metrós közlekedési csomópont kb 5 perc- mert hátul, a kertek alatt átérek, bkv-val ugyanez kb 20-25- mert várok, mert főúton megy, lámpákra vár és felszállás-leszállás...erre egyszerűen nincs időm).
fizetekmegegysort 2017.01.26 18:47:00
@cardiobascuralis: üdvözöllek a XXI. században, amikor az autókban már van beszerelve kihangosító! És akkor tekintsünk el attól, hogy jelen esetben melyikünk volt a tahó.
fizetekmegegysort 2017.01.27 06:40:20
@cardiobascuralis: Az a helyzet, hogy már a 4 éve vett autónkban is benne van a gyári kihangosító, meg az újban is, pedig egyik se luxusautó. Nem értek hozzá, de gyanítom, hogy jó pár éve az alapfelszerelés része minden új autóban. Az, hogy te mit látsz, az nem érdekel. Nyilván a saját iq-szintedből sikerült kiindulni, mikor azt feltételezed, hogy bár leírtam, hogy gyerekeket szállítok rendszeresen, kihangosítóm meg nincs. Az kifogásgyártásod meg egyenesen nevezséges. Gondolom te tök kussban ülsz a kocsiban, és az utastársakkal sem beszélgetsz, de rádiót sem hallgatsz, mert elvonja a figyelmed. Ja, és sose szállítottál még 3 gyereket kocsiban, ha szerinted épp a kihangosítós beszélgetés zavaró. Nagyon buta érv volt.
Súlyos statisztikával jött ki nemrég a "The Lancet", aza a világ vezető egészségügyi folyóirata. A jelentés szerint az ír nők több mint 60 százaléka fogyaszt alkoholt a terhesség alatt. You will find more statistics at Statista..
fizetekmegegysort 2017.01.24 14:28:41
@karandash: Az íreket nem ismerem. A statisztika nem tetszik, mert nem határozza meg, hogy mit tekintünk alkohol fogyasztásnak.
A terhesség alatti szerény mértékű alkoholfogyasztásról még mindig nagy viták vannak. Nekem spec felírta a doki a vaskészítményt a vérszegénységemre, amitől rohadtul rosszul voltam, ájuldoztam, konkrétan semmit nem tudtam csinálni, azon kívül, hogy nézek ki bután a fejemből. Miután beláttuk mindketten (a doki és én is), hogy ez nem fog működni, maga az orvos tanácsolta a vörösbort, fél decit esténként. Szóval nyugi, még a dokik is vitatkoznak azon, hogy minimális alkohol valóban hatással van-e a magzatra. Van aki szerint az első trimeszter, necces, van aki szerint a harmadiknál a legártalmasabb, és vannak, akik szerint a minimális mennyiség nem árt.
Nos, jelentem, én hallgattam a dokira, és az igen visszafogott veresborozás mellett is három csodaszép és okos, egészséges gyerekem van. Hogy van-e összefüggés, vagy simán csak mázlim volt, azt nem tudom, de pl a biokaján bioéletet élő barátnőmnek full allergiás a gyereke.
Azt egyébként nagyon szeretem, hogy ízekre szedik rendszeresen a terhes anyákat, ujjal mutogatva (iszíííík, dohányziiiik, gyilkoooos, felelőtlen...) miközben a közvélemény hajalmos elfelejteni, hogy a ded bizony ötven százalékban spermát is tartalmaz. Mégsem hallok olyanokat, hogy felelőtlen hímek a fogantatás előtt fél évvel iszank, dohányoznak...stb, ezzel veszélyeztetve spermájuk minőségét, és a magzat életét. Pedig tudjuk, hogy a genetikán múlik sok minden. Persze, ezzel nem azt akarom mondani, hogy az ír csajok jól teszik ha vedelnek várandósság közben (ha azt teszik valóban), csak azt, hogy le kéne szokni a terhes nő társadalmi kincsnek nézéséről, és állandó vegzálásáról. Mindenkinek van orvosa, majd az szépen elmondja mit lehet és mit nem. És mint ahogy a kibújás utáni 18 évben is anya kezében lesz a ded élete, jéééé, ez így van a terhesség alatt is. Szerintem túlságosan közkincsnek tekintünk egy női méhet, miközben a már élő gyermekek esetén a társadalom nagy része full közömbös mind az alkesz szülőkre, mind a gyermekéhezésre. Ez meg álszent.
