Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zsoltbacsi

0 bejegyzést írt és 2486 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Fontos szempont a szín, a márka, a vezetési élmény és az üzemanyag fajtája is, de vajon pénzügyi szempontból is alaposan átgondolod? Mivel a gépjármű tulajdonszerzés általában jelentős kiadást jelent, ezért nem árt körültekintőnek lenni, és a financiális részét is megvizsgálni. Nem szeretném…..
Zsoltbacsi 2021.08.09 19:23:09
@odamondó: Átvizsgálásnál a "trükkös hihető dumának" semmi jelentősége. Láttam már néhány ilyet, jobb helyeken garanciát vállalnak a szakvéleményért. Tehát a szemlézőnek se érdeke, hogy bizonyos pontokon félrenézzen, mert utána rajta lesz behajtva. (Legalábbis márkaszervizeknél, jobb nevű kifejezetten ezzel foglalkozó cégeknél így van)
GLS tényfeltárás, avagy mégis forrón eszik a kását!!   Először is leszögezném, nem vagy újságíró riporter, hanem egy egyszerű ember, aki bekerült ebbe a „gépezetbe”. Hogy milyen fokon? Lényegtelen, de szerintem könnyen kitalálható, hogy a kézbesítő…..
Zsoltbacsi 2020.04.28 22:42:41
@kalman13:

Rosszul tudod. Nem vagyok GLS-es, de majdnem az összes webshop nyomatékosan felhívja a figyelmet, hogy olyan helyre rendelj, ahol biztosított a csomag munkaidőben BÁRMIKOR való átvétele. A futár nyilván nem fog visszafordulni a te 1 db csomagod miatt, ha már 3 faluval arrébb jár/kerület túlvégében van.

Amúgy valószínűleg az történt, hogy azért kaptál késve értesítést, mert a rendszernek idő kell, amíg kiküldi az összes smst/emailt. Egy GLS szintű cég kiszállít egy átlagos napon 80-100 ezer csomagot, néha beletelik sajnos 1-másfél órába, míg az összes értesítés kimegy.

"Elvégre én vagyok az ügyfél és én fizetem a szállítást gondolom így jogom lenne olyan időpontban kérni a száltillást amikor nekem is jó és nem csak a futárnak. "

Rosszul gondolod. Te a futárszolgálatnak nem fizetsz semmit! Te a boltnak fizetsz, és azok a futárcégnek. Tehát a futár a webshoppal áll szerződésben, nem veled. Konkrétan a GLS (és a konkurencia is) annyit vállal szerződésben, hogy a beérkezés utáni következő munkanapon kiviszi a csomagot. Ennyit, és nem többet. A futár 8kor vitte volna a csomagodat, tehát ő a részéről elvégezte a munkáját, az már a te bajod, hogy nem voltál otthon. Még egyszer: a futár teljesítette (volna) azt, amiért a pénzt kapja, nem az ő hibájából nem jött össze a dolog!
Amióta itthon ülünk, a futáros-csomagos sztorik kaptak egy egészen szokatlan mellékízt. A nem tartózkodott otthon és az átvevő hiánya kifejezésektől hisztérikus kacagva zokogásba kezdünk, főleg ha idősebb olvasónktól jött levélben olvassuk. Persze előfordulhat, hogy nem halljuk a kertben a csengőt,…..
Zsoltbacsi 2020.04.27 17:35:34
@Sluck Ödön: Szerintem én tisztességesen dolgozok, és hidd el, ha nem lenne jatt, rég mást csinálnék. Amúgy képzeld el, udvarias vagyok a soha nem jattolókkal is, igazából nem is várom el senkitől. Az persze más kérdés, hogy egy soha nem jattoló se várjon el tőlem extra szolgáltatást, például nehéz csomag emeletre felvitelét, vagy nem fogok neki visszafordulni a kerület túlvégéből (egyik se kötelességem). Tudod az nem működik, hogy mindenféle extra elvárásunk van, de honorálni persze luxus lenne

De hogy konkrétan is válaszoljak a kérdésedre: természetesen jobb lenne tisztességes fizetésért dolgozni, ahogy az is jól esne, ha nem minimálbérre lennék bejelentve, de ebben a szakmában ez nem realitás. De beszélj a főnökeimmel, hátha....
Zsoltbacsi 2020.04.28 19:17:32
@Sluck Ödön: Kicsit sántít az orvosos hasonlatod. Az én szemszögemből úgy néz ki a dolog, mintha elvárnád, hogy az orvos azon kívül hogy meggyógyít a legjobb tudása szerint, még korrepetáljon is ingyen biológiából/latinból. Te elvből nem jattolsz, de a kurva anyját a dokinak, hogy nem hajlandó a szabadidejéből áldozni a hóbortjaidra/szükségleteidre.
Szóval az erkölcsi kioktatásodból nem kérek, először nem kéne követelni olyan dolgokat, amik a rendelés pillanatában is feketén-fehéren le vannak írva, hogy nem kötelességünk, és utána moralizálni. Gondolom te is lebaszod a taxist, hogy miért nem visz el egy buszjegy áráért a város egyik végéből a másikba. Végülis a szolgáltatás ugyanaz.....
Zsoltbacsi 2020.04.28 19:25:39
@ekat:
"Pincérnél, taxisnál, fodrásznál nagy borravalózó vagyok, de ahol külön fizetek a szállításért? Ne már... "

