Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Radio Free Aberrania

9 bejegyzést írt és 853 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
PTinfo Török villamos 2011.01.08 12:56:00
Míg mi itt a magyar sorozatgyártású villamosról beszélünk, a finnek újjáélesztik a villamosgyártásukat, addig Isztambulban szép csendben eljutottak a török sorozatgyártású villamos küszöbéig. Még a népet is felkérték, hogy szavazzon ezen az oldalon, hogy a felkínált két…..
Radio Free Aberrania 2011.01.08 17:27:30
@mestska: na de hát a hazaszeretet az megfizethetetlen :))
Mikor Té előjött az ötlettel, hogy lőjjük be Baszkföldet, mint úticélt, én - jó szokásom szerint - nekiestem a térképeknek. Egy előző posztból láthattátok, hogy az egész nem olyan nagy terület, így logikusnak látszott kijelölni egy bázist, ahol alszunk, és majd onnan mászkálunk fel s alá.Erre a…..
Radio Free Aberrania 2011.01.07 21:04:31
@milliliteratura: ehh, rossz néven jelentkeztem be, ez majd az új blogom lesz, nem soká. eggyelőre maradok tisztelettel

rfa.
Biztosan mindenki látta a Kapj el, ha tudsz c. filmet, amelyben Leonardo DiCaprio egy zseniális csalót, Frank William Abagnale-t alakítja, miközben Tom Hanks, a történetbeli FBI nyomozó többszörösen átverve próbálja lekapcsolni. Ma róla és kisded játékairól lesz szó. Arról,…..
Radio Free Aberrania 2011.01.05 10:53:23
@paranoid T.R. marcipan: nono, sértett női hiúság miért nem elég? annál komolyabb motivációt hirtelen nem is tudnék megnevezni :)
PTinfo Autó-lottó Pekingben 2011.01.03 19:19:00
Miközben Kína nagysebességű vasúti vagy metróhálózatának éves kiépítése 100 kilométeres ütemekben értelmezhető csak, azaz a tömegközlekedési alaphálózatba európai (Ideértve bármely nyugat-európai országot is) szemmel nézve hihetetlen mennyiségű pénzt ölnek, addig a…..
Radio Free Aberrania 2011.01.03 21:19:54
@airdace: uff, az ötös állítólag egy 10 km sugarú gyűrű a központ körül. azaz közel budapest nagyságú területet zár be. azért ez rendesen kitakarja a központot.
Radio Free Aberrania 2011.01.03 21:25:30
@Radio Free Aberrania: megnéztem guglimapson, nos, mindent kitakar :)
gyakorlatilag olyan, mintha bp közig határán belülre nem lehetne hajtani a váci rendszámmal.
Radio Free Aberrania 2011.01.04 13:48:47
@virágelvtárs: tényleg? ennyire előrelátóak az elvtársak? akkor mea culpa.
A svédek meglehetősen sokat tudnak felmutatni tömegközlekedés-fejlesztés területén 2010-ben. Csak pár a fontosabbak közül: villamostenderek és villamosvonal Stockholmban, új villamosszakasz Norrköpingben, új 250 km/h-s sebességre alkalmas vasúti szakaszok. A vasúti…..
Radio Free Aberrania 2011.01.03 18:06:19
@BPO654: a svédeknél olaj csak akkor folyik a föld alól, ha ott korábban leásták a benzinkút tartályát. a norvégoknak valóban van olajuk, de a svédek bizony önszorgalomból gazdagodnak. (például azért, mert határidő előtt, és az előzetes számításoknál olcsóbban tudnak minőségi munkát végezni.)
az ikea egy kis bútoros műhelyből vált azzá, ami. tudod, van ilyen, toyota bácsi is egyszerű műszerész volt.
az electro world asszem brit cég, amire te gondolsz, az electrolux. meg a volvo, meg a saab, meg a nobel, meg az skf, satöbbi. szorgalmas, alkotó emberek sikeres vállalkozásai.
Radio Free Aberrania 2011.01.03 18:10:09
@sanche: mivel az m4-es második szakasza még az elsőnél is haszontalanabb, ezért nem is baj, ha nem abba feccölünk bele párszáz milliárdot.
ugyanennyi pénzből meg lehetne foltozni a teljes villamos-hálót, például, nem kevés új kocsit is tudnánk venni.
Radio Free Aberrania 2011.01.04 13:46:58
@sanche: asszem nem egyről beszélünk. én második ütemen a bosnyákot értem. tudtommal máig ez a hivatalos program.
az agglót meg nem a négyes váltja meg, hanem az, ha vasúti alagutat fúrtunk volna kelenföld-nyugati vonalon az elkúrt metrócskánk helyett. de ezen meg kár siránkozni.
a budaörsi hosszabbítás talán segít valamit, de a vasút egy nagyságrenddel hasznosabb lett volna.
