Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mbw108

0 bejegyzést írt és 188 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Furdancs Blog Vetemedik az ajtó? 2017.06.22 05:00:00
Bár erről a témáról már ejtettünk szót korábbi posztjainkban, (például itt és itt) most egy olvasói kérdés nyomán újra előkerült. A konkrét kérdés egy újonnan beépített ajtó vetemedésével volt kapcsolatos. Ebben a posztunkban kicsit körbejárjuk a témát.  (Előre…..
Furdancs Blog Kincs avagy szemét? 2017.06.14 05:00:00
Korábbi posztomban említém, hogy a tavasz bizony a műhelyben is a rendrakás ideje. Nem tudom ugyan, az olvasóinknál ez hogy működik, de azt gondolom, ez a tevékenység sehol nem megy teljesen zökkenő mentesen. A kulcsszó alighanem a szelektálás, vagyis a címben említett dilemma…..
A hideg reggeleken az autóablakok folyton bepárásodnak, emiatt pedig sokszor perceket kell állva rostokolni az autónkkal, mielőtt elindulhatnánk. Összeszedtem nektek néhány ötletet, amivel pillanatok alatt páramentes lesz az ablak: A borotvahabot felkenve és ablaklehúzóval leszedve pillanatok…..
Egyszer csak elköltik idegenek a pénzt az egyik bankkártyámról, aztán egy perc alatt négyszer használnak kápéfelvételre Indiában egy másikat. Azt hiszed, veled nem fordulhat elő? Én is azt hittem, hogy velem se. Aztán elővigyázatos használattal is két éven belül harmadszor lettem bankkártyacsalás…..
Amikor 2008-ban a történelem ismételte önmagát, és beköszöntött egy világméretű szívás, hirtelen mindenki rájött, hogy pazarolni menő, csak nem éri meg, és addig szabad nyújtózkodni, ameddig a takaró ér. Probléma ez a szent gazdaság számára, hiszen ha a jónép nem költi a lóvét, nincs kikből megélni,…..
mbw108 2016.01.11 09:11:34
@Patrick Bateman: a hüvelykujjszabály mellett...
Év vége felé szoktam kapni ilyen tartalmú elkeseredett leveleket. Egyes cégek szokása, hogy pont karácsony előtt közlik a felmondást a dolgozójukkal. Az új évnek új büdzsével, új stratégiával indulnak neki, ebbe néha beletartozik az átszervezés, leépítés is. Ezt értem. Amit…..
mbw108 2015.11.17 10:42:34
@zseketto:
Az a cég, ahol valóban bizalmas és fontos adatokkal dolgozót küldenek el, nem a gorillával tudja magát biztosítani, hidd el. Egy igazgatót vagy sales -est talán érdemes így (őket sem, ha a kontaktjaik az érték, az nem lesz bent a cégnél...).
Ha nem tudja normálisan átadni a munkát, csak kára lesz a cégnek belőle. Még ha nem is látszik rögtön.
Ha pedig megfelelő a belső szabályozás (nem csak papíron), akkor egy átlag munkavállalótól nincsen mit tartani felmondási idő alatt.
A jó zsoldos az jó zsoldos lesz végig, ha meg eleve rosszul lett annak idején kiválasztva, akkor meg már rég el kellett volna küldeni év közben, mondjon le a cég a munkájáról, és menjen isten hírével.
Ez az év végi elbocsátási hullám tipikus (tőzsdei) multi trükközés, az ég világon semmi értelme piaci cégnél sem. Egyébként pl. a Magyar Telekom már ősz elején dönt és mond fel, tehát ők fejlődtek, régen ott is a "karácsonyi ajándék" ment..
Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt egy nagyot, és néha ismét visszaszivárog a lakott területekre, hogy ne kelljen kizarándokolni az épített autodrómokhoz vagy a ralipályák szélére. Hisz nincs annál…..
Ha nem voltál velünk a legutóbbi Faluvégi Fahrenen, akkor itt a lehetőség, hogy kipróbáld, vagy csak megnézd, milyen az örömautózás testközelből. Most vasárnap, azaz december 14.-én lesz szezonzáró rendezvényünk a Kakucs-Ring-en. Előzetes regisztráció nincs, megjössz,…..
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be. Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
mbw108 2014.09.10 10:28:36
Ez a cikk eléggé hatásvadász lett...
A helyzet az, hogy az új autók sokat fejlődtek a régiekhez képest, ahogyan az igények is.
A síráshoz való hozzáállással teljesen egyetértek (amihez annyit, hogy manapság meglehetősen kevesen sírják vissza ezeket a dolgokat valójában...)
Amivel árnyalni kellene a képet: mivel bolondbiztosságra törekednek a tervezésnél, sok esetben maga a vezetés "érzete" háttérbe szorul: érzéketlen elektromos szervók, hideg motornál a darabosságot az élettartam rovására elfedő elektronika (adaptív gázpedál). Cserében fogalmatlan anyuka is beül, megy, közben telefonál - mindezt biztonságosan.
Az autók nehezek, mert olcsóbb nehéz biztonságos autót készíteni, mint könnyűt. Ez tény, inkább beletettek plusz két katalizátort a kibocsátás kompenzálására (tele nehézfémmel, ami rettenetesen környezetbarát, ugye). Viszont a korszerű motoroknak köszönhetően jelentősen takarékosabbak (lsd. Lada fogyasztása városban, ami egy 900 kilós kis-közép autó).
Szerelhetőség: számos esetben ez kényszer, számos esetben viszont üzletpolitika: vidd a speciális szerszámmal rendelkező (márka)szervízbe. Cserélj lengőkart egyben, mert úgy olcsóbb a gyártás. Felújíthatatlan a motorblokk, csak gyári fűzött van. Megkotlik a kisdízel, ami a népautó értékének megfelelő alkatrészcserével orvosolható.
