Regisztráció Blogot indítok
Adatok
nicheblog

27 bejegyzést írt és 108 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Progresszív politikai blognak indultunk 2017-ben, de 2018 óta nem írtunk semmit, mert úgy éreztük, mindent leírtunk amit gondolunk, és a dolgok azóta csak körbe-körbe történnek a magyar politikában, papagájnak lenni pedig nagyon nem progresszív dolog. Viszont most újra van egy merésznek tűnő…..
Vajon minek köszönhető, hogy a minden elképzelhetőnél alacsonyabb morális szinten, teljesen ötlettelenül kampányoló kormánypárt a 2 hét múlva esedékes választások toronymagas esélyese? Pontosítva a kérdést: az ellenzéki oldal miért nem adta meg nekünk, egy rendes országot óhajtó magyar embereknek, a…..
nicheblog 2018.03.26 11:41:24
@Magánvéleményem: egyetértek :(
nicheblog 2018.03.26 11:44:56
@Szelid sunmalac: értem amit mondasz, csak tök másképpen gondolkodunk erről. nekem az a problémám, hogy semmit nem tesznek a cél érdekében, pedig ez lenne a dolguk.

és ha ezt nem mondjuk ki, azzal segítjük a kormányt, akinek a hatalma kizárólag abból ered már, hogy az ellenzéket megosztottságban és dillettantizumusban tartja.
nicheblog 2018.03.26 11:56:15
@szepipiktor: igen, ez nagyon nagyon komoly probléma. csak erre már nem akartam kitérni a posztban, de ha már felhoztad: lehet tanítani a választókat, és nem is kell mindenhova dummy jelölt (ez bonyolult matek, de nem kéne), főleg nem a legesélyesebb körzetekbe. ne EHHEZ kellett volna, hogy legalább fél évvel ezelőtt komplett terv kellett volna aleosztásra, és annak kommunikációjára. a protest motivációt nagyon sokan alábecsülik...nyilván minden pártnak van 10-20%-nyi keményvonalas, ideológiailag kimozdíthatatlan híve, aki nem szavaz át, de 70% körüli részvétel mellett ez a lemorzsolódás bőven belefér, tudván, hogy a Fidesz tábor felülről korlátos.
 A hódmezővásárhelyi eredmény megmutatta, hogy igenis lett volna esély legyőzni Orbánt. De az ellenzéki politikusok nem ezzel voltak elfoglalva, inkább folytatták az önsorsrontást és a komédiát, amit 2013-ban kezdtek. A taktikáját tekintve mindenki tévedett, ezért a 2018-as választást az nyeri meg,…..
nicheblog 2018.02.27 08:12:11
@api99: "Továbbra is azok a karakterek tudnak győzni a Fidesz ellen, akik nem régi pártkatonák" - sztem kb ugyanazt mondjuk
Az Orbán-rendszert a saját ellenfelei tartják életben gyarlóságukkal és/vagy butaságukkal. Erre építeni a legnyerőbb taktika: ha van pénzed és kellő morális romlottságod egy meccset megbundázni, akkor miért próbálnál a játékod fejlesztésével nyerni? Az nehéz, az kockázatos. Egyszerűbb feldobni a…..
nicheblog 2017.12.11 16:02:06
@naivugyfel: én egy névtelen blogger vagyok, nekem hiába ajánlasz segítséget, az egyetlen tevékenységem, hogy leírom, amit gondolok.

ha a politika közelébe akarsz juttatni egy megoldást, akkor...nem irigyellek :(
nicheblog 2017.12.11 16:03:35
@vakapad: igazad van, tényleg én vagyok a hülye, és nem pl Molnár Gyula, aki azt se tudja melyik párt elnökét mutatja be miniszterelnökként, illetve nem is 'fasznak hagytam magam rábeszélni' Gergely.
Az egy baromság (mármint egy nyilvánvaló kommunikációs blöff), hogy az ellenzék Soros kottájából játszik. A valóság még ennél is szomorúbb: akarva vagy akaratlanul, de a magyar ellenzék ma Orbán Viktor szépen megkomponált kottájából játszik. Egy hét alatt erre 3 tökéletes bizonyítékot is…..
A 2018-as választásokon a kormány leváltható, mert elkövetett egy hibát: túltolta az amúgy jól kitalált stratégiáját. Hiába aprózta fel az ellenzéket, hiába látszik most teljesen esélytelennek a kormányváltás, az események olyan irányban fordultak, hogy elképzelhetővé vált az elképzelhetetlen: a…..
nicheblog 2017.10.10 13:04:34
@morph on deer: köszönöm, hogy valaki megértette a cikket :) és ezzel nem a többiek értelmi képességeit vonom kétségbe, ez nem erről szól, hanem arról, hogy meg akarja-e érteni valaki a leírtakat.

