Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Andrási Katalin

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Talán Donald Trump 2016-os győzelme okozott utoljára akkora meglepetést, mint az április 8-ai magyar országgyűlési választások végeredménye. A Fidesz győzelme egy percig sem volt kérdéses, a mértéke azonban láthatóan még a kormánypárti politikusokat is váratlanul érte. Ebben a cikkben a harmadik…..
Andrási Katalin 2018.04.11 15:41:12
Marketing szempontból azt hiszem vitathatatlan az elemzés szinte minden állítása. Mélyére nézve azon dolgoknak, ami a kétharmad sikerének titka, ami a marketing elemzés mögött van, talán érdemes elmélyülten betekinteni. 1.) Döntő jelentősége volt valóban a mérhetetlen, szinte utolérhetetlen MÉDIAFÖLÉNYNEK, ez tagadhatatlan! 2.) A REKLÁMÜZENET CÉLJA; mind a kereskedelmi -, mind a politikai reklám tekintetében valóban a (mind tágabb) célcsoportnak szóló üzenet, vagy reklámszlogen a kínált termékkel, ill . politikai céllal kapcsolatban, nem a cég, vagy politikai párt saját maga reklámozása a cél.. Az ellenzék üzeneteinél azonban - a nagy összefogáson kívül - valóban nem derült ki az, hogy együtt mit oldanának meg jobban, mi a közös elképzelés... Ez óriási hiba! Látható, hogy egy utolsó percben létrejött ad hoc ötletről van szó csupán, a hatalom megszerzése érdekében... Szinte tű cérna nélkül ötletelés...Mivel a sok kis párt teljesen eltérő ideológiájú volt, teljesen eltérő célokkal, elképzelésekkel, üzenetekkel, és folyton csak a taktikai szavazásról beszéltek, szinte a vak is láthatta, hogy más egyébről nem igen eshetett szó, mint a hatalomba kerülés vágyálmáról.Az szinte látható volt, hogy ez egy olyan szörnyen lehetetlenül összegyúrni kívánt konglomerátum lenne, amiből semmi kormányzásra készülő egység, koncepció ki nem sülhet.. Ez világosan látható volt, illetve még a legegyszerűbb gondolkodás mellett is átláthatatlan, homályos elképzelésnek bizonyult...3.) Az utóbbi 4 évben azonban egyik ellenzéki parlamenti, vagy parlamenten kívüli párt sem tudta megnövelni jelentős mértékben a szavazó bázisát, ergo nem tudott jelentősebb politikai párttá válni...Nem jött létre olyan méretű ellenzéki erő, amely a parlamentben kormányzó képes erővé válhatott volna... A Jobbik erre kitalálta a néppártosodást, csakhogy ezzel saját ideológiáját elveszítve, saját szavazóbázisát is elbizonytalanította, vagy elűzte... Ez politikai szempontból a legrosszabb taktikázás, amikor valamely párt saját arculatát veszíti el.A Jobbik, és különösen annak vezetője ezután csak a hatalom megszerzését tűzte ki célul, és olyan elvakulttá vált, hogy nem vette észre azt, hogy ezek a kis pártok és sokan mások csak "UGRÓDESZKÁNAK" kívánták felhasználni őket, hogy rajtuk keresztül a hatalomba és a parlamentbe jussanak, hiszen a Jobbik volt az egyetlen olyan nagyméretű ellenzéki politikai erő, akit e céljuk érdekében felhasználhattak volna, annak hiányában, hogy önmaguk, erre képtelenek voltak...Ugródeszkának használták fel őket a hatalom megszerzéséért... Nem tisztességes játszmának tekinthető ez! Nagyon furcsa, hogy ezt a Jobbik, és annak vezetője nem vette észre, szinte érhetetlen! Nem vagyok az ilyen önfeladó kompromisszumok híve, sőt semmilyen politikai kompromisszumé, inkább az olyan megegyezéseké, amely mindkét félnek valamilyen szempontból igazán előnyére válik, és békét is teremt, - tehát valamely "Kiegyezésé".... Itt viszont nagy kérdés, hogy a Jobbik miért segítette volna vissza a hatalomba - közös elképzelések hiányában - azokat a baloldali pártokat , vagy utódpártot, amely már kiesve a hatalomból régen súlyát vesztette....Helyette miért nem inkább a Fidesszel törekedett egy olyan egészségesebb megegyezésre, együttműködésre, esetleges szövetségre; mellyel a hatalom részese lehetett volna, illetve annak döntőképes eleme lehetett volna? Ez a taktikai együttműködés a hatalom megszerzéséért olyan mértékű arculatvesztés, akkora tévedés, olyan mértékű politikai hiba, amelyre még csak megfelelő érdemi magyarázatot sem lehet találni...4.) A Fidesz POLITIKAI ÜZENETE (Soros és a migránsok) már hosszú ideje változatlan volt, ezért tulajdonképpen már szinte egysíkúvá és sematikussá vált, hogy majdnem elmentek mellette az emberek, már kevésbé volt hatása.. Ugyanakkor egy működő kormányzást felváltani egy taktikai alkuk reményében bizonytalan konglomerátum bizonytalan kormányzására, az olyan instabil üzenetet hordozott magában, hogy az emberek többségében megfogalmazódott, hogy ilyen választásra, ilyen változásra nem tenné a voksát. Talán már a Fidesz reklám szlogenjei, politikai üzenetei régen nem is fejtették ki olyan intenzitással a hatásukat, mint az elején, de a választás lehetősége, hogy egy stabilat válasszon egy instabil kormányzás helyett, sokkal nagyobb meggyőző elvként hatott! Még akkor is, ha az elmúlt 4 év kormányzásából számos dolog korrekcióra szorul! Már nem is a jutalom, vagy a veszteség kérdése volt a motiváció, hanem a stabil, vagy az instabil kormányzás, a politikai üzenetektől túlmenően. És ez viszont valóban az ellenzék pozitív üzeneteinek hiányát is jelzi, illetőleg azt, hogy nem volt képes egyetlen ellenzéki párt sem jelentős szavazótábort maga mellé állítani az elmúlt 4 évben, és most, a választások előtt ad hoc taktikai konstrukcióval akart hatalmat szerezni, de nem igazán kormányozni. (Andrási Katalin)