Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mrscottpilgrim

45 bejegyzést írt és 970 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Geekblog The Battery 2014.03.11 10:00:00
A világnak úgy van szüksége még egy zombifilmre, mint zombinak a salátára. Rég tele a tököm a vagányság és furfangosság bullshit-maszkjában ágáló filmesek utóbbi évekbeli kínos erőlködéseivel, hogy Romero örökségét hollywoodi módra rövid, hangzatos szlogenekkel…..
mrscottpilgrim 2014.03.15 10:03:24
@kukilopezromero: csak én nem látom a "művészpózt" bele a Coming Outba és a Hajnal Tímeába?
Kult a pult alól Van valami mélységesen elkeserítő abban, hogy a hatvanas-hetvenes évek európai és ázsiai kultikus műfaji klasszikusaira manapság a kutya sem kíváncsi - mármint egészen addig, amíg Hollywood elő nem ássa őket egy fejés erejéig, azaz ki nem hozzák odaát DVD-n…..
mrscottpilgrim 2014.03.10 08:28:33
@Beyonder: Annyiban azért javítanám a Cormanes részt, hogy Cormant Új-Hollywood születése idején a nagy stúdiók szerették volna megnyerni blockbusterekhez, lett volna alkalma nagy költségvetéssel A kategóriás filmeket csinálni, mert amiben Corman és tanítványai kiemelkedtek a B-filmes vonalból, hogy nagyon profik voltak szakmailag, és a körülmények miatt fel voltak készülve mindenre, kvázi feltalálták magukat szorult szituációkban is - ezért is került Hollywoodba a legtöbb akkori "tanítványa". Corman viszont már alapból azért kezdett önállóan filmeket gyártani, mert Hollywoodból indult, ott végigjárta a lépcsőket, aztán amikor eljött a nagy lehetőség, nem volt túl elégedett az ottani körülményekkel. Nagyot rizikózott, de bejött, főleg az üzleti érzékének hála. Ha úgy tetszik, szerette volna megteremteni a saját kis utópiáját, és sikerült is neki, így nem vágyott vissza az álomgyárba. Meg pl. az Easy Rider azért nem lett Corman-film, mert sokallta a film (nagyon alacsony) költségvetését. Ahogy Jack Nicholson is mondta, kibaszott sóher volt, erre építette fel az üzleti modelljét. Ezért sem dolgozott volna soha olyan nagy költségvetéssel, mert annak az árából legalább 100 nagyon olcsó filmet legyártott volna.
Miután az egész világsajtót bejárta, hogy a Red Hot Chili Peppers playbackelt a Super Bowl félidei show-ja alatt, Flea úgy gondolta, hogy ideje tiszta vizet önteni a pohárba. A basszusgitáros egy hosszú üzenetben mondja el a zenekar honlapján, hogy miért kellett ezt csinálni, illetve…..
mrscottpilgrim 2014.02.06 05:45:42
@netiltsálle: ti most ugyanarról a városi legendáról beszéltek, amit elsütöttek már legalább 10-15 különböző zenekarra az elmúlt sok évben.
Az ősz megvetette lábát a hazai mozikban is: a csendesebb vizeket csak a Riddick kavarta meg kicsit, de nem tett mélyebb benyomást, mint Az elnök végveszélyben egy hete. Ami a többi premiert illeti, a One Direction: This Is Us felvonultatta a fiúbanda jó pár rajongóját, A bűn…..
mrscottpilgrim 2013.09.09 23:44:41
@REMY: dehát a slashernek legalább már 4x megülték a torját (Deliria, Scream, Haute Tension, és részben a Cabin in the Woods), és slasher témában talán pont ez a 4 film volt az utóbbi sok évben emlékezetes csak, szóval a slasher szerintem döglött ló. már csak posztmodern módon lehet csak megközelíteni.
Geekblog The Faculty - Az Invázium 2013.08.28 06:00:00
Robert Rodríguez pályája finoman szólva is egyenetlen minőségű: minimális költségvetésű, teljes mértékben szerzőinek tekinthető filmje, az El Mariachi, és annak hollywoodi sztárokkal és látványos robbantásokkal felturbózott folytatásai, a Desperado és a Volt egyszer egy…..
Geekblog Detention 2013.08.09 06:00:00
„Good taste is not a democracy.” Ami a nyolcvanas éveknek a Nulladik óra (Breakfast Club) volt, az a kétezres éveknek a Detention: bepillantás a korszak tinédzsergenerációjának fejébe, kísérlet arra, hogy felfedje a korábbi tinédzserek előtt az új generáció érthetetlen…..
mrscottpilgrim 2013.08.10 21:45:54
"a nagy lemezkiadók neki küldözgetnek minden új, trendmeghatározónak szánt zenét, így mindig egy lépéssel az aktuális célközönség előtt jár, és jobban megérti őket, mint ők saját magukat"