a korábbi cikkeim majd mindegyikében ekéztem pl. Gyurcsányt, és minden politikai összefogásra alkalmatlan tartom, de ez a cikk valóban nem erről szól. hanem egy konstruktív együttműködésről, ami konkrét, mindenki számára azonosulható célok mentén történik. a kettő közti különbség megértése tényleg nehéz nekünk magyaroknak, mert mi talán egyszer sem láttunk ilyen jó értelemben vett pragmatikus együttműködést.

a kommentekből az jön le, hogy nem is vágynak erre az emberek - de azért megnézném mi lenne, ha létrejönne...
nicheblog 2017.10.10 13:24:58
@GyMasa: ha ezt magyarázni kell valakinek, az már régen rossz.
Az ellenzék berkeiben most valami furcsa depresszió-hullám söpör végig. Amit két okból sem értek. Az egyik, hogy pontosan látni lehetett Botka végét, abban a pillanatban, hogy jelölt lett. A másik, - ennél fontosabb - hogy a mai történések a jó irányba vezetnek, hosszútávon. Mi abban a jó, hogy az…..
nicheblog 2017.10.03 09:55:23
@CM2131: hát jó kérdés, hogy mi lesz. én veled ellentétben úgy érzem, hogy sokkal kevesebb a tudatosság az események folyásában. legalábbis az MSZP vezetői részéről.
nicheblog 2017.10.03 09:59:17
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: azt hiszem ezt nagyjából tudni lehet. de mi ennek a jelentősége?
bocs, de a világon minden jelentős párt mögött mozognak táskás háttéremberek, naivitás lenne azt hinni, hogy nem. ez valahogy egyáltalán nem foglalkoztat engem. mindig minden párt mögött mozogtak a pénzek. az MSZP mögött meg aztán rendesen, de mégsem volt az egész volumene mérhető a mostani helyzetben elfolyt pénzek nagyságrendjéhez. ezt nem az MSZP védelmében mondom - meggyőződése, hogy ők simán csak bénábban és szégyellősebben, és ami fontosabb, kevésbé fegyelmezetten szervezeték a saját korrupciójukat.
nicheblog 2017.10.03 10:02:22
@Brix: a Jobbik miért nem? úgy szeretnék erre egy megnyugtató választ kapni :)

ha nem, akkor szerintem 2 dolog miatt nem: 1. mert elég megkérdőjelezhető minőségű és egységességű az emberállományuk 2. ők mindig szélsőségesek maradnak, és a szélsőségeknek van egy korlátossága a választásokon, van velük szemben egy elutasítottság (kivéve ha valami nagyon nagy baj van, pl. válság stb.)
de nem tudom, hogy ezek elég erős indokok-e :/
Elég unalmas már a magyar politikáról blogolni - mindig ugyanaz történik ugyanis. A kormány ellenszenves dolgokat csinál, az ellenzék pedig mindig egy újabb szerencsétlenkedéssel jelzi: nincs határ, a magyar kormány bármit megengedhet magának, mert nincs ellenfele. Ellenfél nélkül pedig bármit…..
A Jobbik feltalálta a meleg vizet: bármennyire meglepő, választást nyerni jó jelöltekkel lehet (ezzel nem azt mondom, hogy a Jobbik választást fog nyerni). Az ellenzék baloldali felének is lehetősége lenne arra, hogy jó jelölteket állítson, de ennél már 7 éve sokkal fontosabb dolga akad: saját magát…..
Miniszterelnök úr nyaral, talán csak Tállai úr pörög a megszokott sebességen és színvonalon a 40 fokban, szebbnél szebb öltönyökben, szóval alapvetően uborkaszezon van. A nyárnak mégis súlyos politikai következményekkel járó történései voltak. Például az, hogy végleg eldőlt: a magát demokratikus…..
nicheblog 2017.08.17 09:08:23
@NemNick: de, az ő hibája. azért, mert ő "sok anyagot előállított" nekem még nem kéne, hogy beugorjon. ebben a játékban ugyanis csak a következmények számítanak. a következmény pedig az, hogy 10 napig bohóckodott, aztán elfelejtette mindenki, és nyilvánvalóan semmi nem lesz az ügyéből.

