Regisztráció Blogot indítok
Adatok
DBandesz

0 bejegyzést írt és 300 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Jani épphogy megszerezte jogosítványát, máris autó után nézett. A keret nem volt túl merész, hogy is lett volna, mindössze nyári munkákból és a nagymama által adott összegekből rakódott össze az évek során. Hogy mire költődik majd el, az viszont csak rajta múlt, szülei szerencsére szabad kezet adtak…..
Nagyon helyre kéne már hoznom a letörött kesztyűtartó fedél nyitót   Na nem azért nem cseréltem le eddig a Passat már újkorában sem zseniális fejegységét mert annyira szuperhifi lenne. Korábban mindenben cserélgettem, most meg valahogy nem: talán megszoktam, ahogy kinéz, vagy általánosságban elég…..
Pali bácsi magába szívott egy nagyot a nyári levegőből egy szomorú sóhajhoz, majd SZTK keretes szemüvege meg-megmozdult, amint fogai közt a fogpiszkáló lassacskán a szája egyik sarkából a másikba vándorolt. Tudta, hogy eljön majd ez a nap is, de azt azért nem gondolta volna, hogy meg fogja érni.…..
Valahol Budapest külterületén szinte vadonatúj, 0-km-es Roverek sorakoznak egymás mellett, amiket az idők során benőtt az elburjánzott növényzet...
  Ezzel most nem leszek népszerű, de bevallom, sosem rajongtam a Nissan GT-R-ért. Szép dolog, hogy a Nissan ekkora menést ennyire olcsón mér, de talán pont emiatt nem találok benne semmi izgalmasat. A motorjával és az összkerékhajtásával, mintha túlságosan magától értetődne,…..
DBandesz 2015.04.29 15:38:47
DBandesz 2015.04.29 23:15:10
www.youtube.com/watch?v=gv17vUgM0EM

A tervezők , mérnökök, szerelők megszólalnak. Hattori pedig megy vele egy jóízűt valamelyik japán nagyváros utcáin. Naggyon kéne!
Örvénycsappantyú, lambdaszonda, változó szelepvezérlés: szinte kedvet kap az ember egy jó kis dízelhez. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
DBandesz 2015.04.22 11:47:13
@GERI87: Nyilván nem lehet a végtelenségig a régi technológiát alkalmazni. Nekem a túlvállalással van bajom, és a túlvállalással együtt járó sírással.
DBandesz 2015.04.22 11:51:45
@sanyix: Jézusom. Nem éppen TC-konform ötlet...
DBandesz 2015.04.22 12:00:12
@butschq: Na ez az, ott a pont!
Nincs ebben a sztoriban semmi, csak egy történet egy ellopott és megtalált autóról, ami végül mégsem lett meg. Mert csak. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
TComment Darwin-díjas útdíjaink 2015.03.18 07:34:52
Öt-hat autósnak kell megszívnia, hogy egyetlen jól járjon.A legnagyobb baj az, hogy ez az egész útdíjasdi rossz irányba visz. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
De most tényleg, lehet Peter Dempsey győzelmét mással kommentálni, mint egy elnyújtott óvazzeeeeeg-gel? És nem, az IndyCar semmilyen formája nem unalmas, sőt, mindenkinek ajánlom, a mai Forma-1 mellett igazi felüdülés olykor-olykor. Ez itt Dempsey, aki 26 tízezredmásodperccel írta…..
DBandesz 2015.03.18 08:26:51
@alvázvédelem: kb. olyan érzés lehet, mint egy szűk utcában 50 km/h helyett 130 km/h-val menni úgy, hogy közben a legkisebb hiba (rossz kormánymozdulat stb.) halálos rád nézve.