egyrészt a nagykiadós zene a mainstreamről szól, márpedig popzenében a mainstreambe minden csak 3-4 éves késéssel jut el (lásd dupstep, ami már régen nem menő, de a mainstream most kapta el). Kahn mainstream előadóknak rendez klipet, szóval attól, hogy neki küldözgetnek a nagy kiadók zenéket, még messze nem jelenti azt, hogy a trendek mögött jár, a mainstream ugyanis leginkább a trendek mögött szokott kullogni, alaposan lemaradva.

megnéztem ma a filmet, és halálra idegesített. nagyon meg akarja mondani a tutit, de nekem pont az a bajom vele, hogy nagyon nem ismeri és érzi azt a generációt, amiről képet fest. a külsőségek megvannak neki, de ettől csak felszínes lesz. a Scott Pilgrim ezt tök jól megoldotta, az tényleg "beszélt a generációja nyelvén", ez meg kb. olyan, mint mikor középkorúak nem hajlandóak tudomásul venni a korukat, és próbálnak erőltetetten bevágódni a fiatalokat azzal, hogy szlengben beszélnek iszonyat kínosan. amikor meg éppen kritizálni próbál a film, akkor meg olyan, mintha egy "régenmindenjobbvolt" középkorú morogna, hogy "ezeknek már nem is olvasnak meséket". (miközben Korine-nak azért idén már sikerült egy erős, társadalomkritikus filmet csinálni a Z-generációról, neki ez sokkal jobban ment, jobban is átérezte, és erősen tökön is vágta azt) valahogy úgy vagyok ezzel a filmmel, hogy attól, hogy én gyorsan beszélek, és percenként témát vágok szabad asszociációban, attól még nem leszek okos. és nagyon minden akar lenni a film egyszerre, de egyik sem lesz, csak egy nagy katyvasz.
mrscottpilgrim 2013.08.10 21:47:16
@mrscottpilgrim: "nem jelenti azt, hogy a trendek mögött jár"
előttre gondoltam természetesen
mrscottpilgrim 2013.08.10 21:49:06
@mrscottpilgrim: "erőltetetten bevágódni a fiatalokat azzal"
oké, bocsi a további elgépelésekért is :D
Egy film, amit nem ide vártunk. Xavier Dolan eddigi, kritikailag abszolút sikeres filmjei a Cannes-i ranglétrát járva jutottak el a "Rendezők kéthete" szekcióból az "Un certain regard"-ba, úgyhogy némiképp meglepő, hogy az evolúciós ugrás Velencében folytatódott. Persze bolondok…..
mrscottpilgrim 2013.08.01 12:50:38
@ungverjaland: 16 évesen megrendezed az első filmed, ami ha nem is versenyprogramban, de eljut Cannes-ba. 20 évesen meg már az európai (jó, kanadai, de ettől most tekintsünk el) filmgyártás egyik meghatározó alakja vagy. Azért nem könnyű na ezzel megbirkózni, főleg, ha folyamatosan azt hajtogatja mindenki neked, hogy csodagyerek vagy. :)