és ha már az ügyéről van szó: mekkora a realitása annak, hogy Fidesz kormányzás mellett bármit is lehet kezdeni a választási törvénnyel? ez lehetetlen. viszont a választás meg lehetne nyerni ezzel a szabályozással is. csak ahhoz kellene politika, szervezet, operatív munka, jelöltek és miniszterelnök jelölt. nyilván ezek nem nőnek ki a földből, jobb hisztizni az amúgy tényleg borzalmas, de megváltoztathatatlan választási törvényen.
Az Orbán-kormány mögött nem hülyék dolgoznak, nagyon nem. Pontosan tudják, hogyan kell befolyásolni a közbeszédet, a választási rendszert, az egységnyi választópolgárt vagy éppen az ellenzéki politikusokat. Nem, nem zsenik, csak szépen, szinte kottából alkalmazzák a zsenik már létező elméleteit,…..
Nem tudom, ki hogy van vele, de én teljesen belezavarodtam a G-nap után elszabadult oligarchaháborúba. Zavarodottságom egyik oka, hogy nem is igazán akarom megérteni a történéseket. Nem értem, de írok róla. Mert véleményem van, többek között az, hogy ezt nem kell érteni: logikát keresni a…..
nicheblog 2017.07.01 11:46:31
@Netuddki.: igen. elég vicces, hogy kölcsönösen vádolják egymást olyan dolgokkal, amikben kölcsönösen sárosak, ez teszi érdekessé a játékot. de azt hiszem egyik sem számol azzal, hogy borul az egész, és felelősségre vonás lesz.
nicheblog 2017.07.01 11:48:28
@tacsi61: kifejtenéd, miért semmitmondó?
ha megkérdeztelek volna 4 éve, hogy az a 'szebb jövő', h a fidesz pénztárnoka beáll a jobbik mögé a fidesszel lopott pénzével együtt, akkor mit mondasz?
nicheblog 2017.07.01 11:49:52
@MolnarErik: hát igen, de ez a leváltás ez nagyon nincs most képben, ezért lehetnek ennyire csak egymással elfoglalva :/
Horthy 60 éve halott. A szelleme mégis újra és újra kísért. Ellentmondásos történelmi figura volt, de jó lenne észrevenni, hogy amikor róla van szó a magyar politikai közéletben, akkor nem róla van szó valójában. Orbán sem róla beszélt, és nem is azért vette szájára, mert róla gondolt valamit. Addig…..
nicheblog 2017.06.22 08:57:23
@Mr. Waszabi: jaja, tényleg kár, hogy nem élheti bele magát Orbán a kommunista népvezér szerepbe, tényleg nagyon illene hozzá, csak úgy alakult a rendszerváltás, hogy az antikomcsit kellett játszania.
de azért várjuk ki a végét, képes csodákra a politika, lehet hogy leveszik a vörös csillagot a heinekenről, de csak hogy visszatehessék a zászlóra :D
nicheblog 2017.06.22 12:21:16
@Ma Baker: pont az írom, hogy ez a "másik ütött először" felfogás a legrosszabb. mikor lesz ennek vége, ha mindenki így áll hozzá? ez mindkét oldal hibája, szerintem.
Nincs semmi meglepő a Mandiner-ügyben, a részleteiről pedig ezen a blogon nem vekengenék. Nézzük inkább a nagy képet: megtörtént, ami megtörtént, mert meg kell történnie. Mert ez egy folyamat vége (vége?), méghozzá egy olyan folyamaté, ami valahol a sötét gyurcsányi időkben kezdődött, mikor is a…..
nicheblog 2017.06.14 14:22:59
@Andy73: Fásyt nem tartom értelmiséginek, természetesen :)

azért írom többször, hogy össze kell mosnom őket a haknizenésztől a professzorig, mert az IQ-jától és képzettségétől függetlenül ugyanazzal a lendülettel kerültek partvonalon kívülre.

