Regisztráció Blogot indítok
Adatok
chunter

0 bejegyzést írt és 44 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Visszatérő a téma, ismét az üzemanyagszűrő van terítéken. Az E85 használat megkezdése után én is javaslom az üzemanyagszűrő cserét ha lehetséges. Viszont, ahogy kísérletező kedvű régi ismerősöm Bögre Ákos története is bizonyítja, nem minden szűrő az ami fénylik.…..
chunter 2010.03.08 13:31:21
@dini30: semmit sem kell. Én se nyúltam hozzá, egész addig amíg le nem állt alattam a régi leállósáv nélküli M0-án. :P
Amúgy vannak általában jelei, hogy kéne cserélni (egyenetlen járás, gyorsításnál fullad, stb...).
chunter 2010.03.09 13:42:14
@IQLight: Lehet hogy nincs rá szükség, de én az a fajta optimista vagyok, aki magával hordja az esőernyőjét.
Elég egy szerencsétlen tankolás és bejön a szűrő ára rögtön. Történhet bármikor ilyen itt a kies Abszurdisztánban, még csak nagy fantázia se kell hozzá. :P
A Tehénnel nincs semmi. Na jó, a rohadt Toyotája csak elromlott egyszer: tolatáskor hátrafelé néztem, ne akadjak össze valakivel, közben az autó orra beleakadt egy betonoszlopba.Hogy valami tudományos publikációt mégis fel tudjak mutatni az autómmal kapcsolatban, elkezdtem keményen…..
chunter 2010.02.24 10:10:00
Szia Robi!

Ajánlom tankolások nyilvántartásához az alábbi oldalt:
www.spritmonitor.de/en/

Ide lehet gyűjtögetni a tankolások mellett a költségeket is. Külön lehet vezetni azt, milyen vezetési stílus, város/vidék/pályán téli vagy nyári gumival jött össze az aktuális fogyasztás. Kellő adat esetén nagyon hasznos kis statisztikákat tud készíteni akár üzemanyag típusra vagy használati módra történő bontásban.
Pl:
Átlagfogyasztásom:
7,39 l/100km 10.546 km and 779 l
CO2 emission:
172 g/km 10.546 km and 1.816 kg
Üzemanyagköltség: 2.121,60 HUF/100km 10.546 km and 223.744 HUF

Ajánlom figyelmedbe a CO kibocsátás részt. Sokszor van róla szó, de azért elég durva nekem, hogy egy kis 1.3-as 8 szelepes motor 10e km alatt 1.8 tonna CO2-t bocsájt ki.

Üdv.
chunter
Autófília Újra Swiftbe ülni 2009.11.25 09:00:00
Újra Swiftbe ültem. Saabrina (SAAB9000) köszöni, egészséges, nem ez volt az ok. A cég ahol dolgozom több telephellyel rendelkezik. Szigetszentmiklóson dolgozom, viszont Székesfehérváron lakom, ahol szintén van telephely. A két telephely között így praktikusan én vagyok a…..
chunter 2009.11.26 11:21:46
Nekem 1.3-as van 8 szelepes.
Szoktak ezek alá tenni 1.0 váltót, mert akkor pörgősebb lesz (vagy elvetemültebbek GTi váltót is, ami kb. olyan áttételezéssel rendelkezik, mint ha az 1.3-as 3. fokozatával egyezne meg az ötödikje... :P). Viszont pályára pl. nekem kimondottan fekszik a hosszú váltó. 2 személy plusz csomagokkal megjártam Olaszországot, Horvátországot vele és örültem a hosszú 1.3-as váltónak, nem kellett visszaváltogatni egyszer sem, max. előzésnél, de akkor meg szigorúan 3 és padló. 1.0-nál nem a váltó a baj, mert felesleges 5-6ezren forgatni egy motort, azért hogy nyomatékcsúcson legyen.
Csodák nincsenek, ez egy kis városi autó, tessék visszapakolni emelkedő előtt. Az 1.3-as 68 pacijával nincs gondom még Érden se, szépen tartja a sebességet, bár ott azért már előzni nem kezdenék :).
Kormánnyal mélyen egyetértek. Szörnyűek az a drótkarikák, amiket adtak hozzájuk kormány néven. Én megoldottam a kérdést egy 92-es GS kormánnyal, ami kicsit kisebb viszont jóval vastagabb. Kapott bőrt és ennél jobb nem is kellene.
Egyszer mérettem meg G-tech-el (a stopperes méricskéléseknek nem hiszek) és 10,2s alatt volt 100-on (óra szerint közel 110, gyári érték 0-100-ra 12s) az azért nem rossz egy olyan autótól aminek fillérekbe kerül a fenntartása, van hozzá minden és ha meghúzzák a parkolóban, nem akarom felakasztani magam, és ráadásul ki van fizetve! :D

