Regisztráció Blogot indítok
Adatok
konzol1

17 bejegyzést írt és 59 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
vonatmagazin Inga és Bahvé 2023.02.08 22:35:18
Nem mentem sem órásnak, sem jósnak – egyébként is mind egy órásnak, mind egy jósnak fönnakadna a szeme a Bahvé-n, hogy az meg mi? A szokásos nyelvi bevezető után csapjunk is a közepébe. Az ingát talán senkinek nem kell magyarázni, ingavonatok 1963-tól közlekednek a magyar vasutakon. (A…..
konzol1 2023.02.09 10:38:23
@rm40:
Köszönöm! Igyekszik az ember...
konzol1 2023.02.09 10:42:48
@Reisezugwagen:
Köszönöm!

Az áttetsző ragasztószalagot a látszó felületre kellene ragasztani, és nem tudom, hogy a ragacsos felület annyira jól nézne-e ki. De fontosabb szempont, hogy a polírozással sokkal kevesebb macerával lehetett megoldani a kérdést: nem kellett külön futkosni írószer boltba, nem kellett külön venni ragasztószalagot, nem kellett méretre vágni. Polírozásnál csak a hátoldalt kellett megcsiszolni az itthon levő 600-as finomságúval, és kész is volt 2 percen belül.
vonatmagazin PIKO (H)ŐSKOR 2023.01.10 08:46:49
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy házaspár, akinek született 2 gyermeke. Az apa úgy gondolta, hogy mindkét fiát érdekelni fogja a vasút (merthogy többgenerációs vasutas családról van szó), ezért amikor a kelet-német modellvasút hőskorában egy társasutazás során eljutottak az NDK-ba, vett…..
Az 1500-as években Tolna és Baranya vármegyékben volt Magyarországon a reformáció és az irodalom központja, így mondhatjuk, hogy aki járt ezeken vidékeken, az minden fontosat látott. Sokan innen eredeztetik a hozzászólás címében idézett közmondást, most azonban nem erre kívánok utalni. Az év utolsó…..
konzol1 2022.09.28 20:25:53
@Frigyes Liegl:
Tiltsd le a böngésződben a felugró ablakot, használj AdBlock+-t!
vonatmagazin Bat 2022.06.29 13:05:52
Ha egy angol, aki a denevérekről újabb információkat keresve a neten, rátalál az írásomra, nagyot fog nézni. Miféle állatról van itt szó?..
vonatmagazin PÓTKERÉK 2017.05.15 08:00:00
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy adag alkatrésznek szánt BR 55-ös mozdony szerkocsim. Ezek küllős kerekekkel rendelkeztek, amik nem csupán ott mutattak jól, hanem mindenféle régi teherkocsihoz is illettek volna. Nosza, gyári tengelyről lehúz, kúpos tengelyre ráhúz, és egy…..
konzol1 2017.05.17 20:44:06
@Reisezugwagen:
A ráfordított időt elnézve először én is azt gondoltam, hogy ez kísérletnek jó, de másra nem nagyon. Aztán amikor megláttam a ROCO küllős kerék árát valahol a neten, akkor rájöttem, hogy annyira nem gazdaságtalan. A közel 1400 Ft-os darabárat alapul véve kijön egy közel 2000 Ft-os órabér. Jó, nem olyan szép a kerék... Az is igaz, hogy nem pusztulnék bele a 2750 Ft-os árba sem, de lusta vagyok utánajárni. Akkor inkább reszelgetek... :-)
vonatmagazin Csóréautók? 2020.11.27 09:45:31
A csóré, meztelen, csupasz, pőre szavak ugyanazt jelentik. Legalábbis az értelmező szótár szerint. Autó, kocsi – szintén egymás szinonimái.  Vagy mégsem? Gyerekkoromban Tímár Györgynek volt egy kabarétréfája, ahol Brachfeld Siegfried megkérdezte partnerét, hogy - Mi a különbség a húzni és a vonni…..
Éhezőkocsi, kocsmakocsi – így is szokták hívni, vagy inkább csúfolni az étkezőkocsikat. És, hogy mi ez az eltévelyedés? Aki ismer, vagy olvasta korábbi írásaimat, az eddig csak III. korszakos járműveket láthatott tőlem. Na, de akkor mit keresek az V. korszakban? Ennek kettős oka van. Egyrészt volt…..
konzol1 2022.02.20 08:36:42
@Reisezugwagen:
Hááát, nem tudom. Én rendszeresen hallottam az étkezőkocsira is ezt a kifejezést. Lehet, hogy azóta ragadt rá, mióta nincs Bry, Bfr (Bamét), Bkr (Bakét).
konzol1 2022.02.20 08:41:10
@rm40:
Köszönöm! Igyekszik az ember...
konzol1 2022.02.20 08:44:36
@gigabursch:
Köszönöm!