egyszerűen szükségtelenné vált a holdudvar, aminek egy részhalmaza az ún. értelmiség, ami meg ugye vajon mi? :)
nicheblog 2017.06.14 14:23:53
@Jakab.gipsz: a példák amolyan tipizálások, ne vedd komolyan
nicheblog 2017.06.14 14:27:59
@várúrfi: szeretem ha valaki ilyen hibátlanul megrajzolja saját paródiáját. köszi!
Megvan az a jelenet a Blöffből, amikor Vinnie Jonesra rátámad 3 ütődött gengszter MÁSOLAT feliratú pisztollyal? Majd a kőkemény Vinnie a maga sajátos stílusában kiosztja őket, hogy mégis miben gondolkodnak két ilyen játékfegyverrel a kezükben, miközben az övére az van írva: Desert Eagle…..
nicheblog 2017.06.07 11:33:59
@iii: oda fognak igen, de milyen esélyekkel? június 7. van...egy esélyes jelöltnek már látszódnia kéne.

nem jajveszékelek, csak így látom.

és értem a pártok logikáját, de nem tudom hitelesnek tartani, hogy megint megy ez a háttérben ügyeskedős bénázás.
nicheblog 2017.06.07 15:30:16
@konrada: persze, ezt mondom én is, sőt ez a lényege a cikknek. jó jelölt kell, ami iszonyú nehéz, nagyon nagyon nehéz, de nincs más út. és mondjuk 4 év elég lehetett volna, legalább arra, hogy megpróbálják.

és a Gulyás Marci -éle választási rendszer hiszti is éppen azt mutatja, hogy az ellenzék beismerte, hogy elvesztette a harcot, ezért a választási rendszert hibáztatja. sajnos, hiába rossz a választási rendszer, de az alap igazság alap igazság marad: aki több szavazatot szerez, az nyer. (ok, van olyan scenario, amiben kevesebb szavazattal is lehet nyerni, és persze a szavazatok 50%-val is lehet 2/3, de ettől még ez nem menti fel az ellenzéket, hogy mondjuk jó jelölteket állítson)
nicheblog 2017.06.08 19:13:00
@naphegyi vince: szerintem rád nézve para, hogy attól teszed függővé egy álláspont igazságtartalmát, hogy ki mondja. ok, megszoktam ezt, erről szól a magyar közélet, meg is van az eredménye.

