Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Patreides

30 bejegyzést írt és 1956 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Igen, vékony vagyok. Igen, sportolok. És ez jól van így. Vagy mégsem? "Úgy le vagy fogyva... Hogy nézel ki?" – hellószia skinny shaming Ugye, hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy csak azokat bántják a testük miatt, akiken van néhány kiló felesleg? Hát nem.  "Nincs rajtad mit…..
Nemigen hiszem, hogy bármi újdonságot tudnék mondani Hofi Gézával kapcsolatban, úgyhogy meg se próbálom. Egy biztos: nincs még egy olyan humorista, aki ekkora hatással lett volna nemzetünkre. Poénjai és gondolatisága generációkat nevettetett meg és gondolkodtatott el, szállóigéi…..
Patreides 2022.04.11 14:07:46
@midnight coder: "Az index ezzel szemben kb. az, amit független tájékoztatásnak hívunk. "
.
Ja, ja. Főleg akkor, amikor a pártközpontból megkapja a főszerkesztő a leközlendő cikket, és azt kötelességtudóan (hiszen ő azért van ott) változtatás nélkül beteszi, hiszen felépítetten erre hivatkozik aztán a NER-média összes lapja, tévéje a következő órákban és napokban.
Amiről te írsz, az még az évekkel ezelőtti Index volt.
  Nem is tudom, mikor hallottam ennyire elfogult, egyoldalú, már-már szektásan beszűkült tudatú beszélgetést, mint amilyen a Friderikusz Podcast legutóbbi adása volt. Friditől persze azt kaptam, amit várni lehetett: nyílt, kendőzetlen Orbán-gyűlöletet. Vendége, Bánki György azonban még rajta is…..
Köszi, jól vagyok Az oltóponton fiatal doktornő adta be az injekciót. Nem volt vita köztünk, harmadiknak is Pfizert kértem és azt kaptam.Ugyanis én hallgatok Karikó Katalinra, akit jobb egészségügyi szakembernek tartok, mint Szíjjártó Pétert :-) Márpedig Karikó szerint nem szerencsés az oltások…..
Patreides 2021.08.27 07:35:03
@Billy Hill: "Ha bedugulnak a kórházak a sok balf*sz miatt, akkor megint mindenki szív; ápolók-orvosok az összeroppanás szélén, műtétek-szűrővizsgálatok elmaradnak"
.
Ez sajnos előfordulhat (mint az izraeli példa mutatja), a delta variáns esetében a járvány az oltottak körében is terjed, ha náluk a fertőzés nem is okoz kórházi kezelést igénylő betegséget (kivéve a régebben oltott időseket, a körükben a súlyos betegség is előfordul, tehát a harmadik, az emlékeztető oltás náluk életbevágó, ha Pfizert kaptak is), mert nálunk sem a már két oltást kapott 5,5 millió oltottat kell itt számolni, hanem a másik, a nem oltott 4 milliót. Annyi a deltának a járvány gyors terjedéséhez, és a kórházi esetek gyors növekedéséhez éppen elég, ha nem tartjuk be szigorúan a távolságtartást és a maszkviselést zárt helyeken, akár oltottak vagyunk, akár oltatlanok.
Így jó esély van rá, hogy október-november folyamán a járványgörbe egyre gyorsuló ütemben megy majd felfelé, és bár a halottak száma várhatóan észrevehetően kevesebb lesz, a kórházi ágyak így is betelhetnek, az egészségügy terhelése így is nagy lehet.
De sajnos még 2-3 millió embert rávenni, hogy oltassa be magát, az nem tűnik egy reális feladatnak.
Valaki egyszer arra a kérdésre, hogy vajon van-e értelmes élet a Földön kívül, azt felelte, a kérdés nem is ez, hanem az, hogy van-e értelmes élet a Földön.
Patreides 2021.08.27 22:24:12
@Lesz még Magyar Köztársaság: "Ez valóban nagyon fontos - aug.12-én regisztráltam, azóta is várok...Pedig nagy roham már nincs az oltásért és mégis."
.
És most mire vársz? Foglalj időpontot magadnak a www.eeszt.gov.hu oldalon, és adasd be az oltást.
Patreides 2021.08.28 08:44:30
@kajlamackó: "Hát én meg egy oltást sem kaptam, aztán én is élek és virulok :) "
.
Az MTA elnöke (Freund Tamás), illetve a SOTE rektora (Merkely Béla) szerint már nem sokáig, mert ebben a negyedik hullámban nagy többségében az oltatlanok fognak kórházba kerülni, illetve meghalni, és egyáltalán, nehezen kerülik el a megbetegedést.
A Washington Egyetem szokásos járványmodell előrejelzése szerint a magyar 4. hullámban az eddigi harmincezer halálos áldozathoz még kb. 2600 jöhet hozzá az elkövetkező pár hónap járványhullámában, nagy többségében az oltatlanok közül.
Tehát, akinek egy csöpp esze van, rohan oltakozni, és vásárol pár FFP2-es maszkot, és zárt, közös helyeken hordja is.
A gyermekként még ökölvívásért, majd később a színészetért rajongó Reich Jenő (később 1926-tól Rejtő Jenő), tanulmányai után (és színészi karrierjének korai megfeneklését követően) 1928 és 1930 között egy két éves európai utazás során járta be a kontinens nagyvárosait és vetődött el Marseillebe, a…..
Megfigyelhető, hogy az öregedés önmagában nem csökkenti lényegesen az intelligenciát, nagyon sokan megőrzik szellemi frissességüket idős korukban is. Leginkább azok, akik magányos, bezárkózó életet élnek, ők válhatnak a szemünkben rögeszméssé, hóbortossá és a mindennapos döntéseik sem annyira…..
Patreides 2021.08.14 15:21:01
@steery: "Új idegsejtjeink ugyanúgy képződnek, mint bármilyen másik sejtünk."
.
Ez így, ebben a formában, szerintem, nem teljesen igaz, ez egy forró kutatási terület a mai nap is.
Két értelemben is belazulhatott a miniszerelnök: a járványkezelésre is jellemző ez, de annak is örülhet, hogy a nép jobban elismeri áldásos tevékenységét, mint korábban. Mindkettőről durva dolgokat tudtunk meg a napokban. Járványkezelés ügyben a helyzet világos: extrém magas fertőzöttség mellett…..
Patreides 2021.04.17 17:55:30
@Rodney_2: "(pl felgyógyult covidból, hazament, 1 héttel később meghalt infarktusban, bekerült a covid halottak közé"
.
A covid-19 egyik leggyakoribb következménye a vérrögösödés a betegség utáni hónapokban.
És mi is az infarktus? Mi is okozhatta azt az infarktust? Valóban semmi köze nincs a covid betegséghez? Biztosan?
Jobban át kellene gondolni ezeket a dolgokat, szerintem.
Az elején szeretném leszögezni: nem ismerek magamnál nagyobb Harry Potter-rajongót. Rajongásom tárgya viszont a könyvekre korlátozódik. A filmekről viszont megosztó véleményem van és különösen fáj, mikor az alkotók eltérnek a könyv cselekményétől és elképesztően ciki jeleneteket emelnek be az…..
Patreides 2021.04.15 15:09:21
@Patreides: Még annyit: a szerző nyilván be akarta vezetni a gyerekeket a felnőttek kevésbé varázslatos, kellemetlen, sokszor szomorú, erőszakos dolgokkal tele világába, de ha a világ amúgy is ilyen, miért kell ez még szórakozásnak is?
Az első három könyvet, és az első három filmet bármikor elolvasom, megnézem, a negyediket időnként, de a többi...?
Ezekben számomra csak egy, kicsit megdöccenő momentum van, a legelső filmben, amikor Harry valami olyasmit kérdez Hagridtól a kocsmában, hogy: Ő ölte meg a szüleimet, Hagrid, tudod, kiről beszélek, tudom, hogy tudod?!
Bár ez inkább a szinkronizáló gyerek hibája lehet, legalábbis részben, annyira mesterkélten hangsúlyozza itt a szöveget. Meg a szinkronrendezőnek, hogy így hagyta.
Patreides 2021.04.15 15:23:42
@MAXVAL birсaman közíró: Na igen.
De, ha úgy vesszük, akkor a Mester És Margarita, sőt, Az ember tragédiája is fantasy. Ha úgy vesszük...
* * *
Mondjuk a Harry Potter befejező film-részei is élvezhetőbbek lennének talán, ha szerepelne bennük Liv Tyler vagy Poppy Drayton. Akár kínos jelenetekben is, fene bánná. :)
Patreides 2021.04.15 17:37:50
@MAXVAL birсaman közíró: "Mert ezen az alapon a bicikli egy repülőgéptípus."
.
Igen, ahogyan azt láthattuk is a z E.T. című filmalkotásban. :)
Az Oktyrabszkij-telepet 1960-ban hozták létre a Bajkálontúli-régióban azzal a szándékkal, hogy a közelben található nagy mennyiségű uránércet kibányásszák. Eleinte csak tudósok és mérnökök érkeztek a városba, azonban később már egyre növekedett. Egy valamit azonban nem vettek figyelembe az építés…..
Patreides 2021.01.02 09:57:19
@röf: A blogíró nyilván a csernobili atomerőműre, illetve annak településére, Pripjaty városára gondolt, nem magára a 16 km-rel távolabb lévő Csernobil városra.
       A NER által diszkréten támogatott Betlen-féle Metazin, a már serestelenített, rezsimslómoista Neokohn és  a FIDESZ alapszervként funkcionáló Mandinerke szemlézte Lawrence M. Krauss amerikai elméleti fizikus Quilletteben megjelent cikkét, melynek címe: Miért elfogadott a természettudományos…..
Patreides 2020.12.31 18:51:40
@incze:

Számomra ez gyszerű pedig.
A toleráns liberális mindent tolerál, elfogad (az egymást kölcsönösen tiszteletben tartó szabadságok keretén belül, vagyis az én szabadságom addig tart, amíg azzal más hasonló szabadságát, már elfogadhatatlan és szükségtelen mértékben, nem korlátozom), egyet kivéve: az agresszív intoleranciát.
Míg az illiberális ezer és ezer dolgot nem tolerál, sőt, agresszívan meg akarja változtatni a többieket bármiben, amit szerinte másképp kellene. És ezzel együtt számon kéri a liberálistól, hogy őt korlátozni akarja - egyetlen dologban, az agresszív intolerancia gyakorlásában - de ezt ő nem akarja érteni, úgy tesz, mintha ettől a toleráns liberális lenne az agresszív intoleráns.

Ahogy Horváth Gyula (színész, R.I.P) üvöltötte bele a kamerába anno valamikor a kilencvenes évek első felében egy ellentüntetésen (a "Tégy a gyűlölet ellen" - Hegedűs Zsuzsa és a Charta közösnek nevezhető mozgalma - kampány ellen tüntettek szélsőjobbosok), hogy aszonta, illetve eltorzult arccal kiabálta: AKKOR TEGYETEK VÉGRE A GYŰLÖLETETEK ELLEN!!!
Szerencsétlen ember (állítólag a kezdeti Rákosi érában disszidálni akart, elfogták, és nagyon megverték, börtönbe is zárták), százezrek látták ilyen eltorzult pofával, üvöltve a gyűlölettől, a tévé képernyőjén. Jó kis reklám volt neki, meg a tüntetőknek.
Ma már a kutya se törődne vele, belesimulna az általános színvonalba.

Ezen pedig nem segítene az sem, ha az emberek kívülről, oda-vissza fújnák a matekot meg a fizikát, inkább sok lelket nyugtató zene, meg katartikus irodalmi mű, film, tévéfilm, sorozat kellene az embereknek.
Meg az, hogy a politika fejezze be az uszítást.
De amíg megéri nekik, mert az emberek uszíthatók, sőt, díjazzák is a néphülyítést, és önként emelik maguk fölé Arturo Ui-t, addig csinálni fogják.
Patreides 2021.01.02 05:33:15
@Frady Endre: "Én egy művészlelkű mérnök vagyok, a feleségem meg egy két lábbal a földön álló tanárnő (azaz bölcsész)... Most mi legyen? :)"

Kérdés, ő mennyire van otthon mat-fiz kérdésekben? Mert a "down to earth" jelentésében ez a magyarban sincs benne, attól tartok. :)

A törésvonal pedig nem a matematikusok és a művészlelkelk között van, szerintem, hanem a matektól, fizikától, és a műszaki dolgoktól nem idegenkedők, és az ezektől a területektől tüntetőleg elhatárolódó bölcsészek között húzódik.
Utóbbiak pedig, ugye, nem attól bölcsészek, hogy mondjuk kedvelnek klasszikus zenéket, festészeti stílusokat, egyes költőket stb., vagy akár maguk is megprópálkoztak írással, rímfaragással, ilyesmivel, hanem attól, hogy olyan szerzőkről és irányzatokról tudnak hosszasan, beavatottként elvitatkozni, akikről és amelyekről földi halandó nem is igen hallott.
És ez nem negatív ítélet akar lenni, mert köztük is van ilyen is, meg olyan is. Például olyan, aki az egyetem utáni éveit alternatív füstös kocsmákban tengéssel-lengéssel és kispályás focipályákon töltötte, életében két művet adott ki, szerkesztett egy egyetemi irodalmi lapot, és viszonylag fiatalon el is vitte az életmódja. De jó gyerek volt, pozitív hatással volt másokra, és a középiskolában mellesleg tőle hallottam először Ray Bradbury-ről.
Aztán olyan bölcsészt is ismertem, akinek, bár állítólag magyarul beszélt, általában egyetlen szavát sem értettem, és ő nem is nagyon törekedett rá, hogy nem beavatottak értsék. (TGM hozzá képest egy barátságos, türelmes népművelő.)