fizetekmegegysort 2017.01.26 15:00:08
@karandash: "A gyerek meg 9 hónapig a méhben fejlődik, az anya vérkeringésével áll kapcsolatban, minden kihat rá, amit az anya csinál, eszik, iszik, szív, sportol, alszik, stresszel" Milyen érdekes, hogy nálunk ez a kérdés csak addig érdekel bárkit, míg bele lehet pofázni, hogy miért iszik meg a nő egy fél deci fehérbort. Attól a perctől kezdve, hogy terhes anyákat kirúgnak a munkahelyükről (nyilván az nem okoz stresszt), fellöknek a buszon (ez meg külön egészséges), éheznek, vagy nem jutnak ellátáshoz (juhéjj, ez remek hatással van a magzatra), jééé, a feneérzékeny társadalom becsukja a szemét. Mindenkit csak addig érdekel, hogy mit csinál egy nő terhesen, míg az anyát lehet érte pocskondiázni. Amint a környezet teszi tönkre, vagy egyenesen a munkáltatója az, aki szétszivatja terhesen is, és elvárja a 12 órai robotot, hirtelen egy munkatárs sem félti annyira a dedet, hogy segítsen. Sőt, egyenesen egyetértenek többségében a "miért szivatja a munkáltatóját és a kollégáit azzal, hogy vemhes lesz" nézettel. Álszent bagázs, mondom. (az pedig még mindig vita tárgya, hogy a mérsékelt borfogyasztás valóban hatással van a magzatra vagy nem, szóval ha kérhetem ne kezeljük tényként)
Igen, a ffi spermára kb igaz amit mondtál. Ezek után csak az érdekelne, hány haverodat cseszted le a fogantatás előtti négy hónapban, mert tudtad, hogy gyereket szertnének és mégis megivott egy pohár bort, ne adj isten dohányzott? VAgy ők tesco szatyorban hordták a spermát?
fizetekmegegysort 2017.01.23 13:26:03
@Balt .......................... az eredeti: ezen gondolkodtam én is, hogy nem jöhettek még olyan sokat, ha Veronánál voltak, tehát az, hogy a sofőrök ki voltak fáradva, elég valószínűtlenül hangzik.
fizetekmegegysort 2017.01.23 13:35:06
@bandigyerek: Európában?
fizetekmegegysort 2017.01.23 15:17:43
@Balt .......................... az eredeti: Félek, ennél rosszabb megoldás születik. Már megjelentek nyilatkozatok, hogy felülvizsgálják az iskolán kívüli programok szervezésének szabályozását. Félek, megint az lesz, hogy nem az iparágat fogják elkezdeni jobban ellenőrizni és "fehéríteni", hanem adminisztratíve levédik a seggüket: simán be fogják tiltani, hogy iskolák táborokat szervezzenek, vagy úgy megszigorítják, hogy csak egy nagyon szűk rétegnek lesz elérhető anyagilag.
Azt hiszem már mindannyian életünkben legalább egyszer belefutottunk a nyilvános szoptatás témájába. Néhány hónapja történt az az eset, mikor egy szoptató anyát kiküldtek a nyugatis mekiből. No, több sem kellett az anyák társadalmának, másnap tucatnyian lepték el a gyorséttermet kellően éhes…..
fizetekmegegysort 2016.12.15 16:43:05
@Szarazinda: Miért vennék egy kalap alá mindent? Épp azt mondom, hogy nagyon más volt a véleményem a szülőkről és a gyereknevelésről míg egy - könnyű természetű -gyerekem volt, mint most, hogy három nagyon különböző van, ráadásul egyik viselkedés problémás. Épp ezért lettem toleráns olyan dolgokkal is, amikről korábban azt gondoltam, nincs rendjén. Épp ezért tudom ma már, hogy a gyerek viselkedése vagy nem viselkedése nem feltétlenül valakinek a hibája, és legritkább esetben azért történik valami, mert a szülő otthon arra neveli. És azt is gondolom, hogy a legritkább esetben motivációja a nyilvános szoptatásnak a magamutogatás, vagy a polgárpukkasztás, különösen nem a jogaink hirdetése (nyilván ez nem vonatkozik egy adott eset kapcsán rendezett flashmobra, ami direkt azért jön létre, hogy felhívja a figyelmet) Ezt gondolom és ezt tapasztalom, hosszú gyerekezős létem alatt.
