Regisztráció Blogot indítok
Adatok
toto92

772 bejegyzést írt és 1182 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1912. Távirda (telegráfiroda) a Vatikánban 1921. Főiskolai csapatok kosárlabda-mérkőzése Atlantában. A büntetődobás technikája még teljesen más volt 1935. Korai légiparádé. Cleveland, Ohio 1940-es évek. Inuit család földbe ásott otthonában. A nagyobbik lányuk a közeli városban él már.…..
toto92 2024.04.14 13:28:58
2024 áprilisában öt éjszakán át méréseket végeztek a Szabadság hídon: a hídszerkezet villamosok általi terhelhetőségét vizsgálták. Ismert erdei körökben az az általános nézet, hogy csak a vágányok egymástól való távolsága problémás a hídon (amivel tényleg van némi gond, főleg a többi budapesti…..
toto92 2024.04.11 20:39:21
toto92 2024.04.11 20:41:31
@KissGecihuszár: na ügyesen sikerült egy üres kommentet elküldenem :)

Szóval egyrészt Combino szerintem üzemszerűen sose fog ott járni max CAF, másrészt szerintem úgyis kell ehhez új villamosokat venni, az meg lehet olyan ami felmehet a hídra ha nem valami nagyon extrém feltételek jönnek ki.
Ha a berlini U5-ös hosszabbításához, pláne a kölni földalatti stadtbahn észak-déli vonalához hasonlítjuk, nem épült sokáig a budapesti négyes metró, mégis soknak tűnt átélni. De most nem ezen akarok lamentálni, inkább csak megmutatnám, milyen volt a megnyitó napja. Azóta eltelt tíz év - ki mit lát,…..
Ha a múltkor írtam a budapesti helyiérdekű vasutak villamosokkal rokon motorkocsijairól, írnom kell a gyakran pont általuk vontatott apró, három oldalablakos pótkocsikról is, melyeket méretük miatt sokan "Skatulya" néven emlegettek. A Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) eleinte lóvasúti…..
2022-es utazgatásaimat egy szegedi túrával zártam, jó társaságban, finom ebéddel, de a végére kicsit átfázva. Elsősorban vonali fotókat akartunk csinálni, legalábbis én, mert imádom a kétvágányos, de villamosítatlan vasútvonalak látványát. Valahogy olyan régimódiak. Ez itt persze pont nem, hiszen a…..
Már írtam itt a blogban a II. világháború alatt épült, Stukának nevezett villamosokról, a 17 éve eltűnt UV-k közvetlen elődjéről, úgyhogy nem szeretnék senkit technikai vagy közlekedéstörténeti részletekkel fárasztani, de találtam három képet a Fortepanon, és azt gondoltam, a sok hajós kép mellett…..
2023 gyorsan eltelt. Rettentő érdekességek sajnos nem történtek: nem nyitottak meg új vonalat, de még csak nem is kezdtek ilyesmit építeni. Sőt, még új vonal építésének elkezdéséről se beszéltek. Elindult viszont az újjászületett 23-as villamos, két balesetezett Combinóból építettek egy újat, és…..
toto92 2024.02.10 22:13:22
@nyelv-ész: mélységes hibának tartom nagy kapacitású nagy sebességű gyorsvasutak helyett villamosokra (és buszokra) alapozni egy másfél milliós város tömegközlekedését. Végtelenül szomorú hogy Dél-Budáról Észak-Pest felé nem a vasút az elsődleges opció hanem a 133E busz, vagy hogy Káposztásmegyerről kertvárosi utcácskákban dülöngő hármas Tátra hordja be a népet a metróhoz miközben a vasút megállás nélkül elrobog mellette.