PS.:
Amikor megpróbáltam pár általam kedvelt pop/izé dal szövegét magyarra áttenni, rájöttem, az ilyen rímfaragás sokkal nehezebb, mint egy matekpéldát megoldani, sajnos.
Jó annak, aki ezzel a tehetséggel született.
Vagy rajztehetséggel.
Vagy zenei tehetséggel.
Vagy bármivel.
Vagy legalább egy jó helyre született gázszerelő.
Patreides 2021.01.02 06:14:49
@látjátok feleim szümtükkel: "Meggondolatlan rendeletnek mindig ellenállás a következménye. "

És nem csak az.
A közmegegyezést nélkülöző és betartathatatlan szabályok magát a jogrendszert teszik lájtossá, és kissé nevetségessé.
Ahogyan az olyan törvények is, amelyek nem tartalmaznak szankciókat a törvényt megszegőkkel szemben.
Meg az olyan parlament is, kormány is, amelyik nem tartja be a saját törvényeit, vagy akár az Alaptörvényt sem.
Meg az az igazságszolgáltatási (valójában jogszolgáltatási) rendszer, ahol vannak egyenlők, egyenlőbbek, legegyenlőbbek, valamint a gyevi bíró.
  2020-ban a világon mindenhol a világjárvány határozta meg az egészségügyben dolgozók mindennapjait, kivéve Magyarországon, ahol a pandémia jelentette kihívásoknál sokkal nagyobb megrázkódtatásokat okoztak az év végére időzített kormányzati döntések. Amint korábbi írásainkban is jeleztük, a…..
Nagyot megy év végén a meglehetősen furcsa háttérrel és felkészültséggel rendelkező Hundub. Az év utolsó napján szeretnék pár „népszerű” elméletet megosztani az olvasókkal arról, hogy vajon ki állhat a Hundub mögött, és mi lehet az oldal „igazi” célja...
Patreides 2021.01.02 04:22:37
@Sir Gombóc:

Ez szerintem olyan módon is igaz, hogy a facebook nem ideológiai megfontolásokból tilt le oldalakat, felhasználókat, hanem azt veszi figyelembe, milyen tartalmak kelthetnek akkora botrányt, hogy azzal csökkentenék a felhasználók számát, és így az üzleti bevételt.
Ha többségében nem nácibarát, nőgyűlölő stb. tartalmak miatt kapnának támadásokat, és nem ilyenek okoznának nagyobb botrányokat, hanem mondjuk az, ha valaki rossz embernek nevezi Hitlert, kiáll a nők egyenjogúsága mellett, és mondjuk támadja a demokratikus berendezkedések tettlegesen erőszakos ellenzőit, kíváncsi vagyok, mit tennének a facebook tulajdonosai, vezetői.
Mert akkor erősen el kellene tolniuk a szolgáltatás tűréshatárait széljobbra, de valószínűleg ez a tulajok, és jelenlegi vezetők (remélem humánus) beállítottságával is szembemenne.

* * *
A Hundubról meg annyit, hogy vajon miért gondolják, hogy ami az IWIW-nek nem sikerült (fennmaradni a facebook mellett), az nekik majd fog?
(Az IWIW-et a veszteséges működése miatt a 2014-es választások után másfél hónappal szántotta be az Origo Média.)
Ha látnának benne bármi lehetőséget, miért nem ezt élesztették vajon újjá?
        Ez lenne az.         Nem hiszem, hogy Leonard Cohen rajongana érte, de ki kellett próbálnom. MP4 formátumban van fent, MP3-ban túl nagy volt a fájl. Tessék fülhallgatón fullra nyomva hallgatni, sajnos én vezényeltem a szimfonikus zenekart, miközben a gombocskákat nyomogattam, szóval nem…..
Patreides 2020.12.29 14:56:08
@ATCG: A saját énjeinek sorozata az időpillanatokban, amit kívülről néz?
És a vissza az időben az ősökben:

"Én úgy vagyok, hogy már száz ezer éve
nézem, amit meglátok hirtelen.
Egy pillanat s kész az idő egésze,
mit száz ezer ős szemlélget velem.

Látom, mit ők nem láttak, mert kapáltak,
öltek, öleltek, tették, ami kell.
S ők látják azt, az anyagba leszálltak,
mit én nem látok, ha vallani kell.

Tudunk egymásról, mint öröm és bánat.
Enyém a mult és övék a jelen.
Verset irunk - ők fogják ceruzámat
s én érzem őket és emlékezem."

Ez mondjuk vertikális az időben, én meg azt mondtam, miért ne terjesztenénk ki horizontálisan a jelenben a többi emberi énre? Nyilván J.A. nem erről írt, de egy kép jelenthet mást is az olvasónak, mint amit az író, költő eredetileg gondolt akkor, amikor írta. (A "mű" egyébként is akkor jön létre teljesen, amikor a befogadó befogadja, és annyi "mű" lesz belőle, ahány befogadó. Akkor is, ha nem érti, nem érti teljesen, vagy éppen félreérti.)
Ha én ki tudnék találni ilyen képeket, nyilván megalkottam volna az éppen megfelelőt. :)
Patreides 2020.12.30 14:40:29
@jotunder:

Én egyszerűbben fogalmazom meg a problémát: Tíz éve (de lehet, hogy tizennyolc, és akkoriban együtt tették ezt a Fidesz és a Jobbik) folyik a magyar társadalom tahósítása (akinek nincs semmilye, az annyit is ér, a píszí már nem píszí, mondjuk bele a pofájába mindenkinek az ősemberi, zsigeri, eszelős indulatainkat, és tapossuk el a gyengébbet stb.).
Ezt ennyi idő alatt szépen meg lehetett csinálni, de egy-két generáció valószínűleg kell majd a gyógyuláshoz.
Van ebben nyilván egy ellenreakció az Szdsz-féle viselkedésre (mindenre ugrottak, és mindent "píszí-náciként" túlzásba vittek), az inga mindenképpen kilengett volna az ellenkező oldalra, de először a Jobbik lendített még rajta, azóta meg Orbán ("idők hajlását felismerő") lökdösi egyre feljebb és feljebb.
Patreides 2020.12.31 14:11:52
@acc2s: "Sőt, gyúrt rá a létező szocializmus is (világ proletárjai egyesüljetek, legyőzzük a haldokló nyugatot, mi vagyunk a nevető barakk, stb., stb.)"

Én úgy tudtam, hogy valamiféle szocializmus Svédországban volt, nálunk még csak "épült" (...valami). Bár volt egy olyan aljas, rendszerfellazító mondás is errefelé, hogy "a létező szocializmus nem működik, működő szocializmus pedig nem létezik." :)

* * *

"Ha a fogalom értelmezésébe belefér a többség által a kisebbségre kènyszerített életmódból következő "rosszlét", akkor az már nem demokrácia."