Ahogyan azt már beharangoztuk, Saint-Maximinben - szerda lévén - pont elkaptuk a heti piacot, amelyről most bemutatunk pár képet (amelyek kattintásra külön ablakban kicsit nagyobb méretben is megnyílnak, megkönnyítve a nyálcsorgatást), mintegy lezárva az idei csurtusposztok sorát.…..
Provence-ban vagyunk hát, útban hazafelé a dél-francia és baszkföldi utazás végén. Té már megírta a hely kiválasztásának történetét, én most a szálláshelyet mutatom be. Bár kolostorban aludtunk, azért ez itt nem a Szűzgarázs!!! Közeledve Saint Maximinhez (miután már…..
Radio Free Aberrania 2010.12.27 19:30:22
@Gloria Mundi: én is utálom a korok és stílusok katyvaszát (lásd bilbao, guggenheim :), de ha jól érzem, itt dominánsan maradt a kolostor(?), és csak pár apróságot tettek bele katyvaszt, ez még asszem nem zavaró.
PTinfo Buy America, Bye bye CAF 2010.12.22 22:22:00
Az amerikaiak (értve ezelatt most az Egyesült Államokat) szeretik, ha amerikai terméket fogyaszthatnak, ha amerikai autóval közlekedhetnek és igen, azt is, ha amerikai villamoson utazhatnak. A kormányzat ráadásul el is várja ezt, ha állami pénzek is bekerülnek a rendszerbe, akkor pedig…..
PTinfo Villamosbarát Stockholm 2010.12.12 11:55:00
Az idei évben az Európai Unió "Zöld fővárosa" Stockholm volt. (jövőre Hamburg lesz) A svédek komolyan veszik a dolgot, és a világszerte terjedő villamosreneszánsz-bizniszbe is intenzívebben szállnak be a korábbiaknál. Stockholm idei termése villamosügyileg egy új vonal…..
Radio Free Aberrania 2010.12.13 11:37:39
@ruba: mert gondolom a svédek kicsit okosabbak annál, hogy ennyi legyen a tender szövege: "bármilyen villamos megfelel, amelyen ansaldo jelvény van, és a tenderkiíró sógorának cége szállítja le."
a skoda meg nem akar elhasalni, ha nem biztos abban, hogy tuti nyertes lesz, ha balhézik.
PTinfo Próbák és bemutatók 2010.12.07 16:50:00
Murcia:  A dél-spanyol városban elkezdődtek az egyes számú villamosvonalon a járműtesztek. Az immár végleges színekben pompázó Citadis 302-esekkel végzett próbák után várhatóan jövő év elején nyílik meg a vonal. (térkép) A murciai Citadisok ugyanabból a 2004-es madridi…..
Radio Free Aberrania 2010.12.08 12:13:24
Radio Free Aberrania 2010.12.08 15:32:58
@mestska: lábhely lenne, mászkálni meg nem kell ott. jelen formában lapjával beáll oda négy álló utas, ha széket tennének oda, legalább le lehetne ülni. átjárni erősen necces már így is.
A nemzetközi hírszerző közösségen belül ismét egy vicces kis történet kering, amelyet a  The New York Times pár nappal ezelőtt repített világgá: egy (mindeddig ismeretlen) csaló hónapokon keresztül az orránál fogva vezette a teljes afgán (és ami még súlyosabb: a teljes…..
Radio Free Aberrania 2010.11.26 23:03:25
@hazitroll: milyen jól hangzana a talibook.com és a taliblog.af :)
Radio Free Aberrania 2010.11.26 23:07:00
@xstranger: áá, dehogy van frankó része a városnak. a brazil elit meg a középosztály direkt beköltözik a favellákba. egyébként mindenki fűből font ágyékkötőben jár arrafelé.
KatPol Blog [KNN] Kor(e)ai öröm 2010.11.24 08:00:00
by 5.g & SchA "- Ezredes, ezek lőnek ránk! Ezredes, ezek lőnek ránk!- Hát lőjön vissza!"(Black Hawk Down) Hála a mindenhatónak, ismét olyan incidens történt a világban, melynek kapcsán a sajtó jól tájékozott képviselői biztonságpolitikai szakértőknek, no és persze az utca népének szegezhetik a…..
Radio Free Aberrania 2010.11.25 23:39:34
@Monarch: igen, ha egyesítés van, akkor a valós cserearány az egyetlen értelmes út. ez az ndk esetében kb 1:4 (esetleg 1:5) arányú átváltást jelentett volna lezajlott 1:1 és 1:2 helyett.
ugyanakkor ez az ndk-sok totális kisemmizését jelentette volna. keleten az emberek 1:1 aránynál is jóval szegényebbek maradtak (esküdni nem mernék, de mintha keleti márkában nominálisan is kevesebbet kerestek volna elvtársék mint nyugaton DM-ben a wessik), el lehet képzelni, hogy mi lett volna, ha 1:4 lett volna az arány (kevesebb mint fele maradt volna a pénzvagyona a keletieknek, mint ahogy most van).
Radio Free Aberrania 2010.11.26 22:44:46
@Monarch: megszűnt minden gazdasági tevékenység? :)