toto92 2024.02.18 22:36:55
@NAR: nagyjából heti 3x végigmegyek valamelyik rakparton oda-vissza. A budait hagyjuk mert senki nem beszélt róla, a pestin pedig jól kiemelted a Parlamentet mint kb egyetlen pontot ahol nincsenek hajók - azt kivéve nagyjából a Szent István Parktól a Bálnáig szinte végig hajósorfal van változó intenzitással, de a semmitől nagyon messze. Ha holnap reggel arra visz haza a Waze akkor igyekszem a lehetőségekhez mérten megnézni mi az aktuális helyzet, de a guglis utcakép is ezt a benyomást támasztja alá.
toto92 2024.02.22 16:54:49
@toto92: Na a hét elején háromszor is jártam arra: kb. a Garam utcától a Margit hídig végig hajók voltak, aztán a Széchenyi István térig szünet. Onnan az Erzsébet hídig ismét hajók, aztán az Erzsébet hídtól délre ismét szünet. Üresnek semmiképp se mondanám.
2000 nyara óta csinálok budapesti tömegközlekedési életképeket bemutató oldalakat, elsősorban kötöttpályás, kisebb részben gumikerekű járművekről. Kimaradtak viszont a hajók. Részben azért, mert míg buszból és villamosból több száz pörög a városban, belőlük nem nagyon van egyszerre…..
toto92 2024.01.28 20:11:07
@Pályamágus, a sínész: miért nem biztonságos a közúti közlekedésre valami azért mert nagy, tohonya és hátsókerék-hajtású? Milyen alkalmasabb eszköz lenne az ő feladatára?
toto92 2024.01.28 21:35:31
@Pályamágus, a sínész: Vonat? Mondjuk a 29-es busz helyett?
1880-as évek. Vadnyugati kocsma..
toto92 2024.01.28 15:36:49
@Clementino: mindig elcsodálkozok hogy Washington DC és Washington állam az ország (és egyben a kontinens) két ellentétes szélén van. Az mondjuk még viccesebb hogy Kansas City nem Kansas államban található hanem a szomszédban, pontosan Kansas mellett :)
20 fotó a mai tematikus válogatásban. A közel hetven évet élt kommunista birodalom pillanatképei. 1919. Kommunistaellenes (antibolsevista) kozák harcosok az orosz polgárháborúban..
HamPLÓ A 2023-as nosztalgiaözön 2024.01.18 06:00:00
Tavaly is kapkodhatták a fejüket a közlekedésbarátok (meg a kisgyerekes szülők:), hogy májustól októberig mindenfelé régi villamosok és buszok szaladgáltak a fővárosban. A tényleg régitől a közelmúltban eltűntig mindenki találhatott valami neki valót a sárga különböző árnyalataiban - meg még pár…..
toto92 2024.01.19 07:56:29
@Hamster: valamelyik közelmúltbéli tarifavariálásnál megszüntették a nosztalgiabérletet.
Legutóbb mutattam egy sor '79/80 körüli fotót Balt Korthals Altestől, most pedig folytatnám a témát, egyszerűen azért, mert tetszik a fekete-fehér képek hangulata.  A címben írt "változások" szó nem konkrét dátumokra utal, hanem egy kb. nyolc éven át tartó folyamat eredményére: elkezdték átadni a…..
toto92 2024.01.16 20:30:42
@nyelv-ész: nagyon nagy különbség hogy az utcán azért jellemzően sétálni szokott az ember és a mozgása során hőt termel, a villamoson meg áll (jobb esetben ül), ami köztudottan nem javítja a hőérzetet a hidegben. A jéghideg kapaszkodót megfogni pedig külön öröm.
toto92 2024.01.17 22:19:28
@nyelv-ész: de, egyértelmű, legalábbis nekem. Ennek ellenére 2024-ben a fűtést egy olyan alapvető dolognak gondolom egy tömegközlekedési járművön mint a zárt peront meg hogy van ablak.
Ismét egy hajót szeretnék bemutatni, még ha nem is a legszebbet, amivel 2023 során utaztam. De nem csak a szépség számít egy hajónál! A tó vízén a közforgalmat alapvetően a Bahart üzemelteti. 2023-ban két járatot találtam, melynél nem így volt: a Balatonszemes (néha Földvár) - Akali vízibuszt, és a…..