Orbán szerint ugye ez az illiberális demokrácia.
A probléma ezzel többek között az is, hogy ez még csak nem is a többség által a kisebbségre kényszerített dolog, mert Orbánnak nincs többsége az országban, a választáson is csak relatív többsége volt, a többiek széttagoltsága miatt, mialatt a Fidesz az évtizedek alatt szépen ledarálta és megette a konzervatív vagy jobboldali pártokat, vagyis a konkurenseit.
Ez a rendszer valójában egy kisebbség által a többi kisebbségre kényszerített valami,
a "jaj a legyőzőttnek" elv maximális alkalmazásával, és a média meg a pénzforrásokteljes leuralásával.
A "permanens forradalom" mintájára állandó harcot hirdet Orbán, nincsenek tárgyalások, nincsenek megegyezések, kompromisszumok, mert az, ugye, egyrészt a gyengeség jele lenne, egy harcos férfiember ilyesmitől tartózkodik, elveszi, amit kell, és nem kér bocsánatot... Másrészt időt venne el, a döntések nem lennének elég gyorsak (és elég ostobák), konzultációk, előzetes helyzetfelmérések, hatástanulmányok, tárgyalások, kompromisszumos megoldások... Ez nem Orbán műfaja, az erős vezér, a parncsnok gyorsan, határozottan, tétovázás nélkül dönt, akkor is, ha valójában fogalma siincs arról, mit csinál, de nem engedheti meg, hogy tétovézést mutasson, mert akkor szerinte megtörne a belévetett bizalom az alárendeltjeiben... Akik ugye mi vagyunk, a hatalom szolgái,hiszen egy illiberális rendszerben nem a miniszterek vannak a népért (mint annak szolgái, lásd magát a szót), hanem a pórnép szolgálja a nagy vezetőt, a vezért, és követi bármerre (amerre épp a szél fúj, és amit a felméréseik mutatnak), akár össze-vissza is, mint a vezérürüt a csorda, a nyakába akasztott kolomp után.
    "A Magyar Tudományos Akadémia-BME Morfodinamika Kutatócsoport 3 és fél év alatt bizonyította be Platón ókori filozófus elgondolását, amely szerint a világmindenséget alkotó négy elem, a föld, a víz, a tűz és a levegő mindegyike szabályos testekből épül fel; ezek közül a Föld hexaéderekből,…..
Patreides 2020.12.29 17:17:39
@jeanbart: Persze, ha vagyona van, vagy olyan állása, amiből egyrészt megél, másrészt mellette van ideje a kutatással foglalkozni.
Egy ösztöndíj, vagy egy nyertes pélyázat több évre adhat biztos megélhetést, és lehetőséget a kutatómunkára.
(Einsteinnek kellett egy füzet, meg egy ceruza a fizikusi munkájához. Ez nem jellemző példa.)
Patreides 2020.12.30 14:20:26
@Bolygó Hollandi: Régen, amikor a csillagászok még fotolemezekre dolgoztak, sok kutatási területen eszméletlen munka volt ezeknek a feldolgozása, és nagy figyelmet, és még nagyobb kitartást kívánt a feldolgozást végzőktől.
Sokszor éppen ezért leginkább nők végezték ezt a munkát.
Az eredményeket meg (tudományos közlemény) legtöbbször férfiak aratták le.
Ma már a számítítástechnika segít, és egyelőre a számítógépek még nem is veszik zokon a hátrányos megkülönböztetést. :)

www.youtube.com/watch?v=WEwfrLkDNNg
Patreides 2020.12.31 13:34:59
@látjátok feleim szümtükkel:

Azt nem tudom, hogy hatalmas ötlet-e, valószínűleg nem az.
De az igenis nagyon érdekes, hogy ilyen kutatásokből kiderül, milyen "alapmatematikát" követ a természet az egyes folyamatokban.
Hogyan alakulnak, töredeznek, formálódnak a kavicsok, hogyan alakulnak ki a folyók kanyarulatai, hogyan a források, patakok, folyók, folyódelták rendszere, hogyan alakulnak ki a tengerpartok kanyarulatai, a hegyek alakja, hogyan a fák, ágak, levelek rendszere formailag, az emberi érhálózat, milyen matematikai szabályszerűségek jelennek meg egyes kémiai folyamatokban, vagy éppen a foltos állatok foltjainak az elrendeződésében stb.
Ilyen kutatások is segítenek felismerni, milyen módon alakult ki a mai világ, az értelmes emberi élettel a mai napig - esetleg a saját eredeti, egyszerű alaptulajdonságai révén, matematikával megfogható törvényszerűségek (nem előírt törvények, hanem tulajdonságok, jellemzők) révén, és olyan mechanizmusok segítségével,mint a negatív visszacsatolásos önszabályozás.
Az ókori görögök is láttak matematikai szabályszerűségeket szabályos tárgyakban, geometriai formákban, de a valódi, vad, látszólag szabályozatlan természetben, és annak folyamataiban felfedezni a matematikai szabályszerűségeket csak az utóbbi pár évtized terméke.
Fraktálgeometria, káoszkutatás nem volt Archimédész korában, ő szabályos köröket rajzolt a homokba, de maga a homok (és annak keletkezése, vagy eloszlása, matematikus szemmel) valószínűleg nem érdekelte. :)
Az a fura, hogy erre számítottunk, mégis kicsit meg vagyunk lepődve. Az elmúlt hetekben kijött több közvéleménykutatás is, amelyek azt mutatják, hogy az egyesült ellenzéki lista már leverné a Fideszét. Persze a választás a kábé 30 billegő egyéni körzetben dől el, de ez akkor is komoly változás.…..
Patreides 2020.12.24 23:46:29
@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Most mégis mit lehet arra mondani, hogy a tendert egy a kiírás előtt napokkal alakult cég nyerte, amelynek emellett egyetlen darab busza sincs? "

Erről beszélek. Nyilvánvalóan te sem ismered a tényeket (az például pont nem igaz, amit az alapítás idejéről írtál), de nem is akarod megismerni, mert már el is ítélted Karácsonyt is, Tüttőt is.

A pályázatot a BKV írta ki, április 28-án, a cég május 11-én alakult, és május 18-án jegyezték be, a pályázat leadási határideje május 25. volt.
Tehát nem a Fővárosi Önkormányzat, nem Karácsony Gergely, a BKV.
Miért gondoljuk azt, hogy Tüttő és Leisztinger játszott össze, és miért nem gondoljuk azt, hogy esetleg a széles kapcsolatrendszerrel rendelkező nagyválallkozó a BKV-n belül is ismer embereket?
Tényleg alapból azt kell feltételezni, hogy Tüttő olyan hülye lenne, hogy főpolgármester-helyettes létére, bármikor is, de főleg a választás előtt bő egy évvel ilyen baromságba belemegy?
Most komolyan?
Nem ismerjük a tényeket, nem tudjuk, az egész hogyan történt, kik játszottak benne szerepet, és milyen szerepet játszottak, de van bátorságunk kimondani, hogy Karácsony meg Tüttő korrupt, mert busztender, meg fidesz-propaganda gépezet minden csatornán és hullámhosszon.
Hát ez szép.
Az Orbán-rendszerről ők maguk mondták ki, hogy a korrupció a rendszer lényege, nem negatív dolog , hanem büszkék rá.
De tényleg ilyen ostobának nézzük a jelenlegi fővárosi önkormányzati vezetőket? Hogy Tüttő odamegy Leisztingerhez, hogy aszongya, te figyelj, lesz itt egy BKV pályázati kiírás hat db busz bérlésére, alakítsál már egy céget erre, lehetőleg ciprusi offshore háttérrel, valami vecsési vezérigazgatóval (lásd még: számlagyár, mert az olyan menő), és pályázzál hamis referenciákkal, mert így, a választás előtt bő egy évvel kvára le akarom magam járatni, meg az egész ellenzéket is.
Ez mennyire életszerű?
Patreides 2020.12.27 14:37:52
@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Talán az, hogy nem a magyar kormány dönt arról, milyen ipar települ Magyarországra, hanem az illető külföldi cég."