Hogy hányszor kerülök olyan helyzebe, hogy zavar, amit mások tesznek mert joguk van hozzá? Naponta Mégsem indítok mozgalmat a trágár beszéd ellen, amit itthon gondosan kerülünk, mégis a gyerekem bármelyik buszon, villamoson, tescoban a nyakába kapja, csőstül. Nem akarom kiírtani és a társadalom peremére állítani a Star Wars és számítógép rajongó apukákat, akik múlhatatlan szükégét érzik, hogy a 4-5 éves fiaikkal végignézzék és végigjátszák az összes szuperhősös és öldöklős filmet/játékot, hogy azok az agressziót az oviba hozva az enyémeket is vadállattá korcsosítsák, és rossz mintákra tanítsák. Naponta kerülök olyan helyzetbe, amikor mások viselkedése az én vagy a gyerekem jogait sértik, mégis úgy gondolom a trágár beszédnek oka van akkor is, ha nekem rosz, a SW rajongó apuka pedig nem direkt azért nézi ezt a gyerekével, hogy az enyémnek ártson, hanem mondjuk nem tudja, hogy ez miért rossz, vagy hogy miért nem való 4-5 éveseknek. De bármilyen hatás is ér, egy biztos: soha nem feltételezném, hogy az adott csoportok egyébként nem viselkednének így (nem káromkodna, nem nézne SW-t), hanem DIREKT, az én bosszantásomra, és a káromkodáshoz vagy a SW nézéshe való jogának fitoktatására teszi azt amit tesz.
Ezért állok döbbenettel minden olyan komment előtt, ami szerint egy csecsemő etetése a hisztis, önző, műpicsáskodó, áldozatot hozni képtelen, csak jogaikat hangoztató anyák demonstrációja, nem pedig az, ami: egy gyerek táplálása egy elkerülhetetlen helyztben. Ezért döbbent meg, mikor egyébként rendkívül értelmes emberek, (különösen ha anyák, akik tudják mennyire sokrétű és kiszámíthatatlan az anyaság) kezdenek el amellet érvelni, hogy ez valamiféle lázadás, divat, stb. Egyszerűen nem értem, hogyan lehetünk egymással ennyire gonoszak és ítélkezőek.
fizetekmegegysort 2016.12.15 16:51:45
@Karipapa01: Jajj, ne viccelj már! Kimegyek az utcára és csöcsök köszönnek rám. CSöccsel és pucérnővel hirdetjük a bortól kezdve a sprotkocsin át a cigig mindent. Ahol lakom egy nyomda több mint 2 évig tartott kint egy olyan nyilvános plakátot egy főút mellett (ovihoz, sulihoz vezet), amin két félpucér csaj, mint képregényhős rebegte: minket is itt nyomtak. Ebben az országban lehet nyilvános helyen kis híján szexelni (vagy akár azt is), lehet trágárkodni, inni, vizelni, lehet egymást felfalni buszon villamoson, kiskorúak előtt, lehet lopni, adótcsalni, lehet uszítani, más népcsoportok ellen akár hivatalosan is, itt lehet nemi, faji, vallási hovatartozás alapján megkülönböztetni, lehet büntetlenül családon belül erőszakolni (maga a rendőr fog lebeszélni a feljelentésről), itt lehet keresztényként szegregálni és kirekeszteni, itt állami kitüntetést kap aki nőket erőszakol csoportosan, vagy aki uszít mások ellen. De a csecsemő nyilvános szoptatása, egy kisbaba etetése, az erkölcstelen? Milyen erkölcs, és társadalmi szabályok?
fizetekmegegysort 2016.12.15 17:11:42
@frv: Ne haragudj, de a "meg lehet csinálni, mert én is meg tudtam" és a "nem a gyerekekkel van a baj, hanem a szülők hozzáállásával" az nagyon nem vélemény. Az bizony ítélet mindenki felé, aki nem olyan mint én, vagy nem úgy csinálja mint én, vagy mást tart fontosnak mint én.
Anya anyának nem lehetne farkasa. Anya anyát nem kellene, hogy megítéljen, vagy kioktasson, hogy ha én meg tudtam csinálni, te is meg tudod. Ez nem vélemény. Szerintem te nem véleményt írtál, én úgy érzem.
Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre   Szeretném megosztani az én álláskereséssel kapcsolatos tapasztalataimat és a gondolataimat. Ha érdemesnek tartják közlésre, kérem közöljék. Természetesen az email címem nem…..