A szolgáltatást megkapod, nem? A futárok szerződése 99%ban az első zárható ajtóig szól, tehát társasház esetén a kaputelefonig. Minden más csak baráti szívesség a futár részéről. De ha nem tetszik, akkor az Ikeától kell rendelni, azok mindig felviszik az emeletre, csak akkor nem ingyenes, vagy 990-1500 a fuvardíj, hanem kb 7000 (most nem tudom épp mennyi).

Még valami, amit sokan nem tudnak: te nekünk semennyit se fizetsz! Te a boltnak fizetsz, amihez viszont nekünk semmi közünk. Nekünk a webshop a megbízónk, így elszámolással is felé tartozunk.
Különleges ajándékot helyezett az övéi karácsonyfája alá Gy. Németh Erzsébet, DK-s főpolgármester-helyettes. Az egyik utolsó adventi Népszavában ugyanis a Katona József Színház vezetőjéről kijelentette: „határozottan állítom: Máté Gábor igazgató marad.” Ha a gyerekek számára ajándékozott volna,…..
Zsoltbacsi 2019.12.25 12:10:17
@necrophil collins:

Lehet hogy elméleti síkon igazad van, de légyszíves mutass EGY országot, ahol kormányváltás után nem kerül lapátra a felső vezetés jó része.
Sőt, van durvább is. Itt ausztriában minden pozícióra van jobb és baloldali jelölt, és sokkal mélyebb szintig cserélik le az embereket. Itt teljesen természetes, hogy kormányváltás után repül/lefokozódik (majdnem) az összes iskolaigazgató, kórházvezető, még a vidéki kisebb művházak vezetői is.... Ide tartozik, hogy teljesen nyílt az, ami nálunk régen a 70/30 volt, tehát a győztes kapja az ÖMV igazgatótanácsát, a vesztes meg vigasztalódhat kisebb cégek vezetőségében. Még külön szavuk is van erre (Proporz)
Zsoltbacsi 2019.12.25 12:15:40
@necrophil collins:

De lehet nézni az amerikai példát is: nem véletlenül tart ott bő fél évig az átadás-átvétel, mert ott is rengeteg embertől válnak meg (nem emlékszem a konkrét számra, de valami másfél-2 millió rémlik), és ezek egy része csak a közvetlen adminisztrációban dolgozó bürokrata
via GIPHY Bármilyen körültekintően is vásárolunk, vannak azok a helyzetek, amiket nem láttunk jönni. A webshop rendben van, nem találunk rossz véleményt a kereskedőről sem (kivéve, hogy tavaly nem volt együttműködő, na), aztán valahol, valami mégis elcsúszik. Olvasónk rokona a kinaimobilwebshop-ról…..
Zsoltbacsi 2019.11.11 06:02:50
@élhetetlen:

" Azt meg felejtsd el, hogy a futárnak tudnia kell visszaadni."

Már írtam neked, hogy a normális futár ipartelepen/céges környéken/irodaházakban kezd, és mire lejárja azt a kört, már annyi aprója van, hogy egész nap azoktól próbál szabadulni

"Ja, csak ha 20 db. 1500 forintos csomagja van, és mindenki húszezressel fizet, mennyi visszajáróval kéne elindulnia reggel? "

Ez mennyire reális szerinted? Főleg, hogy csak a fuvardíj 1000-2000 ft....
Én napi max 1-2 ilyen csomaggal találkozok
Zsoltbacsi 2019.11.11 22:03:33
@végrehajtó helyettes:
@juhaszvik1:

Létezik megoldás a problémára, szinte minden futárcégnél létezik olyan szolgáltatás, hogy a futárnak kötelessége megvárni a csomag kibontását, általában "tételes átvétel"nek hívják. @élhetetlen:-nek már többször leírtam, hogy ezért a pénzért (1-2000) ennyi jár. Sok cégnél lehet kérni extrákat, csak ne lepődjetek meg, hogy akkor 6-7000 lesz a fuvardíj....

Másrészt a futárcégnek semmi köze ahhoz, hogy mi van a csomagban belül, óriási bukó lenne nekik, ha engednék a bontogatást több okból is:
1: elszaporodnának a lopások
2: a webshopok általában csak a sikeresen kikézbesített csomagok után fizetnek, tehát egy kiszállított, de nem átvett csomag duplán bukó nekik (vissza is kell szállítani)
3: esetleges probléma esetén sok időt elvesz a jegyzőkönyvezés

" És ezért beszéltem jogi hézagról. Vagy a szabályzat törvényellenes, vagy a jogszabály nincs rendesen megírva."