Ugyan már, azt a kormány dönti el, kivel tárgyal az orrba-szájba beléjük tömött, eseti (mert az offshore helyekre jellemző társasági adó az alapból adott Magyarországon) irdatlan állami támogatásokról.
Be is szokták jelenteni diadaljelentésekben, ha éppen sikerül idecsábítani valami multit a nekik adott bérköltség-támogatásokkal, elengedésekkel, és egyéb kedvezményekkel, és valamelyik városban azok beruházásba kezdenek.

"Mert ugye nem gondolod komolyan, hogy a főpolgármester nem tudott erről a furcsa ügyletyről?"

Miért ne gondolnám? Nem az ő feladata volt, ez nem az a nagyságrend, ez még a BKV költségvetésében is egy kisebb jelentőségű ügylet volt. Ezt a BKV-n belül intézték, erre van nekik a külön válallati vezetőség.
Ha ennyire nem bízna meg egy főpolgármester a városi cégek vezetőiben, és ennyire nem lenne azoknak saját hatásköre, akkor egy Budapest méretű város teljesen működésképtelen lenne, hiszen egy ember (a főpolgármester) nem lehet ott minden lépésüknél, ez teljes képtelenség.
Az ő felelőssége nyilván a vezetők kinevezés, a működésük ellenőrzése, és a leváltásuk.

@GyMasa: "Magyarország iparát (kivéve néhány, anno világhírű céget) a szocializmus teljesen taccsra tette.
Utána a maradékot privatizálták.
Emiatt az ipar erősen megcsappant."

Valójában a II. világháború után (amibe Horthy-ék belevitték az országot Hitler oldalán) Magyarországon a nagy semmi maradt, egy romhalmaz, úgyhogy nem volt mit taccsra tenni, csak felépíteni. Azt pedig, hogy ez hogyan történt, a megszálló szovjet hadsereg, a moszkvai vezetés, meg az általuk az ország nyakára ültetett vezetők határozták meg.
Az pedig, hogy a rendszerváltás után, a KGST megszűnésekor a választáson győztes jobboldali konzervatív kormánykoalíció (MDF, KDNP, FKGP), Antall és Boross kormánya mit csinált 1990 és 1994-között, hogyan privatizált, hogyan vesztette el a volt szovjet piacot (mert fújj, rohadt komcsik, miközben a nyugati cégek kitartottak ott, sőt, bevonultak oda a kizuhanó magyar cégek helyére is, mert volt közép-, és hosszútávú stratégiájuk, és nem volt ideológiai nünükéjük), és hogyan hagyta szétverni, széthordani a magyar gazdaság fejlett részeit is, és hogyan engedte át olyan "befektetőknek", amelyek csak piacot akartak szerezni, a konkurenseket beszántani, nem pedig Magyarországot gyarapítani, az egy szép kis külön történet.

Az pedig, hogy a magyar gazdaságban az exportban ilyen mértékben feltettek mindent egy lapra, az autóiparra, számomra egyszerűen megmagyarázhatatlan felelőtlenség, egy óriási hazárdjáték.
A finneknek van elektronikai ipara, a svédeknek hadiipara, ott volt a szoftveripar, és sok més, képzettséget, tudást, innovációt kívánó terület.

Ehelyett Orbánék leépítik az oktatást, alkalmazkodásra és fejlődésre képtelen, egybites, szakbarbár bérrabszolgák tömegét képzik, fiatalok tömegei esnek ki a közoktatásból a tinédzseréveik közepén, és még egy mai főiskolai, egyetemi diploma is max. annyit ér, mint negyven-ötven éve egy sima érettségi, mert sok helyre már azt is felveszik, és átlökdösik a vizsgákon, aki ki tudja mondani, hogy "fejkvóta".
Patreides 2020.12.27 14:37:57
@törppicur: "Bocsi, de amit Kovácsnénak írtál az időpontokról, az őt még jobben igazolja."

Azt igazolja, hogy nem ismeri a tényeket, az sem volt igaz, amit az ídőpontról írt, csak a fidesz-propaganda visszhangozása. Én öt perc alatt néztem utána a neten, és azonnal kiderült, mi mikor történt.

"Viszont ahol abbahagytad a levezetést, ott nincs vége. Utána valaki befogadta minősítette és győztesnek ítélte a pályázatot, jóváhagyta a döntést, ami alapján szerződés köttetett. Ehhez nem egy-két jóbarát kell (akik nem valószínű, hogy a Fidesz emberei, mert azokat már rég taccsra tették), ez nem megy Tüttő, sőt Karácsony nélkül sem."

Igen, valaki befogadta és győztesnek ítélte: a pályázatot kiíró BKV.
Gondolod, hogy pár busz bérléséről Karácsony dönt? Akkor minek van a BKV vezetése?
Nem mindenhol úgy múködnek a dolgok, mint a fidesznél, hogy a miniszterek, államtitkárok, államtitkár-helyettesek, stb. csak biodíszlet, mert már minden döntést Orbán hoz meg; vagy azért, mert a döntési jogkört magához vonta formálisan vagy informálisan, vagy azért, mert az alacsonyabb szint már nem is mer döntést hozni.

Karácsonynak és Tüttőnek nyilván volt szerepe az ügyben, így: szerződés nincs, vizsgálat van.

Amit én náluk kifogásolok: a csapnivaló, szinte nem is létező kommunikáció az üggyel kapcsolatban.

Tüttő régebben (valamikor tavaly) azt nyilatkozta, hogy a Leisztinger T. a volt élettársa, a gyerekei apja a legokosabb ember, akit ismer, amúgy meg a gyerekeiken kívül nincs közös témájuk, amikor beszélnek.
Szerintem meg egy ostoba, felelőtlen, mindenkire nagyívben sz*ró alak lehet, aki még arra sem ügyel, hogy ne hajoljon le az aprópénzért se olyan területen, amit a gyerekei anyja felügyel hivatalból.
Bár még az is lehet, hogy a cége cégének a vezetője gondolta jó ötletnek megpályázni azt a pár milliós hasznot, és erre gyorsan alapítani egy új cégecskét.
Leisztinger a céghálójának a közepén ül, mint tulajdonos, többszörös áttéttel, de nyilván nem kézivezérel, az Orbán nünükéje.