Kell hozzá vezetési tudás. Nem is kevés.
Kétezres évjárat, négy légzsák, ABS. Csikós hetekig büntetett verbálisan, jól célzott mérgezett nyilakkal, mert elhagytam a közös egyházunkat, és meg mertem venni a szerkesztőség legfiatalabb autóját: egy olcsó, lepukkant, elárvult cápa Galantot. Ám egy autóvásárlásnál…..
DBandesz 2015.02.21 14:04:02
Nagyon várom azt az Égésteret, amikor a "Szerelmetes Szaraink" vol. 2. lesz a téma. Azt hiszem a 13. rész volt, amiben Karotta faggatta az autóparkjáról Bandit, nyilván amikor az XR2 megvételre került. Akkor magyarázta Bandi, hogy az 504-es kvalitásai mennyire az országunkhoz illőek, és a Peugeot tulajdonképpen egy befektetés.

És most jöhet a lesütött tekintet, a bal láb enyhe köríves hátrahúzása a jobb láb mögé, és hozzá a khm... khm... szóval... az úgy volt hogy... mondatkezdemény.

Az a helyzet, hogy én már akkor is ingattam a fejem az 504-es meglétére. Tény, hogy Csikós Zsolt is (for prezident of kórz) egy öreg W155-ös Mercivel jár, de ha neadj'Isten letérdel, még mindig ott van Kati 190-s Mercije, ami szerintem Mercedes - Mitsubishi viszonylatban kábé egál a Galanttal, ha üzembiztonságot, és komfortot nézünk. Egyszóval Bandi nem lépett le a csikósi útról, sőt, inkább most sorolt be igazán.

Sokan ekézik ezeket a Galantokat, olvastam olyan hozzászólást ahol a sógor az életét költötte bele a kocsijába. Biztos vannak ilyen esetek, mégis azt kell, hogy mondjam: erről az autó előző tulaj(ai) tehet(nek). Saját példám a már eladott Rover 620SDI-nk, aminél állítólag nagyobb szemetet nem igazán hordott a Föld a hátán, kultúrálatlanul jár, minduntalan beszarik, szórja az olajat, eszi a vizet ésatöbbi. Ezzel szemben a mi kocsink az olajszóráson kívül semmi hibát nem produkált a nálunk töltött 13 év alatt, nyilván nem értem ide a kopó-fogyó alkatrészeket, futóműzörgéseket. Elektronikai hiba nyista, mindig tette a dolgát és ha szűkösen is (tényleg), de mindenhova elvitt minket. Hogy miért nem jött be nála a sztereotípia? Nyilván azért, mert 102.000 km-rel vettük három évesen, és például az olajcsere periódusokat megfeleztük. (20e km-ről 10e km-re). Most 287.000 km van benne, túl van a szokásos hátsó sárvédőívek cseréjén, és az új gazdája (kollégám) imádja, szereti és ahogy mi is, ő is VIGYÁZ rá. A Becsületesnepper az ilyen kocsikra mondja, hogy "meg van vigyázva". Ennyi. Ha egy tekert órás szarkupacot vettünk volna nyilván mi is a sárga föld alá pocskondiázzuk az összes Rover terméket, de nem így történt.

Ez a Galant is lehet olyan, vagy még olyanabb.