Lehet hogy ebben igazad van, de akkor nem csak nálunk, hanem az unióban kb mindenhol. Azokban az országokban mindenhol ugyanez van, amiket ismerek (A,D,I,GB) amíg nem virítod a pénzt,és írod alá, hogy átvetted, addig a futár nem adja ki a kezéből az árut (ha a csomagolás kívülről sértetlen).
Zsoltbacsi 2019.11.12 05:33:26
@élhetetlen:

Olvasd el még egyszer, hogy mit írtam :)
A csomagbontást a többiek hozták fel, Te csak úgy kerültél a képbe, hogy ennyiért ez jár.

A futárnál lévö aprót meg mindenki döntse el maga, kinek hisz. A legtöbb futárnál délelőtt 10re, tehát 20-30 (főleg céges) cím után, minimum 2-300K van. Lehet hogy neked mindig peched van, velem kb fél évente fordul ilyen elő, az is csak reggel/délelőtt.
Szóval nem azt írtam, hogy kizárt ilyen, hanem hogy nem jellemző.
Szandra rémülete nem lehetett kicsi, amikor a régen várt lemezről megkapta a hírt, hogy két nap múlva bezúzzák. Mindezt azért, mert nem vette át, amiről viszont nem is tudott, hogy kellett volna. Furcsán kommunikáló UPS, ropogó hanglemezek. Áprilisban előrendeltem az amerikai Roadrunner…..
Zsoltbacsi 2019.10.26 23:04:42
@élhetetlen:

Kimaradt egy lényeges szó, az előző írás utolsó mondata helyesen:

Tudod, ez egy KÉNYELMI szolgáltatás, senki se nyom pisztolyt a homlokodhoz, hogy kötelező rendelned.
Zsoltbacsi 2019.10.27 01:27:25
@élhetetlen:

" szerintem meg a kiszámíthatóság a fontosabb. "

Ha így lenne, erre álltak volna rá a cégek, mert a piac kikövetelte volna.

"És ki beszélt pontos időpontról, rajtad kívül, aki most ezzel jössz? "

Az a rész csak benne maradt az idézetben, mert nem akartam kivágni a közepéből, mert akkor meg az lesz a bajod, hogy miért nem pontosan idézek. Amúgy ezt is el szokták várni az emberek, és nem értik meg, hogy ez nem úgy működik.

" Egy cég titkárnője, aki egész nap ott van, ugyanúgy elmehet wc-re, mint én. "
Cégnél általában bárki átveheti a csomagot, akár a takarítónő is. De ha nem, és belátható ideig van távol, akkor megvárom. Vagy ha mondjuk ebédelni ment el fél órára, akkor továbbmegyek, és leadok 5-6 címet a környéken, és aztán visszamegyek.

"Ja, a sikertelen kísérlet után már fel tud hívni, mikor itt van a ház előtt az első kézbesítési kísérletnél, akkor nem? És ezt még magyarázod is?"

Igen. tudod ez úgy működik, hogy odamegy a futár, becsönget, és ha nem jön ki senki, akkor telefonál, mert lehet hogy elromlott a csengő, vagy kikapcsolták, mert kis gyerek van,stb. Ilyenkor úgyis várakozik, tehát ráér telefonálni. Amúgy ha 5-10 percen belül visszahívod, akkor szerintem 99 százalékban visszafordulnak, mert még nem járnak olyan messze.

"“ez egy KÉNYELMI szolgáltatás". Persze, szó nincs az üzletről, hogy egy bolt azt is el tudja adni, amiért a vevő nem menne el a város másik végére, vagy az ország másik felébe. Csak az én kényelmemet szolgálják. Komoly? "

Nem erről beszéltem. Maga a szolgáltatás arról szól, hogy te azért fizetsz, hogy ne kelljen kimozdulni otthonról. Választhatsz, hogy kérsz "fapados" szolgáltatást ingyen/1000ért, vagy fullosat 7000ért. De légyszives ne várd már el, hogy ingyen még a fenekedet is kinyalják. Már a múltkor is kérdeztem, hogy ugye a taxisnál is megsértődsz, hogy nem visz el egy buszjegy áráért a város másik végébe,mert a bkv annyiba kerül ? (végülis a szolgáltatás ugyanaz, hogy elvisz Aból Bébe....)

"Ami az én kényelmemet szolgálná, az nincs, mert a futárcégnek a kevesebb tárolóhely, azaz a gazdaságosság a szempontja, nem a kényelmem. "

De van, csak meg kéne fizetned....

"Ha senki nem rendelne, mit csinálnál? Elmennél árufeltöltőnek?"

Most se vagyok futár, csak néha kisegítek. Miért, te az tescos árufeltöltőtől elvárod, hogy kicipelje a csomagodat a parkolóba a kocsidba? Csak mert ezt várod el a futároktól.