Tüttő helyzete meg Leisztinger miatt már az önkormányzati választás előtt kérdés volt, de nyilván ő maga sem gondolta akkor, hogy az általa nagyon okosnak tartott ember ennyire tesz rá magasról, és képes rá gyanút vető ügyekbe keverni.

Mégegyszer mondom: az egyszerűen nem életszerű, hogy ellenzéki önkormányzati vezetők a fővárosban, másfél évvel a '22-es választás előtt ilyen baromságot csinálnának, bár ránézésre amúgy sem tartom őket korrumpálhatónak egyébként se (Karácsonyt semmiképpen), de még az idő is kevés ehhez, amit a pozícióban, a "hatalomban" eltöltöttek.
       E sorok írója a vakszerencsének köszönheti, hogy most nem egy géppuskafészkekkel diszkréten díszített ingatlanban lakik a parókás feleségével és kilenc gyerekével közel Nabluszhoz, mely kilenc gyereket már rég megtanította volna arra, hogy Júdeát és Szamáriát  .sten (ilyeneket is mondana,…..
Patreides 2020.12.24 13:12:17
@kisa: És rengeteg egyezés a különböző nyelvek szavai között csak véletlen.
Nyilván nem kell ezekből az egyezésekből téves következtetéseket levonni (én rábízom a nyelvészekre, ahogyan a vakbelemet se a postással műtetném meg).
Ez a finneknél például Zajnak számít, bár a név kaukázusi eredetű lehet:
www.youtube.com/watch?v=vSbcbNSNY7o
Felicem Natalem Christi.
(Milyen szerencséjük van az afrikai csettintgetős nyelvet használóknak, az ő szavaikat biztosan nem keverik mondjuk magyar szavakkal, legfeljebb szíriuszival.)

A főtéren ismét áll a jobbikos kettős kereszt, nyilván azt akarják jelezni Jézus születésének ünnepén, hogy mi lesz a sorsa húsvétkor, ami így kicsit spoileres, de lelkük rajta.
Patreides 2020.12.24 14:36:41
@M. Péter: "A szellemtudomány a kísérteteket kutatja?"

<szótlanul
mint kísértet szelleme
hordja tekintetét a tájon>

Ahogy az orvostudomány az orvosokat. :)
Talán még azok is, akik csak felületesebb ismeretekkel rendelkeznek a katolikusok és reformátusok hitgyakorlásának különbségével kapcsolatban, kapásból fel tudják idézni, hogy a hazai református templomok tetején kereszt helyett csillag vagy kakas látható. A kereszt vagy feszület tipikusan nem…..
A koronavírus-járvány következményeinek hatására azok körében is megnőtt az online térben töltött idő, akik korábban ódzkodtak ettől a világtól. A politika azonban már korábban felismerte, hogy ebben a közegben minden korábbinál hatékonyabban tud embereket elérni és közösséggé szervezni...
Patreides 2020.12.21 17:37:27
@karoly_3:

Nem jó végén fogod meg a dolgot.
A vizitdíj elhanyagolható haszonnal járt, ha a költségvetést nézzük, viszont azzal Gyurcsány felélte az embereknél meglévő összes bizalmat és jóindulatot, ami annyira kellett volna egy sikeres egészségügyi reformhoz. (A hozzáértésen, a szakmai, és szélesebb egyeztetéseken, és annyi minden máson kívül, persze.)

Jó példa volt ez is arra, hogy az internetet nem csak propagandára kell használni, hanem érdemes ott az emberek véleményére is figyelni, vagyis a kommunikácuó valamilyen módon jobb, ha kétirányú, a visszajelzések nem másodlagosak, és sok jó ötlet is felbukkanhat, amiből politikusok, szakemberek is ötleteket meríthetnek, vagy éppen új nézőpontokat.
Patreides 2020.12.21 18:19:11
@karoly_3:

Neked meg Boldogabb Karácsonyt. :)

youtu.be/k0YZW4N0N-o?t=265
Patreides 2020.12.21 23:00:52
@nemecsekerno_007: A root kiskacsa? :)

* * *

A tartalomfogyasztáshoz meg annyit, hogy amit mi most itt csinálunk (írunk-olvasunk) a politikai területen is idejétmúlt már, a fiatalok nem olvasni akarnak, hanem videót nézni, nem blogo kell nekik, hanem vlog.
Mondjuk ez már legalább egy évtitede így van, legalábbis nyugaton, de nálunk is már egy jó ideje.
       Boldog Salkaházi Sára nem a keresztény kultúrát akarta megvédeni. Ő a zsidókat akarta megvédeni a nyilasoktól és ezért megölték. A keresztény kultúra védelmezése Magyarországon azt jelenti, hogy nemcsak a zsidókat kell Dunába lőni, hanem a Salkaházi Sárát is, és amikor aztán boldoggá…..
Túlontúl gyakran ragadunk le a konfliktusok erkölcsi vonzatánál és nem látjuk meg a mögötte rejlő érdekkülönbséget. Nem csoda, ha a botrányoknak nincs következményük. Lakatos Júlia blogbejegyzése...
Patreides 2020.12.16 16:12:52
@MAXVAL birсaman közíró: "Nem, hanem mint a népek tengere Petőfinél az elnyomó, liberális atomgályák ellen."

Orbán nem az elnyomás ellen "szabadságharcol", hanem azért, hogy az övé lehessen a hatalom, hogy ő lehessen az "elnyomó".
Az EU meg arra épülne, hogy tárgyalásokon, a kölcsönös előnyök mentén szülessenek kompromisszumok a problémákra.
Ez annak, aki csak győzelem-vereség rendszerében gondolkodik (itthon meg ráadásul mellé téve a "vae victis" ragadozó cápa mentalitást), nyilván teljesen idegen, és amíg csak ő viselkedik így, és amíg el is nézik neki, addig hozhat is ideiglenes sikereket.
Nyilván az EU-ben is képviselnie kell minden tagországnak a saját érdekeit, de win-win megegyezésre, kompromisszumra törekedve, nem robogva, mint az örült, hogy ki ugrik félre előbb.
Orbánnak ki kéne nőnie a kamaszkorból, ahogy az oroszoknak is. (A japánoknak meg a gyerekkorból, de az meg egy másik történet.)