Az autó komfortelektronikája ma már komplexebb lassan, mint a motor vezérlése, ennek ára van. Ha megkotlik, nyilván sír a paraszt - addig meg milyen jó is volt... Igaz, a karosszéria is olyan, hogy klíma nélkül élhetetlen (nagy, fekete felületek a döntött ablakok alatt).
Már látom magam előtt a kommenteket: "hőőő, mééé heggeszt má maszk néllkűűű...", "ez a barom, némá, szigszalagot se hord magánál...", "lopja azt a motort a paraszt...?" meg ilyenek. Megírom, van akit szórakoztat, igazából azt is, aki csak hőbörögni jön ide, és ez örömmel…..
„Tiszta por a műhely, mindent takargatok, de így is legalább egy perc, mire eltörlöm a kezemet, és a telefonomat fel tudom venni” – szomorkodott Csabi egy hét java részében szinte minden nap, amikor felhívtam. Nem lehet könnyű neki, a lemezek mágusának, a…..
mbw108 2012.12.23 11:48:30
Hello Totalcar,a hétvégén volt szerencsém nézőként részt venni az Arosa Classic Car oldtimer rendezvény egy napján, ahol lőttem egy-két képet, küldök párat mellékelve, hátha feldobja egy-két szerkesztőségi tag napját, ha végigpörgetik.A rendezvényről annyit kell tudni, hogy…..
Belsőség Miért pont ezt a BMW-t? 2012.09.02 06:56:20
Sejtettem én, amikor szétszedtem. Nem véletlen, hogy addig mentem vele, amíg ki nem lehetett nézni az útra a gázpedál mellett. Ja, nem, még annál is tovább. Rettenetes, pusztító rombolást végzett a rozsda, újjá kellett építeni a fél autót. De végre kész a lemezmunka,…..
Egyelőre ez a neve, bocs, a By-Way, Biwi, Bivaly és egyéb kreálmányok borzasztó erőltetettek, a Levelibéka, Fűcsomó, Borsó is elvérzett, nem tetszenek. Mindenáron nem kell neki becenév, egyelőre Bazegkettőként emlegetem a szép emlékek miatt, aztán lehet még más is, nincs kőbe…..
Nem válik az ember mindennap COTY-taggá, most ketten vagyunk ilyenek Magyarországról. Az biztos, hogy furcsa perspektívák bontakoznak ki a láthatáron. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Milyen olajat tegyek a nagy fordulatú motoromba? Majdnem mindegy, mert nem a fordulat számít. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Bringáznál a buszsávon, netán behajtanál szemben az egyirányúba? Lerohadtál, és vontatjátok a kocsit az autópályán? Ne tedd, tilos, ahogy sok más dolog is. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
El se hiszem. El se. Most is remeg a térdem. Király Tomi tegnap a következő képeket küldte. Majdnem pont két évvel azután, hogy Dezső átlépte Magyarország határát, és Karesz udvarában, egy sóhajtással földre rogyott a egy trélerről. Szobor lesz vajon? Ez Dezső, ha valaki nem…..
Belsőség Motordoki titkai 2012.02.13 13:52:00
Egyik este rövid e-mail landolt a szerkesztőségi listán. Göbölyös dokitól jött, ez állt benne:Pornóújság helyett most ezt nézegetem. Fantasztikus szép az autó és jó a kép.GZs...
mbw108 2012.02.14 10:55:05
@- Szerzet -:
Pont a mérete a szép benne. Nagy autó csak iszonyat energiaráfordítással lehet igazán könnyeden sportos. És nem csak a végsebességről szólva...
(Kár, hogy a Tatra nem csinált valami kisebbet, a kétésfeles V8 -cal, nem igaz? ;) ).
Belsőség Tudják, mi a furcsa? 2012.02.01 18:00:00
Mostanában kiadta az élet. Kiszakadt a Porsche-zsák, napokra kiürül a szerkesztőség. Csikós organikus beszámolója az első, melynek kapcsán hosszú, bólogatásba hajló mély egyetértésben konstatáltuk, mint a öreg, bólogató eperfák, hogy igen, a 911, hajjaj, hajjaj... Telós…..
Vettem egy Daimler-Benzt. A napi használatú Honda Spacy robogóm mellé járni, szállítani, utazni, gyűrni. Ki az esőbe, latyakba, tűző napra, utcán parkolásra, ridegtartásra. Budapestre, Balatonra, Olaszországba, bárhová. A mostani 26 éves helyett lett - csak, hogy képben legyenek.…..
mbw108 2012.01.09 15:57:25
@Csikós Zsolt:
Azért a benziner elforog 6000 -ig, sokszor. A dízel pedig egyszer. Életében. :)
A fogyasztás azért nem érdekes, mert a vázolt felállásban ERA marad cúgolni, így a vágyott benzines érzést is megérheted - bár a 230.4 -hez serie2 -eset kellene venni...
mbw108 2012.01.09 20:43:12
@Csikós Zsolt:
Ööö most tényleg nem szívesen vitázok pont veled pont erről, de másra gondolsz. Kérdezzed meg a Motordokit, hogy mennyire dízeles a 220 -as. :)
Tibby fejhangon vihogott, amikor összefoglaltam mondanivalóm lényegét: az 504-es mellett nem vezet el út. Csikós csak ingatta a fejét, szerinte az állólámpás mellé állítva Trabant. Pista nem értette, neki csak a kupé szép. Assur meg mindössze annyit kérdezett: mikor veszel már…..