A diesel-benzin hitvita már kezd unalmas lenni. Az a jó a mai használtautó piacban, hogy rengeteg az alternatíva. Mindenki olyat vehet magának, amilyet csak akar. Ha dieselt, akkor azt. Ha benzinest, akkor azt. Mindenki szuverén joga, hogy abba tegye a seggét, amibe akarja. Természetesen nem hátrány, ha előtte tisztában van azzal, hogy egy adott autó konkrét motorverzióval felszerelt modellje milyen járulékos költségekkel jár(hat), mik az előnyök - hátrányok. Így elkerülhető a későbbi károgás, az aktuális motorfajta szapulása, mert nem a motor tehet arról, főleg nem az ő hajtóanyaga, hogy a delikvensnek halványlila fingja nem volt arról, hogy az adott autónak mi a használati módja. Ez alatt nemcsak azt értem, hogy meddig kell melegíteni, mi az utazója, mennyit eszik, stb., hanem azt is, hogy az adott modell járulékos költségeit az illető szeretné-e fizetni, ha szükséges? Édesapám halála után ránk maradt egy Mazda5 CDH GTA 2008-ból, fullos felszereltséggel, a legnagyobb, már DPF-es motorral. Százezer kilométeres futás alatt. Eladtuk, mert féltünk az esetleges magasabb szervizköltségektől, a részecskeszűrőtől, a Denso injektorok esetleges költségeitől, az agyonelektronikázott és amúgy nagyon komfortos belterétől. Fel kellett ismernünk, hogy bár a szívünk szakadt meg, mikor piacra dobtuk, mégis ez volt az értelmes döntés, mert nem tudtuk volna megengedni magunknak a normális, és szakszerű karbantartását. Az árából lett egy Yaris Verso D4D édesanyámnak, nekünk meg egy Alhambra AUY PD TDI, ami megintcsak rejteget veszélyeket, viszont jóval diszkontabb áron. (amúgy október óta mentem vele 7000 km-t, és semmi probléma... ...ez is egy 8 éve egytulajos kocsi volt.)

Visszatérve a benzin kontra diesel kérdéshez: sajnos képtelen vagyok objektíven szemlélni a kérést, mert 1989 óta csak diesel kocsink van. Illetve egy benzines is volt, amit ugyan imádtam, mert hihetetlen vehemencia szorult belé, de a benzinkúton rendesen kellett adózni az élményért. És ha kiszámoltam, annyit nem ért az élmény pláne úgy, hogy ez nem a játszós kocsi volt, hanem az épp aktuális családi mindenes. Lehet a diesellel is hosszú távon, kölcsönös megelégedettséggel együttélni, akár évi 5000 km használattal is. Csak tudni kell, hogy mit kíván, és tudni kell, hogy azt mi meg tudjuk-e adni neki. Ennyi.
Kell-e nekünk a mindenféle díj? Hol vannak a jó szakemberek? És egyáltalán, mi történik a stúdióban? Az Égéstér 150. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
DBandesz 2014.12.20 13:50:13
@ZYLO: Amióta van Égéstér, és benne Vályi Pista minden áldott reggel eszembe jut mikor felrakom a kávét főni.

www.kavezona.hu/images/bialetti_mokka_express_kotyogos_kavefozo.jpg

A "kotyogós" eszembe juttatja... :)
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be. Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
DBandesz 2014.09.10 15:59:31
@novothauto: Éés ott a pont!
Amikor megjelent az előző teszt rögtön elkapott a hév, hogy miért ne lehetne megcsinálni a Totalcar saját kis dolgozatát. Kezdetben még nagyon nehézre sikeredett de itt van a végleges verzió, amit most te is kitölthetsz! Lehet, hogy valamelyik kérdésnél több helyes válasz is…..
DBandesz 2014.09.03 21:48:29
@Éder Szilveszter:

"11. Melyik nem illik ide?
Pista Alfája mert azt már eladta."

Na ezen buktam egy szépet. Én meg azt hittem, hogy Rudi Transportere: az még közel sem forgalomérett. A többi legalább - melyik hogy - megy.

A másik a Szobor volt, azt mindig kifelejtem a Csikós flottából.

