Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Thészeusz

122 bejegyzést írt és 211 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Su-27 Flanker (1.1)   A Su-27 Flanker a DOS korszak egyik utolsó képviselője. A fejlesztő az Eagle Dynamics volt, akinek ez volt az első alkotása. A kiadó az SSI, akinek viszonylag széles portfóliója volt, szerepjátékoktól kezdve (Dark Sun) a stratégiai játékokig (Panzer General) mindenféle…..
Thészeusz 2024.04.14 20:41:32
Ezzel a játékkal is volt szerencsém játszani, de az a gyanúm, hogy valami csökkent verziót sikerült beszerezni (pedig nem warez módon), ahogy a Lock On-nal, úgy ezzel se sikerült már repülni sem... lezuhant, nem fordult rendesen, azt se tudtam, hogy most mi van. Pedig őszintén szólva nekem ez a grafika nagyon bejön, én nagyon ellennék ilyen grafikájú szimulátorokkal, ha amúgy a játék működik és használható. A Fighter Bomberrel például az volt annó a nyígom, hogy ha jött egy ellenséges vadászgép, akkor azonnal rá kellett fordulni és rögtön rá kellett nyomni az összes Sidewinder-t, talán akkor teljesíthető volt a játék. Ha a rakéták célt tévesztettek, akkor kábé lehetett is katapultálni, mert az ellengépek akkor túl közel kerültek és ebharcban már semmit se lehetett ellenük tenni, nekik viszont sose fogyott ki az kerozinjuk és sose fogyott el a rakétájuk (ami mondjuk ugyanúgy nem találta el a játékost, csak neki fogyott az üzemanyaga és valahogy le is kellett volna szállnia). A gépágyú szintén használhatatlan volt és gyorsan is fogyott. Mindenesetre a grafikája nagyon tetszett a Flankernek, sőt még mindig meg lennék elégedve vele. (Van egy F-18-as játék, ami ilyesmi, az is nagyon tetszik, csak nem indul el... a francba.)

Amúgy nem ez az első játék, ami szovjet gépet tesz főszereplőnek, volt a Szu-25-ről is (ugyanazt a motort használta, amit au LHX és a... hú... már nem emlékszem melyik), meg volt két MiG-29 játék. Mondjuk egyik se nagyon volt használható arcade mértékkel sem, nem nagyon töltöttem be őket :(
Előszó. A blog.hu terjedelmi korlátai és a szimulátorok komplexitásának növekedése miatt ebbe, és néhány elkövetkező epizódba csak egy játék bemutatása fér bele. Remélhetőleg a részletesség kárpótolja ezért az olvasót. A sorozat összes része a linkre kattintva érhető…..
Thészeusz 2024.04.08 20:20:18
@Thészeusz: (De szeretem a telefon hülyeségeit... szóval nem felvonása, hanem felbontása.)
Thészeusz 2024.04.11 09:26:09
@molnibalage: A Falcon4-et csak annyira ismertem, hogy megvan az újság, amiben írtak róla, megvolt az ingyenes demó, később valahonnan meglett a játék is (ezer oldalas pdf kézikönyvvel ?), de rosszul, pl. külső nézőpontban hiányos volt a gép. És hát a telefonkönyv méretű kézikönyv is kicsit riasztott, úgyhogy nagy elismeréssel, de lemondtam róla. Aztán látom, hogy a Myabandonware oldalra kirakták ingyenesen egy verzióját, de nem tudom, az hogy viszonyul az alapjátékhoz. Aztán jutubon láttam, hogy van két változat, amit külön brigádok fejlesztgetnek, csiszolgatnak, de azokról se tudok többet, vagyis a Falcon4 család is egy nagy rejtély előttem...