A vége tényleg klassz, csak az azt megelőző, kicsit már szappanba hajló szenvelgés nem kellett volna a szigeten a másik párral, meg aztán a további szenvelgés. Az már kicsit sok volt. Szerintem.
Egy kiüresedett életű fényképész egyszer csak felkerekedik, hogy megvalósítsa azokat az álmokat, melyeket eddig csak apparátusa lencséjén keresztül látott. És igen, ez a film lehet a következő Oscar-szezon egyik nagy esélyese, az a produkció, amely egészen új szintre emeli Ben…..
mrscottpilgrim 2013.07.30 23:20:40
@Vektor.: a screener DVD-ket kiküldhetik hamarabb is, addig meg limitált számban moziba küldik. szerintem megoldják, ha lesz némi esélye az Oscarra
Geekblog Csak Isten bocsáthat meg 2013.07.23 06:00:00
A szélsőségesen megosztó, a cannes-i vetítésen álló ovációt és fütyülőkórust szimultán bezsákolt Csak Isten bocsáthat meg kapcsán mindenfelé Nicolas Winding Refn előző munkáit, a Valhalla Risingot és a Drive-ot, meg David Lynch-et emlegetik. Nem is értem, hogy járhatnak…..
mrscottpilgrim 2013.07.24 02:10:52
@clive.: "Én erőltetett dolognak érzem az ilyet, mikor kult rendezőknek ajánlják a filmjeiket, akiknek egyébként az égvilágon semmi közük a filmhez, hisz nem dolgoztak rajta egy másodpercet sem, semmilyen módon."

Azért ez így lehet nem biztosan mondható el ez ügyben. Ugyanis mióta Jodorowsky látta a Bronsont, azóta Refn rajongója (volt egy nyilatkozata, hogy évek óta nem látott annyira fasza filmet), mostanában meg rengeteget lógnak és cimborálnak együtt, közösen meditálnak, ilyesmi. Szóval nincs kizárva, hogy valamilyen módon Jodorowsky is közreműködött.
aeon flux kritika: sharknado (2013) 2013.07.13 17:00:00
Az már nem újdonság, hogy a premier közeledtével megugrik az adott filmmel kapcsolatos twitter-bejegyzések száma, de robbanni egyre ritkábban robban. Nem csoda, a kicsik és a nagyok, az olcsók és a drágák egyaránt szeretnek a komfortzónán belül maradni. Hiába a beharangozott nagy…..
mrscottpilgrim 2013.07.14 13:02:26
@danialves: mert a karakterek és a párbeszédek nem a történet részei :) epic. meséld el bármelyik film sztoriját karakterek nélkül. amikor az író forgatókönyvet ír, akkor kvázi történetet ír. (az más kérdés, hogy ezt általában a treatmentből gyúrja át) a történet meg annyi, amennyi a forgatókönyvben van. és minden egyes apróság a történet szerves része (már hahozzátesz a filmhez, pl. egyik jelenet árnyalja valamelyik karaktert)

mellesleg hidd el, azt, hogy két pacák beszélget, azt is kurvára meg kell írni, sőt, még keményebb meló, mint egy 78 helyszínen játszódó, szerteágazó cselekményű sztorit. nyilván vannak filmek, amik forgatókönyv nélkül készült (pl. Irreversible), ahogy olyan filmek is, amiket storyboard nélkül forgatnak le (Cronenberg szokása), de nem ez az alap, sőt, ezeknek a próbálkozásoknak csak elenyésző rész lesz igazén jó, a többi elbénázott partizán akció. néha bejön, de általában elengedhetetlen bármihez egy jó forgatókönyv, az a lelke mindennek.

nyilván McKee rosszul tudja :)
mrscottpilgrim 2013.07.14 14:40:19
@danialves: olvastam Syd Fieldet, nekem ő túl pragmatikus

McKee-nek meg ott van az egész könyv. Story címe. vagyis történet. és az egész könyvben a történetről beszél. a történet problémája, a történet elemei, a történet szerkezeti alapelvei, történetháromszög, satöbbi. és végig a forgatókönyvírásról beszél közben. tessék, egy rész kiemelve:
"Történet (Story)
A felvonások sorából áll össze a legnagyobb szerkezet: a történet. A történet egy hatalmas esemény. Ha megnézed a szereplő élete szempontjából fontos érték állapotát a történet elején, majd összehasonlítod a történet végi állapottal, láthatóvá kell válni a film ívének (arc of the film), annak a nagy változáshullámnak, amely a szereplő életét a kezdeti állapotból a megváltozott végső állapotba juttatja. A végső állapotot előidéző változás abszolút és visszafordíthatatlan kell legyen. A jelenet által okozott változás visszafordítható[...]. A szekvencia is visszafordítható[...]. Még egy felvonás is visszafordítható[...]."