az iparuk nem szűnt meg, ahogy a miénk sem. nincs már trabi meg wartburg, van helyette opel meg vw. szerintem nem rossz csere.

mi emlékeim szerint nem olvadtunk be sehova, az ndk meg igen. (formálisan nem egyesülés volt, hanem az ndk beolvadt az nszkba.) mi csak macerásan költözhetünk, tőlük meg a lakosság 15-20%-a áttelepült. még így is.
Radio Free Aberrania 2010.11.26 22:51:24
@molnibalage: ja, viszont a nyugdíjak már magasabbak keleten :)

szerintem a németek teljesen jól haladnak, 20% országon belüli eltérés lófütty. az usában vagy akár magyarországon ennél sokkal durvább különbségek vannak. ráadásul nyugatot a világviszonylatban is komoly teljesítményt leadó bajor-sváb-hesseni-hamburgi tengely adja. hozzájuk képest a francia vidék is csúnyán le van szerintem maradva.

a két korea viszonylatában gyakorlatilag beláthatatlan, mikorra nőne össze a két országrész. mentalitásban vagy két generáció (60 év) kellene (de inkább több), és valószínű, hogy gazdaságilag is kb ennyi.
Roland (alias Smartcode) Liquid Measure nevű játékáról már írtunk, akkor dicsértük az ötletet, de a kivitelezéssel nem voltunk elégedettek. A folytatásba viszont már nem tudunk belekötni, sokkal szebb játékkal van dolgunk. A feladat pedig már ismerős: a megadott elemekből kell…..
PTinfo Magyar Nemzeti Villamos 2010.11.18 12:09:00
Miskolcon áll a bál a villamosbeszerzés körül. A Közbeszerzési Döntőbizottság a negyedik villamostender esetén is úgy döntött, hogy Miskolc nem megfelelően írta ki a közbeszerzési eljárást, a dokumentációban egymásnak ellentmondó meghatározások vannak. A tender ugyan befejezhető a döntés alapján,…..
Víz és kabuli keksz. Ezt viszem magammal a csaknem egynapos útra. Ezt sikerült hirtelen beszerezni hazaindulás előtt, sok időnk nem volt vásárolgatni. Nem sokszor mentünk itt boltba, de azt kell, hogy mondjam, a szinte mindent átitató szegénység, a rozoga utak és a…..
Radio Free Aberrania 2010.11.17 16:56:57
@newnt55: ebben nem lennék annyira biztos. minden normális nagyváros tömve van áruval. (ha csak egy százalék jómódú, az kabulban 20-30.000 jómódút jelent, de ennél több van.)
a keleti boltok általában így néznek ki, isztambul ajánlott tanulmányi kirándulás. én ott egy ennél zsúfoltabb boltban kérdeztem meg az öreg eladót, hogy hol lehet enni. mire előkapta a kenyeret, kent rá valami vajféleséget, szelt hozzá szalámit, és ideadta. finom volt :)
pesten néhány keleti bevándorló boltjában van hasonló élmény.
A Rekordok Könyve tele van haszontalanabbnál haszontalanabb legekkel, amelyeken a hozzánk hasonló fancsali csak ironizálni tudna: a foggal történő kókuszdióhámozás világbajnokától kezdve a legmagasabbra ugró malacokon át a legnagyobbra növesztett körömig mindenről olvashatunk,…..
PTinfo Zarándokmetró Mekkában 2010.11.16 06:59:00
November 13-án megnyitották Mekka első metróját, ami egyben egész Szaúd-Arábia első ilyen jellegű vasútja. A vonalnak egyetlen szerepe van, kiszolgálni azokat a zarándokokat, akik a Haddzsra, a mekkai zarándoklatra érkeznek, mely idén november 14. és 18. közé esik. Az új…..
Radio Free Aberrania 2010.11.17 15:26:54
@mestska: napi két pár bézét megtöltene, mekkora poén lenne, ha megépítenénk (mélyvezetésben, természetesen), aztán meg jönne valami okos ember, és bezárná kihasználatlanság miatt :)
olyan magyaros lenne.
Radio Free Aberrania 2010.11.17 15:30:14
@Peter Blau: de jó, hogy befejeztem a kakaót a link előtt. tuti félrenyelek és megfulladok.
máv-ice? földalatti terminál? hehe.
ahhoz képest, hogy hat méter normális vágány nincs az országban, elég vicces soktíz kilométernyi alagút-igényről beszélni. persze az európai pénzt el lehet szarni bármire, 120-as pályát át lehet belőle építeni 140-esre is, ha úgy tartja a hülye kedvünk.
Radio Free Aberrania 2010.11.17 15:31:10
(@mestska: miért, egyszer lesz ötös metrónk? :))
PTinfo Egysínű csiga 2010.11.09 19:40:00
Bandar Melaka városa a hasonló nevet viselő folyó torkolatának közelében terül el, a Malaka-szoros mellett. A város holland és portugál időkből származó részei 2008 óta a világörökség részét képezik, számtalan turistát vonzva. A folyó mentén elterülő helyszínek jobb…..
Radio Free Aberrania 2010.11.10 16:02:59
@mestska: miért, óránként +50 utas mit változtat a dolgon? :)
Radio Free Aberrania 2010.11.11 10:48:23
@sanche: pont ezt írom, hogy közlekedési eszköznek nem jó. azt meg nem hiszem, hogy a túrizmuson olyan baromi nagyot lendítene, ráadásul szerintem náluk is lett volna jobb helye annak az egy milliárdnak.
javíts ki nyugodtan, de eredetileg a sikló vagy wuppertal elsősorban közforgalomra épült, nem turistáknak :)