" Ott aztán várhatnád a jattot! "

Számomra természetes, hogy a plusz szolgáltatást (ami nem kötelessége) igyekszem honorálni....
Zsoltbacsi 2019.10.30 00:23:33
@Péter 2:

Erre kíváncsi vagyok. Légyszi, mondj egy céget, akik előző nap közlik veled a másnapi érkezés (2-3 órára pontos) időpontját! Csak mert én is szoktam rendelni heti 1-2x (különböző cégektől), de ilyennel nem találkoztam még, előző nap csak annyit szoktak írni, hogy másnap munkaidőben bármikor.
Nyilván vannak speciális esetek, pl Tesco, ahol nem is tudsz anélkül rendelni, hogy megadnád az időpontot, vagy a 6-7000 forintos kategória. Én a sima mezei kiszállításról beszéltem, ami ingyenes (a vásárlónak), vagy max 1000-2000 Ft.
via GIPHY A futár is ember. Ez egy nehéz nap volt, sok csomag, kilométerek, dugó, türelmetlen ügyfelek, ez meg itt folyamatosan hívogat? Hát kiszakadt belőle, na. Tamás meg hiába várta a csomagját, az csak nem akart megérkezni. Az Express One futárszolgálatnak küldött panaszlevele következik,…..
Zsoltbacsi 2019.10.03 18:30:00
@élhetetlen:

"Ezt kérdeztem, hogy mi alapján, ha a sofőr csak bepakolt, megtervezte az útját, de nem kellett az útvonalát bepötyögni. Érted a kételyemet?"

Miért kellene bármit is bepötyögnie?
Reggel 6kor beérkezik a futár a depóba, a szokott helyén van mondjuk 10 raklap áru, amivel osztozik mondjuk 3 másik futárral. Ezt szétválogatják egymás között. Ezután fogja a saját csomagjait, és csinál belőle egy hosszú kígyót amilyen sorrendben be fogja pakolni a kocsiba (szépen lerakja a földre egymás mellé). Ezután a pdaval végiglövi az összes csomagot (azzal a pdaval, amit az orrod alá dug, amikor aláírod az átvételt). Innen tudja a rendszer, hogy melyik csomagok vannak nála, és este ezeket fogják számonkérni rajta. Ezután leül egy szabad géphez, ahol bejelentkezés után megjelennek azok a címek, amiket pár perce fellőtt magának. Ezekett kell egérrel sorrendbe húzkodni (drag and drop). Ez max 10-15 perc, de akkor már 100+ csomagról beszélünk. Ezután, megkérdezi a rendszer, hogy lezárja-e a futárlistát, és ha igen, akkor a gép kinyomtatja a listát, és kimennek az smsek/emailek. Ezután a futár bepakol a kocsiba, és indul az első címre

A többire kb 1 óra múlva reagálok, csak el kell mennem.
Zsoltbacsi 2019.10.03 20:30:56
@élhetetlen:

Folytatom

"Azt mondod, hogy legyen csak tíz sofőr, aki indulás előtt ott ül tíz terminálnál, rögzít, és ez alapján készül a rendszer által generált értesítés? Na, ne."

Pontosan ezt mondom. Mondjuk 10 futárnak elég 3 gép is, mert tényleg nem tart sokáig, plusz vannak akiknek kevés a csomagjuk, tehát ök előbb fognak a gép elé ülni, szinte nincs is fennakadás. Ezenkívül vannak olyan cégek is, ahol ezt a lépést is meg lehet csinálni a PDAn, tehát még pc se kell hozzá.

"Ja, és hogy ezt a pár esetet ne kelljen elmondani egyenként az ügyfélnek, ezért csak reggel küldenek értesítést, mikor elindult a szállítmány? Ez a cég részéről a kényelmi szempont. "

Mint írtam, nem pár esetről van szó, hanem alsóhangon napi 3-400ról. Ha sokallanád ezt a számot, gondolj bele, hogy a nagyobb cégek feldolgoznak napi 50-100k csomagot, szóval ez a 3-400 kevesebb mint 1 százaléka az összesnek. Számold ki, hogy hány ügyfélszolgálatos kell ennyi ember/cég kiértesítéséhez*.

Szerintem logikusan belegondolva érthető, hogy a futárcég próbálja minél később kiértesíteni az ügyfelet, mert minél távolabb van időben a kiértesítés és a futár indulása, annál nagyobb a vis major esélye. Amúgy meg minden webshop felhívja a figyelmet (általában vastag betükkel, vagy más módon szembetűnően) hogy lehetőleg olyan helyre rendelj, ahol biztosított a csomag munkaidőben való átvétele.
Ha sorban állnának a jelentkezők a toborzóknál, hogy feltétlen ügyfélszolgálatosok szeretnének lenni, akkor érthető lenne a gondolatmeneted, így viszont inkább kényszermegoldásnak írnám, nem kényelemnek.