továbbá megint csak ismétlem magam: a forgatókönyv tartalmazza a szubtextust is, nem csak sima textus. a szubtextus mozgatja a filmet, a film önmagában egy történet az első képkockától az utolsóig.

te gondolom a cselekményre gondolsz, az tényleg nem a történet, ismét egy idézet:
"[...]a cselekmény egy pontos fogalom, ezzel illetjük a belsőleg konzisztens, egymással összefüggő eseményszálak együttesét, amely a történet szerkezetét időben bontakoztatja ki."

ergo a cselekmény a történet része. a történet maga a film, aminek a váza a forgatókönyv, azt öntik mozgóképre.

részemről a vitát befejeztem, ugyanazt hajtogatjuk hozzászólások óta, én már unom...
mrscottpilgrim 2013.07.14 15:50:20
@danialves: mert az akciójelenetek nem a történet részei... jó, tényleg hagyjuk abba.

(apró csúsztatás. a WGA-nal a story by az a szinopszisra, vagy a treatmentre utal.)
Ha a film hozza majd azt a hangulatot, amit a trailer áraszt, akkor talán ki is pipálhatjuk az idei év Drive-ját. Persze, ha csak leülnének telefonkönyvet olvasni, ezért a szereplőgárdáért már akkor is jegyet váltanánk, főleg hogy szemlátomást a legjobb formájukat hozzák. No…..
Geekblog A magányos lovas 2013.07.08 14:40:03
Nézni a nagy büdös semmit két és fél órán át. Miközben a 4DX mozinak a filmélményt vidámparki mutatvánnyá alacsonyító rángatózó székei és süvítő levegője a maradék kedvemet is elveszi az egésztől. Röviden és lényegre törően ennyi az értékelésem a Disney cirka 250…..
mrscottpilgrim 2013.07.10 23:04:18
@is: hoppá, troll veszély.

hangosfilm, színesfilm: dramaturgiai szerepük van. műsfajta filmek készültek ezekkel az újításokkal, a filmkészítők olyan dolgokat valósítottak meg, amiket addig képtelenek voltak a technika addigi keretei miatt, nagyobb teret engedett a történetmesélésnek.

3D, 4DX: nincs dramaturgiai szerepük. ugyanazok a filmek készülnek, semmivel nem bővítette a filmkészítők eszköztárát.

kérdés? köszöntem.
Geekblog Vasember 3. 2013.04.24 13:10:48
(spoilermentes) A Bosszúállókban Amerika Kapitány azt a kérdést vágta Tony Stark arcába, hogy mi ő a páncélja nélkül. A zseni, playboy és emberbarát milliárdos válasza ott vicces volt, de a kérdést most egy megalomán terrorista, a Mandarin teszi fel neki, és nem szavakkal, hanem…..
mrscottpilgrim 2013.04.26 00:12:31
@David Sumner: csak nekem egyértelmű, hogy RDJ szerződést hosszabbít? legnépszerűbb karaktere, egy tuti hatalmas bevételeket hozó moziverzum tagja, most jó alkalom, hogy picit nagyobb összegű csekket vágjon zsebre ezentúl filmenként, de alá fogja írni. teljesen értelmetlen lenne kilépnie. ráadásul ha megtenné, az ügynöke könnyeivel átitatva ugrana ki a századikról.
Hiába mondott J.J. Abrams olyat, hogy a 2015-ös bemutató még nincs kőbe vésve, a Disney-góré meg olyat, hogy háromévente várható egy-egy új epizód az új trilógiából, a Disney és a Lucasfilm a CinemaConon ma bejelentette, hogy 2015-től kezdve minden nyáron érkezik egy Star…..
mrscottpilgrim 2013.04.18 18:13:48
@danialves: fanboy alert! hol is fikáztam én a Lostot? :) elmondtam a véleményemet róla, amúgy nem is állítottam, hogy JJ műve a teljes Lost, viszont "JJ holdudvara" a Lostból jött, és szerintem egy darab Drew Goddardon kívül (aki a Cabin In The Woods-szal már letudott egy zseniális filmet - kérdés, mennyire Whedon érdeme is, de ez most mellékes) senki igazán kiemelkedő nincs, sőt, a legtöbben rettenetesek