Más. Bár még nem olvastam végig a cikksorozat eddig elkészült részeit sem, de hadd legyek annyira mohó, hogy megkérdezzem: lesznek cikkek a Joint Strike Fighters-ről, meg a Strike Fighters (avagy Wings Over...) sorozatról, meg a DCS-ről? ?
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Előszó Az első szimulátoros élményeim még a Commodore 64 (C64) korszakból származnak, bár azokkal akkor játszottam, amikor már Magyarországon is az Amiga és PC számítógépek lényegében kiszorították a ’80-as évek elején megjelent masinát. Kisebb-nagyobb megszakításokkal lényegében folyamatosan…..
Thészeusz 2024.04.06 10:26:33
Amikor hallgattam az IDDQD-blog műsorát, pont az jutott eszembe, hogy azért az ACE után nem kellett tizenkét évet várni, amíg megint féltűnt a légi utántöltés lehetősége. (Igaz, emlékeim szerint soha, egyszer sem sikerült tankolni, csak táncoltam a töltőslag körül.) Emlékeim szerint szerettem C64-en is a Fighter Bombert, de mivel lemezmeghajtója csak apámnak volt (elváltak), általában "csak" az ACE-szel tudtam játszani, ott viszont a teljesen semleges műszerfal miatt mindig más repcsibe képzeltem bele magam.

Mivel a cikksorozat következő részeiben sem találtam (még csak átpörgettem), ezért felhívnám a figyelmet az F-16 Combat Pilot-ra, ami a Falcon-nak a kortársa, de azzal ellentétben C64-re is megjelent. A C64 verzióval se tudtam sűrűn játszani (lemezes volt az is), meg ott is kicsit zavaró tudott lenni a visszafogott képfrissítési sebesség (wireframe-ben voltak a tereptárgyak). Akkor már megjelent az 576kbyte magazin hadiszimulátoros különszáma (nem tudom, hova tűnt azóta), amiből kiderült, hogy az elérhető funkciók is csökkentették az Amiga/DOS változathoz képest. Amikor PC-m lett, viszonylag azonnal sikerült beszerezni az F-16CP-ot és az F-19SF-t, nagyon imádtam mindkettőt, és tulajdonképpen ma is imádom őket. A DOS verzióban már poligon grafika volt, lábkormány nuku (nem is hiányzott), változatos fegyvereket lehetett felpakolni és valószerűen (sőt bizonyos korlátok átlépésénél a gép manőverezőképessége 5,5G-re csökkent), lehetett éjszaka is repülni, volt benne szél is, volt tévékamerás és lézeres Maverick is (használatukhoz fel kellett pakolni külön konténereket), három benzintankot lehetett rá rakni. Volt külön gyakorló mód (szimulátor a szimulátorban), amiben nem halt meg a pilóta. Gyakorló mód nélkül volt ötféle küldetés (elfogás, reptérbombázás, tankvadászat...), de az igazi játék akkor jött be (ezt is véletlenül tudtam meg, az 576 se írt róla), amikor egy pilóta elvégezte mind az öt küldetéstípust, akkor ugyanis átkerült a főjátékba, ami egy teljes hadjárat volt. A hadjáratban a gép adta meg az időjárási viszonyokat, hogy éjszaka vagy nappal van, viszont a kirakott térképen teljes mértékben a játékos dönthette el, hogy mit akar támadni, és ennek megfelelően a térkép változott bevetésről bevetésre, ahogy az ellenfél is tört előre. A játékban természetesen egyedül volt a játékos, illetve a légiharccal voltak gubancok: a gépágyú semmire se volt jó, az ellenrepcsik rakétái és üzemanyaga kifogyhatatlanok voltak, és ha ebharc távolságba értek, akkor szinte zéróra csökkent az esélye annak, hogy kilődd őket, neked viszont persze fogyott a naftád. A leszállás igen necces volt, de teljesíthető (ellentétben a Retaliator-éval, amiben ha összesen ötször sikerült csak leszállnom és dunsztom sincs hogyan), viszont a reptereid tornyától segítséget kérhettél és ők lépésről lépésre megüzenték, hogy épp mit kell csinálni, illetve az ILS segítségével be lehetett kapcsolni automatikus leszállást is (hacsak tönkre nem ment a bevetés során). A gép mindenféle funkciója külön sérülhetett. A repülés elég hosszadalmas volt, nem volt benne időgyorsító sem, de egyszer észrevettem, hogy 1000 és 2000 láb magasság közt a gép alig fogyaszt naftát, ha teljes utánégetőre tolod a kart, gondolom, ezzel a trükkel akarták csökkenteni az unalmat (amúgy szerintem sikeresen, jó élmény végig max tolóerővel suhanni). Szoktam vele manapság is játszani. Nagy álmom lenne, ha mondjuk az F-16 Multirole Fighter játék repülésélményét összeraknák az F16CP játékfunkcióival... ?
Thészeusz 2024.04.07 10:08:31
@molnibalage: Na, az ötödik részig még nem jutottam el, csak úgy láttam, mintha a második résznél lezártad volna az első tíz évet. Közben eszembe jutott még C64-hez fontos állomásként a négy lemezes F-14 Tomcat is a gyönyörű állóképeivel és gyors játék közbeni grafikájával (mondjuk csak ellenséges repülőgépek voltak benne meg a saját anyahajónk és kész). Na az nagyon hozta a Top Gun hangulatot (ugye még a Top Gun képzésben is részt vehettünk a "sima" képzésen túl, ami nélkül meg se kaphattuk ingünkre a "szárnyakat"). Később a PC-s verziója is megvolt, azt is komáltam, de az kevésbé hozta ki a gépből a lehetőségeket, ami mondjuk nem feltétlenül baj, meg volt benne külső nézőpont is (kidolgozottabbnak tűnt a Jetfighter 2-ben lévő F-14 külsőnél, mégis az utóbbi játék nézett ki jobban), viszont a repülés élmény nem volt túl jó, akkor még nem volt pénzem botkormányra és hangkártyára (amin a gameport volt, merugye akkor már fontosabb volt a barátkozás és koncertekre járás és a kamasz-világ-fájdalom) és analóg nélkül elég darabos volt a gép mozgása, amit az F19SF-ben és F15SE2-ben megoldottak úgy, hogy valtogatni lehetett a billentyűs irányítás finomságát három fokozatbab, nadeitt ilyen nem volt sajna.