Az a helyzet, hogy ez a tevékenység nagyon jól kikapcsolja az embert a hétköznapi stresszből. Amikor meg elkészülök egy ilyennel, egy jó érzés kerít a hatalmába, ami szintén feltölti az embert.
Nem hiszem, hogy túlzok, ha azt mondom, a következőkben az év vasúti történéseinek legnagyobbikáról lesz szó. Nevezetesen a Budapest - Hatvan vasútvonal már egy éve folyamatban lévő felújításának aktuális szakaszára gondolok, amely egy nagyjából 30 kilométer hosszú pályarész majd' az egész évre…..
vonatmagazin Helybenországjárás 2020.11.14 06:30:00
Meggyőződésem, hogy a bejegyzés címét alkotó kifejezés a saját találmányom. Persze lehet, hogy tévedek, hiszen a lentebb bemutatásra kerülő helybenországjárást nem csak jómagam, hanem meglehetősen sokan műveltük. Az akció azonban nem helyben volt, el kellett utaznunk Szarvasra, ahol a Mini…..
vonatmagazin Egy régimódi nap 2020.07.11 06:30:00
Néhány évvel ezelőtt nagy szenzáció volt, amikor a közforgalomból már két évtizede kikopott legendás Nohab-mozdonyok egy példánya, a 2761 017, azaz a volt MÁV M61 017 ismét menetrend szerinti személyszállító vonatot továbbított utolsó törzsvonalán, az észak-balatoni vasútvonalon. Az egész nyáron át…..
konzol1 2020.07.11 07:17:01
Valamikor 2011-ben már készítettem egy ilyen kocsit az 1967-es járműalbum alapján, azonban annak voltak bizonytalanságai. Ugyanis – mint azt egyszer Lovász György írta nekem azóta – ezek a kocsik sokféle alapra készültek. Volt olyan, ami egy CSD-s kocsiból került átalakításra, de akadt olyan is, ami…..
konzol1 2020.01.02 07:58:53
@Reisezugwagen:
Tehervonatban is, személyvonatban is... Van egy színes kép, ahol egy zöld Púpos mögött áll a Déliben.
konzol1 2020.01.02 07:59:41
@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember:
Áááá, az nem az én világom... Én analóg ember vagyok.
Sorsát mégsem kerülheti el senki… Címszereplőnket ugyan senki nem akarta megenni, de mégis megmenekült a feldarabolástól elég hosszú ideig, annak ellenére (vagy talán pont azért), hogy meglehetősen fiatalon balesetet szenvedett. De miért kellett volna egy balesetet szenvedett halat feldarabolni, és…..
konzol1 2019.11.09 21:27:02
@rm40: Köszönöm szépen!
konzol1 2019.11.10 10:04:01
@rezgaras:
Köszönöm!
Tulajdonképpen macerás is volt, meg bizonyos szempontból nem. Macerás volt, mert az egyik végét elrontottam, amit az első tető festésalapozási kísérlet után javíthattam is. Nem is lett tökéletes, de ha nem keresed külön , és nem fordítod fény felé, akkor nem is látszik. A másik vége viszont teljesen jó lett. Amiért nem olyan macerás: ha nem látod hibát, akkor jó a modell, függetlenül attól, hogy esetleg egy térbeli szkenneléssel lehetne találni eltéréseket az elméleti felülettől. Persze azért sokszor kellett nézegetni, vonalzót tenni rá, húzni párat a reszelővel itt-ott, hogy ne látszódjon számottevő eltérés. Igazi kisipari módszer, barkácsolás.
Meg igazából a tető kialakítása ott volt izzasztó, hogy az eredetileg ferdén emelkedő részt úgy pótoljam ki, hogy abból egy MÁV formájú tetőt reszeljek ki. Ráadásul úgy, hogy a tetőt már rá kellett ragasztani a kasztnira, mert különálló darabként nem lehetett volna megcsinálni. Így meg a szegecsekre kellett ügyelni, persze maszkoltam is bőséggel. Meg az egyszerű eszközök használata, és gyakorlatlanságom miatt sokszor kellett kisebb-nagyobb felületeken gittelni is.

A kép keletkezésének dátumát úgy emlékszem, hogy Lovász Gyuri írta meg. De van még más támpont is: egyrészt osztályjelzés nincs már rajta, csak "párnás" felirat, illetve még megtartva az 1/2 o-ra utaló pályaszámot deklasszálták. Ez az '50-es évek eleji rákosista törekvéseknek volt a jellemzője, hogy az 1. o. helyek számát szándékosan csökkentették.