egyébként a Marveles dologban egyet értek veled. a Vasember jó volt, a Vasember 2 max csak okés, a Thor kegyetlen rossz és kínos volt, az Amerika kapitány korrekt volt, az Avengers meg egy príma iparosmunka, bár nekem azzal is voltak apróbb problémáim. viszont a Marvel szerintem jó úton halad, mert elkezdte erős szerzői kézjegyű rendezők kezébe adni a következő filmeket. ami persze lószart sem ér, ha megint annyira megköti az alkotók kezét, vagy megint annyira fazonra akarja nyírni mindegyik filmet, de ha végig tudja vinni azt, hogy szerzői filmek szülessenek, szerintem a Marvel lehet a legérdekesebb stúdió. (Gunn, Wright, Shane Black, ezekkel a nevekkel pont azt bizonyítja nekem a Marvel, hogy mernek tökösek lenni, és ügyes iparosok helyett egyedi hangú, zseniális figurákat bíz meg, akik a stúdiórendszerben hatalmas rizikónak számítanak, de ha bejönnek a húzásaik, a filmjeik egyszerre lesznek sikeresek és maradandóak)
mrscottpilgrim 2013.04.18 20:11:00
@danialves: "mintha ő valami nagy keresztapa lenne, aki létrehozta és menedzselte ezt a szörnyszülöttet, valamint ezen keresztül szar forgatókönyvírók tucatjait szabadította ránk"
akár közvetve, akár közvetlen módon, de a végtére is pont ezt csinálta :)
úgy érzem sértve érzed magad a péniszes hasonlatom kapcsán, miért is? végül is tényleg ez van, a hasonlatom meg sem pozitív, sem negatív fényben nem tünteti fel a Lostot, vagy a Lost rajongókat :) (csak hát péniszekkel bármit lehet szemléltetni)

bájdövéj, gondold át szerintem is ezt az RT-s érvelésedet, mert nem igazán kerek. (tanács: ne sértettségből és dühből írj)
mrscottpilgrim 2013.04.18 20:13:37
@danialves: mondjuk alapból nem értelek, te most akkor meg akarod határozni OBJEKTÍVAN, hogy mi számít kiemelkedő filmnek? :)
Az Avatar-folytatások forgatókönyvén dolgozó James Cameron néhány hónapja már kijelentette, hogy az új filmek bejárják majd Pandora óceánjait is, és Cameront ismerve ezen nincs is semmi meglepő, hisz mikor épp nem filmeket forgat, filmtechnológiát forradalmasít vagy éppenséggel…..
mrscottpilgrim 2013.04.09 16:33:18
@Atkakukac1989: ha a geekek alatt filmrajongókat értünk, akkor aláírom. igen, besértődtünk, hogy film helyett cirkuszi mutatványokat kaptunk csak a felületes témakezelés és karakterek mellé. valamit, ami ugyan két fokkal profibb, mint a Transformers, de Michael Bay szelleme attól még átlengi. és amikor én (meg azért az emberek többsége) egy film történetéről beszélek, akkor általában a forgatókönyvet értem, beleértve jeleneteket, párbeszédeket, mindent. és igen, a gyenge történet alatt azt, hogy a film rosszul van megírva, és nekem pont az arányérzékkel volt a bajom. (azért ha a történet alatt csak a cselekmény vázát értjük, kicsit olyan, mintha egy rajz kontúrvonalairól beszélnénk csak, nem?)