fizetekmegegysort 2016.12.13 11:31:54
@Sörömpőőr: Igen, sajonos nem nagyon terjed. Pedig nagyon motiváló tud lenni, és nagyon ott tudja tartani az embereket egy cégnél, ha kényelmesebbek a munkakörülményeik, és spórolnak nekik napi egy-két óra utazást. És elég sok olyan munkakör van, amit simán lehet csekkolni távolról is. Minden mozdulatod látszik egy rendszerben, szóval az is hamar kijön, ha "lógsz". Nem mellesleg, szerintem aki "lóg" otthon, az a munkahelyre sem dolgozni jár be. :)
A munkáltatóknak az csípi a szemét, hogy a most felnövekvő fiatalok már nem nyelnek le mindent. Van konkurrencia: elmennek világgá, vagy vállalkoznak. Egyértelműen mutatja minden vonatkozó kutatás, hogy a mai fiataloknak a munkában már sokkal fontosabb, hogy élményszerűen éljék meg, szívesen csinálják, mint nekünk volt. És még egy dolgot mutat egyértelműen: nem akarnak már túlórázni. Nem megy át nekik (szerencsére) az "örülj, hogy van munkahelyed" szemlélet. Nyolc órát akarnak tisztességgel, normális megélhetésért, lelkesen dolgozni, és utána várja őket a világ. Én ennnek egyébként örülök, és remélem, hogy változást fog hozni a munkaerő piacon. Elég sok karriertanácsadóval beszélgetek munkából kifolyólag, és mind azt mondja, 10 éven belül kénytelenek lesznek változtatni a munkáltatók a feltételeken, ha minőségi munkaerőt akarnak, mert ilyen feltételekkel lassan nem találnak megfelelő kvalitású munkaerőt.
fizetekmegegysort 2016.12.13 11:34:51
@Szumátriai Patkánymajom: yesss... csak úrilány nem mond ilyesmit. :)
fizetekmegegysort 2016.12.13 15:29:01
@Sörömpőőr: 19 éves voltam, mikor dolgozni kezdem "kistitkárnőként" egy akkor még nagy, magyar - amerikai élelmiszeripari cég titkárságán. Én voltam a "huszadiksenki" titkárkislány, minden "szar melót" velem csináltattak (értsd: fb anyagok másolása 40 példányban, lefűzni, vendéglátás a T.Nagyoknak, hosszú és szar anyagok gépelése...stb). Viszont örültek nekem, mert a vezig titkárnőjén kívül én voltam az egyetlen ember, aki nem dobta el a telefont, ha angolul szóltak bele. :) Itt történt, hogy elcsesztem egy fb anyagot. Az eredetiben ferde volt egy táblázat, én nem ellenőriztem le, csak lemásoltam, lefűztem. A vezig asszony persze kiszúrta, behívott és a szőnyeg szélére állított. Soha nem felejtem el, amikor kb ezt mondta: "Szívem, ez egy szar. Tudom, hogy nem te csináltad a táblázatokat, te csak másoltad. De a te dolgod, hogy ellenőrizd le a kapott anyagot, és jelezd, ha valami nem oké benne. Javítsd ki! És jegyezd meg egy életre: túl jó vagy ahhoz, hogy ilyesmit adj ki a kezedből!" Ha akkor nekem egy "mi ez a szar, tudod, hogy 300 másik áll a helyedre, miért nem becsülöd meg magad, én ezt nem fizetem ki" - dumával jött volna, valószínűleg soha nem válik belőlem tisztes munkaerő. Így, hogy ilyen ember kezei alatt tanultam, aki még a lecseszést is úgy mondta el, hogy közben emberszámba vett, és fejlődési irányt mutatott, egész más szemléletben dolgoztam. Szóval "csak" ennyi múlik egy főnökön. Ezt kéne végre felfogni a kedves magyar és nemmagyar munkáltatóknak.
A címben szereplő kérdés természetesen költői, hiszen a heteroszexuálisokat ez nem érinti, a melegek pedig tudják rá a választ. Az utóbbi időben viszont többször is előkerült a melegházasság ügye a közbeszédben. Gondoljunk csak a Lipótis aláírásgyűjtési botrányra, vagy Böjte Csaba megnyilvánulására.…..
fizetekmegegysort 2016.12.05 14:20:46
@maxval bircaman BircaHang szerk: Érdekes. Én mindig azt hittem, hogy az "ellenkező nemű két ember kapcsolata" az nagyon sok minden lehet. Barátság, szerelem, élettársi kapcsolat, "járás", szexuális jóbarátság, digi - dugi pajtásság, és még sorolhatnám. A házasságról meg mindig azt hittem, hogy két egymást szerető ember jogilag megerősített szándéka, egy szerződés, mely a szerelmüknek kereteket biztosít az állam előtt, és kapcsolatukat egyértelművé teszi a társadalom előtt. Szerintem Hogy a tartalma mi, az az adott jogrendszeren múlik. GYanítom, hogy nem minden országban jelenti ugyanazt a házasság, és nem minden országban biztosít ugyanolyan jogokat és kötelességeket. Ebből adódóan pedig az van, hogy debizony, van ahol a dió trópusi gyümölcs. Az az érvelés, hogy a házasság fogalma adott, és más nem lehet, az nem igaz.