Amiért nem vennék 1.0-át:
- városon kívül/pályán gyenge, nagyon...
- ha nyomom neki többet eszik, mint az 1.3
- hiányzik egy hengere :)

amit viszont el kell ismernem, hogy 100 alatt (inkább ~60-70ig) dinamikusságban ott van ahol az 1.3-as, kevesebb a kötelező/átírás/biztosítás...
chunter 2009.11.26 11:42:50
@Evil1979: dehogynem: sokkal több lesz a javítása, mert ha törik az eleje annyi a klímának és a légzsáknak! :P

Amúgy no para. Engem vágott oldalba egy vectra jó 10 métert tolva és megúsztam egy csúnyán horpadt ajtóval. Eleje hátulja gyűrődik könnyen, de inkább az mint én.
Négy éve raktam össze az immáron 20 éves kocsimat a felújítás után. Az élet úgy hozta, hogy egy éjszakám volt a gép fényezés utáni összeszerelésére majd pár óra alvás után goto egy közel 4000 km-es erdélyi körút – bővebb családi körben. A körülményekhez…..
chunter 2009.11.20 09:15:08
@rognork: FBS is eléggé ecetszagú. Tudom mert ragasztottam vele csomagtartóban. Viszont kb. 1-2 hét és kiszellőzik! :D
chunter 2009.11.20 11:24:21
@rognork: FBS-ből én egy fajtát ismerek (zöld tubusos verziót használok)
utána kerestem: www.google.hu/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=11&ved=0CDEQFjAK&url=http%3A%2F%2Fprofifuga.hu%2Fadatlapok%2Fbiztonsagi%2Ffbs%2Ffbs_biztonsagi.pdf&ei=em0GS7euM47WmwOzyMS3Cg&usg=AFQjCNGuPr8LTRflJPtQFhl8wiGwoSPD4A&sig2=B2_OcxBPoNaXOOVW2W1x0g

Van benne ecetsav (illetve felszabadul száradás során): "Használat során kismennyiségű ecetsav szabadul fel, mely nem megfelelő szellőzés esetén a szemre ingerlő (R 36) lehet, valamint a bőrfelületre kerülve bőrpirosodást (R 38) okozhat."
chunter 2009.11.21 16:12:02
@Virago_1000: Én dinitrol cuccait használom.
Régebben a gumisakat részesítettem előnyben, de pl. sok gumis alvázvédő x év múlva porózus, szivacsos lesz, ami szívja magába a vizet, aztán bár takar, de mögötte eltűnik a lemez... Így mostanában inkább viaszos illetve bitumenes alvázvédőket szoktam venni.
A kerékdobot 2 félével fújtam: tisztítás után (brigéciol aztán gőzborotva) bitumenes dinitrol (482), majd gumissal (447). 1,5 éve volt, azóta nem adta jelét fáradásnak. Árban ha jól emlékszem olyan 1200-1500 Ft volt egy flakon (500ml). Dinitrol.hu-n fent vannak az infók.
autózz! Fogjuk a vis majorra? 2009.08.12 11:53:00
Zoli alábbi levelében rengeteg kérdést szegez nekünk egy aprócskának tűnő, ám mégis nagy jelentőséggel bíró ténnyel kapcsolatban. Mi van ha az ember figyel arra, hogy szabályos maradjon, de hogy lehet ebben az áldatlan állapotban ezt ténylegesen megvalósítani? De, hogy miről…..
A Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökhelyettese az MTV híradójában jelentette be tegnap este, hogy 2010-tõl összevonják az autók környezetvédelmi vizsgálatát és mûszaki vizsgáját. Véleményük mai hírünkről...
Autófília Föld felett 2009.07.15 13:00:00
Egy T. olvasó, Kifordított Kacagány képei jönnek. Nem értjük, én sem, ő sem. Talán ti. Tippeket, ötleteket,esetleg biológiailag korrekt magyarázatokat várunk a kommentekben. ...mikor ma felnyitottam a szamár motorházfedelét. ez a kép fogadott.....igen, igen, az ott egy vakond. no…..
A Swift saga folytatódik, Szabó Krisztián tapasztalatával. Ráadásul egy olyan típusfüggetlen átalakítással ami nem elektronikus átalakítás mégis FFV (Flexible-fuel vehicle) lesz a végeredmény, vagyis benzinnel és alkohollal is működőképes autó. Igaz, a két üzem közötti…..
chunter 2009.07.07 13:42:39
@IQLight: RSK-n van egy srác, aki alátéttel jár benzinnel, és azt mondja nyomatékosabb a gép, és fogyasztása se változott (ha nem tapossa ofkorsz).
chunter 2009.07.07 14:41:11
@IQLight: Na de azért én annyira nem bízom ebben a dologban. Elvileg az ECU utánamegy ilyenkor, tehát hogy lehetne nyomatékosabb?
Fogyasztást elhiszem, hogy nem nagyon nő meg. Mások viszont azt állították, hogy alátéttel fulladt a gép benzin üzemben...
Én úgy döntöttem, hogy első körben kap egy lambdát és addig növelem az E85 mennyiséget, amennyinél még elfogadhatóan utána tud szabályozni az ECU. Ha ez kevés lesz, kaphat egy ilyen nyomásszabályozó órát.
chunter 2009.07.09 12:44:41
@Ogrebá: Nincs most ilyen tervem. Arra kell csak a lambda monitor, hogy lássam mi történik 50% E85-nél. Pont a szegény keverékkel való közlekedést szeretném elkerülni (Már vannak tapasztalatok, tegnap került be egy AFR műszer). Egyelőre nem ruházok be nyomásszabályzóba, előtte megnézem sima benzinnel mit produkál az AFR.
A szórással tökéletesen egyetértek. Nincs két ugyanolyan autó, még márkán/évjáraton belül se.
Az esetek többségében elég egyértelmű a helyzet olyankor, amikor egy autóba hátulról szalad bele a mögötte jövő, követési távolság be nem tartása. Jelen helyzetben is ez a sanszos, mert az elöl hirtelen fékező nő még csak nem is ok nélkül állt meg. Névtelen levélírónk…..
chunter 2009.05.26 14:33:45
@chunter: én kérek elnézést: "dühített"
chunter 2009.05.26 14:35:38
@Joooe: pont amikor javítás alatt volt a kocsim és még csak alapozva volt a festés előtt, akkor 99%-ban elsőre beengedtek sávba vagy kikanyarodáskor! :))))
Időnként megfordulok az Autós Táska által lerajzolt helyen, de mivel leginkább egyenesen szoktam továbbmenni a villamossal párhuzamosan, soha nem keveredtem eddig a lent vázolt szituációba. Olvassatok, nézzetek, elemezzetek, szavazzatok, kommentáljatok! Az alábbi szituációba…..
chunter 2009.03.10 15:31:06
@TH: konkrétan nem csak erre a szitura értettem a jogsileadást, de ha szabály szerűen nézzük, akkor ahogy elindult a villamos már nem elhaladsz mellette, hanem előzöl. Előzni meg úgy szabad, hogy megbizonyosodsz arról, hogy biztonságosan be tudod fejezni.
A rajz nem teljesen méretarányos. Ugyanis ha valaki odahúzódik az út felezővonalához (A) jelű jármű, akkor elférnek még a villamos mellett is a szemből érkezők, és a jobb oldaladon meg az egyenesen továbbhaladók is. Van ott hely 4 járműnek simán. Én amikor ott kanyarodok, akkor így húzódok félre.
Nem is kerültem még ilyen szituba ott.
chunter 2009.03.10 21:09:27
@TH: a KRESZ azt mondja (amit idéztél) hogy mehet rajta, ha nem zavarja a villamost, és pl. nincs tejköd, hogy balesetveszélyes legyen. Nincs ott 2 sáv, vagy sínektől sávelhúzás, így saját sávon belül ki tudod kerülni a villamost, de egész addig, amig nem léped át a záró, (vagy máshol terelő) vonalat, addig nem előzől, hanem kikerülsz