@Zalaba_Ferenc: lehet a hájpot szeretni meg nem szeretni, de azért elismerni el lehet, hogy huncut egy dolog :) olyan, mint néhány bárban a kacérkodó pincérlány, akinek az a célja, hogy elhidd, hogy tényleg bejössz neki, és ma nálad fogja tölteni az éjszakát, de azért sokan ismerik az efféle praktikákat, és tudja, hogy csak a jattra hajt, amiért senki nem is ítéli el, csak éppen óvatosan kezeli, mert könnyen tud sokakat befolyásolni.
Nyilván, mindenki annyira jó Hollywoodban, mint amennyire sikeresek a filmjei, pontosabban amennyire sikeres az utolsó filmje. De ez az objektív vetülete a dolognak, de eddig nem is erről volt szó. Michael Bay is Hollywood császára, mert végül is megbízhatóan szállítja a kasszasikereket. De az adott vitában ez mellékes, mert akkor nem is lenne vita, mert hát a bevételek azt mutatják, hogy semmi baj az Avatárral, ahogy mondjuk a Transformers 1-2-3-mal sem. :) De ha ti is mindent innen néznétek, akkor csakis hírek lennének az oldalon, vagy nem? Szóval, a téma az volt, hogy mi a bajom (meg szerintem még sokaknak) az Avatarral. Igazából csak ismételni tudom magam. Interjúkat nem sűrűn olvastam, meg amiket olvastam sem tudom most neked linkelni nyilván, mert minden linket nem mentek el, amit olvasok :) Viszont derengeni derengenek nyilatkozatok, amiben Cameron a történet üzenetének nagyszerűségét firtatja. De mondjuk az alkotói szándék, meg az alkotó maga az rendszerint mellékes, a kész mű a lényeg. A Wall-E-ben az üzenet szépen simul bele a történetbe, az Avatárnál nem igazán. Tolakodó, hangos, erőszakos, miközben bugyuta, felszínes, és végtelenül naiv (lehet valami kedvesen naiv is, de ez nem, lásd a jelzőket az elején), ettől válik idegesítővé. És végtére is felesleges, nem simul annyira finoman bele az üzenet, mint a Wall-E-nál. Így ha kimaradt volna, az Avatar egy jobb film lenne. Szerintem. És kb. azért is haragszom a filmre, mert ott volt egy nagyszerű film lehetősége, amit tönkre vágott az okoskodás. (nem az a baj, hogy megpróbált a film okosakat mondani, a baj, hogy nem sikerült neki, ezért csak okoskodik)
Lehet bármennyire zseniális kliprendező (példának ez és ez és ez), Jonas Åkerlund játékfilmes próbálkozásai csak nem akarnak összejönni. Emlékszik még bármelyikőtök A por vagy Az apokalipszis lovasai című opuszokra? Hát ez az. És hiába sikerült legújabb filmjére…..
A blog.hu szabta keretek miatt itt folytatódik gyűjtőcikkünk (az első rész fesztiválokkal, kritikusi díjakkal és a szezon más eseményeivel itt olvasható), 2013.02.25.Megkoronázandó az évet, íme az Oscar-nyertesek: hosszabb verzió, rövidebb verzió. A zenei betétekkel bőven…..
Nem egészen trailer, inkább egy trailer részletét sikerült lehalászni az internetről, ráadásul nem is túl combos minőségben, ám annyi már eme képsorokból is átjön, hogy Ryan Gosling és Nicolas Winding Refn következő filmje, a Thaiföldön játszódó Only God Forgives erőszak…..
Úgy tűnik, Hollywood végre rákattant a dél-koreai filmesekre: Park Chan-wook (Stoker) és Kim Jee-woon (Erőnek erejével) után Bong Joon-ho (olyan remekművek, mint A halál jele, A gazdatest és a Mother rendezője) is angol nyelvű filmet forgat (francia-amerikai-dél-koreai…..
Februárban jelenik meg Nick Cave új albuma, a Push the Sky Away, melynek első kislemez-dalát (ha lehet így fogalmazni) az alábbiakban hallgathatjátok meg, méghozzá egy Gaspar Noé által rendezett, környezettakarékos videoklip kíséretében. ..
TE. ATYA. ÚR. ISTEN. Bruce Campbell azt nyilatkozta, hogy nem hátrálnak meg semmitől, és úgy tűnik, nem a levegőbe beszélt. Hollywoodi produkció talán még soha nem volt ennyire kemény, mint amilyen ez a film lesz, hisz már az előzetese is durvább, mint amit a stúdiórendszerhez szokott szem látott…..