a függővillamos helyett az ötösmetró az, ami segítene a körútnak, meg az is, ha végre átmenne a lágymányosin az a szerencsétlen egyes vili. (nem a híd túloldaláig, hanem értelmes célponthoz)
Még a nyáron írtam az ausztriai kisvárost elcsúfító felüljáróról. Akkor még úgy tűnt, hogy nem lehet tudni mikor állnak neki a bontásnak és az új út építésének. Nos, úgy látszik elhárultak az akadályok. 2010. október 29-én, délelőtt 10 órakor megkezdődtek a bontási…..
Október 24-én a villamos-vágány építése az utolsó fázisának munkálatai kezdődtek el. Miután elkészült az új északi és déli pályalemez, amiket az elmúlt hétvégéken összehegesztették, a hídfők térségében láttak hozzá az új és a meglévő pálya közötti szakaszok…..
Bár a három induló közül a spanyol CAF adta a legalacsonyabb árat, mások szerint pedig a Skoda - Vagonmas konzorcium volt a fő esélyes, végül mégis a "nevető harmadik", a Siemens és a Newag csapata nyerte a varsói metrótendert. Ezzel eldőlt, hogy ők szállíthatnak 35…..
Radio Free Aberrania 2010.10.19 13:37:41
@mestska: a villamosaik kétségkívül ötletesek, bár némelyik nekem giccses/gagyi, de a reimsi pezsgős pl képeken szép.

az a blabla, hogy az új alstomokat a millfav ihlette, sima bullshit. azért, mert van rajta egy kerek lámpa, meg kerekeken gurul? a vizipókra ezerszer jobban hasonlít az alstom.
Nem. Még mielőtt az engem ismerők szívükhöz kapnának és a rólam alkotott képük recsegve-ropogva omlana össze, törmelékként maga alá temetve azt a komplex imázst, amit ismeretségünk rövidebb-hosszabb ideje óta kialakítottak rólam: NEM! Nem voltam a párizsi Operában.…..
A Nitrome mindig szívesen kísérletezett játékaiban a hagyományostól eltérő irányítási módszerekkel. A Squawk kicsit át is esett e téren a ló túloldalára: egy golyóvá gömbölyödött madarat kell irányítanunk benne közvetve úgy, hogy oszlopokra klikkelgetünk, és a madár az…..