Baranya északnyugati sarkában, a Zselicség gyönyörű környezetében vegetál hazánk legszűkebb nyomtávú erdei vasútja. Sok idő, talán egy emberöltő is eltelt azóta, hogy utoljára ott jártam, időszerű volt ismét meglátogatni ezt a vasutacskát. Május elején éppen a külső-somogyi Nagybajom községben…..
Crash kolléga év elején mutatta be egy „majd egyszer” projekt befejezését; akkor vetettem fel, hogy ezen felbuzdulva én is beszámolnék egy hasonló, 2013 óta pihentetett modell elkészültéről. Maga a befejezés tulajdonképpen még tavaly tavasszal megtörtént, az utóbbi hónapokban mindössze a tervezett…..
A mondások nagyszerűsége abban rejlik, hogy akár a nyelvi játékok, nagyon sokféle helyzetre alkalmazhatók. E hozzászólás alaptémája az, hogy a vasúti vontatójárműveket is üzemeltető MÁV-Start nem egyszer jut olyan helyzetbe, hogy a feladatok hirtelen megsokasodása, meghibásodás, vagy más ok miatt…..
Nem tudom, mikor és hogyan jött az az ötlet, hogy a Mikulás ne rénszarvas-vontatta szánon, hanem vonaton érkezve hozza az ajándékokat a gyermekeknek. Jómagam Németországban ismerkedtem meg ezzel a szokással, mely aztán több környező országba is begyűrűzött. Egy időszakban hazánkban is divatba jött,…..
konzol1 2018.12.11 20:15:04
@Benbe: :-)
Nem tudom, hogy ez mennyire mérhető valójában (a hibahatár, vagy a megengedett eltérés nem nagyobb-e, mint a 0,03 Hz?); szerintem inkább arról lehet szó, hogy kerekítettek, mert a 2/3-dal nem tudnak mit kezdeni a digitális világban.
vonatmagazin KÖSZÖNJÜK MSE! 2018.08.03 11:59:45
 Bár ez az MSE nem egészen azonos a reklámban szereplővel, de azért van némi hasonlóság közöttük. A leányzó ötletei kb. annyira jók, mint az osztrák cég által gyártott KKStB Da 59-011-es kocsi építőkészlete...
konzol1 2018.08.25 08:28:59
@Ludwig Niethammer von Kesselschmied:
Szuper a mozdony, járműállományom éke, köszönöm, hogy elvállaltad az átalakítást. A múlt héten már az itthoni dilikör pályámon is megcsühögtettem a gépet. Még a legkisebb gyermekem, akit lány létére nem nagyon érdekel a modellvasút, oldvadozott a gőzöstől.
konzol1 2018.08.25 08:30:25
@Reisezugwagen:
Naná! Mint a mesében: a Napra lehetett nézni, de rá nem... :-)))
konzol1 2018.10.21 22:30:06
@VT 135:
Ez így van. De azt is mondhatnám, hogy a sokat szidott Fugerth kocsik (kittben is) csúcstermékek ehhez képest. Ennek az építőkészletnek az az előnye, hogy van. Ugyanis a tetőt képtelen lettem volna valamelyest formailag helyesen előállítani. Végülis úgy kell fölfogni az egészet, hogy van egy kiindulási alap, amiből meg lehet csinálni a DV-s poggyász modelljét - kis kompromisszummal. Mondjuk olyan, mint amikor egy PIKO einheitswagennek esem neki, és csinálok belőle egy valamit. Csak az ár 30-szoros... :-(
Ugyanakkor 0-ról megcsinálni még nehezebb lett volna.
vonatmagazin Da! 2018.09.12 16:51:22
Da! Vagyis igen! Azaz mégsem… Merthogy a Da a négytengelyes forgóvázas poggyászkocsikat jelölte. De mégis igen, mert végre sikerült egy megfelelőnek tűnő behúzottvégű kocsihoz alapot találni. Persze azért mégsem, mert hasonlíthatna jobban is a hazai kocsira… (Na, már kezdek én is olyan lenni, mint…..
konzol1 2018.09.30 10:20:45
@Greg36:
Ahogy nézem a Roco 74440 képét, támadnak némi kétségeim az átalakítás felől. Ugyanis a tető nagyon legörbül a kocsi végén. Az kipótolni úgy, hogy szép is legyen, hát... én nem mernék vállalkozni rá.

Az A4üe, vagy a B4üe melyik?
konzol1 2018.09.30 22:46:42
@Greg36:
Szó sincs letámadásról. Ha valaki kérdez, annak természetes, hogy válaszolok tehetségem szerint.
vonatmagazin TÉMA ÉS VARIÁCIÓK 2017.02.13 09:49:50
Bár a címet Veöres Sándortól kölcsönöztem, de ígérem, következő sorokban egy szó sem esik költészetről, viszont vasútmodellezésről annál inkább.  A II. világháború folyamán Magyarországra került olasz eredetű kocsiknak több válfaja volt. Most az FS eredetileg F, majd Ghms jelű kocsija vasajtós…..
konzol1 2017.02.14 18:59:56
@Reisezugwagen: Köszönöm!