Nem elnyomásról van itt szó, csak normális - kitartó, okos, de kompromisszumkész, és becsületes - érdekérvényesítésre lenne szükség, kulturált tárgyalásokon. Elvileg ez lenne a politika lényege egy ilyen szervezeten belül.
A sáros-sz*ros bocskort, vagy a véres huszárcsizmát oda lehet b**ni az asztalra, de ez egy idő után elhozza a következményeket, ha nem is azonnal, és nem villámsebesen, de akkor is...
Patreides 2020.12.16 19:01:24
@MAXVAL birсaman közíró:

Ütitek őket, komolyan? Mivel?
És mégis, mit nem adtok meg nekik? Gránitszilárdságú alaptörvényt, bőrkötésben?
Komolyan visszahozzuk a régi cucilista viccet: a kelet OST, a nyugat WEST?
"Magyarország a védekezés sikerét emberéletekben méri" - Orbán Viktor, 2020 szeptember 4. (koronavirus.gov.hu) "Nem csak a jó ízlést sérti, hogy politikai eszközként használja a Párbeszéd azt a kérdést, hogy mennyien halnak meg... hanem mérhetetlenül lebecsüli azoknak az orovosoknak és ápolónőknek…..
Patreides 2020.12.16 08:46:44
@csakegyválasztó:
Orbán: "Nekünk egy dolgunk van: legyen elegendő lélgeztetőgép, legyen elegendő orvos és ápolónő"

De hátpont ezeknincsenek, elegendő intenzíves orvos, és főleg intenzíves szakápoló!
Ezért olyan kicsi az esélye a lélegeztetőgépre került betegnek.
Tehát ezek szerint Orbán ezzel a mondattal magára vette a felelősséget a covid-19 áldozatokért?
Patreides 2020.12.16 17:19:32
@ulpius66: "Ha az ellenzék kezelte volna a járványt, akkor Magyarországon az egészségügy mán rég összeomlott volna"

Egyrészt nyilván egy másik kormány is csak abból tudott volna főzni, ami a spájzban van, és az egészségügy alapból padlón van már régóta.
De azért remélhetőleg egy más kormány nem dicső csatákat játszott volna, Napóleonnak képzelve nagát, hanem járványügyi és szervezési szakembereket rakott volna a megfelelő helyekre, és a megfelelő célokra csoportosította volna át a pénzeket, erőforrásokat, úgy, mintha egy normális kormányzás folyna.

A Gyurcsány/Horn Gábor féle kormány persze anno már bizonyította, hogy bármekkora káoszból képes még nagyobb káoszt létrehozni (az Orbán-féle - akkori - ellenzék hathatós közreműködésével meg pláne), de akár a Bajnai/Oszkó féle kormány, akár a mostani Karácsony Gergely féle városvezetés szerintem képes lehetett volna jobban kezelni a járványhelyzetet. A budapesti önkormányzat sok töketlenkedése 99%-ban annak köszönhető, hogy Orbánk ott tesznek nekik keresztbe, és úgy fojtják meg őket, ahogy csak tudják/akarják. (És nagyon tudják, és nagyon akarják.)
(Az az 1% meg a hírhedt "busztender", amiről Karácsonyék egyelőre hallgatnak, mint szahara a fűben, és láthatólag hagyják magukra égni a dolgot.
Fene tudja, mi ott az igazság, de így aztán biztosan nem jönnek ki jól belőle.)
Patreides 2020.12.16 17:19:37
@csakegyválasztó: "Azóta van aki szerint összeomlott, van aki szerint ezután fog összeomlani, és van aki szerint a maximális kapacitás határán működik az egészségügy. Nem tudja senki kinek van igaza, olyan erővel korlátozzák az információkat."

Az összeomlást nyilván nem úgy kell elképzelni, hogy egyik pillanatban áll az épület, amásikban meg már a földdel egyenlővé tett romok vannak csak.
Hanem úgy, hogy az intenzíven egy szakápoló két beteget lát el, és a beteg kilátásai jók, a lélegeztetőgépről is lejön 50-60 százalékuk.
Aztán a szakápoló más négy beteget kénytelen ellátni (kevesebb idő, kevesebb figyelem jut egy betegre, és több a hiba is), és a beteg esélyei romlanak. Utána a - végletekig kizsigerelt - szakápoló már 6-8 beteget lát el, és a beteg esélyei rohamosan rosszabbodnak ezzel párhuzamosan, és a lélegeztetőre került betegek 90-100%-a meghal.
Miközben az egészségügy még - úgymond - működik, lehet mondani... De valóban lehet mondani?
Működik?
Látszólag igen, csak szép lassan vezet el a folyamat a halálgyár-állapotba, mint Bergamóban.
Működni fog még akkor is, amikor már a folyosókon fekszenek a betegek, és ott kezelik őket, meg majd akkor is, amikor már be se jutnak a kórházba, és az autóikhoz mennek ki az ápolók, orvosok, és ott próbálják kezelni a betegeket...

De remélhetőleg ide nem jut el a dolog, a járvány most a platón van, és már csillapodni is látszik állítólag... Hacsak a karácsony és a szilveszter újra fel nem löki a görbéket az égbe.
Szerencsétlen nyilatkozatával pont az ellenkezőjére buzdít, mint amire kellene...
Patreides 2020.12.15 15:29:09
"A covidos betegek otthoni ápolása - a Pécsi Tudományegyetem tanácsai"
www.youtube.com/watch?v=RUGbsKQeUFI

Érdemes végignézni, nem csak a tanácsokért, de ha valaki megérti, miről beszél a doktor, kicsit azért besz*rik.
Patreides 2020.12.16 15:11:32
@p.a: "Nem hiszem, hogy Szlávikot az ingyenesség hiánya zavarja, nem is utalt erre."

Nem, az engem zavar. :)
Patreides 2020.12.16 15:14:25
@p.a: "Ha nem tudsz úszni, ne evezz mély vizekre"

Ezt mi annak idején úgy mondtuk, hogy "Aki nem tud úszni, ne másszon fára, mert összetörik a biciklije", de ugye én már gyerekként sem voltam teljesen komplett. (Lásd még: komp akart lenni, de nem komp lett.)
:)
Elképesztő dilettantizmussal navigálta bele magát a kormány a zsákutcába járványkezelés címszóval. Azt mondhatnánk, baromi vicces, és már csak egy szivart kérünk, csak hát sajnos emberek fognak meghalni és tönkre menni a balfaszság miatt.  November második hetében egyik napról a másikra lépett…..
Patreides 2020.12.09 19:18:49
@Ekrü: "Ki tiltja meg ,hogy karácsonykor összegyűljön a család?Senki.Lényeg,hogy 8-ra érj haza."

Egy amerikai orvos, Rebecca Karb (Providence, Rhode Island) tegnapi twitter-bejegyzése:

Egy covidos betege elmondta, hogy hálaadásnapi családi vacsorán vett részt, ahol 22-en gyűltek össze.
Következő nap az egyik családtag covid-19 tesztje pozitív lett.
Azóta már mind a 22 résztvevőnél megjelentek a tünetek, néhányuknál súlyos formában.

twitter.com/DrKarb/status/1336457833991254019

Egy ilyen eseményen, egy ilyen helyzetben fertőz a legjobban a vírus, ami azt jelenti, ha most karácsonykor a szélesebb rokonság, a nagyobb család így összejön, annak egy-két héten belül a járvány igazi tragikus elszabadulása lehet a következménye.
Ezt nem kellene megtenni.
Ez most nem magánügy, a megfertőzött tovább fertőz, EZ most az igazi NEMZETI ÜGY, hogy ne súlyosbítsuk a járványt.
A kórházak már így is a teljesítőképességük határán mozognak.
Patreides 2020.12.09 21:38:32
@Exploiter: "Egy hónapja 7000-8000 között mozog a kórházi ápoltak száma. Senki se tud jobb számot mondani, ez van.
A jelek szerint ezt elbírja a rendszer, mert ha nem bírná el, már kiderült volna. Nem?
Ez a szám egyáltalán nem verné földhöz a rendszert, ha nem csak néhány kórházba koncentrálódna."