Hozzátenném még a Chuck Yeager-es repszim első részét is, ami inkább úgy általában volt repülőgépes szimulátor, de volt benne katonai gép (aszem F-16) is több, radikálisan különböző gépfajta mellett. Ezzel nem nagyon tudtam játszani, mert magnós változat volt meg, sokat kellett tölteni és szinte sose jött be, mert magnófej állítási nyűgje volt (érdekes voltak magnófejre érzékenyebb és kevésbé érzékeny játékok).

Aztán van a Fighter Pilot, de ahhoz már csak “későn” jutottam hozzá, nem sokat játszottam vele, de arra emlékszem, mintha kazettáról is működött volna, a gép irányítása pedig határozottan simább és kafább volt az irányítása. Több más szimulátorhoz hasonlóan sajnos nem volt hozzá játékleírás és magamtól se sikerült kitapasztalnom, aztán meg jött a PC és az új lehetőségek (a C64 eladásra került, viszont megtartottam a lemezeket későbbi korokra, amiket aztán az egyik unokatestvérem a megkérdezésem nélkül nagyvonalúan elajándékozott). Ugyanígy alig tudtam játszani két Harrier repszimmel. A Jump Jet-nek az alsó, műszerfal része PETSCII-ben volt megoldva (biztos kevesebb memóriát fogyasztott, mindenesetre egyáltalán nem volt hangulatromboló), a fel- és leszállás pedig külső 2D nézőpontból volt megoldva, kábé mintha Falcon Patrol lenne. A Harrier Combat Sim is jópofa volt, az irányítás tetszett, de sajnos ezzel se sikerült közelebbi kapcsolatba kerülnöm. Meg volt a Snowstrike, ami tehetségesnek tűnt, de valahogy mégis inkább olyan neszesemmi hangulata volt. Ja meg az Ace of Aces, ami nagyon baba volt, de valahogy nem sikerült lemásolnom, mert pont sosem volt elég üres floppi lemezem. Volt egy Spitfire-es játék, aminek szép nyitó képe volt és magyarok készítették, de borzalmas volt a kezelése, nagyon szaggatott, úgyhogy ezt töröltem. Szintén alig volt lehetőségem játszani a Jet-tel (aminek a folytatása lett a Jetfighter 2, de már PC-re), ami pedig szintén nagyon jónak tűnt, volt benne külső nézet, jó volt a számolási sebessége, cserébe műszerfallal nem nagyon bíbelődtek, kép szélén volt egy HUD-jellegű valami.