Most kezdtem írni a következőt, ami még szintén teherkocsikról szól, de aztán tényleg jön valami személykocsi.
konzol1 2018.04.25 21:56:12
@recklamal:
Könyörgés nélkül is megértem, hogy elírtam, könyörgöm! :-)))
Építtetője a Torontáli HÉV. volt, mely társaság rendes nyomtávolságú vonalai közé csöppent ez a kisvasút, melyről írásunk szól. Születésénél két ember bábáskodott, gróf Csekonics Endre zsombolyai földbirtokos, a Torontáli HÉV Rt. vezetőségi tagja és  Rónay Jenő, kiszombori földbirtokos, Torontál…..
vonatmagazin ÜDVBAKSEREG 2017.12.22 12:14:08
Tulajdonképpen Rodolfót is idézhetném, hogy „Vigyázat, csalok!” De ezt majd a végén, addig hadd kíváncsiskodjon a kedves olvasó...
konzol1 2017.12.23 18:18:49
@Reisezugwagen:
Köszi! Tudom, mindig is szép voltam... :-))))
De azért legyünk reálisak! Az én kocsijaim messze nem azonos kategória Rézgaras mozdonyaival. Azok tényleg professzionális és korszerű darabok. Én meg csak barkácsolgatok a saját örömömre. Igyekszem finoman kidolgozni azt, amit tudok. De ezek max. a régi PIKO kocsik színvonala.
A jókívánságokat köszönöm, hasonlóakat kívánok én is!
konzol1 2017.12.23 18:34:00
@Milos Grimasz2:
Köszönöm! Nektek is Áldott Karácsonyt, és boldog Újesztendőt kívánok!
Gyere csak, mert a derelyevágód igencsak nyomja a lelkemet! Ha megint költöztél, akkor lehet, hogy a közlekedés is könnyebb már?
A cikked folytatását várom, mert hasznos dolgokat írsz. Aztán a 2. rész végén majd kérdezek, ha valamilyen nyitott kérdés még marad.
konzol1 2017.12.23 21:06:46
@Reisezugwagen:
Milos Grimaszra gondolsz? Hát ezt:
vonatmagazin.blog.hu/2017/11/01/tarcsas_vedjelzo_h0-as_modellje_i_resz

Nem is régi írás, nézz vissza!
  Na, már megint nyelvészkedem. De mit csináljak, ha a vasutasok így beszélnek? Az első lenne jó nyelvtanilag… Ha nem adtak volna a vasutasok egy becenevet egy Cak alapú kocsinak.  De mi is ez a „Kisgyőri”? A Cak egy eredetileg a Ganzban, majd Dunakeszin és Győrben gyártott, és az évek alatt…..
konzol1 2017.11.15 08:07:32
@Reisezugwagen:
Köszönöm!
konzol1 2017.11.15 08:44:29
@Reisezugwagen:

Ez egy jó kérdés. Ilyen képet nem láttam. Elvileg igen, mert a favázasokat csak a '60-as évek végén, '70-es évek elején selejtezték. Ugyanakkor azok 35-65 éves kocsik voltak, tehát az új kocsik megjelenésével biztosan valami alárendeltebb szerelvényekben közlekedhettek (vidéki személyvonatokban). A biztonságuk is gyenge volt - lásd a paládicspusztai balesetet, ami után megkapták a "f" jelzést is. Az új kocsik meg vagy nemzetközi vonatokba voltak sorozva, vagy (a távvezérlési kábellel felszerelteket pedig) a hazai gyorsvonatokba tették. Favázas kocsik a képeim szerint közlekedtek együtt Bah, Bak, Bam kocsikkal, no meg az idegen eredetűekkel.
konzol1 2017.11.16 19:29:09
@hory004:
Köszönöm!
Jogos az észrevétel, elírtam, a By 20-17-es középszámú.
Igen, könnyebb lenne egy tömör oldalfallal dolgozni, mint beragasztani és utána még reszelgetni, gittelgetni... :-)
A történetet még 1960 áprilisában hagytuk abba. Ekkor döntött úgy a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium – élén Dr. Csanádi György áll – , hogy az addig tökéletesen funkcionáló, folyamatosan fejlesztő, önálló és önfenntartó Gazdasági Vasutak Igazgatóságát megszünteti, az akkor még 44 vonalat a…..
Van a hazai vasúttörténetnek egy olyan epizódja, mely, bár rövid ideig tartott, de ezalatt nagyon mély nyomott hagyott maga után, kitörölhetetlen és megkerülhetetlen fejezetté nemesülve...