Regisztráció Blogot indítok
Adatok
P_G

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Van olyan téma amiből sosem elég, ilyen a Lada etanolosítása. Eddig két cikk volt a témában, (E85 + L-jetronic Ladában és Lada E85-ös átalakítása) most íme megint egy részletes leírás Ifj. Láncz János (udo) elmondásában: "Márk barátom 2009 augusztusában alakította…..
A napokban volt szó az E85-tel elérhető teljesítmény növekedésről. Akkor az egyszerűbb átalakításokról volt szó, amikor egy gyári motorhoz megfelelő módon illesztjük az E85 elektronikát. Az alkoholban viszont sokkal több rejlik. Munkával kellő hozzáértéssel komoly…..
Az aktuális alkohol adagomért kanyarodtam ma a budaörsi AVIA kútra. Az E85 215 Ft, ami még az olcsóbb kategóriának számít. Sajnos a kutas megerősített benne, hogy nem sokáig örülhetek, ugyanis a Hungrana 10 forinttal emelt, és ez hamarosan meg is fog jelenni az árban. Vagyis 225 Ft…..
A napokban érdekes levelet kaptam egy olvasótól: Belső körlevél, kizárólag a Citroën világhálózat tagjai részére. A levél tárgya: a Citroën C4 BioFlex piaci bevezetése Európában elsőként az 1,6i motorokkal. Már régóta vártam a PSA csoport hazai alkoholos nyitását ezért…..
P_G 2009.10.08 12:16:41
Na hali!

Én is jól beleugatok. Nem valótlan dolgokat irnak csak kicsit elferditve.
A szivó-kipufogó szelep tömitése tönkremegy. Itt szerintem simán arra gondoltak,hogy más anyagú szelepüléket(szelepfészket) használnak.
Lehet jelentősége bár én a szelepülékeken semmi extrát nem vettem észre.(20e km használat).

A robbanás a szivócsőben. Ez nem etanolfüggő, egyszerűen szegény keveréknél fordul elő, kis fordulat-nagy folytószelep állás a legjobb recept erre. Tipikus szegénykeverékes erőltettet üzemmód. Nagyon szépen visszaszúr karburátorba is, injektor esetén is, csak ugy durrog és rángat a motor. Itt az etanol csak annyiban segit,hogy az átalakitatlan rendszerbe beletöltik a szeszt és azonnal durva elszegényítést végeznek.

Dugattyú berágás,elég érdekes, ismét csak a szegény keverékes üzemmódot tudnám okolni magassabb égési hőmérséklet, esetleg a szegény keverék-magas előgyújtás miatt előforduló detonációs(kopogásos) égés.

tönkremegy a katalizátor- NO Komment...

Üzemanyag tartály, Ákos elég jól kifejtette

Működési problémák, egyértelmű, egy nem átalakított rendszernek persze hogy lesznek működési problémái, egyszerűen nem a rendszer kifejlesztésénél tervezett üzemanyagot használjuk.

Ezek valós problémák,amivel el lehet riogatni az átalakítatlan autók gazdáit, de a problémák kiküszöbölhetők, és nem csak a gyári flexfuel autó megvásárlásával.

A lambdás üzemanyag meghatározás pedig szerintem csak erős kényszermegoldás. Arra jó hogy megy szesszel, de nem jelent abszolut korrekt etanolüzemet. Sajnos ott tartunk még hogy egyébként benzinre optimalizált motorokat alakítanak muszájmegoldásokkal etanollal is üzemelni képes motorrá. Ezeket én nem is nevezném flexfuel-nek, inkább csak "C.G.W.E" "Can go with etanol" -nak.
Talán majd mikor etanolra fejlesztett motorokat csinálnak meg úgy hogy ha nincs más akkor benzinnel is elüzemelget. Addig nem várhatunk 100%-os korrekt etanolos motorokat.
Aki sokat jár E85 üzemanyaggal, annak feltűnhetett, hogy egyes tankolások után kicsit másképpen viselkedik az autó. Sőt sokan meglepődnek, amikor először E85-öt tankolnak, milyen borzalmas a változás, a motor egyenletlenül kezd járni és harmat gyenge lett. Egyszer már volt szó a…..
HunFlex - BioEtun békés együttélésben Végre bent van a BioEtun rendszer az autóban. Egy darabig párhuzamosan futott a HunFlexszel. Vagyis hevenyészve belegányoltam az új rendszert, és belülről egy kapcsolóval kapcsolgattam hol egyiket, hol másikat. Szélsőséges körülmények…..