Egyébként 91%. És sok mázli. Karotta Corsája majdnem kiesett az agyamból, az Espadánál tippeltem az elektronikus gyújtást, az Astra csakis sárnehéz lehet, a 121-nek Mazda volt a dísztárcsája és így villant be (meg Papp Tibi Égésteres anekdotája), stb...
A Carthorttle oldalt már régóta olvasom, jó anyagaik vannak és a felületük is guszta. Külön kedvencem a Car Memes, még matricát is rendeltem tőlük. Tegnapelőtt vettem észre a posztot, amiben a Carwow kvízének kitöltése a cél, 60% felett állítólag Jedi szint. Beküldtem a…..
DBandesz 2014.08.17 18:39:54
Kellett volna a németeknek az olasz gyártó, végül lemondtak róla. Csikós ellenben valóra váltotta álmát. Milyen áron? Az Égéstér 131. adásának kommentposztja.Direktlink a letöltéshez...
DBandesz 2014.08.07 23:27:55
@Pufibá: Annyira emlékszem, hogy Metzeler FeelFree-t említett egy korábbi Égéstérben Dani.
Már elég ideje van a családban a Balenónk ahhoz, hogy kijelentsem: nem egy különleges darab. Még ha elvonatkoztatunk élemedett korától, akkor sem. Akkor sem tartozott az élmezőnybe, mikor új volt. Intő példa mondjuk beleülni egy vele egyidős Corollába, hogy érezzük. Ez pici nyers…..
DBandesz 2014.08.03 16:24:05
@Bambano: Huszonöt éves voltam, nagy pofával, nulla kurázsival. Inkább rájuk hagytam, és használtam a plasztiklapocskát.
DBandesz 2014.08.05 06:54:59
@Válasszunk:

Ennél egyszerűbb megoldást választottam: a tájékára nem megyek azóta, és más üzletekben vásárolok. Amit te leírtál az mind szép, de munka mellet ennek a kivitelezése nem biztos hogy a főnökséget derűlátásra biztatná velem szemben.
Belsőség Örömteli, öreg budi 2014.07.27 06:49:19
Lassan csiszolódik-csiszolódik, nem kerget a tatár, ráérünk Ez a poszt nem akar rábeszélni az öregautózásra. Ne tedd, ne csináld, sokkal okosabban is eltöltheted az idődet, sokkal hasznosabban, tényleg. Ha eddig nem kezdted el, most már ne vágj bele, mert az autózásnak sajnos…..
Mire ezeket a sorokat olvassák, mi már feltehetőleg az M7-esen vánszorgunk olyan bő nyolcvanas tempóban Trieszt felé a 49 éves Autobianchival, hátunk mögött a tableten filmbe bambuló két gyerekkel, az ő hátuk mögött azzal a szerény cókmókkal, amit egyáltalán vihetünk…..
DBandesz 2014.07.20 07:24:01
Péntek estére elfogyott a mobilnetünk, ott álltunk a hegyek közt, készre csinált Csikós-poszttal, összekészített fényképekkel, kétségbeesetten, hogy mi lesz a tartalommal. Valószínűleg már nem szűz WiFi-sticket kaptunk a szállásadónktól, így mostanra ketyegett le róla az…..
DBandesz 2014.07.13 14:14:48
@jk88: Gördítsd le a kis képeket és láss csodát, megjelennek a tisztességes méretű nagyok. Magam sem értem, de jó pár éve ilyen a TC honlapja. (tesztek menüpontban az autóválasztó.... túl intelligens akar lenni néha.)
Sokat fejlődött az autódizájn az utóbbi húsz évben, hiszen egyre nehezebb kifejezetten ronda típusokba botlani. De azért vannak még, itt járnak közöttünk. Szubjektív! Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Még három éve sincs meg az 504-esem, két éve használom is, de már úgy tűnik, mintha legalább egy évtizede együtt lennénk. Ez egy emberek közötti kapcsolatban még akár pozitív kicsengésű is lehetne, de a Peugeot esetében a temérdek alatta, fölötte, mellette, olajosan,…..
Ez nem autós műsor, ez cirkusz, és ezek nem műsorvezetők, hanem bohócok. Mielőtt bárki nekem esne, ezt nem én mondom, hanem James May. Akár mosolyogva, akár fanyalogva mondja ez bárki más, igaza van. Kedden testületileg elmentünk megnézni a Top Gear Live-ot, és vegyes érzelmekkel…..
DBandesz 2014.07.03 21:22:11
@Bassboy: +1 pont!