Most így leltározgatva rájöttem, mennyi minden maradt, amit nem sikerült megfelelően megismernem, most érzek némi erős késztetést (egy része lelkifurdalás), hogy ezt bizʼ pótolni kő már csak a tisztesség végett is… :)
Kicsit elragadtatott és metaforikus cím a szerepjátékozás egy vetületéről...
A korábbi szótár és karakteralkotási segédlet összepakolása. Plusz némi sufnituning...
Vannak született mesélők. :)..
kalandjátékok (szöszmöt) 2023.11.14 14:06:43
Úgy tűnik, a külföldi szerepjátékosok nagy része szintén kocka-tökfej...
A játék ismertetője és végigjátszása, az egykori “1001/5 játék” című könyv szerint (1989)...
kalandjátékok The Corporation 2023.10.10 11:17:00
Könyvajánló cyberpunk játékokhoz (is). A mamutvállalatok kialakulása, fékevesztése, pszichopatológiája...
Hogy ne a könyvet kelljen állandóan tekergetni és gyűrni karakteralkotáshoz...
kalandjátékok SVÉD szótár 2023.04.30 15:41:32
aaakarom mondani SWADE magyarítási szótár..
Egy kis segédlet, ha szerepjátékként szeretnétek használni a játékot...
Üdv, Korábban már érintettük a témát, de mostanában több helyen felmerült mint innováció. Valójában ezek a technikák régóta léteznek és elég sok helyen beváltak. Nem mondom, hogy ezért játsszon mindenki korábbi játékkal, ami ismeri ezeket a megoldásokat, csak tisztázni akartam, hogy mennyire nem…..
Az úgy volt.....
kalandjátékok Star Wars D6 rehab 2023.02.18 14:31:51
Hozzájárulásom a játék méltó kicsiszolásához...
Retro Rpg A Basic Roleplaying SRD 2023.01.08 18:00:36
Üdv, Ezt a posztot az élet szülte. Mostanság elég sok szó esik OGL-ről, SRD-ről. Elsősorban a Wizards of the Coast D20-as OGL és SRD került a figyelem középpontjába, illetve annak változásai. Ugye a Open Game License-re gondolok, ami alapján a Wizards engedélyezi, hogy külsősök is létrehozzanak…..
  Első Megjelenés: 1990  Anthony "Buck" Rogers karaktere 1928-ban jelent meg először, Philip Francis Nowlan Armageddon 2419 A.D. című sci-fi novellájában, az Amazing Stories magazin lapjain. Már 1929-ben képregény formában megjelent, a John F. Dille Co. szindikátusában (ami több képregényrajzolót…..
Thészeusz 2023.01.23 15:03:25
@Retro Rpg: Csak arra gondoltam, hogy mi lenne, ha errefele irányulna vissza a D&D, nem abba akartam belemenni, hogy az éppen alakuló következő konkrétan hogyan fog kinézni. Csak hogy mi lenne ha...
Misztikus játékokhoz misztikus dimenziók, tájak készítése. Persze egy kis fantáziával lehet régifajta fantasztikus scifik bolygóinak létrehozásához is, amilyen Az idő urai rajzfilm, vagy a Valerian képregények...
  Első Megjelenés: 1984    A Fantasy Games Unlimited (FGU) nem mai kiadó, a céget még 1975-ben alapította Scott Bizar. Eleinte főleg asztali harci játékokkal foglalkoztak, majd a D&D megjelenése után ők maguk is belevágtak a szerepjátékok kiadásába. Nem foglalkoztattak saját saját…..
Thészeusz 2021.11.05 08:21:59
@Barnabas Birkas: Ja, igaz, érdemes figyelembe venni a készítés évét is!