KRESZ: 35. § (1) Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán álló jármű vagy ott levő egyéb akadály melletti elhaladásra (kikerülés) a 34. § (1)-(5) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell - értelemszerűen - alkalmazni.

Ha elindul a villamos már nem kikerülöd, hanem előzöd (én se szoktam ott előzni, csak ha látom hogy nem jönnek szemből indulok neki, ami akkor már nem kikerülés, hanem előzés!)

Egyébként ahol a záróvonal véget ér, van két sáv felfestések nélkül, ami kellően széles, ahhoz, hogy abban az esetben ha képzeletbeli felezővonalhoz húzodunk mindenki elférjen.

Amúgy vicces, hogy ma mentem arra (A jelű jármű voltam) és jött szembe egy Clio, ami próbált már befordulni a kis utcába, megálltam elengedtem, fel se tűnt hogy gond lenne, elvileg megvárta volna amíg félrehúzódva elmegyek mellette (még nem indexeltem). Amúgy való igaz, hogy eléggé zavaros az a rész, de ha a szabályokat ismerjük és alkalmazzuk akkor nagy baj nem lehet. Elég sok km-t letudtam már itt Pesten, hogy ilyeneken ne akadjak fenn. Sok balesettől mentettem már meg az autóstársaimat, de igyexem minden helyzetben úgy közlekedni, hogy ha mégis megtörténik a kocc, akkor a rajzon látható legyen, hogy szabályosan közlekedtem.
Tegnap pl. rámtolatott egy kanyarban megálló kisfurgon. Egész egyszerűen hátra se nézett. Úgy döntött visszatolat és leparkol. Az volt a mákom hogy nem volt mögöttem senki, és hogy elég gyorsan sikerült R-t váltani...

Yellowcsirke: nem is mondtam, hogy tiltja. Olvass vissza.
chunter 2009.03.11 08:31:41
@cso zsi: Így van, sokkal nagyobb hely van ott, ezért egy kicsit félrevezető a kép.
Az olajleválasztó téma több szempontból is izgalmas. Először Bögre Ákos a téma szakértője keresett meg majd Vadászi Krisztiánhoz irányított aki szépen összefoglalta az olajleválasztóval kapcsolatos E85-ös tapasztalatokat.Ezt a filléres kiegészítést  a hagyományos…..