És akkor az olyan eseteket még meg sem említettem, amikor a webshop sumákol/hazudik, ami szintén nem ritka eset (főleg a kis családi cégeknél). Például szőnyegkereskedő megrendel egy normál fuvart, és éjjel a raktárban derül ki, hogy a tekercsek mondjuk 3 méter hosszúak, amik nem férnek be a szabvány kisfurgonba. Ilyenkor csomag marad, és másnap felveszi a cég a kapcsolatot a feladóval, hogy vállalja-e a többletköltséget. Az ügyfél meg anyázna, ha előző este megkapja az értesítést, hogy csomagja jön. Vagy amikor a kutyakajás összecsomagol 2 db 25 kilós száraztápot, és ráírja, hogy 38 kg. (a futár 40 kilóig köteles kivinni a csomagot, felette 2 emberes mutatvány, nyilván más díjon) Vagy eheti történet, hogy az egyik piacvezető vitamin/táplálékkiegészítő forgalmazó cég kitalálja , hogy az összes kinntlevő csomagot visszakéri, mert elfelejtettek szólni, hogy negyedéves leltár van, és az összes kinntlevőségüket vissza kell vinni (ez majdnem ezer csomagot érintett).

* Ha számolunk egy átlagos 15 telefon/óra sebességgel, akkor kb 20-25 munkaóra lenne ez egy embernek. De ha azt szeretnéd, hogy mondjuk délig mindenki ki legyen értesítve a késésről (hogy pl sürgős csomag esetén bejöhessenek érte a depóba személyesen átvenni) akkor 6-8 ember csak ezzel foglalkozhatna egész délelőtt. Így is rohadt nehéz embert találni ilyen munkára, képzeld el, milyen lehet, ha az a feladat, hogy egész munkaidőben csak rossz híreket kell tálalni.... :)

"Mert a címlistát rögzíthették már előző nap, a többi a GPS dolga, és egy szoftveré, hogy ha elért egy pontot, akkor eggyel kevesebb hátralevő cím van. "

Abban már megegyeztünk, hogy a sorrendet a sofőr állítja össze, mert csak neki van helyismerete. Szerinted ő benn fog maradni este 7-8-9ig, vagy ameddig akarod csak azért, hogy téged (és a többieket) kiértesítse? (ne feledjük, hogy a munkanapja 5:30-6:00kor kezdődik, hogy lehetőleg 8ra kiérjen az első címre)
De ha tudsz jobb megoldást szivesen olvasom. Csak a GPS alapú címlistát hagyjuk, főleg most, hogy a választások miatt rengeteg a külvárosi útépítés/csatornázás, amivel a google maps se tud mit kezdeni. Ahogy azzal se tud mit kezdeni a gps, ha vannak olyan címek, amik közel vannak egymáshoz (rendszerint másik utcában), és egyszerűbb letenni a kocsit valami központi helyen, és gyalog leadni azt a 3-4 csomagot, mint kocsival járkálni a címek között, és mindenhol parkolóhelyet keresni. Ilyen pl a lakótelepek, ahol néha a 10 emeletesek között/alatt át lehet sétálni. Vagy belvárosban, ahol sok az egyirányú utca. Ilyen helyeken lehet 5 perc extra sétával fél órákat spórolni.

Szóval a nagy kérdés, hogy hogy csinálnád meg a sorrendet úgy, hogy időben is kész legyen és reális is legyen (és a futárt se kényszeríted napi 14-16 órás munkaidőre)?
Zsoltbacsi 2019.10.04 15:37:12
@élhetetlen:

Csak egy utolsó rövid írás, mert a legfőbb érvet még ki se játszottam.

Írásaidból arra következtetek, hogy te is az a tipus vagy, aki fel van háborodva a taxisnál, hogy micsoda szemétség, hogy nem visz el téged mondjuk kelenfőldről újpalotára egy buszjegy áráért. Ezt csak azért írom, mert te olyan szolgáltatásokat kérsz számon a cégeken, amiket 1: ők sose ígértek meg neked, 2: a világon mindenhol masszívan felárasak. Mégis mit akarsz 1000-1200ért? De ha nem tetszik a rendszer, akkor ezentúl csak olyan helyről rendelj (UPS, Ikea), ahol előlről-hátulról kinyalják a fenekedet. Csak aztán ne csodálkozz, hogy 6-7000 a fuvardíj.....

A másik, hogy szerinted kamuzok, ok, legyen. Szerinted a (majdnem) összes futárcég, közte a nagy német/osztrák/amerikai multik is mind hülyék, és mind egymástól függetlenül balfaszságból/kényelemből küldi reggel az értesítést? Itt vagy te, jól megmondod a frankót, aztán lehet kaszálni.
Mindenki szembe jön az autópályán.....