Tegnap letöltöttem végül az Alternity 2. kiadásának ingyenes bemutatkozását... hát a benyomásom az, hogy az eredeti rendszer jobb, az eredeti kiadvány sokkal-sokkal szebb. Nem nosztalgiázás miatt, hanem mert szembeszökő a minőségi különbség. (Amúgy most esett le, hogy rosszul emlékeztem az Alternity rendszerére eddig.) Na mindegy, szóval a régi az szép, az újban van néhány szép grafika, de szerintem kár volt az erőlködésért.

Az Alien linkről se jön be, kereséssel és lapozással se található meg. Nem lehet, hogy véletlenül "vázlatba" tetted?
Thészeusz 2021.11.06 08:59:17
@Barnabas Birkas: @Barnabas Birkas: Hát akkor te tényleg sokat áldoztál az Alternity beszerzéséért, el kell ismerjem! :)

Érdekes, de valahogy sokáig félreértettem a rendszer dobásredszerét... vagy én már nem is tudom... mindenesetre szép kiadvány mindenféle téren (még a betűtípusok és a táblázatok háttere is tetszik, meg hogy három oszlopos).

A quick-start és a minták alapján az új variáció olyan semmilyen megjelenésű, amit kábé bármikor összerittyent az ember (szerintem egy óránál többet nem pepecseltek a kiadvány általános megjelenésével, Arial-szerű "falanszter" betűtípussal), amit nem ellensúlyoznak a jónak mondható grafikák sem. (A grafikáknak nem a minőségével van bajom, hanem hogy nincs egyéni hangulatuk, csak olyan rendelt darabok, mert hát kellenek azok is.)
Nyilván azt kellett írniuk, hogy nem a régiről akarnak újabb bőrt lenyúzni, annak nincs akkora marketing értéke, pláne hogy aki akarta, az már beszerezte az összeset pdf-en. De ha nem arról akartak volna lehúzni még egy bőrt, akkor miért választották az Alternity nevet, miért nem adtak neki újat? Az, hogy nem kiugró a megjelenése, nem lenne baj, ha egy új játékrendszerről lenne szó, viszont a régi változat magasra tette a lécet, igazán igyekezhettek volna kitenni magukért. Próbadobás: Vondd ki húszból a főjellemző és a képzettség összegét és dobj nála nagyobbat D20-szal. Viszont a módosító kockák előjele megváltozott, a bónusz kockát hozzáadni kell az alap D20-hoz. Tádám! Vadiúj. Jobb lett volna megszerezni a régi változat kiadási jogait, aztán inkább új kiegészítőkre fordíthatták volna az idejüket, mondjuk világleírásokra. (Egyszer könnyen emeszthető űrscifire támadt nagyon kedvem és nagy lelkesen megvettem a StarDrive-hoz írt alaptrilógiát, de valahogy megtörtem kábé a 100. oldal környékén, persze lehet, hogy nem a világgal volt baj csak az íróval, nem tudom).
Thészeusz 2022.12.26 12:38:53
Sablon Word dokumentum saját egyszerű tapikönyv készítéshez. Itt egy gyors és egyszerű sablon, hogy saját könyvecskéket készíthess tapifonra. Persze sokkal egyszerűbb a nagyobb drótposta szolgáltatások mellé ingyenesen járó szövegszerkesztőkbe menteni a dolgokat, de speciel engem zavar, hogy…..
Hi, A magyar szerepjátékos élet a 80-as és 90-es évek elején egy szűk kör kezében volt. A klubélet AD&D-s világából kitörő M.A.G.U.S. vélt vagy valós profizmusába való átmenetben kevesek vettek részt. A M.A.G.U.S. megjelenése után vált szélesebb, de még mindig szubkulturális tömegtermékké a…..
A tartalomjegyzék új oldalra költözött, a fenti menüsorból is elérhető most már. Az új oldal linkje:Retro RPG - Tartalomjegyzék - Retro Rpg (blog.hu)..
   Első Megjelenés: 1992  A Dream Park szerepjátékot Larry Niven és Steven Barnes Dream Park-regényciklusából (Dream Park, 1981; The Barsoom Project, 1989; The California Voodoo Game, 1992; The Moon Maze Game, 2011) írta Mike Pondsmith és bár a kritikusok elsőre óvatosak voltak vele ("kis dózisban…..