Elmúlt hát a 2023/24-es tél kivilágított tujáinak szezonja, ezzel a képes-videós összeállítással szeretnék elbúcsúzni tőlük: A fényesített ipari csuklós a 47-esen és 49-esen mozgott, mivel ez az a járat, ahová a Tatra nem jöhetett (menetrendszerűen) be. A mintázata kicsit furcsa volt: nem tudom,…..
HamPLÓ Fényfogas 2023.12.14 01:13:47
Az utóbbi pár évben újra felfedeztem magamnak a fogaskerekűt, de a 2021-ben fénnyel feldíszített karácsonyi verzió kimaradt. Tavaly meg az egész vasút téli álmot aludt, úgyhogy sima fogas se volt, nem hogy feldíszített. Most viszont nemcsak hogy újraindult a vonal, de az első délutánon rögtön a…..
toto92 2023.12.18 13:17:06
@Hamster: hja, a piros teheneken semmilyen pác, sütési mód vagy konyhai trükk nem segít hogy ízletesek legyenek :)
toto92 2023.12.18 13:27:17
@cserepfalva: egyszer olvastam olyasmit hogy az őslakos dél-amerikaiak lényegében fel sem fogták hogy megérkeztek a felfedezők hajókon merthogy életükben nem láttak még csak hasonlót se és az agyuk nem tudta feldolgozni a látványt. Nem tudom már hol, azt se tudom hogy igaz-e vagy sem, mindenesetre szerintem vagy ez lenne a reakciója, vagy menekülne/sokkot/szívrohamot kapna.
Mintha csak most lett volna a szegedi villamosok 100. születésnapja... de nem most volt, hanem 15 évvel ezelőtt! Az évfordulót két régi jármű közlekedtetésével ünnepelték meg: járt a volt budapesti ikerkocsi, és járt a nosztalgia Bengáli is. Mivel az elmúlt pár alkalommal állandóan leragadtam a…..
HamPLÓ CAF-ok Hűvösvölgyben 2023.10.07 06:00:00
Megint nem nagyon figyeltem a villamosos történéseket, főleg, mert általában nem is túl érdekfeszítőek. Az viszont talán megér egy rövid említést, hogy a hűvösvölgyi vonalon megjelentek a rövid CAF-ok: Nem volt épp egyszerű ügy, a hűvösvölgyi végállomáson ugyanis túl kevés hely volt a váltók és a…..
Az Európai Mobilitási Hét(vége) alkalmából idén is lezárták a Kiskörutat, és a Szabadság híd budai hídfőjétől a Lónyay utcáig megint villamoskiállítás helyszínévé váltak a vágányok. Ahogy az utóbbi években szinte minden évben érkezett "új" jármű a BKV nosztalgiaflottájába, úgy idén is láthattunk…..
Néhány új kép jutott el hozzám Karl Holzingertől, egy osztrák közlekedésbaráttól, aki 1976 áprilisában járt Budapesten. Meg később is, nagy szerencsénkre :) A hármas metró északi szakaszának építése előtt járunk; a Visegrádi utcában végállomásozó újpesti és rákospalotai villamosok ekkor még…..
2021 óta közlekedik az extra bicikliszállító kapacitással rendelkező Tisza-tó sebesvonat Budapest és Balmazújváros közt, a névadó tavat és a Hortobágyot érintve. A járat Budapesttől Hatvanig villanyvontatással halad, ott viszont dízelmozdonyra vált, mivel Füzesabonytól nincs madzag az útvonala…..
Idén kitaláltam, hogy be akarom utazni a Bahart összes menetrendi (bár igazából mindennek van menetrendje, ők a weboldalukon így hívják a nem komp, séta- vagy bulihajóikat) járatát, és így is tettem, természetesen nem egyetlen nap alatt. Az utolsó még hiányzó útvonal Balatonfüreden végződött. Korán…..
1980-as évek. Az egykori RUC (északír brit rendőrség) tagja egy darts-nyíllal a nyakában egy zavargás során..