Szóval fogadd el, hogy pontosan olyan szolgáltatást kapsz, amit kifizettél!
Olvasónk a terrafon.hu-ról rendelt és fizetett, ám a kiszállításról szóló visszaigazolás kamunak bizonyult, a visszautalás pedig még mindig nem történt meg. A webáruházról közben összegyűlt jó pár hasonló sztori, a vélemények alapján már a rendőrségi feljelentés is megvolt. Mi is írtunk nekik, de…..
Zsoltbacsi 2019.09.24 19:57:07
@DarkWolf: A másik, hogy sok webshop nem is veszi vissza a csomagot a futártól,ha bontott.
Ismét itt van régi jó ismerősünk, a Spurifuvar! A költöztető cég 2015-ben többek között félrekalkulálásért és ügyeskedésért járt nálunk, idén tavasszal pedig tönkretett búrotok és eltűnt holmi is szerepelt a panaszban. De hogy ne unjuk meg a sztorikat, a harmadik rész egy óriási csattanóval fog…..
Zsoltbacsi 2019.06.11 19:39:34
@killerkaller:

"Amik gyanúra adhatnak okot:

"Csak hivatalos lerakóhelyet használunk! ""

Ebben mi a furcsa/gyanús? Vannak részei a városnak, ahol a rendőrök/közteresek kifejezetten utaznak a futárokra/szállítókra. 2 ismerősöm is megerősítette, hogy egyik futárcég se viszi fel a rendelt cuccait, csak úgy kapják meg, ha lesetalnak a haz elé, és a futár az ablakon adja ki a cuccot, annyira rájuk vannak szállva. (ez az összes futárcégre igaz)
Szóval gondolom megunták a cégek, hogy állandóan megbüntették őket. A büntetést meg be kellett nyelniük, mert a sofőr azonnal felmondott volna, ha tőle vonják le (teljesen jogosan!).
  Sokat töprengtem, hova is vezethet ez a referendum, mi is jöhet ki belőle, de újra és újra ide jutottam. Nincs olyan matematikai, társadalom-politikai, morális, vagy akár fizikai módszertan, mely más eredményt hozna, sajnos. Mi pedig benne vagyunk, önként, dalolva, megint. Most épp úgy várjuk a…..
Zsoltbacsi 2019.05.21 17:36:21
@s: Érdekes, Ausztráliának vagy japánnak évek (évtizedek) óta megy. Nem kell feltalálni semmit, nem lenne szégyen példát venni másoktól
Zsoltbacsi 2019.05.21 18:43:25
@cavalry: @s:

Erre reagáltam: " Ember! A Római Birodalom sem volt képes lezárni a határait. Pedig ha valakik, hát akkor ők éppen eléggé elszántak voltak ehhez. "

Épp ez volt a mondanivalóm lényeg, hogy igenis le lehet zárni a határokat, csak akarat kellene. És ebből a szempontból mindegy, hogy tengeri vagy szárazföldi, mert mindkettőre vannak évtizedek óta működő megoldások, lásd az előbb felsorolt 2 országot.
Hiába folytatódik a pávatánc, Orbán lábára béklyó került, úgy pedig nehéz a mozgás. És ronda is. Meg sikertelen. Az Európai Néppárt kirakta a vizelő kutyát a ház elé. A sajtótájékoztatón előadott hazugságai pedig még rontják is a helyzetét. Rögzítsük a legfontosabb tényeket: 1. Orbán és a Fidesz…..
Zsoltbacsi 2019.03.21 20:38:32
@MAXVAL bircaman közíró:

"Már megint megbukott Zorbán?"

Meg, pedig eddig keddenként szokott. (a csütörtök az államcsőd napja)
Az Átlátszó közölt portrét a kormány- és Fidesz-közeli Szijj Lászlóról, a Duna Aszfalt tulajdonosáról, abban szerepel ez a - feltehetőleg - drónnal készül kép. Szijjról eddig is tudni lehetett, hogy a Gellérthegyen építtet villát magának, de eddig nem láttuk, hol és hogyan él a rezsim egyik,…..
Zsoltbacsi 2019.03.04 18:40:13
@rasztaszív: Kommunista valutában is légyszíves! Tudod, lélegeztetőgép....
Egy akkora webshoppal bíró cégnél, mint az Extreme Digital, az ember úgy képzeli, hogy üzemszerűen mennek a dolgok: a vásárlásnak, a csomagküldésnek és a panaszkezelésnek is megvan a protokollja, amin csak végig kell tuszkolni az egyes rendeléseket. Ehhez képest a sokadik levél jön, ami alapján az…..
Zsoltbacsi 2019.02.25 22:35:04
@Nick-son:
" A futár mért lenne elkötelezettebb, ha egy csomag utánvételes? Nem magának szedi a pénzt, a nap végén elszámol vele"