és direkt odaírtam, hogy nem gondolom, hogy egy platformon vagyunk, de ebben egyetértünk. veled meg lehet, hogy egy platformon vagyunk, de ebben nem értünk egyet, ilyen ez :)
Van egy alapvető probléma az ellenzék kormány ellenes harcával: nem lehet megnyerni. Elég könnyű ilyet állítani, hiszen épeszű ember nem reménykedik a 2018-as kormányváltásban, szóval ez eddig egy elég olcsó cikk, de ennél azért tovább mennék: szeretnék rávilágítani, hogy az ellenzék ott harcolt,…..
nicheblog 2017.05.21 18:04:21
@iii: nagyon rosszul értelmezed a cikket. éppen az ellenkezőjét mondom
nicheblog 2017.05.21 18:05:10
@Sir Galahad: Igen, ez jó példa. Erről is akarok írni, de azt úgysem teszi ki az index, amit erről írnék :D
Van egy kormány, amelyiknek nagyobb a hatalma, mint bármelyik rendszerváltás utáni elődjének volt. Gondolhatnánk, hogy ez a kormány stabil és jól kitalált ideológiával bír, vonzó politikai valóságot kreált, na meg jól is kormányoz - hát hogyan máshogy lehetne ilyen sikeres? A valóság az, hogy ez a…..
nicheblog 2017.05.17 20:19:11
@Attilajukkaja: akkor ezek szerint nem csak én nem látok választ, azon kívül, hogy Soros, migráncsok, Gyurcsány, Brüsszel....
nicheblog 2017.05.17 20:21:27
@sőőtnagyonis: hát az őrületben sokszor van valami zseniális :) mert olyat húz, amit más - épeszű - nem húzna. de ja, igazad van sajnos
nicheblog 2017.05.17 20:22:29
@kvadrillio: köszönjük a releváns választ. de igazából ezzel is megválaszoltad a kérdéseket. bravó!
niche Ki lesz a magyar Macron? 2017.05.08 11:44:32
Ugye nem csak én mulattam jót, amikor berobbant legújabb megmentőnk, Karácsony Gergely, hogy legyőzze Orbán Viktort? KariGeri akkor lesz miniszterelnök, amikor én Grand Slam győztes, pont ugyanannyira megalapozott az ambíciója. De ha ő nem, akkor ki? Azt is kérdezhetném: ki lesz a magyar Macron? A…..
nicheblog 2017.05.08 13:08:29
@MaxVal BircaMan HJCD: ah, tényleg, kösz, törlöm is a posztot :D
nicheblog 2017.05.09 23:23:22
@Willkommenskultur: ha jól látom a helyzetet, akkor egy illiberális jelölttel szemben nyerte meg a választást. annak minden velejárójával együtt.
Mennyire függ a magyar média a tulajdonosától? Előrebocsájtom, hogy csak fogyasztói oldalról ismerem a magyar médiát, és úgy is csak átlagosan. Nem vagyok újságíró, nem is nagyon ismerek újságírókat, nem tudom, mit beszél a szakma, folyosói pletykákról is a sajtóból értesülök, nem a folyosóról. Én…..
nicheblog 2017.05.05 11:04:41
@MaxVal BircaMan HJCD: nem.
a függetlenség az államtól való függetlenséget jelenti. értsd: nem a sajtótermék független a tulajdonosától, hanem a tulajdonos az államtól. elvileg. papíron. a gyakorlatot meg látod :)
( a cikket olajszőke írta, de ezt a félmondtatot pont én tettem bele, ezért bátorkodom reagálni a kommentedre :) )
Ritkán nézek stand upot, de arra a poénra emlékszem valamelyik arctól, hogy: ha lenne itthon pálinka, akkor már nem lenne. Erről az jut eszembe, hogy aki ebben az országban normális, az már biztos nem normális. Hiszen aki normális, az szükségszerűen belehülyül, ahogy a pálinka is szükségszerűen…..
nicheblog 2017.05.02 12:21:43
@Legeslegalja: ha az Ipoly halállományáról írtam volna posztot, akkor is ideírod ezt a hülyeséget? érdemes amőgy utánanézni, lehet ott is kavar valamit a Soros!
nicheblog 2017.05.02 12:23:22
@dare: egyetértek. de azért talán csipkedheti az ember a politikusokat, hogy az állami támogatásért (ha másért már nem) próbálják a lehető legjobb alternatívákat kínálni
nicheblog 2017.05.02 12:25:27
@danialves: nem értelek. ha tudom, hogy egyik jelenlegi politikai erő sem tudja elvezetni ezt az országot, akkor azt fogadjam el, mint megváltoztathatatlant? szerintem az a felelőtlenség.
Orbán ellenfelei egy olyan focicsapatra hasonlítanak, akik a sokadik megalázó vereség után is ugyanazzal a vesztes taktikával futnak ki a pályára. Sőt, a borítékolható bukás előtt/közben még kifejezetten lelkesek is, aztán meg nem értik az eredményt. Nézem a CEU-ért menetelő tömeget, és magamban…..
nicheblog 2017.04.14 20:49:11
@tnsnames.ora: igen, kicsit meglepődtem ezeken :) Deutsch azért nagy szívességet tett, ez tény ?:)
nicheblog 2017.04.14 20:54:33
@And37: igen, ezt akartam mondani, csak nem tudtam ilyen röviden megfogalmazni :)
nicheblog 2017.04.14 20:59:19
@alvito: 18 tavaszán beszéljük meg újra. és remélem neked lesz igazad!
A terror a fejedben és a szívedben él, ezért te is legyőzheted. Sőt, neked kell legyőzni. Nem, a terror igazából nem Szíriában, Irakban és Afganisztánban lakik, hanem bennünk: a hazugságokban, félelmekben, a médiahisztiben, a sztereotípiákban és a Nógrádi Györgyökben. Fanatikus állatok mindig…..
nicheblog 2017.02.06 17:53:09
@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: én nem tudom, kérdezd meg Nógrádi Györgyöt
Botka László a lehető legjobb jelölt, akit egy MSZP szintre süllyedt párt kidobhatott magából. Relatíve fiatal, mégis tapasztalt pártpolitikus és városvezető, sikeres, jó megjelenésű, karakteres ember. És ami a legfontosabb, van sztorija. Olyan jelölt-forma, ellentétben mondjuk Mesterházyval.…..
nicheblog 2017.01.25 13:21:27
@Sexual Harassment Panda: annyira de annyira kíváncsi vagyok, hogy ezzel a mondattal mi a bajod?
pls, világosítsd fel sötét elmémet a választási rendszer igazságosságáról!
nicheblog 2017.01.25 14:08:45
@metax: egyetértek. de azon változtatni nem lehet - egyelőre.
a megváltoztathatatlanról is írhatnék posztot, de annak kevesebb értelmét látom :)
amúgy igen...akik nem értenek a választási rendszerhez, azok el sem tudják képzelni, mekkora hendikep.