Néhány kórházban?
Én utoljára 78 kórházról hallottam, ennyiben kezelnek koronavírusos betegeket, azt a kb. nyolcezret.
És a szigorú novemberi intézkedéseknek pont az volt a célja, amit úgy néz ki, el is ért, hogy tetőzött a járvány, és most ezen a platón mozog.
Az (új és régi) intenzív osztályok olyan terhelés alatt dolgoznak, ami egyrészt már nem teszi lehetővé azt, hogy a betegek megkapják a kellő ellátást (egy szakápoló két beteg helyett már 4-6-8, esetenként 10 betegre kellene, hogy figyeljen, és lássa el non-stop), másrészt pedig ez az ott dolgozó ápolókat, orvosokat már teljesen kizsigereli, hosszabb távon ez így biztosan nem fog menni. Ez a helyzet csökkenti a betegellátás minőségét, és jelentősen rontja a súlyosabb betegek gyógyulási esélyeit.
Elbírja a rendszer, hát persze. A rendszer működik, csak egyre rosszabb hatásfokkal, egyre rosszabb eredményességgel.
A rendszer akkor is működni fog, ha a betegek a folyosókon fekszenek, és egy ápoló majd száz beteget lát el, csak akkor majd még rosszabbak lesznek a beteg esélyei.
Ilyet az egészségügyben dolgozók még soha életükben nem éltek át, és soha többé nem is akarnak átélni, elhiheted.
Ez most itt Bergamo, csak éppen a határon sikerült egyelőre megfogni és ott tartani a járványt.
Egy karácsonyi enyhítés átlökheti az egészet a "halálgyár" állapotba ebből a "még éppen" állapotból.

Tehát még egyszer: 78 az a néhány (vagyis az összes aktív kórház), és hiába van kórházi ágyból a 8000 akár kétszerese vagy négyszerese is, ha nincs hozzá szakszemélyzet.
Az intenzíveken meg már most teljes a leterheltség.
Ennél jobban már nem szabad elengedni a járványt, minden áron itt kell tartani a mostani platón.

"mert ha nem bírná el, már kiderült volna."

A kormány kommunikációja teljes erőbedobással dolgozik azon, hogy ne derüljön ki, de szivárognak ki "állapotjelentések", egészségügyi dolgozóktól névtelenül, hozzátartozóktól, betegektől.

A halálozásról meg annyit, hogy pár hete már egyre több, újabban kétszer annyi plusz halott jön ki a statisztikából (az elmúlt évek adott heti átlag halálozásához mérve), mint amennyit a hivatalos covid-19 halottak száma indokolna. Azt nem lehet tudni, hogy ezek otthon halnak meg, vagy valamiért nem számolják a covid-19 áldozatok közé ezeket, vagy más az ok, de a tény az tény, a statisztika nem hazudik (amikor nem direkt hamisítják azt).

4cdn.hu/kraken/image/upload/s--PMcetwCG--/w_994/7XQcKIgkVNyUQSK0s.png
Patreides 2020.12.10 08:05:21
@Patreides: Közben Rebecca Karb-nak elege lett a vitából, a reakciók egy rásázáből, és törölte a tweetjei egy részét, ezt az általam beidézettet is, és ezzel indokolta: twitter.com/DrKarb/status/1336818225976324101

Láthatóan ki van zsigerelve, és hullafáradt, ahogyan valószínűleg az itthoni eü. dolgozók is, és eddig volt energiája a neten megpróbálni megértetni az emberekkel, mi folyik náluk.

És nyilván nálunk sincs ez nagyon másképpen.
Valamint ebből is látszik, az emberek mindenhol ugyanolyanok, pozitív és negatív értelemben egyaránt, értőek és értetlenek, ilyenek is, olyanok is, sokfélék.

Egy viszont mindenképpen közös bennünk: halandók vagyunk, bármit is gondolunk a dolgokről egyébként.
A 2020-as év számtalan szempontból hozott változást a hétköznapokba. Ám még egy ilyen fordulatokkal teli évet is lehet fokozni. Az elmúlt hónapokban a COVID-19 járvány mellett az amerikai elnökválasztás volt a közbeszéd központi eleme, most pedig az Európai Unió jogállamisági vitája borzolta a…..
Patreides 2020.12.08 00:50:28
Orbánt nyilván az zavarja a legjobban a jogállamisági kritériumok közül, hogy az EU vizsgálná a korrupciót is, ami OV-ék meghatározása szerint nem bűncselekmény, hanem a hivatalos kormányprogram,.
Az, hogy magas rangú kormánytagok a milliárdos fidesz-közeli oligarcháktól ajándékba jacht-os üdülést, vagy magánrepülőgépes utakat fogadnak el, majd az oligarcha nem sokkal később újabb zsíros, túlárazott állami megrendelésekhez jut (előre lezsírozott közbeszerzéssel, vagy éppen anélkül), tehát nem korrupció, hanem a NER rendszerének rendes működése (business as usual).
Az EU mércéje szerint (ami 2010 előtt még magyar viszonylatban is annak számított, és ha előfordult, legtöbbször maga a kormány, illetve az alá tartozó szervek kezdték vizsgálni, és tették a feljelentést ) pedig a jogállamiság hiányára utaló masszív korrupciós bűncselekmény.
Orbán állítja, hogy őt nem lehet megvesztegetni, tehát ezek szerint egy ilyen "ajándék" nem megvesztegetés, de akkor micsoda?
Természetesen a neki járó juss, ahogyan régen az ókori emberek az isteneknek vitték az ajándékokat azért, hogy időben jöjjön az eső, bőséges legyen a termés, jöjjön a gyermekáldás stb.
Az istenek pedig vagy teljesítették a kérést, vagy nem, ahogy éppen isteni kevük tartotta.
És ez természetesen nem megvesztegetés volt, hanem a nekik, az isteneknek járó juss. És ha valami nem tetszett nekik, egy mozdulattal törölték el az emberek termését, házát, bármijét.
Mert ők voltak az istenek.
Akiknek a dolgába semmiféle más hatalom nem szólhat bele, főleg nem az EU.
A családon belüli erőszak áldozata - aki úgy gondolja, nincs hová mennie, nincs mit tennie, vagy éppen a másik nem is úgy gondolja, hogy az azért szereti őt, amellett, hogy veri, csak hát... - sokszor önként marad a helyzetben, és így nem csak az erőszaktevőé, de a saját foglya is.
Akárcsak mi itt mindannyian, Magyarország jobb sorsra érdemes többsége.