Fizetős csomagnál sokkal több a jatt, ha más nem, minimum felkerekítés.
Zsoltbacsi 2019.02.25 22:52:26
@Nick-son: Régebben futárkodtam, és akkoriban kb 5szörös különbség volt jattban egy csomagra leosztva. Velem is előfordult kb 2hetente, hogy túl sok csomagot tettek rám/egyszerűen csak túlvállaltam magam vagy lerobbant a kocsi, és 1 órával a pénztárzárás előtt még volt 30 csomagom hátra. Ilyenkor "csemegéztünk" a csomagok között, és a fizetősöket vittük ki főleg, mert 10-15 csomagnál átlagosan fogtunk rajta 1000-1500at, míg a nem fizetősöknél ugyanez 2-300 lett volna.
(persze másnap általában a maradékkal kezdtünk, szóval az ügyfél csak fél napot bukott)
Zsoltbacsi 2019.02.26 21:00:21
@Nick-son: Nem tudom mi számít neked gagyinak, de a tapasztalataim a DHL-től és a TOF-tól vannak, egyik se kis garázscég.
Akinek ismerősnek tűnik a fenti kép, nyugodjon meg, nem a szeme káprázik, és nem is lett időutazó! Pedig nem  szúrtam be rossz képet a posztba, és nem is egy régebbi bejegyzés frissítésében vagyunk most. Hanem a nagy magyar abszurd valóságban, ami ezzel a rövidke levéllel kezdődött:  Kedves…..
Zsoltbacsi 2019.01.17 22:33:10
@Klaric: Azért jegyezzük meg, hogy sok webshop nem veszi vissza a futártól a bontott terméket, hanem szépen levonják a fizetéséből, aztán árulhatja a cuccot a vaterán/jófogáson....
Szarnak, bajnak nincs gazdája - ahogy a jó öreg mondás, megboldogult nagyanyám és Lázár János is tartja. Népi bölcsességet ritkán lehet ennyire pontosan illusztrálni, mint ezt szegény Péter történetével. Kedves Tékozló Homár! Nagyon volt problémám az Emaggal, egészen a…..
Zsoltbacsi 2018.07.26 20:27:03
@Los Alamuszi:

"A dolog persze már ott bukik, hogy a futár eleve nem adja a kezembe a csomagot, míg alá nem írom, hogy átvettem, ha meg aláírtam, őt már nem tarthatom ott max. erőszakkal, ha nem akar maradni. Már pedig nem akar, mert vár még rá 37 másik stop (kiszállítás vagy árufelvétel) , ugyanis az ideje úgy van kiszámolva, hogy ilyen hosszú dolgok nem férnek neki bele. "

Erre már évek óta létezik bevált megoldás: meg kell rendelni a "tételes átvétel" nevű szolgáltatást. Ez esetben kibonthatod a csomagot és max negyed óráig a futár jelenlétében tesztelheted, és nem vagy köteles átvenni ha bármi nem tetszik. Persze ekkor nem 1000-1200 egy sima belföldi fuvar, hanem 4-6000....
Zsoltbacsi 2018.07.26 22:09:41
@Zozo___: Nem feltétlen. Sok webshop több szállítóval is le van szerződve. Az említett szolgáltatás a Dhl/Sprinter/Glsnél tutira létezik. Sőt, tudtommal a Média Markt néhány hónapja az összes 32 collnál nagyobb tvjét kötelezően így küldi
Zsoltbacsi 2018.07.26 22:13:42
@herk: Ezt nem mindig lehet eljátszani. Sok webshop nem veszi vissza az árut a futártól, ha bontott a csomagolás. Ha futár lennék, én se kockáztatnám 2000ért,hogy esetleg kötelezően "megvetessenek" velem egy 100k fölötti tvt....
Csúnyán elbukott a fideszes jelölt is a nyóckerben. Csak ezt senki sem hangoztatja. ..
Zsoltbacsi 2018.07.10 21:04:59
@FCUK28: Ma kedd van, ilyenkor szokott a patas megbukni :)
Hibáink fel- és beismerése valamint az önkritikára való hajlandóság a személyiségfejlődés alapkövei, ezért kár, hogy nem minden embertársunk bír ezekkel a képességekkel. Nem így József, aki egy erőteljes önlemajmozással indítja levelét csak azért, mert nem bontotta ki a futár jelenlétében az átvett…..
Zsoltbacsi 2018.05.29 21:35:55
@Etniez:
+1

Lehúztam összesen 7 évet 2 TOP3-as futárcégnél is, és ugyanezeket tapasztaltam.
Amúgy tényleg vannak különböző díjcsomagok, az Euronics termékeit ki lehet bontani (az összeset), a Media Marktból csak a TVket...
Sőt, az utóbbi időkben a nagyobb ruhakereskedők is kezdenek rászokni a kibontásra, valószínűleg rájöttek, hogy hosszú távon kevesebb a kibonthatóság felára, mint amennyivel több csomagra kifizetni a visszaszállítást.