amúgy...2013 óta többször felmerült bennem, (és tudom, hogy a nálam a dologhoz ezerszer jobban értő választásjogi szakemberekben is) hogy ki lehetett a választási tv. valódi szerzője. ha ezt a zsenialitást a kormányzásra fordítanák...
nicheblog 2017.01.25 15:34:14
@rfbzs: melyikkel van bajod? örülnék, ha kifejtenéd.
én legalább közzéteszem, amit gondolok, te meg félmondatokban minősítgetsz.
A kormány nyílt harcot hirdetett a civilek ellen.  Ez rossz, sőt aggasztó, de a sopánkodás helyett én azzal szeretnék foglalkozni, hogy vajon miképpen állhatott elő egy ilyen helyzet: miért áll fegyvertelenül, nevetségesen erőtlenül minden csoport, amelyet a kormány betámad? Van értelme ebben a…..
A jobboldali média most imádja Kunhalmi Ágnest, és meg kell valljam én is, csak más okokból. Már akkor felfigyeltem különleges képességeire, amikor elröhögte magát egy szoci rendezvényen, mert valami olyasmit mondott, hogy igenis vannak ott fiatalok. A kormánymédia szerint egy tudatmódosító szer áll…..
nicheblog 2017.01.05 19:35:19
@Fedor: igen, sok együttes látja. éppen ezért nem ok, ez az "elég volt a korrupcióból, monnnyon le" politizálás. erőtlen és komolyan vehetetlen. az például kemény lenne, ha nem csak egymás között mondanák ki, amit tudnak. de ebben a kérdésben még az Együttön belül sincs konszenzus (mármint abban, hogy pl. a DK nettó a Fidesznek dolgozik, akarva vagy akaratlanul). ezért mondom, hogy nem őszinte az egész. 14 januárja óta kényszerpályán van ez a párt, és ezt maguknak sem vallják be, ezért nem hiteles, és ezért neveti ki őket a választók 98%-a. nem azért írtam, amit írtam, mert nem ismerem őket...
nicheblog 2017.01.06 13:30:38
@Pop40: szerintem a külön listás indulás az egyetlen tisztességes megoldás. A külön-t úgy értem, hogy a DK-MSZP párostól külön. Miért? Mert ez a csapdahelyzet az Orbán-kormány létének alapja.
Aki nem áll be a vállalhatatlan, félig megvásárolt balos káderek mögé, azt árulónak, kerékkötőnek titulálják. De mit is árulnak el? Egy eleve vesztes ügyet? Egy kormányra kerülni és kormányozni meg végképp képtelen valamit? Nem láttad, mire képes az "Összefogás"?
Azt illetően tévedsz, hogy nem ismerem az ellenzéki pártokat. Tudom, mit tettek 14-ben, és ha te is tudnád, nem szorgalmaznád a közös listát...
Az Orbán-kormány megbukott, de nincs aki megbuktassa. És amíg ez így marad, addig kormányon lesznek. Még egyszer mondom, erre a garancia Molnár Gy, Molnár Zs., Gyurcsány, Fodor stb. Elég méltánytalan a "törpepártokat" csesztetni, hogy miért nem fognak össze ezekkel. Én inkább azért csesztetem őket, hogy ezt miért nem mondják ki nyíltan.
18-ban nyilván nem lehet külön listákkal nyerni, de közössel sem. Viszont a külön listás indulás esélyt ad(hatna) egy új ellenzéknek. ennek még a körvonalai sem látszanak, de éppen azért nem, mert az MSZP és a DK blokkolja az egész ellenzéki tábort.
nicheblog 2017.01.06 18:52:55
@Pop40: szerintem ebben nincs vitánk. én is azt mondom, hogy bár nehéz, nagyon nehéz új erőt létrehozni az ellenzéki térfélen, de éppen abból fogjuk látni, ha valaki kormányzóképes, ha először a szoci-dk vonal ellen tud eredményes lenni. aki 1%-ig jut, az azért jut addig, mert erre képes, egyetértünk.
én csak azt mondtam, hogy talán nem 1%-on állnának ezek a pártok, ha nem az lenne a politikájuk, hogy közleményeket írogatnának minden aktuális gumicsontra, meg néha valaki felmászna valahova egy molinóval.