Ugyanilyen alku tárgya az értesítés is, tehát hogy a futár odaszóljon érkezés előtt kb negyed-fél órával - alapból az se jár.
Zsoltbacsi 2018.05.30 20:16:40
@Xezs7:

"A borravaló dolgot viszont ellenzem, és nem is szoktam adni. Kap mindenki fizetést, én is, te is. Ha ez nem elég, lehet menni a főnökhöz reklamálni."

Ez rendben is lenne, csak akkor plusz szolgáltatást se várj el. Például az esetek többségében a futárnak nem kötelessége odaszólni telefonon érkezés előtt, nem köteles visszafordulni, ha épp elkerültétek egymást (mert mondjuk épp leszaladtál a boltba)*, vagy (társasház esetén) felvinni a cuccot az emeletre.

* notórius nemjattolók ilyenkor majd megkapják másnap, vagy ha harmadszor fordul elő, akkor megy vissza a feladónak, akármennyire is sír az ügyfél
  Régóta gondolkodom, vajon miért kap ilyen látványosan szinte mindent Lőrinc, a Nemzet Mészárosa, s miért nincs mindez jobban, többfelé elosztva, holott ez így szemet szúrón látványos, és biztonságosabb is lenne több helyen tartani a családi ezüstöt. Ha netán kísértésbe vinné az Ördög a vagyonnak…..
Érdekes kategóriát jelentenek a filmvilágon belül a második világháborús alkotások, melyek hihetetlen sokszínűséggel mutatják be az 1939 és 1945 közti időszak történéseit, csatáit és különlegességeit. Ebbe a bizonyos sokszínűségbe beletartozik, hogy egyes filmek inkább vidám megközelítésben, mások a…..
Zsoltbacsi 2017.12.14 08:57:05
@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

"Az új orosz filmek már nem ilyenek. Nem hősi eposzok, hanem az események bemutatása, s jobbak a nyugatiaknál."

Tudnál néhány példát mondani? (lehetőleg olyat, amit szinkronizáltak magyarra/németre/angolra)
Meg azt is, hogy fogalma sincs, hogy ezek az emberek most merre vannak és mit csinálnak...
Zsoltbacsi 2017.12.13 21:52:50
@Lajos Csánó: @lutria:

Próbálj meg kínai papírokkal bankszámlát nyitni, vagy céget alapítani...
Zsoltbacsi 2017.12.14 07:57:26
@Lajos Csánó: Helyettesítsd be a kínai helyébe az oroszt/arabot/stb...
De ha nem hiszel nekem, akkor próbálj meg Te céget alapítani*/bankszámlát nyitni** a magyar papírjaiddal bárhol az unión kívűl....

* Megoldható, csak drágább és macerásabb
** Sőt, ez még az unión belül is necces. Nekem például az osztrákok nem voltak hajlandók bankszámlát nyitni, amíg nem vittem a papírt hogy bejelentkeztem (olyasmi, mint nálunk a lakcímkártya).
Jönnek a pofonok, a kokik és a sallerok. Orbánt a saját példaképe képzelte fel a hét elején. De Lech Walesa bírálata nem volt elég, most a budapesti szlovák nagykövet gyalázta az unió elleni kampányolást és a gyűlöletkeltést. Orbán már Visegrádon is magányos. Nem ezt hívják Magyarország…..
Zsoltbacsi 2017.12.05 09:53:46
@felső határ nincs: Kedd van :)
Először azt hittem, ez a cikk egy stílusparódia. Paródia a ballib közhelyek szemléltetésére. De utánanéztem, s nem az, a szerző létezik és komolyan ezt hiszi. A történet lényegét leírom. A kisiskolás anyuka számára a legnagyobb gond, hogy már olvasni jól tudó gyereke…..
Május közepén az MSZP bojkottot hirdetett. Sajtófőnöke, Nyakó István bejelentette, hogy a szocialista politikusok nem állnak szóba a kormánypárti M1, tv2, Echo TV, Magyar Hírlap, Magyar Idők, Lokál, Ripost, Origo.hu, PestiSrácok.hu és 888.hu munkatársaival. Később Molnár Gyula pártelnök…..
Zsoltbacsi 2017.11.28 23:59:50
Zsoltbacsi 2017.11.29 00:00:24
A Czeglédy-ügyet a Fidesz mindenáron Gyurcsányra szeretné ráhúzni. És nem válogatnak az eszközökben: most a NAV-hoz idézték be a feleségét. ..
Zsoltbacsi 2017.11.26 18:57:03
@Okos Tóbiás: Ugye még véletlen se azért lett milliárdos, mert az anyósa az Apró Piroska?
Nem véletlen hívták úgy a háta mögött, hogy "a Piroskaveje" :))
Zsoltbacsi 2017.11.26 20:52:58
@Duplaxiii: Fröcsögés helyett talán utánaolvashatnál, hogy ki is volt például a Motim felügyelőbizottságának az elnöke...
Na ki is az agyhalott?